Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier . Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bijv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen [SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn. [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2012 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. DOE MEE MET EEN FOK!TEAM Met een Fok! Team meedoen aan een estafetteloop?
Op zaterdag 7 juli 2012 wordt in Rotterdam de Rotterdam Ekiden gelopen. ( www.rotterdamekiden.nl ) Een leuke gelegenheid om eens de mensen die je online aanmoedigt in levende lijve aan te moedigen. Ook is er na de loop een buffet en een BBQ (die we zelf kunnen meenemen en kosten dus voor eigen rekening), dus gezelligheid achteraf is ook goed mogelijk. De kosten zijn 45 euro per team met nog extra kosten voor 2 chips (totaal 4 euro), dus ongeveer 8 euro per persoon. Het buffet erna kost 14 euro per persoon. De wedstrijd begint om 12 uur en zal toch wel het grootste deel van de middag duren.
quote:
Een EKIDEN is een Japanse estafetteloop. Eki betekent "plaats" en Den staat voor "bezorgen". In vroegere tijden werden in Japan namelijk belangrijke documenten door diverse lopers vliegensvlug van de ene naar de andere plaats gebracht. Het sportieve evenement EKIDEN is op deze klassieke koeriersdienst gebaseerd. Het pakket documenten wordt gesymboliseerd door een sjerp, de Tasuki.
Zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km.In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand.
Deelnemen aan een "EKIDEN" is niet alleen sport bedrijven, maar ook een paar uur gezellig in de buitenlucht met mede sporters en/of vrienden genieten.
Heb je interesse, stuur MaleDuck dan een pm met daarin je voorkeur qua afstand en of je daarna zou willen eten. Dan zal ik ergens eind juni een inventarisatie maken of we als Fok! een team (of meerdere teams) kunnen afvaardigen.
Wat een ellende zojuist. Had mijn telefoon ingesteld om 4 mijlen te lopen (toch wat makkelijker dan in km's) houd ik het echt welgeteld 1 mijl vol. Dankjewel knieën. Misschien ook maar wat minder (gelegenheids-) roken dan maar.
Als mijn spieren er morgen klaar voor zijn ga ik morgen even weer een rondje hobbelen, want zo kan ik over twee week nooit die 8,8 .
Maaaaaaar. Niet alles is vandaag Sodom en Gomorra; ik ben vandaag gaan hardlopen in plaats dat ik mijn problemen weg ga eten. Dat vind ik al een applausje waard!
Ik neem geen dingetje mee, ik track mijn route achteraf. Ik heb geen smartphone of andere hippe dingen!
ik dacht nooit aan hardlopen. Toen kreeg ik een smartphone en ging door de apps neuzen. Toen zag ik runkeeper. destijds geinstalleerd om eens te kijken wat ik nou zoal (gewoon lopend) aflegde per dag. tijdlang niet naar de app omgekeken, toen kwam m'n uitdaging .. toen was ik er blij mee en na de app kwam er een garmin en ik zou, na nog geen anderhalve week, niet meer zonder willen
ik dacht nooit aan hardlopen. Toen kreeg ik een smartphone en ging door de apps neuzen. Toen zag ik runkeeper. destijds geinstalleerd om eens te kijken wat ik nou zoal (gewoon lopend) aflegde per dag. tijdlang niet naar de app omgekeken, toen kwam m'n uitdaging .. toen was ik er blij mee en na de app kwam er een garmin en ik zou, na nog geen anderhalve week, niet meer zonder willen
Precies daarom wil ik het ook niet. Heb een nokia uit de oertijd. Geen whatsapp, geen facebook op gsm, geen fok. Heerlijk!
Precies daarom wil ik het ook niet. Heb een nokia uit de oertijd. Geen whatsapp, geen facebook op gsm, geen fok. Heerlijk!
mjah, aangezien ik over een jaar de marathon wil lopen vind ik persoonlijk dat ik wel een (redelijk) goede (basis) uitrusting moet hebben om m'n vorderingen bij te houden ja, ook een goed excuus om mezelf te buiten te gaan aan hardloopshizzle
Ik heb 2 jaar met m'n telefoon (Endomondo app) gelopen Pas nu, nu ik weet dat ik het jaren wil blijven doen, dat het deel is van m'n lifestyle, heb ik een Garmin gekocht.
Ik ken het, sinds ik mijn hartslaghorloge heb, heb ik hem niet meer af gehad
Op maandag 4 juni 2012 21:23 schreef GotC het volgende: Ik heb 2 jaar met m'n telefoon (Endomondo app) gelopen Pas nu, nu ik weet dat ik het jaren wil blijven doen, dat het deel is van m'n lifestyle, heb ik een Garmin gekocht.
Ik blijf het tot m'n 85e doen. Als ik vanaf nu elk jaar 700 km loop tot dan, heb ik een rondje rond de wereld gelopen .
voor mij is dit echt het ultieme genieten op loopgebied...ik doe het veel te weinig maar als ik het doe.
laten we het zo zeggen, zodat iedereen het begrijpt.... als rennen op de weg knuffelsex is dan is trail running vulgaire SM..snappie?
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
mjah, aangezien ik over een jaar de marathon wil lopen vind ik persoonlijk dat ik wel een (redelijk) goede (basis) uitrusting moet hebben om m'n vorderingen bij te houden ja, ook een goed excuus om mezelf te buiten te gaan aan hardloopshizzle
Daar moet ik misschien ook maar mee verder gaan. Heb nu Runkeeper en die schijnt allerlei opties te hebben die ik, somehow, niet kan instellen op m'n iPhone
Naar het einde van de straat en terug, chill tempo , goede houding. Ik denk dat ik het morgen gewoon ga proberen. Dus niet forceren. Als het dan niet lukt, dan neem ik een dagje extra rust
Wel jammer dat hardlopen zo'n blessure sport is, ik heb echt het geduld van een kleuter met 4 blikken redbull op Misschien heb ik wel lichtelijk adhd
dan verzinnen jullie samen maar iets vergelijkbaars...jullie zijn oud en wijs genoeg
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Van het weekend voor het eerst meer dan 10 KM gelopen als duurloop
Het zwaarste stuk was de beklimming door het Willemsbos halverwege. Weliswaar een mooi betonnen pad, maar heel onregelmatig. Het laatste stuk van het Orderbos ook nog een klim, maar deze was veel regelmatiger.
In totaal 10,8 km in 1:06:30 uur afgelegd
Merkte dat de energie wel een beetje op was en met de wedstrijd volgend weekend in het vooruitzicht de laatste 10 minuten uitgewandeld.
Naar het einde van de straat en terug, chill tempo , goede houding. Ik denk dat ik het morgen gewoon ga proberen. Dus niet forceren. Als het dan niet lukt, dan neem ik een dagje extra rust
Wel jammer dat hardlopen zo'n blessure sport is, ik heb echt het geduld van een kleuter met 4 blikken redbull op Misschien heb ik wel lichtelijk adhd
Blessures O.o misschien moet ik maar niet door gaan Wie is btw dat persoontje op je UI?
Weet niet hoe vaak je het doet en hoeveel, maar heb gemerkt dat dit redelijk weinig invloed heeft.
Mhao, hoogstens eens per twee weken, maar toevallig heb ik gisteren onder het genot van meerdere glazen alcohol behoorlijk wat weggepaft . Nu rook ik ook alleen in combinatie met alcohol, dus misschien kan het daar ook aan liggen
Het zwaarste stuk was de beklimming door het Willemsbos halverwege. Weliswaar een mooi betonnen pad, maar heel onregelmatig. Het laatste stuk van het Orderbos ook nog een klim, maar deze was veel regelmatiger.
Merkte dat de energie wel een beetje op was en met de wedstrijd volgend weekend in het vooruitzicht de laatste 10 minuten uitgewandeld.
Mhao, hoogstens eens per twee weken, maar toevallig heb ik gisteren onder het genot van meerdere glazen alcohol behoorlijk wat weggepaft . Nu rook ik ook alleen in combinatie met alcohol, dus misschien kan het daar ook aan liggen
Das vaker dan ik het doe. Hooguit een keer in de twee/drie maanden. Misschien moet je idd minderen (en ja, ook met alcohol op, maar dan mag het! ).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Ik blijf het tot m'n 85e doen. Als ik vanaf nu elk jaar 700 km loop tot dan, heb ik een rondje rond de wereld gelopen .
mijn tante is bijna 70 en loopt nog 3 keer in de week dus keep it up!!
hehe nooit zo bekeken maar door een bos crossen word ik echt blij van op zijn tijd.
Niet bezig met tijden, met km´s en snelheid, maar puur je weg vinden en genieten. Lekker rauw lopen, heerlijk!
Mijn ouders wonen 100m van de bosrand Hoe heerlijk om na een flinke regen/onweersbui door het bos te gaan en de frisse adem van de natuur in je op te nemen.