Of via pensioenfondsen. Ook goedquote:Op zondag 10 juni 2012 19:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hooguit via de pensioenfondsen. Denk dat het percentage mensen in loondienst dat hier echt voor kan sparen nogal beperkt is.
Nogal een verschil in een discussie als deze. Mensen hebben decennia premie betaald en hebben nu dikke kans dat ze pas later aanspraak kunnen maken op een uitkering dan ze altijd gedacht hebben. Dat blijft lastig.quote:
De meeste partijen willen de AOW ook geleidelijk verhogen. Die verandering zullen mensen niet plotseling merken, als het goed is.quote:Op zondag 10 juni 2012 19:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nogal een verschil in een discussie als deze. Mensen hebben decennia premie betaald en hebben nu dikke kans dat ze pas later aanspraak kunnen maken op een uitkering dan ze altijd gedacht hebben. Dat blijft lastig.
quote:Op zondag 10 juni 2012 07:03 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Alleen het bovenstaande al, de arrogantie is opvallend en gelijk vermeld je zonder blikken of blozen dat pakweg 17 miljoen mensen jou nodig hebben om te denken en als spreekbuis te dienen oftewel met andere woorden te dom zijn om zelfstandig te poepen en de kont af te vegen.
Maarja, typische reactie voor SP'ers.
Ik heb nergens gezegd dat mensen persé mij nodig zouden hebben. Ik zou het wél mooi vinden als 17 miljoen één vuist zou maken tégen de roverheid en de corporaties. Met daarbij een sociale ondertoon. Helaas hebben zelfzuchtige kortzichtige egoistische VVD stemmers zoals jij 0.0 visie. Dus dan blijf je teveel betalen aan de pomp. tsja..quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:42 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Leuk maar het is nog steeds schofterig veel te duur. De staat hoeft er geen flikker voor te doen en toch wordt je voor een euro per liter genaaid door de staat.
Omgerekend kost het hier 1,50, In verhouding tot de gemiddelde salarissen een euro of 8. Ja, 8 Euro.
De SP is voor het verhogen van accijns op benzine.quote:Op zondag 10 juni 2012 20:40 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
[..]
Ik heb nergens gezegd dat mensen persé mij nodig zouden hebben. Ik zou het wél mooi vinden als 17 miljoen één vuist zou maken tégen de roverheid en de corporaties. Met daarbij een sociale ondertoon. Helaas hebben zelfzuchtige kortzichtige egoistische VVD stemmers zoals jij 0.0 visie. Dus dan blijf je teveel betalen aan de pomp. tsja..
Dat is dan ook het probleem; je kunt het niet maken om mensen na jaren premie betalen te zeggen 'oops foutje, we hebben toch niet genoeg', maar je kunt ook niet tegen de jongere generatie nu zeggen 'we hebben foutje gemaakt, jullie moeten 2 x zoveel betalen want we hebben tekort'.quote:Op zondag 10 juni 2012 19:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nogal een verschil in een discussie als deze. Mensen hebben decennia premie betaald en hebben nu dikke kans dat ze pas later aanspraak kunnen maken op een uitkering dan ze altijd gedacht hebben. Dat blijft lastig.
Doe het eens.quote:Op zondag 10 juni 2012 21:06 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De SP is voor het verhogen van accijns op benzine.
Gast...
Lees alsjeblieft eerst de partijprogramma's door.
Eensquote:Op zondag 10 juni 2012 21:15 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Dus ergens zullen we elkaar in het midden moeten ontmoeten. Alleen, waar?
De SP heeft überhaupt weinig hervormingen in het partijprogramma.quote:Op zondag 10 juni 2012 18:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Er zijn al vaker ronden geweest met herkeuringen waarbij steeds iets strenger gekeurd werd.
Keuringsarts zegt: jij kan werken of dit of dat (willekeurige) beroep uitoefenen, UWV- of huisarts zegt dat het niet kan.
Resultaat: minder mensen in de WAO / WIA.
Gevolg: meer mensen in de bijstand.
Het scheelt kosten maar netjes is het niet.
De SP heeft geen hervormingen op dit vlak.
Het is dan ook geen D66 of GL.quote:Op zondag 10 juni 2012 21:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De SP heeft überhaupt weinig hervormingen in het partijprogramma.
Juist in deze tijden zijn hervormingen hard nodig. Het op laten lopen van de staatsschuld is geen oplossing voor dit land op de lange termijn. Zorgelijk dat mensen daar niet op letten wat mij betreft.quote:
Onder welke partijen is de staatsschuld gigantisch opgelopen de laatste 4 jaar?quote:Op zondag 10 juni 2012 21:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Juist in deze tijden zijn hervormingen hard nodig. Het op laten lopen van de staatsschuld is geen oplossing voor dit land op de lange termijn. Zorgelijk dat mensen daar niet op letten wat mij betreft.
Hoe houden ze het sociaal als de mensen die dat betalen het bijltje erbij neer gooien?quote:Op zondag 10 juni 2012 22:12 schreef Schenkstroop het volgende:
Hervromingen zijn nodig ja maar onder elke partij gaan de shculden omhoog. Per partij worden er alleen andere prioriteiten gesteld. En SP houdt het sociaal. Zij zijn iig. erg kritisch naar EU toe itt. andere partijen VVD/GL/D66/CDA/..
Omdat?quote:Op zondag 10 juni 2012 22:19 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Hoe houden ze het sociaal als de mensen die dat betalen het bijltje erbij neer gooien?
Je hoort nu al geluiden dat je met 4 dagen werken tegenover 5 dagen netto maar een paar tientjes inlevert, dat verschil wordt alleen maar groter als je de boel 'socialer' wil maken.
Socialer zijn kost meer geld wat opgebracht moet worden door de mensen die werken.quote:
De SP lost NIETS op, het enige waar de SP voor zorgt is dat NL een armlastig soort Griekenland V2.0 wordt.quote:Op zondag 10 juni 2012 18:48 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Mooi, jij zegt dus dat de SP dat niet gaat oplossen.
Welke van de door jou geliefde partijen wel? Nou? Nou?
Of tot simpelweg niet meer werken en een vlucht naar het buitenland, waar de belastingdruk voor iedereen met een redelijke baan vele malen minder zal zijn.quote:Op maandag 11 juni 2012 06:50 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Socialer zijn kost meer geld wat opgebracht moet worden door de mensen die werken.
Hogere belastingen leidt op een bepaald punt tot minder werken, zoals ik hierboven al uitlegde.
Mensen als jij bewijzen de noodzaak van de SP.quote:Op maandag 11 juni 2012 07:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
De SP lost NIETS op, het enige waar de SP voor zorgt is dat NL een armlastig soort Griekenland V2.0 wordt.
Ik heb je al -tig vragen gesteld maar je hebt tot nu geen enkele normaal beantwoordt en als je uitgeluld bent kom je met een dom plaatje van de Ku Kux Klan.
Maar ik heb genoeg gelezen van jouw hand, je bent voorstander van:
Onderdrukking
Corruptie
Diefstal
Dwang
Economie afbraak
Nog meer armoede (zover dat er al is)
Ik vind je ook nogal huichelachtig overkomen dat je het zogenaamd voor de zwakken opneemt.
Oh, nou doei dan.quote:Op maandag 11 juni 2012 07:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Of tot simpelweg niet meer werken en een vlucht naar het buitenland, waar de belastingdruk voor iedereen met een redelijke baan vele malen minder zal zijn.
Denk niet dat je zo te trappelen staat om mensen die het geld binnen brengen uit te zwaaien hoor. Zelfs jij weet dat dat niet goed is voor de economie.quote:
Veel mensen zijn minder reiskosten kwijt als ze vier dagen gaan werken.quote:Op zondag 10 juni 2012 22:19 schreef Wokkel het volgende:
Je hoort nu al geluiden dat je met 4 dagen werken tegenover 5 dagen netto maar een paar tientjes inlevert, dat verschil wordt alleen maar groter als je de boel 'socialer' wil maken.
volgens mij weet je niet eens van voren dat je van achteren leeft met dergelijke antwoorden.quote:Op maandag 11 juni 2012 08:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Mensen als jij bewijzen de noodzaak van de SP.
Die gaan niet.quote:Op maandag 11 juni 2012 08:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Denk niet dat je zo te trappelen staat om mensen die het geld binnen brengen uit te zwaaien hoor. Zelfs jij weet dat dat niet goed is voor de economie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |