De vader heeft geen keus.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:05 schreef Soury het volgende:
[..]
Lang leven de keus om het niet door te zetten
Gelukkig niet.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:05 schreef Maanvis het volgende:
kun je aan de hand van een haar een compleet mensje reconstrueren?
Loopt het altijd op uit. De Kardinaal is ook van de partij.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:06 schreef missbehavin het volgende:
Oh dear, de 'abortus is moord' discussie?...
Is een vlieg doodslaan moord?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:06 schreef missbehavin het volgende:
Oh dear, de 'abortus is moord' discussie?...
Lijkt me niet relevant..quote:
Nee aan een embryo. Daarom vraag ik het ook. Een embryo heeft ongeveer hetzelfde bewustzijn als een vlieg (als ik dat zo mag gokken).quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:09 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Je stelt een vlieg gelijk aan een mens?
Ik heb een diploma biotechnologie en jij?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:04 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ik denk dat ik daar wat meer van af weet dan jij. Een volledige DNA structuur wil niet zeggen dat het een mens is? Een huidcel bevat ook ons volledig DNA maar is toch ook geen mens?
quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:09 schreef Detroit het volgende:
Ik snap niet hoe de_kardinaal een embryo gelijk kan stellen aan een volwaardige homo sapiens: de laatste kan zelfstandig leven en een embryo kan alleen bestaan bij gratie van de hulpstoffen en bescherming die het van de moeder krijgt.
Het is niet dat een embryo een volwaardige klomp is met armen, benen, alle organen, bewustzijn en wat al niet meer...
Whatever. het gaat om het level van bewustzijn, da's van een embryo gelijk aan een vlieg (naar mijn mening). Dus vind je een vlieg doodslaan moord? Zo ja, dan is abortus ook moord. Zo nee, dan is abortus niet moord.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:10 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Kan het beter een parasiet noemen dan denk ik.
Ja. Heus.quote:
Ik heb het alleen over de soort gehad. Ik heb het beestje niet bij de naam genoemd, maar de hele groep over één kam geschoren dat is wat anders.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:09 schreef Detroit het volgende:
Ik snap niet hoe de_kardinaal een embryo gelijk kan stellen aan een volwaardige homo sapiens: de laatste kan zelfstandig leven en een embryo kan alleen bestaan bij gratie van de hulpstoffen en bescherming die het van de moeder krijgt.
Het is niet dat een embryo een volwaardige klomp is met armen, benen, alle organen, bewustzijn en wat al niet meer...
Datzelfde denk ik van jouquote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:02 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Je snapt het verschil gewoon echt niet is het wel?
Ik noem toch huid? Lees je mijn posts wel?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:10 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik heb een diploma biotechnologie en jij?
Wat een organisme is daar valt over te twisten. Dat voldoet aan te weinig eigenschappen voor de definitie van organisme. Dan had je beter huid nog kunnen noemen dan haar. Huid voldoet beter aan de criteria van organisme.
Tja, dat mag hij vinden he...quote:
Een embryo bij een zoogdier is een parasiet ja. Als je nu nog even ontdekt hoe het in staat is om het complete immuunsysteem te misleiden dan krijg je wel een nobelprijske vermoed ik.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:10 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Kan het beter een parasiet noemen dan denk ik.
Wouw. Aan welke uni geven ze dat?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:10 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik heb een diploma biotechnologie en jij?
Is maar HBO, maar waarom alleen de P halen als het diploma net zo makkelijk is om als bewijsje te dienen voor de uni.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wouw. Aan welke uni geven ze dat?
Beetje jammer dat je een inhoudelijke discussie probeert af te doen onder het mom "geen sprake van begrijpend lezen".quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:12 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Begrijpend lezen leert men doorgaans op de basisschool.
Er was geen inhoudelijke discussie. Dus daar gaat het al fout met je argumentatie.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:16 schreef Detroit het volgende:
[..]
Beetje jammer dat je een inhoudelijke discussie probeert af te doen onder het mom "geen sprake van begrijpend lezen".
Ah op Inholland http://www.inholland.nl/biotechnologie.htmquote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:16 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Is maar HBO, maar waarom alleen de P halen als het diploma net zo makkelijk is om als bewijsje te dienen voor de uni.
Als ze slim is dan zit ze al in de 'verplichte tijd tot overweging'. Volgens mij zit ze ook niet eens dicht in de buurt van de uiterste termijn dat het nog kan en mag dus ze heeft wel even.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:17 schreef RichardDawkins het volgende:
Jezus een deel 2?
Dat krijg je ervan als je hout gaat hakken (serieus) in plaats van fokken op een zaterdag.
Heeft TS nog gereageerd na pagina 4 van deel 1 eigenlijk?
Ik denk niet dat je het misleiden kunt noemen... Die baarmoeder etc is er gewoon allemaal op gemaaktquote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:14 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Een embryo bij een zoogdier is een parasiet ja. Als je nu nog even ontdekt hoe het in staat is om het complete immuunsysteem te misleiden dan krijg je wel een nobelprijske vermoed ik.
HAN, niet in Holland.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ah op Inholland http://www.inholland.nl/biotechnologie.htm
Nou dan ben je gelijk heer en meester in de discussie wanneer iets een zelfstandig levend wezen is of niet
Dat is toch allemaal totaal irrelevant voor jouw probleem ook? Kom op zeg.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:19 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je het misleiden kunt noemen... Die baarmoeder etc is er gewoon allemaal op gemaakt
Ik vond je anders best inhoudelijk hoor.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:17 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Er was geen inhoudelijke discussie. Dus daar gaat het al fout met je argumentatie.
Ik neem mijn woorden terugquote:
Ze is 8 weken zwangerquote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:12 schreef mangler_fcu het volgende:
Week 14 – Je baby is nu ongeveer 8.5 cm lang
De foetus groeit en groeit maar. De duim kan nu op en neer bewegen als duim (zodat het handje later ook echt wat kan pakken tussen duim en wijsvinger). De bewegingen van de foetus zijn nu niet meer onwillekeurig, ze worden echt aangestuurd door zijn hersentjes. De foetus oefent vast met bewegingen nodig voor het latere ademhalen en eten bijvoorbeeld. En ongelofelijk maar waar: op deze leeftijd beginnen kinderen in de baarmoeder al kleine verschillen te vertonen in gedrag en gezichtsuitdrukkingen. Je kind is een eigen persoonlijkheidje!
http://www.dokter.nu/doss(...)ijdens-zwangerschap/
Ik weet het niet... Misschien juist?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:21 schreef Deisyy het volgende:
Ik denk niet dat TS veel aan die inhoudelijke discussie heeft
Klopt maar ik had het nu ook niet specifiek meer over de situatie van TS. Maar over het feit dat detroit zij dat een embryo geen handen, voeten, bewustzijn e.d. heeft..quote:
Er zal behoorlijk veel verschil zijn tussen een embryo van 8 of 14 weken jaquote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:23 schreef mangler_fcu het volgende:
[..]
Klopt maar ik had het nu ook niet specifiek meer over de situatie van TS. Maar over het feit dat detroit zij dat een embryo geen handen, voeten, bewustzijn e.d. heeft..
Ik heb even teruggelezen en mevrouw TS heeft amper nog gereageerd.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:19 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Als ze slim is dan zit ze al in de 'verplichte tijd tot overweging'. Volgens mij zit ze ook niet eens dicht in de buurt van de uiterste termijn dat het nog kan en mag dus ze heeft wel even.
Je komt nogal scherp over...quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:25 schreef mirannie het volgende:
TS, laat je besluit op geen enkele manier afhangen van die zogenaamde vriend van je. Wat ik deed toen ik zwanger was op mijn 20ste en nog thuiswonend en een vriend had die het absoluut niet zag zitten? Nou, heb er met mijn moeder over gepraat en die gaf meteen aan op te willen passen mocht ik besluiten het kind te houden. Heb als de bliksem bij mijn (goed betaalde) bijbaan gevraagd of ik meer uren kon werken. Toen dit bleek te kunnen, ben ik er gewoon voor gegaan.
Pas na 3 jaar had ik een huis. Kon bij de woningbouw gewoon niet terecht. En inmiddels al weer 5,5 jaar een koophuis. Ik heb het nooit als zwaar of moeilijk beschouwd om mijn kind alleen op te voeden. Inmiddels is ze al bijna 11.
Maar echt: laat niks van die lamlul afhangen.
Dat vind ik lastig oordelen. Ik ken ook wel koppels met kinderen waarvan ik denk als je uiteindelijk toch niet veel om je kinderen geeft waarom zijn ze er dan aan begonnen? En die hebben eigenlijk voldoende geld en middelen om te investeren in de kinderen. Soms is een liefdevolle bijstandsmoeder beter dan een modaal gezin. Het probleem is daar kom je pas achter als de kinderen er al zijn.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:26 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Ik heb even teruggelezen en mevrouw TS heeft amper nog gereageerd.
Qua wat ze toch nog zei lijkt het er sterk op dat t t zoveelste type is die niets weet van t proces van bevruchting tot een menselijk kind en hoe het te interpreteren. Daarnaast komt het sterk op me over alsof ze simpelweg het kindje zelf wil houden (ik hoor die zin vaker ipv "ik denk dat ik een kind een goeie basis en toekomst kan bieden" wat natuurlijk 100x belangrijker is dan wat mama wil voor zichzelf) en daar argumenten voor zoekt. Triest en hopeloos geval dus.
Mooi kut voor alle betrokkenen incl. het toekomstige kind zelf. Iedere fucking randdebiel kan zich voortplanten en niemand geeft een hol om de rechten van het kind op ouders met gezond verstand etc.
Spijt?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:26 schreef CantFazeMe het volgende:
Waarom is topic niet gekoppelt?
TS: Simpele kan ik het niet maken. Vandaar ook mijn vraag:
Durf jij de consequenties te dragen nadat je een abortus hebt gepleegd? Dat je op latere leeftijd geen spijt krijgt.
Denk er maar over.
Klopt, maar dat was mijn punt niet, maar goed voor de vorm..quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:25 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Er zal behoorlijk veel verschil zijn tussen een embryo van 8 of 14 weken ja
Ja sorry, maar moet ze dan echt gaan zitten afwachten wat hij doet/wil? Daar heeft ze niet eens tijd voor. Ze moet kijken wat zij wil en of ze de mogelijkheid heeft het kind op te voeden.quote:
Het verschil is dat een miskraam niet vrijwillig is en een abortus wel, dus kan je spijt krijgen van je beslissing om het kindje weg te laten halen.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:29 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Spijt?
Als je een miskraam krijgt heb je toch ook geen spijt? Het is behoorlijk kut... Maar spijt hebben...
Nee, die gozer doet er helemaal niks toe... Je kunt beter zwanger worden van de sperma bank dan van die gast....quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:31 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ja sorry, maar moet ze dan echt gaan zitten afwachten wat hij doet/wil? Daar heeft ze niet eens tijd voor. Ze moet kijken wat zij wil en of ze de mogelijkheid heeft het kind op te voeden.
Of bedoelde je dat niet?
Ik wil niet een enorme lul zijn... Maar welk kindje? Ik noem het liever een embryo.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:31 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Het verschil is dat een miskraam niet vrijwillig is en een abortus wel, dus kan je spijt krijgen van je beslissing om het kindje weg te laten halen.
Een miskraam is niet jou beslissing een abortus wel dus dat is echt iets totaal anders en niet met elkaar te vergelijken!quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:29 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Spijt?
Als je een miskraam krijgt heb je toch ook geen spijt? Het is behoorlijk kut... Maar spijt hebben...
Embryo, wat jij wilt.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:33 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik wil niet een enorme lul zijn... Maar welk kindje? Ik noem het liever een embryo.
Een abortus is toch bewust zorgen voor een miskraam? Atleast, het valt zo te interpreteren.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:33 schreef mangler_fcu het volgende:
[..]
Een miskraam is niet jou beslissing een abortus wel dus dat is echt iets totaal anders en niet met elkaar te vergelijken!
Snap ik.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:34 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Embryo, wat jij wilt.
Maar een miskraam is gevoelsmatig toch heel iets anders dan een abortus.
Ik bedoelde dat dat allemaal nog niet volgroeid was. En jij weet zeker dat een embryo een bewustzijn heeft? Welk embryo heeft jou dat wijsgemaakt?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:23 schreef mangler_fcu het volgende:
[..]
Klopt maar ik had het nu ook niet specifiek meer over de situatie van TS. Maar over het feit dat detroit zij dat een embryo geen handen, voeten, bewustzijn e.d. heeft..
Nee dat is het niet.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:34 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Een abortus is toch bewust zorgen voor een miskraam? Atleast, het valt zo te interpreteren.
quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:35 schreef Detroit het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat dat allemaal nog niet volgroeid was. En jij weet zeker dat een embryo een bewustzijn heeft? Welk embryo heeft jou dat wijsgemaakt?
Ja hoor! Eerst een abortus plegen om later naar de sperma bank te gaan... Dat vind ik echt waanzin!! Het kind kan dan niet gepland zijn, maar als zij denkt het een goede toekomst te kunnen geven en hij is alleen maar bang dat zijn ontrouw uitkomt, hoeft ze met hem toch echt geen rekening te houden.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:32 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nee, die gozer doet er helemaal niks toe... Je kunt beter zwanger worden van de sperma bank dan van die gast....
Maarja dat is mijn mening.... Je kunt altijd nog na de abortus langsgaan bij de spermabank... Dus zoveel mist TS niet.
Omdat? Bij de een gaat het mis om welke redenen dan ook en bij de anderen kan het niet geboren worden om welke redenen dan ook. Het resultaat kan hetzelfde zijn, je verliest iets waar je toch al letterlijk en figuurlijk aangehecht bent geraakt.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:34 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Embryo, wat jij wilt.
Maar een miskraam is gevoelsmatig toch heel iets anders dan een abortus.
Iedere beëindiging van de zwangerschap is een abortus. Dus een miskraam is dat idd ook.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:34 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Een abortus is toch bewust zorgen voor een miskraam? Atleast, het valt zo te interpreteren.
Om de lol compleet te maken: bij IVF bevrucht men meestal meerdere eicellen, waarbij er slechts een paar worden geplaatst. De rest wordt ingevroren of vernietigd.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:36 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ja hoor! Eerst een abortus plegen om later naar de sperma bank te gaan... Dat vind ik echt waanzin!! Het kind kan dan niet gepland zijn, maar als zij denkt het een goede toekomst te kunnen geven en hij is alleen maar bang dat zijn ontrouw uitkomt, hoeft ze met hem toch echt geen rekening te houden.
Ach, ik vind het eenmaal wel belangrijk wie de vader is... Een overspelige lul daar zou ik koste wat het kost geen kind van willen hebben...quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:36 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ja hoor! Eerst een abortus plegen om later naar de sperma bank te gaan... Dat vind ik echt waanzin!! Het kind kan dan niet gepland zijn, maar als zij denkt het een goede toekomst te kunnen geven en hij is alleen maar bang dat zijn ontrouw uitkomt, hoeft ze met hem toch echt geen rekening te houden.
Anders omdat een miskraam niet je eigen beslissing is en een abortus wel, misschien moeilijk te begrijpen voor iemand die biotechnologie heeft gestudeerd, maar dat ligt gevoelsmatig toch echt anders.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:37 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Omdat? Bij de een gaat het mis om welke redenen dan ook en bij de anderen kan het niet geboren worden om welke redenen dan ook. Het resultaat kan hetzelfde zijn, je verliest iets waar je toch al letterlijk en figuurlijk aangehecht bent geraakt.
Of gaat dit de huilie-huilie kant uit en dat een miskraam per definitie altijd tig keer erger dan een abortus i.p.v. in te gaan in de persoonlijke omstandigheden?
Een miskraam is een spontane afbreking van een zwangerschap tot 20 weken (door de Wereldgezondheidsorganisatie gedefinieerd; in Nederland wordt gesproken van een miskraam tot 16 weken.) De medische term hiervoor is 'spontane abortus',quote:
Heb je mijn post van net überhaupt gelezen?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:35 schreef Detroit het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat dat allemaal nog niet volgroeid was. En jij weet zeker dat een embryo een bewustzijn heeft? Welk embryo heeft jou dat wijsgemaakt?
Tja, zou ook niet mijn eerste keuze zijn. Maar dat vind ik dus echt geen reden voor een abortus.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:37 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ach, ik vind het eenmaal wel belangrijk wie de vader is... Een overspelige lul daar zou ik koste wat het kost geen kind van willen hebben...
De relevante delen ervan, ja!quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:39 schreef mangler_fcu het volgende:
[..]
Heb je mijn post van net überhaupt gelezen?
Dat zal ook allemaal wel, het verschil is dat een abortus op eigen initiatief gebeurt en een miskraam niet.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:38 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Een miskraam is een spontane afbreking van een zwangerschap tot 20 weken (door de Wereldgezondheidsorganisatie gedefinieerd; in Nederland wordt gesproken van een miskraam tot 16 weken.) De medische term hiervoor is 'spontane abortus',
Okay dat kan... Ik snap echt wel dat het enorm fout moet voelen voor je, maar rationeel kan ik het niet noemen.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:39 schreef mirannie het volgende:
[..]
Tja, zou ook niet mijn eerste keuze zijn. Maar dat vind ik dus echt geen reden voor een abortus.
Ja, dat is die eeuwige discussie. De 1 heeft daar een andere "norm" voor dan de ander.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:41 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Okay dat kan... Ik snap echt wel dat het enorm fout moet voelen voor je, maar rationeel kan ik het niet noemen.
Ik zal der even roepen.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:43 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ja, dat is die eeuwige discussie. De 1 heeft daar een andere "norm" voor dan de ander.
Maar waar is de originele TS?
Het scheelt ook per situatie, jij had het geluk dat je moeder je wilde en kon helpen en dat je je uren uit kon breiden, maar die mogelijkheid heeft niet iedereen.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:43 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ja, dat is die eeuwige discussie. De 1 heeft daar een andere "norm" voor dan de ander.
Maar waar is de originele TS?
Ik ben hermafrodiet, ik neem soms hele gedaantes over van andere mensen inclusief zwangerschap.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:49 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
En ik al die tijd maar denken dat je een mannelijke user bent...
Lichamelijkquote:
Het ziet er ook echt niet uit als een betrouwbare website.quote:
De info die gegeven wordt zal vast wel waar zijn hoor, maar de gevoelsmatige ondertoon die meegegeven wordt speelt lekker in op de ''liefde'' tussen de embryo en de moederquote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:54 schreef Detroit het volgende:
[..]
Het ziet er ook echt niet uit als een betrouwbare website..
Das vast waar! En moeders in spé horen vast graag dat ze misschien invloed hebben op het embryo.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:55 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
De info die gegeven wordt zal vast wel waar zijn hoor, maar de gevoelsmatige ondertoon die meegegeven wordt speelt lekker in op de ''liefde'' tussen de embryo en de moeder
Dank je!! Ik besef heel goed dat ik mazzel heb gehad met mijn moeder en natuurlijk een hele andere situatie op de banenmarkt dan nu... Toen mijn toenmalige baas mijn contract niet verlengde had ik binnen een week een nieuwe baan. Is tegenwoordig wel wat moeilijker... En een baan heb je nou eenmaal nodig als je een kind groot wilt brengenquote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:45 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Het scheelt ook per situatie, jij had het geluk dat je moeder je wilde en kon helpen en dat je je uren uit kon breiden, maar die mogelijkheid heeft niet iedereen.
Ik heb er wel respect voor hoe je dit allemaal voor elkaar hebt gekregen
Daar geloof ik sowieso wel in... Ik denk dat als je een onderzoek zou doen met vrouwen die depressief waren onder de zwangerschap tov ''normale'' moeders dat als je de kindjes bekijkt je wel bepaalde ''afwijkingen'' zult vinden tussen de groepen.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:58 schreef Detroit het volgende:
[..]
Das vast waar! En moeders in spé horen vast graag dat ze misschien invloed hebben op het embryo.
Het is idd nog een embryo, de overgang van embryo naar foetus vindt over het algemeen plaats tussen de 8 en 9 weken zwangerschap.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:33 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik wil niet een enorme lul zijn... Maar welk kindje? Ik noem het liever een embryo.
Open je eigen topic. En heb nu al medelijden met jullie kind. Achterlijke moeder en een eikel van een vader. Waarom ben je eerder niet voor een abortus gegaan?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:53 schreef hommeltje70 het volgende:
Ik zou hier wel het hele verhaal willen neerzetten, maar het is nogal lang en gecompliceerd. Het komt er voornamelijk op neer dat hij zich sinds een maand compleet gevoelloos gedraagt tegenover mij. Geen gesprek durft aan te gaan. Ja, ik praat wel, maar ik krijg amper respons. Het lijkt zelfs alsof hij totaal mijn boosheid en verdriet niet snapt. Maar wat hij wel doet is met allerlei anderen praten en allemaal roddels over mij verspreiden.
Ben ik bijvoorbeeld boos, dan gaat hij meteen met zijn chatvriendjes en vriendinnetjes chatten om dat te vertellen. Maar een normaal gesprek met mij aangaan over het het verder moet, ho maar. Nee, daar is de voordeur.
Jeetje wat naar voor je.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:53 schreef hommeltje70 het volgende:
Ik zou hier wel het hele verhaal willen neerzetten, maar het is nogal lang en gecompliceerd. Het komt er voornamelijk op neer dat hij zich sinds een maand compleet gevoelloos gedraagt tegenover mij. Geen gesprek durft aan te gaan. Ja, ik praat wel, maar ik krijg amper respons. Het lijkt zelfs alsof hij totaal mijn boosheid en verdriet niet snapt. Maar wat hij wel doet is met allerlei anderen praten en allemaal roddels over mij verspreiden.
Ben ik bijvoorbeeld boos, dan gaat hij meteen met zijn chatvriendjes en vriendinnetjes chatten om dat te vertellen. Maar een normaal gesprek met mij aangaan over het het verder moet, ho maar. Nee, daar is de voordeur.
Hij is dus een lul en gaat jou niet helpen. Wachten is verspilde tijd. Over 6 maanden ben jij moeder van een kind en dat is helemaal van jou afhankelijk. Dat wil dus zeggen dat jij het niet kunt maken om in deze situatie je nog langer afhankelijk te maken van de vader (lees: donor) van je kind. Regel woonruimte, werk, opvang. Zelf.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 23:00 schreef hommeltje70 het volgende:
Heb je het tegen mij erodome? Nou, ik vind sowieso dat hij me eerst moet helpen. Dus daar wacht ik eigenlijk nog steeds op. Ik vind het onvoorstelbaar. Ben mezelf totaal niet meer sinds een maand. Kan niet meer nuchter nadenken.
Ik ben ook erg ziek geweest (lichamelijk) toen hij in het buitenland zat en zelfs dat kon hem niks schelen. Geen 1 keertje van hem gehoord: beterschap
Maar ondertussen wel meteen met een andere vrouw flirten en elke avond aan de zuip.
Ik post hier overigens ook niet voor oplossingen, maar wil vooral even mijn frustratie, verdriet en boosheid kwijt, aangezien dat hier in huis niet gaat.
Duidelijker kun je het niet krijgenquote:Op zaterdag 2 juni 2012 23:25 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hij is dus een lul en gaat jou niet helpen. Wachten is verspilde tijd. Over 6 maanden ben jij moeder van een kind en dat is helemaal van jou afhankelijk. Dat wil dus zeggen dat jij het niet kunt maken om in deze situatie je nog langer afhankelijk te maken van de vader (lees: donor) van je kind. Regel woonruimte, werk, opvang. Zelf.
Nogmaals: hij gaat het niet doen. Ik herhaal: hij gaat het niet doen dus moet jij aan de bak. Doet hij onverwachts toch iets dan is het meegenomen. Dus jij gaat je nu inschrijven bij de woningstichting (kan online), je inlezen over opvang (kan online) en zoekt vacatures (kan online) en maandag sta je op de stoep bij uitzendbureaus. Ook kun je nu al gaan polsen bij familie, vrienden, vereenzaamde tantes met 30 katten of je daar kunt gaan bivakkeren. Want. Ik. Herhaal. Hij. Gaat. Je. Niet. Verder. Helpen. Want. Hij. Is. Een. Puberale. Lul. In. De. Schuldsanering. Run. For Your. Life. Nu. Het. Nog. Kan.
Duidelijk?
Tuurlijk is dat gevoelsmatig anders, net zoals je teen stoten anders voelt dan in je vinger snijden. Maar zo lang jij totaal niet in gaat op het persoonlijk leed wat er achter schuilgaat vind ik niet dat jij als buitenstaanders per definitie alvast kan bepalen hoe en wat nu erger aanvoelt?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:38 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Anders omdat een miskraam niet je eigen beslissing is en een abortus wel, misschien moeilijk te begrijpen voor iemand die biotechnologie heeft gestudeerd, maar dat ligt gevoelsmatig toch echt anders.
En daarmee wil ik niet zeggen dat een miskraam erger is dan een abortus.
Is toch ook gewoon appels en peren vergelijken, meneer de wijsneus. Het gaat er toch niet om wie het nu het aller aller ergst heeft.quote:Op zondag 3 juni 2012 02:03 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat gevoelsmatig anders, net zoals je teen stoten anders voelt dan in je vinger snijden. Maar zo lang jij totaal niet in gaat op het persoonlijk leed wat er achter schuilgaat vind ik niet dat jij als buitenstaanders per definitie alvast kan bepalen hoe en wat nu erger aanvoelt?
Aan de ene zijde hebben we Gerda van 48 jaar, moeder van 3 kinderen van 22, 19 en 17 die onverwachts zwanger is geraakt nadat ze al enige tijd dacht dat ze niet meer in haar vruchtbare periode kwam. Zodoende wist zij niets van haar zwangerschap totdat ze ineens geconfronteerd werd met een bloedbad in de badkamer. Zij had haar kind verloren waarvan ze niet eens wist dat ze het had. Anderzijds heb je daar Jolanda van 23, haar man verdween nadat hij hoorde dat hij vader werd. Nam een vlucht naar Marokko en is sindsdien onvindbaar. Zij heeft het niet breed en hoewel zij dolgraag een kindje had gehad laten haar financiële middelen dit simpelweg niet toe. Haar ouders hadden haar de rug toegekeerd toen zij bekeerde zodat ze kon trouwen met haar man. Ze zag vrij weinig positiefs en besloot een abortus te nemen. Niet zozeer, omdat ze geen kind wilde, maar meer omdat ze geen kind wilde in die omstandigheden en zodat het kind daarin moest opgroeien. Gedwongen door de omstandigheden niet zozeer omdat ze het niet wilde. Gevoelsmatig hele andere zaken dus. Maar goed dat jij zonder aanziens des persoons wikt, weegt en oordeelt.![]()
Maar das toch best een prestatie van je, om meer te reageren als een domme lul, dan een domme lul zelf.
Voor ik verder met jou in discussie ga moet jij mij eerst maar even vertellen waar ik heb gezegd dat het één erger is dan het ander.quote:Op zondag 3 juni 2012 02:03 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat gevoelsmatig anders, net zoals je teen stoten anders voelt dan in je vinger snijden. Maar zo lang jij totaal niet in gaat op het persoonlijk leed wat er achter schuilgaat vind ik niet dat jij als buitenstaanders per definitie alvast kan bepalen hoe en wat nu erger aanvoelt?
Aan de ene zijde hebben we Gerda van 48 jaar, moeder van 3 kinderen van 22, 19 en 17 die onverwachts zwanger is geraakt nadat ze al enige tijd dacht dat ze niet meer in haar vruchtbare periode kwam. Zodoende wist zij niets van haar zwangerschap totdat ze ineens geconfronteerd werd met een bloedbad in de badkamer. Zij had haar kind verloren waarvan ze niet eens wist dat ze het had. Anderzijds heb je daar Jolanda van 23, haar man verdween nadat hij hoorde dat hij vader werd. Nam een vlucht naar Marokko en is sindsdien onvindbaar. Zij heeft het niet breed en hoewel zij dolgraag een kindje had gehad laten haar financiële middelen dit simpelweg niet toe. Haar ouders hadden haar de rug toegekeerd toen zij bekeerde zodat ze kon trouwen met haar man. Ze zag vrij weinig positiefs en besloot een abortus te nemen. Niet zozeer, omdat ze geen kind wilde, maar meer omdat ze geen kind wilde in die omstandigheden en zodat het kind daarin moest opgroeien. Gedwongen door de omstandigheden niet zozeer omdat ze het niet wilde. Gevoelsmatig hele andere zaken dus. Maar goed dat jij zonder aanziens des persoons wikt, weegt en oordeelt.![]()
Maar das toch best een prestatie van je, om meer te reageren als een domme lul, dan een domme lul zelf.
Hoe erg ook je hebt wel gelijk maar dat zie je vaker bij sommige mannen als ik ooit een vrouw hoe klein de kans ook zwanger maak is het toch echt ook de taak van mij als man om voor zowel de moeder als het ongeboren kind te zorgen.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 23:25 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hij is dus een lul en gaat jou niet helpen. Wachten is verspilde tijd. Over 6 maanden ben jij moeder van een kind en dat is helemaal van jou afhankelijk. Dat wil dus zeggen dat jij het niet kunt maken om in deze situatie je nog langer afhankelijk te maken van de vader (lees: donor) van je kind. Regel woonruimte, werk, opvang. Zelf.
Nogmaals: hij gaat het niet doen. Ik herhaal: hij gaat het niet doen dus moet jij aan de bak. Doet hij onverwachts toch iets dan is het meegenomen. Dus jij gaat je nu inschrijven bij de woningstichting (kan online), je inlezen over opvang (kan online) en zoekt vacatures (kan online) en maandag sta je op de stoep bij uitzendbureaus. Ook kun je nu al gaan polsen bij familie, vrienden, vereenzaamde tantes met 30 katten of je daar kunt gaan bivakkeren. Want. Ik. Herhaal. Hij. Gaat. Je. Niet. Verder. Helpen. Want. Hij. Is. Een. Puberale. Lul. In. De. Schuldsanering. Run. For Your. Life. Nu. Het. Nog. Kan.
Duidelijk?
Ja, sorry, had het tegen jou, maar waarom blijf je daar, je bent zwanger, je kant die stress nu niet gebruiken.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 23:00 schreef hommeltje70 het volgende:
Heb je het tegen mij erodome? Nou, ik vind sowieso dat hij me eerst moet helpen. Dus daar wacht ik eigenlijk nog steeds op. Ik vind het onvoorstelbaar. Ben mezelf totaal niet meer sinds een maand. Kan niet meer nuchter nadenken.
Ik ben ook erg ziek geweest (lichamelijk) toen hij in het buitenland zat en zelfs dat kon hem niks schelen. Geen 1 keertje van hem gehoord: beterschap
Maar ondertussen wel meteen met een andere vrouw flirten en elke avond aan de zuip.
Ik post hier overigens ook niet voor oplossingen, maar wil vooral even mijn frustratie, verdriet en boosheid kwijt, aangezien dat hier in huis niet gaat.
Je moet eens naar de Bodies expositie gaan en dan kijken tot waar er abortus gepleegd mag worden. In het begin ben ik het met je eens, maar als je kijkt waar de grens ligt en het idee dat ze de ruggengraat door moeten knippen en de armen en benen eraf halen omdat ze de embryo er niet in 1 keer uit krijgen vind ik een beetje vergaan..quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:09 schreef Detroit het volgende:
Dat gebeurt altijd in topics als deze vandaar dat ik mijn standpunt gewoon lekker voor mezelf houd. TS is daar niet mee gediend.quote:Op zondag 3 juni 2012 13:00 schreef Hexagon het volgende:
Toch een beetje vervelend dat topics gekaapt worden door anti-abortus activisten. Ga lekker je in POL uitleven en laat vrouwen die voor moeilijke keuzes staan met rust.
En dat is een vraag wat mij ook weleens bezig houd waarom blijven bij een man die jouw niet goed behandeld en daar dan ook liefde voor blijven voelen.quote:Op zondag 3 juni 2012 13:05 schreef Hexagon het volgende:
Btw wel opvallend hoe sommige vrouwen in staat zijn tot zo ongeveer de meest idiote besluiten en onnavolgbare redenaties. Opvallend ook hoe ze liefde blijven hebben voor volkomen onbetrouwbare flapdrollen als de in dit topic omschreven casussen. Wat moet je daar nu mee? Je wordt er soms moedeloos van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |