SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/![]()
Geslaagden 2009
![]()
Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009![]()
Geslaagden 2010
![]()
![]()
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010![]()
Geslaagden 2011
![]()
![]()
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011 - DarkNoize 17-06-2011 - Tankiej 30-06-2011 - Rossdale 06-07-2011 - menmulder 27-07-2011 - Devvie 09-08-2011 - Yreal 10-08-2011 - Little_Miss_Naughty 10-08-2011 - TSI 08-09-2011 - mstx 13-09-2011 - Dekatria 10-10-2011 - ibaneX 01-11-2011 - lipjes 15-11-2011 - Mirgeam 15-12-2011![]()
Geslaagden 2012
![]()
Joooo-pi 08-02-2012 - t0sti 09-01-2012 - WhiteJoker 29-03-2012 - Gokhan03 21-05-2012 - Skv 30-05-2012 - -Trinity-14-06-2012 - weerstandje 26-06-2012
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 26-06-2012 18:27:37 ]
AVD is je examen verkeersdeelneming, welke je als laatste doet. Eerst moet je nog je theorie en AVB (=voertuigbeheersing, zie filmpjes in de OP) halen eer je dat examen mag doen. Als je je AVD haalt heb je je A-rijbewijsquote:Op vrijdag 1 juni 2012 17:40 schreef LifeonEarth het volgende:
Wat houd een AVD examen in? ik heb motorrijles arrangement geboekt. motor rijlessen met aan eind een AVD examen. daarna waarschijnlijk volledig lessen.
Checklist voor aanschaf motor: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/18471//quote:Op vrijdag 1 juni 2012 18:58 schreef stoeltafel het volgende:
Gohkan, heb je de link op motor forum over de aankoopadviezen? Kan zelf niks vinden.
Had trouwens wel vrij snel last van spierpijn in mijn rechterhand door het continue gas geven bij de halve draai en het 8tje.
Een uurtje rijden valt toch ook wel mee?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 22:08 schreef Gokhan03 het volgende:
Net even gereden voor het eerst op de R6 van een maat van me. Het viel reuze mee om voor het eerst op een supersport te rijden.
Morgen moet ik namelijk 170 km rijden
Dan bedoelde ik waarschijnlijk het AVBquote:Op vrijdag 1 juni 2012 18:56 schreef Dekatria het volgende:
[..]
AVD is je examen verkeersdeelneming, welke je als laatste doet. Eerst moet je nog je theorie en AVB (=voertuigbeheersing, zie filmpjes in de OP) halen eer je dat examen mag doen. Als je je AVD haalt heb je je A-rijbewijs
Mooie fiets man! Niet gek als eerste motorquote:Op zaterdag 2 juni 2012 23:55 schreef Gokhan03 het volgende:
Op verzoek, foto' s van mijn R6
Motorclub topic #985: Waar we parkeren voor de etalage.
Dat hoeft bij het examen volgens mij ook niet.quote:Op zondag 3 juni 2012 10:58 schreef Gkhn het volgende:
Ik heb gister de rem-oefeningen geleerd. Echter komen ze niet geheel overeen met wat in de filmpjes wordt verteld. Ik hoefde niet te spiegelen bij de precisiestop,
Dat is een beetje raar.quote:ik moest mijn rechterbeen op de achterrem houden en met links op de grond.
Zo hoort het.quote:Terug geschakeld naar 1. En ik moest stil komen te staan met de voorkant van het wiel gelijk aan de hart van de pionen.
Klopt, die moest ik bij het examen 2x doen omdat ik de 1e keer te hard remde en hem daarna nog iets liet uitrollen, zo moest het dus niet.quote:Trouwens is de vertragingsoefening echt een bitch.
Ik heb het inderdaad altijd andersom gedaan. Met mijn linkervoet op de grond voelt heel onnatuurlijk aanquote:
Ik moest het ook met links doen en pleurde bijna om omdat ik rechts gewend wasquote:Op zondag 3 juni 2012 12:11 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik heb het inderdaad altijd andersom gedaan. Met mijn linkervoet op de grond voelt heel onnatuurlijk aan.
Ik ben 23 dus meteen vol vermogen. Gaat ietsje harder dan een cbf500 :pquote:Op zondag 3 juni 2012 11:00 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Mooie fiets man! Niet gek als eerste motorStaat 'ie op 25 kW of heb je meteen vol af mogen rijden?
Bij mij was die regel er gelukkig nietquote:Op zondag 3 juni 2012 12:15 schreef thenxero het volgende:
[..]
Ik moest het ook met links doen en pleurde bijna om omdat ik rechts gewend was. Gelukkig keek dat mannetje al naar zijn noteblok.
Bij mij was het net andersom, rechterbeen moest op de grond zodat je met links idd kunt schakelen. Maar ik heb de rare tik toch het linkerbeen als standbeen te nemen, zoals wel met meer dingen; ik ben rechts en normaal hou je dan je vork vast met links, maar ik doe dat met rechtsquote:Op zondag 3 juni 2012 12:19 schreef Anne het volgende:
[..]
Bij mij was die regel er gelukkig niet. Klinkt ook niet logisch eigenlijk, want dan zou je hem nooit in zijn vrij kunnen zetten?
Doe precies wat je instructeur zegt en niet te veel letten op de filmpjes en zelfs niet op de instructies van het CBR.quote:Op zondag 3 juni 2012 10:58 schreef Gkhn het volgende:
Ik heb gister de rem-oefeningen geleerd. Echter komen ze niet geheel overeen met wat in de filmpjes wordt verteld. Ik hoefde niet te spiegelen bij de precisiestop, ik moest mijn rechterbeen op de achterrem houden en met links op de grond. Terug geschakeld naar 1. En ik moest stil komen te staan met de voorkant van het wiel gelijk aan de hart van de pionen.
Trouwens is de vertragingsoefening echt een bitch.
Met een achtje moet je je trekking in balans houden inkantelen versus gas houden, dus nee niet spelen met de koppeling.quote:Op zondag 3 juni 2012 12:24 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Doe precies wat je instructeur zegt en niet te veel letten op de filmpjes en zelfs niet op de instructies van het CBR.
Klinkt raar maar bij het maken van een achtje mag je volgens het CBR spelen met je koppelling maar van mijn instructeur hoorde ik toen dat veel mensen gezakt zijn daardoor. Terwijl dat nooit met de les zo gedaan is.
Beter corrigeer je dan met je achterrem (bij het achtje)quote:Op zondag 3 juni 2012 12:29 schreef Anne het volgende:
Dat het van het CBR mág wil ook niet zeggen dat je dat móet doen. Feit blijft wel dat als jij een 8-je maakt of je bent bezig met de langzame slalom en je gaat te langzaam of te snel, je gelukkig mág herstellen door middel van je koppeling, zolang je maar wel een beetje een constante snelheid houdt/het allemaal een beetje 'soepel' gaat. Dan wordt ie niet afgekeurd.
Vond je het niet eng/spannend om voor het eerst zon lang stuk te rijden op zon dikke R6. Hoe hard heb je al gereden?quote:Op zondag 3 juni 2012 12:18 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ik ben 23 dus meteen vol vermogen. Gaat ietsje harder dan een cbf500 :p
Gisteren ging ik dus non stop rijden vanaf limburg naar haarlem zodat ik op tijd kon zijn bij de motorzaak on een slot te kopen. Bij die winkelstraat heb ik heel vaak moeten lessen en raad eens wie ik tegen kwam... Mn motorinstructeur met een studenthij vond het te gek haha. Dit keer deed hij wel aardig en normaal.
Ik had AVB lessen toen het -4 was. Was ook geen pretjequote:Op maandag 4 juni 2012 10:56 schreef The6thgate het volgende:
Lekker dagje om te lessen. Lekkende kleding van de rijschool, te weinig onderkleding en 9 graden....de teringZat gewoon te rillen van de kou. Vanmiddag het laatste blokuur (hopelijk
) en dan maar eens kijken of thermo kleding de concentratie ten goede komt. Heb gelukkig ook nog zo'n ding voor om je nek van wintersport, die kan ook vast geen kwaad.
Wordt je hard vanquote:Op maandag 4 juni 2012 11:47 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ik had AVB lessen toen het -4 was. Was ook geen pretje
Ik vond lessen bij +4 al geen pretjequote:Op maandag 4 juni 2012 11:47 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ik had AVB lessen toen het -4 was. Was ook geen pretje
Kloptquote:Op maandag 4 juni 2012 12:15 schreef Danger.Mouse het volgende:
Conclusie: motorrijden is tof, maar toffer als het niet zo godsgruwelijk koud is.
Zal wat zijn als die nu ook ineens heel hard instructies ging schreeuwen naar jequote:Op zondag 3 juni 2012 12:18 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ik ben 23 dus meteen vol vermogen. Gaat ietsje harder dan een cbf500 :p
Gisteren ging ik dus non stop rijden vanaf limburg naar haarlem zodat ik op tijd kon zijn bij de motorzaak on een slot te kopen. Bij die winkelstraat heb ik heel vaak moeten lessen en raad eens wie ik tegen kwam... Mn motorinstructeur met een studenthij vond het te gek haha. Dit keer deed hij wel aardig en normaal.
Hahah. Zijn stem zit nu wel ingebakken in mn hoofd. Bij elke bocht hoor ik hem in mn hoofd al zeggen: "knieen vast, rug recht"quote:Op maandag 4 juni 2012 14:28 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Zal wat zijn als die nu ook ineens heel hard instructies ging schreeuwen naar je
Zou je nu zelfs op mijn motorscooter willen rijden of is ook weer niet zo erg?quote:Op maandag 4 juni 2012 14:14 schreef Skv het volgende:
Godver, nu heb ik mijn rijbewijs maar geen motor. Kan ik niet meer rijden.![]()
Dan is het niet allemaal voor niks geweestquote:Op maandag 4 juni 2012 15:06 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Hahah. Zijn stem zit nu wel ingebakken in mn hoofd. Bij elke bocht hoor ik hem in mn hoofd al zeggen: "knieen vast, rug recht"
Dat is wel een beetje gayquote:Op maandag 4 juni 2012 15:06 schreef BertV het volgende:
[..]
Zou je nu zelfs op mijn motorscooter willen rijden of is ook weer niet zo erg?
Oh, ik ben een typische mooi weer mooiboy-rijder denk ik dan. Als het er maar goed uitziet.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 09:10 schreef BertV het volgende:
Ahja, Gay is een strak leren pakje en alleen met mooi weer cowboy of coureur spelen.
Ik gebruik de scooter altijd, op sneeuw en ijzel na.
100% B-wegen woon-werk 340km per week.
Spannend is het niet, wel goedkoop met 1:46
Vergeet niet dat een groot deel van de automobilisten je toch in een hokje stopt waar je niet vrolijk van wordt: Keuze uit: sloeber, midlife-figuur of aso.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 09:11 schreef Skv het volgende:
[..]
Oh, ik ben een typische mooi weer mooiboy-rijder denk ik dan. Als het er maar goed uitziet.
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 09:11 schreef Skv het volgende:
[..]
Oh, ik ben een typische mooi weer mooiboy-rijder denk ik dan. Als het er maar goed uitziet.
quote:
Ik wil sowieso een motor van voor 1986. Niet eens alleen om de kosten, maar ik vind die ouwe dingen gaaf. Heb ook een tijdje een mercedes uit '72 gehad.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 09:16 schreef BertV het volgende:
[..]
Vergeet niet dat een groot deel van de automobilisten je toch in een hokje stopt waar je niet vrolijk van wordt: Keuze uit: sloeber, midlife-figuur of aso.
Maak je niet druk om wat anderen denken en ga rijden op wat echt leuk rijdt. /opa.![]()
Een oude FZR400 is in NL leuker dan een R1.
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 09:25 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik wil sowieso een motor van voor 1986. Niet eens alleen om de kosten, maar ik vind die ouwe dingen gaaf. Heb ook een tijdje een mercedes uit '72 gehad.
Een nieuwe als het kan, dan wil ik een Husqvarna Nuda 900Rquote:Op dinsdag 5 juni 2012 10:13 schreef Skv het volgende:
Ik heb er nu toch geen geld voor.
Eigenlijk zouden ze je een motor moeten geven als je je rijbewijs gehaald hebt.
Mocht ik morgen slagen, krijg ik hetzelfde probleem als jij. Geen motorquote:Op dinsdag 5 juni 2012 10:13 schreef Skv het volgende:
Ik heb er nu toch geen geld voor.
Eigenlijk zouden ze je een motor moeten geven als je je rijbewijs gehaald hebt.
Hehe dat gevoel ken ik. Als je je eerste motor gaat halen, regel gewoon lekker een dagje vrij.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 10:53 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Mocht ik morgen slagen, krijg ik hetzelfde probleem als jij. Geen motor
Begin nu toch wel aardig zenuwen te voelenWil het nu achter de rug hebben en geslaagd zijn!
Wat heb je gekocht en wat kostte het?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 11:14 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Hehe dat gevoel ken ik. Als je je eerste motor gaat halen, regel gewoon lekker een dagje vrij.
De mijne haalde ik zaterdag op en de hele dag heb ik gereden heheHet is ook de motor 170km ver was.
Ah, je had geld. Vandaar.quote:
ach ik heb ook maar ff een helm en handschoenen gekocht in de uitverkoop! Beter dan de stinkende spullen van de rijschoolquote:Op dinsdag 5 juni 2012 12:10 schreef Skv het volgende:
Ik heb alleen 'n helm en tweedehands handschoenen en laarzen van drie maten te groot.
Goed oefenen, zijn genoeg oefenexamens online te vinden. Kos tje wel een paar Euro, maar dan kom je beslagen ten ijs.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:06 schreef stoeltafel het volgende:
Donderdag ochtend theorie. Volgens mij ken ik het aardig. Iemand nog tips? Heb voor de zekerheid het theorieboek motorfiets 2e hands gekocht.
Volgende week avb examenMoet erna toe via de snelweg, ben benieuwd.
Mijn eerste keer op de snelweg was ook toen we naar het AVB examen reden naar Amsterdam.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:06 schreef stoeltafel het volgende:
Donderdag ochtend theorie. Volgens mij ken ik het aardig. Iemand nog tips? Heb voor de zekerheid het theorieboek motorfiets 2e hands gekocht.
Volgende week avb examenMoet erna toe via de snelweg, ben benieuwd.
Daarom ben ik ook heel blij dat er zo veel keuze is qua motoren. Hoewel ik toe moet geven dat een motorscooter wel een betere keuze is als commuter. Ieder zijn ding en over smaak valt niet te twisten lijkt me.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 09:10 schreef BertV het volgende:
Ahja, Gay is een strak leren pakje en alleen met mooi weer cowboy of coureur spelen.
Ik gebruik de scooter altijd, op sneeuw en ijzel na.
100% B-wegen woon-werk 340km per week.
Spannend is het niet, wel goedkoop met 1:46
Ik heb alles gedaan de afgelopen 14 jaar Danger.Mouse
Met 310 op de teller op de autobahn, klaverbladrijden, toermotor met koffers en zelfs begonnen met een chopper vanwege de 25kw regel.
Wellicht dat ik nog een keer er een NTV650 bij koop als het begint te kriebelen.![]()
Als jij me 10 of zelfs 5 jaar geleden had gevraagd of ik motorscooter zou gaan rijden had ik geantwoord: "Daar heb ik mijn motorrijbewijs niet voor gehaald!"quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:34 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook heel blij dat er zo veel keuze is qua motoren. Hoewel ik toe moet geven dat een motorscooter wel een betere keuze is als commuter. Ieder zijn ding en over smaak valt niet te twisten lijkt me.
Ik vond het met het examen altijd wel fijn dat je nog de stem van de instructeur in de helm hebt.quote:Op woensdag 6 juni 2012 08:55 schreef The6thgate het volgende:
Pff, wat heb ik slecht geslapen zegStraks om 12u al aantreden bij de rijschool en dan om 14.55 pas AVD. Ben heel benieuwd wat het gaat worden.
Succes!quote:Op woensdag 6 juni 2012 08:55 schreef The6thgate het volgende:
Pff, wat heb ik slecht geslapen zegStraks om 12u al aantreden bij de rijschool en dan om 14.55 pas AVD. Ben heel benieuwd wat het gaat worden.
Gefeliciteerd!!quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:44 schreef The6thgate het volgende:
Geslaagd!Man wat een last van je schouders is dat haha. Reed nog best slordig eigenlijk, wat te gehaast en nogal eens op de verkeerde baan uitgekomen waardoor ik heel veel van baan zat te wisselen. Blijkbaar wel veilig genoeg en in elk geval vlot doorgereden.
Budget is vrij laag momenteel dus neequote:Op woensdag 6 juni 2012 17:02 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!
Meteen meerijden de 16e?
Beter iets dan niets.quote:Op woensdag 6 juni 2012 08:45 schreef BertV het volgende:
[..]
Als jij me 10 of zelfs 5 jaar geleden had gevraagd of ik motorscooter zou gaan rijden had ik geantwoord: "Daar heb ik mijn motorrijbewijs niet voor gehaald!"
Aan de andere kant; alle motorvrienden van toen hebben hun motor weggedaan vanwege hypotheek en kinderen.
Succes!quote:Op donderdag 7 juni 2012 09:30 schreef vitessearnhem1.026 het volgende:
Ik heb net een uur les gehad, ging goed.
14.55 heb ik avd
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 6 juni 2012 16:44 schreef The6thgate het volgende:
Geslaagd!Man wat een last van je schouders is dat haha. Reed nog best slordig eigenlijk, wat te gehaast en nogal eens op de verkeerde baan uitgekomen waardoor ik heel veel van baan zat te wisselen. Blijkbaar wel veilig genoeg en in elk geval vlot doorgereden.
Die 8, dat was van alle AVB oefeningen verreweg mijn beste. Vanaf de eerste poging eigenlijk al perfect gereden, en dat terwijl veel mensen hem als moeilijkste oefening zien. Waar ik steevast faalde is de vertraging, ging bij mij gewoon niet soepel.quote:Op woensdag 6 juni 2012 19:27 schreef stoeltafel het volgende:
Net les 5 en 6 gehad. Halve draai en 8je ging perfect. Als laatste de langzame slaom en deze ging ook goed, lekker !
Volgens mij niet hoor. Misschien als je hem voor het eerst ziet, dat je in paniek raakt. Maar volgens mij hebben de meeste mensen toch echt moeite met de vertragingsoefening of de langzame slalomquote:Op donderdag 7 juni 2012 15:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die 8, dat was van alle AVB oefeningen verreweg mijn beste. Vanaf de eerste poging eigenlijk al perfect gereden, en dat terwijl veel mensen hem als moeilijkste oefening zien. Waar ik steevast faalde is de vertraging, ging bij mij gewoon niet soepel.
Maar goed, AVB valt wel mee. Alleen niet te veel waarde hechten aan kijkpunten die je gebruikt op je oefenterrein, want die zijn er dus niet bij het CBR. En als je AVB hebt, ben je met 4 AVD lessen klaar.
Wat veel mensen niet vertellen is dat 4 lessen niet altijd 4 uurtjes zijn.quote:Op donderdag 7 juni 2012 16:45 schreef Skv het volgende:
Langzame slalom vond ik het moeilijkst. 8 is een eitje.
Daarnaast lijkt het me stug dat de meeste mensen na hun AVB binnen 4 lessen hun AVD halen..
Ik heb niet veel lessen, hooguit 6, gehad tussen mijn AVB en AVD door omstandigheden (weer vooral)quote:Op donderdag 7 juni 2012 16:45 schreef Skv het volgende:
Langzame slalom vond ik het moeilijkst. 8 is een eitje.
Daarnaast lijkt het me stug dat de meeste mensen na hun AVB binnen 4 lessen hun AVD halen..
Mag je tijdens je avb de pion raken? Zin om weer te rijden, vroem vroemquote:Op donderdag 7 juni 2012 16:45 schreef Skv het volgende:
Langzame slalom vond ik het moeilijkst. 8 is een eitje.
Daarnaast lijkt het me stug dat de meeste mensen na hun AVB binnen 4 lessen hun AVD halen..
Dat is niet van belang. Wat wel belangrijk is, is dat je er geen raakt tijdens je AVB.quote:Op donderdag 7 juni 2012 17:46 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Mag je tijdens je avb de pion raken? Zin om weer te rijden, vroem vroem
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
Ik heb de laatste pion geraakt bij de langzame slalom bij mijn AVB-examen (en hij was goedgekeurd)quote:Op donderdag 7 juni 2012 17:46 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Mag je tijdens je avb de pion raken? Zin om weer te rijden, vroem vroem
quote:Op donderdag 7 juni 2012 17:53 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Dat is niet van belang. Wat wel belangrijk is, is dat je er geen raakt tijdens je AVB.Iets minder en ga nu de oefenexamens serieuzer maken. Deed het nu op twee schermen en ondertussen een beetje surfen. Wel jammer dat mijn boek niet zo diep op de vragen in gaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet iemand een goed boek voor de theorie? Met vragen over invalide personen en speciale manoeuvres? Deze vragen kreeg ik op het examen maar er staat in mijn oude boek vrij weinig over in.
Stomme is dat ik voor mijn autotheorie maar 1 fout had. Lijkt wel of de motortheorie moeilijker is.
[ Bericht 2% gewijzigd door stoeltafel op 07-06-2012 18:24:54 ]
Nee, dat mag niet. En zo'n ding heet pylon.quote:Op donderdag 7 juni 2012 17:46 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Mag je tijdens je avb de pion raken? Zin om weer te rijden, vroem vroem
Officieel niet, maar het ligt wel aan de examinator.quote:Op donderdag 7 juni 2012 21:16 schreef Skv het volgende:
[..]
Nee, dat mag niet. En zo'n ding heet pylon.
Ja, oke, het ligt aan de examinator, maar de stelregel is dat je ze niet aan mag raken.quote:Op donderdag 7 juni 2012 21:38 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Officieel niet, maar het ligt wel aan de examinator.
De ene keurt de oefening wel goed, zolang je de motor maar onder controle houdt. De andere keurt het altijd af als je er een raakt.
Balen! Volgende keer niets aan toeval overlaten en goed afstand houden achter een vrachtwagenquote:Op vrijdag 8 juni 2012 00:27 schreef vitessearnhem1.026 het volgende:
Ik ben gezakt![]()
Ik moest een heel stuk over de snelweg waar ik nooit was geweest, echte het moeilijkste stuk wat ik ooit gereden heb. Een paar keer zat ik op de verkeerde rijstrook en moest ik weer wisselen bij de blokmarkering.
En bij een 80km weg waar je niet mocht inhalen zat ik achter een vrachtwagen en zou ik te weinig afstand gehouden hebben. Ik zat er extra op te letten en in vond zelf dat ik genoeg afstand hielt.
Ik weet zeker dat als ik een anders stuk snelweg had ik gewoon geslaagd was. De rest van de rit ging volgens mijn instructeur erg goed en de examinator vond wel dat ik die foutjes goed en veilig herstelden. Nu moet ik morgen bellen om een nieuw examen te plannen, maar dat kan misschien nog erg lang duren
Iemand waarmee ik lestte was 2 weken geleden ook voor avd gezakt en kan 16 juli pas herkansen
Das klote man.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 00:27 schreef vitessearnhem1.026 het volgende:
Ik ben gezakt![]()
Ik moest een heel stuk over de snelweg waar ik nooit was geweest, echte het moeilijkste stuk wat ik ooit gereden heb. Een paar keer zat ik op de verkeerde rijstrook en moest ik weer wisselen bij de blokmarkering.
En bij een 80km weg waar je niet mocht inhalen zat ik achter een vrachtwagen en zou ik te weinig afstand gehouden hebben. Ik zat er extra op te letten en in vond zelf dat ik genoeg afstand hielt.
Ik weet zeker dat als ik een anders stuk snelweg had ik gewoon geslaagd was. De rest van de rit ging volgens mijn instructeur erg goed en de examinator vond wel dat ik die foutjes goed en veilig herstelden. Nu moet ik morgen bellen om een nieuw examen te plannen, maar dat kan misschien nog erg lang duren
Iemand waarmee ik lestte was 2 weken geleden ook voor avd gezakt en kan 16 juli pas herkansen
Dat mag. Theorie is een voorwaarde om AVD examen te kunnen doen.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:50 schreef stoeltafel het volgende:
Mag je als je je avb hebt gehaald maar je theorie nog niet wel de weg op voor je avd? Heb wel mijn rijbewijs b
Vanmiddag ook weer lessen. De oefeningen beter uitvoeren hoewel de meeste al vrij goed gaan. Ach ja nog lekker 6 uurtjes les en dan woensdag avb
Destijds leste ik met iemand die telkens zakte voor zijn theorie waardoor de instructeur zijn AVD examen maar niet kon plannen. Pas na de 5e keer had hij hem en toen kreeg hij een AVD datum.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 10:01 schreef stoeltafel het volgende:
Toch wel dus? Bij mijn lesschool zeggen ze van niet. Mag pas weer de weg op als ik de theorie heb gehaald. Ga het vanmiddag aankaarten.
Balen zeg! Mijn instructeur zei altijd dat je bij vrachtwagens drie tellen afstand moet houden, ipv twee. Misschien dat dat helpt.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 00:27 schreef vitessearnhem1.026 het volgende:
Ik ben gezakt![]()
Ik moest een heel stuk over de snelweg waar ik nooit was geweest, echte het moeilijkste stuk wat ik ooit gereden heb. Een paar keer zat ik op de verkeerde rijstrook en moest ik weer wisselen bij de blokmarkering.
En bij een 80km weg waar je niet mocht inhalen zat ik achter een vrachtwagen en zou ik te weinig afstand gehouden hebben. Ik zat er extra op te letten en in vond zelf dat ik genoeg afstand hielt.
Ik weet zeker dat als ik een anders stuk snelweg had ik gewoon geslaagd was. De rest van de rit ging volgens mijn instructeur erg goed en de examinator vond wel dat ik die foutjes goed en veilig herstelden. Nu moet ik morgen bellen om een nieuw examen te plannen, maar dat kan misschien nog erg lang duren
Iemand waarmee ik lestte was 2 weken geleden ook voor avd gezakt en kan 16 juli pas herkansen
Balen!quote:Op vrijdag 8 juni 2012 00:27 schreef vitessearnhem1.026 het volgende:
Ik ben gezakt![]()
Ik moest een heel stuk over de snelweg waar ik nooit was geweest, echte het moeilijkste stuk wat ik ooit gereden heb. Een paar keer zat ik op de verkeerde rijstrook en moest ik weer wisselen bij de blokmarkering.
En bij een 80km weg waar je niet mocht inhalen zat ik achter een vrachtwagen en zou ik te weinig afstand gehouden hebben. Ik zat er extra op te letten en in vond zelf dat ik genoeg afstand hielt.
Ik weet zeker dat als ik een anders stuk snelweg had ik gewoon geslaagd was. De rest van de rit ging volgens mijn instructeur erg goed en de examinator vond wel dat ik die foutjes goed en veilig herstelden. Nu moet ik morgen bellen om een nieuw examen te plannen, maar dat kan misschien nog erg lang duren
Iemand waarmee ik lestte was 2 weken geleden ook voor avd gezakt en kan 16 juli pas herkansen
Ik denk dat ze dat zeggen om jouw kosten te besparen en het dus een regeltje van de rijschool zelf is. Als jij je theorie nog niet hebt, mag je geen AVD examen doen. Als jij nu AVD lessen gaat volgen en straks klaar bent voor het examen, maar je theorie nog niet hebt; dan moet dat uitgesteld worden en zit jij met extra kosten voor lessen omdat je het ritme er toch een beetje in moeten houden.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 10:01 schreef stoeltafel het volgende:
Toch wel dus? Bij mijn lesschool zeggen ze van niet. Mag pas weer de weg op als ik de theorie heb gehaald. Ga het vanmiddag aankaarten.
Zit wat in echter is mijn avb op 13 juni en mijn theorie pas 28 juni. Het examen avd kan pas ergens in juli zeiden ze dus hopelijk kan ik door lessen.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 12:00 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Balen!
Er is een hele makkelijke manier hoe je kan zien dat je genoeg afstand hebt tot een vrachtwagen/bus of iets anders met die afmetingen: zorg dat je beide zijspiegels kan zien terwijl jij op je eigen plaats op de weg rijdt (iets links van het midden). Dan zit je er misschien een gigantische lengte van af, maar het is wel veilig. Jij kan namelijk niet zien wat er voor die vrachtwagen gebeurd, mocht er iets verkeerds gebeuren heb jij nog genoeg tijd/afstand om af te remmen en een 'vluchtplan' te zoeken.
Succes de volgende keer
[..]
Ik denk dat ze dat zeggen om jouw kosten te besparen en het dus een regeltje van de rijschool zelf is. Als jij je theorie nog niet hebt, mag je geen AVD examen doen. Als jij nu AVD lessen gaat volgen en straks klaar bent voor het examen, maar je theorie nog niet hebt; dan moet dat uitgesteld worden en zit jij met extra kosten voor lessen omdat je het ritme er toch een beetje in moeten houden.
Klikken in je eigen quote does the trick now!quote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:55 schreef HeetBoven het volgende:
zie een kreet uit een hyperlink maar geen foto wat denk ik de bedoeling is
haha, veel varianten gezien op internet, maar deze nog nietquote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:20 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Klikken in je eigen quote does the trick now!
ach ja, je hebt wel meer laatbloeiers, waaronder HB zelfquote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:33 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Jij hebt AM er nu pas bij gekregen?
Staat dezelfde datum bij als A
Geen idee, dat krijg je toch automatisch bij je B ook? Stond zeker niet op mn vorige rijbewijs ofzo. Geen idee, ik heb nooit een scooter/brommer gehad.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:33 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Jij hebt AM er nu pas bij gekregen?
Staat dezelfde datum bij als A
Hahaquote:Op vrijdag 8 juni 2012 21:05 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
ach ja, je hebt wel meer laatbloeiers, waaronder HB zelf
Ja daarom, dat krijg je er automatisch bijquote:Op vrijdag 8 juni 2012 21:13 schreef Skv het volgende:
[..]
Geen idee, dat krijg je toch automatisch bij je B ook? Stond zeker niet op mn vorige rijbewijs ofzo. Geen idee, ik heb nooit een scooter/brommer gehad.
Dat dus.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 21:14 schreef Tankiej het volgende:
Of bestaat er op het oude (papieren) rijbewijs geen categorie AM? Dan kan het kloppen dat jij die nu pas kreeg
Zelfs al heb je voorrang of je rijdt op een voorrangsweg, alsnog de zijstraatjes kijken. Hoeft niet eens gas los te laten. Als je het maar gezien hebt.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 13:03 schreef Danger.Mouse het volgende:
Gisteren voor het eerst AVD les gehad, stukje snelweg mee. Lompe tegenwind, met 120 km/u drukt er een vak lucht tegen je aan! De tip gekregen om overduidelijk te laten zien dat je kijkt naar zijstraten, kruispunten e.d. Niet je ogen draaien maar met je hoofd.
Hebben mensen nog meer tips?
Je bent hem waarschijnlijk al eens tegen gekomen, maar een stukje tape in opvallende kleur achterop de helm plakken voorkomt dat de examinator niet kan zien of je kijkt, en je dus zakt.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 13:03 schreef Danger.Mouse het volgende:
Gisteren voor het eerst AVD les gehad, stukje snelweg mee. Lompe tegenwind, met 120 km/u drukt er een vak lucht tegen je aan! De tip gekregen om overduidelijk te laten zien dat je kijkt naar zijstraten, kruispunten e.d. Niet je ogen draaien maar met je hoofd.
Hebben mensen nog meer tips?
Als je de bocht uitgaat aan het eind van de bocht al gas bijgeven zodat je recht uitkomt. En niet remmen in bochten.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 13:28 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Zelfs al heb je voorrang of je rijdt op een voorrangsweg, alsnog de zijstraatjes kijken. Hoeft niet eens gas los te laten. Als je het maar gezien hebt.
Altijd voor de bocht klaar zijn met schakelen en wanneer je de bocht in gaat, met evenveel gas en kijk je door de bocht.
Waarom een begrenstequote:Op maandag 11 juni 2012 01:30 schreef denkel het volgende:
Ik heb een Yamaha Diversion XJ600 S 1997 gekochtHij is al begrenst op 25 kw.
Nu nog 2/3 weken wachten tot ik ga lessen en dan nog 3 weken voordat ik slaag (als ik slaag, anders nog langer wachten)
Maar voordeel is wel dat ik direct kan gaan rijden zodat ik een nieuw roze pasje heb opgehaald tegen die tijd
Ahja, had niet in zn profiel gekekenquote:Op maandag 11 juni 2012 13:22 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Omdat hij in 1993 geboren is en hij dus twee jaar op 25 kw mag rond rijden.
hehequote:
Versnellinkje terug. Zo doe ik het iigquote:Op maandag 11 juni 2012 13:34 schreef denkel het volgende:
[..]
hehemaar hij is alleen in hele hoge toeren begrenst. Dus je merkt er niet zo veel van. Tenzij je van 120 naar 140/160 wilt gaan. Dan heb je aan laaaang stukje snelweg nodig haha
¤ 37,05quote:Op maandag 11 juni 2012 14:00 schreef Lamabal het volgende:
Hoeveel waren jullie ongeveer kwijt voor een rijbewijs?
E550,-quote:Op maandag 11 juni 2012 14:00 schreef Lamabal het volgende:
Hoeveel waren jullie ongeveer kwijt voor een rijbewijs?
Ik gok dat ik ongeveer het driedubbele heb betaald. Heb ook veeeeel meer AVB lessen gehad.quote:Op maandag 11 juni 2012 14:11 schreef Skv het volgende:
[..]
E550,-
Inclusief:
6 x AVB-les
7 x AVD-les
4 x theorieles
1x AVB-afrijden
1x AVD-afrijden
1x theorie-examen
1x rijbewijs zelf
Maar ik heb belachelijk weinig betaald volgens mij.
Same here.quote:Op maandag 11 juni 2012 14:17 schreef mstx het volgende:
Ik gok dat ik ongeveer het driedubbele heb betaald. Heb ook veeeeel meer AVB lessen gehad.
quote:
Die avb- en avdlessen waren 1 uur per stuk en duolessen.quote:Op maandag 11 juni 2012 14:11 schreef Skv het volgende:
[..]
E550,-
Inclusief:
6 x AVB-les
7 x AVD-les
4 x theorieles
1x AVB-afrijden
1x AVD-afrijden
1x theorie-examen
1x rijbewijs zelf
Maar ik heb belachelijk weinig betaald volgens mij.
Als je het stuur beweegt verandert de positie van je gashendel. Puur vanwege de hoek van je hand. Probeer een deel van je hand op een vast stuk van het stuur te leggen, bijvoorbeeld de remvloeistofhouder.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 09:29 schreef stoeltafel het volgende:
Morgen avb examen. Alles gaat goed alleen een vraagje over de langzame slalom.
Ik kom aan rijden met een slippende koppeling en een klein beetje gas. Heel beheerst echter als ik begin met sturen dan krijg ik vaak veel geluid in de vorm van veel gas weinig koppeling. Beetje apart want ik kom stabiel aan rijden. De oefening gaat gelukkig goed. Wel moet ik voor mijn gevoel echt hard sturen maar dit is volgens mij wel aardig normaal.
en dan zakken omdat je niet genoeg door trektquote:Op dinsdag 12 juni 2012 10:33 schreef Skv het volgende:
Maatje van me is net afgereden. Knapte zn koppelingskabel vlak voor hij naar het CBR moest. Dat ding met horten en stoten in de 1 getrapt en in de berm gezet. Door de instructeur terug laten rijden naar de rijschool en daar de nummerplaten van de motor (de enige zware) en de (identiek lijkende) lichte omgewisseld. Toen afgereden op een lichte motor met het kenteken van die andere
En geslaagd.
Wtf
Het gaat stabiel maar dit viel mij op. Vaak weet ik het te corrigeren met de slippende koppeling. 8je gaat heel goed omdat ik dat goed stabiel houdt met de achterrem. Komt vast allemaal goed.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 10:16 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als je het stuur beweegt verandert de positie van je gashendel. Puur vanwege de hoek van je hand. Probeer een deel van je hand op een vast stuk van het stuur te leggen, bijvoorbeeld de remvloeistofhouder.
Heeft je instructeur je niet verteld hoe dat zit?
Dat probleem zou je dan trouwens ook bij de acht en halve draai naar rechts moeten hebben.
Tja blijft een lastige, is meestal een kwestie van geluk/pech of het lukt.quote:
Wat ging er mis dan?quote:Vertragingsoefening, hier ging het mis, zonde
Deed het nogal chaotisch. Remde niet geleidelijk en kwam niet mooi uit. Heel erg zonde want vanmorgen ging het goed. Nu pas de 17e weer. Naja eigen schuld.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:15 schreef mstx het volgende:
[..]
Tja blijft een lastige, is meestal een kwestie van geluk/pech of het lukt.
[..]
Wat ging er mis dan?
Kledder kledder? Eehhh?quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:23 schreef Danger.Mouse het volgende:
Rijles gehad, heerlijk weer om te rijden. Samen met de instructeur een paar net geasfalteerde wegen achteraf geknald. Zegt 'ie: 'omdat we vandaag toch met z'n 2'en zijn, kijk maar eens hoe snel je van 20 naar 100 kan komen'. Kledder kledder!. Daarna alleen maar binnenstad en 50 km/u wegen gehad
Ik hoop dat dit het geluid is van rondspattend kettingvet...quote:
quote:
Uitleg is vereist begrijp ik nuquote:Op woensdag 13 juni 2012 15:57 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit het geluid is van rondspattend kettingvet...
Aah.. Okquote:Op woensdag 13 juni 2012 16:16 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
[..]
Uitleg is vereist begrijp ik nuKledder kledder is een uitspraak bij ons in de vriendengroep, het heeft een soortgelijke betekenis als 'bots!', 'damn' of 'w00t'
Daar race je best rap doorheen he?quote:Op donderdag 14 juni 2012 11:50 schreef DancePlaza het volgende:
Zo gisteren theorie examen gehaden gefaald
. Had er 8 fout
toch maar meer uit het boek gaan leren.
Maar vandaag me AVB examen gedaan, en gewoon gewoon geslaagd!. Alleen de stop proef moest nog een keer gedaan worden (vergeten terug te schakelen.) en voor de rest was het uitstekend. En dat alles in 8 minuten. Mooi op naar zaterdag naar me eerste AVD les!
nee dit terrein is speciaal voor AVB examen voor CBR en wordt niet gebruikt door andere rijscholen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:22 schreef Salatrel het volgende:
had je ook toeschouwers bij AVB? bij mij stond er een groep lessers te kijken (meer te wachten) totdat die examinator het parkeerterrein weer vrij gaf
Feli'squote:Op donderdag 14 juni 2012 17:45 schreef -Trinity- het volgende:
Deze zonnige dag mijn AVD gehaald. Rbw aangevraagd, volgende week rijden.
Dat moet ook wel als je de AVD ook al zo strak hebt gepland.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:24 schreef Gkhn het volgende:
3 juli AVB en 6 juli AVD hiero.
Heb er wel een goed gevoel over.
Nja we zijn nu al een paar keer de weg op geweest, en dat ging op het goed kijken na wel goed.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:31 schreef mstx het volgende:
[..]
Dat moet ook wel als je de AVD ook al zo strak hebt gepland.
Google is je vriend.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 00:49 schreef Pap89 het volgende:
Is het slim om dit jaar motor rijbewijs te gaan halen?
Had het sowieso in de planning, maar vooral met de veranderingen voor volgend jaar, is het misschien wel verstandig.
Zijn er snelcursussen oid?
Ik heb nooit een mail gehad, alleen de standaard mail de iCalendar van mijn instructeur, maar niks van het CBR ofzo. Dat hield hij gewoon voor me bij.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 00:03 schreef Gkhn het volgende:
Owja, hoor je niet een bevestigings-mail te krijgen als er een examen voor je is gereserveerd?
Ik heb namelijk niks gekregen..
Het ligt eraan hoe oud je bent, maar aangezien de eisen van het AVB-examen ook gaan veranderen en de prijzen waarschijnlijk gaan stijgen, is het sowieso verstandig om dit jaar nog af te rijden als je daar de mogelijkheid toe hebt. Als je uit '89 bent, zou dit jaar afrijden betekenen dat je een onbeperkt rijbewijs krijgt, na januari '13 afrijden betekent dat je beperkt bent tot 35kW en opnieuw afrijden als je onbeperkt wil na je 24e uit mijn hoofd. Sommige (grotere) rijscholen bieden snelcursussen aan, je kunt ook voor je AVB een snelcursus doen en je AVD met normale lessen.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 00:49 schreef Pap89 het volgende:
Is het slim om dit jaar motor rijbewijs te gaan halen?
Had het sowieso in de planning, maar vooral met de veranderingen voor volgend jaar, is het misschien wel verstandig.
Zijn er snelcursussen oid?
Per 2013 is 24 jaar de limiet voor zwaar ja. Alleen als je dan licht haalt kan je 'm op je 22e al halen.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 08:37 schreef Pap89 het volgende:
Maar kun je ook op je 24e in 1x onbeperkt halen?
Anders is die 2 jaar wachten nog geen probleem.
Voor die 400 zou ik een stoffen pak krijgen. Leer wordt iets duurder.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:54 schreef Gkhn het volgende:
Oké ik ben ook van de partij. Ik heb zaterdag mijn eerste les. Kan niet wachten.
Ik heb een pakket voor 750 incl beide examens, eigen verklaring en 13 lessen. voor 400 extra krijg ik een geheel nieuwe uitrusting.
Vinden jullie dit voordelig?
Nee, maar de textiel jas die ik van het merk heb bevalt prima. Zit stevig, wappert niet en veel protectoren die goed vast zitten. Is een doorwaai jas, maar de binnenvoering die erin kan sluit die vakken af en zo wordt het ook een prima jas voor temperaturen tot een graad of 7, 8.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 19:27 schreef Gkhn het volgende:
Zijn er hier mensen bekend met de leren pakken van het merk 'Richa'?
De uitrusting waar ik het over had dat ik kon krijgen via mijn rijschool is namelijk van dit merk.
[..]
Voor die 400 zou ik een stoffen pak krijgen. Leer wordt iets duurder.
Oef nice. Ook precies de kleurstelling dat bij mijn outfit gaat passen. Alleen ben ik bang zo'n motor als eerste motor te nemen. Wat betaal je eigenlijk maandelijks voor?quote:Op zondag 17 juni 2012 23:18 schreef -Menn0- het volgende:
[TK] Honda CBR 600F (2002)
Hier misschien nog mensen met interesse?
Voornamelijk aanschaf prijs. Verder wil ik liever niet zulke mooie en sterke motoren beperken. Dus niet dat ik bang ben ofzo voor het vermogen. Was vanmiddag in duitsland waar ik even een rondje mocht rijden op de r1 van een neef. Verkapte kijk-mij-een-r1-rijden-postquote:Op maandag 18 juni 2012 01:55 schreef vannelle het volgende:
en waarom zou zo'n motor eng zijn als 1e?
Ik ken het merk niet en ik weet niet wat voor pak het precies betreft, maar 400 komt op mij niet over als een uitzonderlijk goede deal. Ik heb een leren jas van circa 150 (tweedehands, maar wel nieuw met kaartjes) en een leren broek van 200 en nog een textielen jas van ook rond de 200. De leren jas is van Dainese en de broek en textielen jas van Evo(lution).quote:Op zaterdag 16 juni 2012 19:27 schreef Gkhn het volgende:
Zijn er hier mensen bekend met de leren pakken van het merk 'Richa'?
De uitrusting waar ik het over had dat ik kon krijgen via mijn rijschool is namelijk van dit merk.
[..]
Voor die 400 zou ik een stoffen pak krijgen. Leer wordt iets duurder.
Richa is geen verkeerd merk. Het is geen budget maar ook geen top of the line, beetje in het midden. Het is een beetje afhankelijk van welk pak je dan precies krijgt voor die prijs, eerder kan ik (niemand volgens mij) niet zeggen of dat een goede prijs is.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 19:27 schreef Gkhn het volgende:
Zijn er hier mensen bekend met de leren pakken van het merk 'Richa'?
De uitrusting waar ik het over had dat ik kon krijgen via mijn rijschool is namelijk van dit merk.
[..]
Voor die 400 zou ik een stoffen pak krijgen. Leer wordt iets duurder.
En welke modellen dan van de jas, broek, laarzen en handschoenen? En de helm? Dat maakt qua prijs best wel uitquote:Op maandag 18 juni 2012 10:01 schreef Gkhn het volgende:
De prijs is 900.
Dat is dan leren jas, broek, laarzen en handschoenen van richa. En een matzwarte helm van LS2.
Helm is de LS2: BLADE FF384.1. 120 euro op een willekeurige webshop. Ik zie nu ook dat het geen fiberglass helm is. Ik heb zelf even een uitrusting samengesteld en ik kom op een totaal van 920 euro. En dan heb ik wel een fiberglass helm van LS2. Handschoenen en schoenen zijn de zelfde als wat ik zou krijgen, alleen jas en broek zijn andere model omdat wat in de winkel oude collectie was.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:25 schreef Tankiej het volgende:
[..]
En welke modellen dan van de jas, broek, laarzen en handschoenen? En de helm? Dat maakt qua prijs best wel uit
Als ik op de website van LS2 kijk dan zit de goedkoopste matzwarte helm op 79 en de duurste op 329.
115 euro bij LS2 zelfquote:Op maandag 18 juni 2012 12:06 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Helm is de LS2: BLADE FF384.1. 120 euro op een willekeurige webshop. Ik zie nu ook dat het geen fiberglass helm is. Ik heb zelf even een uitrusting samengesteld en ik kom op een totaal van 920 euro. En dan heb ik wel een fiberglass helm van LS2. Handschoenen en schoenen zijn de zelfde als wat ik zou krijgen, alleen jas en broek zijn andere model omdat wat in de winkel oude collectie was.
Dus blijkbaar toch niet een hele voordelige prijs. Ik ga wel even langs in de winkel met printscreens, hopelijk wordt er wat aan de prijs gedaan.
Verzekeren betaal ik 15 euroquote:Op maandag 18 juni 2012 01:20 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Oef nice. Ook precies de kleurstelling dat bij mijn outfit gaat passen. Alleen ben ik bang zo'n motor als eerste motor te nemen. Wat betaal je eigenlijk maandelijks voor?
motor rijschool versnel!quote:Op zaterdag 16 juni 2012 20:09 schreef hlmllp het volgende:
Weten jullie nog een goede rijschool in Amsterdam met vriendelijke instructeurs?
Hmm dan betaal ik best veel in vergelijking...quote:Op maandag 18 juni 2012 13:20 schreef ArnosL het volgende:
Verzekering betaal ik ¤5,50 per maand voor. Alleen WA. Wegenbelasting is ¤104 per jaar, dus ¤8.60 per maand ongeveer.
Waarom weet je niet of je het wel gaat doen dan?quote:Op maandag 18 juni 2012 16:54 schreef einschtein het volgende:
Mijn ouders willen mij mijn motorrijbewijs incl. lessen geven. Omdat het volgend jaar lastiger wordt en ze weten dat ik toch best graag een motorrijbewijs wil.
Nu weet ik alleen niet of ik het wel ga doen.
Waarom twijfel je? Ik zou gewoon een proefles nemen, dan kun je altijd nog beslissen.quote:Op maandag 18 juni 2012 16:54 schreef einschtein het volgende:
Mijn ouders willen mij mijn motorrijbewijs incl. lessen geven. Omdat het volgend jaar lastiger wordt en ze weten dat ik toch best graag een motorrijbewijs wil.
Nu weet ik alleen niet of ik het wel ga doen.
Het gaat me niet om het motorrijden itself hoor, dat lijkt me extreem gaaf. Gaat me meer om het krijgen. Maar misschien moet ik niet zo zeuren en het gewoon accepteren.quote:Op maandag 18 juni 2012 16:57 schreef Anne het volgende:
[..]
Waarom weet je niet of je het wel gaat doen dan?
Oosterpoort, Assen en Groningen, hebben een Try the Bike. Dan heb je een middagje motorrijden, om te kijken of je het in je hebt of niet. Natuurlijk ook of je het echt leuk vindt.quote:Op maandag 18 juni 2012 16:58 schreef BertV het volgende:
[..]
Waarom twijfel je? Ik zou gewoon een proefles nemen, dan kun je altijd nog beslissen.
Als je niet in de gelegenheid bent om het nu zelf te betalen en je ouders dus wel, ga je het uiteindelijk toch gewoon terug betalen aan je oudersquote:Op maandag 18 juni 2012 17:09 schreef einschtein het volgende:
[..]
Het gaat me niet om het motorrijden itself hoor, dat lijkt me extreem gaaf. Gaat me meer om het krijgen. Maar misschien moet ik niet zo zeuren en het gewoon accepteren.
Ik ben 20, maar ik heb 3 schadevrije jaren meegenomen van mn brommer. Die had ik ook bij unive verzekerd, net als de motor.quote:Op maandag 18 juni 2012 16:01 schreef Skv het volgende:
Amos en Menno: waar hebben jullie je verzekering lopen?
Twee weken geleden heb ik mijn motorrijbewijs (zwaar) gehaald. Nu ben ik aan het rondkijken naar een motor en heb ik in de zomer een Yamaha SRX 600 – vermogen 33kW- 45 pk ca 1988, belastingvrij- ter beschikking binnenkort.
Deze wil ik graag verzekeren onder mijn eigen naam. Ik ben op dit moment 25.
Las in het andere topic de Europeesche als tip.
Ik heb bij Unive verzekerd, ben nu 22 en heb bijna één schadevrije jaarquote:Op maandag 18 juni 2012 16:01 schreef Skv het volgende:
Amos en Menno: waar hebben jullie je verzekering lopen?
Twee weken geleden heb ik mijn motorrijbewijs (zwaar) gehaald. Nu ben ik aan het rondkijken naar een motor en heb ik in de zomer een Yamaha SRX 600 – vermogen 33kW- 45 pk ca 1988, belastingvrij- ter beschikking binnenkort.
Deze wil ik graag verzekeren onder mijn eigen naam. Ik ben op dit moment 25.
Las in het andere topic de Europeesche als tip.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 20 juni 2012 08:51 schreef Lamabal het volgende:
Oke wie had er zondag niks te doen en ging maar even een stukje rijden?
Dumpert alertIk niet want mijn motort kan maar 230SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
Voor zover ik kan zien beginnen ze weer opnieuw te tellen als je gedurende een periode van 6 maanden niet in een verzekering hebt gezeten.quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:40 schreef Tankiej het volgende:
Maar je schadevrije jaren blijven wel staan toch? Die staan in een centrale database voor zover ik weet..
12 maanden.quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:46 schreef Skv het volgende:
[..]
Voor zover ik kan zien beginnen ze weer opnieuw te tellen als je gedurende een periode van 6 maanden niet in een verzekering hebt gezeten.
Oh, in dat geval heb ik 0 schadevrije jaren.quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:47 schreef Anne het volgende:
[..]
12 maanden.
Maar mijn motorverzekeringsmaatschappij heeft mijn royementsverklaring van 1,5 jaar oud ook geaccepteerd.
Let wel; Als je al een auto hebt en je gebruikt daar je schadevrije jaren voor, kun je die niet ook voor je motorverzekering gebruiken. Erg raar vind ik, want geen schade = geen schade, maar whatever.
Dat maakt niet uit. Mijn schadevrije jaren komen ook van een auto af. Maar je kunt die schadevrije jaren niet voor twee verzekeringen gebruiken. Dus of voor je motorverzekering, of voor je autoverzekering. Even puzzelen hoe je goedkoper uit bent dusquote:Op woensdag 20 juni 2012 09:48 schreef Skv het volgende:
Oh, in dat geval heb ik 0 schadevrije jaren.Alleen maar auto gereden tot nu toe.
Ze zegt dat als je al een auto hebt kan je die niet nog een keer gebruiken. Jij hebt je auto verkocht en zou ze nu dus voor je motor kunnen gebruikenquote:Op woensdag 20 juni 2012 09:48 schreef Skv het volgende:
Bij Motoport in Hengelo hebben ze overigens een toffe aanbieding!
[ afbeelding ]
Gisteren al een fijne jas gekocht voor 99 euro!
[..]
Oh, in dat geval heb ik 0 schadevrije jaren.Alleen maar auto gereden tot nu toe.
Thanks.quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:50 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Mijn schadevrije jaren komen ook van een auto af. Maar je kunt die schadevrije jaren niet voor twee verzekeringen gebruiken. Dus of voor je motorverzekering, of voor je autoverzekering. Even puzzelen hoe je goedkoper uit bent dus.
Meh. Ik heb altijd al iets gehad dat ik een mooie helm wil hebben. En imo vind ik je helm niet echt zo mooi.quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:52 schreef Skv het volgende:
[..]
Thanks.
Ik heb nu én geen motor én geen auto, dus dat wordt makkelijk kiezen.
Deze jas heb ik gekocht overigens:
[ afbeelding ]
En deze had ik al:
[ afbeelding ]
Kan niet wachten om te rijden.Maar mochten er nog lessers zijn in het oosten die goedkoop een pak willen scoren, zou ik zeker even gaan kijken.
Smaken verschillen. Ik vind wit wel tof en die helm zit heerlijk. WIlde ook graag een systeemhelm en deze kon ik met een goede korting meekrijgen. WIl ook geen scheurmonster maar een leuk toerding.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:38 schreef Lamabal het volgende:
[..]
Meh. Ik heb altijd al iets gehad dat ik een mooie helm wil hebben. En imo vind ik je helm niet echt zo mooi.
En die jas vind ik wel nice. Alleen ben ik zelf iets meer van het motorpak. Ookal zou het wel duurder zijn denk ik.
Ik zelf niet, maar heb wel van een paar gehoord dat ze dat gedaan hebben. Ze waren er wel positief overquote:Op woensdag 20 juni 2012 19:57 schreef einschtein het volgende:
Iemand wel eens zo'n Try The Bike-actie bij Oosterpoort gedaan?
Was de hjc r-pha 10 niks? Heb deze in het wit.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:43 schreef Skv het volgende:
[..]
Smaken verschillen. Ik vind wit wel tof en die helm zit heerlijk. WIlde ook graag een systeemhelm en deze kon ik met een goede korting meekrijgen. WIl ook geen scheurmonster maar een leuk toerding.
Die van mij was 250. Wilde eigenlijk een Schubert, maar dan ben je minimaal het dubbele kwijt.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:13 schreef BlackLining het volgende:
Ik moet ook hoognodig om een nieuwe helm. Destijds aangezien een motor, pak en verzekeringen al duur genoeg waren maar mijn oude brommerhelm gepakt. Die heeft gewoon een keurmerk en is niks mis mee, maar het is zo'n polycarbonaat/polystyreen ding. En die dingen zijn gigantisch. Vrij irritant en het ziet er eigenlijk niet uit.
Ik wil ook een mooie compacte systeemhelm, maar daar zal nog even voor gespaard moeten worden vrees ik
Dat is toch een integraalhelm?quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:34 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Was de hjc r-pha 10 niks? Heb deze in het wit.
Ja, en die van mij was dus rond de 100. Dus goedkoper materiaal en dus veel lomper in opzet. Volgend jaar ga ik ook maar eens een goede systeemhelm aanschaffen, dat mag dan ook best wat gaan kosten. Zit nu alleen middenin een verhuizing, dus het zit er even niet in.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:20 schreef Skv het volgende:
[..]
Die van mij was 250. Wilde eigenlijk een Schubert, maar dan ben je minimaal het dubbele kwijt.
zo'n proef les is handig als je nooit hebt motor hebt, zoiets als schakelen en remmen. Zonde dat je daar 41 euro voor een les nodig.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:34 schreef einschtein het volgende:
Aanbod geaccepteerd, binnenkort beginnen met rijles. I guess.
Proefles aangevraagd, toch weer een lesje extra. Niet dat je daar echt wat opsteekt, denk ik.
en als je het dan toch doet gewoon achter SD aan gaan rijden... dan heb je binnen de kortste keren een gratis wasbeurt voor de binnenkant van je helm te pakkenquote:
Ik kreeg een flashback naar deze scènequote:Op zaterdag 23 juni 2012 12:33 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Waarom zie ik zulk soort dingen altijd voor me als ik het lees?
waarom sta je dan stil? ga oefenenquote:Op zaterdag 23 juni 2012 15:27 schreef stoeltafel het volgende:
pffffffffff wil ook weer lessen. Sta gewoon bijna 5 weken stil omdat ik mijn avb niet heb gehaald.
Bij mij zaten de meeste rond de 20-25 schat ik. Met een uitschieter van iemand die 50 wasquote:Op zaterdag 23 juni 2012 21:28 schreef Lilliesleaf het volgende:
Maar ik vraag me af, ben ik nou zo jong of was die groep gewoon niet representatief?
Ik ben nu namelijk bijna 2 maanden en 18 en ik roep al een paar jaar dat ik zsm motor wil rijden, ik dacht dat de meesten wel een jaartje of 18-20 zouden zijn, maar dat bleek dus niet binnen die groep.
Inderdaad. Voor mij ook een reden om het eerder te doen, anders had ik het waarschijnlijk ook pas gedaan met 21 ofzo. Had gelukkig nog wel dat jaartje ervaring met de auto mee kunnen nemen, vond ik wel prettig (eerst oefenen in een kooitje met zijwieltjesquote:Op zaterdag 23 juni 2012 21:58 schreef Lilliesleaf het volgende:
Ja, OK, goed punt. Ik kon natuurlijk al eerder met auto beginnen vanwege die overgangsregeling van normaal naar 2toDrive, dat extra jaar voor auto heb ik dus niet gehad.
Dat is een ding waar ik wel echt van baal. Die auto-ervaring helpt toch wel heel erg en dat is dus iets wat ik niet heb.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 22:07 schreef thenxero het volgende:
[..]
Inderdaad. Voor mij ook een reden om het eerder te doen, anders had ik het waarschijnlijk ook pas gedaan met 21 ofzo. Had gelukkig nog wel dat jaartje ervaring met de auto mee kunnen nemen, vond ik wel prettig (eerst oefenen in een kooitje).
Veel mensen beginnen later om verschillende redenen: geld, eerst auto-ervaring op willen doen, niet 25kW willen rijden, etc. De groep onder de 21 is dus kleiner dan die daarboven, bij mijn rijschool waren er bijzonder veel mensen in de 40.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 21:28 schreef Lilliesleaf het volgende:
Maar ik vraag me af, ben ik nou zo jong of was die groep gewoon niet representatief?
Ik ben nu namelijk bijna 2 maanden en 18 en ik roep al een paar jaar dat ik zsm motor wil rijden, ik dacht dat de meesten wel een jaartje of 18-20 zouden zijn, maar dat bleek dus niet binnen die groep.
Ik heb gelest met mensen van 18 t/m ca. 45. Over het algemeen was iedereen 21+quote:Op zaterdag 23 juni 2012 21:28 schreef Lilliesleaf het volgende:
Maar ik vraag me af, ben ik nou zo jong of was die groep gewoon niet representatief?
Ik ben nu namelijk bijna 2 maanden en 18 en ik roep al een paar jaar dat ik zsm motor wil rijden, ik dacht dat de meesten wel een jaartje of 18-20 zouden zijn, maar dat bleek dus niet binnen die groep.
Dat is ook de reden waarom ik wel wil beginnen.quote:Op zondag 24 juni 2012 22:51 schreef denkel het volgende:
Hmm kom ik daar over week bij de eerste les aan met mijn 18 jaarWel sinds December autorijbewijs maarja. Zou het groepje 18-20 nu niet groter zijn nu de regels vanaf 2013 gaan veranderen?
Dat is namelijk wel de reden dat ik hem per se nu al wil halen.
Niet wachten, doen! Wachttijden bij het CBR lopen tot het eind van het jaar alleen maar op. AVD is nu al minimaal 4 weken.quote:Op zondag 24 juni 2012 23:31 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dat is ook de reden waarom ik wel wil beginnen.
19-jaar, geen schakelbrommer ervaring, geen auto ervaring. We zitten (bijna) in hetzelfde schuitje.
hehequote:Op zondag 24 juni 2012 23:31 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dat is ook de reden waarom ik wel wil beginnen.
19-jaar, geen schakelbrommer ervaring, geen auto ervaring. We zitten (bijna) in hetzelfde schuitje.
Woensdagavond heb ik proefles, dus het begin is er.quote:Op zondag 24 juni 2012 23:34 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Niet wachten, doen! Wachttijden bij het CBR lopen tot het eind van het jaar alleen maar op. AVD is nu al minimaal 4 weken.
Dat geluk heb jij. Ik heb nergens ervaring mee.quote:Op zondag 24 juni 2012 23:53 schreef denkel het volgende:
[..]
heheik rij de afgelopen maand/2 maanden al wel regelmatig op een motor op een privéterrein dus schakelen is al geen probleem meer
maarja meeste leer je toch pas echt tijdens de lessen
Ik denk wel dat die groep nu groter is dan voorgaande jarenquote:Op zondag 24 juni 2012 22:51 schreef denkel het volgende:
Hmm kom ik daar over week bij de eerste les aan met mijn 18 jaarWel sinds December autorijbewijs maarja. Zou het groepje 18-20 nu niet groter zijn nu de regels vanaf 2013 gaan veranderen?
Dat is namelijk wel de reden dat ik hem per se nu al wil halen.
Hangt wel af van de regio waar je examen wil doen. Ik sprak laatst iemand die hier in de buurt lest en hij kan over twee weken terecht voor AVD. Dit is dan wel een erg rustige regioquote:Op zondag 24 juni 2012 23:34 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Niet wachten, doen! Wachttijden bij het CBR lopen tot het eind van het jaar alleen maar op. AVD is nu al minimaal 4 weken.
Had in de randstad ook 2 weken eind augustus. Moet het wel een beetje meezitten ja.quote:Op maandag 25 juni 2012 08:14 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik denk wel dat die groep nu groter is dan voorgaande jaren
[..]
Hangt wel af van de regio waar je examen wil doen. Ik sprak laatst iemand die hier in de buurt lest en hij kan over twee weken terecht voor AVD. Dit is dan wel een erg rustige regio
In de grotere steden (en vooral randstad) zal het snel vier-zes weken+ zijn..
Je moet het gewoon nu gaan halen. Anders moet je gewoon je rijbewijs opnieuw doen.quote:Op maandag 25 juni 2012 18:53 schreef Danger.Mouse het volgende:
Het komt er op neer dat het alleen maar duurder gaat worden en door nieuwe eisen wordt het er volgend jaar niet leuker op om dan pas je rijbewijs te gaan halen.
Moet van Europaquote:Op maandag 25 juni 2012 20:41 schreef Lamabal het volgende:
[..]
Je moet het gewoon nu gaan halen. Anders moet je gewoon je rijbewijs opnieuw doen.
Stumpers, wat bedenken ze ook allemaal wel niet om geld te krijgen.
Heb er al een staanquote:Op dinsdag 26 juni 2012 17:50 schreef Sjef_Arie het volgende:
Gefeliciteerd! Al een motor op het oog?
Veiliger ook niet overigens. Met je 11kW fiets door iedereen (op dezelfde baan) worden ingehaald omdat je net 115 rijdt lijkt me erg onplezierig.quote:Op maandag 25 juni 2012 18:53 schreef Danger.Mouse het volgende:
Het komt er op neer dat het alleen maar duurder gaat worden en door nieuwe eisen wordt het er volgend jaar niet leuker op om dan pas je rijbewijs te gaan halen.
Hoe kom jij bij 50kw? Dat mag nu ook gewoon met A onbeperkt?quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:48 schreef Skv het volgende:
Met die nieuwe wetgeving verandert er toch niet zo heel veel? Als je 24 bent of ouder kan je gewoon direct op voor je A, zonder eerst A1 en A2 gehaald te hebben.
Vind het wel prima eigenlijk, scheelt weer een handjevol lui van 18 die zichzelf overschatten en zich stukrijden.
De nieuwe categorie A wordt ook 50kW en hoger. Dat is wel flink.
quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:52 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Hoe kom jij bij 50kw? Dat mag nu ook gewoon met A onbeperkt?
A1 wordt max 125cc en max 11kw
A2 wordt max 35kw
A blijft onbeperkt.
Mag inderdaad nu ook met A onbeperkt, dus ik vraag me af waarom er zo panisch wordt gedaan dat iedereen in 2012 nog het rijbewijs wil halen. Lijkt me alleen relevant voor de groep tussen 21 en 24, dan.quote:De Europese Commissie heeft plannen om het minimum vermogen van examenvoertuigen van de categorie A te verhogen naar 50 kW. Hierover komt waarschijnlijk in de tweede helft van 2012 meer duidelijkheid. Afhankelijk van het besluit van de Commissie zal het Reglement rijbewijzen op dit punt worden aangepast.
Nee.quote:Op woensdag 27 juni 2012 14:02 schreef BlackLining het volgende:
Ik had begrepen dat je sowieso op 11kW moestgaan ongeacht leeftijd, en dan elke 2 jaar examen doen?
Hm je kan als 23-jarige dus niet A2 halen? Dan moet je dus een jaar wachten of een jaar 11kW rijden.quote:Op woensdag 27 juni 2012 14:09 schreef Skv het volgende:
https://dl.dropbox.com/u/6463787/rijbewijscategorie-a-042012.pdf
Jawel, onder voorwaarde dat je twee jaar je A1 hebt.quote:Op woensdag 27 juni 2012 14:15 schreef mstx het volgende:
[..]
Hm je kan als 23-jarige dus niet A2 halen? Dan moet je dus een jaar wachten of een jaar 11kW rijden.
Dat is het grootste probleem. Hoor je nu ook al over 25 kW, maar dat is onzin. Op de motor wil je weg kunnen trekken uit gevaarlijke situaties en wil je niet worden ingehaald gezien het hoge aantal mensen dat meent een motor wel op zijn eigen rijbaan te kunnen inhalen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 14:23 schreef tralalala het volgende:
Lekker met 11kW de snelweg op.![]()
Even snel inhalen of invoegen is er niet meer bij, in de sandwich tussen twee vrachtwagens.![]()
Veilig hoor!
Ja en dan of het jaar daarop helemaal opnieuw beginnen met rijlessen om onbeperkt te halen of na 2 jaar opnieuw A2 examen te doen om daarna nóg 2 jaar te moeten wachten voor onbeperkt.quote:Op woensdag 27 juni 2012 14:15 schreef mstx het volgende:
[..]
Hm je kan als 23-jarige dus niet A2 halen? Dan moet je dus een jaar wachten of een jaar 11kW rijden.
Wat een rare regelquote:Op woensdag 27 juni 2012 13:55 schreef Skv het volgende:
[..]
[..]
Mag inderdaad nu ook met A onbeperkt, dus ik vraag me af waarom er zo panisch wordt gedaan dat iedereen in 2012 nog het rijbewijs wil halen. Lijkt me alleen relevant voor de groep tussen 21 en 24, dan.
Klopt, zoals mijn huisgenoot die dit jaar 22 is geworden. Hij wilde het volgend jaar gaan doen maar het is nu handiger om het toch maar dit jaar te halen. Anders moet hij een jaar op 11kW rijden en dan in 2014 nog een keer alle examens doen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 18:56 schreef Tankiej het volgende:
Degenen die nu panisch doen met het rijbewijs dit jaar halen, zijn ook alleen mensen van <22 volgens mij. Als je nu 23 bent en je wilde sowieso nog even wachten, dan maken die paar maandjes niet uit lijkt mij?
Balen manquote:Op woensdag 27 juni 2012 23:32 schreef Danger.Mouse het volgende:
KAK. Gezakt. Een hele hoop wijzer geworden. Bijvoorbeeld dat het CBR sommigen echt een poot uit probeert te draaien.
Slechts 1 fout gemaakt: 5 seconden langs een vrachtwagen (die aan net ingevoegd was, ik was al uitgeweken naar links) op de autoweg blijven rijden terwijl we beiden al te hard reden. Nog grotere snelheidsovertreding begaan door het gas open te trekken en er voorbij of een paar seconde wachten en erlangs omdat je toch al een grotere snelheid hebt dan de vrachtwagen. Ik heb dan graag duidelijkheid wat van me verwacht wordt. Tijdens het lessen is niet tegen me verteld dat je binnen 2/3 seconde langs een vrachtwagen moet zijn.
In ieder geval maandag de 9e opnieuw AVB. Waarom zo snel? Iemand had zijn been gebroken tijdens les door onderuit te gaan en moest daardoor afzien van mijn examen. Lucky me.
Klopt jaquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
Vooral bij dat laatste ging het bij mij dus mis.quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:12 schreef einschtein het volgende:
Proefles was gaaf!
Het volgende gedaan:
- Rustig gereden, zonder gas te geven
- Volledig stoppen, langzaam optrekken. Steeds achter elkaar.
- Bijna stoppen, snel weer optrekken en verder rijden.
- Stapvoets rijden door het gebruik van half ingeknepen koppeling, beetje gas en achterrem gebruiken.
Was behoorlijk lastig ja. Snel de neiging om 1 van de drie los te laten/extra te gebruiken.quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:20 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Vooral bij dat laatste ging het bij mij dus mis.Stapvoets rijden, laat staan slalommen, is gewoon echt moeilijk.
Bij mij was het dus dat ik vooral de neiging had om het gas niet constant te houden. Dan gaat het in een keer heel erg veel geluid maken en toen dacht ik: Shit, wat doet het, wat moet ik doen? .. en toen viel ik.quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:29 schreef einschtein het volgende:
[..]
Was behoorlijk lastig ja. Snel de neiging om 1 van de drie los te laten/extra te gebruiken.
Slippende koppeling + gas + draai = overeind blijven.quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:30 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Bij mij was het dus dat ik vooral de neiging had om het gas niet constant te houden. Dan gaat het in een keer heel erg veel geluid maken en toen dacht ik: Shit, wat doet het, wat moet ik doen? .. en toen viel ik.
Wat ik dus deed, ik draaide en ondertussen draaide m'n hand plotseling weg, waardoor ik heel veel gas gaf met belachelijk veel lawaai van de motor als gevolg.. ik dacht: oh oh, wat moet ik doen? Ik deed wat willkeurigs.. en boem. Vast in 1 keer het gas weg hebben gedraaid.quote:Op donderdag 28 juni 2012 01:26 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Slippende koppeling + gas + draai = overeind blijven.
(Slippende koppeling + gas + draai) + (gas weg tijdens draai) = stilstand in draai = vallen.
Komt goed zodra je je thuis gaat voelen op de motor. Beheersing en vertrouwen zijn het belangrijkste. Kijken waar je heen wilt, niet waar je naar gaat.
Ik heb precies hetzelfde gehad, viel toen ook omquote:Op donderdag 28 juni 2012 01:36 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Wat ik dus deed, ik draaide en ondertussen draaide m'n hand plotseling weg, waardoor ik heel veel gas gaf met belachelijk veel lawaai van de motor als gevolg.. ik dacht: oh oh, wat moet ik doen? Ik deed wat willkeurigs.. en boem. Vast in 1 keer het gas weg hebben gedraaid.
Een positief punt: blijkbaar heb ik onbewust wel door gehad dat ik als tegenreactie m'n achterrem extra moest gebruiken, want ik ging er door al dat extra gas in in 1 keer vandoor.
Koppeling slippend houden, gas wat aantikken (wat kabaal mag best) en voetje op de achterrem.quote:Op donderdag 28 juni 2012 08:58 schreef Dekatria het volgende:
Koppeling en gas vast, en dan je snelheid reguleren met de achterrem
Moet kunnen lijkt me. Nog een half jaar te gaanquote:Op woensdag 27 juni 2012 18:42 schreef einschtein het volgende:
Vanavond proefles.![]()
Eens kijken of ik het dit jaar nog kan halen.
Ik ben ook gezakt omdat ik niet "agressief" genoeg reed..quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:32 schreef Danger.Mouse het volgende:
KAK. Gezakt. Een hele hoop wijzer geworden. Bijvoorbeeld dat het CBR sommigen echt een poot uit probeert te draaien.
Slechts 1 fout gemaakt: 5 seconden langs een vrachtwagen (die aan net ingevoegd was, ik was al uitgeweken naar links) op de autoweg blijven rijden terwijl we beiden al te hard reden. Nog grotere snelheidsovertreding begaan door het gas open te trekken en er voorbij of een paar seconde wachten en erlangs omdat je toch al een grotere snelheid hebt dan de vrachtwagen. Ik heb dan graag duidelijkheid wat van me verwacht wordt. Tijdens het lessen is niet tegen me verteld dat je binnen 2/3 seconde langs een vrachtwagen moet zijn.
In ieder geval maandag de 9e opnieuw AVB AVD. Waarom zo snel? Iemand had zijn been gebroken tijdens les door onderuit te gaan en moest daardoor afzien van mijn examen. Lucky me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |