abonnement Unibet Coolblue
pi_112569962
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 19:27 schreef stoeltafel het volgende:
Net les 5 en 6 gehad. Halve draai en 8je ging perfect. Als laatste de langzame slaom en deze ging ook goed, lekker !
Die 8, dat was van alle AVB oefeningen verreweg mijn beste. Vanaf de eerste poging eigenlijk al perfect gereden, en dat terwijl veel mensen hem als moeilijkste oefening zien. Waar ik steevast faalde is de vertraging, ging bij mij gewoon niet soepel.

Maar goed, AVB valt wel mee. Alleen niet te veel waarde hechten aan kijkpunten die je gebruikt op je oefenterrein, want die zijn er dus niet bij het CBR. En als je AVB hebt, ben je met 4 AVD lessen klaar.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_112572446
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 15:42 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Die 8, dat was van alle AVB oefeningen verreweg mijn beste. Vanaf de eerste poging eigenlijk al perfect gereden, en dat terwijl veel mensen hem als moeilijkste oefening zien. Waar ik steevast faalde is de vertraging, ging bij mij gewoon niet soepel.

Maar goed, AVB valt wel mee. Alleen niet te veel waarde hechten aan kijkpunten die je gebruikt op je oefenterrein, want die zijn er dus niet bij het CBR. En als je AVB hebt, ben je met 4 AVD lessen klaar.
Volgens mij niet hoor. Misschien als je hem voor het eerst ziet, dat je in paniek raakt. Maar volgens mij hebben de meeste mensen toch echt moeite met de vertragingsoefening of de langzame slalom :P.
pi_112572569
Langzame slalom vond ik het moeilijkst. 8 is een eitje.
Daarnaast lijkt het me stug dat de meeste mensen na hun AVB binnen 4 lessen hun AVD halen..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_112572689
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juni 2012 16:45 schreef Skv het volgende:
Langzame slalom vond ik het moeilijkst. 8 is een eitje.
Daarnaast lijkt het me stug dat de meeste mensen na hun AVB binnen 4 lessen hun AVD halen..
Wat veel mensen niet vertellen is dat 4 lessen niet altijd 4 uurtjes zijn.
pi_112573711
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juni 2012 16:45 schreef Skv het volgende:
Langzame slalom vond ik het moeilijkst. 8 is een eitje.
Daarnaast lijkt het me stug dat de meeste mensen na hun AVB binnen 4 lessen hun AVD halen..
Ik heb niet veel lessen, hooguit 6, gehad tussen mijn AVB en AVD door omstandigheden (weer vooral) :o. En heb het toch gehaald (al moet ik zeggen dat ik nog steeds vind dat ik inderdaad meer lessen nodig had tussen AVB en AVD, ben nog steeds een beetje onzeker en had iets meer willen leren).
pi_112575200
Theorie verneukt vandaag :( Voel me zo dom. Had redelijk goed geleerd dacht ik. 28 juni pas weer en volgende week mijn avb. Als ik mijn avb haal moet ik twee weken wachten, pffffff

Vanaf volgende week weer de boeken in. Morgen lekker weer lessen.
pi_112575273
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juni 2012 16:45 schreef Skv het volgende:
Langzame slalom vond ik het moeilijkst. 8 is een eitje.
Daarnaast lijkt het me stug dat de meeste mensen na hun AVB binnen 4 lessen hun AVD halen..
Mag je tijdens je avb de pion raken? Zin om weer te rijden, vroem vroem
  donderdag 7 juni 2012 @ 17:53:26 #83
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_112575531
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 17:46 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Mag je tijdens je avb de pion raken? Zin om weer te rijden, vroem vroem
Dat is niet van belang. Wat wel belangrijk is, is dat je er geen raakt tijdens je AVB.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
pi_112575705
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 17:46 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Mag je tijdens je avb de pion raken? Zin om weer te rijden, vroem vroem
Ik heb de laatste pion geraakt bij de langzame slalom bij mijn AVB-examen (en hij was goedgekeurd) 8-).
  donderdag 7 juni 2012 @ 18:03:06 #85
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_112575886
Volgens mij ben je pas de sjaak als dat ding omflikkert. Ik had dat net bij 1 pilon tijdens m'n langzame slalom toentertijd... schampte 'm net, en helaas was'ie er net door omgevallen.
pi_112576063
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 17:53 schreef Danger.Mouse het volgende:

[..]

Dat is niet van belang. Wat wel belangrijk is, is dat je er geen raakt tijdens je AVB.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iets minder en ga nu de oefenexamens serieuzer maken. Deed het nu op twee schermen en ondertussen een beetje surfen. Wel jammer dat mijn boek niet zo diep op de vragen in gaat.

Weet iemand een goed boek voor de theorie? Met vragen over invalide personen en speciale manoeuvres? Deze vragen kreeg ik op het examen maar er staat in mijn oude boek vrij weinig over in.

Stomme is dat ik voor mijn autotheorie maar 1 fout had. Lijkt wel of de motortheorie moeilijker is.

[ Bericht 2% gewijzigd door stoeltafel op 07-06-2012 18:24:54 ]
pi_112584642
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 17:46 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Mag je tijdens je avb de pion raken? Zin om weer te rijden, vroem vroem
Nee, dat mag niet. En zo'n ding heet pylon. ;)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_112585661
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juni 2012 21:16 schreef Skv het volgende:

[..]

Nee, dat mag niet. En zo'n ding heet pylon. ;)
Officieel niet, maar het ligt wel aan de examinator.

De ene keurt de oefening wel goed, zolang je de motor maar onder controle houdt. De andere keurt het altijd af als je er een raakt.

Hangt er ook wel wat van af hoe je hem raakt. Als het net met je voet is dan wordt het vaker goedgekeurd dan wanneer je hem met iets van de motor om kegelt :+
pi_112585739
quote:
6s.gif Op donderdag 7 juni 2012 21:38 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Officieel niet, maar het ligt wel aan de examinator.

De ene keurt de oefening wel goed, zolang je de motor maar onder controle houdt. De andere keurt het altijd af als je er een raakt.
Ja, oke, het ligt aan de examinator, maar de stelregel is dat je ze niet aan mag raken. ;) Er zijn ook wel examinatoren die je laten slagen ondanks een grote fout, terwijl het eigenlijk niet mag. Lekkere willekeur. :7
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_112595464
Ik ben gezakt :'(

Ik moest een heel stuk over de snelweg waar ik nooit was geweest, echte het moeilijkste stuk wat ik ooit gereden heb. Een paar keer zat ik op de verkeerde rijstrook en moest ik weer wisselen bij de blokmarkering.

En bij een 80km weg waar je niet mocht inhalen zat ik achter een vrachtwagen en zou ik te weinig afstand gehouden hebben. Ik zat er extra op te letten en in vond zelf dat ik genoeg afstand hielt.

Ik weet zeker dat als ik een anders stuk snelweg had ik gewoon geslaagd was. De rest van de rit ging volgens mijn instructeur erg goed en de examinator vond wel dat ik die foutjes goed en veilig herstelden. Nu moet ik morgen bellen om een nieuw examen te plannen, maar dat kan misschien nog erg lang duren

Iemand waarmee ik lestte was 2 weken geleden ook voor avd gezakt en kan 16 juli pas herkansen :(
HAR!!! HAR!!11!!!1
  vrijdag 8 juni 2012 @ 08:14:13 #91
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_112600173
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 00:27 schreef vitessearnhem1.026 het volgende:
Ik ben gezakt :'(

Ik moest een heel stuk over de snelweg waar ik nooit was geweest, echte het moeilijkste stuk wat ik ooit gereden heb. Een paar keer zat ik op de verkeerde rijstrook en moest ik weer wisselen bij de blokmarkering.

En bij een 80km weg waar je niet mocht inhalen zat ik achter een vrachtwagen en zou ik te weinig afstand gehouden hebben. Ik zat er extra op te letten en in vond zelf dat ik genoeg afstand hielt.

Ik weet zeker dat als ik een anders stuk snelweg had ik gewoon geslaagd was. De rest van de rit ging volgens mijn instructeur erg goed en de examinator vond wel dat ik die foutjes goed en veilig herstelden. Nu moet ik morgen bellen om een nieuw examen te plannen, maar dat kan misschien nog erg lang duren

Iemand waarmee ik lestte was 2 weken geleden ook voor avd gezakt en kan 16 juli pas herkansen :(
Balen! Volgende keer niets aan toeval overlaten en goed afstand houden achter een vrachtwagen ;)

Zelf vanmiddag weer rijles.. Hopelijk blijft het droog :')
Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
pi_112600894
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 00:27 schreef vitessearnhem1.026 het volgende:
Ik ben gezakt :'(

Ik moest een heel stuk over de snelweg waar ik nooit was geweest, echte het moeilijkste stuk wat ik ooit gereden heb. Een paar keer zat ik op de verkeerde rijstrook en moest ik weer wisselen bij de blokmarkering.

En bij een 80km weg waar je niet mocht inhalen zat ik achter een vrachtwagen en zou ik te weinig afstand gehouden hebben. Ik zat er extra op te letten en in vond zelf dat ik genoeg afstand hielt.

Ik weet zeker dat als ik een anders stuk snelweg had ik gewoon geslaagd was. De rest van de rit ging volgens mijn instructeur erg goed en de examinator vond wel dat ik die foutjes goed en veilig herstelden. Nu moet ik morgen bellen om een nieuw examen te plannen, maar dat kan misschien nog erg lang duren

Iemand waarmee ik lestte was 2 weken geleden ook voor avd gezakt en kan 16 juli pas herkansen :(
Das klote man.

Mijn examinator vertelde mij dat hij mij wou zien rijden hoe ik de 'volgende week' zou rijden als ik mijn rijbewijs zou hebben. Hij zei dat veel mensen overdrijven met inhalen en hard rijden terwijl dat niet hoeft. Heb hem ook de 2e keer pas gehaald. Toen reed ik echt rustig.

In de zomer is het heel erg druk bij het cbr hoorde ik ivm mensen die lessen in de vakantie.
pi_112602052
Mag je als je je avb hebt gehaald maar je theorie nog niet wel de weg op voor je avd? Heb wel mijn rijbewijs b

Vanmiddag ook weer lessen. De oefeningen beter uitvoeren hoewel de meeste al vrij goed gaan. Ach ja nog lekker 6 uurtjes les en dan woensdag avb
pi_112602187
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:50 schreef stoeltafel het volgende:
Mag je als je je avb hebt gehaald maar je theorie nog niet wel de weg op voor je avd? Heb wel mijn rijbewijs b

Vanmiddag ook weer lessen. De oefeningen beter uitvoeren hoewel de meeste al vrij goed gaan. Ach ja nog lekker 6 uurtjes les en dan woensdag avb
Dat mag. Theorie is een voorwaarde om AVD examen te kunnen doen.
pi_112602351
Toch wel dus? Bij mijn lesschool zeggen ze van niet. Mag pas weer de weg op als ik de theorie heb gehaald. Ga het vanmiddag aankaarten.
pi_112602586
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 10:01 schreef stoeltafel het volgende:
Toch wel dus? Bij mijn lesschool zeggen ze van niet. Mag pas weer de weg op als ik de theorie heb gehaald. Ga het vanmiddag aankaarten.
Destijds leste ik met iemand die telkens zakte voor zijn theorie waardoor de instructeur zijn AVD examen maar niet kon plannen. Pas na de 5e keer had hij hem en toen kreeg hij een AVD datum.

Lees anders even wat er staat op de CBR site staat. Het is dat ik(en die gozer) al rijbewijs B hebben.
Als je al een rijbewijs A(beperkt) of B hebt, dan mag je AVB examen doen zonder dat je je theorie hebt. Voor het AVD heb je altijd je theoriecertificaat nodig of A beperkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gokhan03 op 08-06-2012 10:19:15 (examinator = instructeur) ]
pi_112605010
Klinkt goed. Dan kan ik wel gewoon door lessen als ik mijn avb heb gehaald. Theorie haal ik de volgende keer. Heb nu een boek besteld wat dieper op de details in gaat.

In mijn huidige boek staat niks over gehandicapte mensen, speciale manoeuvres komen ook weinig aanbod. Zelfs het driehoekige bord achter op een tractor staat niet in het boek terwijl die wel op het examen voor kwam.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 11:19:37 #98
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_112605193
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 00:27 schreef vitessearnhem1.026 het volgende:
Ik ben gezakt :'(

Ik moest een heel stuk over de snelweg waar ik nooit was geweest, echte het moeilijkste stuk wat ik ooit gereden heb. Een paar keer zat ik op de verkeerde rijstrook en moest ik weer wisselen bij de blokmarkering.

En bij een 80km weg waar je niet mocht inhalen zat ik achter een vrachtwagen en zou ik te weinig afstand gehouden hebben. Ik zat er extra op te letten en in vond zelf dat ik genoeg afstand hielt.

Ik weet zeker dat als ik een anders stuk snelweg had ik gewoon geslaagd was. De rest van de rit ging volgens mijn instructeur erg goed en de examinator vond wel dat ik die foutjes goed en veilig herstelden. Nu moet ik morgen bellen om een nieuw examen te plannen, maar dat kan misschien nog erg lang duren

Iemand waarmee ik lestte was 2 weken geleden ook voor avd gezakt en kan 16 juli pas herkansen :(
Balen zeg! Mijn instructeur zei altijd dat je bij vrachtwagens drie tellen afstand moet houden, ipv twee. Misschien dat dat helpt.
pi_112606931
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 00:27 schreef vitessearnhem1.026 het volgende:
Ik ben gezakt :'(

Ik moest een heel stuk over de snelweg waar ik nooit was geweest, echte het moeilijkste stuk wat ik ooit gereden heb. Een paar keer zat ik op de verkeerde rijstrook en moest ik weer wisselen bij de blokmarkering.

En bij een 80km weg waar je niet mocht inhalen zat ik achter een vrachtwagen en zou ik te weinig afstand gehouden hebben. Ik zat er extra op te letten en in vond zelf dat ik genoeg afstand hielt.

Ik weet zeker dat als ik een anders stuk snelweg had ik gewoon geslaagd was. De rest van de rit ging volgens mijn instructeur erg goed en de examinator vond wel dat ik die foutjes goed en veilig herstelden. Nu moet ik morgen bellen om een nieuw examen te plannen, maar dat kan misschien nog erg lang duren

Iemand waarmee ik lestte was 2 weken geleden ook voor avd gezakt en kan 16 juli pas herkansen :(
Balen!

Er is een hele makkelijke manier hoe je kan zien dat je genoeg afstand hebt tot een vrachtwagen/bus of iets anders met die afmetingen: zorg dat je beide zijspiegels kan zien terwijl jij op je eigen plaats op de weg rijdt (iets links van het midden). Dan zit je er misschien een gigantische lengte van af, maar het is wel veilig. Jij kan namelijk niet zien wat er voor die vrachtwagen gebeurd, mocht er iets verkeerds gebeuren heb jij nog genoeg tijd/afstand om af te remmen en een 'vluchtplan' te zoeken.

Succes de volgende keer :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 10:01 schreef stoeltafel het volgende:
Toch wel dus? Bij mijn lesschool zeggen ze van niet. Mag pas weer de weg op als ik de theorie heb gehaald. Ga het vanmiddag aankaarten.
Ik denk dat ze dat zeggen om jouw kosten te besparen en het dus een regeltje van de rijschool zelf is. Als jij je theorie nog niet hebt, mag je geen AVD examen doen. Als jij nu AVD lessen gaat volgen en straks klaar bent voor het examen, maar je theorie nog niet hebt; dan moet dat uitgesteld worden en zit jij met extra kosten voor lessen omdat je het ritme er toch een beetje in moeten houden.
pi_112610956
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:00 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Balen!

Er is een hele makkelijke manier hoe je kan zien dat je genoeg afstand hebt tot een vrachtwagen/bus of iets anders met die afmetingen: zorg dat je beide zijspiegels kan zien terwijl jij op je eigen plaats op de weg rijdt (iets links van het midden). Dan zit je er misschien een gigantische lengte van af, maar het is wel veilig. Jij kan namelijk niet zien wat er voor die vrachtwagen gebeurd, mocht er iets verkeerds gebeuren heb jij nog genoeg tijd/afstand om af te remmen en een 'vluchtplan' te zoeken.

Succes de volgende keer :)

[..]

Ik denk dat ze dat zeggen om jouw kosten te besparen en het dus een regeltje van de rijschool zelf is. Als jij je theorie nog niet hebt, mag je geen AVD examen doen. Als jij nu AVD lessen gaat volgen en straks klaar bent voor het examen, maar je theorie nog niet hebt; dan moet dat uitgesteld worden en zit jij met extra kosten voor lessen omdat je het ritme er toch een beetje in moeten houden.
Zit wat in echter is mijn avb op 13 juni en mijn theorie pas 28 juni. Het examen avd kan pas ergens in juli zeiden ze dus hopelijk kan ik door lessen.

Straks weer lessen, hopelijk blijft het droog.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')