SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/
Geslaagden 2009
Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009
Geslaagden 2010
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010
Geslaagden 2011
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011 - DarkNoize 17-06-2011 - Tankiej 30-06-2011 - Rossdale 06-07-2011 - menmulder 27-07-2011 - Devvie 09-08-2011 - Yreal 10-08-2011 - Little_Miss_Naughty 10-08-2011 - TSI 08-09-2011 - mstx 13-09-2011 - Dekatria 10-10-2011 - ibaneX 01-11-2011 - lipjes 15-11-2011 - Mirgeam 15-12-2011
Geslaagden 2012
Joooo-pi 08-02-2012 - t0sti 09-01-2012 - WhiteJoker 29-03-2012 - Gokhan03 21-05-2012 - Skv 30-05-2012 - -Trinity-14-06-2012 - weerstandje 26-06-2012
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 26-06-2012 18:27:37 ]
AVD is je examen verkeersdeelneming, welke je als laatste doet. Eerst moet je nog je theorie en AVB (=voertuigbeheersing, zie filmpjes in de OP) halen eer je dat examen mag doen. Als je je AVD haalt heb je je A-rijbewijsquote:Op vrijdag 1 juni 2012 17:40 schreef LifeonEarth het volgende:
Wat houd een AVD examen in? ik heb motorrijles arrangement geboekt. motor rijlessen met aan eind een AVD examen. daarna waarschijnlijk volledig lessen.
Checklist voor aanschaf motor: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/18471//quote:Op vrijdag 1 juni 2012 18:58 schreef stoeltafel het volgende:
Gohkan, heb je de link op motor forum over de aankoopadviezen? Kan zelf niks vinden.
Had trouwens wel vrij snel last van spierpijn in mijn rechterhand door het continue gas geven bij de halve draai en het 8tje.
Een uurtje rijden valt toch ook wel mee?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 22:08 schreef Gokhan03 het volgende:
Net even gereden voor het eerst op de R6 van een maat van me. Het viel reuze mee om voor het eerst op een supersport te rijden.
Morgen moet ik namelijk 170 km rijden
Dan bedoelde ik waarschijnlijk het AVB dankjewel!quote:Op vrijdag 1 juni 2012 18:56 schreef Dekatria het volgende:
[..]
AVD is je examen verkeersdeelneming, welke je als laatste doet. Eerst moet je nog je theorie en AVB (=voertuigbeheersing, zie filmpjes in de OP) halen eer je dat examen mag doen. Als je je AVD haalt heb je je A-rijbewijs
Mooie fiets man! Niet gek als eerste motor Staat 'ie op 25 kW of heb je meteen vol af mogen rijden?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 23:55 schreef Gokhan03 het volgende:
Op verzoek, foto' s van mijn R6
Motorclub topic #985: Waar we parkeren voor de etalage.
Dat hoeft bij het examen volgens mij ook niet.quote:Op zondag 3 juni 2012 10:58 schreef Gkhn het volgende:
Ik heb gister de rem-oefeningen geleerd. Echter komen ze niet geheel overeen met wat in de filmpjes wordt verteld. Ik hoefde niet te spiegelen bij de precisiestop,
Dat is een beetje raar.quote:ik moest mijn rechterbeen op de achterrem houden en met links op de grond.
Zo hoort het.quote:Terug geschakeld naar 1. En ik moest stil komen te staan met de voorkant van het wiel gelijk aan de hart van de pionen.
Klopt, die moest ik bij het examen 2x doen omdat ik de 1e keer te hard remde en hem daarna nog iets liet uitrollen, zo moest het dus niet.quote:Trouwens is de vertragingsoefening echt een bitch.
Ik heb het inderdaad altijd andersom gedaan. Met mijn linkervoet op de grond voelt heel onnatuurlijk aan .quote:
Ik moest het ook met links doen en pleurde bijna om omdat ik rechts gewend was . Gelukkig keek dat mannetje al naar zijn noteblok.quote:Op zondag 3 juni 2012 12:11 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik heb het inderdaad altijd andersom gedaan. Met mijn linkervoet op de grond voelt heel onnatuurlijk aan .
Ik ben 23 dus meteen vol vermogen. Gaat ietsje harder dan een cbf500 :pquote:Op zondag 3 juni 2012 11:00 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Mooie fiets man! Niet gek als eerste motor Staat 'ie op 25 kW of heb je meteen vol af mogen rijden?
Bij mij was die regel er gelukkig niet . Klinkt ook niet logisch eigenlijk, want dan zou je hem nooit in zijn vrij kunnen zetten?quote:Op zondag 3 juni 2012 12:15 schreef thenxero het volgende:
[..]
Ik moest het ook met links doen en pleurde bijna om omdat ik rechts gewend was . Gelukkig keek dat mannetje al naar zijn noteblok.
Bij mij was het net andersom, rechterbeen moest op de grond zodat je met links idd kunt schakelen. Maar ik heb de rare tik toch het linkerbeen als standbeen te nemen, zoals wel met meer dingen; ik ben rechts en normaal hou je dan je vork vast met links, maar ik doe dat met rechts . Met AVB had ik me wel aangeleerd om rechts te nemen, maar nu doe ik het toch weer met linksquote:Op zondag 3 juni 2012 12:19 schreef Anne het volgende:
[..]
Bij mij was die regel er gelukkig niet . Klinkt ook niet logisch eigenlijk, want dan zou je hem nooit in zijn vrij kunnen zetten?
Doe precies wat je instructeur zegt en niet te veel letten op de filmpjes en zelfs niet op de instructies van het CBR.quote:Op zondag 3 juni 2012 10:58 schreef Gkhn het volgende:
Ik heb gister de rem-oefeningen geleerd. Echter komen ze niet geheel overeen met wat in de filmpjes wordt verteld. Ik hoefde niet te spiegelen bij de precisiestop, ik moest mijn rechterbeen op de achterrem houden en met links op de grond. Terug geschakeld naar 1. En ik moest stil komen te staan met de voorkant van het wiel gelijk aan de hart van de pionen.
Trouwens is de vertragingsoefening echt een bitch.
Met een achtje moet je je trekking in balans houden inkantelen versus gas houden, dus nee niet spelen met de koppeling.quote:Op zondag 3 juni 2012 12:24 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Doe precies wat je instructeur zegt en niet te veel letten op de filmpjes en zelfs niet op de instructies van het CBR.
Klinkt raar maar bij het maken van een achtje mag je volgens het CBR spelen met je koppelling maar van mijn instructeur hoorde ik toen dat veel mensen gezakt zijn daardoor. Terwijl dat nooit met de les zo gedaan is.
Beter corrigeer je dan met je achterrem (bij het achtje)quote:Op zondag 3 juni 2012 12:29 schreef Anne het volgende:
Dat het van het CBR mág wil ook niet zeggen dat je dat móet doen. Feit blijft wel dat als jij een 8-je maakt of je bent bezig met de langzame slalom en je gaat te langzaam of te snel, je gelukkig mág herstellen door middel van je koppeling , zolang je maar wel een beetje een constante snelheid houdt/het allemaal een beetje 'soepel' gaat. Dan wordt ie niet afgekeurd.
Vond je het niet eng/spannend om voor het eerst zon lang stuk te rijden op zon dikke R6. Hoe hard heb je al gereden?quote:Op zondag 3 juni 2012 12:18 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ik ben 23 dus meteen vol vermogen. Gaat ietsje harder dan een cbf500 :p
Gisteren ging ik dus non stop rijden vanaf limburg naar haarlem zodat ik op tijd kon zijn bij de motorzaak on een slot te kopen. Bij die winkelstraat heb ik heel vaak moeten lessen en raad eens wie ik tegen kwam... Mn motorinstructeur met een student hij vond het te gek haha. Dit keer deed hij wel aardig en normaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |