SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/![]()
Geslaagden 2009
![]()
Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009![]()
Geslaagden 2010
![]()
![]()
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010![]()
Geslaagden 2011
![]()
![]()
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011 - DarkNoize 17-06-2011 - Tankiej 30-06-2011 - Rossdale 06-07-2011 - menmulder 27-07-2011 - Devvie 09-08-2011 - Yreal 10-08-2011 - Little_Miss_Naughty 10-08-2011 - TSI 08-09-2011 - mstx 13-09-2011 - Dekatria 10-10-2011 - ibaneX 01-11-2011 - lipjes 15-11-2011 - Mirgeam 15-12-2011![]()
Geslaagden 2012
![]()
Joooo-pi 08-02-2012 - t0sti 09-01-2012 - WhiteJoker 29-03-2012 - Gokhan03 21-05-2012 - Skv 30-05-2012 - -Trinity-14-06-2012 - weerstandje 26-06-2012
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 26-06-2012 18:27:37 ]
AVD is je examen verkeersdeelneming, welke je als laatste doet. Eerst moet je nog je theorie en AVB (=voertuigbeheersing, zie filmpjes in de OP) halen eer je dat examen mag doen. Als je je AVD haalt heb je je A-rijbewijsquote:Op vrijdag 1 juni 2012 17:40 schreef LifeonEarth het volgende:
Wat houd een AVD examen in? ik heb motorrijles arrangement geboekt. motor rijlessen met aan eind een AVD examen. daarna waarschijnlijk volledig lessen.
Checklist voor aanschaf motor: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/18471//quote:Op vrijdag 1 juni 2012 18:58 schreef stoeltafel het volgende:
Gohkan, heb je de link op motor forum over de aankoopadviezen? Kan zelf niks vinden.
Had trouwens wel vrij snel last van spierpijn in mijn rechterhand door het continue gas geven bij de halve draai en het 8tje.
Een uurtje rijden valt toch ook wel mee?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 22:08 schreef Gokhan03 het volgende:
Net even gereden voor het eerst op de R6 van een maat van me. Het viel reuze mee om voor het eerst op een supersport te rijden.
Morgen moet ik namelijk 170 km rijden
Dan bedoelde ik waarschijnlijk het AVBquote:Op vrijdag 1 juni 2012 18:56 schreef Dekatria het volgende:
[..]
AVD is je examen verkeersdeelneming, welke je als laatste doet. Eerst moet je nog je theorie en AVB (=voertuigbeheersing, zie filmpjes in de OP) halen eer je dat examen mag doen. Als je je AVD haalt heb je je A-rijbewijs
Mooie fiets man! Niet gek als eerste motorquote:Op zaterdag 2 juni 2012 23:55 schreef Gokhan03 het volgende:
Op verzoek, foto' s van mijn R6
Motorclub topic #985: Waar we parkeren voor de etalage.
Dat hoeft bij het examen volgens mij ook niet.quote:Op zondag 3 juni 2012 10:58 schreef Gkhn het volgende:
Ik heb gister de rem-oefeningen geleerd. Echter komen ze niet geheel overeen met wat in de filmpjes wordt verteld. Ik hoefde niet te spiegelen bij de precisiestop,
Dat is een beetje raar.quote:ik moest mijn rechterbeen op de achterrem houden en met links op de grond.
Zo hoort het.quote:Terug geschakeld naar 1. En ik moest stil komen te staan met de voorkant van het wiel gelijk aan de hart van de pionen.
Klopt, die moest ik bij het examen 2x doen omdat ik de 1e keer te hard remde en hem daarna nog iets liet uitrollen, zo moest het dus niet.quote:Trouwens is de vertragingsoefening echt een bitch.
Ik heb het inderdaad altijd andersom gedaan. Met mijn linkervoet op de grond voelt heel onnatuurlijk aanquote:
Ik moest het ook met links doen en pleurde bijna om omdat ik rechts gewend wasquote:Op zondag 3 juni 2012 12:11 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik heb het inderdaad altijd andersom gedaan. Met mijn linkervoet op de grond voelt heel onnatuurlijk aan.
Ik ben 23 dus meteen vol vermogen. Gaat ietsje harder dan een cbf500 :pquote:Op zondag 3 juni 2012 11:00 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Mooie fiets man! Niet gek als eerste motorStaat 'ie op 25 kW of heb je meteen vol af mogen rijden?
Bij mij was die regel er gelukkig nietquote:Op zondag 3 juni 2012 12:15 schreef thenxero het volgende:
[..]
Ik moest het ook met links doen en pleurde bijna om omdat ik rechts gewend was. Gelukkig keek dat mannetje al naar zijn noteblok.
Bij mij was het net andersom, rechterbeen moest op de grond zodat je met links idd kunt schakelen. Maar ik heb de rare tik toch het linkerbeen als standbeen te nemen, zoals wel met meer dingen; ik ben rechts en normaal hou je dan je vork vast met links, maar ik doe dat met rechtsquote:Op zondag 3 juni 2012 12:19 schreef Anne het volgende:
[..]
Bij mij was die regel er gelukkig niet. Klinkt ook niet logisch eigenlijk, want dan zou je hem nooit in zijn vrij kunnen zetten?
Doe precies wat je instructeur zegt en niet te veel letten op de filmpjes en zelfs niet op de instructies van het CBR.quote:Op zondag 3 juni 2012 10:58 schreef Gkhn het volgende:
Ik heb gister de rem-oefeningen geleerd. Echter komen ze niet geheel overeen met wat in de filmpjes wordt verteld. Ik hoefde niet te spiegelen bij de precisiestop, ik moest mijn rechterbeen op de achterrem houden en met links op de grond. Terug geschakeld naar 1. En ik moest stil komen te staan met de voorkant van het wiel gelijk aan de hart van de pionen.
Trouwens is de vertragingsoefening echt een bitch.
Met een achtje moet je je trekking in balans houden inkantelen versus gas houden, dus nee niet spelen met de koppeling.quote:Op zondag 3 juni 2012 12:24 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Doe precies wat je instructeur zegt en niet te veel letten op de filmpjes en zelfs niet op de instructies van het CBR.
Klinkt raar maar bij het maken van een achtje mag je volgens het CBR spelen met je koppelling maar van mijn instructeur hoorde ik toen dat veel mensen gezakt zijn daardoor. Terwijl dat nooit met de les zo gedaan is.
Beter corrigeer je dan met je achterrem (bij het achtje)quote:Op zondag 3 juni 2012 12:29 schreef Anne het volgende:
Dat het van het CBR mág wil ook niet zeggen dat je dat móet doen. Feit blijft wel dat als jij een 8-je maakt of je bent bezig met de langzame slalom en je gaat te langzaam of te snel, je gelukkig mág herstellen door middel van je koppeling, zolang je maar wel een beetje een constante snelheid houdt/het allemaal een beetje 'soepel' gaat. Dan wordt ie niet afgekeurd.
Vond je het niet eng/spannend om voor het eerst zon lang stuk te rijden op zon dikke R6. Hoe hard heb je al gereden?quote:Op zondag 3 juni 2012 12:18 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ik ben 23 dus meteen vol vermogen. Gaat ietsje harder dan een cbf500 :p
Gisteren ging ik dus non stop rijden vanaf limburg naar haarlem zodat ik op tijd kon zijn bij de motorzaak on een slot te kopen. Bij die winkelstraat heb ik heel vaak moeten lessen en raad eens wie ik tegen kwam... Mn motorinstructeur met een studenthij vond het te gek haha. Dit keer deed hij wel aardig en normaal.
Ik had AVB lessen toen het -4 was. Was ook geen pretjequote:Op maandag 4 juni 2012 10:56 schreef The6thgate het volgende:
Lekker dagje om te lessen. Lekkende kleding van de rijschool, te weinig onderkleding en 9 graden....de teringZat gewoon te rillen van de kou. Vanmiddag het laatste blokuur (hopelijk
) en dan maar eens kijken of thermo kleding de concentratie ten goede komt. Heb gelukkig ook nog zo'n ding voor om je nek van wintersport, die kan ook vast geen kwaad.
Wordt je hard vanquote:Op maandag 4 juni 2012 11:47 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ik had AVB lessen toen het -4 was. Was ook geen pretje
Ik vond lessen bij +4 al geen pretjequote:Op maandag 4 juni 2012 11:47 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ik had AVB lessen toen het -4 was. Was ook geen pretje
Kloptquote:Op maandag 4 juni 2012 12:15 schreef Danger.Mouse het volgende:
Conclusie: motorrijden is tof, maar toffer als het niet zo godsgruwelijk koud is.
Zal wat zijn als die nu ook ineens heel hard instructies ging schreeuwen naar jequote:Op zondag 3 juni 2012 12:18 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ik ben 23 dus meteen vol vermogen. Gaat ietsje harder dan een cbf500 :p
Gisteren ging ik dus non stop rijden vanaf limburg naar haarlem zodat ik op tijd kon zijn bij de motorzaak on een slot te kopen. Bij die winkelstraat heb ik heel vaak moeten lessen en raad eens wie ik tegen kwam... Mn motorinstructeur met een studenthij vond het te gek haha. Dit keer deed hij wel aardig en normaal.
Hahah. Zijn stem zit nu wel ingebakken in mn hoofd. Bij elke bocht hoor ik hem in mn hoofd al zeggen: "knieen vast, rug recht"quote:Op maandag 4 juni 2012 14:28 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Zal wat zijn als die nu ook ineens heel hard instructies ging schreeuwen naar je
Zou je nu zelfs op mijn motorscooter willen rijden of is ook weer niet zo erg?quote:Op maandag 4 juni 2012 14:14 schreef Skv het volgende:
Godver, nu heb ik mijn rijbewijs maar geen motor. Kan ik niet meer rijden.![]()
Dan is het niet allemaal voor niks geweestquote:Op maandag 4 juni 2012 15:06 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Hahah. Zijn stem zit nu wel ingebakken in mn hoofd. Bij elke bocht hoor ik hem in mn hoofd al zeggen: "knieen vast, rug recht"
Dat is wel een beetje gayquote:Op maandag 4 juni 2012 15:06 schreef BertV het volgende:
[..]
Zou je nu zelfs op mijn motorscooter willen rijden of is ook weer niet zo erg?
Oh, ik ben een typische mooi weer mooiboy-rijder denk ik dan. Als het er maar goed uitziet.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 09:10 schreef BertV het volgende:
Ahja, Gay is een strak leren pakje en alleen met mooi weer cowboy of coureur spelen.
Ik gebruik de scooter altijd, op sneeuw en ijzel na.
100% B-wegen woon-werk 340km per week.
Spannend is het niet, wel goedkoop met 1:46
Vergeet niet dat een groot deel van de automobilisten je toch in een hokje stopt waar je niet vrolijk van wordt: Keuze uit: sloeber, midlife-figuur of aso.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 09:11 schreef Skv het volgende:
[..]
Oh, ik ben een typische mooi weer mooiboy-rijder denk ik dan. Als het er maar goed uitziet.
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 09:11 schreef Skv het volgende:
[..]
Oh, ik ben een typische mooi weer mooiboy-rijder denk ik dan. Als het er maar goed uitziet.
quote:
Ik wil sowieso een motor van voor 1986. Niet eens alleen om de kosten, maar ik vind die ouwe dingen gaaf. Heb ook een tijdje een mercedes uit '72 gehad.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 09:16 schreef BertV het volgende:
[..]
Vergeet niet dat een groot deel van de automobilisten je toch in een hokje stopt waar je niet vrolijk van wordt: Keuze uit: sloeber, midlife-figuur of aso.
Maak je niet druk om wat anderen denken en ga rijden op wat echt leuk rijdt. /opa.![]()
Een oude FZR400 is in NL leuker dan een R1.
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 09:25 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik wil sowieso een motor van voor 1986. Niet eens alleen om de kosten, maar ik vind die ouwe dingen gaaf. Heb ook een tijdje een mercedes uit '72 gehad.
Een nieuwe als het kan, dan wil ik een Husqvarna Nuda 900Rquote:Op dinsdag 5 juni 2012 10:13 schreef Skv het volgende:
Ik heb er nu toch geen geld voor.
Eigenlijk zouden ze je een motor moeten geven als je je rijbewijs gehaald hebt.
Mocht ik morgen slagen, krijg ik hetzelfde probleem als jij. Geen motorquote:Op dinsdag 5 juni 2012 10:13 schreef Skv het volgende:
Ik heb er nu toch geen geld voor.
Eigenlijk zouden ze je een motor moeten geven als je je rijbewijs gehaald hebt.
Hehe dat gevoel ken ik. Als je je eerste motor gaat halen, regel gewoon lekker een dagje vrij.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 10:53 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Mocht ik morgen slagen, krijg ik hetzelfde probleem als jij. Geen motor
Begin nu toch wel aardig zenuwen te voelenWil het nu achter de rug hebben en geslaagd zijn!
Wat heb je gekocht en wat kostte het?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 11:14 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Hehe dat gevoel ken ik. Als je je eerste motor gaat halen, regel gewoon lekker een dagje vrij.
De mijne haalde ik zaterdag op en de hele dag heb ik gereden heheHet is ook de motor 170km ver was.
Ah, je had geld. Vandaar.quote:
ach ik heb ook maar ff een helm en handschoenen gekocht in de uitverkoop! Beter dan de stinkende spullen van de rijschoolquote:Op dinsdag 5 juni 2012 12:10 schreef Skv het volgende:
Ik heb alleen 'n helm en tweedehands handschoenen en laarzen van drie maten te groot.
Goed oefenen, zijn genoeg oefenexamens online te vinden. Kos tje wel een paar Euro, maar dan kom je beslagen ten ijs.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:06 schreef stoeltafel het volgende:
Donderdag ochtend theorie. Volgens mij ken ik het aardig. Iemand nog tips? Heb voor de zekerheid het theorieboek motorfiets 2e hands gekocht.
Volgende week avb examenMoet erna toe via de snelweg, ben benieuwd.
Mijn eerste keer op de snelweg was ook toen we naar het AVB examen reden naar Amsterdam.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:06 schreef stoeltafel het volgende:
Donderdag ochtend theorie. Volgens mij ken ik het aardig. Iemand nog tips? Heb voor de zekerheid het theorieboek motorfiets 2e hands gekocht.
Volgende week avb examenMoet erna toe via de snelweg, ben benieuwd.
Daarom ben ik ook heel blij dat er zo veel keuze is qua motoren. Hoewel ik toe moet geven dat een motorscooter wel een betere keuze is als commuter. Ieder zijn ding en over smaak valt niet te twisten lijkt me.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 09:10 schreef BertV het volgende:
Ahja, Gay is een strak leren pakje en alleen met mooi weer cowboy of coureur spelen.
Ik gebruik de scooter altijd, op sneeuw en ijzel na.
100% B-wegen woon-werk 340km per week.
Spannend is het niet, wel goedkoop met 1:46
Ik heb alles gedaan de afgelopen 14 jaar Danger.Mouse
Met 310 op de teller op de autobahn, klaverbladrijden, toermotor met koffers en zelfs begonnen met een chopper vanwege de 25kw regel.
Wellicht dat ik nog een keer er een NTV650 bij koop als het begint te kriebelen.![]()
Als jij me 10 of zelfs 5 jaar geleden had gevraagd of ik motorscooter zou gaan rijden had ik geantwoord: "Daar heb ik mijn motorrijbewijs niet voor gehaald!"quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:34 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook heel blij dat er zo veel keuze is qua motoren. Hoewel ik toe moet geven dat een motorscooter wel een betere keuze is als commuter. Ieder zijn ding en over smaak valt niet te twisten lijkt me.
Ik vond het met het examen altijd wel fijn dat je nog de stem van de instructeur in de helm hebt.quote:Op woensdag 6 juni 2012 08:55 schreef The6thgate het volgende:
Pff, wat heb ik slecht geslapen zegStraks om 12u al aantreden bij de rijschool en dan om 14.55 pas AVD. Ben heel benieuwd wat het gaat worden.
Succes!quote:Op woensdag 6 juni 2012 08:55 schreef The6thgate het volgende:
Pff, wat heb ik slecht geslapen zegStraks om 12u al aantreden bij de rijschool en dan om 14.55 pas AVD. Ben heel benieuwd wat het gaat worden.
Gefeliciteerd!!quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:44 schreef The6thgate het volgende:
Geslaagd!Man wat een last van je schouders is dat haha. Reed nog best slordig eigenlijk, wat te gehaast en nogal eens op de verkeerde baan uitgekomen waardoor ik heel veel van baan zat te wisselen. Blijkbaar wel veilig genoeg en in elk geval vlot doorgereden.
Budget is vrij laag momenteel dus neequote:Op woensdag 6 juni 2012 17:02 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!
Meteen meerijden de 16e?
Beter iets dan niets.quote:Op woensdag 6 juni 2012 08:45 schreef BertV het volgende:
[..]
Als jij me 10 of zelfs 5 jaar geleden had gevraagd of ik motorscooter zou gaan rijden had ik geantwoord: "Daar heb ik mijn motorrijbewijs niet voor gehaald!"
Aan de andere kant; alle motorvrienden van toen hebben hun motor weggedaan vanwege hypotheek en kinderen.
Succes!quote:Op donderdag 7 juni 2012 09:30 schreef vitessearnhem1.026 het volgende:
Ik heb net een uur les gehad, ging goed.
14.55 heb ik avd
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 6 juni 2012 16:44 schreef The6thgate het volgende:
Geslaagd!Man wat een last van je schouders is dat haha. Reed nog best slordig eigenlijk, wat te gehaast en nogal eens op de verkeerde baan uitgekomen waardoor ik heel veel van baan zat te wisselen. Blijkbaar wel veilig genoeg en in elk geval vlot doorgereden.
Die 8, dat was van alle AVB oefeningen verreweg mijn beste. Vanaf de eerste poging eigenlijk al perfect gereden, en dat terwijl veel mensen hem als moeilijkste oefening zien. Waar ik steevast faalde is de vertraging, ging bij mij gewoon niet soepel.quote:Op woensdag 6 juni 2012 19:27 schreef stoeltafel het volgende:
Net les 5 en 6 gehad. Halve draai en 8je ging perfect. Als laatste de langzame slaom en deze ging ook goed, lekker !
Volgens mij niet hoor. Misschien als je hem voor het eerst ziet, dat je in paniek raakt. Maar volgens mij hebben de meeste mensen toch echt moeite met de vertragingsoefening of de langzame slalomquote:Op donderdag 7 juni 2012 15:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die 8, dat was van alle AVB oefeningen verreweg mijn beste. Vanaf de eerste poging eigenlijk al perfect gereden, en dat terwijl veel mensen hem als moeilijkste oefening zien. Waar ik steevast faalde is de vertraging, ging bij mij gewoon niet soepel.
Maar goed, AVB valt wel mee. Alleen niet te veel waarde hechten aan kijkpunten die je gebruikt op je oefenterrein, want die zijn er dus niet bij het CBR. En als je AVB hebt, ben je met 4 AVD lessen klaar.
Wat veel mensen niet vertellen is dat 4 lessen niet altijd 4 uurtjes zijn.quote:Op donderdag 7 juni 2012 16:45 schreef Skv het volgende:
Langzame slalom vond ik het moeilijkst. 8 is een eitje.
Daarnaast lijkt het me stug dat de meeste mensen na hun AVB binnen 4 lessen hun AVD halen..
Ik heb niet veel lessen, hooguit 6, gehad tussen mijn AVB en AVD door omstandigheden (weer vooral)quote:Op donderdag 7 juni 2012 16:45 schreef Skv het volgende:
Langzame slalom vond ik het moeilijkst. 8 is een eitje.
Daarnaast lijkt het me stug dat de meeste mensen na hun AVB binnen 4 lessen hun AVD halen..
Mag je tijdens je avb de pion raken? Zin om weer te rijden, vroem vroemquote:Op donderdag 7 juni 2012 16:45 schreef Skv het volgende:
Langzame slalom vond ik het moeilijkst. 8 is een eitje.
Daarnaast lijkt het me stug dat de meeste mensen na hun AVB binnen 4 lessen hun AVD halen..
Dat is niet van belang. Wat wel belangrijk is, is dat je er geen raakt tijdens je AVB.quote:Op donderdag 7 juni 2012 17:46 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Mag je tijdens je avb de pion raken? Zin om weer te rijden, vroem vroem
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
Ik heb de laatste pion geraakt bij de langzame slalom bij mijn AVB-examen (en hij was goedgekeurd)quote:Op donderdag 7 juni 2012 17:46 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Mag je tijdens je avb de pion raken? Zin om weer te rijden, vroem vroem
quote:Op donderdag 7 juni 2012 17:53 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Dat is niet van belang. Wat wel belangrijk is, is dat je er geen raakt tijdens je AVB.Iets minder en ga nu de oefenexamens serieuzer maken. Deed het nu op twee schermen en ondertussen een beetje surfen. Wel jammer dat mijn boek niet zo diep op de vragen in gaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet iemand een goed boek voor de theorie? Met vragen over invalide personen en speciale manoeuvres? Deze vragen kreeg ik op het examen maar er staat in mijn oude boek vrij weinig over in.
Stomme is dat ik voor mijn autotheorie maar 1 fout had. Lijkt wel of de motortheorie moeilijker is.
[ Bericht 2% gewijzigd door stoeltafel op 07-06-2012 18:24:54 ]
Nee, dat mag niet. En zo'n ding heet pylon.quote:Op donderdag 7 juni 2012 17:46 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Mag je tijdens je avb de pion raken? Zin om weer te rijden, vroem vroem
Officieel niet, maar het ligt wel aan de examinator.quote:Op donderdag 7 juni 2012 21:16 schreef Skv het volgende:
[..]
Nee, dat mag niet. En zo'n ding heet pylon.
Ja, oke, het ligt aan de examinator, maar de stelregel is dat je ze niet aan mag raken.quote:Op donderdag 7 juni 2012 21:38 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Officieel niet, maar het ligt wel aan de examinator.
De ene keurt de oefening wel goed, zolang je de motor maar onder controle houdt. De andere keurt het altijd af als je er een raakt.
Balen! Volgende keer niets aan toeval overlaten en goed afstand houden achter een vrachtwagenquote:Op vrijdag 8 juni 2012 00:27 schreef vitessearnhem1.026 het volgende:
Ik ben gezakt![]()
Ik moest een heel stuk over de snelweg waar ik nooit was geweest, echte het moeilijkste stuk wat ik ooit gereden heb. Een paar keer zat ik op de verkeerde rijstrook en moest ik weer wisselen bij de blokmarkering.
En bij een 80km weg waar je niet mocht inhalen zat ik achter een vrachtwagen en zou ik te weinig afstand gehouden hebben. Ik zat er extra op te letten en in vond zelf dat ik genoeg afstand hielt.
Ik weet zeker dat als ik een anders stuk snelweg had ik gewoon geslaagd was. De rest van de rit ging volgens mijn instructeur erg goed en de examinator vond wel dat ik die foutjes goed en veilig herstelden. Nu moet ik morgen bellen om een nieuw examen te plannen, maar dat kan misschien nog erg lang duren
Iemand waarmee ik lestte was 2 weken geleden ook voor avd gezakt en kan 16 juli pas herkansen
Das klote man.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 00:27 schreef vitessearnhem1.026 het volgende:
Ik ben gezakt![]()
Ik moest een heel stuk over de snelweg waar ik nooit was geweest, echte het moeilijkste stuk wat ik ooit gereden heb. Een paar keer zat ik op de verkeerde rijstrook en moest ik weer wisselen bij de blokmarkering.
En bij een 80km weg waar je niet mocht inhalen zat ik achter een vrachtwagen en zou ik te weinig afstand gehouden hebben. Ik zat er extra op te letten en in vond zelf dat ik genoeg afstand hielt.
Ik weet zeker dat als ik een anders stuk snelweg had ik gewoon geslaagd was. De rest van de rit ging volgens mijn instructeur erg goed en de examinator vond wel dat ik die foutjes goed en veilig herstelden. Nu moet ik morgen bellen om een nieuw examen te plannen, maar dat kan misschien nog erg lang duren
Iemand waarmee ik lestte was 2 weken geleden ook voor avd gezakt en kan 16 juli pas herkansen
Dat mag. Theorie is een voorwaarde om AVD examen te kunnen doen.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:50 schreef stoeltafel het volgende:
Mag je als je je avb hebt gehaald maar je theorie nog niet wel de weg op voor je avd? Heb wel mijn rijbewijs b
Vanmiddag ook weer lessen. De oefeningen beter uitvoeren hoewel de meeste al vrij goed gaan. Ach ja nog lekker 6 uurtjes les en dan woensdag avb
Destijds leste ik met iemand die telkens zakte voor zijn theorie waardoor de instructeur zijn AVD examen maar niet kon plannen. Pas na de 5e keer had hij hem en toen kreeg hij een AVD datum.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 10:01 schreef stoeltafel het volgende:
Toch wel dus? Bij mijn lesschool zeggen ze van niet. Mag pas weer de weg op als ik de theorie heb gehaald. Ga het vanmiddag aankaarten.
Balen zeg! Mijn instructeur zei altijd dat je bij vrachtwagens drie tellen afstand moet houden, ipv twee. Misschien dat dat helpt.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 00:27 schreef vitessearnhem1.026 het volgende:
Ik ben gezakt![]()
Ik moest een heel stuk over de snelweg waar ik nooit was geweest, echte het moeilijkste stuk wat ik ooit gereden heb. Een paar keer zat ik op de verkeerde rijstrook en moest ik weer wisselen bij de blokmarkering.
En bij een 80km weg waar je niet mocht inhalen zat ik achter een vrachtwagen en zou ik te weinig afstand gehouden hebben. Ik zat er extra op te letten en in vond zelf dat ik genoeg afstand hielt.
Ik weet zeker dat als ik een anders stuk snelweg had ik gewoon geslaagd was. De rest van de rit ging volgens mijn instructeur erg goed en de examinator vond wel dat ik die foutjes goed en veilig herstelden. Nu moet ik morgen bellen om een nieuw examen te plannen, maar dat kan misschien nog erg lang duren
Iemand waarmee ik lestte was 2 weken geleden ook voor avd gezakt en kan 16 juli pas herkansen
Balen!quote:Op vrijdag 8 juni 2012 00:27 schreef vitessearnhem1.026 het volgende:
Ik ben gezakt![]()
Ik moest een heel stuk over de snelweg waar ik nooit was geweest, echte het moeilijkste stuk wat ik ooit gereden heb. Een paar keer zat ik op de verkeerde rijstrook en moest ik weer wisselen bij de blokmarkering.
En bij een 80km weg waar je niet mocht inhalen zat ik achter een vrachtwagen en zou ik te weinig afstand gehouden hebben. Ik zat er extra op te letten en in vond zelf dat ik genoeg afstand hielt.
Ik weet zeker dat als ik een anders stuk snelweg had ik gewoon geslaagd was. De rest van de rit ging volgens mijn instructeur erg goed en de examinator vond wel dat ik die foutjes goed en veilig herstelden. Nu moet ik morgen bellen om een nieuw examen te plannen, maar dat kan misschien nog erg lang duren
Iemand waarmee ik lestte was 2 weken geleden ook voor avd gezakt en kan 16 juli pas herkansen
Ik denk dat ze dat zeggen om jouw kosten te besparen en het dus een regeltje van de rijschool zelf is. Als jij je theorie nog niet hebt, mag je geen AVD examen doen. Als jij nu AVD lessen gaat volgen en straks klaar bent voor het examen, maar je theorie nog niet hebt; dan moet dat uitgesteld worden en zit jij met extra kosten voor lessen omdat je het ritme er toch een beetje in moeten houden.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 10:01 schreef stoeltafel het volgende:
Toch wel dus? Bij mijn lesschool zeggen ze van niet. Mag pas weer de weg op als ik de theorie heb gehaald. Ga het vanmiddag aankaarten.
Zit wat in echter is mijn avb op 13 juni en mijn theorie pas 28 juni. Het examen avd kan pas ergens in juli zeiden ze dus hopelijk kan ik door lessen.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 12:00 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Balen!
Er is een hele makkelijke manier hoe je kan zien dat je genoeg afstand hebt tot een vrachtwagen/bus of iets anders met die afmetingen: zorg dat je beide zijspiegels kan zien terwijl jij op je eigen plaats op de weg rijdt (iets links van het midden). Dan zit je er misschien een gigantische lengte van af, maar het is wel veilig. Jij kan namelijk niet zien wat er voor die vrachtwagen gebeurd, mocht er iets verkeerds gebeuren heb jij nog genoeg tijd/afstand om af te remmen en een 'vluchtplan' te zoeken.
Succes de volgende keer
[..]
Ik denk dat ze dat zeggen om jouw kosten te besparen en het dus een regeltje van de rijschool zelf is. Als jij je theorie nog niet hebt, mag je geen AVD examen doen. Als jij nu AVD lessen gaat volgen en straks klaar bent voor het examen, maar je theorie nog niet hebt; dan moet dat uitgesteld worden en zit jij met extra kosten voor lessen omdat je het ritme er toch een beetje in moeten houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |