abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112297474
De dreumesjes:

11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Truus, dochter van CrazyPrincess
08 juli 2010: Femke, dochter van mereltje en Forno
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
29 juli 2010: Lammetje, dochter van Lamb29
***7 augustus 2010: Willem zoon van flugeltje en Martijn_AR***
9 augustus 2010 Amy Olivia, dochter van Solagratia
14 augustus 2010: D, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Yaro, zoon van As1981
16 september 2010: Isabelle, dochter van Noa24
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
9 oktober 2010: Ruben, zoon van Piekie81
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
28 november 2010: V. ( of 'kater') zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
08 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
15 januari 2011: Lena, dochter van Claudia_x
02 maart 2011: Geert, zoon van DJMO
05 maart 2011: Sarah, dochter van MamaPurk
12 maart 2011: Saar, dochter van Twentemeisje
26 maart 2011: Marinde Renée, dochter van Nienna
08 april 2011: Kiran, zoon van J-net
14 april 2011: Espen, zoon van Jeetjejom
08 mei 2011: Eva Lynn, dochter van Danic
08 mei 2011: Ean, dochter van ferrari_rood
12 mei 2011: 'Larissa', dochter van The_Tankgirl
14 mei 2011: Jelte, zoon van Poppedein
18 mei 2011: Seth, zoon van Takkembah

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.

[ Bericht 1% gewijzigd door danic op 01-06-2012 23:54:26 ]
pi_112297500
Yess! Gelukt op de telefoon!
pi_112297830
Mijn kind is vooral bezig met opruimen, was vouwen :+ (en dan het liefst ook stuk voor stuk selluf in de kast leggen) :') gisteren heeft ze papa helpen koken (kruiden op de aardappels gegooid, aardappels gewassen :+)

Vooral dat opruimen is inmiddels heel handig aan het einde van de dag, dan komt ze alles wat aan speelgoed op de grond ligt aangeven, helemaal trots :D
  vrijdag 1 juni 2012 @ 13:03:49 #4
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_112304229
Zo, de trip ging zondag niet door, want Larissa was duidelijk niet lekker.

Maandag weer een poging gewaagd, en 2 tussenstops gehouden + een dvd-speler achterin aangezet. Op de terugweg hetzelfde gedaan, en dat ging best goed ^O^
Zodra ze ging jengelen even een tussenstop gehouden, uit de autostoel gehaald en met haar geknuffeld/gespeeld.

Alleen gaat verschonen in de auto echt niet (is thuis al lastig, in de auto helemaal een ramp :P)
Bedankt voor alle tips, het heeft me sowieso moed gegeven om weer te gaan rijden met Larissa.

Gisteren is ze goedgekeurd op het CB en heeft ze ook haar prikjes gehad. Motorisch zit ze weer prima op schema, dus dat is mooi. We zouden extra begeleiding krijgen om met haar driftbuien om te gaan, maar dat hebben we even uitgesteld (omdat het al een stuk beter gaat).
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  vrijdag 1 juni 2012 @ 14:28:34 #5
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_112307335
As wat knap zeg! Nathan is net zo oud maar kan echt niet zo duidelijk praten! Nathan is geïnteresseerd in treinen en roept dan heel hard "dagaatie!". Ik vind het echt knap van Yaro!!!

TT fijn dat het zo mee viel! Waar zijn jullie geweest?
Wij zijn afgelopen week naar Limburg geweest, zowel heen als terugweg ging prima, niet gestopt, meneer sliep namelijk toen we even wilden stoppen, nou ja dan rijden we wel door :P . Geeft moed voor Frankrijk komende zomer.

Gerbera dat is handig zeg, opruimen! Ikzelf ben nu een beetje bezig met hem laten helpen met opruimen, dus hier gaat het bij lange na niet zoals bij jou! Was opvouwen is ook altijd handig, je hebt gewoon een klein huisvrouwtje O+ .
pi_112318017
Ohh Yaro wat knap zeg!!

Hier is het vooral dierennamen, dierengeluiden en werkwoorden..
Kleuren begint ze nu intresse in te krijgen.. en tellen tot 3 blijft een hit ;)

Opruimen is hier nog steeds heeeel favoriet..
Zogauw ik zeg dat we gaan opruimen begint ze te juigen! en ruimt geweldig goed op... (9 van de 10 keer komt alles op de goede plek terecht... zelfs haar eigen kleding op de goede stapel in de kast)
Verder doet ze alles met huishouden mee... ze loopt regelmatig rond met een stofdoekje, helpt met de was, helpt met opvouwen, vaatwasser leegruimen (ze zet dan alles op tafel) en daarna geeft ze het weer aan om in de kast te doen, stofzuigen...

Als ik vraag om iets in de prullenbak of in de wasmand te doen gebeurt dit ook onder luid gejuig haha
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_112318863
Handig zeg die huishoudhulpjes ^O^

TT nu pas prikjes? Ik neem aan die van 11 maanden. Waarom pas na haar eerste verjaardag die prikken?
Fijn dat het je moed geeft om de volgende keer weer met haar te gaan rijden.
pi_112321279
Ik snap nu hoe je het bedoeld Claudia, dan klopt het wel inderdaad :D

Opruimen gebeurd hier soms, meestal betekend dat wel dat als we bijna klaar zijn alles er weer uitgegooid word. Maar het begin is er...Dus als ik die leuke dames af en toe mag lenen Gebra en Lamb??

Fijn dat het beter gaat met haar driftbuien en dat de rit meegevallen is uiteindelijk TT

Dat is toch ook knap van Nathan Pessie. Yaro loopt wat betreft praten echt voor, hij is ook gewoon heel leergierig. Maar met andere dingen nog helemaal niet. Bijvoorbeeld zelf spelen vind hij vaak nog echt heel lastig. Wat dat betreft ben ik blij dat hij straks naar de psz gaat. Kan hij hopelijk leren zijn aandacht te verdelen. Is voor straks toch ook wel fijn.
pi_112321414
Hier helpt ean alleen maar met de wasmand uitruimen. Terwijl ik het er niet in leg. Schiet nog niet zo op dus.

Knap van hem As
Fijn dat het goed gaat t_t

Ean liet vandaag haar temperament ook even zien. Ze wilde niet dat ik haar eten gaf maar zelf doen was het ook niet vandaag. Ze gooide alles bewust op de grond. Maar ze is ook lief hoor want ze zat bij mij op schoot en d;r vader kwam thuis en ging voor het raam staan. En ze vertelde mij wel even dat d'r vader daar stond zo lief O+
  vrijdag 1 juni 2012 @ 20:52:30 #10
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_112322647
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 19:32 schreef danic het volgende:
Handig zeg die huishoudhulpjes ^O^

TT nu pas prikjes? Ik neem aan die van 11 maanden. Waarom pas na haar eerste verjaardag die prikken?
Fijn dat het je moed geeft om de volgende keer weer met haar te gaan rijden.
11 maanden prik idd, het is superdruk bij het cb, dus toen Larissa ziek werd op de dag dat ze er naartoe moest, konden we pas gisteren weer terecht.

Ik heb op hun verzoek al een paar keer gebeld om te kijken of er al eerder plek was (ziekmeldingen enzo), maar helaas moesten we toch echt wachten.

@pessie: we waren in Drenthe, 2 en een half uur hier vandaan.

Lamb: ideaaaaaal! Kun je het Larissa ook leren? :P
en dat filmpje van As is echt geweldig :)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  vrijdag 1 juni 2012 @ 20:53:45 #11
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_112322720
Mijn dochter helpt mij regelmatig door mijn bh's uit mijn nachtkastje te halen en ze over de vloer te verspreiden :P
pi_112324897
haha ik maak er ook grondig misbruik van hoor dat ze zo graag en zo goed meehelpt! Ze blijft een zwaan kleef aan... Alleen spelen wil/kan ze niet.... dus tja dan helpt ze maar mee ;) anders gebeurt er niets in huis..

hahahaha Ik zie Larissa al zitten tussen alle bh's ;) Das wel een foto waard!

As... die peuterspeelzaal zegt dus niets.. Ze gaat 3x per week naar t kdv en zelf spelen is er hier ook niet bij.. This een enorm gezelschapsdier dus ze wil gewoon echt overal bij zijn..
We'll have love aplenty
You and Me
pi_112325036
mmm das dan toch jammer Lamb. Nou ja dat betekend dan dat ik wat uurtjes rust in huis heb om wat te doen of om bij te komen.
pi_112326430
:') en het grappigste is nog dat ik volgens mijn papieren spelbegeleider ben.. (kinderen 'leren' spelen wanneer ze dit niet 'kunnen')
We'll have love aplenty
You and Me
pi_112326522
ha ha ha, zal je altijd zien. Misschien werkt het niet met je eigen kind. Mag je best op Yaro oefenen hoor.
pi_112326569
haha wanneer kom je langs? :D

Neuj ze speelt harstikke goed op niveau ;) Maar gewoon het liefste samen...
Misschien dus deels doordat ik zelf ook graag op de grond erbij lig haha
We'll have love aplenty
You and Me
pi_112326693
Je moet gewoon een broertje of zusje bakken ;) Probleem opgelost!
Als Sarah haar zus naar de psz is hangt ze ook het liefst de hele ochtend aan mij maar op de overige ochtenden vermaken ze zich prima samen. Ze mag die ochtenden trouwens ook aan me hangen hoor, geen probleem, heeft ze me eindelijk een keer helemaal voor zichzelf, ik snap het wel.
Sarah zit momenteel wel in een extreem jaloerse fase!! Word er af en toe een beetje moe van, maar ja komt wel weer goed denk ik. Merk wel erg hoe zeer de meiden aan elkaar gewaagd zijn :D
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_112327053
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 22:20 schreef MamaPurk het volgende:
Je moet gewoon een broertje of zusje bakken ;) Probleem opgelost!
Als Sarah haar zus naar de psz is hangt ze ook het liefst de hele ochtend aan mij maar op de overige ochtenden vermaken ze zich prima samen. Ze mag die ochtenden trouwens ook aan me hangen hoor, geen probleem, heeft ze me eindelijk een keer helemaal voor zichzelf, ik snap het wel.
Sarah zit momenteel wel in een extreem jaloerse fase!! Word er af en toe een beetje moe van, maar ja komt wel weer goed denk ik. Merk wel erg hoe zeer de meiden aan elkaar gewaagd zijn :D
Komt dus goed ;)

Mag ook niet klagen hoor, het gaat hier ook wel met vlagen en gaat steeds beter. Maar hij wil inderdaad graag samen spelen. En meestal vinden we dat ook prima. Dan is het wel lastig als het soms niet kan.

Oh en ik geloof dat het idd goed komt als er straks een broertje of zusje is. Hij was vandaag ook echt wel lief voor Eva. Hapjes brood geven en zijn speelgoed brengen O+
pi_112327691
Mijn dame heeft een ontzettende concentratie spanne (heeft ze echt niet van ons :o ) maar de laatste tijd is het echt een zwaan-kleefaan en kan ze heel goed zelf spelen, máár het liefst OP/IN mij :') zelfs als papa er is en ik even op de losse stoel ga zitten, zodat ze niet constant op me kan klimmen als ik op de bank zit, zit ze in 3 seconde bij me :P

Nou denk ik dat ze hier genoeg merkt voor wat betreft er allemaal gaan veranderen komende weken ;) dus het is wel logisch... maar ze kan zichzelf over het algemeen echt heel erg goed vermaken :Y wat wel heel fijn is zo nu en dan :)
pi_112327768
As!!! :D Gotsamme mijn kwartje valt wel heel laat... (net driftig gaan terugzoeken in Z&G)

Gefeliciteerd! Wat leuk!

(en potver3 ;) ben ik straks echt de enige??)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_112327779
Dat klinkt bekend, Gerberaatje. Lena heeft zich altijd al bizar goed vermaakt, uren achtereen, maar nu zit ze het liefst de hele dag met mij op de bank. Ze is ook ineens, uit het niets, extreem eenkennig en heeft last van verlatingsangst. Nu mag ik dus 's ochtends twee brullende kindjes op de opvang achterlaten. ;(
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_112327798
Nee hoor Lamb ;)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_112327812
Sofie zit nooit bij een van ons. Daar heeft ze echt geen tijd voor. Vind ik stiekem best heel jammer soms. :@

Soms na het eten komt ze met een boekje op de bank zitten, maar dan nog wil ze zelf zitten.
*poef* nu is het weg
pi_112327819
Mij ook niet gezien. :+
pi_112327901
Oi dat lijkt me lastig Claudia.. ze heeft nu bij het wegbrengen 's morgens wel wat extra tijd nodig om afscheid te nemen, maar die tijd heb ik nu, geef ik ook en daardoor gaat het zeker goed. Huilen komt eigenlijk nooit voor, maar als ik te snel weg wil gaan, dan blijft ze echt aan me plakken...

Die eenkennigheid is er hier ook ineens :Y

Maar een huilend kindje/huilende kindjes achterlaten op de opvang ;( poeh... (ondanks dat je wel weet dat het snel weer goed is als je weg bent is dat vreselijk weg gaan, lijkt me)
pi_112328092
Ik neem ook extra tijd ervoor, maar het helpt absoluut niet. Het maakt het eigenlijk alleen maar erger. Hoe eerder ik wegga, hoe eerder het huilen stopt. Bij Ivan lukt afleiden soms wel, maar bij Lena niet. Da's een driftkopje. :o O+

Ivan was lang voor zijn eerste verjaardag eenkennig en heeft dat altijd gehouden, in sommige fases sterker dan in andere. Lena was altijd heel makkelijk. Het doet me ook wel goed om te zien dat zij er nu ook last van heeft, want het is op zich een positief teken: ze hecht zich aan ons. Maarja, dit soort dingen is gewoon niet leuk. En ik loop nu dus steevast in lastige situaties (bijvoorbeeld visite die net gearriveerd is) met twee kindjes om een been geklemd, elk één been. :')
pi_112328158
Lamb, hier ook voorlopig echt geen tweede hoor! Al zei As dat volgens mij ook.... ;)

As, gefeliciteerd!!!
pi_112328291
Hihi Claudia. Ik zie je staan :D
Anne is ook erg op mij gericht. Speelt wel maar houdt me constant in de gaten. Ik kan niet eens even rustig naar de wc gaan ofzo.

Kj lijkt me ook echt jammer. Wil ze 's ochtends ook niet even knuffelen?
pi_112328464
Ik vind het vooral lastig als we op pad gaan, want dan moet ik m'n aandacht regelmatig verdelen en ik kan gewoon niet één kindje even alleen laten. Ik zou niet weten hoe ik bijvoorbeeld in mijn eentje naar de dierentuin moet met 2 kindjes, want dan kan ik niet naar het toilet of zo. Nou ja, als ik ze allebei meeneem wel. En dan trekt Lena alle wc-papier van de rol en doet Ivan verbaal verslag van wat zich er afspeelt. "Mama doet nu haar onderbroek naar beneden! Oh, ga je poepen, mama? Dat is echt veel plas, hè?" Et cetera.
pi_112328509
Sofie staat het nog net toe dat ik dr jas uittrek bij de gastouder, maar begint dan al te zwaaien. Wil aan het eind van de dag ook echt niet mee naar huis.. :{

Hechting? Wat is dat?
*poef* nu is het weg
pi_112328514
Claudia: *proest*
pi_112328522
_O-

Hier kan ik ook niet normaal naar de wc :P binnen 3 seconde staat ze naast me, maakt het ppsssst geluid, wil een stukje wc papier en ga zo maar door :D

Wel schattig (nog wel... ;))
pi_112328539
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 22:55 schreef kaatjejannie het volgende:
Sofie staat het nog net toe dat ik dr jas uittrek bij de gastouder, maar begint dan al te zwaaien. Wil aan het eind van de dag ook echt niet mee naar huis.. :{

Hechting? Wat is dat?
Het is hier pas sinds kort, dus ze heeft nog even de tijd ;)
pi_112328578
_O- Clau

Ik doe wel eens de deur dicht want geen zin in wc borstel gesleep etc maar dan gaat hij huilen dus dan toch maar niet rustig zitten :')
The way you rock'n'roll
pi_112328613
Anne had vanmorgen in een onbewaakt moment ook de wc rol te pakken trouwens...leuk werkje, dat terug oprollen van z'n rol...
pi_112328641
Ik vermoed dat mijn dame ook die kant op gaat Claudia.. Ook naar de wc gaan we samen ;) Zij zit dan net om het hoekje op haar potje haha...

Ze is wel een echte kroeler... MOET knuffelen voordat ze in haar bed gaat... en wil het liefst een grouphug ;).. wel echt super lief hoe ze nu ook onze hoofden even naar elkaar duwt.. zo van jullie elkaar ook even een kusje geven en dan met z'n 3en tegelijk
We'll have love aplenty
You and Me
pi_112328692
K*t klus dat oprollen man }:| :P

Maar altijd nog beter dan die rioolservice die moest komen omdat hij een mini luchtverfrisser in de wc kiepte en een overstroming veroorzaakte :X
The way you rock'n'roll
pi_112328729
hahaha Ik geef altijd bij voorbaad een stukje.. daar gaat ze eerst driftig mee zitten poetsen (heel charmant zo met dat armpje erbij in het potje ;) en daarna scheurt ze hem in stukjes en propt ze in het potje erbij... die stukjes papier moet ik daarna in de wc gooien
We'll have love aplenty
You and Me
pi_112328731
Lena is ook een kroeler. O+ Ze heeft er niet altijd de rust voor, hoor, maar ze is dol op knuffelen en kusjes geven. Dat doet ze ook veel met haar grote broer. En handkussen zijn ook de bom.

Alleen laat ze zich gewoon niet troosten als ze moe is. Dan is niets goed. En dat vind ik wel jammer, dat ik op zo'n moment niks voor haar kan betekenen. Bij Ivan had ik zo m'n methoden en die kostten veel tijd maar werkten wel.
pi_112328766
Sofie geeft wel alles kusjes, haar biebie (pop), poppetjes van de primo en de poppetjes van de duplo. Maar mensen.. echt niet he?

De biebie is nu wel helemaal hot. Moet overal mee naar toe. Is gisteren ook mee geweest naar opa en oma O+
*poef* nu is het weg
pi_112328806
Oh dat lijkt mij idd lastig Claudia!

Ze komt hier al voor elk pijntje een kusje ophalen.... steekt ze haar vingertje, knie of wat ze ook gestoten onder mijn neus en ik mag weer mijn werk doen..
We'll have love aplenty
You and Me
pi_112328922
Mijn favoriete moment van de dag is aan het begin van de ochtend (al zou het iets later mogen :P) als Anne nog even bij ons in bed komt liggen en dan helemaal tegen me aankruipt, soms nog vergezeld van een 'oh...mama' uitroep! O+
pi_112328954
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 23:01 schreef Lamb29 het volgende:
Oh dat lijkt mij idd lastig Claudia!

Ze komt hier al voor elk pijntje een kusje ophalen.... steekt ze haar vingertje, knie of wat ze ook gestoten onder mijn neus en ik mag weer mijn werk doen..
Idem hier bij alles komt ze op je af gerend en dan zelf smak geluidjes maken en dan moet ze een kus!

Heb haar nu geleerd dat ze ook zelf een kus kan geven op bijv haar vinger :') hilarisch maar het werkt 8-)
  vrijdag 1 juni 2012 @ 23:05:58 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112329042
As, gefeliciteerd!
En nee hoor Lamb, hier komt er iig niet nog een bij....

Soneal kust met z'n mond wijd open, en het liefst z'n tong uit z'n mond.
Het is niet heel vreemd dat N. inmiddels ook ziek is... Soneal is net weer een beetje aan t opknappen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_112329049
Fan O+ O+

Olivier roept als hij wakker wordt afwisselend oh-oooh of etuh! :')
Voorheen sliep hij tussen ons in verder maar nu smeert hij hem meteen het bed uit en roept dede!

Mag u raden wat dat is :P De dubbele d is de hint.
The way you rock'n'roll
pi_112329084

[ Bericht 100% gewijzigd door kaatjejannie op 02-06-2012 08:24:48 (edit ipv quote enzo) ]
*poef* nu is het weg
  vrijdag 1 juni 2012 @ 23:08:37 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112329151
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 23:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Fan O+ O+

Olivier roept als hij wakker wordt afwisselend oh-oooh of etuh! :')
Voorheen sliep hij tussen ons in verder maar nu smeert hij hem meteen het bed uit en roept dede!

Mag u raden wat dat is :P De dubbele d is de hint.
Ik dacht eerst "beneden" maar die gaat niet op natuurlijk.... Je BH? :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_112329165
Het knuffelmoment duurt hier ook maar 2 minuten...dan gaat ze zitten en roept ze: 'drinken!' 'pap'!
pi_112329269
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 23:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik dacht eerst "beneden" maar die gaat niet op natuurlijk.... Je BH? :+
Het heeft echt niks te maken met het uit bed gaan. Hij ziet enkel het boekje en knuffel bij zijn bed als hij richting de deur loopt om de kamer uit te willen.

Het is dikkie dik :D
The way you rock'n'roll
pi_112329331
Oh die kat is hier ook razend populair :)
Dikdik heet ie hier ;)

Hier begint de dag met maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaama... paaaaaaaaaaaaaaaapa... uit!! Oona slapen klaar!! bed slapen poes, olifant, aap, pop, speen, deken (alles benoemen wat in haar bed ligt) paaaaaaaaaaaaaaaapaaa maaaaaama.. UIT!!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_112330029
Oh mijn kleine held loopt nu bijna elke avond wel even een paar minuten zonder luier rond.. In het kader van.. Potjes zijn razend interessant....
Vandaag was het zover ;) Mevrouw had ineens een plasje water op de grond.. ze schrok er helaas wel wat van en kwam paniekerig naar ons toe gerend ;) Daar! Nat! *huil/vastklamp* papa oppe-uime!!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_112330389
Arme O.

Claudia de eenkennigheid en verlatingsangst is herkenbaar, Sarah schiet er ook extreem in op het moment.

En wat leuk al die woordjes! Sarah zegt 'die' en wijst en ze zegt 'boe' in vele klanken en dan betekent het, koe, poes, boek, bloem, kiekeboe. Makkelijk toch een woord vele betekenissen! En ow wee als we haar net meteen begrijpen dan word ze nijdig!
pi_112331340
Eva zegt ook alleen nog maar wawa (=mama, soms zegt ze het goed en heel bewust), dada (= papa) en dieieieie!!! met idd dat vingertje erbij. Als ze hele hoge gilgeluidjes gaat maken dan komt het door de poes of een hondje doet het soms ook. Maar meestal bij het zien van poes.

Verder is het ook een zwaankleefaan. Ze kan goed alleen spelen, maar dan moet ik wel op het kleed zitten. Ze banjert dan zelf de hele kamer door, maar oh wee als ik even wegloop. Ze gaat dus ook altijd mee naar de wc. Ze heeft afgelopen week de wc-rol ontdekt en om afrollen te voorkomen (dat gebeurt me eens maar nooit meer :P ) krijgt ze altijd een stukje.
Ze gaat dan idd zelf poetsen (d'r mond of de vloer) en daarna wordt ie in stukken gescheurd en frot ze het in mijn broek die op mijn enkels hangt :') De rest frommelt ze tussen mijn benen door de wc in en gaat dan vervolgens tegen mijn billen aanduwen omdat ik van de wc af moet zodat ze bij haar papiertje kan :X
Dat gebeurd dus niet, maar ik zwaai hem wel met haar uit als ik doortrek.

Vanmiddag was zeker heel lief van Yaro. We waren amper binnen en Eva had al drie stuks speelgoed in haar handen. En bij het stukjes brood geven zei Yaro iedere keer heel lief 'hap' en dan kwam er weer een stukje. Alleen kon Eva de aanvoer niet zo goed bijhouden :D
pi_112331897

Gefeliciteerd met mij!!
(toch raar, ik was 30 toen ik een kindje kreeg, die is net een jaar en nu wordt ik 32 :P )
pi_112336910
Ja precies als mijn laptop en mijn telefoon leeg zijn, kletsen jullie drie pagina's vol.

Bedankt voor de felicitaties

Jou dame heeft inderdaad een mega grote concentratieboog Gerbera. En logisch ook denk ik dat ze nu zou aan jou hangt met de veranderingen. Fijn dat je de tijd hebt om haar goed bij het kdv achter te laten.

Twee huilende kindjes lijkt me heel naar Claudia. En dat wc verhaal, ik kwam niet meer bij. _O-

Yaro is ook echt wel van het kroelen (die groepshug komt heel bekend voor), maar echt lang bij ons zitten is er niet echt bij hier. Hij is ook niet echt eenkennig, behalve in sommige situatie (bv bij de gym. Als een van de leidsters daar wat tegen Yaro zegt duikt hij echt in mij).

Dikkie Dik is ook hier de hit, dat is al een tijdje en deze lijkt ook wat langer aan te houden. We mogen 's avonds alleen nog maar Dikkie Dik lezen.

Arme O, niet zo schrikken hoor. Hopelijk schrikt het haar niet af.

Danic ook hier dan nog even feliciteren, van harte!
  zaterdag 2 juni 2012 @ 08:53:35 #56
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_112337178
Danic gefeliciteerd, ik was samen met mijn partner op 31 mei jarig (daarom probeerden we ook de afspraak van het cb te verplaatsen :P)
Go tweelingen :P
  zaterdag 2 juni 2012 @ 08:57:23 #57
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_112337206
Larissa zegt hoeaah (hoera), au (i.p.v. miauw tegen de kat), als ze Ka zegt betekent dat Klaar of Kat. Ze zegt nu ook wel eens Boe!
en dan dus mama en papa :)
  zaterdag 2 juni 2012 @ 12:48:14 #58
259886 pessie
pi_112341716
Feli danic!

Nathan is voor het eerst een dag naar opa en oma :P . We hebben vanmiddag een bruiloft en dat was onhandig met Nathan erbij, en oma wilde wel een keer proberen.
pi_112341846
Leuk he TT?!

Spannend Pessie. Gaat vast goed!
pi_112343605
Gefeliciteerd Danic!!

Spannend Pessie. Is hij al wel vaker alleen bij oma geweest?

Sofie was de hele dag al drakerig. Alles is huilen en niks is goed. Als iets niet lukt dan dikke drama.
Net had ze weer gepoept, merkte ik in de supermarkt, dus thuis verschoont.
Haar hele billen zijn blaren nu. :'( Ze probeerde al spartelend voor me weg te vluchten. Arm meisje. Ze heeft al een paar dagen veel (enorm stinkende) poep, ik gok op tanden.
*poef* nu is het weg
pi_112344272
Danic, gefeliciteerd :D

Pessie, wat spannend! Gaat vast goedkomen :Y

Oei, Sofie :X dat klinkt heel erg naar... ik moet het maar afkloppen, hier nog niet één keer kapotte billen gehad...

We gingen vanmorgen even met zijn 3-en boodschappen doen.. ze wil uiteraard alleen maar tappeh tappeh tap en niet in het wagentje, dus prima.. Meneer met de wagen en ik achter haar aan.. Nou het is net een duracell batterijtje :D ze gaat lopen en stopt niet meer :D sjeesde langs de brood afdeling waar ze al zwaaiend en ha-eau roepend voorbij de broodafdeling dames liep :D O+

Uiteindelijk hielp het te zeggen: draaien muppet! En toen draaide ze om en liep dezelfde route terug al papa roepend 8-) O+ gelukkig wilde ze even daarna wel in de wagen ;)

Thuis was ze vervolgens zo stuk dat ze alleen nog maar kon huilen (het was ook slaaptijd) dus ze ligt er alweer even op ;) het lot van een net lopende dreumes ;)

Maar ik vind het zo leuk O+ ze durft zo goed en loopt zo trots overal rond te paraderen en iedereen zit dan zo vertederend te kijken :D
pi_112344668
Danic gefeliciteerd!

Hier een dreumes die alleen maar kan huilen wat zeg ik janken, tot hysterie aan toe!! De dag begon redelijk, even naar de stad, wat gedronken bij de Hema en daarna moest ze terug in de wagen en dat was foute boel. Tot aan de auto gekrijst in de auto ging het nog evne door tot we halverwege waren toen viel ze in slaap, thuis geprobeert haar over te leggen, maar wakker en weer gillen en krijsen, dat was rond 12 uur en ze is nu nog steeds aan het gillen en krijsen, wel met pauzes en ze is nog een tijd beneden geweest, maar ook om elk wissewasje is het krijsen. Ik dacht tanden, dus para dentinox en toch maar weer even op bed, maar het gillen houdt niet op. Ik ben leeg en moet zo nog aan het werk..
pi_112345018
danic gefeliciteerd..
Ik was met Ean boodschappen wezen doen. Heel rondje centrum gehad wil ik haar uit de buggy tillen zie ik dat ze 1 schoentje mist. Gelukkig had iemand hem op een stoepje gelegd.
pi_112345843
Hè vervelend MP -O- lijkt het alsof ze pijn heeft? Anders een zetpilletje proberen? Sterkte, ook nog met werken straks... :*

Oh ik lees nu pas goed dat je al een para hebt geprobeerd... arme jullie..
pi_112346245
Nou ze heeft uiteindelijk bij papa een half uurtje geslpaen en is nu redelijk te spreken.. Ik weet niet of het pijn is hoor, in eerste instantie was het gewoon woedend omdat ze haar zin niet kreeg en daarna leek het wel of ze de knop om te stoppen niet meer kon vinden en sloeg ze helemaal door. Maar toen ik met dentinox begon te smeren werd ze ook wel weer relaxed, maar toen ik haar daarna in bed wilde leggen was het weer krijsen.. Echt heel lastig!
Maar nu lijkt ze wel weer redelijk in haar hummetje, misschien toch pijn en dat het paracetamolletje nu werkt.. Ze heeft ook nog steeds maar 4 tanden dus daar zou ook zomaar wat bij kunnen komen.
Even aankijken maar, misschien heeft ze gewoon haar dag neit dat heeft iedereen wel eens toch! En misschien gaat het morgen wel weer gewoon lekker, maar dit is wel zuigend, vooral dat machteloze..
pi_112350482
Heerlijk dat je muppet het helemaal door heeft. En wat geniet je er van <3

Fijn dat er nog eerlijke mensen zijn FR.

Heftige dag MP. Zo sneu als je niet weet wat er is. Fijn dat de para iets lijkt te werken. zo op jou werk hopelijk bijkomen.

En arme sofie met kapotte billen. Ook al zo zielig.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 20:37:17 #67
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_112357382
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 15:32 schreef MamaPurk het volgende:
Nou ze heeft uiteindelijk bij papa een half uurtje geslpaen en is nu redelijk te spreken.. Ik weet niet of het pijn is hoor, in eerste instantie was het gewoon woedend omdat ze haar zin niet kreeg en daarna leek het wel of ze de knop om te stoppen niet meer kon vinden en sloeg ze helemaal door. Maar toen ik met dentinox begon te smeren werd ze ook wel weer relaxed, maar toen ik haar daarna in bed wilde leggen was het weer krijsen.. Echt heel lastig!
Maar nu lijkt ze wel weer redelijk in haar hummetje, misschien toch pijn en dat het paracetamolletje nu werkt.. Ze heeft ook nog steeds maar 4 tanden dus daar zou ook zomaar wat bij kunnen komen.
Even aankijken maar, misschien heeft ze gewoon haar dag neit dat heeft iedereen wel eens toch! En misschien gaat het morgen wel weer gewoon lekker, maar dit is wel zuigend, vooral dat machteloze..
:* Doe je rustig aan?
Klinkt raar, maar misschien anders even in bad ofzo om haar en jullie te laten relaxen?
  zaterdag 2 juni 2012 @ 20:40:19 #68
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_112357614
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 13:52 schreef kaatjejannie het volgende:
Gefeliciteerd Danic!!

Spannend Pessie. Is hij al wel vaker alleen bij oma geweest?

Sofie was de hele dag al drakerig. Alles is huilen en niks is goed. Als iets niet lukt dan dikke drama.
Net had ze weer gepoept, merkte ik in de supermarkt, dus thuis verschoont.
Haar hele billen zijn blaren nu. :'( Ze probeerde al spartelend voor me weg te vluchten. Arm meisje. Ze heeft al een paar dagen veel (enorm stinkende) poep, ik gok op tanden.
Maizena op de billetjes poederen helpt als een tierelier hier :)
pi_112358565
Dat heb ik nu natuurlijk niet in huis. Maar heb dr een dikke laag bepanthen op gedaan. Meestal is het dan de volgende dag een stuk beter.
Ik mocht er vanavond ook echt niet aanzitten. Zo zielig. Het is nog niet stuk gelukkig, maar wel dikke blaren.
*poef* nu is het weg
pi_112358735
Zo sneu die kapotte billen. Hopelijk wordt het snel beter KJ. Ik laat ean na het badje altijd een poos op het aankleedkussen liggen met meestal een fles zodat haar billen even kunnen luchten. Nu heeft ze nog nooit kapotte billen gehad en ik hoop dat dat zo blijft.
pi_112358790
:W

Ik kom mij hier melden met "Bartje" .. Hij is vandaag een jaar! Hij vond de ballonen erg leuk, maar kado's uitpakken was toch maar raar... We ontdekten dat zijn derde tandje bijna door is, dat verklaart ook gelijk de hangerigheid en het slechte eten van de afgelopen week..

en dan even een fotospammetje, die ik morgen weer weghaal..

[ Bericht 51% gewijzigd door laiveneertiekje op 03-06-2012 08:36:06 ]
pi_112358827
Och arme Sofie ;(

Puck ging vanavond ook helemaal over de zeik zo rood was het :'(
Te lang lopen geiten met oma en niemand had die poepbroek door.

Oh en het was de derde romper die vies was van de poep dus ik ga zijn mond maar eens checken....
The way you rock'n'roll
pi_112358863
Gefeliciteerd l'tiekje en bartje *O*
The way you rock'n'roll
pi_112358990
Ik stond vanmiddag (waarschijnlijk ook door de hormonen hoor) met dr mee te huilen op het aankleedkussen. Ze heeft het niet vaak zo erg. Vanavond heeft ze ook even lekker in bad geweekt. Ik kon het niet meer aan om het helemaal goed schoon te maken.

Op het aankleedkussen laten liggen zonder actie krijg ik niet meer voor elkaar. Heeft ze toch geen tijd voor.
Ik denk dat ik maar aandelen bepanthen koop.

Bartje! Gefeliciteerd! *O* ! L'tiekje jij ook, alweer 1 jaar mama! :*
*poef* nu is het weg
pi_112359033
Gefeliciteerd, laiveneertiekje!

MP, wat lastig. Ik weet er helaas alles van. En wat het nou is? Ze hikt tegen het lopen aan, ik denk dat de woordenschatexplosie op komst is, verlatingsangst en eenkennigheid spelen een rol, ze lijkt ook vermoeider te zijn door het warmere weer, en daarnaast denk ik dat de eerste fase van de peuterpuberteit aangebroken is (er wordt ten onrechte vanuit gegaan dat driftbuien aan peuters voorbehouden zijn).
pi_112359293
Puck ook al zo last :'(

Laiveneertiekje en Bartje gefeliciteerd en welkom!

Claudia ook al een pittige dame, hopelijk is deze fase snel voorbij dan.
pi_112359512
Bartje heeft soms ook al driftbuitjes lijkt het... Als we hem nu verschonen en hij geen zin heeft om te blijven liggen...
pi_112366509
L'tiekje en Bartje gefeliciteerd *O*

Sofie en Puck :* zere billen is niet leuk!

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 21:06 schreef Claudia_x het volgende:
Gefeliciteerd, laiveneertiekje!

MP, wat lastig. Ik weet er helaas alles van. En wat het nou is? Ze hikt tegen het lopen aan, ik denk dat de woordenschatexplosie op komst is, verlatingsangst en eenkennigheid spelen een rol, ze lijkt ook vermoeider te zijn door het warmere weer, en daarnaast denk ik dat de eerste fase van de peuterpuberteit aangebroken is (er wordt ten onrechte vanuit gegaan dat driftbuien aan peuters voorbehouden zijn).
Nou misschien inderdaad wel een woordenschatexplosie, zou fijn zijn ;)
Verlatingsangst en eenkennigheid, had ik van de week ook al gecheckt je.
Ze slaapt over het algemeen veel meer met dit warme weer dus ook een check.
En driftbuien heeft ze altijd al wel gehad, zelfs als baby al, maar het was nu echt al een tijd geleden en deze heftigheid, het was gewoon niet te doorbreken! Elke keer als we dachten dat we haar gekalmeerd hadden dan ging ze weer!
Uiteindelijk heeft ze een half uurtje op ons bed geslapen vanmiddag en om 18.30 uur lag ze in bed is uit gegaan en dat is ze nog steeds. Hopelijk morgen een betere dag.
Ik ben nu klaar met werken gelukkig was het een rustige dienst en nu lekker mijn bedje opzoeken :Z

Ow en TT jou tip over het badje ga ik onthouden, kan misschien wel werken, heb ik vanmiddag helemaal even niet aan gedacht... Maar Sarah is ook niet echt een badderkind, ze houd geloof ik niet zo van schoon zijn en water ;)
pi_112367004
Haha, Lena wil zelfs helemaal niet in bad. Heeft ze niet van mij. D'r temperament daarentegen... :Y)

Hopelijk heb je een goede nacht, MP! :*
pi_112367262
Och arme Sofie! Dat doet zo'n pijn.. En puck ook al!

Danic gefeliciteerd! Fijne dag gehad?

Laiveneertiekje gefeliciteerd met je dreumes.. Welkom! Wat een mooie spam!

MP pff wat een dag! Hopelijk snel weer rust in de tent..

Hier ook een dame vandaag op standje niet te genieten....
Waren vanmorgen naar de stad.. eerste vakantie-inkopen & ogen laten checken bij de pearl.. (voordat we een lange autoreis met iets zo waardevols op de achterbank ;) )
Helaas dacht mevrouw er anders over en hebben we om beurten alle zeilen bij moeten zetten om mevrouw een beetje in het gareel te houden.. ;) De mensen bij de pearl zullen wel gedacht hebben haha.. gelukkig kan mij dat zeer weinig interesseren.. maar ik was wel kapot daarna!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_112367577
Bedankt voor de felicitaties. Vriendlief moest werken, dus wat dat betreft weinig bijzonders. Ik ben met Eva en As met man en Yaro naar Plaswijckpark geweest.
We hebben een rondvaart gedaan en Eva vond het heel interessant. Heeft de hele tocht met haar neusje tegen het raam gedrukt staan kijken O+

Daarna nog lekker gewandeld en afgesloten met de draaimolen. Ze zat gelijk goed en ondanks dat ik haar vasthield was dat eigenlijk helemaal niet nodig! Mijn stoere, ze zat zelfs op een paard dat naar boven en beneden bewoog!
Ze is er twee keer in geweest, want toen we uitstapten was het gelijk dieieieieie!!! Dus even een rondje overgeslagen en toen nog maar een keer :+
pi_112372881
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 23:42 schreef Lamb29 het volgende:
Hier ook een dame vandaag op standje niet te genieten....
QFT
De engel zelve, tot haar neus jeukt, ze haar nieuwe jumpsuit niet zelf kan aantrekken (wat verwacht je...), ze niet met 1 hand iets kan waar ze er duidelijk twee voor nodig heeft, het universum niet acuut regelt wat zij verwacht etc.
Opeens moet ik een kind opvoeden ipv er vertederd naar te kijken.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_112373261
Ja ach, ik vond dit bij Ivan wel de lastigste fase, denk ik. Toen hij eenmaal ging praten werd onderhandeling mogelijk. Nu is het vaak met Lena meer een kwestie van haar erdoorheen loodsen terwijl ik geen flauw idee heb wat er is.
  zondag 3 juni 2012 @ 09:36:57 #84
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_112373351
Mijn lichaam is gesloopt nu maar ik kreeg hem zo ver om van 06.00 tot 08.00uur nog bovenop mij te slapen. Dus de ogen hier hebben geen luciferhoutjes nodig vandaag :P

Ik heb een kleine sadist gebaard. Pookt een poppetje in mijn oog en hij lacht als ik auw zeg. Idem voor hoesten e.d.

Sta ik in de keuken hoor ik een harde klap maar geen gehuil. Toch maar even kijken natuurlijk. Staat meneertje bovenop een eetkamerstoel en ligt het best grote computerscherm om. Ziet ie mij zegt ie heel droog 'oh oooh' :')

Dus ja het opvoeden is echt begonnen Vanyel :D nu nog afstemmen met MrDML dat Puck niet zielig is als hij drama maakt omdat iets niet mag.
The way you rock'n'roll
pi_112373369
Er is ook wel een middenweg mogelijk, namelijk begrip tonen zonder toe te geven. Bij Lena helpt het geen zier, daar niet van. :+

Dat is niet helemaal waar, maar ze is er wel moeilijker in.
pi_112373496
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 09:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ja ach, ik vond dit bij Ivan wel de lastigste fase, denk ik. Toen hij eenmaal ging praten werd onderhandeling mogelijk. Nu is het vaak met Lena meer een kwestie van haar erdoorheen loodsen terwijl ik geen flauw idee heb wat er is.
Hehe, nou hier vaak niet ;)
Heb ook t idee dat ie soms iets wil om t willen. Duidelijk grenzen aan t verkennen dus.
Zo staat ie bijvoorbeeld om 7 uur s ochtends bij de vriezer: ijs, na mama na.
En als ik zeg dat we om 7uur s ochtends.geen ijs gaan eten wordt ie boos :')
Gelukkig blijft ie niet zolang erin hangen ;) en vaak probeert ie t nog een keer en dan accepteert ie nee makkelijker.
pi_112374679
Dat heb ik ook Sonnetje. Yaro weet heel goed wat hij wil en weet dat ook kenbaar te maken. Maar zodra hij een nee krijg is hij maar een partij boos. Gelukkig is hij vaak nog wel af te leiden. En hij mag op zich best veel. Maar een nee is toch echt een nee. Ik moet vaak alleen heel hard lachen als hij zo driftig is. Maar probeer hem wel te laten inzien dat ik snap dat het voor hem niet leuk is.
pi_112375459
Puck :o

Ik vind het ook wel wat hebben hoor die eigen mening en het eigen willetje dat ze ontwikkelen, maar het lastige is inderdaad dat de communicatie nog zo lastig gaat.
Sarah heeft een goede nacht gemaakt en het lijkt nu gewoon okee! Maar die billen :o :X De blaren staan er nog net niet op, dus ik denk dat er in het mondje een en ander aan het werk is en ik hoop voor haar dat de tandjes deze keer sneller door komen dan de afgelopen 4x het geval was!
  zondag 3 juni 2012 @ 11:49:35 #89
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_112375790
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 09:38 schreef Claudia_x het volgende:
Er is ook wel een middenweg mogelijk, namelijk begrip tonen zonder toe te geven. Bij Lena helpt het geen zier, daar niet van. :+

Ik ga ook vaak voor de middenweg, hier ook een kind met drift in zich. (en niet zo'n beetje) :X
Gek genoeg toont ze het alleen bij mij en niet bij haar vader of iemand anders, die kunnen haar verschonen/afdrogen/aankleden zonder gedoe, ik niet.
Ik vertel vaak dat ik begrijp dat het niet leuk is om te moeten liggen en aankleden, maar dat het wel moet omdat ze niet in haar blootje kan rondlopen, soms zing ik liedjes (door het gekrijs heen) vaak krijgt ze een tube zalf, tandenborstel of ander speelgoed, als ze echt boos is vliegt dat dan langs mijn hoofd op de grond. :') Dat heeft ze niet van mij, ik bezit die eigenschap gewoon niet, ik schrok er ook best van toen het tevoorschijn kwam. :D

Maar buiten dat is het een engeltje, ze speelt heel goed zelf, ontwikkeld zich prima en eet en drinkt ook goed en ze slaapt sinds ruim twee weken door.
pi_112376725
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 09:38 schreef Claudia_x het volgende:

Dat proberen we wel altijd onderdeel te laten zijn van het opvoeden, maar helpt hier ook nauwelijks.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_112379780
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2012 08:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]

QFT
De engel zelve, tot haar neus jeukt, ze haar nieuwe jumpsuit niet zelf kan aantrekken (wat verwacht je...), ze niet met 1 hand iets kan waar ze er duidelijk twee voor nodig heeft, het universum niet acuut regelt wat zij verwacht etc.
Opeens moet ik een kind opvoeden ipv er vertederd naar te kijken.
Juist dat!
;) Alleen kan ik nog steeds vertederd staan kijken in zo'n bui ;)
Ach meissie toch.. is het zo zwaar allemaal?

O. is gelukkig wel vrij vatbaar voor het meeveren... Ik die aangeef dat het idd zwaar/moeilijk/lang duurt en even op schoot om tot rust te komen (Daar zit ze dan heftig ja te knikken en snikkend ja te zeggen als ik het bevestig)... en daarna gewoon opnieuw proberen...
Meestal resulteert dat weer in opnieuw op de grond liggen/gillen/slaan... Maar ze kon tussendoor in ieder geval wel even op adem komen :')
We'll have love aplenty
You and Me
pi_112380205
Sonnetje, logisch ook dat hij 'nee' lastig kan verkroppen. Ik bedoel meer als methode eerst zorgen dat je kind zich gehoord voelt ('Lena wil een ijsje! Een ijsje! Nu!') en als je de aandacht hebt jouw boodschap brengen ('Maar nee! Het is geen ijsjestijd. Het is tijd voor een boterham. Wil je appelstroop of geitenkaas op brood?').

Dit soort gesprekken gaan vrij goed met Ivan. Lena is nog wat jong ervoor. Ik moet meer nadruk leggen op het afleiden. En het zorgen dat ze zich gehoord voelt gaat met wisselend succes. Vaak weet ik nou eenmaal niet wat ze wil, en als ik het wel weet heeft ze maar weinig geduld met me.

Ik vind het wel eens lastig om te switchen van Ivan naar Lena. Ivan leeft iets minder in het nu en heeft meer geduld. Maar dat is ook wel een leeftijdskwestie. Ook met Lena gaat het steeds iets beter.
pi_112380357
Haha, Juud, heel herkenbaar dat verschonen. Het gaat hier nu wel weer iets beter.
pi_112395585
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 11:49 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ik ga ook vaak voor de middenweg, hier ook een kind met drift in zich. (en niet zo'n beetje) :X
Gek genoeg toont ze het alleen bij mij en niet bij haar vader of iemand anders, die kunnen haar verschonen/afdrogen/aankleden zonder gedoe, ik niet.
Ik vertel vaak dat ik begrijp dat het niet leuk is om te moeten liggen en aankleden, maar dat het wel moet omdat ze niet in haar blootje kan rondlopen, soms zing ik liedjes (door het gekrijs heen) vaak krijgt ze een tube zalf, tandenborstel of ander speelgoed, als ze echt boos is vliegt dat dan langs mijn hoofd op de grond. :') Dat heeft ze niet van mij, ik bezit die eigenschap gewoon niet, ik schrok er ook best van toen het tevoorschijn kwam. :D

Maar buiten dat is het een engeltje, ze speelt heel goed zelf, ontwikkeld zich prima en eet en drinkt ook goed en ze slaapt sinds ruim twee weken door.
Das juist niet zo gek denk ik. Ze spendeert de meeste tijd met jou. Jij bent dus degene waar ze zich veilig wil/moet voelen en dus juist gaat uitproberen (lees: driftig doen) om te kijken of jij iedere keer dezelfde grenzen aangeeft. Heel logisch juist maar wel heel vermoeiend af en toe.

Bij Eva zijn haar linker- en rechterkies door aan de bovenkant. Ik verwachtte het al, want ze bijt al twee dagen op alles wat ze te pakken krijgt en wrijft regelmatig over haar wang. Ook af en toe ineens even huilen, echt dat ze schrikt van plotselinge pijn.
Net op bedje gelegd met chamodent en ze sliep binnen 5 minuten.
pi_112395706
Wij hadden vandaag een verjaardag en ik had een zwaan kleef aan. Niks is dan goed en als iemand maar naar haar kijkt gaat ze huilen. Ik hoop zo dat het een fase is.
En thuis gekomen ging ze lopen achter haar blokkenkar. Ze zet d'r linkervoet nog niet zo goed neer en schuift er nog erg mee. En als ze valt gaat ze op d'r knieën verder.
  zondag 3 juni 2012 @ 20:41:09 #96
259886 pessie
pi_112396919
Laiv en bartje, gefeliciteerd en welkom!

Ook ik ga regelmatig voor een soort van middenweg, ik benoem zoveel mogelijk en leg veel uit, hij snapt het nu ook steeds beter. Vandaag wilde hij van tafel voordat we een toetje hadden gehad, dus gewoon duidelijk gemaakt dat hij geen toetje krijgt als hij van tafel gaat, toen bleef ie opeens een stuk beter zitten. Ook is Nathan echt wel een dondersteen hoor, dan vertel ik welk gedrag stout was en gaat hij op de trap, even later ga ik weer naar hem toe en vertel ik wat ik wel wil wat hij doet (je mag met de hamer op je hamertje tik slaan maar je mag niet op het glas van mama's windlicht slaan") en dat werkt hier best goed.

Gisteren heeft Nathan het ontzettend naar zn zin gehad bij zn opa en oma. Hij was volledig gesloopt 's avonds, lekker makkelijk voor de oppas.
pi_112405448
Straffen doen we hier nog niet, wel corrigeren. Ik denk niet dat Eva het al door heeft als ik haar voor straf even op de gang zet bijvoorbeeld.
Sowieso, als zij in een andere ruimte is dan wij (bv als ik naar het toilet ga) is het huilen.
Momenteel vindt ze het geweldig om achterna gezeten te worden. Ineens krijgt ze het dan in haar bol, gaat uitdagend naar je kijken en als je er dan op reageert door op een spannende manier achter haar aan te zitten, is het gieren en rennen door de kamer! Echt, ze is gewoon soms niet bij te houden :o Dan loopt ze alweer achter mij, terwijl ik haar achterna zat :')

Ach, tis gewoon een heerlijk kind :+ en ik geniet met volle teugen.
Zie je die roze wolk? Hij is er nog steeds :P
pi_112406559
Haha Danic, het klinkt heerlijk!

Hier straffen we ook niet, maar als J op de trap moet dan gaat Sarah er lekker naast zitten, samen op de trap is toch veel gezelliger :+ En kwaad als ik haar dan meeneem naar de huiskamer, omdat J toch echt even straf heeft. Gelukkig is waarschuwen en uitleggen waarom iets niet mag hier vaak wel genoeg, dus de trap word niet vaak van dichtbij bekeken door de meiden ;)
pi_112407427
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 23:00 schreef danic het volgende:
Straffen doen we hier nog niet, wel corrigeren.
Straffen doen we hier nog steeds niet. :+ Hoop ik zo te kunnen houden. We zullen het zien.
pi_112412871
Hier straffen we ook niet echt. Heb hem 1x in de hoek gezet. Yaro had toen een halve eierkoek verkruimeld. Toen ik het ging opruimen was ik verbaasd dat hij bleef zitten. Had hij nog een deel van die eierkpek en was daar verder gegaan :D

wel doen we nu dat hij mee moet helpen opruimen. Of als het te erg is, hij op de bank moet blijven zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')