abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112359293
Puck ook al zo last :'(

Laiveneertiekje en Bartje gefeliciteerd en welkom!

Claudia ook al een pittige dame, hopelijk is deze fase snel voorbij dan.
pi_112359512
Bartje heeft soms ook al driftbuitjes lijkt het... Als we hem nu verschonen en hij geen zin heeft om te blijven liggen...
pi_112366509
L'tiekje en Bartje gefeliciteerd *O*

Sofie en Puck :* zere billen is niet leuk!

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 21:06 schreef Claudia_x het volgende:
Gefeliciteerd, laiveneertiekje!

MP, wat lastig. Ik weet er helaas alles van. En wat het nou is? Ze hikt tegen het lopen aan, ik denk dat de woordenschatexplosie op komst is, verlatingsangst en eenkennigheid spelen een rol, ze lijkt ook vermoeider te zijn door het warmere weer, en daarnaast denk ik dat de eerste fase van de peuterpuberteit aangebroken is (er wordt ten onrechte vanuit gegaan dat driftbuien aan peuters voorbehouden zijn).
Nou misschien inderdaad wel een woordenschatexplosie, zou fijn zijn ;)
Verlatingsangst en eenkennigheid, had ik van de week ook al gecheckt je.
Ze slaapt over het algemeen veel meer met dit warme weer dus ook een check.
En driftbuien heeft ze altijd al wel gehad, zelfs als baby al, maar het was nu echt al een tijd geleden en deze heftigheid, het was gewoon niet te doorbreken! Elke keer als we dachten dat we haar gekalmeerd hadden dan ging ze weer!
Uiteindelijk heeft ze een half uurtje op ons bed geslapen vanmiddag en om 18.30 uur lag ze in bed is uit gegaan en dat is ze nog steeds. Hopelijk morgen een betere dag.
Ik ben nu klaar met werken gelukkig was het een rustige dienst en nu lekker mijn bedje opzoeken :Z

Ow en TT jou tip over het badje ga ik onthouden, kan misschien wel werken, heb ik vanmiddag helemaal even niet aan gedacht... Maar Sarah is ook niet echt een badderkind, ze houd geloof ik niet zo van schoon zijn en water ;)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_112367004
Haha, Lena wil zelfs helemaal niet in bad. Heeft ze niet van mij. D'r temperament daarentegen... :Y)

Hopelijk heb je een goede nacht, MP! :*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_112367262
Och arme Sofie! Dat doet zo'n pijn.. En puck ook al!

Danic gefeliciteerd! Fijne dag gehad?

Laiveneertiekje gefeliciteerd met je dreumes.. Welkom! Wat een mooie spam!

MP pff wat een dag! Hopelijk snel weer rust in de tent..

Hier ook een dame vandaag op standje niet te genieten....
Waren vanmorgen naar de stad.. eerste vakantie-inkopen & ogen laten checken bij de pearl.. (voordat we een lange autoreis met iets zo waardevols op de achterbank ;) )
Helaas dacht mevrouw er anders over en hebben we om beurten alle zeilen bij moeten zetten om mevrouw een beetje in het gareel te houden.. ;) De mensen bij de pearl zullen wel gedacht hebben haha.. gelukkig kan mij dat zeer weinig interesseren.. maar ik was wel kapot daarna!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_112367577
Bedankt voor de felicitaties. Vriendlief moest werken, dus wat dat betreft weinig bijzonders. Ik ben met Eva en As met man en Yaro naar Plaswijckpark geweest.
We hebben een rondvaart gedaan en Eva vond het heel interessant. Heeft de hele tocht met haar neusje tegen het raam gedrukt staan kijken O+

Daarna nog lekker gewandeld en afgesloten met de draaimolen. Ze zat gelijk goed en ondanks dat ik haar vasthield was dat eigenlijk helemaal niet nodig! Mijn stoere, ze zat zelfs op een paard dat naar boven en beneden bewoog!
Ze is er twee keer in geweest, want toen we uitstapten was het gelijk dieieieieie!!! Dus even een rondje overgeslagen en toen nog maar een keer :+
pi_112372881
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 23:42 schreef Lamb29 het volgende:
Hier ook een dame vandaag op standje niet te genieten....
QFT
De engel zelve, tot haar neus jeukt, ze haar nieuwe jumpsuit niet zelf kan aantrekken (wat verwacht je...), ze niet met 1 hand iets kan waar ze er duidelijk twee voor nodig heeft, het universum niet acuut regelt wat zij verwacht etc.
Opeens moet ik een kind opvoeden ipv er vertederd naar te kijken.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_112373261
Ja ach, ik vond dit bij Ivan wel de lastigste fase, denk ik. Toen hij eenmaal ging praten werd onderhandeling mogelijk. Nu is het vaak met Lena meer een kwestie van haar erdoorheen loodsen terwijl ik geen flauw idee heb wat er is.
  zondag 3 juni 2012 @ 09:36:57 #84
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_112373351
Mijn lichaam is gesloopt nu maar ik kreeg hem zo ver om van 06.00 tot 08.00uur nog bovenop mij te slapen. Dus de ogen hier hebben geen luciferhoutjes nodig vandaag :P

Ik heb een kleine sadist gebaard. Pookt een poppetje in mijn oog en hij lacht als ik auw zeg. Idem voor hoesten e.d.

Sta ik in de keuken hoor ik een harde klap maar geen gehuil. Toch maar even kijken natuurlijk. Staat meneertje bovenop een eetkamerstoel en ligt het best grote computerscherm om. Ziet ie mij zegt ie heel droog 'oh oooh' :')

Dus ja het opvoeden is echt begonnen Vanyel :D nu nog afstemmen met MrDML dat Puck niet zielig is als hij drama maakt omdat iets niet mag.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_112373369
Er is ook wel een middenweg mogelijk, namelijk begrip tonen zonder toe te geven. Bij Lena helpt het geen zier, daar niet van. :+

Dat is niet helemaal waar, maar ze is er wel moeilijker in.
pi_112373496
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 09:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ja ach, ik vond dit bij Ivan wel de lastigste fase, denk ik. Toen hij eenmaal ging praten werd onderhandeling mogelijk. Nu is het vaak met Lena meer een kwestie van haar erdoorheen loodsen terwijl ik geen flauw idee heb wat er is.
Hehe, nou hier vaak niet ;)
Heb ook t idee dat ie soms iets wil om t willen. Duidelijk grenzen aan t verkennen dus.
Zo staat ie bijvoorbeeld om 7 uur s ochtends bij de vriezer: ijs, na mama na.
En als ik zeg dat we om 7uur s ochtends.geen ijs gaan eten wordt ie boos :')
Gelukkig blijft ie niet zolang erin hangen ;) en vaak probeert ie t nog een keer en dan accepteert ie nee makkelijker.
pi_112374679
Dat heb ik ook Sonnetje. Yaro weet heel goed wat hij wil en weet dat ook kenbaar te maken. Maar zodra hij een nee krijg is hij maar een partij boos. Gelukkig is hij vaak nog wel af te leiden. En hij mag op zich best veel. Maar een nee is toch echt een nee. Ik moet vaak alleen heel hard lachen als hij zo driftig is. Maar probeer hem wel te laten inzien dat ik snap dat het voor hem niet leuk is.
pi_112375459
Puck :o

Ik vind het ook wel wat hebben hoor die eigen mening en het eigen willetje dat ze ontwikkelen, maar het lastige is inderdaad dat de communicatie nog zo lastig gaat.
Sarah heeft een goede nacht gemaakt en het lijkt nu gewoon okee! Maar die billen :o :X De blaren staan er nog net niet op, dus ik denk dat er in het mondje een en ander aan het werk is en ik hoop voor haar dat de tandjes deze keer sneller door komen dan de afgelopen 4x het geval was!
  zondag 3 juni 2012 @ 11:49:35 #89
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_112375790
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 09:38 schreef Claudia_x het volgende:
Er is ook wel een middenweg mogelijk, namelijk begrip tonen zonder toe te geven. Bij Lena helpt het geen zier, daar niet van. :+

Ik ga ook vaak voor de middenweg, hier ook een kind met drift in zich. (en niet zo'n beetje) :X
Gek genoeg toont ze het alleen bij mij en niet bij haar vader of iemand anders, die kunnen haar verschonen/afdrogen/aankleden zonder gedoe, ik niet.
Ik vertel vaak dat ik begrijp dat het niet leuk is om te moeten liggen en aankleden, maar dat het wel moet omdat ze niet in haar blootje kan rondlopen, soms zing ik liedjes (door het gekrijs heen) vaak krijgt ze een tube zalf, tandenborstel of ander speelgoed, als ze echt boos is vliegt dat dan langs mijn hoofd op de grond. :') Dat heeft ze niet van mij, ik bezit die eigenschap gewoon niet, ik schrok er ook best van toen het tevoorschijn kwam. :D

Maar buiten dat is het een engeltje, ze speelt heel goed zelf, ontwikkeld zich prima en eet en drinkt ook goed en ze slaapt sinds ruim twee weken door.
pi_112376725
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 09:38 schreef Claudia_x het volgende:

Dat proberen we wel altijd onderdeel te laten zijn van het opvoeden, maar helpt hier ook nauwelijks.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_112379780
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2012 08:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]

QFT
De engel zelve, tot haar neus jeukt, ze haar nieuwe jumpsuit niet zelf kan aantrekken (wat verwacht je...), ze niet met 1 hand iets kan waar ze er duidelijk twee voor nodig heeft, het universum niet acuut regelt wat zij verwacht etc.
Opeens moet ik een kind opvoeden ipv er vertederd naar te kijken.
Juist dat!
;) Alleen kan ik nog steeds vertederd staan kijken in zo'n bui ;)
Ach meissie toch.. is het zo zwaar allemaal?

O. is gelukkig wel vrij vatbaar voor het meeveren... Ik die aangeef dat het idd zwaar/moeilijk/lang duurt en even op schoot om tot rust te komen (Daar zit ze dan heftig ja te knikken en snikkend ja te zeggen als ik het bevestig)... en daarna gewoon opnieuw proberen...
Meestal resulteert dat weer in opnieuw op de grond liggen/gillen/slaan... Maar ze kon tussendoor in ieder geval wel even op adem komen :')
We'll have love aplenty
You and Me
pi_112380205
Sonnetje, logisch ook dat hij 'nee' lastig kan verkroppen. Ik bedoel meer als methode eerst zorgen dat je kind zich gehoord voelt ('Lena wil een ijsje! Een ijsje! Nu!') en als je de aandacht hebt jouw boodschap brengen ('Maar nee! Het is geen ijsjestijd. Het is tijd voor een boterham. Wil je appelstroop of geitenkaas op brood?').

Dit soort gesprekken gaan vrij goed met Ivan. Lena is nog wat jong ervoor. Ik moet meer nadruk leggen op het afleiden. En het zorgen dat ze zich gehoord voelt gaat met wisselend succes. Vaak weet ik nou eenmaal niet wat ze wil, en als ik het wel weet heeft ze maar weinig geduld met me.

Ik vind het wel eens lastig om te switchen van Ivan naar Lena. Ivan leeft iets minder in het nu en heeft meer geduld. Maar dat is ook wel een leeftijdskwestie. Ook met Lena gaat het steeds iets beter.
pi_112380357
Haha, Juud, heel herkenbaar dat verschonen. Het gaat hier nu wel weer iets beter.
pi_112395585
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 11:49 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ik ga ook vaak voor de middenweg, hier ook een kind met drift in zich. (en niet zo'n beetje) :X
Gek genoeg toont ze het alleen bij mij en niet bij haar vader of iemand anders, die kunnen haar verschonen/afdrogen/aankleden zonder gedoe, ik niet.
Ik vertel vaak dat ik begrijp dat het niet leuk is om te moeten liggen en aankleden, maar dat het wel moet omdat ze niet in haar blootje kan rondlopen, soms zing ik liedjes (door het gekrijs heen) vaak krijgt ze een tube zalf, tandenborstel of ander speelgoed, als ze echt boos is vliegt dat dan langs mijn hoofd op de grond. :') Dat heeft ze niet van mij, ik bezit die eigenschap gewoon niet, ik schrok er ook best van toen het tevoorschijn kwam. :D

Maar buiten dat is het een engeltje, ze speelt heel goed zelf, ontwikkeld zich prima en eet en drinkt ook goed en ze slaapt sinds ruim twee weken door.
Das juist niet zo gek denk ik. Ze spendeert de meeste tijd met jou. Jij bent dus degene waar ze zich veilig wil/moet voelen en dus juist gaat uitproberen (lees: driftig doen) om te kijken of jij iedere keer dezelfde grenzen aangeeft. Heel logisch juist maar wel heel vermoeiend af en toe.

Bij Eva zijn haar linker- en rechterkies door aan de bovenkant. Ik verwachtte het al, want ze bijt al twee dagen op alles wat ze te pakken krijgt en wrijft regelmatig over haar wang. Ook af en toe ineens even huilen, echt dat ze schrikt van plotselinge pijn.
Net op bedje gelegd met chamodent en ze sliep binnen 5 minuten.
pi_112395706
Wij hadden vandaag een verjaardag en ik had een zwaan kleef aan. Niks is dan goed en als iemand maar naar haar kijkt gaat ze huilen. Ik hoop zo dat het een fase is.
En thuis gekomen ging ze lopen achter haar blokkenkar. Ze zet d'r linkervoet nog niet zo goed neer en schuift er nog erg mee. En als ze valt gaat ze op d'r knieën verder.
  zondag 3 juni 2012 @ 20:41:09 #96
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_112396919
Laiv en bartje, gefeliciteerd en welkom!

Ook ik ga regelmatig voor een soort van middenweg, ik benoem zoveel mogelijk en leg veel uit, hij snapt het nu ook steeds beter. Vandaag wilde hij van tafel voordat we een toetje hadden gehad, dus gewoon duidelijk gemaakt dat hij geen toetje krijgt als hij van tafel gaat, toen bleef ie opeens een stuk beter zitten. Ook is Nathan echt wel een dondersteen hoor, dan vertel ik welk gedrag stout was en gaat hij op de trap, even later ga ik weer naar hem toe en vertel ik wat ik wel wil wat hij doet (je mag met de hamer op je hamertje tik slaan maar je mag niet op het glas van mama's windlicht slaan") en dat werkt hier best goed.

Gisteren heeft Nathan het ontzettend naar zn zin gehad bij zn opa en oma. Hij was volledig gesloopt 's avonds, lekker makkelijk voor de oppas.
pi_112405448
Straffen doen we hier nog niet, wel corrigeren. Ik denk niet dat Eva het al door heeft als ik haar voor straf even op de gang zet bijvoorbeeld.
Sowieso, als zij in een andere ruimte is dan wij (bv als ik naar het toilet ga) is het huilen.
Momenteel vindt ze het geweldig om achterna gezeten te worden. Ineens krijgt ze het dan in haar bol, gaat uitdagend naar je kijken en als je er dan op reageert door op een spannende manier achter haar aan te zitten, is het gieren en rennen door de kamer! Echt, ze is gewoon soms niet bij te houden :o Dan loopt ze alweer achter mij, terwijl ik haar achterna zat :')

Ach, tis gewoon een heerlijk kind :+ en ik geniet met volle teugen.
Zie je die roze wolk? Hij is er nog steeds :P
pi_112406559
Haha Danic, het klinkt heerlijk!

Hier straffen we ook niet, maar als J op de trap moet dan gaat Sarah er lekker naast zitten, samen op de trap is toch veel gezelliger :+ En kwaad als ik haar dan meeneem naar de huiskamer, omdat J toch echt even straf heeft. Gelukkig is waarschuwen en uitleggen waarom iets niet mag hier vaak wel genoeg, dus de trap word niet vaak van dichtbij bekeken door de meiden ;)
pi_112407427
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 23:00 schreef danic het volgende:
Straffen doen we hier nog niet, wel corrigeren.
Straffen doen we hier nog steeds niet. :+ Hoop ik zo te kunnen houden. We zullen het zien.
pi_112412871
Hier straffen we ook niet echt. Heb hem 1x in de hoek gezet. Yaro had toen een halve eierkoek verkruimeld. Toen ik het ging opruimen was ik verbaasd dat hij bleef zitten. Had hij nog een deel van die eierkpek en was daar verder gegaan :D

wel doen we nu dat hij mee moet helpen opruimen. Of als het te erg is, hij op de bank moet blijven zitten.
pi_112413047
:O gisteren v-dag van mijn schoonvader gehad. En volgens mij moest Ean al de prikkels afgelopen nacht verwerken. We zijn er wel 4x uitgeweest. En vanmorgen was ze nog een beetje chagrijnig.
  maandag 4 juni 2012 @ 09:31:10 #102
259886 pessie
pi_112414016
Ik vind meer dat ik Nathan een time out geef. Veel kinderen worden uit een situatie gehaald en stoppen dan vrij vlug met dat wat ongewenst is, Nathan kan een hele dag doorgaan met iets wat niet mag, als ik duidelijker ben door hem op de trap te zetten en het extra aan te geven door er met hem over te praten stopt hij met wat niet mag en gaat doen wat hij wel mag. Ik probeer zoveel mogelijk een positieve lijn in de opvoeding te leggen. In plaats van hele dag verboden op te leggen geef ik zoveel mogelijk dingen aan die wel mogen en kunnen, maar soms is het gewoon niet anders.
pi_112421101
laiveneertiekje gefeliciteerd met de verjaardag van Bart *O*

kaatjejannie gaat het alweer wat beter met de billen?

Lamb29 ook al een opstandig kindje.. net als Vanyel.. pfff, vermoeiend he ;) en nog meer kindjes lees ik..

Pessie mooi dat Nathan het zo naar zijn zin heeft gehad bij opa en oma.

Hier al een paar dagen een hang, plakkind. Denk een sprongetje ofzo. Ze begint nu zoveel te praten. Het is wel erg vermoeiend moet ik zeggen... Ze heeft veel dromen volgens mij en wordt veel wakker met huiltjes. Ze ligt nu effe te slapen dus even tijd voor mijzelf. Moet haar namelijk constant aandacht geven.
pi_112422137
Ik ontdekte vanmorgen dat tandje nummer vier op het punt van doorbreken staat.. Wat gaat dat ineens snel!

Ik vind ze alleen wel raar zitten in de bovenkaak, net of ze voor het "laagste randje" van zijn tandvlees doorkomen zeg maar.. Hoort dat zo?
  maandag 4 juni 2012 @ 13:46:53 #105
259886 pessie
pi_112422688
Ah Mereltje, ook jij dus :') . Hier vanmorgen eindelijk weer een poging ondernomen schoon te maken :') ik heb hem in zn bedje moeten zetten omdat hij aan mn been bleef plakken en toen hij even niet aan mn been plakte stopte hij zn voetje in mn sopje :( . Diep ademhalen...
Hoe doen jullie dat eigenlijk, schoonmaken met kind?

Laiv, dat idee had ik ook heel erg bij de voortandjes! Hier ziet Nathan's gebit er prima uit, dus zal dan wel zo horen...
Oh, en volgens mij is Nathan bezig met de achterste kiezen :X alleen, als ik mn vinger even in zn mond stop om te voelen of er wat gebeurt bijt hij zich vast :X en kom ik met flinke tandafdrukken weer eruit :'( . Hij bijt hard -O- .
pi_112423369
Dot heeft ook van die gemene tandjes. Gister kreeg ik een dikke kus gevolgd door een venijnige beet in mijn lip. En dan zo'n smerig lachje erachteraan o|O O+
pi_112424737
Even verplaatst naar het juiste topic
pi_112429532
Ajakkes dat doet pijn dat bijten! Ik moet ook maar weer eens een poging doen voor de achterste kiezen.. ze kwijt weer veel..

Enne dramadreumesqueen maakt hier op het moment wel veel goed door heel goed te slapen..
Vanmorgen tot 9! en ze sliep weer om half 2... en nu dus al bijna 3 uur...
En 'savonds gaat ze maar al te graag weer haar bedje in..

Huishouden doen we samen.. Alleen spelen is er hier niet bij..
Bij de was geeft ze mij dingen aan.. bij het opvouwen geef ik haar klusjes (leg die maar op tafel, gooi je sokken maar in je sokkenmandje, die mag in de blauwe mand enz..)
Afstoffen wil ze vaak ook een (droog) doekje en ze poetst ook wat in het rond..
Vaatwasser wil ze mee leegruimen.. tafel mee dekken en afruimen..

Lastig is bv de wc schoonmaken waar ze toch niet te veel mee mag helpen.. die doe ik dus als ze slaapt... of als ze stickers zit te plakken of tekenen.. daar heeft ze wel veel geduld voor
We'll have love aplenty
You and Me
pi_112441780
Vaatwasmachine uitladen vind ik toch niet zo'n goed idee. Al dat glas, scherpe messen etc.
Was in de wasmachine stoppen doet ze wel samen met mij. Alleen stopt ze er als je even niet op let zo iets van kleur in als je een witte was wil draaien.
Tafeldekken doen we ook samen. Zij alle dingen die niet breekbaar of gevaarlijk zijn.
Doekjes in het sop wordt hier één grote kliederboel, dus dat doen we maar niet meer. Dan is het alleen leuk om het doekje constant in het sop te doen.
pi_112441899
Wij poetsen toch eigenlijk vooral als Sofie in bed ligt. Wat ik zeg.. moet nu de vaatwasser dus even doen..
*poef* nu is het weg
pi_112441982
Ik maak ook schoon als ean in bed ligt. Alleen lukt nu niet alles meer tussen de middag.
pi_112442995
Vaatwasser is hier vaak heeeeeeeeul veel plastic ;)
Ik zet meteen het bestekmandje op het aanrecht en ze mag niets zelf pakken... ik pak, droog af (leuk al dat plastic)... en daarna mag zij het op tafel zetten.. gaat prima!

Was is al gesorteerd in 3 soorten manden.. dus nemen we een mand mee naar de machine en kan ze dus niets verkeerds bij elkaar stoppen...

En soppen neemt ze dus genoegen met een droog doekje en meestal heb ik het sopje op het aanrecht.. Maar dit is wel het onderdeel dat ik het eerste laat varen en doe wanneer ze slaapt als ze maar enigsinds niet gezellig is..

Wanneer zij slaapt ga ik met m'n voeten hoog ;) (na de wc e.d die we niet samen doen) Gezien het zwaan kleef aan gehalte ben ik dan ook echt toe aan pauze haha
We'll have love aplenty
You and Me
pi_112443246
Als Sofie overdag slaapt ga ik ook plat hoor. Orders van de fysio..

Maar in de avond doen N en ik meestal even samen een rondje door het huis.
*poef* nu is het weg
pi_112443415
;) Dan heb ik er meestal geen zin meer in...

Wat zijn die fysio's streng hè... O-) Hier nog zo een die orders meekrijgt
We'll have love aplenty
You and Me
pi_112443708
ik heb er dan ook nooit meer zin in. N begint altijd, dan voel ik me schuldig, en dan zijn we zo klaar..

ja, ben wel blij met de strenge fysio. Ik moet nog best wel even, en die wil ik graag zo mobiel mogelijk door.
*poef* nu is het weg
pi_112467298
Vanochtend voor het eerst echt gigantische tranen bij het afscheid van de kdv. Dit heb ik nog niet zo erg meegemaakt. Ze gaat vandaag wennen bij de andere groep, 2-4 jarigen. Ben benieuwd, ze bouwen dat heel langzaam op in 4 weken.

Volgende week vrijdag gaan we voor het eerst bij een 'vriendje' van de kdv op de koffie. Heb er wel veel zin in, want zie die moeders altijd maar heel even. Lijkt me zo leuk om die twee met elkaar te zien spelen en gezellig met die moeder te kletsen.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 14:17:07 #117
259886 pessie
pi_112474739
Mereltje wat sneu dat F moest huilen, was het wel snel weer voorbij?

Bluh, Nathan was gisteren al ziekjes en heeft toen in mijn gezicht geniest :') ik weet nu helaas hoe hij zich voelt -O-
pi_112474989
KJ ja inderdaad... Ze doen het niet om te pesten.. maar soms.. Buh wat een oefeningen! Ik hoop dat ze snel minder pijn gaan doen...

Och Wat sneu Mereltje!! Hier komt dat ook steeds meer..
Gelukkig hoef ik haar nooit te brengen en halen.. (8> is de klos bij het afscheid..

Beterschap Nathan & Pessie...
Hier ook een dametje dat weer flink is gaan hoesten en snotteren..

Hier vanmorgen voor het eerst met z'n alle naar de tandarts geweest
Normaal vind ze dat soort dingen erg spannend (Huisarts e.d)
Maar nu stond ze maar wat graag in het middelpunt van de belangstelling.. Eerst met mij meekijken.. toen met Marcek en toen klom ze zelf alvast op de stoel..
Vandaag is er alleen nog gekeken.. volgende keer wat meer..
We'll have love aplenty
You and Me
pi_112508940
Hier helpt Mex ook mee in het huishouden, gewoon accepteren dat het dan allemaal wat langzamer gaat en emmers met sop natuurlijk niet op de grond zetten. Gewoon een nat of droog doekje geven en hij maakt alle deuren schoon.
Messen en breekbare glazen haal ik snel uit de vaatwasser en de rest mag hij wel pakken, hij doet het netjes 1 voor 1, dus het breekt niet zo snel.
Stofzuigen doet hij met zijn eigen ministofzuiger of met onze grote stang.

laiveneertiekje gefeliciteerd met bart!! Wat een mooi kereltje heb je zeg!

Wat sneu Mereltje!

Wat zijn jullie vroeg met de tandarts Lamb, wat gaan ze volgende keer meer doen dan?? Ik zag de foto's wel een stoere meid hoor!
pi_112509088
Sofie dr billen zijn gelukkig weer mooi roze. Gaat gelukkig meestal best snel.

Sofie vind de afwasmachine vooral leuk om op de knopjes te drukken, dan piept er wat. Uitpakken helpt ze niet mee, ze kan er ook niet bij, zowat alles staat hoog.

In september gaan we weer naar de tandarts, dan gaat ze ook mee, wel met n. Ik heb een extreme angst voor de tandarts, inclusief therapie gehad enzo. Ik wil die angst echt niet overbrengen op haar.
*poef* nu is het weg
pi_112514687
Fijn van d'r billen KJ.
En logisch van de tandarts. Misschien dat ik Eva volgende keer ook eens meeneem, gewoon om te kijken. Vriendlief is al zo'n 8 jaar niet bij de tandarts geweest, die durft niet.
Tot grote ergernis van mij, want als ie een keer wat heeft moet hij eerst gesaneerd worden. Maar ik kan em er niet toe dwingen.
pi_112515218
Dat saneren bestaat niet meer, met de basisverzekering krijg je toch al niks vergoed en elke tandartsverzekering werkt anders.

Maar wel goed idee om het kind eens mee te nemen, ik dacht dat dat vanaf 3 jaar ging ofzo :+
pi_112515344
Ik neem mijn kinderen altijd mee naar de tandarts al vanaf heel klein. Maar ze gingen pas in destoel toen ze tanden hadden, sarah haar eerste keer in de stoel moet dus nog komen :)
pi_112515966
Pessie het huilen was heel snel afgelopen bij de kdv hoor.

Lamb29 het lijkt wel of onze dametjes hetzelfde hebben. Hier ook een meisje met hoesten en verkoudheid. Heb vandaag eens hoestsiroop gehaald (vanaf 2 jaar maar dat is ze al bijna). Ze vond het wel erg lekker :9 Ik heb er nu zelf ook last van, beetje opgezette klieren. Als ik moet niezen moet Femke altijd keihard lachen. En ik plas in mijn broek vanwege de zwangerschap :') Laatst bij de kinderboerderij de hertjes, die dan van die spuggeluiden maken, ze kwam niet meer bij _O-

KJ fijn dat de billen weer zijn genezen.

Tandarts nog niet geweest met haar, misschien volgende keer maar meenemen. Pas na de zomer ergens. Tandenpoetsen is hier nog steeds een ramp met haar. We hebben een tandenpoetsliedje wat we zingen maar dat helpt niet echt.
pi_112516455
Bestaat dat saneren niet meer? Oh dat wist ik niet. Mooi!

Ik dacht dat kindjes vanaf 2 al mee 'moesten' naar de tandarts (dat dat het advies was), maar als ze aanhouden dat dit is vanaf het moment dat ze tanden hebben, dan mag Eva nu al wel. Ze heeft inmiddels 8 tanden en 4 kiezen.
pi_112518329
Sofie moest gisteren schateren om het zandkasteel. Toto liet scheetjes. Het kind lag in een deuk. 8)7

De tandarts adviseerde hier om vanaf 2 jaar de kinderen mee te nemen. Zo kunnen ze wennen, en dan met een jaar of 3 a 4 konden ze ingeschreven worden.
*poef* nu is het weg
pi_112518627
Tandarts is hier nog een logistiek probleem. K heb een andere tandarts dan R. Kind meenemen is huilen als.k behandeld word (stel k me.zo voor na de ervaringen bij de vk). No way dat k m dan in een stoel krijg nog :') maar s.over na gaan denken hoe we dat gaan doen.
Tandenpoetsen is ook drama hier trouwens. Is.m echt in de houdgreep nemen, anders komt er geen borstel in...ooit komt t goed :')
pi_112519222
Hier gaat Yaro ook mee als we op controle gaan. de volgende keer gaat hij ook alvast in de stoel zitten. de echte controle is hier inderdaad pas bij 3/4 jaar. De laatste keer dat we er waren was poetsen drama. ondertussen vind hij het leuk.

Ik moet me ook over mijn.angst heen zetten. ik heb geen angst in de stoel. maar wel in de wachtkamer als er iemand in ligt die ik ken. stel je voor dat die pijn heeft. Vroeger ging ik als eerste afspraak en wachtte ik op de test in de auto. Sinds de vorige zwangerschap wacht ik netjes in de wachtkamer :D
  woensdag 6 juni 2012 @ 14:21:20 #129
259886 pessie
pi_112519911
Mijn tandarts zegt dat tussen het 2de en 3de jaar de eerste keer zou zijn. Wel adviseerde hij om dat aan het begin van die periode te doen omdat veel kinderen halverwege die periode een tijd hun mond weigeren open te doen, beetje lastig controleren dan.

Ik heb het anders opgelost mbt angst voor de tandarts: mijn zwager is mijn tandarts :7

KJ fijn dat haar billen weer genezen zijn.

Hier nog steeds verkouden en suf. Nathan krijst ook veel dus hij is ook nog niet weer fit.
pi_112521280
Tandarts moet ik nog eens plannen :') (ik heb zo'n goed gebit, dat ik sowieso maar 1 keer per jaar hoef, ook naar de mondhygiëniste, maar dat vergeet ik dus altijd :') meneer zit er bijna 3 maandelijks.. hoop zo dat de meiden mijn gebit hebben/krijgen....)

Oh en nog wel een tipje misschien, muppet bleef maar verkouden, en kwakkelen en gedoe.. en sinds 2 maanden geef ik haar echina force tabletten (ze zijn vanaf 2 jaar, maar die paar maanden eerder vond ik te overzien) en *afkloppen* nagenoeg niks meer... af en toe een keer een klodder snot :P maar geen doorlopende druipneus meer, geen gehoest, geen gekwakkel en geen koortsigheid.. Dus misschien iets om te overwegen :)
pi_112527069
Heeft iemand trouwens nog tip bij berg? Nooit last van gehad, maar ze heeft nu bovenop haar hoofd echt van die korstjes.. ik denk van het eerst niet goed uitspoelen van shampoo (die enkele keer dat we shampoo gebruiken gaan er 4 druppels in en spoelden we dat uit met een bakje badwater :') niet echt slim, nu gaat gewoon de douchekop er even op...) maar die korstjes vind ik ook niks!

Zou het helpen haar hele hoofdhuid in te smeren met olie, dat goed in te laten trekken en dan goed wassen en kammen ofzo?
  woensdag 6 juni 2012 @ 17:01:33 #132
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_112527281
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:56 schreef Gerberaatje het volgende:
Heeft iemand trouwens nog tip bij berg? Nooit last van gehad, maar ze heeft nu bovenop haar hoofd echt van die korstjes.. ik denk van het eerst niet goed uitspoelen van shampoo (die enkele keer dat we shampoo gebruiken gaan er 4 druppels in en spoelden we dat uit met een bakje badwater :') niet echt slim, nu gaat gewoon de douchekop er even op...) maar die korstjes vind ik ook niks!

Zou het helpen haar hele hoofdhuid in te smeren met olie, dat goed in te laten trekken en dan goed wassen en kammen ofzo?
Dat ja. Olie erin en uitkammen..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 6 juni 2012 @ 17:05:18 #133
259886 pessie
pi_112527444
Heej, ik zie dat Nathan niet de enige is die opeens berg heeft...
pi_112527448
Ik lees nu dat het een bepaalde vorm van kinder eczeem kan zijn, ze heeft ook plekjes achter haar oren!
pi_112527459
Oh Nathan ook al dus :D grappig! Althans, 't is niet grappig, maar dat hij het ook heeft zeg maar :P
pi_112529045
Gerberaatje echina force is inderdaad wel een tip, gebruik het zelf vaak ook :)

Berg heeft mijn vriend gewoon weggepulkt en gekampt na het douchen bij Femke.
pi_112531569
Die Echina moet ik toch ook maar eens halen denk ik... Welke is dat?

Berg hier wel veel gehad... gelukkig is het ondertussen weer weg...
Olie werkte hier trouwens niet...
Ze is ook wel een eczeemklantje... met 2 maanden zat haar hele gezichtje vol :(
Nu alleen nog met vlagen... vooral wanneer ze verkouden is

Tandarts was hier ook omdat het toevallig zo uitkwam met onze afspraken.... lekker vroeg erbij dus..
Ze heeft even op de stoel gezeten.. een spiegetje vast gehad... tandarts heeft even in haar mond gekeken met het spiegeltje (denk maar 10 tellen) en toen was het weer klaar... Echt even om te oefenen dus...
Zelf heb ik nog nooit gaatjes gehad maar wel tandsteen/tandvlees issues ;) Dus deels mag ze mijn gebit.. Over een half jaar weer naar de mondhyg en als Marcek mee kan mocht ik ook voor haar een 'oefen' afspraak maken... dan proberen wat beter/langer te kijken...
We'll have love aplenty
You and Me
  woensdag 6 juni 2012 @ 19:25:26 #139
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_112533104
Alletwee mijn kids krijgen/kregen berg alleen als we haarshampoo gebruiken. De oudste inmiddels niet meer maar ook bij mini heb ik het 2 keer gehad. Geen shampoo hier meer dus en heeeeel goed insmeren met olie en beetje bij beetje wegpulken. Mini dr haar was ik dus alleen met water.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_112533962
Ik heb deze Lamb, gewoon te koop bij de kruidvat... ik heb toen ze nog zo ontzettend snotterig was een 2 weken 2 stuks per dag gegeven en sindsdien gewoon 1 per dag, samen met een vitamine pilletje.

Muppets haar was ik al maar 1 keer in de week/2 weken, maar hoe doen jullie dat als het bijv. warm is en je kindje met zonnebrand is ingesmeerd? Want haar haar is inmiddels zo lang (halverwege haar rug :o ) dat het dan echt vettig wordt en alleen water is dan niet genoeg......
pi_112534964
Ik was Anne's haar één keer per week met zwitsal shampoo voor een gevoelige huid en ze heeft geen last van berg. Als klein baby'tje overigens wel, toen zweerde ik bij de Etos bergpads. Ideale dingen! Olie en uitkammen hielp hier totaal niet.

Vandaag is ze weer naar het kinderdagverblijf geweest en ik had afgesproken haar iets eerder op te halen (drie uur). Ze had het gelukkig veel beter gedaan dan vorige week. Nog wel wat moeilijke momenten en erg aanhankelijk bij de leidsters, maar ze was ook al wel geïnteresseerd geweest in het spel van andere kinderen en had genoten van het dansen, zingen en knutselen. Gelukkig maar :)
pi_112536050
Oh dat is fijn Fannetje!!

Ik ga ze denk ik ook eens halen Gerbera.. Hier regelmatig een snotkanon ;)
Waarom geef je trouwens ook een vitaminepil? Daar ook wel eens aan gedacht.. Ze krijgt hier nu alleen 'smorgens vit. D druppels.... Ze eet vegetarisch met ons mee.. Eerst echt een kliko dus vond ik extra vit niet nodig.. maar nu weigert ze af en toe wel dingen..

Wij wassen haar haar ongeveer om de 4 dagen...
Maar om de 8 dagen zeg maar goed... en de andere keer met een drupje om het even op te frissen.. Gebruik ook de zwitsal voor de gevoelige huid.. Ze gaat om de dag onder de douche ivm haar eczeem... en 1x per week mag ze in bad..

Bij zonnenbrand creme heb ik haar haar eigelijk altijd in een staartje.. en dan was ik soms alleen de haren bij haar voorhoofd/nek/oren een beetje.. (Sowieso zit het eigenlijk altijd vast ivm haar nutty proffessor gehalte ;) )
We'll have love aplenty
You and Me
pi_112536519
Omdat ze inderdaad niet altijd denderend eet! (lees: wel graag vlees en aardappels :P mijn bouwvakker, maar groente is momenteel een no go, behalve een paar dingen ;)) en ik daar gewoon niet te spastisch mee wil doen. Maar ik wel graag wil dat ze haar vitamines binnen krijgt.

En ze zo vaak 'ziekig' was (niet gek met de opvang, ziekig zijn is ook prima, want ze bouwt weerstand op, maar het was een paar maanden wel heel erg dol) ben ik het gaan geven. En of het daaraan ligt (of gewoon beter weer ;) kan natuurlijk ook nog :P) weet ik niet, maar ik vind het wel fijn zo!
  woensdag 6 juni 2012 @ 20:27:58 #144
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_112536661
Haren worden gewassen als ze vies zijn. Anders niet. Meisjes gaan hier elke dag als ze er zijn in bad voordat ze gaan slapen. Er zit zelden sop in bad, maar ik heb wel kwaaksop van zwitsal wat ze helemaal leuk vinden.
Leyla krijgt vitamine d alleen en jen krijgt Davitamon. Misschien moet ik die voor leyla ook maar halen, druppels zijn toch bijna op.
pi_112536925
Hier idd ook wel bijna elke dag bad, maar meestal met alleen water, en haren worden dan niet nat gemaakt of gewassen... :) ze is ook dol op bad.. zodra we na het eten naar boven gaan om pyjama aan te trekken gebaart (en zegt ze tegenwoordig ook :D) bad! Drahmah als we dan een keer zeggen: vandaag even niet meis.. dus ach, die 10 minuten in bad :D
  woensdag 6 juni 2012 @ 20:35:38 #146
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_112537121
Nou dat dus, het is echt echt onderdeel van ons ritueel. Lekker schoon je mandje in.
pi_112537152
Dot is ook nogal eczemig, die gaat maximaal twee keer in de week in bad of onder de douche. Behalve bij spuitluiers.
pi_112537342
Hier was k Floris zn haar 1x.per week denk ik. Als ik er gel in heb wel vaker, ligt er dus een beetje aan.
Maar goed nooit berg of eczeem hier gehad.
Met.t warme.weer ging ie wel iedere dag douchen, maar niet elke dag zeep ivm warmtepukkeltjes leek me dat beter.
Hier gaat ie meestal om de dag onder de douche, soms vaker, soms minder vaak. Sowieso op werkdagen niet, omdat ie dan vaak gewoon moe is als we thuis komen.
En soms.wil ie ook gewoon niet.

Vitamine pillen zijn hier niet nodig.op t moment :P
Meneer eet echt bizar veel groente op t.moment. Nog liever dan zn vlees :o
Alles moet wel uitgesorteerd worden op zn bord en dan benoemen wat t is, maar goed.iedere gek zn,gebrek ;) resultaat telt :P
pi_112537347
Het kan ook goed omdat ze op haar lichaam geen plekjes heeft, het zit echt alleen op hoofdhuid (en dan ook echt alleen helemaal bovenop) en ik zag een paar plekjes achter haar oren... verder niks..
pi_112538022
Amy wil niet meer in bad. Het is echt brullen. Ik vermoed dat het komt omdat ze de laatste drie keer in bad heeft gepoept en dat vond ze echt verschrikkelijk. Ze roept nu ook bah als ze bij het bad staat. Ze gaat meestal om de dag in bed en haren wassen we met water. Ze heeft ook nog niet heel veel haar dus dat kan :)

Vervelend de berg Gerbera. Hopelijk is ze er weer snel van af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')