Hele vage vrouwquote:Op maandag 16 juli 2012 14:10 schreef methodmich het volgende:
[..]
Soap & Skin, ook een mooie keuze. Had ik ook op de shortlist.
Eerste indruk is dat het idd een lekkere plaat is. Niet helemaal de hele mega-hype en 9.5 op Pitchfork waard, maar wel een goede plaat.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 14:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind hem erg fijn!!!Dacht dat het voornamelijk hiphop zou zijn. Nu ben ik geen hiphop hater, maar ook niet echt een mega-liefhebber, mara dit is een heerlijk R&B en soul album met hele chille beats
Nieuw album?quote:Op maandag 16 juli 2012 18:58 schreef Arn0 het volgende:
Ze zijn terug. Klinkt al goed, maar Open Eyes klonk beter.
Jazeker, begin september. Beloven mooie maanden te wordenquote:
Ik heb nog weinig waar ik naar uitkijk eigenlijk, heb het idee dat het zomaar zou kunnen dat m'n eindlijst wel een beetje klaar is. Al komen er natuurlijk wel wat dingen, zoals Susanna Hoffs (vandaag officieel), Juliana Hatfield met een cover album via Pledge, The Cold and Lovely via Pledge, The Gathering... maar voor een heel half jaar is dat niet een grote lijst.quote:
Ook de mijnequote:
Dat Bobby Womack kan me echt niet bekoren....wel leuk maar niks speciaals. Dat heb ik met al die "soul". Ook zo'n Kiwanuka en zo...dat maakt Frank Ocean wel zo speciaal, dat is gewoon een mix van genres....vind ik veel spannender.quote:Op maandag 16 juli 2012 18:42 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Eerste indruk is dat het idd een lekkere plaat is. Niet helemaal de hele mega-hype en 9.5 op Pitchfork waard, maar wel een goede plaat.
Als je nog een andere lekkere soul plaat wil horen, moet je die nieuwe van Bobby Womack proberen.
Als mede hiphop-hater noch mega-liefhebber.Kan ik het album van Joey Bada$$ aanraden. Lekker old-school hiphop achtig.
Flaming Lipsquote:Op maandag 16 juli 2012 20:24 schreef methodmich het volgende:
Ik weet niet exact wat er nog allemaal gaat komen dit jaar, maar van het lijstje dat ik op de site van VelvetMusic kan vinden lijken in elk geval Flaming Lips, Antony & The Johnsons, Cat Power, Amanda Palmer en wellicht Arno me interessant. Verder zie ik een verwachte release van Ben Folds Five, maar geen idee of dat een soort best of is of echt nieuw werk.
Ach dan verschillen wij daarin. Kan zelf soms wel genieten van gewoon goed gemaakte veilige genre muziek. Het hoeft niet altijd revolutionair te zijn om lekker te zijn.quote:Op maandag 16 juli 2012 20:56 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat Bobby Womack kan me echt niet bekoren....wel leuk maar niks speciaals. Dat heb ik met al die "soul". Ook zo'n Kiwanuka en zo...dat maakt Frank Ocean wel zo speciaal, dat is gewoon een mix van genres....vind ik veel spannender.
Kan ik ook waarderen hoor, in andere genres dan Soul. In soul vind ik ze bijna allemaal dezelfde stem hebben, dezelfde trucjes gebruiken en eentonig zijn. 1 liedje heel leuk, 2e liedje ietsje minder leuk, 3e liedje zap. Kan ik die echte R&B veel meer waarderen. Wat rauwere stemmen, wat meer gegoochel met stemmen, wat meer vrijheid.quote:Op maandag 16 juli 2012 23:46 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ach dan verschillen wij daarin. Kan zelf soms wel genieten van gewoon goed gemaakte veilige genre muziek. Het hoeft niet altijd revolutionair te zijn om lekker te zijn.
Dit hele rijtje plus ook nog eens Mumford & Sons en The Gaslight Anthem. Niets mis mee.quote:Op maandag 16 juli 2012 20:37 schreef Arn0 het volgende:
Ja, en ook naar Band of Horses, Grizzly Bear, The XX, Tame Impala en Two Door Cinema Club kijk ik zeer uit. En dan zijn er ongetwijfeld nog een hele hoop onverwachte toppers.
Ik word niet heel erg opgewonden van die bands. Band of Horses is wel leuk, maar heb ik eigenlijk nooit echt in kunnen komen. XX heb ik nu weer eens opgezet maar wat is dat toch een saaie muziek zeg...zitten paar uitschieters tussen maar dat hele album, help. Tame Impala is er ook eentje waar ik nooit in ben gekomen...terwijl al mijn "soulmates" dat fantastisch vinden...snap ik ook nooitquote:Op maandag 16 juli 2012 20:37 schreef Arn0 het volgende:
Ja, en ook naar Band of Horses, Grizzly Bear, The XX, Tame Impala en Two Door Cinema Club kijk ik zeer uit. En dan zijn er ongetwijfeld nog een hele hoop onverwachte toppers.
Dat is dus precies wat ik bij hun muziek hebquote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:35 schreef ranja het volgende:
En dat nieuwe nummer, tjonge. Vraag me steeds af wanneer die nou echt begint en ineens is-ie afgelopen. Laat maar dus.
Mooie dingen, een dubbele bumpquote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:04 schreef methodmich het volgende:
Top 5 van de dag #14
Heel simpel, je 5 favoriete nummers van Pavement noemen. Dat moet voor de meeste bezoekers van dit topic wel lukken.
Indie-confession: ik vind Pavement niet zoveel aanquote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:04 schreef methodmich het volgende:
Top 5 van de dag #14
Heel simpel, je 5 favoriete nummers van Pavement noemen. Dat moet voor de meeste bezoekers van dit topic wel lukken.
Dat kan natuurlijk ook. Maar dan zal een top 5 lastig worden.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:18 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Indie-confession: ik vind Pavement niet zoveel aan
Zijn zeker nog aan het uitrustenbrakken van hun festivalquote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:33 schreef Norrage het volgende:
Is Pitchfork op vakantie ofzo? Geen nieuwe recensies
Animal Collective, dát vind ik nou kutquote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:46 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Zijn zeker nog aan het uitrustenbrakken van hun festival
Ben ik dan de enige die vooral uitkijkt naar de nieuwe Animal Collective.
quote:Op woensdag 18 juli 2012 09:01 schreef Moody het volgende:
Ik wil volgend jaar naar Glastonbury, maar dat is nog een hele kluif zeg...
Ik sta nu in de wacht om op de nominatielijst voor de wachtlijst te mogen komen
Je hebt in het verleden kaarten voor Glastonbury gekocht?quote:
Nee, maar wij willen volgend jaar wel gaan. En naar emailen met de organisatie moeten we gewoon 7 oktober klaar zitten voor de VVK? Misschien houden ze informatie achter de handquote:Op woensdag 18 juli 2012 10:07 schreef Moody het volgende:
[..]
Je hebt in het verleden kaarten voor Glastonbury gekocht?
Zo simpel is het tegenwoordig blijkbaar niet meer. Je moet je legitimeren met een pasfoto en kopie legitimatie en wachten op goedkeuring, voordat je kans maakt op kaarten....
https://glastonbury.seetickets.com/Registration/Registerquote:Op woensdag 18 juli 2012 10:11 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nee, maar wij willen volgend jaar wel gaan. En naar emailen met de organisatie moeten we gewoon 7 oktober klaar zitten voor de VVK? Misschien houden ze informatie achter de hand![]()
Ja ik las het ook net. Eens goed naar kijken inderdaadquote:Op woensdag 18 juli 2012 10:42 schreef Moody het volgende:
[..]
https://glastonbury.seetickets.com/Registration/Register
Ik zou me ver voor 7 oktober alvast registreren. Ik heb de mijne 2 weken geleden ingediend, maar nog niets gehoord....
Klinkt makkelijkquote:Op woensdag 18 juli 2012 14:51 schreef DeMessias het volgende:
Ik heb me zojuist geregistreerd en na 10 min een mailtje ontvangen dat m'n foto is goedgekeurd
Nog niet zo erg geloof ik, maar het zijn natuurlijk veeeeel meer kaartjes, dus het verkoopt wel 2x zo snel. Maar ook wel in een paar uurtjes uitverkocht geloof ik hoor...dus, ja, als je wilt gaan die dag klaarzitten....quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:55 schreef Felagund het volgende:
Glastonbury is toch altijd nog sneller uitverkocht dan Lowlands?
Mijne is net ook goedgekeurd, duurde alleen 2 weken....quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:51 schreef DeMessias het volgende:
Ik heb me zojuist geregistreerd en na 10 min een mailtje ontvangen dat m'n foto is goedgekeurd
quote:Op woensdag 18 juli 2012 18:52 schreef Moody het volgende:
[..]
Mijne is net ook goedgekeurd, duurde alleen 2 weken....
Zal aan de persoon op de foto liggen
Ja, echt een heel mooi album. Wel lang, maar goed. Ik ben altijd meer een Julia Stone fan geweest, maar met dit album doet hij het toch echt beter dan Julia's tweede albumquote:Op donderdag 19 juli 2012 13:24 schreef Norrage het volgende:
Dat album van Angus Stone begint goed zeg, ben benieuwd naar de rest
Dat vind ik ook wel vaak het bezwaar van broer en zus, het is hele mooie dromerige sferische muziek....maar het gaat nergens heen...quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:50 schreef Bol_Wan het volgende:
Ik vind het eigenlijk best wel mwoa. Erg dromerig, gaat op sommige nummers echt nergens naartoe. Zitten wel een aantal goeie nummers tussen, maar een heel album kan het me niet boeien.
Wat me wel heeft verrast is het nieuwe album van Reverend and the Makers, niet verwacht dat die nog eens fris uit de hoek zouden komenOnder ander dit nummer is anders, maar wel lekker:
Al een tijdje, maar nog niet echt geconcentreerd naar geluisterd?quote:Op donderdag 19 juli 2012 23:06 schreef Moody het volgende:
Kent iemand Dry the River?
Het uitproberen waard, zeg maar....
Leuke indie-pop. Niet heel opwindend, wel een bandje dat potentie heeft om een leuk hitje te maken op den duur....quote:Op donderdag 19 juli 2012 23:42 schreef Norrage het volgende:
[..]
Al een tijdje, maar nog niet echt geconcentreerd naar geluisterd?
Die leuke hitjes hebben ze al gemaakt anders. Nog steeds een van mijn favoriete albums van 2012 met een aantal prachtige nummers.quote:Op donderdag 19 juli 2012 23:49 schreef Moody het volgende:
[..]
Leuke indie-pop. Niet heel opwindend, wel een bandje dat potentie heeft om een leuk hitje te maken op den duur....
Norrage toch.quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:53 schreef Norrage het volgende:
Reverend and the makes...dat heb ik ooit geprobeerd te luisteren, dat was geen succes. dat is toch geen muziek zeg
Even mezelf quoten. Two Door Cinema Club stelt vandaag hun nieuwe single (Sleep Alone) gratis en legaal beschikbaar op hun site:quote:Op maandag 16 juli 2012 20:37 schreef Arn0 het volgende:
leuke muziek, maar naast de hitjes hebben ze de hype niet echt waar kunnen maken helaas. Ik zit het album al bijna niet meer opquote:Op donderdag 19 juli 2012 23:06 schreef Moody het volgende:
Ja ken ze wel. Ze hebben wel een paar fijne nummers, maar niet hoogstaand.quote:Op donderdag 19 juli 2012 23:06 schreef Moody het volgende:
Ik vind em weer lekker! Heb ook zin in het nieuwe album, goed voorproefjequote:Op vrijdag 20 juli 2012 01:35 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Even mezelf quoten. Two Door Cinema Club stelt vandaag hun nieuwe single (Sleep Alone) gratis en legaal beschikbaar op hun site:
http://twodoorcinemaclub.com/
Geen echte topper, maar ik word er alvast wel blij van. Ik heb zin in het album
quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:08 schreef Arn0 het volgende:
En voor The Antlers fans: Hun nieuwe EP is te beluisteren op hun Facebook pagina. Weer een pareltje hoor, echt zo'n mooie band
Dat mag wel in het rijtje Dogs Die In Hot Cars, Death Cab For Cutie en dergelijken jaquote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:05 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Ik vind em weer lekker! Heb ook zin in het nieuwe album, goed voorproefje![]()
Overigens vind ik het debuutalbum van Totally Enormous Extinct Dinosaurs ook erg leuk. Fans van Hot Chip moeten dat toch wel even checken. Plus: hipsternaam deluxe
Hey, onze meningen kunnen niet verschillenquote:Op maandag 23 juli 2012 10:35 schreef Felagund het volgende:
Ik vond hun vorige album niet veel aan, dus ik sla deze ook maar over.
Ik kan het nog een keer proberen,s taat het op spotify?quote:Op maandag 23 juli 2012 10:40 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hey, onze meningen kunnen niet verschillen
Ik ben nu halverwege het nieuwe album, en erg pakkendLeuk
Staat op spotify, ook de nieuwequote:Op maandag 23 juli 2012 12:43 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik kan het nog een keer proberen,s taat het op spotify?
Je last.fm link in je profiel doet het rrouwens niet.
Hij doet het wel bij mijzelf. Die van jouw verwijst naar het account '1'.quote:Op maandag 23 juli 2012 13:38 schreef Norrage het volgende:
[..]
Staat op spotify, ook de nieuweEn jouw last.fm link doet het ook niet, lijkt even een foutje te zijn in fok?
Hmm, vaag. Ik edit nu ook 3x op rij in mijn profiel, maar het wordt automatisch terugveranderd naar 1quote:Op maandag 23 juli 2012 13:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij doet het wel bij mijzelf. Die van jouw verwijst naar het account '1'.
Ik begrijp op zich wel waarom hij mijn profiel doorlinkt naar #1quote:
Passion Pit wel een beetje, maar denk niet dat dat is wat je zoekt. Van dit jaar zomerse albums, tsja...ik vind het niet leuk maar iedereen zweert bij Best Coast. Beach House ook wel leuk voor de sfeer, verder zou ik het niet direct weten van dit jaar...quote:Op maandag 23 juli 2012 17:02 schreef DeMessias het volgende:
Hebben jullie nog aanraders in de categorie zomerse albums?
Zonder clip is'ie een stuk minder leuk.quote:
Ik kende m ook zonder clip en inderdaad een fijn zomers liedjequote:
Dat is inderdaad wel fijn zeg, dat Calimaquote:Op maandag 23 juli 2012 17:10 schreef Felagund het volgende:
Ik heb een goede recensie gelezen over het nieuwe album van Calima, Flamenco/Jazz bandje, maar ik weet ook niet of dat is wat je zoekt.
van wie en wat?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:53 schreef LuciferRising het volgende:
Met members van Beach Fossils and Smith Westerns .
Dat is toch de band die op Pukkelpop zou spelen in de tent die vlak daarvoor instortte?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:30 schreef Arn0 het volgende:
Smith Westerns zijn wel redelijk bekend aan het worden in het indie-wereldje.
Deze single is wel leuk, doet me aan George Harrison denken. Jammer dat de rest van het album wat minder geslaagd is.
Volgens mij waren ze zelfs aan het spelen. Bijna al hun apparatuur was daar kapot gegaanquote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:45 schreef kciR het volgende:
[..]
Dat is toch de band die op Pukkelpop zou spelen in de tent die vlak daarvoor instortte?
Herinner mij een interview (op 3voor12) van Eric Corton met ze op Lowlands waarin ze het hierover hadden.
Ja, goede plaat. Wist niet dat er leden van Smith Westerns in spelen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:53 schreef LuciferRising het volgende:
Kent iemand DIIV? Met members van Beach Fossils and Smith Westerns .
Ja, de drummert.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 18:01 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ja, goede plaat. Wist niet dat er leden van Smith Westerns in spelen.
Ach het is nu (nouja, muv deze week) ook herfst dusquote:Op donderdag 26 juli 2012 11:34 schreef Bol_Wan het volgende:
Purity RIng!Heeerlijke plaat, dromerig zonder vaag te worden. Ben alleen bang dat de plaat in het verkeerde seizoen is uitgebracht.
Je moet niets uiteraard, al is het wel de favoriete groep van Pitchfork en hippe bloggers. En hun vroege werk is zeker erg ontoegankelijk, maar heb je Merriweather Post Pavillion al eens gehoord? Dat is bijzonder toegankelijk en gewoon een mega album. Erg melodisch, veel meer dan deze single. Al is deze single ook weer erg goed, na een paar keer luisteren vind ik het ook best een "normaal" nummer.quote:Op maandag 30 juli 2012 23:03 schreef Norrage het volgende:
Toen ik een bump zag wist ik dat het over Animal Collective zou gaan. Kan iemand mij vertellen hoe je hier in godsnaam normaal naar kan luisteren? Vind het zulke non-muziekAf en toe hoor ik er wel interessante dingen in maar niet heel vaak...ik heb zo'n gevoel dat ik dit leuk moet kunnen vinden :/
Het enige dat ik ken is Merriweather....en dat vond ik al niet te doenquote:Op maandag 30 juli 2012 23:09 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Je moet niets uiteraard, al is het wel de favoriete groep van Pitchfork en hippe bloggers. En hun vroege werk is zeker erg ontoegankelijk, maar heb je Merriweather Post Pavillion al eens gehoord? Dat is bijzonder toegankelijk en gewoon een mega album. Erg melodisch, veel meer dan deze single. Al is deze single ook weer erg goed, na een paar keer luisteren vind ik het ook best een "normaal" nummer.
Huh, echt? Ik was er echt door weggeblazen. Je moet het echt nog eens afspelen denk ik, ik kan me wel voorstellen dat jij het goed vindt. En anders deze track:quote:Op maandag 30 juli 2012 23:10 schreef Norrage het volgende:
[..]
Het enige dat ik ken is Merriweather....en dat vond ik al niet te doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |