abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 juni 2012 @ 16:56:36 #201
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112313165
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:55 schreef TheHappyPrince het volgende:

[..]

Een kind is niet hetzelfde als een volwassen mens. Bovendien: er waren genoeg andere vruchten en lekkernijen in Eden, want het is een Paradijs.
Een kind in relatie tot een volwassene is hetzelfde als God in relatie tot een mens. Allebei begeleiders ten opzichte van de onwetende. Als het kind slimmer is dan de volwassene wordt de volwassene boos, want die wil de macht houden over het kind.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_112313172
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:55 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Leugens of onwetendheid. Dat klopt helemaal niet wat je zegt. Daarnaast is uit de discussie met Kingdom34 al genoeg gebleken dat het volkomen van de gekken is om te beweren dat soorten niet veranderen en zich kunnen afscheiden van andere soorten.
Heeft kingdom de bijbel geschreven? :') Waarom haal je andere mensen erbij?
Ja Kingdom was er vast bij toen het gebeurde, die heeft gauw even alles opgeschreven wat er tussen God, Adam en Eva gebeurde.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2012 16:57:13 ]
pi_112313191
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Je wordt nu geindoctrineerd door de oppositie. Men weet nauwelijks wat over het ontstaan van de aarde, het zijn theorien. Soorten zijn een door mensen gedefinieerd begrip. Ik kan stellen dat er 6 miljard soorten mensen zijn, en van elke soort een individu. Of er zijn 10 soorten want ik kan 10 rassen definieren. Of er is maar 1 soort, homo sapiens sapiens. Allemaal menselijke kaders. Het ontstaan van soorten weet men helemaal niets van, de fossielen tonen aan dat alles er tegelijkertijd was, ineens.
Tuurlijk, daarom vinden wij ook fossielen allemaal in dezelfde laag van de aarde.
pi_112313227
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:56 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Een kind in relatie tot een volwassene is hetzelfde als God in relatie tot een mens. Allebei begeleiders ten opzichte van de onwetende. Als het kind slimmer is dan de volwassene wordt de volwassene boos, want die wil de macht houden over het kind.
Een kind heeft niet hetzelfde denkvermogen als een volwassene. Vandaar ook dat pedofilie niet mag, of dat je pas alcohol mag als je 16 bent, of rijden als je 18 bent.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 16:58:41 #205
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112313255
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:56 schreef Argo het volgende:

[..]

Heeft kingdom de bijbel geschreven? :') Waarom haal je andere mensen erbij?
Ja Kingdom was er vast bij toen het gebeurde, die heeft gauw even alles opgeschreven wat er tussen God, Adam en Eva gebeurde.
Nee maar ik snap er geen flikker meer van. :') Ik hang hier nu al meer dan 1 jaar rond op F&L volgensmij, en snap het christelijk geloof nog steeds niet, omdat al die gelovigen hier weer wat anders zeggen.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_112313285
Nog een vraagje waar in de bijbel staat eigenlijk dat dieren niet kunnen evolueren? Wat als God dieren heeft gemaakt die kunnen evolueren, er wordt namelijk naar de slang verwezen in die eerdere citaten. Dat hij maar moest kruipen, de slang heeft zelf nog zoals wij onze blinde darm hebben. Nog wat deeltjes die erop wijze dat hij ooit poten heeft gehad. Dus de bijbel wist al van evolutie af?

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:58 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Nee maar ik snap er geen flikker meer van. :') Ik hang hier nu al meer dan 1 jaar rond op F&L volgensmij, en snap het christelijk geloof nog steeds niet, omdat al die gelovigen hier weer wat anders zeggen.
Lees het dan zelf eens, op een boeken club ben je het ook niet altijd eens over hetzelfde boek. :')

[ Bericht 54% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2012 16:59:52 ]
  vrijdag 1 juni 2012 @ 16:59:58 #207
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112313306
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:58 schreef TheHappyPrince het volgende:

[..]

Een kind heeft niet hetzelfde denkvermogen als een volwassene. Vandaar ook dat pedofilie niet mag, of dat je pas alcohol mag als je 16 bent, of rijden als je 18 bent.
Ja, maar een kind kan wel leren hoe het moet denken, waarom zou de volwassene dat tegenhouden?
  vrijdag 1 juni 2012 @ 17:00:55 #208
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112313339
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:59 schreef Argo het volgende:
Nog een vraagje waar in de bijbel staat eigenlijk dat dieren niet kunnen evolueren? Wat als God dieren heeft gemaakt die kunnen evolueren, er wordt namelijk naar de slang verwezen in die eerdere citaten. Dat hij maar moest kruipen, de slang heeft zelf nog zoals wij onze blinde darm hebben. Nog wat deeltjes die erop wijze dat hij ooit poten heeft gehad. Dus de bijbel wist al van evolutie af?

[..]

Lees het dan zelf eens, op een boeken club ben je het ook niet altijd eens over hetzelfde boek. :')
Ik lees het zelf ook, en als ik bepaalde passages lees dan verdraaien sommige christenen wat er staat.
pi_112313350
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:59 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ja, maar een kind kan wel leren hoe het moet denken, waarom zou de volwassene dat tegenhouden?
Ik zou liever niets weten en mijn leven happy leiden. Dan alles weten en samen met het kwaad moeten te dansen. Als ze me nu zeide Argo we pakken alles weg wat je weet en we vervangen het met toffe herinneringen en een tof leven waar niets meer je kan bekommeren. Waar je lekker in Eden rond mag scharrelen dan zei ik nu nog ja.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:00 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ik lees het zelf ook, en als ik bepaalde passages lees dan verdraaien sommige christenen wat er staat.
Nou leuk dat je dan alleen op het laatste reageert terwijl het eerste eigenlijk van belang was.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2012 17:01:35 ]
pi_112313362
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:55 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Leugens of onwetendheid. Dat klopt helemaal niet wat je zegt. Daarnaast is uit de discussie met Kingdom34 al genoeg gebleken dat het volkomen van de gekken is om te beweren dat soorten niet veranderen en zich kunnen afscheiden van andere soorten.
En dat heb je zelf ontdekt?
  vrijdag 1 juni 2012 @ 17:04:04 #211
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112313485
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

En dat heb je zelf ontdekt?
Je komt weer precies met het argument van Kingdom34 aanzetten. Je vindt dus dat we alles direct moeten waarnemen om het te bewijzen? De vikingen hebben niet bestaan, die zien we namelijk niet direct, al die archeologische vondsten van ze zijn daar allemaal geplaatst door wetenschappers in een complot?
pi_112313566
Ik ga, de Duivel zegt mij dat ik het moet opgeven, MetallsAwesome zal nooit om te praten zijn helaas. Hè jammer, we hadden je zieltje graag gehad!
pi_112313632
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:06 schreef TheHappyPrince het volgende:
Ik ga, de Duivel zegt mij dat ik het moet opgeven, MetallsAwesome zal nooit om te praten zijn helaas. Hè jammer, we hadden je zieltje graag gehad!
Voor een knuffel join ik de dark side. Argo voelt daar wel wat voor.
pi_112313844
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:04 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Je komt weer precies met het argument van Kingdom34 aanzetten. Je vindt dus dat we alles direct moeten waarnemen om het te bewijzen? De vikingen hebben niet bestaan, die zien we namelijk niet direct, al die archeologische vondsten van ze zijn daar allemaal geplaatst door wetenschappers in een complot?
Waarom open je topics met vragen als je alles al weet?
  vrijdag 1 juni 2012 @ 17:15:35 #215
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112313918
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Waarom open je topics met vragen als je alles al weet?
Ik weet dat toch niet, ik weet niet waarom of wat het christendom precies is en al het geweld en de agressie zou verklaard kunnen worden op deze manier. Daarnaast vraag ik me af hoe jij weet dat evolutie een leugen is. Waarom negeer je al het overweldigende bewijs ervoor? Jij wordt hier misleid.
pi_112314015
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:15 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ik weet dat toch niet, ik weet niet waarom of wat het christendom precies is en al het geweld en de agressie zou verklaard kunnen worden op deze manier. Daarnaast vraag ik me af hoe jij weet dat evolutie een leugen is. Waarom negeer je al het overweldigende bewijs ervoor? Jij wordt hier misleid.
Evolutie is geen leugen volgens de bijbel.

Lees dit nog eens verdomme. Je begint nu vervelend te worden.

En geweld en agressie komt door de vrije-wil verder zijn er ook nog vast dingen waar wij niets van af weten. Weet jij hoe je een aarde maakt? Nee dat weet jij niet onze God klaarblijkelijk wel. Dus zou het kunnen dat hij meer dan ons weet dat hij anders werkt dan wij denken?

Geef je eigen draai er eens aan verdomme.
pi_112314115
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:15 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Welk geweld en de agressie? Van de katholieke kerk uit de middeleeuwen?

Waarom stel je dat ik bewijs negeer? Heb ik geen oeverloze discussies gevoerd waarin al dat zogenaamde 'onweerlegbare' bewijs langs is gekomen? Wat weet jij nu over wat ik negeer en wat niet?
  vrijdag 1 juni 2012 @ 17:21:16 #218
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112314133
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:18 schreef Argo het volgende:

[..]

Evolutie is geen leugen volgens de bijbel.

Lees dit nog eens verdomme. Je begint nu vervelend te worden.

En geweld en agressie komt door de vrije-wil verder zijn er ook nog vast dingen waar wij niets van af weten. Weet jij hoe je een aarde maakt? Nee dat weet jij niet onze God klaarblijkelijk wel. Dus zou het kunnen dat hij meer dan ons weet dat hij anders werkt dan wij denken?

Geef je eigen draai er eens aan verdomme.
Ja, ik lees het en ik zie er graag het bewijs voor dat dat bij een slang zo is.
pi_112314153
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:21 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ja, ik lees het en ik zie er graag het bewijs voor dat dat bij een slang zo is.
Google is niet je sterkste punt?

Skelet

Het skelet van een slang bestaat uit een schedel en een ruggengraat met zeer veel wervels; ongeveer 160 tot meer dan 400, afhankelijk van de soort. Behalve de eerste twee nekwervels (de atlas en de draaier) draagt iedere borstwervel steeds twee ribben, die zeer flexibel zijn en in verbinding staan met de buikschubben. Een aantal slangen heeft gevorkte ribben aan de cloaca.[4] De staartwervels dragen geen ribben en bij alle slangen ontbreken het borstbeen en het heiligbeen. Sommige slangen, zoals de boa's, hebben nog wel restanten van een bekken en soms kleine flapachtige uitsteekseltjes van wat ooit achterpoten waren, slangen hebben echter nooit functionele poten.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 17:23:31 #220
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112314206
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Welk geweld en de agressie? Van de katholieke kerk uit de middeleeuwen?

Waarom stel je dat ik bewijs negeer? Heb ik geen oeverloze discussies gevoerd waarin al dat zogenaamde 'onweerlegbare' bewijs langs is gekomen? Wat weet jij nu over wat ik negeer en wat niet?
Je baseert je op ludieke creationistische bronnen die liegen en bedriegen om creationisme in stand te houden, daarom word je misleid. Daarnaast, ga eens in op dat punt van argo, dat evolutie niet strijdig is met de bijbel. En je doet de claim dat creationisme juist is, kom dan ook met het wetenschappelijke bewijs ervoor.
Over dat geweld en die agressie: De manier waarop JHWH vindt dat vrouwen behandeld moeten worden, die dus maar gelijkwaardig lijkt, de manier waarop met andere volkeren werd omgegaan, die JHWH ook tot inzicht had kunnen brengen. En daarbij ook nog de kruistochten ja bij de katholieken en de 30-jarige oorlog bij zowel de katholieken als protestanten.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 17:24:43 #221
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112314236
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:21 schreef Argo het volgende:

[..]

Google is niet je sterkste punt?

Skelet

Het skelet van een slang bestaat uit een schedel en een ruggengraat met zeer veel wervels; ongeveer 160 tot meer dan 400, afhankelijk van de soort. Behalve de eerste twee nekwervels (de atlas en de draaier) draagt iedere borstwervel steeds twee ribben, die zeer flexibel zijn en in verbinding staan met de buikschubben. Een aantal slangen heeft gevorkte ribben aan de cloaca.[4] De staartwervels dragen geen ribben en bij alle slangen ontbreken het borstbeen en het heiligbeen. Sommige slangen, zoals de boa's, hebben nog wel restanten van een bekken en soms kleine flapachtige uitsteekseltjes van wat ooit achterpoten waren, slangen hebben echter nooit functionele poten.
Ja ok, en waarom zegt dan bijna niemand dat evolutie met de bijbel verenigbaar is? De meesten zeggen juist dat evolutie een list van Satan is.
pi_112314277
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:24 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ja ok, en waarom zegt dan bijna niemand dat evolutie met de bijbel verenigbaar is? De meesten zeggen juist dat evolutie een list van Satan is.
Ik zie slechts wat ik lees, en leg daar een link aan. Sowieso waarom ervan uitgaan wat andere zeggen? Er was eens een filosoof/redenaar weet niet meer wat hij was of wat zijn naam was. Maar hij zei iets publiekelijk en alle mensen om hem heen klapte voor hem etc. En toen zei hij tegen zijn vrienden: ''Heb ik iets verkeerds gezegd?''
  vrijdag 1 juni 2012 @ 17:28:01 #223
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112314342
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:25 schreef Argo het volgende:

[..]

Ik zie slechts wat ik lees, en leg daar een link aan. Sowieso waarom ervan uitgaan wat andere zeggen? Er was eens een filosoof/redenaar weet niet meer wat hij was of wat zijn naam was. Maar hij zei iets publiekelijk en alle mensen om hem heen klapte voor hem etc. En toen zei hij tegen zijn vrienden: ''Heb ik iets verkeerds gezegd?''
Ja, ik snap het.
pi_112314488
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:23 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Je baseert je op ludieke creationistische bronnen die liegen en bedriegen om creationisme in stand te houden, daarom word je misleid.
Zoals?

quote:
Daarnaast, ga eens in op dat punt van argo, dat evolutie niet strijdig is met de bijbel.
Alsjeblieft.

quote:
En je doet de claim dat creationisme juist is, kom dan ook met het wetenschappelijke bewijs ervoor.
Waar in dit topic?

quote:
Over dat geweld en die agressie: De manier waarop JHWH vindt dat vrouwen behandeld moeten worden, die dus maar gelijkwaardig lijkt,
25 Gij mannen, hebt uw eigen vrouwen lief, gelijk ook Christus de Gemeente liefgehad heeft, en Zichzelven voor haar heeft overgegeven;

quote:
de manier waarop met andere volkeren werd omgegaan, die JHWH ook tot inzicht had kunnen brengen
5 Ziet, ik heb u geleerd de inzettingen en rechten, gelijk als de HEERE, mijn God, mij geboden heeft; opdat gij alzo doet in het midden des lands, waar gij naar toe gaat, om het te erven.
6 Behoudt ze dan, en doet ze; want dat zal uw wijsheid en uw verstand zijn voor de ogen der volken, die al deze inzettingen horen zullen, en zeggen: Dit grote volk alleen is een wijs en verstandig volk!
7 Want wat groot volk is er, hetwelk de goden zo nabij zijn als de HEERE, onze God, zo dikwijls als wij Hem aanroepen?
8 En wat groot volk is er, dat zo rechtvaardige inzettingen en rechten heeft, als deze ganse wet is, die ik heden voor uw aangezicht geef?

quote:
. En daarbij ook nog de kruistochten ja bij de katholieken en de 30-jarige oorlog bij zowel de katholieken als protestanten.
Jezus roept ons op tot kruistochten en oorlog? Of om onze vijanden lief te hebben? Waren dat dus christelijke daden?
  vrijdag 1 juni 2012 @ 17:40:34 #225
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112314802
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Zoals?

Creationisten wiki

quote:
Alsjeblieft.
Je zegt alsjeblieft maar je antwoord zie ik nergens.

quote:
Waar in dit topic?

Heb ik gezegd in dit topic?

quote:
25 Gij mannen, hebt uw eigen vrouwen lief, gelijk ook Christus de Gemeente liefgehad heeft, en Zichzelven voor haar heeft overgegeven;

Efeziërs 5,24

En zoals de kerk het gezag van Christus erkent, zo moeten vrouwen in ieder opzicht het gezag van hun man erkennen.

De man is dus God voor een vrouw. :')

1 Korintiërs 14,34

Vrouwen moeten gedurende uw samenkomsten zwijgen. Ze mogen niet spreken, maar moeten ondergeschikt blijven, zoals ook in de wet staat.

Ondergeschikt blijven vind jij gelijkwaardig?

quote:
5 Ziet, ik heb u geleerd de inzettingen en rechten, gelijk als de HEERE, mijn God, mij geboden heeft; opdat gij alzo doet in het midden des lands, waar gij naar toe gaat, om het te erven.
6 Behoudt ze dan, en doet ze; want dat zal uw wijsheid en uw verstand zijn voor de ogen der volken, die al deze inzettingen horen zullen, en zeggen: Dit grote volk alleen is een wijs en verstandig volk!
7 Want wat groot volk is er, hetwelk de goden zo nabij zijn als de HEERE, onze God, zo dikwijls als wij Hem aanroepen?
8 En wat groot volk is er, dat zo rechtvaardige inzettingen en rechten heeft, als deze ganse wet is, die ik heden voor uw aangezicht geef?

Ja, alleen voor het volk van Israël is alles rechtvaardig ja.

quote:
Jezus roept ons op tot kruistochten en oorlog?
Volgens Maarten Luther wel, ik kan je de bron geven als je wilt.

quote:
Of om onze vijanden lief te hebben? Waren dat dus christelijke daden?
Volgens Maarten Luther is het christelijk hoor om oorlog te voeren, en Augustinus en Thomas van Aquino hebben uitgedacht wat een rechtvaardige oorlog is.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 17:57:05 #226
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112315468
7 Daar breek ik de plannen van Juda en Jeruzalem stuk, ik laat hen ombrengen door hun vijanden, door allen die hun naar het leven staan. De lijken van dit volk geef ik als prooi aan roofvogels en wilde dieren. 8 Ik maak van deze stad een voorwerp van spot en ontzetting. Ieder die er komt zal huiveren om het onheil dat haar getroffen heeft, ieder zal de adem in de keel stokken. 9 Ik laat de mensen het vlees van hun eigen zonen en dochters eten; men zal elkaars vlees eten, zo’n gebrek zal er zijn, tot zo grote wanhoop zal de vijand die hun naar het leven staat, hen gedurende het beleg drijven.
10 Sla in aanwezigheid van de mannen die je vergezellen de kruik stuk 11 en zeg tegen hen: Dit zegt de HEER van de hemelse machten: Zo zal ik dit volk en deze stad stukslaan. Zoals iemand een kruik aan stukken slaat, zo zal ik Tofet treffen – onherstelbaar. Omdat er nergens anders plaats meer is, zullen ze hun doden zelfs in dit dal begraven. 12-13 En met de stad en haar inwoners zal ik hetzelfde doen – spreekt de HEER. De huizen van Jeruzalem en de paleizen van de koningen van Juda, ja alle huizen waar men op de daken wierook heeft gebrand voor het sterrenleger aan de hemel en wijnoffers heeft gebracht aan andere goden, worden zo onrein als Tofet.’

Gezellig, een volk doet wat dingen die de HEER niet wil, die hij NIET tegengehouden heeft, en dan laat hij mensen hun kinderen opeten? :') Haha, dat is echt ziek man.
pi_112315823
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:40 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Creationisten wiki
Aha, dat is mijn bron in welk topic voor wat precies? Waar heb je het in hemelsnaam over?

quote:
Je zegt alsjeblieft maar je antwoord zie ik nergens.

Je commandeert me als een hond en ik moet blaffen?

quote:
Heb ik gezegd in dit topic?

[..]

Efeziërs 5,24

En zoals de kerk het gezag van Christus erkent, zo moeten vrouwen in ieder opzicht het gezag van hun man erkennen.

De man is dus God voor een vrouw. :')
Dat begrijp je echt op deze manier?

Hoe moet een man zijn vrouw ookalweer lief hebben?

quote:
1 Korintiërs 14,34

Vrouwen moeten gedurende uw samenkomsten zwijgen. Ze mogen niet spreken, maar moeten ondergeschikt blijven, zoals ook in de wet staat.

Ondergeschikt blijven vind jij gelijkwaardig?

Je kent de context? Je kent de korinthische kerk? Je weet wat daar gebeurde? Je kent de verzen die gaan over het profeteren en bidden van vrouwen? Je kent het grieks?

quote:
Ja, alleen voor het volk van Israël is alles rechtvaardig ja.

Hoe is dit een antwoord op die verzen? Gaan die niet over het inspireren van andere volken via de manier van leven van de Israelieten? Inspireerde dus God wel degelijk maar indirect?

quote:
Volgens Maarten Luther wel, ik kan je de bron geven als je wilt.
En Maarten Luther is Jezus Christus? Maarten Luther heeft een deel van de bijbel geschreven?

quote:
Volgens Maarten Luther is het christelijk hoor om oorlog te voeren, en Augustinus en Thomas van Aquino hebben uitgedacht wat een rechtvaardige oorlog is.
En Maarten Luther en Augustinus en Thomas van Aquino zijn de goden van het Christelijk geloof? Hun geschriften hebben enige autoriteit voor de gelovige?

Waarom bezoek je niet gewoon eens een keer een kerk om zelf te zien wat het inhoudt?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 01-06-2012 18:13:04 ]
  vrijdag 1 juni 2012 @ 18:13:40 #228
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112316033
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 18:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Aha, dat is mijn bron in welk topic voor wat precies? Waar heb je het in hemelsnaam over?

Ali_kannibali's creationisten topic.

quote:
Je commandeert me als een hond en ik moet blaffen?

Ik vraag jou om op Argo inte gaan, dan zeg je: alsjeblieft. Dus dan denk ik, nou, alsjeblieft, daar komt je antwoord dus als je alsjeblieft zegt, in de zin van: Hier is het. Maar er komt helemaal geen antwoord. Beetje vreemd.

quote:
Dat begrijp je echt op deze manier?

Hoe moet een man zijn vrouw ookalweer lief hebben?

Door zijn vrouw ondergeschikt aan hem te maken moet een man zijn vrouw liefhebben.

quote:
Je kent de context? Je kent de korinthische kerk? Je weet wat daar gebeurde? Je kent de verzen die gaan over het profeteren en bidden van vrouwen?

Allemaal van die vrouwen die allerlei rituelen uitvoerden ofzo? Maakt dat uit? In de moderne politiek hebben vrouwen ook inspraak en die zitten helemaal niet allerlei dingen te doen die tegen wetten ingaan als ik me niet vergis, ze discussieren gewoon mee.

quote:
Wat bedoel je met 'alles'?

Dat de Israëliërs Gods volk zijn, dus alles wat ze deden voor die God was goed, al die andere Goden waren fout.
quote:
En Maarten Luther is Jezus Christus?

Hoe wil jij Jezus navolgen als je niet eens weet hoe je hem moet interpreteren?

quote:
En Maarten Luther en Augustinus en Thomas van Aquino zijn de goden van het Christelijk geloof? Hun geschriften hebben enige autoriteit voor de gelovige?
Nee, die hebben bepaald hoe het geloof eruit moet zien. Hun geschriften hebben zeer zeker autoriteit ovoor gelovigen, jij volgt natabene zelf Sola Scriptura na.
pi_112316535
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Jezus roept ons op tot kruistochten en oorlog? Of om onze vijanden lief te hebben? Waren dat dus christelijke daden?
Matteüs 10: 34
Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.
Lukas 22: 36
Hij zei: Maar wie nu een geldbuidel heeft, moet die meenemen, evenals zijn reistas, en wie er geen heeft moet zijn mantel verkopen en zich een zwaard aanschaffen.
pi_112319108
quote:
Je haalt een topic van 5 jaar geleden aan om me hier aan te spreken over een onderwerp wat offtopic is?

quote:
Ik vraag jou om op Argo inte gaan, dan zeg je: alsjeblieft. Dus dan denk ik, nou, alsjeblieft, daar komt je antwoord dus als je alsjeblieft zegt, in de zin van: Hier is het. Maar er komt helemaal geen antwoord. Beetje vreemd.
Je vraagt mij niets. Je slaat mij een toon aan alsof je me kunt commanderen. Ik ben daar niet van gediend. Die alsjeblieft is voor jou. In plaats van

quote:
ga eens in op dat punt van argo, dat evolutie niet strijdig is met de bijbel.
Zou je ook normaal kunnen vragen of ik daar op zou willen antwoorden. En als je nog wat fatsoen hebt, dan vraag je dat met alsjeblieft.

quote:
Door zijn vrouw ondergeschikt aan hem te maken moet een man zijn vrouw liefhebben.

Door zichzelf voor haar over te geven, op te offeren zoals Christus zichzelf heeft opgeofferd, dat staat er in werkelijkheid.

quote:
Allemaal van die vrouwen die allerlei rituelen uitvoerden ofzo? Maakt dat uit? In de moderne politiek hebben vrouwen ook inspraak en die zitten helemaal niet allerlei dingen te doen die tegen wetten ingaan als ik me niet vergis, ze discussieren gewoon mee.
Natuurlijk maakt dat uit. Paulus schrijft die precies aan precies die kerk om precies bepaalde redenen. Zoek die dan eerst op. Wat heeft de moderne politieke nu weer te maken met de korintische kerk van 1900 jaar geleden...

quote:
Dat de Israëliërs Gods volk zijn, dus alles wat ze deden voor die God was goed, al die andere Goden waren fout.

Als je de bijbel een beetje zou kunnen zou je zelf weten dat dit niet het geval is, dat de Israeliers vaak door God bestraft werden voor hun eigen gedrag. Maar je leest hem niet, je pikt er uit wat je uitkomt om je standpunt van vandaag te onderbouwen, en vedraait dat uit de context zodat het bevestigt wat je zegt. Vervolgens beschuldig je christenen die wel lezen, in de context zetten en de teksten vergelijken met andere teksten in de bijbel van het verdraaien van de bijbel. De pot verwijt de ketel.

quote:
Hoe wil jij Jezus navolgen als je niet eens weet hoe je hem moet interpreteren?

Is Luther Jezus Christus en alles wat Luther zegt de absolute waarheid? Ik denk het niet. Wat heeft wat je hier zegt te maken daarmee?

quote:
Nee, die hebben bepaald hoe het geloof eruit moet zien. Hun geschriften hebben zeer zeker autoriteit ovoor gelovigen, jij volgt natabene zelf Sola Scriptura na.
Sola Scriptura is geen interpretatie maar het geloof dat de bijbel Gods geinspireerde woord is en daarom de enige bron van autoriteit voor de gelovige. Ik heb niets met augustinus en aquino te maken, in tegendeel zelfs. Luther was een held met mankementen maar zijn geschriften zijn geen deel van de bijbel. Je haalt steeds maar bijzaken erbij: fok users die iets hebben gezegd, of bepaalde auteurs, filosofen... maar de bijbel ken je niet.
pi_112319451
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 19:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat heeft de moderne politieke nu weer te maken met de korintische kerk van 1900 jaar geleden...
En wat heeft de korintische kerk van 1900 jaar geleden nog te maken met heden ??? :P
  vrijdag 1 juni 2012 @ 19:58:15 #232
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112319947
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 19:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Je haalt een topic van 5 jaar geleden aan om me hier aan te spreken over een onderwerp wat offtopic is?

Je vraagt mij om iets, dan geef ik jou antwoord, en dan zeg: Je haalt er een onderwerp bij wat offtopic is. Vind je dit zelf niet nogal vreemd?

quote:
Je vraagt mij niets. Je slaat mij een toon aan alsof je me kunt commanderen. Ik ben daar niet van gediend. Die alsjeblieft is voor jou. In plaats van

Ik heb weinig geslapen en het gaat soms wat minder de laatste tijd dus ik heb niet zo'n goed humeur op het moment, jij ziet daarin rebelleren, ik zie daar gewoon normale verklaringen in. Het spijt me als ik zo'n toon aansla tegen je die je zo opvat, je kunt je ook afvragen waarom je die vraag niet kunt beantwoorden, misschien door dogmatisch denken?

quote:
Zou je ook normaal kunnen vragen of ik daar op zou willen antwoorden. En als je nog wat fatsoen hebt, dan vraag je dat met alsjeblieft.

Ja.

quote:
Door zichzelf voor haar over te geven, op te offeren zoals Christus zichzelf heeft opgeofferd, dat staat er in werkelijkheid.

Dat verklaart waarom van JHWH alleen de maagdelijke vrouwen niet afgeslacht hoefden te worden.

quote:
Natuurlijk maakt dat uit. Paulus schrijft die precies aan precies die kerk om precies bepaalde redenen. Zoek die dan eerst op. Wat heeft de moderne politieke nu weer te maken met de korintische kerk van 1900 jaar geleden...

Hier kan ik niet anders dan om lachen, die laatste zin is hilarisch.

quote:
Als je de bijbel een beetje zou kunnen zou je zelf weten dat dit niet het geval is, dat de Israeliers vaak door God bestraft werden voor hun eigen gedrag. Maar je leest hem niet, je pikt er uit wat je uitkomt om je standpunt van vandaag te onderbouwen, en vedraait dat uit de context zodat het bevestigt wat je zegt. Vervolgens beschuldig je christenen die wel lezen, in de context zetten en de teksten vergelijken met andere teksten in de bijbel van het verdraaien van de bijbel. De pot verwijt de ketel.

Je leest me verkeerd! :D Dat de Israëliërs Gods volk zijn, dus alles wat ze deden voor die God was goed, al die andere Goden waren fout.

Niet, alles wat ze deden tegen die God!

quote:
Is Luther Jezus Christus en alles wat Luther zegt de absolute waarheid? Ik denk het niet. Wat heeft wat je hier zegt te maken daarmee?

Jij baseert je navolgen van de bijbel toch wel op interpretaties hoop ik?

quote:
Sola Scriptura is geen interpretatie maar het geloof dat de bijbel Gods geinspireerde woord is en daarom de enige bron van autoriteit voor de gelovige. Ik heb niets met augustinus en aquino te maken, in tegendeel zelfs. Luther was een held met mankementen maar zijn geschriften zijn geen deel van de bijbel. Je haalt steeds maar bijzaken erbij: fok users die iets hebben gezegd, of bepaalde auteurs, filosofen... maar de bijbel ken je niet.
Ja, dat is dus een interpretatie van hoe het boek in elkaar zit. Luthers vertaling van de psalmen waar hij creatief in was zijn ook geschriften van hem en onderdeel van de bijbel. Ik vind het altijd erg makkelijk om te roepen de bijbel ken je niet, ik heb al laten zien waarom de zondeval een absurd verhaal is, God is alwetend en heeft onwetende mensen en wordt boos als die iets doen uit hun onwetendheid. Ik zeg het keer op keer, en jullie doen je oren dicht en schreeuwen maar.
pi_112321485
Als je per se het leven in wilt delen in goed en slecht, dan is het christendom inderdaad puur en puur slecht. Wat dat betreft klopt het wel inderdaad.
pi_112321895
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 19:58 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Je vraagt mij om iets, dan geef ik jou antwoord, en dan zeg: Je haalt er een onderwerp bij wat offtopic is. Vind je dit zelf niet nogal vreemd?

Je geeft inderdaad antwoord. Maar vind je een post van 5 jaar geleden relevant voor nu? Misschien dat ik na 5 jaar nog wel andere bronnen hebben dan alleen creawiki.

quote:
Ik heb weinig geslapen en het gaat soms wat minder de laatste tijd dus ik heb niet zo'n goed humeur op het moment, jij ziet daarin rebelleren, ik zie daar gewoon normale verklaringen in. Het spijt me als ik zo'n toon aansla tegen je die je zo opvat, je kunt je ook afvragen waarom je die vraag niet kunt beantwoorden, misschien door dogmatisch denken?
Wie zegt dat ik die vraag niet kan beantwoorden? Omdat het ik het niet doe kan ik het niet? Ik geef toch al aan dat ik dat niet wil omdat je me commandeert en ik daar niet van gediend ben?

quote:
Dat verklaart waarom van JHWH alleen de maagdelijke vrouwen niet afgeslacht hoefden te worden.

Dat verklaart het niet. Ik kan die tekst niet gebruiken om te verklaren wat er in die andere tekst staat. Omdat ze over twee totaal verschillende onderwerpen gaan. En beide geven geen algemene instructie over hoe vrouwen behandeld dienen te worden.

quote:
Hier kan ik niet anders dan om lachen, die laatste zin is hilarisch.

Ik interpreteer dit als een gebrek aan een zinnig antwoord.

quote:
Je leest me verkeerd! :D Dat de Israëliërs Gods volk zijn, dus alles wat ze deden voor die God was goed, al die andere Goden waren fout.

Niet, alles wat ze deden tegen die God!

Wat bedoel je met 'voor die God'? Wat zij deden om hem te plezieren? Of alles wat ze deden omdat zij Zijn volk waren?

Overigens is dit ook niet de strekking van de tekst.

quote:
Jij baseert je navolgen van de bijbel toch wel op interpretaties hoop ik?
Ik denk dat alles interpretatie is. Maar niet alle interpretaties zijn evenveel waard.

quote:
Ja, dat is dus een interpretatie van hoe het boek in elkaar zit. Luthers vertaling van de psalmen waar hij creatief in was zijn ook geschriften van hem en onderdeel van de bijbel. Ik vind het altijd erg makkelijk om te roepen de bijbel ken je niet, ik heb al laten zien waarom de zondeval een absurd verhaal is, God is alwetend en heeft onwetende mensen en wordt boos als die iets doen uit hun onwetendheid. Ik zeg het keer op keer, en jullie doen je oren dicht en schreeuwen maar.
Mensen zijn inderdaad onwetend. Maar is alwetendheid een voorwaarde voor geloof? Had God niets gezegd?

2 En de vrouw zeide tot de slang: Van de vrucht der bomen dezes hofs zullen wij eten;
3 Maar van de vrucht des booms, die in het midden des hofs is, heeft God gezegd: Gij zult van die niet eten, noch die aanroeren, opdat gij niet sterft.

Ze hadden dus een keuze om te geloven of niet? God had hen gewaarschuwd.
pi_112323882
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 20:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Mensen zijn inderdaad onwetend. Maar is alwetendheid een voorwaarde voor geloof? Had God niets gezegd?

2 En de vrouw zeide tot de slang: Van de vrucht der bomen dezes hofs zullen wij eten;
3 Maar van de vrucht des booms, die in het midden des hofs is, heeft God gezegd: Gij zult van die niet eten, noch die aanroeren, opdat gij niet sterft.

Maar gelijk stond God hen wat wijs te maken, en dat mag niet:
quote:
Gen.2:9 En de HEERE God liet allerlei bomen uit de aardbodem opkomen, begerenswaardig om te zien en goed om van te eten; ook de boom des levens, in het midden van de hof, en de boom van de kennis van goed en kwaad.
Er stond niet één boom waar ze niet mochten aanzitten, .... maar twee bomen ( de stinkerd ). Ze hebben enkel aan de boom van kennis gezeten en niet aan die boom in de midden van z"n moestuintje. Dát was de levensboom ! Heeft Hij met zijn collega-Goden besloten er een paar vliegende veiligheidsagenten met Star-Wars-zwaarden bij te zetten voor ze daar ook nog zouden aanzitten en hen onsterfelijk maken. Gelukkig hebben ze dát niet gedaan, of we zaten al eeuwen met een overbevolking.
Nu kan je wel bijbeltje-quoten als de beste, m'n beste Ali, maar begrijpen wil nog niet zo lukken.
pi_112324045
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 21:19 schreef ATON het volgende:

[..]

[..]

Er stond niet één boom waar ze niet mochten aanzitten, .... maar twee bomen ( de stinkerd ). Ze hebben enkel aan de boom van kennis gezeten en niet aan die boom in de midden van z"n moestuintje. D'at was de levensboom ! Heeft Hij met zijn collega-Goden besloten er een paar vliegende veiligheidsagenten met Star-Wars-zwaarden bij te zetten voor ze daar ook zouden aanzitten en hen onsterfelijk maken. Gelukkig hebben ze dát niet gedaan, of we zaten al eeuwen met een overbevolking.
Nu kan je wel bijbeltje-quoten als de beste, m'n beste Ali, maar begrijpen wil nog niet zo lukken.
"Kijk mooie lieve kinderen, papa heeft de mooiste speeltuin ter wereld voor jullie gemaakt. Ga maar lekker spelen. O ja, die hele hoge glijbaan in het midden, daar mag je niet af. Echt niet doen hè!"

(en nu maar wachten tot ze op die landmijn onder aan die glijbaan terechtkomen... hehehehehe....)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2012 21:23:20 ]
  vrijdag 1 juni 2012 @ 21:32:42 #237
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112324497
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 20:28 schreef Jigzoz het volgende:
Als je per se het leven in wilt delen in goed en slecht, dan is het christendom inderdaad puur en puur slecht. Wat dat betreft klopt het wel inderdaad.
Het Oude Testament natuurlijk.
pi_112324672
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 21:19 schreef ATON het volgende:

[..]

[..]

Er stond niet één boom waar ze niet mochten aanzitten, .... maar twee bomen ( de stinkerd ). Ze hebben enkel aan de boom van kennis gezeten en niet aan die boom in de midden van z"n moestuintje. Dát was de levensboom ! Heeft Hij met zijn collega-Goden besloten er een paar vliegende veiligheidsagenten met Star-Wars-zwaarden bij te zetten voor ze daar ook nog zouden aanzitten en hen onsterfelijk maken. Gelukkig hebben ze dát niet gedaan, of we zaten al eeuwen met een overbevolking.
Van die boom des levens mochten ze eerst wel eten, maar na de zondeval niet meer, anders konden ze niet meer gered worden. Dat was bescherming.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 21:36:59 #239
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112324678
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 20:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Je geeft inderdaad antwoord. Maar vind je een post van 5 jaar geleden relevant voor nu? Misschien dat ik na 5 jaar nog wel andere bronnen hebben dan alleen creawiki.

ALLE creationistische bronnen zijn dubieus. Als jij mij er ook maar één kunt tonen die overtuigend is en wetenschappelijk correct en onderbouwend, bekeer ik me.

quote:
Wie zegt dat ik die vraag niet kan beantwoorden? Omdat het ik het niet doe kan ik het niet? Ik geef toch al aan dat ik dat niet wil omdat je me commandeert en ik daar niet van gediend ben?

Waar commandeer ik jou als een hond? Ik vraag gewoon iets en jij interpreteert het zo. Het is geschreven tekst, dus het komt zo over, betekent niet dat het ook zo bedoeld is.

quote:
Dat verklaart het niet. Ik kan die tekst niet gebruiken om te verklaren wat er in die andere tekst staat. Omdat ze over twee totaal verschillende onderwerpen gaan. En beide geven geen algemene instructie over hoe vrouwen behandeld dienen te worden.

Jawel, want JHWH roept ertoe op en alles wat hij zegt en commandeert is hoe je hoort te handelen.

quote:
Ik interpreteer dit als een gebrek aan een zinnig antwoord.

Je snapt er niks van............ Als die bijeenkomsten in Korinthië in die tijd de manier is waarop men aan politiek deed, en je bent hedendaags christen, moet je dat toch met hedendaagse politiek vergelijken! :D Ik dacht dat je intelligent genoeg was om dat zelf te begrijpen.

quote:
Wat bedoel je met 'voor die God'? Wat zij deden om hem te plezieren? Of alles wat ze deden omdat zij Zijn volk waren?
Alles wat ze deden omdat die God dat van ze wilden, dat deden ze voor die God dus.

quote:
Overigens is dit ook niet de strekking van de tekst.

Ok.

quote:
Ik denk dat alles interpretatie is. Maar niet alle interpretaties zijn evenveel waard.

Eens.

quote:

Ja, en God wist al welke keuze ze zouden maken. Slimme God.
pi_112324689
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 21:32 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Het Oude Testament natuurlijk.
Het Nieuwe Testament deugt ook niet. Het gaat volledig in tegen de menselijke natuur en zet aan tot het aanvaarden van slachtofferschap.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 21:37:49 #241
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112324713
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 21:36 schreef Gedoetje het volgende:

[..]

Van die boom des levens mochten ze eerst wel eten, maar na de zondeval niet meer, anders konden ze niet meer gered worden. Dat was bescherming.
Anders konden ze niet meer gered worden? :?
  vrijdag 1 juni 2012 @ 21:39:37 #242
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112324794
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 21:37 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het Nieuwe Testament deugt ook niet. Het gaat volledig in tegen de menselijke natuur en zet aan tot het aanvaarden van slachtofferschap.
Het boeddhisme ook. Toch vind ik boeddhisme een zeer aangename religie en geloof dat als iedereen zich daaraan zou houden dat de wereld vredig zou zijn. Ooit oorlogen door Tibetanen gezien? Dat slachtofferschap heeft een doel. De islam, katholicisme en jodendom kunnen nooit vrede brengen, die drie religies hebben van zichzelf bewezen dat ze dat niet kunnen, de islam doet dat in islamitische landen, zijn eigen landen dus, al, katholicisme deed dat in de middeleeuwen wel aardig, en de joden bewijzen in Palestina wel dat ze er geen erg in hebben om zich precies hetzelfde te gedragen als hun vervolgers tijdens de holocaust.
pi_112325111
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 21:37 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Anders konden ze niet meer gered worden? :?
Nee, de duivel was eerst een engel en toen die viel kon hij niet meer gered worden. Maar mensen hebben een lichaam. Jezus heeft Zijn lichaam gegeven en door Zijn opstanding kunnen alle mensen ook opgewekt worden en verzoend met God en alsnog eeuwig met Hem leven.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 21:47:37 #244
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112325156
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 21:46 schreef Gedoetje het volgende:

[..]

Nee, de duivel was eerst een engel en toen die viel kon hij niet meer gered worden. Maar mensen hebben een lichaam. Jezus heeft Zijn lichaam gegeven en door Zijn opstanding kunnen alle mensen ook opgewekt worden en verzoend met God en alsnog eeuwig met Hem leven.
Als mensen van die boom des levens gegeten hadden, was dat allemaal niet nodig geweest.
pi_112325368
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 21:47 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Als mensen van die boom des levens gegeten hadden, was dat allemaal niet nodig geweest.
Dan hadden ze wel eeuwig doorgeleefd, maar gescheiden van God (geestelijk dood).
  vrijdag 1 juni 2012 @ 22:00:33 #246
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112325801
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 21:51 schreef Gedoetje het volgende:

[..]

Dan hadden ze wel eeuwig doorgeleefd, maar gescheiden van God (geestelijk dood).
Hoe kan dat als leven betekent dat je leven krijgt? Geestelijk leven dus? Ze waren niet lichamelijk dood.
pi_112326195
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 22:00 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Hoe kan dat als leven betekent dat je leven krijgt? Geestelijk leven dus? Ze waren niet lichamelijk dood.
Ze zouden sterven ten dage (op de dag) dat ze daarvan aten. Ze stierven niet gelijk lichamelijk. Dat was pas jaren later. Dus ze gingen toen geestelijk dood.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 22:09:24 #248
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_112326232
Waarom ziet iedereen dat hof van eden als een paradijs ? de mens werd erin gezet om te werken als slaaf. vanaf gen2 wordt het gewoon een harry potter story.
Gen 1 waarom had men het daar niet bij kunnen laten? god als een scheppende levensbrengende kracht.
There is only one religion
pi_112326611
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 22:09 schreef Dance99Vv het volgende:
Waarom ziet iedereen dat hof van eden als een paradijs ? de mens werd erin gezet om te werken als slaaf. vanaf gen2 wordt het gewoon een harry potter story.
Gen 1 waarom had men het daar niet bij kunnen laten? god als een scheppende levensbrengende kracht.
De mens als slaaf in het Paradijs... uhuh |:(

Omdat een God als scheppende kracht geen boodschap en doel geeft aan het leven en geen belofte geeft van een leven na de dood, waardoor men dus geen enkele richtlijnen heeft of ergens naar kan streven.
pi_112327923
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 22:18 schreef TheHappyPrince het volgende:

[..]

De mens als slaaf in het Paradijs... uhuh |:(

Omdat een God als scheppende kracht geen boodschap en doel geeft aan het leven en geen belofte geeft van een leven na de dood, waardoor men dus geen enkele richtlijnen heeft of ergens naar kan streven.
Ik ben aan het studeren voor tegelzetter, zodat als ik dood ga ik me in de hemel kan inzetten voor iets goeds. Want als ze me niet nodig hebben moet ik misschien hele zware arbeid verrichten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')