abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 juni 2012 @ 16:56:36 #201
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112313165
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:55 schreef TheHappyPrince het volgende:

[..]

Een kind is niet hetzelfde als een volwassen mens. Bovendien: er waren genoeg andere vruchten en lekkernijen in Eden, want het is een Paradijs.
Een kind in relatie tot een volwassene is hetzelfde als God in relatie tot een mens. Allebei begeleiders ten opzichte van de onwetende. Als het kind slimmer is dan de volwassene wordt de volwassene boos, want die wil de macht houden over het kind.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_112313172
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:55 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Leugens of onwetendheid. Dat klopt helemaal niet wat je zegt. Daarnaast is uit de discussie met Kingdom34 al genoeg gebleken dat het volkomen van de gekken is om te beweren dat soorten niet veranderen en zich kunnen afscheiden van andere soorten.
Heeft kingdom de bijbel geschreven? :') Waarom haal je andere mensen erbij?
Ja Kingdom was er vast bij toen het gebeurde, die heeft gauw even alles opgeschreven wat er tussen God, Adam en Eva gebeurde.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2012 16:57:13 ]
pi_112313191
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Je wordt nu geindoctrineerd door de oppositie. Men weet nauwelijks wat over het ontstaan van de aarde, het zijn theorien. Soorten zijn een door mensen gedefinieerd begrip. Ik kan stellen dat er 6 miljard soorten mensen zijn, en van elke soort een individu. Of er zijn 10 soorten want ik kan 10 rassen definieren. Of er is maar 1 soort, homo sapiens sapiens. Allemaal menselijke kaders. Het ontstaan van soorten weet men helemaal niets van, de fossielen tonen aan dat alles er tegelijkertijd was, ineens.
Tuurlijk, daarom vinden wij ook fossielen allemaal in dezelfde laag van de aarde.
pi_112313227
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:56 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Een kind in relatie tot een volwassene is hetzelfde als God in relatie tot een mens. Allebei begeleiders ten opzichte van de onwetende. Als het kind slimmer is dan de volwassene wordt de volwassene boos, want die wil de macht houden over het kind.
Een kind heeft niet hetzelfde denkvermogen als een volwassene. Vandaar ook dat pedofilie niet mag, of dat je pas alcohol mag als je 16 bent, of rijden als je 18 bent.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 16:58:41 #205
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112313255
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:56 schreef Argo het volgende:

[..]

Heeft kingdom de bijbel geschreven? :') Waarom haal je andere mensen erbij?
Ja Kingdom was er vast bij toen het gebeurde, die heeft gauw even alles opgeschreven wat er tussen God, Adam en Eva gebeurde.
Nee maar ik snap er geen flikker meer van. :') Ik hang hier nu al meer dan 1 jaar rond op F&L volgensmij, en snap het christelijk geloof nog steeds niet, omdat al die gelovigen hier weer wat anders zeggen.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_112313285
Nog een vraagje waar in de bijbel staat eigenlijk dat dieren niet kunnen evolueren? Wat als God dieren heeft gemaakt die kunnen evolueren, er wordt namelijk naar de slang verwezen in die eerdere citaten. Dat hij maar moest kruipen, de slang heeft zelf nog zoals wij onze blinde darm hebben. Nog wat deeltjes die erop wijze dat hij ooit poten heeft gehad. Dus de bijbel wist al van evolutie af?

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:58 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Nee maar ik snap er geen flikker meer van. :') Ik hang hier nu al meer dan 1 jaar rond op F&L volgensmij, en snap het christelijk geloof nog steeds niet, omdat al die gelovigen hier weer wat anders zeggen.
Lees het dan zelf eens, op een boeken club ben je het ook niet altijd eens over hetzelfde boek. :')

[ Bericht 54% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2012 16:59:52 ]
  vrijdag 1 juni 2012 @ 16:59:58 #207
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112313306
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:58 schreef TheHappyPrince het volgende:

[..]

Een kind heeft niet hetzelfde denkvermogen als een volwassene. Vandaar ook dat pedofilie niet mag, of dat je pas alcohol mag als je 16 bent, of rijden als je 18 bent.
Ja, maar een kind kan wel leren hoe het moet denken, waarom zou de volwassene dat tegenhouden?
  vrijdag 1 juni 2012 @ 17:00:55 #208
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112313339
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:59 schreef Argo het volgende:
Nog een vraagje waar in de bijbel staat eigenlijk dat dieren niet kunnen evolueren? Wat als God dieren heeft gemaakt die kunnen evolueren, er wordt namelijk naar de slang verwezen in die eerdere citaten. Dat hij maar moest kruipen, de slang heeft zelf nog zoals wij onze blinde darm hebben. Nog wat deeltjes die erop wijze dat hij ooit poten heeft gehad. Dus de bijbel wist al van evolutie af?

[..]

Lees het dan zelf eens, op een boeken club ben je het ook niet altijd eens over hetzelfde boek. :')
Ik lees het zelf ook, en als ik bepaalde passages lees dan verdraaien sommige christenen wat er staat.
pi_112313350
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:59 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ja, maar een kind kan wel leren hoe het moet denken, waarom zou de volwassene dat tegenhouden?
Ik zou liever niets weten en mijn leven happy leiden. Dan alles weten en samen met het kwaad moeten te dansen. Als ze me nu zeide Argo we pakken alles weg wat je weet en we vervangen het met toffe herinneringen en een tof leven waar niets meer je kan bekommeren. Waar je lekker in Eden rond mag scharrelen dan zei ik nu nog ja.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:00 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ik lees het zelf ook, en als ik bepaalde passages lees dan verdraaien sommige christenen wat er staat.
Nou leuk dat je dan alleen op het laatste reageert terwijl het eerste eigenlijk van belang was.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2012 17:01:35 ]
pi_112313362
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:55 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Leugens of onwetendheid. Dat klopt helemaal niet wat je zegt. Daarnaast is uit de discussie met Kingdom34 al genoeg gebleken dat het volkomen van de gekken is om te beweren dat soorten niet veranderen en zich kunnen afscheiden van andere soorten.
En dat heb je zelf ontdekt?
  vrijdag 1 juni 2012 @ 17:04:04 #211
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112313485
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

En dat heb je zelf ontdekt?
Je komt weer precies met het argument van Kingdom34 aanzetten. Je vindt dus dat we alles direct moeten waarnemen om het te bewijzen? De vikingen hebben niet bestaan, die zien we namelijk niet direct, al die archeologische vondsten van ze zijn daar allemaal geplaatst door wetenschappers in een complot?
pi_112313566
Ik ga, de Duivel zegt mij dat ik het moet opgeven, MetallsAwesome zal nooit om te praten zijn helaas. Hč jammer, we hadden je zieltje graag gehad!
pi_112313632
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:06 schreef TheHappyPrince het volgende:
Ik ga, de Duivel zegt mij dat ik het moet opgeven, MetallsAwesome zal nooit om te praten zijn helaas. Hč jammer, we hadden je zieltje graag gehad!
Voor een knuffel join ik de dark side. Argo voelt daar wel wat voor.
pi_112313844
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:04 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Je komt weer precies met het argument van Kingdom34 aanzetten. Je vindt dus dat we alles direct moeten waarnemen om het te bewijzen? De vikingen hebben niet bestaan, die zien we namelijk niet direct, al die archeologische vondsten van ze zijn daar allemaal geplaatst door wetenschappers in een complot?
Waarom open je topics met vragen als je alles al weet?
  vrijdag 1 juni 2012 @ 17:15:35 #215
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112313918
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Waarom open je topics met vragen als je alles al weet?
Ik weet dat toch niet, ik weet niet waarom of wat het christendom precies is en al het geweld en de agressie zou verklaard kunnen worden op deze manier. Daarnaast vraag ik me af hoe jij weet dat evolutie een leugen is. Waarom negeer je al het overweldigende bewijs ervoor? Jij wordt hier misleid.
pi_112314015
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:15 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ik weet dat toch niet, ik weet niet waarom of wat het christendom precies is en al het geweld en de agressie zou verklaard kunnen worden op deze manier. Daarnaast vraag ik me af hoe jij weet dat evolutie een leugen is. Waarom negeer je al het overweldigende bewijs ervoor? Jij wordt hier misleid.
Evolutie is geen leugen volgens de bijbel.

Lees dit nog eens verdomme. Je begint nu vervelend te worden.

En geweld en agressie komt door de vrije-wil verder zijn er ook nog vast dingen waar wij niets van af weten. Weet jij hoe je een aarde maakt? Nee dat weet jij niet onze God klaarblijkelijk wel. Dus zou het kunnen dat hij meer dan ons weet dat hij anders werkt dan wij denken?

Geef je eigen draai er eens aan verdomme.
pi_112314115
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:15 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Welk geweld en de agressie? Van de katholieke kerk uit de middeleeuwen?

Waarom stel je dat ik bewijs negeer? Heb ik geen oeverloze discussies gevoerd waarin al dat zogenaamde 'onweerlegbare' bewijs langs is gekomen? Wat weet jij nu over wat ik negeer en wat niet?
  vrijdag 1 juni 2012 @ 17:21:16 #218
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112314133
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:18 schreef Argo het volgende:

[..]

Evolutie is geen leugen volgens de bijbel.

Lees dit nog eens verdomme. Je begint nu vervelend te worden.

En geweld en agressie komt door de vrije-wil verder zijn er ook nog vast dingen waar wij niets van af weten. Weet jij hoe je een aarde maakt? Nee dat weet jij niet onze God klaarblijkelijk wel. Dus zou het kunnen dat hij meer dan ons weet dat hij anders werkt dan wij denken?

Geef je eigen draai er eens aan verdomme.
Ja, ik lees het en ik zie er graag het bewijs voor dat dat bij een slang zo is.
pi_112314153
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:21 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ja, ik lees het en ik zie er graag het bewijs voor dat dat bij een slang zo is.
Google is niet je sterkste punt?

Skelet

Het skelet van een slang bestaat uit een schedel en een ruggengraat met zeer veel wervels; ongeveer 160 tot meer dan 400, afhankelijk van de soort. Behalve de eerste twee nekwervels (de atlas en de draaier) draagt iedere borstwervel steeds twee ribben, die zeer flexibel zijn en in verbinding staan met de buikschubben. Een aantal slangen heeft gevorkte ribben aan de cloaca.[4] De staartwervels dragen geen ribben en bij alle slangen ontbreken het borstbeen en het heiligbeen. Sommige slangen, zoals de boa's, hebben nog wel restanten van een bekken en soms kleine flapachtige uitsteekseltjes van wat ooit achterpoten waren, slangen hebben echter nooit functionele poten.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 17:23:31 #220
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112314206
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Welk geweld en de agressie? Van de katholieke kerk uit de middeleeuwen?

Waarom stel je dat ik bewijs negeer? Heb ik geen oeverloze discussies gevoerd waarin al dat zogenaamde 'onweerlegbare' bewijs langs is gekomen? Wat weet jij nu over wat ik negeer en wat niet?
Je baseert je op ludieke creationistische bronnen die liegen en bedriegen om creationisme in stand te houden, daarom word je misleid. Daarnaast, ga eens in op dat punt van argo, dat evolutie niet strijdig is met de bijbel. En je doet de claim dat creationisme juist is, kom dan ook met het wetenschappelijke bewijs ervoor.
Over dat geweld en die agressie: De manier waarop JHWH vindt dat vrouwen behandeld moeten worden, die dus maar gelijkwaardig lijkt, de manier waarop met andere volkeren werd omgegaan, die JHWH ook tot inzicht had kunnen brengen. En daarbij ook nog de kruistochten ja bij de katholieken en de 30-jarige oorlog bij zowel de katholieken als protestanten.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 17:24:43 #221
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112314236
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:21 schreef Argo het volgende:

[..]

Google is niet je sterkste punt?

Skelet

Het skelet van een slang bestaat uit een schedel en een ruggengraat met zeer veel wervels; ongeveer 160 tot meer dan 400, afhankelijk van de soort. Behalve de eerste twee nekwervels (de atlas en de draaier) draagt iedere borstwervel steeds twee ribben, die zeer flexibel zijn en in verbinding staan met de buikschubben. Een aantal slangen heeft gevorkte ribben aan de cloaca.[4] De staartwervels dragen geen ribben en bij alle slangen ontbreken het borstbeen en het heiligbeen. Sommige slangen, zoals de boa's, hebben nog wel restanten van een bekken en soms kleine flapachtige uitsteekseltjes van wat ooit achterpoten waren, slangen hebben echter nooit functionele poten.
Ja ok, en waarom zegt dan bijna niemand dat evolutie met de bijbel verenigbaar is? De meesten zeggen juist dat evolutie een list van Satan is.
pi_112314277
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:24 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ja ok, en waarom zegt dan bijna niemand dat evolutie met de bijbel verenigbaar is? De meesten zeggen juist dat evolutie een list van Satan is.
Ik zie slechts wat ik lees, en leg daar een link aan. Sowieso waarom ervan uitgaan wat andere zeggen? Er was eens een filosoof/redenaar weet niet meer wat hij was of wat zijn naam was. Maar hij zei iets publiekelijk en alle mensen om hem heen klapte voor hem etc. En toen zei hij tegen zijn vrienden: ''Heb ik iets verkeerds gezegd?''
  vrijdag 1 juni 2012 @ 17:28:01 #223
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112314342
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:25 schreef Argo het volgende:

[..]

Ik zie slechts wat ik lees, en leg daar een link aan. Sowieso waarom ervan uitgaan wat andere zeggen? Er was eens een filosoof/redenaar weet niet meer wat hij was of wat zijn naam was. Maar hij zei iets publiekelijk en alle mensen om hem heen klapte voor hem etc. En toen zei hij tegen zijn vrienden: ''Heb ik iets verkeerds gezegd?''
Ja, ik snap het.
pi_112314488
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:23 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Je baseert je op ludieke creationistische bronnen die liegen en bedriegen om creationisme in stand te houden, daarom word je misleid.
Zoals?

quote:
Daarnaast, ga eens in op dat punt van argo, dat evolutie niet strijdig is met de bijbel.
Alsjeblieft.

quote:
En je doet de claim dat creationisme juist is, kom dan ook met het wetenschappelijke bewijs ervoor.
Waar in dit topic?

quote:
Over dat geweld en die agressie: De manier waarop JHWH vindt dat vrouwen behandeld moeten worden, die dus maar gelijkwaardig lijkt,
25 Gij mannen, hebt uw eigen vrouwen lief, gelijk ook Christus de Gemeente liefgehad heeft, en Zichzelven voor haar heeft overgegeven;

quote:
de manier waarop met andere volkeren werd omgegaan, die JHWH ook tot inzicht had kunnen brengen
5 Ziet, ik heb u geleerd de inzettingen en rechten, gelijk als de HEERE, mijn God, mij geboden heeft; opdat gij alzo doet in het midden des lands, waar gij naar toe gaat, om het te erven.
6 Behoudt ze dan, en doet ze; want dat zal uw wijsheid en uw verstand zijn voor de ogen der volken, die al deze inzettingen horen zullen, en zeggen: Dit grote volk alleen is een wijs en verstandig volk!
7 Want wat groot volk is er, hetwelk de goden zo nabij zijn als de HEERE, onze God, zo dikwijls als wij Hem aanroepen?
8 En wat groot volk is er, dat zo rechtvaardige inzettingen en rechten heeft, als deze ganse wet is, die ik heden voor uw aangezicht geef?

quote:
. En daarbij ook nog de kruistochten ja bij de katholieken en de 30-jarige oorlog bij zowel de katholieken als protestanten.
Jezus roept ons op tot kruistochten en oorlog? Of om onze vijanden lief te hebben? Waren dat dus christelijke daden?
  vrijdag 1 juni 2012 @ 17:40:34 #225
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112314802
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Zoals?

Creationisten wiki

quote:
Alsjeblieft.
Je zegt alsjeblieft maar je antwoord zie ik nergens.

quote:
Waar in dit topic?

Heb ik gezegd in dit topic?

quote:
25 Gij mannen, hebt uw eigen vrouwen lief, gelijk ook Christus de Gemeente liefgehad heeft, en Zichzelven voor haar heeft overgegeven;

Efeziėrs 5,24

En zoals de kerk het gezag van Christus erkent, zo moeten vrouwen in ieder opzicht het gezag van hun man erkennen.

De man is dus God voor een vrouw. :')

1 Korintiėrs 14,34

Vrouwen moeten gedurende uw samenkomsten zwijgen. Ze mogen niet spreken, maar moeten ondergeschikt blijven, zoals ook in de wet staat.

Ondergeschikt blijven vind jij gelijkwaardig?

quote:
5 Ziet, ik heb u geleerd de inzettingen en rechten, gelijk als de HEERE, mijn God, mij geboden heeft; opdat gij alzo doet in het midden des lands, waar gij naar toe gaat, om het te erven.
6 Behoudt ze dan, en doet ze; want dat zal uw wijsheid en uw verstand zijn voor de ogen der volken, die al deze inzettingen horen zullen, en zeggen: Dit grote volk alleen is een wijs en verstandig volk!
7 Want wat groot volk is er, hetwelk de goden zo nabij zijn als de HEERE, onze God, zo dikwijls als wij Hem aanroepen?
8 En wat groot volk is er, dat zo rechtvaardige inzettingen en rechten heeft, als deze ganse wet is, die ik heden voor uw aangezicht geef?

Ja, alleen voor het volk van Israėl is alles rechtvaardig ja.

quote:
Jezus roept ons op tot kruistochten en oorlog?
Volgens Maarten Luther wel, ik kan je de bron geven als je wilt.

quote:
Of om onze vijanden lief te hebben? Waren dat dus christelijke daden?
Volgens Maarten Luther is het christelijk hoor om oorlog te voeren, en Augustinus en Thomas van Aquino hebben uitgedacht wat een rechtvaardige oorlog is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')