abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112311346
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:08 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Wat ik eerder bedoel is sektes bijvoorbeeld, scientologisten voelen zich bevrijd en mormonen ook, maar die mormonen staan 10% van hun inkomen aan de kerk af waardoor ze financieel uitgebuit worden. Het voelt als bevrijding maar is het niet.
Ik ben ook lid van een 'sekte' uit vrije wil en sta uit vrije wil 10 procent van mijn inkomen af en geef soms nog meer donaties. Want om een organisatie draaiende te houden heb je nu eenmaal geld nodig. Ben ik dan gevangen? Zou ik niet een profiteur zijn als ik kom om te consumeren zonder te investeren? Maakt het geven mij niet vrij van een egoistische zucht naar profiteren?
  vrijdag 1 juni 2012 @ 16:10:50 #152
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_112311349
quote:
Dan zou dat heel slim zijn natuurlijk. Maar dan moet je mij uitleggen hoe je iemand laat voelen dat hij iets is wat hij niet is en iets doet wat hij niet doet.
Dat kan ik je wel uitleggen hoor. Dat is precies hetzelfde als wanneer iemand in het verleden door Zeus is aangeraakt. Of de kracht van de voorouders van de Aboriginbals voelde. Of wanneer een gelovige Azteec in Mexico geloofde dat quetzalquotl echt met hem praatte. OF wou je zeggen dat de christelijke god zich in die hoedanigheid vermomde ( als afgod ) om met de mensen te praten? Nee?

Toch geloofden ze het echt. Of dacht je dat alle andere gelovigen het 'faken'?
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_112311381
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:10 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Wat je hier beschrijft is echt niet uniek aan het christendom hoor. Er zijn net zo goed boeddhisten en moslims die door hun geloof of levensbeschouwing zichzelf bevrijd weten te voelen en te stoppen met alcohol en tabak.
Wat kan mij dat in hemelsnaam schelen? Ben ik daardoor minder bevrijd? Of zijn zij meer bevrijd?
  vrijdag 1 juni 2012 @ 16:12:54 #154
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112311426
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik ben ook lid van een 'sekte' uit vrije wil en sta uit vrije wil 10 procent van mijn inkomen af en geef soms nog meer donaties. Want om een organisatie draaiende te houden heb je nu eenmaal geld nodig. Ben ik dan gevangen? Zou ik niet een profiteur zijn als ik kom om te consumeren zonder te investeren? Maakt het geven mij niet vrij van een egoistische zucht naar profiteren?
En je weet ook zeker dat dat geld goed terechtkomt en dat ze dat zonder slechte redenen doen? Scientology doet ook ontwikkelingswerk met die kerk, is dat om die arme mensen te helpen denk je? Is dat niet eerder iets met als doel gevangenschap aan die kerk?
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 16:14:06 #155
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112311468
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Wat kan mij dat in hemelsnaam schelen? Ben ik daardoor minder bevrijd? Of zijn zij meer bevrijd?
Daarmee wil ik aantonen dat een bevrijdingsgevoel niet uniek is aan een specifiek geloof en dat er dus makkelijk misbruik van gemaakt kan worden. Dat misbruik door bevrijd te voelen zou je kunnen zien als een vorm van iets duivels. Net zoals een naïeveling die opgelicht wordt door de omgeving, de omgeving laat hem/haar huiswerk maken, de naïeveling denkt: Ik help die mensen daarmee! De omgeving denkt: Ha, makkelijk zo voor mijn huiswerk, nu heb ik meer tijd.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_112311473
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:12 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

En je weet ook zeker dat dat geld goed terechtkomt en dat ze dat zonder slechte redenen doen? Scientology doet ook ontwikkelingswerk met die kerk, is dat om die arme mensen te helpen denk je? Is dat niet eerder iets met als doel gevangenschap aan die kerk?
Een ding is zeker het geld gaat niet naar de duivel. Dus in welk opzicht ben je dan slaaf van de duivel?

Nog een vraag ik voel me gevangen in de maatschappij. Maar ik geloof nergens in, wiens slachtoffer ben ik dan? Dat van de maatschappij of dat van de duivel? Ik betaal ook geld aan de belastingdienst die nemen geld van mijn loon in, is dat een sekte van de duivel? Kan ik Geert Wilders stemmen om vrij te komen?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2012 16:15:18 ]
  vrijdag 1 juni 2012 @ 16:15:09 #157
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112311510
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:14 schreef Argo het volgende:

[..]

Een ding is zeker het geld gaat niet naar de duivel. Dus in welk opzicht ben je dan slaaf van de duivel?

Nog een vraag ik voel me gevangen in de maatschappij. Maar ik geloof nergens in, wiens slachtoffer ben ik dan? Dat van de maatschappij of dat van de duivel?
De duivel is in dit geval een symbolisering van dwang en gebondenheid aan iets wat je wil misleiden van de waarheid.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 16:15:43 #158
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_112311525
quote:
Tuurlijk kan het jou niks schelen. Want jouw geloof is natuurlijk de echte. En al die nepperds de afgelopen 5000 jaar in alle landen van de wereld zijn fakers!
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
  vrijdag 1 juni 2012 @ 16:15:43 #159
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112311526
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:14 schreef Argo het volgende:

[..]

Nog een vraag ik voel me gevangen in de maatschappij. Maar ik geloof nergens in, wiens slachtoffer ben ik dan? Dat van de maatschappij of dat van de duivel? Ik betaal ook geld aan de belastingdienst die nemen geld van mijn loon in, is dat een sekte van de duivel? Kan ik Geert Wilders stemmen om vrij te komen?
De belastingdienst houdt jou geen verkeerde waarheid voor, sommige sektes wel.
pi_112311545
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:15 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

De duivel is in dit geval een symbolisering van dwang en gebondenheid aan iets wat je wil misleiden van de waarheid.
Nou wat is de waarheid? Is een maatschappij waarin wij allen werken, echt? Zijn grenzen van landen verzonnen door mensen of is dat de waarheid? Is de wereld niet van iedereen? Waarom ben ik dan niet vrij om te gaan en te staan waar ik wil? In dit geval is de wereld in de macht van de duivel ja.
pi_112311551
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:12 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Zelfs al komt het niet allemaal exact goed terecht (elk mensenwerk bevat fouten) dan zou ik nog geven. Want het is God die ons vraagt te investeren. Ik streef ernaar te doen wat God vraagt, en de gevolgen laat ik aan Hem over. De katholieke kerk doet ook 'ontwikkelingswerk', echter voor mij is het niet zo moeilijk te zien dat die kerk van nature al corrupt is. Bij mijn eigen kerk denk ik daar anders over, daarom geef ik aan die kerk en niet scientology of aan de anderen.

Het heeft niets met gevangenschap te maken. Geloof is een relatie, geen geforceerd lidmaatschap aan een organisatie. De kerk is het lichaam van Christus. Het lichaam van Christus moet eten en drinken en een dak boven het hoofd hebben zich tot de wereld kunnen richten. Daar is geld voor nodig. Ieder draagt zijn steentje bij en zodoende kunnen we vooruit.

Scientology heeft overigens ook niets met het geloof te maken trouwens. Beetje stupide vergelijking eerlijk gezegd.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 16:18:46 #162
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112311641
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:16 schreef Argo het volgende:

[..]

Nou wat is de waarheid? Is een maatschappij waarin wij allen werken, echt? Zijn grenzen van landen verzonnen door mensen of is dat de waarheid? Is de wereld niet van iedereen? Waarom ben ik dan niet vrij om te gaan en te staan waar ik wil? In dit geval is de wereld in de macht van de duivel ja.
Jij vindt dus dat een boek in potentie de waarheid is, ook al spreekt alle wetenschap het tegen? Je weet wel waar ik het over heb. Hoop ik.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 16:19:04 #163
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112311655
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Scientology heeft overigens ook niets met het geloof te maken trouwens. Beetje stupide vergelijking eerlijk gezegd.
Dit slaat nergens op.
pi_112311672
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:19 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Dit slaat nergens op.
Dit topic slaat nergens op.
pi_112311725
Scientology is toch geen christelijke organisatie?

Ik ga de kerk toch ook niet vergelijking met greenpeace of de zonnebloem?
pi_112311730
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:18 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Jij vindt dus dat een boek in potentie de waarheid is, ook al spreekt alle wetenschap het tegen? Je weet wel waar ik het over heb. Hoop ik.
Nee wat ik vind is dat, de waardes van waarheid nog lang niet zijn vastgesteld. Je bent vast bekend met sceptische gedachten? Want waarom is het niet de waarheid dat wij een brein in een vat zijn? Waarom zou de maatschappij de waarheid zijn?

Wat nu precies waarheid is kunnen we niet altijd vast stellen. Is 2+2=4 omdat wij het zeggen of omdat het zo is?

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2012 16:21:02 ]
  vrijdag 1 juni 2012 @ 16:20:57 #167
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112311738
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Waarom ga je nou weer wegkijken van wat ik zeg. Scientology geen geloof noemen is zelf een stupide bewering, omdat het uitgaat van bepaalde geloofsartikelen.
pi_112311749
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:20 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Waarom ga je nou weer wegkijken van wat ik zeg. Scientology geen geloof noemen is zelf een stupide bewering, omdat het uitgaat van bepaalde geloofsartikelen.
Is het christelijk?
pi_112311754
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:20 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Dan nog hoeft het geen geloof te zijn. Dat christelijk is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2012 16:21:33 ]
  vrijdag 1 juni 2012 @ 16:22:02 #170
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112311778
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Scientology is toch geen christelijke organisatie?

Ik ga de kerk toch ook niet vergelijking met greenpeace of de zonnebloem?
*zucht*
  vrijdag 1 juni 2012 @ 16:22:34 #171
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112311804
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:21 schreef Argo het volgende:

[..]

Dan nog hoeft het geen geloof te zijn. Dat christelijk is.
Nee, dat klopt. Is dat voorwaarde? Het gaat mij even niet om of het wel of niet christelijk is, maar om bevrijdingsgevoelens en misbruik.
pi_112311824
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:22 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Nee, dat klopt. Is dat voorwaarde? Het gaat mij even niet om of het wel of niet christelijk is, maar om bevrijdingsgevoelens en misbruik.
Dit topic ging toch erover dat de bijbel van de duivel zou kunnen zijn? Of zit ik verkeerd?
  vrijdag 1 juni 2012 @ 16:25:30 #173
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112311901
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:23 schreef Argo het volgende:

[..]

Dit topic ging toch erover dat de bijbel van de duivel zou kunnen zijn? Of zit ik verkeerd?
Wat ik onder de duivel versta is alles wat slecht is, alles wat tot ellende en leed leidt. Ik zie in het Oude Testament zeer veel zaken terug die tot ellende en leed leiden.
pi_112311957
Als er 1 ding is wat ik niet ben geworden door mijn geloof is het wel gevangen.

Ik ben er zo vrij van geworden dat ik met een tent in mijn rugzak een paar maanden rond heb getrokken, zonder woning, zonder geld, zonder idee waar ik heenliep. En al vertrouwend op God van de ene mooie ervaring in de andere terecht kwam.

Ik ben er zo vrij van geworden dat ik in een ander land terecht ben gekomen en daar een nieuw leven op heb kunnen bouwen, in harmonie met God, de slechte dingen van mijn oude leven aflerend en nieuwe goede gebruiken aanlerend.

Ik ben er vrij van geworden in fysieke, emotionele en spirituele zin. Er blijft een innerlijke strijd maar door het geloof is alles te overwinnen. Elke menselijke zorg, beperking, angst, inbeelding, die we maar voor kunnen stellen, want God is groter dan deze kleine wereld met kleine mensen die zich groot wanen, God is in staat alles te doen ver boven wat wij ons voor kunnen stellen.

Die 10 procent van mijn inkomen geef ik met plezier af uit dank voor wat God voor mij heeft gedaan. Dat geld wat ik geef is dus wat mij betreft niet voor de organisatie 'kerk' maar voor God. Hij heeft me uberhaupt werk, eten, huis, enzovoorts gegeven, hij heeft me het leven gegeven, de wereld gegeven, Zijn Zoon gegeven, wat ga ik dan moeilijk doen over 10 procent van mijn inkomen om het goede nieuws aan anderen te kunnen brengen zodat ook zij vrij kunnen zijn? Je bent zelf gevangen door de duivel die je vanalles influistert om je maar weg te houden van het geloof en zelf vrij te worden, je sluit jezelf op door je hardnekkige ongeloof en nu rebellie tegen Diegene die bij jou aan de deur klopt.
pi_112311965
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:25 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Wat ik onder de duivel versta is alles wat slecht is, alles wat tot ellende en leed leidt. Ik zie in het Oude Testament zeer veel zaken terug die tot ellende en leed leiden.
Daarom is toch juist het nieuwe testament in werking gesteld? En newsflahs 80% van het leven is nu eenmaal ellende. Niet eens zozeer door de duivel maar door mensen die er niet mee om kunnen gaan.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 16:30:45 #176
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112312134
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Als er 1 ding is wat ik niet ben geworden door mijn geloof is het wel gevangen.

Ik ben er zo vrij van geworden dat ik met een tent in mijn rugzak een paar maanden rond heb getrokken, zonder woning, zonder geld, zonder idee waar ik heenliep. En al vertrouwend op God van de ene mooie ervaring in de andere terecht kwam.

Ik ben er zo vrij van geworden dat ik in een ander land terecht ben gekomen en daar een nieuw leven op heb kunnen bouwen, in harmonie met God, de slechte dingen van mijn oude leven aflerend en nieuwe goede gebruiken aanlerend.

Ik ben er vrij van geworden in fysieke, emotionele en spirituele zin. Er blijft een innerlijke strijd maar door het geloof is alles te overwinnen. Elke menselijke zorg, beperking, angst, inbeelding, die we maar voor kunnen stellen, want God is groter dan deze kleine wereld met kleine mensen die zich groot wanen, God is in staat alles te doen ver boven wat wij ons voor kunnen stellen.

Die 10 procent van mijn inkomen geef ik met plezier af uit dank voor wat God voor mij heeft gedaan. Dat geld wat ik geef is dus wat mij betreft niet voor de organisatie 'kerk' maar voor God. Hij heeft me uberhaupt werk, eten, huis, enzovoorts gegeven, hij heeft me het leven gegeven, de wereld gegeven, Zijn Zoon gegeven, wat ga ik dan moeilijk doen over 10 procent van mijn inkomen om het goede nieuws aan anderen te kunnen brengen zodat ook zij vrij kunnen zijn? Je bent zelf gevangen door de duivel die je vanalles influistert om je maar weg te houden van het geloof en zelf vrij te worden, je sluit jezelf op door je hardnekkige ongeloof en nu rebellie tegen Diegene die bij jou aan de deur klopt.
Ik rebelleer tegen iets wat mij in onzin als creationisme wil laten geloven? Tegen Daniel Dennett werd ook door een gelovige gezegd dat hij zelf de duivel was, waarop lachreacties volgden, en begrijpelijk. Ik wil overigens wel geloven hoor, in een goede God, niet in eentje die zo irrationeel handelt en als een onrechtvaardige vader zijn kinderen straft voor iets waar hij zelf verantwoordelijk voor is, jij noemt dat klagen, ik noem dat nadenken.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 16:31:23 #177
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112312161
Vreemd dat elke keer als ik kritiek geef je zegt dat ik rebelleer, en als ik niet aanneem wat je zegt ben ik fout.
pi_112312175
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:30 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ik rebelleer tegen iets wat mij in onzin als creationisme wil laten geloven? Tegen Daniel Dennett werd ook door een gelovige gezegd dat hij zelf de duivel was, waarop lachreacties volgden, en begrijpelijk. Ik wil overigens wel geloven hoor, in een goede God, niet in eentje die zo irrationeel handelt en als een onrechtvaardige vader zijn kinderen straft voor iets waar hij zelf verantwoordelijk voor is, jij noemt dat klagen, ik noem dat nadenken.
Omdat de mens vrije wil heeft is de mens ZELF verantwoordelijk, wanneer leer je het nou eens? Heb ik zeven pagina's lang tegen een muur staan praten?
  vrijdag 1 juni 2012 @ 16:32:07 #179
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112312202
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:31 schreef TheHappyPrince het volgende:

[..]

Omdat de mens vrije wil heeft is de mens ZELF verantwoordelijk, wanneer leer je het nou eens?
Lees Genesis, kom dan maar terug. Dank u.
pi_112312225
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:32 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ja oud testament nieuw testament. Wanneer gaan mensen eens snappen dat het oude=oude regels zijn en het nieuwe =nieuwe regels zijn. :')
pi_112312227
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:32 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Nou, kom maar op met die passages waaruit blijkt dat God zorgt voor de zonde van de mens en niet de mens zelf!
pi_112312231
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:30 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Waar heb je het in hemelsnaam over.
pi_112312405
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:32 schreef TheHappyPrince het volgende:

[..]

Nou, kom maar op met die passages waaruit blijkt dat God zorgt voor de zonde van de mens en niet de mens zelf!
Argo 1:1
En de koning Argo smeekte voor de knieën van God! ''Vergeef mij toch u heilige vader van alles dat heilig is!'' God keek op vanuit zijn troon spuugde in Argo's gezicht en zei dat het carnaval was. In een mum van tijd ontdeed hij zich van zijn kostuum en bleek het de duivel te zijn. De jonge Argo kapot gemaakt door verdriet schreeuwde het uit. Waarop een engel hem recht door zijn hart penetreerde en hem in zijn oren fluisterde. ''God heeft jou laten zondigen ik bevrijd jou.''

Ja sorry ik verveelde mij. :')
pi_112312421
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:31 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Vreemd dat elke keer als ik kritiek geef je zegt dat ik rebelleer, en als ik niet aanneem wat je zegt ben ik fout.
Stel je toch niet aan. Ik heb nooit gezegd dat je 'fout' bent. Dit is de eerste keer dat ik zeg dat je nu rebellie vertoont, openlijk. Omdat dat zo is. Je ziet nu het kwade in het goede en het goede in het kwade. Dat betekent dat je al aardig blind bent geworden. Dat kan alleen door een rebelse geest. Je ben niet vatbaar meer voor rede lijkt wel. Het zij zo.
pi_112312426
Ik dacht even dat het echt was :D
pi_112312528
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:37 schreef TheHappyPrince het volgende:
Ik dacht even dat het echt was :D
^O^ :@
  vrijdag 1 juni 2012 @ 16:42:48 #187
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112312630
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Stel je toch niet aan. Ik heb nooit gezegd dat je 'fout' bent. Dit is de eerste keer dat ik zeg dat je nu rebellie vertoont, openlijk. Omdat dat zo is. Je ziet nu het kwade in het goede en het goede in het kwade. Dat betekent dat je al aardig blind bent geworden. Dat kan alleen door een rebelse geest. Je ben niet vatbaar meer voor rede lijkt wel. Het zij zo.
Ik ben er eerlijk gezegd wel blij om dat ik op tijd tegengehouden ben om ook geïndoctrineerd te worden in dat geloof. Dan word ik tenminste niet aangezet om bewust te moeten liegen over de aarde, het ontstaan en het ontstaan van soorten.
pi_112312650
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Hij kan ook oprecht geinteresseerd zijn, maar anders denken.
pi_112312734
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:42 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ik ben er eerlijk gezegd wel blij om dat ik op tijd tegengehouden ben om ook geïndoctrineerd te worden in dat geloof. Dan word ik tenminste niet aangezet om bewust te moeten liegen over de aarde, het ontstaan en het ontstaan van soorten.
Dat HOEFT helemaal niet, als christen kun je net zo goed geloven in de evolutie of de big bang.
pi_112312768
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:43 schreef Gedoetje het volgende:

[..]

Hij kan ook oprecht geinteresseerd zijn, maar anders denken.
Zeker. Maar die manier van denken toont mij een rebelse geest. Alleen iemand met een rebelse geest zal een ander aanwijzen als de schuldige van zijn eigen acties. Of in dit geval, God als schuldige van de daden van mensen. Dat is irrationeel wat mij betreft.
pi_112312779
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:45 schreef TheHappyPrince het volgende:

[..]

Dat HOEFT helemaal niet, als christen kun je net zo goed geloven in de evolutie of de big bang.
Dit.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 16:48:59 #192
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112312862
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:32 schreef TheHappyPrince het volgende:

[..]

Ok, is goed. :)

Onder andere hieruit blijkt dat God almachtig en alwetend is:

Psalm 1 : 4
De HEER toch slaat der mensen wegen gâ,
En wendt alom het oog van Zijn genâ,
Op zulken, die, oprecht en rein van zeden,
Met vasten gang het pad der deugd betreden;
God kent hun weg, die eeuwig zal bestaan,
Maar 't heilloos spoor der bozen zal vergaan.

Verder is in Genesis te lezen:

De tuin van Eden
In de tijd dat God, de HEER, aarde en hemel maakte, 5 groeide er op de aarde nog geen enkele struik en was er geen enkele plant opgeschoten, want God, de HEER, had het nog niet laten regenen op de aarde, en er waren geen mensen om het land te bewerken; 6 wel was er water dat uit de aarde opwelde en de aardbodem overal bevloeide. 7 Toen maakte God, de HEER, de mens. Hij vormde hem uit stof, uit aarde, en blies hem levensadem in de neus. Zo werd de mens een levend wezen.
8 God, de HEER, legde in het oosten, in Eden, een tuin aan en daarin plaatste hij de mens die hij had gemaakt. 9 Hij liet uit de aarde allerlei bomen opschieten die er aanlokkelijk uitzagen, met heerlijke vruchten. In het midden van de tuin stonden de levensboom en de boom van de kennis van goed en kwaad.
10 Er ontspringt in Eden een rivier die de tuin bevloeit. Verderop vertakt ze zich in vier grote stromen. 11 Een daarvan is de Pison; die stroomt om heel Chawila heen, het land waar goud gevonden wordt. 12 (Het goud van dat land is uitstekend, en er is daar ook balsemhars en onyx.) 13 De tweede rivier heet Gichon; die stroomt om heel Nubië heen. 14 De derde rivier heet Tigris; die loopt ten oosten van Assyrië. De vierde ten slotte is de Eufraat.
15 God, de HEER, bracht de mens dus in de tuin van Eden, om die te bewerken en erover te waken. 16 Hij hield hem het volgende voor: ‘Van alle bomen in de tuin mag je eten, 17 maar niet van de boom van de kennis van goed en kwaad; wanneer je daarvan eet, zul je onherroepelijk sterven.’
18 God, de HEER, dacht: Het is niet goed dat de mens alleen is, ik zal een helper voor hem maken die bij hem past. 19 Toen vormde hij uit aarde alle in het wild levende dieren en alle vogels, en hij bracht die bij de mens om te zien welke namen de mens ze zou geven: zoals hij elk levend wezen zou noemen, zo zou het heten. 20 De mens gaf namen aan al het vee, aan alle vogels en alle wilde dieren, maar hij vond geen helper die bij hem paste. 21 Toen liet God, de HEER, de mens in een diepe slaap vallen, en terwijl de mens sliep nam hij een van zijn ribben weg; hij vulde die plaats weer met vlees. 22 Uit de rib die hij bij de mens had weggenomen, bouwde God, de HEER, een vrouw en hij bracht haar bij de mens.

Oftewel, God heeft dit allemaal zélf gedaan!!

3
1 Van alle in het wild levende dieren die God, de HEER, gemaakt had, was de slang het sluwst. Dit dier vroeg aan de vrouw: ‘Is het waar dat God gezegd heeft dat jullie van geen enkele boom in de tuin mogen eten?’ 2 ‘We mogen de vruchten van alle bomen eten,’ antwoordde de vrouw, 3 ‘behalve die van de boom in het midden van de tuin. God heeft ons verboden van de vruchten van die boom te eten of ze zelfs maar aan te raken; doen we dat toch, dan zullen we sterven.’ 4 ‘Jullie zullen helemaal niet sterven,’ zei de slang. 5 ‘Integendeel, God weet dat jullie de ogen zullen opengaan zodra je daarvan eet, dat jullie dan als goden zullen zijn en kennis zullen hebben van goed en kwaad.’
6 De vrouw keek naar de boom. Zijn vruchten zagen er heerlijk uit, ze waren een lust voor het oog, en ze vond het aanlokkelijk dat de boom haar wijsheid zou schenken. Ze plukte een paar vruchten en at ervan. Ze gaf ook wat aan haar man, die bij haar was, en ook hij at ervan. 7 Toen gingen hun beiden de ogen open en merkten ze dat ze naakt waren. Daarom regen ze vijgenbladeren aan elkaar en maakten er lendenschorten van.
8 Toen de mens en zijn vrouw God, de HEER, in de koelte van de avondwind door de tuin hoorden wandelen, verborgen zij zich voor hem tussen de bomen. 9 Maar God, de HEER, riep de mens: ‘Waar ben je?’ 10 Hij antwoordde: ‘Ik hoorde u in de tuin en werd bang omdat ik naakt ben; daarom verborg ik me.’ 11 ‘Wie heeft je verteld dat je naakt bent? Heb je soms gegeten van de boom waarvan ik je verboden had te eten?’ 12 De mens antwoordde: ‘De vrouw die u hebt gemaakt om mij terzijde te staan, heeft mij vruchten van de boom gegeven en toen heb ik ervan gegeten.’ 13 ‘Waarom heb je dat gedaan?’ vroeg God, de HEER, aan de vrouw. En zij antwoordde: ‘De slang heeft me misleid en toen heb ik ervan gegeten.’
14 God, de HEER, zei tegen de slang:
‘Vervloekt ben jij dat je dit hebt gedaan,
het vee zal je voortaan mijden,
wilde dieren wenden zich af;
op je buik zul je kruipen
en stof zul je eten,
je hele leven lang.
15 Vijandschap sticht ik tussen jou en de vrouw,
tussen jouw nageslacht en het hare,
zij verbrijzelen je kop,
jij bijt hen in de hiel.’
16 Tegen de vrouw zei hij:
‘Je zwangerschap maak ik tot een zware last,
zwoegen zul je als je baart.
Je zult je man begeren,
en hij zal over je heersen.’
17 Tegen de mens zei hij:
‘Je hebt geluisterd naar je vrouw,
gegeten van de boom die ik je had verboden.
Vervloekt is de akker om wat jij hebt gedaan,
zwoegen zul je om ervan te eten,
je hele leven lang.
18 Dorens en distels zullen er groeien,
toch moet je van zijn gewassen leven.
19 Zweten zul je voor je brood,
totdat je terugkeert tot de aarde, waaruit je bent genomen:
stof ben je, tot stof keer je terug.’

Dit is toch lachwekkend, eerst maakt hij alles en is hij alwetend, en dan boos worden omdat een onwetende mens naar die slang luistert die hij zelf neergezet heeft. :')
  vrijdag 1 juni 2012 @ 16:50:17 #193
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112312904
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Zeker. Maar die manier van denken toont mij een rebelse geest. Alleen iemand met een rebelse geest zal een ander aanwijzen als de schuldige van zijn eigen acties. Of in dit geval, God als schuldige van de daden van mensen. Dat is irrationeel wat mij betreft.
Omdat God die daden van mensen toestond, en vervolgens zélf vergelijkbare middelen aanwendde als die mensen die zonden pleegde. In de 10 geboden stond toch: Gij zult niet doden?
pi_112312947
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:42 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Je wordt nu geindoctrineerd door de oppositie. Men weet nauwelijks wat over het ontstaan van de aarde, het zijn theorien. Soorten zijn een door mensen gedefinieerd begrip. Ik kan stellen dat er 6 miljard soorten mensen zijn, en van elke soort een individu. Of er zijn 10 soorten want ik kan 10 rassen definieren. Of er is maar 1 soort, homo sapiens sapiens. Allemaal menselijke kaders. Het ontstaan van soorten weet men helemaal niets van, de fossielen tonen aan dat alles er tegelijkertijd was, ineens.
pi_112312992
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:48 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ok, is goed. :)

Onder andere hieruit blijkt dat God almachtig en alwetend is:

Psalm 1 : 4
De HEER toch slaat der mensen wegen gâ,
En wendt alom het oog van Zijn genâ,
Op zulken, die, oprecht en rein van zeden,
Met vasten gang het pad der deugd betreden;
God kent hun weg, die eeuwig zal bestaan,
Maar 't heilloos spoor der bozen zal vergaan.

Verder is in Genesis te lezen:

De tuin van Eden
In de tijd dat God, de HEER, aarde en hemel maakte, 5 groeide er op de aarde nog geen enkele struik en was er geen enkele plant opgeschoten, want God, de HEER, had het nog niet laten regenen op de aarde, en er waren geen mensen om het land te bewerken; 6 wel was er water dat uit de aarde opwelde en de aardbodem overal bevloeide. 7 Toen maakte God, de HEER, de mens. Hij vormde hem uit stof, uit aarde, en blies hem levensadem in de neus. Zo werd de mens een levend wezen.
8 God, de HEER, legde in het oosten, in Eden, een tuin aan en daarin plaatste hij de mens die hij had gemaakt. 9 Hij liet uit de aarde allerlei bomen opschieten die er aanlokkelijk uitzagen, met heerlijke vruchten. In het midden van de tuin stonden de levensboom en de boom van de kennis van goed en kwaad.
10 Er ontspringt in Eden een rivier die de tuin bevloeit. Verderop vertakt ze zich in vier grote stromen. 11 Een daarvan is de Pison; die stroomt om heel Chawila heen, het land waar goud gevonden wordt. 12 (Het goud van dat land is uitstekend, en er is daar ook balsemhars en onyx.) 13 De tweede rivier heet Gichon; die stroomt om heel Nubië heen. 14 De derde rivier heet Tigris; die loopt ten oosten van Assyrië. De vierde ten slotte is de Eufraat.
15 God, de HEER, bracht de mens dus in de tuin van Eden, om die te bewerken en erover te waken. 16 Hij hield hem het volgende voor: ‘Van alle bomen in de tuin mag je eten, 17 maar niet van de boom van de kennis van goed en kwaad; wanneer je daarvan eet, zul je onherroepelijk sterven.’
18 God, de HEER, dacht: Het is niet goed dat de mens alleen is, ik zal een helper voor hem maken die bij hem past. 19 Toen vormde hij uit aarde alle in het wild levende dieren en alle vogels, en hij bracht die bij de mens om te zien welke namen de mens ze zou geven: zoals hij elk levend wezen zou noemen, zo zou het heten. 20 De mens gaf namen aan al het vee, aan alle vogels en alle wilde dieren, maar hij vond geen helper die bij hem paste. 21 Toen liet God, de HEER, de mens in een diepe slaap vallen, en terwijl de mens sliep nam hij een van zijn ribben weg; hij vulde die plaats weer met vlees. 22 Uit de rib die hij bij de mens had weggenomen, bouwde God, de HEER, een vrouw en hij bracht haar bij de mens.

Oftewel, God heeft dit allemaal zélf gedaan!!

3
1 Van alle in het wild levende dieren die God, de HEER, gemaakt had, was de slang het sluwst. Dit dier vroeg aan de vrouw: ‘Is het waar dat God gezegd heeft dat jullie van geen enkele boom in de tuin mogen eten?’ 2 ‘We mogen de vruchten van alle bomen eten,’ antwoordde de vrouw, 3 ‘behalve die van de boom in het midden van de tuin. God heeft ons verboden van de vruchten van die boom te eten of ze zelfs maar aan te raken; doen we dat toch, dan zullen we sterven.’ 4 ‘Jullie zullen helemaal niet sterven,’ zei de slang. 5 ‘Integendeel, God weet dat jullie de ogen zullen opengaan zodra je daarvan eet, dat jullie dan als goden zullen zijn en kennis zullen hebben van goed en kwaad.’
6 De vrouw keek naar de boom. Zijn vruchten zagen er heerlijk uit, ze waren een lust voor het oog, en ze vond het aanlokkelijk dat de boom haar wijsheid zou schenken. Ze plukte een paar vruchten en at ervan. Ze gaf ook wat aan haar man, die bij haar was, en ook hij at ervan. 7 Toen gingen hun beiden de ogen open en merkten ze dat ze naakt waren. Daarom regen ze vijgenbladeren aan elkaar en maakten er lendenschorten van.
8 Toen de mens en zijn vrouw God, de HEER, in de koelte van de avondwind door de tuin hoorden wandelen, verborgen zij zich voor hem tussen de bomen. 9 Maar God, de HEER, riep de mens: ‘Waar ben je?’ 10 Hij antwoordde: ‘Ik hoorde u in de tuin en werd bang omdat ik naakt ben; daarom verborg ik me.’ 11 ‘Wie heeft je verteld dat je naakt bent? Heb je soms gegeten van de boom waarvan ik je verboden had te eten?’ 12 De mens antwoordde: ‘De vrouw die u hebt gemaakt om mij terzijde te staan, heeft mij vruchten van de boom gegeven en toen heb ik ervan gegeten.’ 13 ‘Waarom heb je dat gedaan?’ vroeg God, de HEER, aan de vrouw. En zij antwoordde: ‘De slang heeft me misleid en toen heb ik ervan gegeten.’
14 God, de HEER, zei tegen de slang:
‘Vervloekt ben jij dat je dit hebt gedaan,
het vee zal je voortaan mijden,
wilde dieren wenden zich af;
op je buik zul je kruipen
en stof zul je eten,
je hele leven lang.
15 Vijandschap sticht ik tussen jou en de vrouw,
tussen jouw nageslacht en het hare,
zij verbrijzelen je kop,
jij bijt hen in de hiel.’
16 Tegen de vrouw zei hij:
‘Je zwangerschap maak ik tot een zware last,
zwoegen zul je als je baart.
Je zult je man begeren,
en hij zal over je heersen.’
17 Tegen de mens zei hij:
‘Je hebt geluisterd naar je vrouw,
gegeten van de boom die ik je had verboden.
Vervloekt is de akker om wat jij hebt gedaan,
zwoegen zul je om ervan te eten,
je hele leven lang.
18 Dorens en distels zullen er groeien,
toch moet je van zijn gewassen leven.
19 Zweten zul je voor je brood,
totdat je terugkeert tot de aarde, waaruit je bent genomen:
stof ben je, tot stof keer je terug.’

Dit is toch lachwekkend, eerst maakt hij alles en is hij alwetend, en dan boos worden omdat een onwetende mens naar die slang luistert die hij zelf neergezet heeft. :')
Je hoeft niet zoveel quotes te gebruiken voor hetzelfde. Ja God schept de mens, maar hij geeft de mens vrije wil. Hij zegt dat ze niet de vruchten van de boom van Kennis van Goed en Kwaad mogen eten, maar dit doen ze toch! Hoezo is dit dan zijn schuld? Bovendien, de slang is het Kwaad, niet geschapen door God, maar een indringer in Eden.
pi_112313038
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:52 schreef TheHappyPrince het volgende:

[..]

Je hoeft niet zoveel quotes te gebruiken voor hetzelfde. Ja God schept de mens, maar hij geeft de mens vrije wil. Hij zegt dat ze niet de vruchten van de boom van Kennis van Goed en Kwaad mogen eten, maar dit doen ze toch! Hoezo is dit dan zijn schuld? Bovendien, de slang is het Kwaad, niet geschapen door God, maar een indringer in Eden.
Hmm, dat staat er toch niet.

Genesis 3:1 De slang nu was listiger dan al het gedierte des velds, hetwelk de HEERE God gemaakt had;

De slang was een medium voor Satan.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 16:54:27 #197
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112313074
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:52 schreef TheHappyPrince het volgende:

[..]

God heeft alles gemaakt, dus ook die slang, of staat die opeens buiten de invloed van Gods schepping? Daarnaast geef je geen antwoord op dat het vreemd is dat je een onwetend iemand straft voor iets, terwijl die onwetend is. Ik zet ook een kind in een crèche en zeg: Niet eten hoor daarvan. Ik zet er nog wat verleidelijke dingen bij en een begeleider die zegt: Jij mag ervan eten. En ik kom terug, dat kind eet ervan door alles wat ik er neergezet heb en roep: WAT DOE JE NOU!!
pi_112313075
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Hmm, dat staat er toch niet.

Genesis 3:1 De slang nu was listiger dan al het gedierte des velds, hetwelk de HEERE God gemaakt had;

De slang was een medium voor Satan.
Hetwelk slaat op al het gedierte des velds. Ook als je andere vertalingen leest zie je dat de slang niet van God is.
pi_112313102
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:54 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

God heeft alles gemaakt, dus ook die slang, of staat die opeens buiten de invloed van Gods schepping? Daarnaast geef je geen antwoord op dat het vreemd is dat je een onwetend iemand straft voor iets, terwijl die onwetend is. Ik zet ook een kind in een crèche en zeg: Niet eten hoor daarvan. Ik zet er nog wat verleidelijke dingen bij en een begeleider die zegt: Jij mag ervan eten. En ik kom terug, dat kind eet ervan door alles wat ik er neergezet heb en roep: WAT DOE JE NOU!!
Een kind is niet hetzelfde als een volwassen mens. Bovendien: er waren genoeg andere vruchten en lekkernijen in Eden, want het is een Paradijs. Maar wat jij zegt idd: het slang is het Kwaad, of in andere ogen het medium van Satan/het Kwaad.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 16:55:37 #200
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112313125
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Je wordt nu geindoctrineerd door de oppositie. Men weet nauwelijks wat over het ontstaan van de aarde, het zijn theorien. Soorten zijn een door mensen gedefinieerd begrip. Ik kan stellen dat er 6 miljard soorten mensen zijn, en van elke soort een individu. Of er zijn 10 soorten want ik kan 10 rassen definieren. Of er is maar 1 soort, homo sapiens sapiens. Allemaal menselijke kaders. Het ontstaan van soorten weet men helemaal niets van, de fossielen tonen aan dat alles er tegelijkertijd was, ineens.
Leugens of onwetendheid. Dat klopt helemaal niet wat je zegt. Daarnaast is uit de discussie met Kingdom34 al genoeg gebleken dat het volkomen van de gekken is om te beweren dat soorten niet veranderen en zich kunnen afscheiden van andere soorten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')