Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier . Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bijv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen [SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn. [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2012 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. DOE MEE MET EEN FOK!TEAM Met een Fok! Team meedoen aan een estafetteloop?
Op zaterdag 7 juli 2012 wordt in Rotterdam de Rotterdam Ekiden gelopen. ( www.rotterdamekiden.nl ) Een leuke gelegenheid om eens de mensen die je online aanmoedigt in levende lijve aan te moedigen. Ook is er na de loop een buffet en een BBQ (die we zelf kunnen meenemen en kosten dus voor eigen rekening), dus gezelligheid achteraf is ook goed mogelijk. De kosten zijn 45 euro per team met nog extra kosten voor 2 chips (totaal 4 euro), dus ongeveer 8 euro per persoon. Het buffet erna kost 14 euro per persoon. De wedstrijd begint om 12 uur en zal toch wel het grootste deel van de middag duren.
quote:
Een EKIDEN is een Japanse estafetteloop. Eki betekent "plaats" en Den staat voor "bezorgen". In vroegere tijden werden in Japan namelijk belangrijke documenten door diverse lopers vliegensvlug van de ene naar de andere plaats gebracht. Het sportieve evenement EKIDEN is op deze klassieke koeriersdienst gebaseerd. Het pakket documenten wordt gesymboliseerd door een sjerp, de Tasuki.
Zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km.In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand.
Deelnemen aan een "EKIDEN" is niet alleen sport bedrijven, maar ook een paar uur gezellig in de buitenlucht met mede sporters en/of vrienden genieten.
Heb je interesse, stuur mij (MaleDuck) dan een pm met daarin je voorkeur qua afstand en of je daarna zou willen eten. Dan zal ik ergens eind juni een inventarisatie maken of we als Fok! een team (of meerdere teams) kunnen afvaardigen.
Ik vraag me af of dat wel zo verstandig is meteen een interval op nieuwe schoenen. Zelf zou ik ze eerst bij een rustig duurloopje inlopen.
ik typte het wat ongelukkig, ik ga eerst 's ochtends op mijn oude schoenen trainen en dan 's middags met m'n moeder en zus gezellig doen (ze komen van ver), dan zondag tijdens herstel/duurloopje nieuwe inlopen en maandag lange duurloop
3x raden waar mijn doorgezakte enkels van komen. Verdorie, ik wil straks gewoon die 5km kunnen doen. T is helaas niet de eerste keer in mn leven, laatste keer is wel gelukkig zo'n 10 jaar geleden dat het zo erg was.
3x raden waar mijn doorgezakte enkels van komen. Verdorie, ik wil straks gewoon die 5km kunnen doen. T is helaas niet de eerste keer in mn leven, laatste keer is wel gelukkig zo'n 10 jaar geleden dat het zo erg was.
Hoe zak je er door dan? Verzwikt of hou je het op een gegeven moment niet?
Voelt haast lullig, maar ik heb echt enorm lekker gelopen net
Moest 10x2 min op wedstrijdtempo doen. Te snel gestart (natuurlijk), te warm gekleed (grrr!), geen reden ( ) maar damn wat voelde het lekker Hartslag liep mooi mee terug bij elk minuutje wandelen..top! 4,25 km in 28:59, ook erg tevreden mee
Moest 10x2 min op wedstrijdtempo doen. Te snel gestart (natuurlijk), te warm gekleed (grrr!), geen reden ( ) maar damn wat voelde het lekker Hartslag liep mooi mee terug bij elk minuutje wandelen..top! 4,25 km in 28:59, ook erg tevreden mee
Op donderdag 31 mei 2012 20:30 schreef YUR het volgende: De maand mij is voor mij een recordmaand zonder noemenswaardige problemen geweest. En als het goed is, blijft de stijgende lijn voorlopig doorzetten:
zo, herstelloopje zit er weer op...en ik moet zeggen dat het aardig ging., veel beter dan afgelopen woensdagmorgen. 's morgens vroeg lopen zal nooit een van mijn favoriete bezigheden worden maar ik mopper niet... ik kon redelijk een cadans vinden. rustig 5km gelopen met een gemiddelde snelheid van 5.45min/km
Moet toch maar eens wat whey shakes proberen...heb weinig last van echte spierpijn maar ik merk wel dat ik nu zo veel kilometers in de week maar dat de spieren weinig tijd hebben om te herstellen en wel wat hulp kunnen gebruiken.
Vandaag verplicht op cursus en dan morgen weer een social run met de harriers
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Enige voordeel van de cursus is dat er in Invercargill ook toevallig een hele grote tweedehands boekenbeurs wordt gehouden
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Op donderdag 31 mei 2012 21:40 schreef rechtsedirecte het volgende: zo, herstelloopje zit er weer op...en ik moet zeggen dat het aardig ging., veel beter dan afgelopen woensdagmorgen. 's morgens vroeg lopen zal nooit een van mijn favoriete bezigheden worden maar ik mopper niet... ik kon redelijk een cadans vinden. rustig 5km gelopen met een gemiddelde snelheid van 5.45min/km
Maar toch maar eens wat whey shakes proberen...heb weinig last van echte spierpijn maar ik merk wel dat ik nu zo veel kilometers in de week maar dat de spieren weinig tijd hebben om te herstellen en wel wat hulp kunnen gebruiken.
Vandaag verplicht op cursus en dan morgen weer een social run met de harriers
Netjes Mooi tempo voor 's ochtends vroeg! Wij hadden het er net ook over, wellicht iets met eiwitten of whey te moeten gaan gebruiken. Yur maakt steeds meer kilometers tenslotte..
Wij hadden het er net ook over, wellicht iets met eiwitten of whey te moeten gaan gebruiken. Yur maakt steeds meer kilometers tenslotte..
dat dus...na mijn club run morgen zal de teller zo rond de 60km staan voor deze week en ik kan gewoon voelen dat de spieren "moe" zijn Maar met de marathon in het vooruitzicht moet dit een "normale" wekelijkse afstand worden dus een beetje hulp kan geen kwaad
Waarom? Zij die niet kunnen lopen misgunnen het niemand hoor! Goed gedaan!
inderdaad Lies, en af en toe een lekkere ordinaire ego -post mag gerust hoor GotC, je werkt er tenslotte hard voor!!
[ Bericht 2% gewijzigd door rechtsedirecte op 31-05-2012 22:11:25 ]
trouwens.. even vraagje .. ik weet dat voor schoenen en sokken geldt dat je geen wedstrijd 'mag' lopen als je ze volkomen nieuw hebt (ivm blaren) maar geld dat ook voor kleding (shirts met name)
Op donderdag 31 mei 2012 22:24 schreef DJMO het volgende: trouwens.. even vraagje .. ik weet dat voor schoenen en sokken geldt dat je geen wedstrijd 'mag' lopen als je ze volkomen nieuw hebt (ivm blaren) maar geld dat ook voor kleding (shirts met name)
Wat Runkeeper doet het in mijn bos ook zo belabberd. Dan ren ik over een meertje en door een kinderboederij heen
Runkeeper doet het al een maand ofzo niet bij mij. Alles is steeds nul nul nul. En ineens kreeg ik deze melding dus. Dwars door 2 plaatsen heen waar ik niet eens geweest ben.
Net even de huisartsenpost gebeld, moet blijven koelen en vannacht/morgen met t pootje omhoog blijven zitten en overmorgen regelmatig erop proberen te lopen en nu vooral mn voet blijven bewegen. Zwelling moet af gaan nemen, is het over 3a4 dagen nog niet minder dan naar de huisarts.
Op donderdag 31 mei 2012 22:28 schreef douche-eendje het volgende: Net even de huisartsenpost gebeld, moet blijven koelen en vannacht/morgen met t pootje omhoog blijven zitten en overmorgen regelmatig erop proberen te lopen/voet blijven bewegen. Zwelling moet af gaan nemen, is het over 3a4 dagen nog niet minder dan naar de huisarts.
Op donderdag 31 mei 2012 22:24 schreef DJMO het volgende: trouwens.. even vraagje .. ik weet dat voor schoenen en sokken geldt dat je geen wedstrijd 'mag' lopen als je ze volkomen nieuw hebt (ivm blaren) maar geld dat ook voor kleding (shirts met name)
heb toch wel gelezen dat dat ook voor kleding geldt... Ik zou zelf ook niet iets nieuws eten vlak voor een wedstrijd als ik niet weet of het goed combineert met lopen. Het zal je maar gebeuren: loop je de race van je leven en dan ... of nog erger
dat had ik dus ook wil je liever renate wennemars? die is gewoon nederlands. als je me je mailadres pm / dm't dan stuur ik m wel via een upload naar je toe
dat had ik dus ook wil je liever renate wennemars? die is gewoon nederlands. als je me je mailadres pm / dm't dan stuur ik m wel via een upload naar je toe
Het was meer de tussenpoze met U2.. Is it getting better
Het is verstandiger om nieuwe kleding niet de 1e keer bij een wedstrijd te dragen: Je weet niet of het echt lekker zit, of het omhoog kruipt, of het knelt..
Het is verstandiger om nieuwe kleding niet de 1e keer bij een wedstrijd te dragen: Je weet niet of het echt lekker zit, of het omhoog kruipt, of het knelt..
toch he .. dan hopen dat het op tijd binnen is, zodat ik het iig één training kan dragen (en wassen) voor de ladiesrun
Tip van de dag: Maak je niet al te veel zorgen over details voor je eerste wedstrijd. Laat alles gebeuren en geniet
ik ben zo zenuwachtig als de *** .. niet zozeer voor de afstand, ik weet dat ik die inmiddels beheers maar meer om het vele publiek wat er om heen gaat zijn \
ik ben zo zenuwachtig als de *** .. niet zozeer voor de afstand, ik weet dat ik die inmiddels beheers maar meer om het vele publiek wat er om heen gaat zijn \
Die mensen staan er allemaal om je aan te moedigen. En dat helpt echt
Publiek is leuk Die juichen en klappen, meer niet. Waar ben je bang voor, dat ze je achterna komen?
Je bent een echte vrouw....je denkt dat de hele wereld op je let Maar als je in zo'n massa meeloopt, ben je zelfs voor bekenden bijna niet te herkennen
Je bent een echte vrouw....je denkt dat de hele wereld op je let Maar als je in zo'n massa meeloopt, ben je zelfs voor bekenden bijna niet te herkennen
eindelijk bevestiging
nee, ja, soms vind ik mezelf gewoon belachelijk .. en ik weet nu al dat ik dat ook van mezelf ga vinden als ik tussen zoveel andere mensen loop
Ik zal het je vertellen.. ik loop niet snel, ben niet de lichtste, loop niet mooi soepel maar ik ben zo trots als een pauw als ik loop. En als ik die finishlijn zie dan krijg ik elke keer weer kippenvel: Ik heb het gehaald! En al die mensen die me aanmoedigen, die klappen, die juichen Nou, dan voel ik me stiekem gewoon de winnaar.
Op donderdag 31 mei 2012 22:51 schreef GotC het volgende: Ik zal het je vertellen.. ik loop niet snel, ben niet de lichtste, loop niet mooi soepel maar ik ben zo trots als een pauw als ik loop. En als ik die finishlijn zie dan krijg ik elke keer weer kippenvel: Ik heb het gehaald! En al die mensen die me aanmoedigen, die klappen, die juichen Nou, dan voel ik me stiekem gewoon de winnaar.
Lieve Lola, maak je daar absoluut geen zorgen over. Je gaat lopen voor jezelf, niet voor anderen. En weet je wat nog het leukste van alles is? Als je op een vaste tijd gaat lopen, kom je vaak dezelfde mensen tegen die je begroeten! Had vorig jaar zelfs een fietser die een stuk mee ging fietsen en mij aan ging moedigen, ik kwam niet meer bij
Lieve Lola, maak je daar absoluut geen zorgen over. Je gaat lopen voor jezelf, niet voor anderen. En weet je wat nog het leukste van alles is? Als je op een vaste tijd gaat lopen, kom je vaak dezelfde mensen tegen die je begroeten! Had vorig jaar zelfs een fietser die een stuk mee ging fietsen en mij aan ging moedigen, ik kwam niet meer bij
Op donderdag 31 mei 2012 22:51 schreef GotC het volgende: Ik zal het je vertellen.. ik loop niet snel, ben niet de lichtste, loop niet mooi soepel maar ik ben zo trots als een pauw als ik loop. En als ik die finishlijn zie dan krijg ik elke keer weer kippenvel: Ik heb het gehaald! En al die mensen die me aanmoedigen, die klappen, die juichen Nou, dan voel ik me stiekem gewoon de winnaar.
Dat is ook wel zo, maar het is wel weer even die onzekerheid die om de hoek komt kijken...
Dat is ook wel zo, maar het is wel weer even die onzekerheid die om de hoek komt kijken...
Schat, je kan het. Kijk eens wat je de afgelopen maanden al bereikt hebt, dan is dit een eitje Dat doorzettingsvermogen heb je al, dat heb je al bewezen.
Toch jammer dat er nog steeds zo veel mensen zijn die niet voor zichzelf lopen. Het gaat nu eens niet om anderen.
Zelf nooit er ook maar zelfs aan gedacht dat anderen mij zulke aandacht zouden schenken. Als je loopt ben je inderdaad één van de honderden, zo niet duizenden. En mocht je het niet meer trekken en helemaal aan het eind van je Latijn zijn, dan gaan ze je inderdaad juist aanmoedigen. Doe ik ook altijd.
Nu ik er op let zie ik dus elke donderdag die lui van die hardloopclub hun rondje lopen als ik terug kom van het spinnen. Er zijn sowieso héél veel hardlopers hier in de stad, maar dat clubje is ook best groot. Vooraan de hele snelle heren en achteraan ergens de mensen die met een lager tempo lopen dan ikzelf, dus als ik me aansluit zit ik ergens in de middenmoot gok ik, wel fijn om dat zo een beetje te observeren! Wel ook veel oudere mensen en ook wat mensen met met zo'n belabberde techniek als ik, maar ook wat beteren. In september maar eens gaan kijken!
Op donderdag 31 mei 2012 23:03 schreef motorbloempje het volgende: [info]Moeten poepen tijdens het hardlopen is vervelend. Tijdens het spinnen ook kan ik je vertellen.[/info]
woah das tof Maar heb jij ook handicaps enzo? ik heb nog wat aardig extra kilootjes en een heup die op zou kunnen spelen
Ik heb wel nog wat teveel kilootjes ( volgens mij BMI heb ik overgewicht). Stoppen met roken heeft dat niet minder gemaakt. En mijn rug speelt me regelmatig parten...
Op donderdag 31 mei 2012 23:03 schreef motorbloempje het volgende: [info]Moeten poepen tijdens het hardlopen is vervelend. Tijdens het spinnen ook kan ik je vertellen.[/info]
Ik wilde dat plaatje posten van die hardloper met diarree
Ik heb wel nog wat teveel kilootjes ( volgens mij BMI heb ik overgewicht). Stoppen met roken heeft dat niet minder gemaakt. En mijn rug speelt me regelmatig parten...
dat is wel tof
Eten jullie voordat jullie gaan lopen iets speciaals? Ik neem aan dat je niet meteen na je ontbijt/lunch/avondeten gaat lopen bijvoorbeeld? Eerst eten laten zakken een half uurtje bijvoorbeeld?
woah das tof Maar heb jij ook handicaps enzo? ik heb nog wat aardig extra kilootjes en een heup die op zou kunnen spelen
Wil je mijn huidige handicap zien? No way dat dit mij gaat tegenhouden, vrees alleen dat ik de komende 2 weken rustig aan moet gaan doen. Dus dan heb je zo ook nog eens een voorsprong
Eten jullie voordat jullie gaan lopen iets speciaals? Ik neem aan dat je niet meteen na je ontbijt/lunch/avondeten gaat lopen bijvoorbeeld? Eerst eten laten zakken een half uurtje bijvoorbeeld?
Na het avondeten wacht ik sowieso zo'n anderhalf uur. Na ontbijt en lunch is het afhankelijk van wat ik precies heb gegeten
ik loop meestal een uur of 2 na 't avondeten. lopen op een volle maag gaat je lichaam je niet dankbaar voor zijn iig
Wil je mijn huidige handicap zien? No way dat dit mij gaat tegenhouden, vrees alleen dat ik de komende 2 weken rustig aan moet gaan doen. Dus dan heb je zo ook nog eens een voorsprong
Ja heb ik gezien in het vorige topic AUW suffie
Oh en over 2 weken ga ik de avond vierdaagse lopen met mijn zoon Dat is ook wel sportief van mezelf vond ik
En geen banaan eten vlak voor het lopen. Niks zo ranzig als een half uur lang bananenboeren laten
Als ik iemand zie lopen die zo'n 140kg zwaar is, 2x2x2 meter groot is, anderhalf houten been heeft en daarmee zijn halve normale been meesleept tijdens het hardlopen, heb ik daar misschien nog wel meer respect voor dan iemand die helemaal afgetraind de 10 kilometer binnen 40minuten kan lopen
Op donderdag 31 mei 2012 23:14 schreef YUR het volgende: Als ik iemand zie lopen die zo'n 140kg zwaar is, 2x2x2 meter groot is, anderhalf houten been heeft en daarmee zijn halve normale been meesleept tijdens het hardlopen, heb ik daar misschien nog wel meer respect voor dan iemand die helemaal afgetraind de 10 kilometer binnen 40minuten kan lopen
Volledig mee eens Net zoals die vrouwtjes in burka die aan het lopen zijn. Echt, !
Op donderdag 31 mei 2012 23:13 schreef vincm het volgende: Yeuy voor het eerst met runkeeper gerend. 6.03 km, kleine 36 min, 05:56 min/km, ik ben tevreden
Dat is persoonlijk. De1 kan een BigMac naar binnen schuiven voor de marathon en de ander moet dan 3 uur wachten. Ikzelf heb liever niets tot weinig in mijn maag. Loop meestal in de ochtend en dan nog nuchter. Als ik 's avonds zou lopen zou ik 2,5 a 3uur moeten wachten na het avondeten. Kwestie van uitproberen.
Op donderdag 31 mei 2012 23:39 schreef Nero22 het volgende: Als jullie naar de sportschool gaan, wat doen jullie daar dan? Beenspieren trainen? Of dat juist niet en doe je buik/armen?
Core, bovenlichaam. Maar ik doe dat allemaal thuis met lichaamsgewicht en een kettlebell.
Core, bovenlichaam. Maar ik doe dat allemaal thuis met lichaamsgewicht en een kettlebell.
Ja precies.
Ik denk dat ik mijn abo bij de sportschool ook maar laat aflopen en wat gewichten in huis ga halen. Ik ga van 3, 4 keer sporten in de sportschool naar 1 keer per week (¤27,50) zometeen. Dat is me het geld niet waard...
Kettlebell nou echt veel makkelijker dan dumbells?
Ik denk dat ik mijn abo bij de sportschool ook maar laat aflopen en wat gewichten in huis ga halen. Ik ga van 3, 4 keer sporten in de sportschool naar 1 keer per week (¤27,50) zometeen. Dat is me het geld niet waard...
Je traint en kunt er alles mee trainen, krijgt echt een gigantisch sterke core, en het is dynamisch. Stiekem is het ook nog een cardio workout Bijvoorbeeld:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je zoiets doet ben je met een half uurtje helemaal kapot en train je vrijwel alles.
Voor de rest doe ik nog wat yoga oefeningen om soepel te blijven en flexibeler te worden.
Je traint en kunt er alles mee trainen, krijgt echt een gigantisch sterke core, en het is dynamisch. Stiekem is het ook nog een cardio workout Bijvoorbeeld:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je zoiets doet ben je met een half uurtje helemaal kapot en train je vrijwel alles.
Voor de rest doe ik nog wat yoga oefeningen om soepel te blijven en flexibeler te worden.
Ziet er goed uit! Ik ga me er eens verder in verdiepen, thanks!
Ziet er goed uit! Ik ga me er eens verder in verdiepen, thanks!
Zeker interessant. Doe vooral in het begin rustig aan totdat je de bewegingen een beetje doorhebt. Komt gewoon omdat je continu een hele grote groep spieren moet aanspreken om in balans te blijven. Dat ga je voelen.
Zeker interessant. Doe vooral in het begin rustig aan totdat je de bewegingen een beetje doorhebt. Komt gewoon omdat je continu een hele grote groep spieren moet aanspreken om in balans te blijven. Dat ga je voelen.
Die dingen (gewichten in het algemeen) zijn nog best duur. Voor hetzelfde geld kan ik bijna 2 maanden bij de sportschool terecht, waar ik wel meerdere gewichten heb. Och, misschien kan ik mijn vader zo gek krijgen om mee te betalen.
Die dingen (gewichten in het algemeen) zijn nog best duur. Voor hetzelfde geld kan ik bijna 2 maanden bij de sportschool terecht, waar ik wel meerdere gewichten heb. Och, misschien kan ik mijn vader zo gek krijgen om mee te betalen.
blueblizz.nl vind ik flink in de prijs schelen, ze hebben ook dagelijks korttingsacties enzo. daar heb ik ook mijn spullen vandaan.
Meh gisteren heerlijk gelopen door de regen, en voor het eerst 45 minuten aan één stuk gelopen, zonder te wandelen. 6.40km in 45min. dus. Niet overdreven snel, moest het wel volhouden natuurlijk.
Word ik vanmorgen wakker, doet m'n scheenbeen een beetje zeer damnit!! IJs d'r op, nu maar hopen dat t meevalt. In ieder geval even minstens twee dagen rust
Weet ik * LovelyLady drinkt ruim 2 liter water per dag
ik heb me vanochtend net voorgenomen dat ik ook 2 liter water per dag wil drinken . Flesje naast me op het werk em elke 2 uur vullen .
Oeh die kettle bells klinken wel interessant. Maar ik neem wel een abo op de sportschool zodat ik kan douchen als ik bij het werk gelopen heb . Tientje per maand dus och. Ws ga ik in het najaar daar ook wel wat kt doen.
Mwa, mijn ervaring leert dat rust en koeling het beste werkt (ik ben bekend met dit euvel). Komt wel goed!
oke ja, bij mij werkt het dus absoluut niet om rust te nemen (a, dat lukt gewoon niet met een peuter en dreumes in huis en b) dan word ik helemaal zo stijf als een plank. Ik kan beter steady doorgaan en 't loslopen/masseren dan rust te nemen.
Op vrijdag 1 juni 2012 06:47 schreef Guppyfriend het volgende: Meh gisteren heerlijk gelopen door de regen, en voor het eerst 45 minuten aan één stuk gelopen, zonder te wandelen. 6.40km in 45min. dus. Niet overdreven snel, moest het wel volhouden natuurlijk.
Word ik vanmorgen wakker, doet m'n scheenbeen een beetje zeer damnit!! IJs d'r op, nu maar hopen dat t meevalt. In ieder geval even minstens twee dagen rust
Gewoon rustig aan doen pop Even goed laten rusten, dan kan je over een paar dagen weer ertegenaan
Ik heb ook mijn sportschool abo laten aflopen (nog 2 maanden ). Merk dat ik thuis dezelfde oefeningen kan doen die ik ook in de sportschool kan doen (ok, niet alle, maar de meest belangrijke) omdat ik ook dumbells heb en hoe stom dit ook klinkt Wii Fit Plus. Die oefeningen in dat spel zijn echt loodzwaar en doordat je op dat bord steunt corrigeert dat ding je ook als je het verkeerd doet. Veel beter dan in de sportschool waar de instructeur 20 mensen in de gaten moet houden. Nog los van het feit dat het gewoon lekker thuis is
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
oke ja, bij mij werkt het dus absoluut niet om rust te nemen (a, dat lukt gewoon niet met een peuter en dreumes in huis en b) dan word ik helemaal zo stijf als een plank. Ik kan beter steady doorgaan en 't loslopen/masseren dan rust te nemen.
Rust = niet rennen. Verder blijf ik alles gewoon doen. Ook als je geen kinderen hebt, wil dat niet zeggen dat je op de bank kan blijven zitten Daarnaast heeft het masseren van een peesirritatie niet zoveel zin
Rust = niet rennen. Verder blijf ik alles gewoon doen. Ook als je geen kinderen hebt, wil dat niet zeggen dat je op de bank kan blijven zitten Daarnaast heeft het masseren van een peesirritatie niet zoveel zin
Toen ik last van m'n knie had, bleef ik de eerste twee dagen thuis en probeerde hem te ontzien. Werkte voor geeen meter, werd steeds erger. volgende avond stug met brace om naar buiten gegaan en gaan wandelen / proberen stevig door te stappen. Volgende dag had ik minder last.
Dat bedoelde ik ... mja, wat voor de een werkt, werkt niet voor een ander.
ik heb me vanochtend net voorgenomen dat ik ook 2 liter water per dag wil drinken . Flesje naast me op het werk em elke 2 uur vullen .
Oeh die kettle bells klinken wel interessant. Maar ik neem wel een abo op de sportschool zodat ik kan douchen als ik bij het werk gelopen heb . Tientje per maand dus och. Ws ga ik in het najaar daar ook wel wat kt doen.
In het begin moet je vaaaaaaaak naar de wc. Dus wat deed ik: iedere keer als ik naar de wc was gegaan, gelijk mijn glas opnieuw vullen met water...
Tevens een goedemorgen. Vanavond ga les 1 van Evy doen en ik heb er zin in
Toen ik last van m'n knie had, bleef ik de eerste twee dagen thuis en probeerde hem te ontzien. Werkte voor geeen meter, werd steeds erger. volgende avond stug met brace om naar buiten gegaan en gaan wandelen / proberen stevig door te stappen. Volgende dag had ik minder last.
Dat bedoelde ik ... mja, wat voor de een werkt, werkt niet voor een ander.
Knie is wat anders dan scheenbeen. Knie= gewricht. Een gewricht wordt stijf en stram als je het niet gebruikt. Scheenbeen kan je beter rusten.
kreeg vanmorgen om zes uur trouwens mail dat m'n shirt verzonden is met DHL .. aflevertijd, 3 tot 5 (werk) dagen. Hoop dat hij op tijd is voor tien juni ...
Op vrijdag 1 juni 2012 07:51 schreef DJMO het volgende: kreeg vanmorgen om zes uur trouwens mail dat m'n shirt verzonden is met DHL .. aflevertijd, 3 tot 5 (werk) dagen. Hoop dat hij op tijd is voor tien juni ...
lol , mjah, ik heb of zwart, of wit. heb ook nog een wit fietsshirt met roze accenten, maar ik ben niet zo van de kleurtjes. loop 't liefst onopvallend ... al zal ik tussen al die roze rensters wel opvallen in zwart/wit
lol , mjah, ik heb of zwart, of wit. heb ook nog een wit fietsshirt met roze accenten, maar ik ben niet zo van de kleurtjes. loop 't liefst onopvallend ... al zal ik tussen al die roze rensters wel opvallen in zwart/wit
Ik zal wel een keer foto maken van m'n hardloopkleding. Had vroeger ook alleen maar zwart, maar nu...
Normaal val je daar wel mee op denk ik, maar hier betwijfel ik dat inderdaad.
Op het moment trouwens 7 aanmeldingen voor de Rotterdam Ekiden, dus op zoek naar nog 5, 11, 17 fokkers, die ook zin, tijd en de mogelijkheid hebben om mee te doen. PM box staat open
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Op het moment trouwens 7 aanmeldingen voor de Rotterdam Ekiden, dus op zoek naar nog 5, 11, 17 fokkers, die ook zin, tijd en de mogelijkheid hebben om mee te doen. PM box staat open
Ik denk het ook Maar wil graag in roze lopen vanwege Pink Ribbon, het goede doel waar geld heen gaat vanuit het evenement.
Wie wat waar?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
Goedemorgen Vannacht om 5 uur was de pijn redelijk ondragelijk, ibuprofen ingenomen en kon rond een uur of kwart voor 6 weer redelijk in slaap vallen. Net dus maar op werk gemeld dat ik niet kom, kan zo niet eens door het ziekenhuis heen naar mn afdeling lopen, laat staan dat ik mn werk kan doen vandaag
Op vrijdag 1 juni 2012 08:32 schreef douche-eendje het volgende: Goedemorgen Vannacht om 5 uur was de pijn redelijk ondragelijk, ibuprofen ingenomen en kon rond een uur of kwart voor 6 weer redelijk in slaap vallen. Net dus maar op werk gemeld dat ik niet kom, kan zo niet eens door het ziekenhuis heen naar mn afdeling lopen, laat staan dat ik mn werk kan doen vandaag
Op vrijdag 1 juni 2012 08:32 schreef douche-eendje het volgende: Goedemorgen Vannacht om 5 uur was de pijn redelijk ondragelijk, ibuprofen ingenomen en kon rond een uur of kwart voor 6 weer redelijk in slaap vallen. Net dus maar op werk gemeld dat ik niet kom, kan zo niet eens door het ziekenhuis heen naar mn afdeling lopen, laat staan dat ik mn werk kan doen vandaag
Goed besluit! Behoorlijk ei had je gisteravond Hoe is het met de zwelling nu?
Goed besluit! Behoorlijk ei had je gisteravond Hoe is het met de zwelling nu?
Het lijkt iets minder te zijn, heb ook met een kussen onder mn voet geslapen. Het is iig een stuk minder bol, maar de zwelling is nog wel flink, zo'n 4*4 cm
Komt goed, vandaag gewoon zo min mogelijk lopen. Lig nu nog even in bed en verkas denk ik over een uurtje richting de bank in de woonkamer, na een rondje in de badkamer/keuken gedaan te hebben
vraagje .. ik wil dumbells bestellen .. , 2 kg/st .. dat is toch wel zwaar zat voor mij? (weeg slechts 52 kg en ben 1.65:') ) [sub]ik heb een kortingscode gekregen en die wil ik natuurlijk wel verzilveren )
Beterschap!
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
Het lijkt iets minder te zijn, heb ook met een kussen onder mn voet geslapen. Het is iig een stuk minder bol, maar de zwelling is nog wel flink, zo'n 4*4 cm
Kan lang duren hoor. Zelfs na 2 weken kunnen je enkelspieren nog slap zijn.
Had ik al gezegd datik zin heb in vanavond? ik ga zo nog ff de stad in, even neuzen bij Runnersworld
Op vrijdag 1 juni 2012 08:37 schreef DJMO het volgende: vraagje .. ik wil dumbells bestellen .. , 2 kg/st .. dat is toch wel zwaar zat voor mij? (weeg slechts 52 kg en ben 1.65:') ) [sub]ik heb een kortingscode gekregen en die wil ik natuurlijk wel verzilveren )
Dat ligt eraan waar je het voor gaat gebruiken ofc.
Op vrijdag 1 juni 2012 09:12 schreef MaleDuck het volgende: Als ik de foto's bekijk van de Roparun gaat het toch wel kriebelen hoor, dat wil ik volgend jaar echt doen
Op vrijdag 1 juni 2012 09:12 schreef MaleDuck het volgende: Als ik de foto's bekijk van de Roparun gaat het toch wel kriebelen hoor, dat wil ik volgend jaar echt doen
Het is gaaf, met z'n allen de Coolsingel oplopen. Heb een keer als begeleider meegedaan en dát was al gaaf. Als ik in NL had gewoond had ik dit jaar meegedaan voor kleine afstandslopen; bedrijf waar m'n ouders werken deed mee en werd gevraagd of ik mee wilde doen. Helaas wellicht volgend jaar
Wij komen altijd blut thuis als we even gaan neuzen bij hardloopwinkels
Stay AWAY from de store Zal wel loslopen eigenlijk Ik ga alleen even mijn jurkje ophalen bij een andere winkel die zit er vlakbij. Ik was iig nog niet van plan om bedragen uit te gaan geven
Stay AWAY from de store Zal wel loslopen eigenlijk Ik ga alleen even mijn jurkje ophalen bij een andere winkel die zit er vlakbij. Ik was iig nog niet van plan om bedragen uit te gaan geven
Op vrijdag 1 juni 2012 09:34 schreef E.T. het volgende: ladiesrun gaat in het roze Past goed bij m'n schoenen die ook roze hebben Heerlijk incognito dus
Yeah, wekker zetten op je vrije dag en om 7.30 uur al op je hardloopschoenen staan.
11 km in een uur, prachtig rustig weer zo in de ochtend
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog! Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem. Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Gisteren in de regen een heerlijke 10km gelopen in 56:37. Een nieuw PR Als dat volgende week zondag in Amersfoort ook zo lekker gaat ga ik daar heel blij van worden
Op vrijdag 1 juni 2012 10:03 schreef GlenHighland het volgende: Gisteren in de regen een heerlijke 10km gelopen in 56:37. Een nieuw PR Als dat volgende week zondag in Amersfoort ook zo lekker gaat ga ik daar heel blij van worden
Wij komen altijd blut thuis als we even gaan neuzen bij hardloopwinkels
by saying that....ik heb al bijna 3 weken geen hardloopspullen meer gekocht
Dat kan niet hoor Ga jij eens snel naar een hardloopwinkel!
oke, oke..... ik denk dat mijn trailschoenen binnenkort aan vervanging toe zijn
nee, echt...ze gaan langzamerhand richting de 600km
bedenk me net dat ik vanmiddag whey gekocht heb...maar niet bij een hardloopwinkel
Ik las in het boek van Honselaar, dat schoenen wel 1500 km mee kunnen... of is dat bij trailschoenen anders?
omdat ik nogal een zware loper ben merk ik dat bij mij na zo'n 800km de demping er toch echt wel uit raakt maar dat is natuurlijk voor een ieder verschillend
omdat ik nogal een zware loper ben merk ik dat bij mij na zo'n 800km de demping er toch echt wel uit raakt maar dat is natuurlijk voor een ieder verschillend
Op vrijdag 1 juni 2012 10:27 schreef DJMO het volgende: dan vraag ik me toch af hoe lang mijn schoentjes ongeveer mee zouden moeten gaan met m'n lichtgewicht
zo'n 1000km? vergeet niet dat damesschoenen een andere demping hebben vanwege het over het algemene mindere lichaamsgewicht van dames
Op vrijdag 1 juni 2012 10:27 schreef DJMO het volgende: dan vraag ik me toch af hoe lang mijn schoentjes ongeveer mee zouden moeten gaan met m'n lichtgewicht
Je zal sowieso een 2e paar schoenen erbij moeten kopen met je doel.
Je zal sowieso een 2e paar schoenen erbij moeten kopen met je doel.
dit dus
Nou, dan mag ik die van mij over een klein jaartje weer vervangen
ja maar je bent nu al aan het lurken in de winkels he?
Prijs vind ik wel meevallen hoor, gezien het aantal oefeningen dat je er mee kan. Je traint er dus niet zeg maar spier voor spier mee he, het is direct een full body workout.
Maargoed ik heb principieel iets tegen "sportscholen". Haat aan de mooiboys/betweters/kijk-mij-beter-zijn-dan-jij figuren.
bij mij is het makkelijk..... heb 2 modelen schoenen (trail & road) en die koop ik telkens weer als ik nieuwe nodig heb
Op vrijdag 1 juni 2012 10:37 schreef rechtsedirecte het volgende: bij mij is het makkelijk..... heb 2 modelen schoenen (trail & road) en die koop ik telkens weer als ik nieuwe nodig heb
Dat had Yur ook een keer gedaan, vervolgens werd hij afgestraft door onze man v/d RW Komt omdat z'n 1e schoenen op de loopband waren getest, terwijl hij buiten loopt. Waren dus niet geschikt voor hem..
Dat had Yur ook een keer gedaan, vervolgens werd hij afgestraft door onze man v/d RW Komt omdat z'n 1e schoenen op de loopband waren getest, terwijl hij buiten loopt. Waren dus niet geschikt voor hem..
ik heb mijn schoenen op een loopband laten aanmeten en tot nu toe werken ze perfect voor mij, zowel op het asfalt als op trailruns
Nee, verwacht dat het gedurende zomer alleen nog maar meer wordt
wie heeft tot nu toe de meeste kilometers in de challenge?
Ik had verder ook geen klachten hoor. Maar op de nieuwe heb ik ook geen klachten. En zo lang ik geen klachten heb, vind ik alles best
inderdaad YUR..... daarom hou ik het ook bij mijn vertrouwde model ook al zijn ze niet echt "hot" om te zien, zeker die grijze modderstampers voor op de trails niet
soms verzin je, zeker als je zoals YUR en ik 2 X chromosomen heb, gewoon een excuus om schoenen te kopen