Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier . Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bijv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen [SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn. [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2012 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. DOE MEE MET EEN FOK!TEAM Met een Fok! Team meedoen aan een estafetteloop?
Op zaterdag 7 juli 2012 wordt in Rotterdam de Rotterdam Ekiden gelopen. ( www.rotterdamekiden.nl ) Een leuke gelegenheid om eens de mensen die je online aanmoedigt in levende lijve aan te moedigen. Ook is er na de loop een buffet en een BBQ (die we zelf kunnen meenemen en kosten dus voor eigen rekening), dus gezelligheid achteraf is ook goed mogelijk. De kosten zijn 45 euro per team met nog extra kosten voor 2 chips (totaal 4 euro), dus ongeveer 8 euro per persoon. Het buffet erna kost 14 euro per persoon. De wedstrijd begint om 12 uur en zal toch wel het grootste deel van de middag duren.
quote:
Een EKIDEN is een Japanse estafetteloop. Eki betekent "plaats" en Den staat voor "bezorgen". In vroegere tijden werden in Japan namelijk belangrijke documenten door diverse lopers vliegensvlug van de ene naar de andere plaats gebracht. Het sportieve evenement EKIDEN is op deze klassieke koeriersdienst gebaseerd. Het pakket documenten wordt gesymboliseerd door een sjerp, de Tasuki.
Zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km.In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand.
Deelnemen aan een "EKIDEN" is niet alleen sport bedrijven, maar ook een paar uur gezellig in de buitenlucht met mede sporters en/of vrienden genieten.
Heb je interesse, stuur mij (MaleDuck) dan een pm met daarin je voorkeur qua afstand en of je daarna zou willen eten. Dan zal ik ergens eind juni een inventarisatie maken of we als Fok! een team (of meerdere teams) kunnen afvaardigen.
Ik vraag me af of dat wel zo verstandig is meteen een interval op nieuwe schoenen. Zelf zou ik ze eerst bij een rustig duurloopje inlopen.
ik typte het wat ongelukkig, ik ga eerst 's ochtends op mijn oude schoenen trainen en dan 's middags met m'n moeder en zus gezellig doen (ze komen van ver), dan zondag tijdens herstel/duurloopje nieuwe inlopen en maandag lange duurloop
3x raden waar mijn doorgezakte enkels van komen. Verdorie, ik wil straks gewoon die 5km kunnen doen. T is helaas niet de eerste keer in mn leven, laatste keer is wel gelukkig zo'n 10 jaar geleden dat het zo erg was.
3x raden waar mijn doorgezakte enkels van komen. Verdorie, ik wil straks gewoon die 5km kunnen doen. T is helaas niet de eerste keer in mn leven, laatste keer is wel gelukkig zo'n 10 jaar geleden dat het zo erg was.
Hoe zak je er door dan? Verzwikt of hou je het op een gegeven moment niet?
Voelt haast lullig, maar ik heb echt enorm lekker gelopen net
Moest 10x2 min op wedstrijdtempo doen. Te snel gestart (natuurlijk), te warm gekleed (grrr!), geen reden ( ) maar damn wat voelde het lekker Hartslag liep mooi mee terug bij elk minuutje wandelen..top! 4,25 km in 28:59, ook erg tevreden mee
Moest 10x2 min op wedstrijdtempo doen. Te snel gestart (natuurlijk), te warm gekleed (grrr!), geen reden ( ) maar damn wat voelde het lekker Hartslag liep mooi mee terug bij elk minuutje wandelen..top! 4,25 km in 28:59, ook erg tevreden mee
Op donderdag 31 mei 2012 20:30 schreef YUR het volgende: De maand mij is voor mij een recordmaand zonder noemenswaardige problemen geweest. En als het goed is, blijft de stijgende lijn voorlopig doorzetten:
zo, herstelloopje zit er weer op...en ik moet zeggen dat het aardig ging., veel beter dan afgelopen woensdagmorgen. 's morgens vroeg lopen zal nooit een van mijn favoriete bezigheden worden maar ik mopper niet... ik kon redelijk een cadans vinden. rustig 5km gelopen met een gemiddelde snelheid van 5.45min/km
Moet toch maar eens wat whey shakes proberen...heb weinig last van echte spierpijn maar ik merk wel dat ik nu zo veel kilometers in de week maar dat de spieren weinig tijd hebben om te herstellen en wel wat hulp kunnen gebruiken.
Vandaag verplicht op cursus en dan morgen weer een social run met de harriers
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Enige voordeel van de cursus is dat er in Invercargill ook toevallig een hele grote tweedehands boekenbeurs wordt gehouden
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Op donderdag 31 mei 2012 21:40 schreef rechtsedirecte het volgende: zo, herstelloopje zit er weer op...en ik moet zeggen dat het aardig ging., veel beter dan afgelopen woensdagmorgen. 's morgens vroeg lopen zal nooit een van mijn favoriete bezigheden worden maar ik mopper niet... ik kon redelijk een cadans vinden. rustig 5km gelopen met een gemiddelde snelheid van 5.45min/km
Maar toch maar eens wat whey shakes proberen...heb weinig last van echte spierpijn maar ik merk wel dat ik nu zo veel kilometers in de week maar dat de spieren weinig tijd hebben om te herstellen en wel wat hulp kunnen gebruiken.
Vandaag verplicht op cursus en dan morgen weer een social run met de harriers
Netjes Mooi tempo voor 's ochtends vroeg! Wij hadden het er net ook over, wellicht iets met eiwitten of whey te moeten gaan gebruiken. Yur maakt steeds meer kilometers tenslotte..
Wij hadden het er net ook over, wellicht iets met eiwitten of whey te moeten gaan gebruiken. Yur maakt steeds meer kilometers tenslotte..
dat dus...na mijn club run morgen zal de teller zo rond de 60km staan voor deze week en ik kan gewoon voelen dat de spieren "moe" zijn Maar met de marathon in het vooruitzicht moet dit een "normale" wekelijkse afstand worden dus een beetje hulp kan geen kwaad
Waarom? Zij die niet kunnen lopen misgunnen het niemand hoor! Goed gedaan!
inderdaad Lies, en af en toe een lekkere ordinaire ego -post mag gerust hoor GotC, je werkt er tenslotte hard voor!!
[ Bericht 2% gewijzigd door rechtsedirecte op 31-05-2012 22:11:25 ]
trouwens.. even vraagje .. ik weet dat voor schoenen en sokken geldt dat je geen wedstrijd 'mag' lopen als je ze volkomen nieuw hebt (ivm blaren) maar geld dat ook voor kleding (shirts met name)
Op donderdag 31 mei 2012 22:24 schreef DJMO het volgende: trouwens.. even vraagje .. ik weet dat voor schoenen en sokken geldt dat je geen wedstrijd 'mag' lopen als je ze volkomen nieuw hebt (ivm blaren) maar geld dat ook voor kleding (shirts met name)
Wat Runkeeper doet het in mijn bos ook zo belabberd. Dan ren ik over een meertje en door een kinderboederij heen
Runkeeper doet het al een maand ofzo niet bij mij. Alles is steeds nul nul nul. En ineens kreeg ik deze melding dus. Dwars door 2 plaatsen heen waar ik niet eens geweest ben.
Net even de huisartsenpost gebeld, moet blijven koelen en vannacht/morgen met t pootje omhoog blijven zitten en overmorgen regelmatig erop proberen te lopen en nu vooral mn voet blijven bewegen. Zwelling moet af gaan nemen, is het over 3a4 dagen nog niet minder dan naar de huisarts.
Op donderdag 31 mei 2012 22:28 schreef douche-eendje het volgende: Net even de huisartsenpost gebeld, moet blijven koelen en vannacht/morgen met t pootje omhoog blijven zitten en overmorgen regelmatig erop proberen te lopen/voet blijven bewegen. Zwelling moet af gaan nemen, is het over 3a4 dagen nog niet minder dan naar de huisarts.
Op donderdag 31 mei 2012 22:24 schreef DJMO het volgende: trouwens.. even vraagje .. ik weet dat voor schoenen en sokken geldt dat je geen wedstrijd 'mag' lopen als je ze volkomen nieuw hebt (ivm blaren) maar geld dat ook voor kleding (shirts met name)
heb toch wel gelezen dat dat ook voor kleding geldt... Ik zou zelf ook niet iets nieuws eten vlak voor een wedstrijd als ik niet weet of het goed combineert met lopen. Het zal je maar gebeuren: loop je de race van je leven en dan ... of nog erger
dat had ik dus ook wil je liever renate wennemars? die is gewoon nederlands. als je me je mailadres pm / dm't dan stuur ik m wel via een upload naar je toe
dat had ik dus ook wil je liever renate wennemars? die is gewoon nederlands. als je me je mailadres pm / dm't dan stuur ik m wel via een upload naar je toe
Het was meer de tussenpoze met U2.. Is it getting better
Het is verstandiger om nieuwe kleding niet de 1e keer bij een wedstrijd te dragen: Je weet niet of het echt lekker zit, of het omhoog kruipt, of het knelt..