U hebt onvoldoende machtigingen om de activiteit met id 183752015 te weergeven.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:25 schreef kanovinnie het volgende:
http://connect.garmin.com/activity/183752015
Kunnen jullie deze zien?
Gewoon op strava zettenquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:31 schreef kanovinnie het volgende:
Vaag, heb de settings aangepast. Probeer nog eens? Als je 'm ververst, probeer eens ctrl+F5?
Voetganger mag links lopen en hoeft zeker niet de berm in. Niet willen remmen =quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:50 schreef CyclingGirl het volgende:
Links lopen is dan veiliger omdat je het verkeer van voren tenminste ziet aankomen, zij kunnen voor jou uitwijken en je kunt zelf tenminste nog de berm inspringen. Iedere voetganger die op een weg loopt zonder trottoir zou dus links moeten houden voor zn eigen veiligheid.
Nou juist gevaarlijk als er voor mij tegemoet komend verkeer komt. Ik ga harder op mijn fiets als jij te voet. En ik kan niet uitwijken ik ga ook niet remmen. Dat ga jij maar de berm in. Sorry ik vind je een aardige kerel het is niet persoonlijk maar alle verkeer inclusief voetgangers dus ook hardlopers moet zich rechts van de weg bevinden.
Had vandaag nog een trekker die weigerde een stukje door het gras te rijden met z'n wielen van een meter breedquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Voetganger mag links lopen en hoeft zeker niet de berm in. Niet willen remmen =aso
Het hoeft dus niet meer (was vroeger wel zo). Rest van het verkeer moet uiteraard wel gewoon rekening houden met die voetganger, ook al moet je daarvoor remmen (quote:Op woensdag 30 mei 2012 21:04 schreef cafca het volgende:
Volgens mij moet een voetganger in ieder geval buiten de bebouwde kom links lopen.
Als fietser moet je die dan gewoon de ruimte geven, of remmen.
En zo is ´t.quote:Op woensdag 30 mei 2012 21:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Rest van het verkeer moet uiteraard wel gewoon rekening houden met die voetganger, ook al moet je daarvoor remmen ()
Als ik soms hoor hoe een collega van me (die vaak kop een trekker rijd) soms omgaat met wielrenners...quote:Op woensdag 30 mei 2012 21:02 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Had vandaag nog een trekker die weigerde een stukje door het gras te rijden met z'n wielen van een meter breed. Ik stond al stil met de fiets en moest zelfs nog de berm in om niet geraakt te worden..
En terecht.quote:Op woensdag 30 mei 2012 21:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als ik soms hoor hoe een collega van me (die vaak kop een trekker rijd) soms omgaat met wielrenners...
Zitten ze achter hem+wagen aan, keihard remmen bij stoplichten. Ploink=punt (dus wielrenner tegen de kar aan).
In 1 keer gas geven zodat er een hoop roet uit de uitlaat komt.
Van dat soort grappen.
Als voetganger stug door blijven lopen is net zo dom, beetje nadenken ook, zie je ook regelmatig mensen die liever de wet volgen dan aan de veiligheid denkenquote:Op woensdag 30 mei 2012 21:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het hoeft dus niet meer (was vroeger wel zo). Rest van het verkeer moet uiteraard wel gewoon rekening houden met die voetganger, ook al moet je daarvoor remmen ()
Eenschquote:Op woensdag 30 mei 2012 21:20 schreef kaasplankje het volgende:
Koekebakkers moeten dood, fakengers ook.
mijl per uur?quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:25 schreef kanovinnie het volgende:
http://connect.garmin.com/activity/183752015
Kunnen jullie deze zien?
Moet je voor jezelf switchen, rechtsboven zit een knopje met metric.quote:
Nog nooit van gehoord. Hoe zielig kun je zijn, zeg.quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:37 schreef MarcoD het volgende:
Fakenger: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=fakenger
Wat een defintie.. Dus als je fixies gewoon leuk vind en messengerbag hebt (praktisch) ben je maar meteen een lulquote:Op woensdag 30 mei 2012 22:37 schreef MarcoD het volgende:
Fakenger: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=fakenger
Met een fixie ben je sowieso een lulquote:Op woensdag 30 mei 2012 22:55 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Wat een defintie.. Dus als je fixies gewoon leuk vind en messengerbag hebt (praktisch) ben je maar meteen een lul
Sociaal van jequote:Op woensdag 30 mei 2012 22:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Met een fixie ben je sowieso een lul
Mag wel wat afvallen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:13 schreef Oksel het volgende:
Haai.
Gdvr. De andere fiets die ik voor de dame in 't hoofd had is net voor m'n neus weggepikt. Ik zoek een leuke fiets voor d'r (1.67, maatje 50-52), in een dames kleurtje. Triple, liefst 105 groepje of anders Tiagra. Nieuw of 2e hands. Liefst < 600 EUR.
Iemand een leuke tip?
Mwoah, een collega waar ik regelmatig mee fiets heeft er drie staan. Allemaal zelf in elkaar gezet en zo'n verkeerde gozer is het nietquote:Op woensdag 30 mei 2012 22:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Met een fixie ben je sowieso een lul
Klopt is het ook. Alleen groep 1 zijn bijna allemaal ervaren of wedstrijd renners. Daar kan je dus goed doorrijden. Overdag is het een drama en niet aan te raden als je lekker wil doorfietsen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 21:48 schreef kaasplankje het volgende:
maarre Patroon: Ik dacht dat die elfstedenfietsrit voor ouwe lullenfietsers was maar dat valt dus blijkbaar wel mee?
Wat is er zo arm?quote:Op woensdag 30 mei 2012 21:54 schreef kanovinnie het volgende:
Arme patroon...
Wat is goede gemiddelde cadans voor vlakke ritten? Zo rond de 95-100 lees ik? Daar zit ik met mijn 84 verrr onder.
Iedereen loopt af te geven op je tocht.quote:
Ik ga er op letten! Thanks!quote:84 is veel te laag. Moet minstens naar de 90. Het is conditioneel veel moeilijker om met hoog cadans zelfde gemiddelde te rijden dan met laag cadans
met een beetje mazzel heb je die ruim onder de 600 euro , en dan heb je er toch best een aardig fietsje aan.quote:Op donderdag 31 mei 2012 07:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Moah, niet echt hé? En ook nog met Tiagra.
Trek heeft toch vaak best een lange bovenbuis? Dat kan voor vrouwen wel lastig zijn. Dat was wel een groot probleem iig bij de eerste fiets van m'n vriendin (Koga).quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ligt eraan waarom ze daar rijden. Midden op de weg fietsen kan noodzakelijk zijn om anderen in te halen, voor te sorteren, een aanrijding te vermijden - bijvoorbeeld ter hoogte van een zijrit waar iemand je geen voorrang verleent of om te voorkomen dat een auto je over de andere weghelft inhaalt in een blinde bocht. In 30km zones in dorpskernen is het soms ook veiliger om op de weg te fietsen. Fietspaden worden daar dikwijls gescheiden van de rijbaan door een rij parkeervakken. Voetgangers die van en naar de geparkeerde auto's bewegen letten vaak niet op het verkeer dat over het fietspad beweegt.
http://www.bike-discount.de/quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:23 schreef Reintji het volgende:
Deze lurker heeft eindelijk een fietsje kunnen bemachtigen. Koga Flyer uit 2010 met weinig km's.
Wat zijn goede sites om accessoires aan te schaffen?
Ik zeg het je, allemaal jaloeziequote:Op donderdag 31 mei 2012 06:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Iedereen loopt af te geven op je tocht.
[..]
Ik ga er op letten! Thanks!
Dus hoge cadans is minder efficiënt? Waarom zou je er dan naar streven?quote:Op donderdag 31 mei 2012 00:53 schreef Patroon het volgende:
84 is veel te laag. Moet minstens naar de 90. Het is conditioneel veel moeilijker om met hoog cadans zelfde gemiddelde te rijden dan met laag cadans
Omdat je het bij goede conditie langer vol kan houden dan een te laag cadans. En omdat je als het sneller gaat je het zwaardere verzet makkelijker rondkrijgt op een goed cadans. Minder blessure gevoelig.quote:Op donderdag 31 mei 2012 11:16 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Dus hoge cadans is minder efficiënt? Waarom zou je er dan naar streven?
Nee het is aso dat jij aan de verkeerde kant loopt en dat ik moet remmen omdat er tegemoet komend verkeer komt en jij voor mij een obstakel vormt.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Voetganger mag links lopen en hoeft zeker niet de berm in. Niet willen remmen =aso
En ik ben niet zo dat ik iedereen maar de greppel in rijd, maar dan kom je weer op die discussie van wielrenners vs fietsers, je hebt ook wandelaars vs hardlopers en sommigen lopen best hard die moeten dan juist niet links gaan lopen dan krijg je volgens mij juist situaties dat het flink mis kan gaan.quote:
Ik rijd een Trek en het valt wel mee, als ik de foto bekijk zie ik dat het ook een sloopingframe is een beetje zoiets waar ik op rijd. Die bovenbuis valt dan wel mee. Bij de oudere modellen van Trek is de bovenbuis inderdaad wat langer.quote:Op donderdag 31 mei 2012 08:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Trek heeft toch vaak best een lange bovenbuis? Dat kan voor vrouwen wel lastig zijn. Dat was wel een groot probleem iig bij de eerste fiets van m'n vriendin (Koga).
Sowieso zijn mensen die je op zondag niet mag bellen niet te vertrouwen. Net als fixie rijders.
quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:51 schreef eentwee het volgende:
Tegenwoordig hebben Treks een andere geometrie, zijn niet standaard lang en er zijn zelfs speciale damesfietsen geloof ik.
@troll:Klopt, de Lexa serie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb met een maatje 56 een 56 bovenbuis. Daarmee is ie korter dan Cannondale en Specialized. Mijn 2.5 is hetzelfde frame volgens mij.
Hoe moeilijk is het nou, lezen?quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:15 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Nee het is aso dat jij aan de verkeerde kant loopt en dat ik moet remmen omdat er tegemoet komend verkeer komt en jij voor mij een obstakel vormt.
Wat ze zegt:quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is het nou, lezen?
quote:Op donderdag 31 mei 2012 15:16 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Wat ze zegt:
links lopen en niet uitwijken = tegenliggens naar haar weghelft sturen die zich concentreren opde hardloper, niet op de fietser die met 35 aankomt
Hij eet je niet op hoorquote:Op donderdag 31 mei 2012 18:03 schreef raptorix het volgende:
Vanmiddag een koe op de weg. Ik rem af, komt ie op me af , dus ik snel keren, rent dat beest 200 meter, achter me aan. Toen kwamen er 2 jochies die hem weer achter het hek hebben geplaatst
Hoort en de rest past zich daarop aan?quote:Op donderdag 31 mei 2012 15:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Een voetganger hoort links te lopen en de rest van het verkeer past zich daar op aan. Zo moeilijk is dat niet. Als mevrouw niet gestoord wil worden in haar training gaat ze lekker op de baan fietsen![]()
Als ie je een tikje geeft lig je wel denk ik, als ze dat zouden doen?quote:Op donderdag 31 mei 2012 18:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hij eet je niet op hoor
Er rennen vaak zat pinken mee als k aan het kanoen ben. Machtig mooi vind ik dat! 10 van die rennende minikoeien die achter je aan rennen
Zijn ze te bang voor. Of je moet ze echt goed boos gemaakt hebben.quote:Op donderdag 31 mei 2012 18:31 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Als ie je een tikje geeft lig je wel denk ik, als ze dat zouden doen?
Ja, daarvoor ga ik dan wel weer aan de kantquote:Op donderdag 31 mei 2012 18:30 schreef MarcoD het volgende:
dat heb ik (gelukkig) nog nooit meegemaakt, hier in het duin lopen van die schotse hooglanders los en die hebben de voorkeur om over de wegen/paden te lopen/liggen. Ze kijken je weleens aan alsof ze op elk moment achter je gaan rennen. Maar rustig erlangs en ze doen eigenlijk nooit wat. Soms staan ze ook weleens in de bosjes na een bocht en dan schrik je je soms ook rot
![]()
Deze dus:
[ afbeelding ]
Het is niet eens relevant of het hoort. Iemand anders die zich niet aan de verkeersregels houdt is niet gelijk vogelvrij hoor. Je past je gewoon aan aan de situatie, dus aan obstakels aan jouw kant van de weg. Net als bij geparkeerde auto's. Of rijd je daar ook dwars doorheen als ze verkeerd geparkeerd zijnquote:Op donderdag 31 mei 2012 18:30 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Hoort en de rest past zich daarop aan?
Zo hoort dat niet he
Dan vervalt het argument van het hoort meteen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 18:45 schreef eentwee het volgende:
[..]
Het is niet eens relevant of het hoort. Iemand anders die zich niet aan de verkeersregels houdt is niet gelijk vogelvrij hoor. Je past je gewoon aan aan de situatie, dus aan obstakels aan jouw kant van de weg. Net als bij geparkeerde auto's. Of rijd je daar ook dwars doorheen als ze verkeerd geparkeerd zijn![]()
Beetje rare discussie eigenlijk
quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:13 schreef kaasplankje het volgende:
Wij waren een keer aan 't trainen in Zeeuws Vlaanderen met de ploeg, klassiekers verkennen. Toen reden we langs een farm en kregen we een newfoundlander zo groot als een kleine beer achter ons aan. Het beest sliep blijkbaar altijd buiten want er zat allemaal bagger in de vacht.
HET REGENT!quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:19 schreef SuperWeber het volgende:
Jezus christus, wat zijn jullie ook een stelletje zeikstengels met elkaar. Zeker weereens de verkeerde periode van de maand?
Het is bij het ontbreken van een voetpad toegestaan om aan de linkerzijde van de weg te lopen, accepteer dat en handel er wanneer nodig naar...
Hoe moeilijk kan het zijn...
Amen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:19 schreef SuperWeber het volgende:
Jezus christus, wat zijn jullie ook een stelletje zeikstengels met elkaar. Zeker weereens de verkeerde periode van de maand?
Het is bij het ontbreken van een voetpad toegestaan om aan de linkerzijde van de weg te lopen, accepteer dat en handel er wanneer nodig naar...
Hoe moeilijk kan het zijn...
Ja, meer dan jij blijkbaar, weet je wel wat een newfoundlander is?quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:15 schreef MCH het volgende:
![]()
Ik dacht dat fietsers wel wat natuur gewend waren...
Een hont met zwemvliezen tussen de tenenquote:Op donderdag 31 mei 2012 19:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, meer dan jij blijkbaar, weet je wel wat een newfoundlander is?
Geen tijd, ik ben aan het koken.quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:46 schreef fetss het volgende:
Leuk programma op ned1, zijn er nog meer mensen aan kijken?
Vrij laat voor een avondmaal!quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Geen tijd, ik ben aan het koken.
Ik heb eens twintig van die beesten achter me aan gehad toen ik aan het kievitseieren zoeken was. Dat is niet zo machtig mooiquote:Op donderdag 31 mei 2012 18:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hij eet je niet op hoor
Er rennen vaak zat pinken mee als k aan het kanoen ben. Machtig mooi vind ik dat! 10 van die rennende minikoeien die achter je aan rennen
gewone koeien? Blijven staan en zwaaien met je armen. Stoppen ze wel. En schreeuwen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:08 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb eens twintig van die beesten achter me aan gehad toen ik aan het kievitseieren zoeken was. Dat is niet zo machtig mooi
Heb nog nooit zo hard gerend
Nee maar je wilt er ook niet tegen aan rijden, ik dacht, ga er rustig voorbij, maar kennelijk vond dat beest me leukquote:Op donderdag 31 mei 2012 18:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hij eet je niet op hoor
In Amsterdam stikt het er van, bloed link, ik ga altijd op mijn VanMoof naar het werk, en zelfs dan is het al super uitkijken, gister ooggetuige van 2 fietsers die frontaal met hun hoofden tegen elkaar klapten, was vrij bizar omdat ze niet aan het bellen ofzo waren, gelukkig lijkt het mee te vallen, ene gast een hersenschudding en mogelijk gebroke neus, andere gast crocky en jaap onder ze oog, politie was trouwens super aardig.quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:22 schreef Tommeke het volgende:
Ik kwam trouwens net een echte fakenger tegen op een fixie. Inclusief Ortlieb rugtas.
Ik heb 'm maar van z'n fiets gebeukt. Stomme homo.
Hipstertuig
Had hem 2 keer meequote:Op donderdag 31 mei 2012 20:54 schreef cafca het volgende:
Heerlijk stukje gefietst vanavond. Fijne wind, lekkere regen
Oja, alpe du zes toch? Het zit dus helemaal goed met de voorbereiding?quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee maar je wilt er ook niet tegen aan rijden, ik dacht, ga er rustig voorbij, maar kennelijk vond dat beest me leuk
Zaterdag rij ik nog rustig stukje, en zondag vertrek in naar de Alpen, 1 jongen uit ons team kan helaas niet mee doen omdat zijn medische test niet op tijd binnen is. Zie wel op tegen het lange rijden in de auto.
Ik was terug naar me ouders gegaan want die waren vervroegt terug van Camping, en toen ik daar wegging was wind gedraaidquote:Op donderdag 31 mei 2012 20:58 schreef cafca het volgende:
[..]
Hoe doe je dat?
Ik heb hem meestal tegen.
Conditioneel denk ik wel, kracht is denk ik niet zo een probleem, en pijn verdragen is al helemaal geen probleem. Ik rij de alternatieve dag, dus 4 keer omhoog is het max. 750 kilometer trainen was ik eerst voor ogen had heb ik zelf ook ingezien dat dat te gek was, dus ik heb het beperkt tot een kilometer of 400 in 1 week.quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oja, alpe du zes toch? Het zit dus helemaal goed met de voorbereiding?
Een collega vond vorig jaar 6x minder zwaar dan een Marathon lopen, nu scheelt dat per persoon, maar ik vond de marathon nou niet echt heel lastig, ik heb er dus wel vertrouwen in.quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:16 schreef kanovinnie het volgende:
4500 hoogtemeters op een dag als ik me niet vergis. Moet goedkomen.
Provinciaalquote:Op donderdag 31 mei 2012 21:02 schreef Life2.0 het volgende:
Volgens mij ben ik nog nooit een fixie tegen gekomen
Is eigenlijk nauwelijks een uitdaging te noemen inderdaad.quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een collega vond vorig jaar 6x minder zwaar dan een Marathon lopen, nu scheelt dat per persoon, maar ik vond de marathon nou niet echt heel lastig, ik heb er dus wel vertrouwen in.
Doe gewoon op die stadsfiets van je raptorix, 36 gemiddeld op dat ding toch?quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een collega vond vorig jaar 6x minder zwaar dan een Marathon lopen, nu scheelt dat per persoon, maar ik vond de marathon nou niet echt heel lastig, ik heb er dus wel vertrouwen in.
Hahahah nee, ik moet zeggen dat het wel tegen valt als je s'ochtends weer op je gewone fiets naar het werk gaat, maar Amsterdam is gewoon kut om te fietsen, ik kom iets van 20 stoplichten op 7 km tegen, fucking irritant, overigens las ik dat een gast hem rijd op de stadsfiets van ze vrouw die aan kanker overleden is. Mag hopen dat er versnellingen op dat ding zitten.quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Doe gewoon op die stadsfiets van je raptorix, 36 gemiddeld op dat ding toch?
Ik kom op de middenweg/linnaeus ook nogal wat stoplichten tegen, maar meestal is daar wel aardig doorheen te komenquote:Op donderdag 31 mei 2012 21:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hahahah nee, ik moet zeggen dat het wel tegen valt als je s'ochtends weer op je gewone fiets naar het werk gaat, maar Amsterdam is gewoon kut om te fietsen, ik kom iets van 20 stoplichten op 7 km tegen, fucking irritant,
Middenweg/Kruislaan is een bitch, ik voetbal bij WVHEDW, vorige keer 3 minuten gedaan over 1 kruispuntquote:Op donderdag 31 mei 2012 21:45 schreef thettes het volgende:
[..]
Ik kom op de middenweg/linnaeus ook nogal wat stoplichten tegen, maar meestal is daar wel aardig doorheen te komen
Wie doet trouwens zaterdag ook Limburgs Mooiste? Van mijn drie fietsmaten is die ene die een auto heeft helaas afgevallen, dus weet iemand hoe dicht het treinstation bij de start/camping ligt?
http://www.dumpert.nl/med(...)is_een_eindbaas.htmlquote:Op woensdag 30 mei 2012 21:48 schreef kaasplankje het volgende:
maarre Patroon: Ik dacht dat die elfstedenfietsrit voor ouwe lullenfietsers was maar dat valt dus blijkbaar wel mee?
quote:Op donderdag 31 mei 2012 22:01 schreef No-P het volgende:
[..]
http://www.dumpert.nl/med(...)is_een_eindbaas.html
Zou de 250 gaan fietsen maar fietsmaatjes vielen allemaal af dus dat gaat niet lukken.quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:45 schreef thettes het volgende:
[..]
Ik kom op de middenweg/linnaeus ook nogal wat stoplichten tegen, maar meestal is daar wel aardig doorheen te komen
Wie doet trouwens zaterdag ook Limburgs Mooiste? Van mijn drie fietsmaten is die ene die een auto heeft helaas afgevallen, dus weet iemand hoe dicht het treinstation bij de start/camping ligt?
Echte man! "hoe gaat u weer naar huis" Met de fiets natuurlijk!quote:Op donderdag 31 mei 2012 22:01 schreef No-P het volgende:
[..]
Lange broek en t-shirtquote:Op vrijdag 1 juni 2012 08:02 schreef Orphid het volgende:
Vandaag 12 graden hier max, wat denken jullie?
Lange broek en t-shirt of toch lange mouwen?
Dat is je Italiaanse bloed natuurlijkquote:
Hij nam die medaille aan terwijl hij hem niet heeft uitgeredenquote:Op donderdag 31 mei 2012 22:24 schreef kanovinnie het volgende:
Meneer fiets 240km en als warming up+cooling down nog even 20 km op en neer naar Franeker
Ik neem aan dat dit sarcastisch wasquote:Op donderdag 31 mei 2012 21:37 schreef eentwee het volgende:
[..]
Is eigenlijk nauwelijks een uitdaging te noemen inderdaad.
Neemt niet weg dat het een geweldige prestatie is op die leeftijd met 2 kunstheupen. Als ik iedereen hier al hoor klagen wanneer er een scheet verkeerd zit, dan kunnen ze hier nog een voorbeeld aan hem nemenquote:Op vrijdag 1 juni 2012 10:12 schreef eentwee het volgende:
[..]
Hij nam die medaille aan terwijl hij hem niet heeft uitgereden
Wel grappig dat het helemaal daar niet om ging, hij wou de rit gewoon rijden, maar die presentator? zei steeds "daar ging het om he"quote:Op vrijdag 1 juni 2012 10:12 schreef eentwee het volgende:
[..]
Hij nam die medaille aan terwijl hij hem niet heeft uitgereden
Item niet gevonden?quote:Op donderdag 31 mei 2012 22:01 schreef No-P het volgende:
[..]
Achter stadion van Zwolle zit een FM die zichzelf redelijk goedkoop noemt. Zijn ze ook wel, maar niet met allesquote:Op vrijdag 1 juni 2012 21:37 schreef Narcotical het volgende:
Fiets voor de vriendin gekocht.
Weet een van jullie toevallig een goede fietshandel in of rond zwolle voor wat accessoires?
Anders doe je toch je regenjack aan?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 22:45 schreef marcodej het volgende:
Potverdeurie al 2,5 week niet gefietst. Polsje begint nu echter langzamerhand de oude te worden.
Zondag wordt de dag... Hopelijk regent het niet.
Haha een 1000 zou ik een jaar van wakker liggenquote:Op zaterdag 2 juni 2012 10:49 schreef ultra_ivo het volgende:
Gisteren de 1000km moeten opgeven. Tijdens de 400 had ik wat problemen met m'n ketting. Die was een paar keer vast gaan zitten (9 vits op 8 vits blok). Tijdens de 1000 begonnen de spaken te springen. Bleek de ketting de spaken aangevreten te hebben. En Vlaamse wegen zijn sowieso niet fijn voor je wielen. Het parcours was nogal landelijk dus af moeten buigen naar de voorsteden van Mons. Daar nog moeten wachten tot de fietsenmaker open was voordat ik genoeg spaken kon kopen en repareren. Terug op het parcours was ik eigenlijk al buiten tijd. En dat met de Ardennen die nog moesten komen en een nacht niet geslapen. Hopeloze opdracht. Bij Thuin de organisator gebeld en op m'n gemak naar Namen gefietst. Dan rijd ik over 2 weken de 600 van Tournai als laatste voorbereiding voor Vologda-Onega-Ladoga (en notitie voor mezelf maken, een 1000 doe je niet 'ff tussendoor', daar moet je toch iets geconcentreerder mee omgaan).
Ik denk de meesten hier wel. Een 300 zou ik nog wel aandurven. Een 400 misschien ook nog, maar daarboven moet je je echt anders gaan voorbereiden.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 11:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha een 1000 zou ik een jaar van wakker liggen
Weet je toevallig hoe die heet?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 21:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
Achter stadion van Zwolle zit een FM die zichzelf redelijk goedkoop noemt. Zijn ze ook wel, maar niet met alles
Dat is je karma voor op een fiets met drie rode kruisjes te rijden. Maar op de kerstshows van die fietsboeren liggen altijd wel een paar bakken met zwaar overjarige cranks. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen...... En nu voeballuh kijken.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 17:32 schreef kanovinnie het volgende:
Crank is dus mooi wel naar de kut.200 euro.
Fietsenmaker kon het boutje er zo uittrekken.
Tsjah, maar om tot de kerst te wachten en dan een crank van 5 jaar oud te kopen...quote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:31 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat is je karma voor op een fiets met drie rode kruisjes te rijden. Maar op de kerstshows van die fietsboeren liggen altijd wel een paar bakken met zwaar overjarige cranks. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen...... En nu voeballuh kijken.
http://hollandbikeshop.co(...)uminium/?ref=beslistquote:
Mooi koopje. Nu kan de ellende met rustige ritjes en ruzie onderweg (niet zo hard) beginnen. Spreek uit ervaring. Hahaquote:Op zondag 3 juni 2012 08:32 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
Voor de dame..Full carbon, full Ultegra. Alles ziet echt als nieuw uit.
Inclusief nieuwe Sidi's, mooie helm, lang/kort broek, shirt (alles Shimano en nieuw), 750 EUR..![]()
![]()
![]()
Ik ben echt fucking jaloers.
En Miss oksel telkens maar omkijken, en roepen: niet zo piepen, als je nog kunt kletsen dan kun je ook wel wat harder doorrijden!quote:Op zondag 3 juni 2012 09:16 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mooi koopje. Nu kan de ellende met rustige ritjes en ruzie onderweg (niet zo hard) beginnen. Spreek uit ervaring. Haha
Mijn vriendin wil ook een nieuwe fiets. Hoe wist je de goede maat? Had je de fiets van Marktplaats Oksel?quote:Op zondag 3 juni 2012 09:55 schreef Oksel het volgende:
Heuvelop houdt ze me vast snel bij.. op het vlakke niet..
Anders lees je even in hoe ebay werktquote:Op zondag 3 juni 2012 09:19 schreef kanovinnie het volgende:
Bied ik op ebay op een crank, is er iemand anders die een bot oid heeft en automatisch mij elke keer overbied
quote:Op zondag 3 juni 2012 09:19 schreef kanovinnie het volgende:
Bied ik op ebay op een crank, is er iemand anders die een bot oid heeft en automatisch mij elke keer overbied
Ik wil wel proberen een filmpje te maken of een foto report maar dat kan even gaan duren, niet vandaag iig. Uiteindelijk moet je het een aantal x doen om er handig in te worden.quote:Op zondag 3 juni 2012 13:35 schreef Narcotical het volgende:
Gisteren even naar die zaak geweest waar Patroon die link van plaatste en mevrouw heeft schoenen en een helm enzo gekocht. Tevens een nieuw stuurlintje want degene die op de fiets zat is aan het loslaten.
Aan mij nu de taak om het stuurlintje te wikkelen maar ook ik heb daar geen ervaring mee.. Iemand nog een goede tip?
Ik had wel op Youtube een filmpje gezien die is gemaakt door iemand van fiets.nl geloof ik. Opzich zag het er allemaal niet heel ingewikkeld (haha, woordgrapquote:Op zondag 3 juni 2012 15:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik wil wel proberen een filmpje te maken of een foto report maar dat kan even gaan duren, niet vandaag iig. Uiteindelijk moet je het een aantal x doen om er handig in te worden.
Netjes hoor!quote:Op zondag 3 juni 2012 16:53 schreef Narcotical het volgende:
Net onder het motto van: "Als je het niet probeert dan leer je het ook niet" gewoon maar geprobeerd stuurlint te rollen. Hier het resultaat van de eerste keer dat ik dit gedaan heb
[ afbeelding ]
Niet helemaal 100% tevreden, ik had iets meer naar de stuurpen willen rollen en de afwerkingen aan het eind kan misschien iets netter. Volgende keer dus proberen wat minder ruim en strakker te rollen. Iemand anders nog op of aanmerkingen?
Heb je het aan de linkerkant tegen de klok in gedraaid?quote:Op zondag 3 juni 2012 16:53 schreef Narcotical het volgende:
Net onder het motto van: "Als je het niet probeert dan leer je het ook niet" gewoon maar geprobeerd stuurlint te rollen. Hier het resultaat van de eerste keer dat ik dit gedaan heb
[ afbeelding ]
Niet helemaal 100% tevreden, ik had iets meer naar de stuurpen willen rollen en de afwerkingen aan het eind kan misschien iets netter. Volgende keer dus proberen wat minder ruim en strakker te rollen. Iemand anders nog op of aanmerkingen?
Hardlopenquote:Op zondag 3 juni 2012 17:46 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb ook hardgelopen. Voor het eerst in een half jaar.
Het ergste is dat ik het ook nog fijn vond
gayquote:Op zondag 3 juni 2012 17:46 schreef Tommeke het volgende:
Nu nog beginnen voor de Speedman?quote:Op zondag 3 juni 2012 17:46 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb het gedaan zoals bij dit filmpjequote:Op zondag 3 juni 2012 17:31 schreef marcodej het volgende:
In het filmpje van fiets draait ie van buiten naar binnen (ik dacht altijd de goede manier) en maakt een achtje bij de shifters.
Deze gasten draaien dus van binnen naar buiten... Die bovenste maakt overigens geen 'achtje' bij de shifter en eindigt bovenop dus wel in de 'goede' richting.
Jij hebt het dus zoals de tweede gedaan?
Dus van buiten naar binnen.quote:Op zondag 3 juni 2012 17:57 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik heb het gedaan zoals bij dit filmpje
Ja, dat zal dan ook welquote:
Ik doe 't ook andersom. Dus niet zoals in 't filmke.quote:Op zondag 3 juni 2012 17:57 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik heb het gedaan zoals bij dit filmpje
Maakt dat nog enig verschil behalve de draairichting?quote:Op zondag 3 juni 2012 19:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik doe 't ook andersom. Dus niet zoals in 't filmke.![]()
Gaaf ding, wat voor wielen zitten er in?quote:Op zondag 3 juni 2012 19:04 schreef Oksel het volgende:
Tering, mooi fietske heeft m'n popje toch gekregen. Alles gloedje nieuw en strak.
* Oksel wil ook nieuw.
ff filmke kijken, ik reageer er zo op.quote:Op zondag 3 juni 2012 19:03 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Maakt dat nog enig verschil behalve de draairichting?
Ik heb geel lint gewikkeld en mijn handen waren schoonquote:Op zondag 3 juni 2012 19:20 schreef kaasplankje het volgende:
Nou, ik doe 't dus heel anders. Of dat beter is mag je zelf bepalen.
Wat ik anders doe:
-Ik begin andersom, ik denk dat 't dan minder snel afrolt. dus van binnen naar buiten ipv van buiten naar binnen zoals in 't filmke.
-Ik wikkel strakker en netter. Hij rolt 't er vrij losjes om naar mijn idee en dat witte lint van 't 1e deel van het filmke bobbelt als de hel; het ligt niet netjes over elkaar.
-Mijn handen zijn brandschoon als ik ga wikkelen, zeker met een wit lintje. Hij heeft smeer aan zijn handen.
-Ik maak geen rondje rond de remschakelgreep maar knip 2 losse stukjes. Niet dat dat nou beter is maar gewoon andere manier.
-Ik lijm het laatste stukje bij de stuurpen met secondelijm op sellotape vast. Zo heb je een strakkere afwerking. Geleerd van Schouten.
Ik plak 2 korte verticale stukjes achter de shifter. Anders dan in die filmkes van Marcodej. Ik vind dat die gasten er een zooitje van maken. Die 2e van Marcodej knipt 't lint niet een schuin af aan het einde. Als je goed strak wikkelt houd je zowiezo minstens 10/15cm over dus rondje maken versus stukjes knippen maakt niet uit. Je moet 't met allebei ruim redden qua lengte.quote:Op zondag 3 juni 2012 19:27 schreef Narcotical het volgende:
Ik heb geel lint gewikkeld en mijn handen waren schoon.
Wat betreft de shifter, je plakt er zeker een stukje achter en rolt dan gewoon door als het ware? Dat wil ik namelijk de volgende keer proberen ipv rondje want als je dat rondje maakt houdt je voor bovenop het stuur minder lint over om te wikkelen merkte ik.
Het moet goed strak. Je kan het gewoon afwikkelen en overnieuw beginnen als 't niet goed is.quote:Wat betreft het losjes wikkelen, ik heb gewoon geprobeerd om het er overal strak omheen te krijgen en dat is me volgens mij wel aardig gelukt.
Afwerking heb ik dan wel weer geprobeerd zoals in het filmpje maar kon naar mijn mening nog wel wat netter.
Ik vind kurk rottig want dat breekt snel op die gaatjes als je het strak trekt. Ik wikkel het liefste met gladde tape voor mezelf, of Deda of Fizik. Als ik Deda of Gios lint wikkel waar letters op staan dan wikkel ik 't zo dat alle tekst op het stuur steeds op dezelfde plek staat. Dat is nogal een gedoe maar het smoelt wel goed.quote:Overigens was het kurklint dat ik wikkelde, weet niet of bepaalde materialen moeilijker zijn dan anderen..?
Quasar Aerow SLquote:Op zondag 3 juni 2012 19:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Gaaf ding, wat voor wielen zitten er in?
quote:Op zondag 3 juni 2012 19:54 schreef Narcotical het volgende:
Ik zou dit willen verduidelijken met een plaatje, maar dat wordt lastig op mn mobiel. Ik post straks thuis wel ff een plaatje anders
Edit: wat ik dus eigenlijk wil weten is als je de kopse kant van het lint zeg maar naar boven toe plakt, dus dat het lint richtig de grond hangt, begin je dan aan de binnen of de buitenkant van je stuur?
Dat vind ik heel knap Kaas. Want ik moet hier echt bekennen dat ik dat ook wel eens wilde doen, maar dat het lint uiteindelijk scheurde en ik er maar weer een Fizik lintje er omheen gegooid heb.quote:[b]Op zondag 3 juni 2012 19:36 schreef kaasplankje . Als ik Deda of Gios lint wikkel waar letters op staan dan wikkel ik 't zo dat alle tekst op het stuur steeds op dezelfde plek staat. Dat is nogal een gedoe maar het smoelt wel goed.
Mijn vraag nog gezien?quote:Op zondag 3 juni 2012 19:04 schreef Oksel het volgende:
Tering, mooi fietske heeft m'n popje toch gekregen. Alles gloedje nieuw en strak.
* Oksel wil ook nieuw.
Ik had een Deda stuurlintje op m'n tijdritfiets. Kreeg het redelijk voorelkaar, maar niet echt mooi strak.quote:Op zondag 3 juni 2012 20:34 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat vind ik heel knap Kaas. Want ik moet hier echt bekennen dat ik dat ook wel eens wilde doen, maar dat het lint uiteindelijk scheurde en ik er maar weer een Fizik lintje er omheen gegooid heb.
Ik vind van binnen naar buiten idd ook enigzins onduidelijkheid scheppen. Ik heb iig bij de rechterkant van het stuur, wanneer je van achter in de stuurbocht kijkt het begin van het lint op 3 uur geplakt en toen onderlangs beginnen te wikkelen. Ik weet niet of dit het wat verduidelijktquote:Op zondag 3 juni 2012 20:35 schreef eentwee het volgende:
Al dat onduidelijke gelul ''van binnen naar buiten'' zegt dus ook helemaal niks.Ik doe het ook niet zoals in bovenstaand fiets filmpje. En volgens mij heeft narcotical het ook andersom gedaan, in elk geval bovenop het stuur.
Staat dat bij die Carbon cranks van Campa dan niet meer aan de binnenkant er op gedrukt. Kan ik me bijna niet voorstellen. Maar wanneer je langer bent dan 182, gewoon 175mm cranks nemen.quote:Op zondag 3 juni 2012 20:37 schreef kanovinnie het volgende:
Hoe kom ik er achter wat mijn cranklengte is? Meten lijkt mij nogal onnauwkeurig.
Oja, al op de cranks gekeken, daar staat alleen de Q factor op.
Nee, hebben die ook stuurlintjes? Ik ken alleen de zadels.quote:Op zondag 3 juni 2012 20:48 schreef Tommeke het volgende:
Kaas, weet jij nog een mooi lintje van Prologo?
Ja Kanovinnie is wel lang geloof ik. Toch?quote:Op zondag 3 juni 2012 20:53 schreef buzz1291 het volgende:
Staat dat bij die Carbon cranks van Campa dan niet meer aan de binnenkant er op gedrukt. Kan ik me bijna niet voorstellen. Maar wanneer je langer bent dan 182, gewoon 175mm cranks nemen.
Ik kon 't zo snel niet zien. Maar het is ook vrij donker in de garage, zal 'm morgen ff in het licht zetten.quote:Op zondag 3 juni 2012 20:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Staat dat bij die Carbon cranks van Campa dan niet meer aan de binnenkant er op gedrukt. Kan ik me bijna niet voorstellen. Maar wanneer je langer bent dan 182, gewoon 175mm cranks nemen.
Langer dan 1.82 ja. Zo'n 1.88.quote:Op zondag 3 juni 2012 20:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja Kanovinnie is wel lang geloof ik.
Wat is 21 cent bij een online fietswinkel?quote:¤ 199,79 Prijs per stuk
Aantal: Bestellen
Indicatie verzendkosten : ¤ 5,00 (Geen kosten na min. order van ¤ 200,00)
Ventieldopje?quote:Op zondag 3 juni 2012 21:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is 21 cent bij een online fietswinkel?
een spaak?quote:Op zondag 3 juni 2012 21:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is 21 cent bij een online fietswinkel?
Ja. Quickstep reed vorig jaar met die lintjes. Wit lintje met rode letters Prologo. Ik dacht, misschien weet jij nog een die ook mooi wit blijft.quote:Op zondag 3 juni 2012 20:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee, hebben die ook stuurlintjes? Ik ken alleen de zadels.
een binnenbandje oid, dat heb je altijd wel nodigquote:Op zondag 3 juni 2012 21:06 schreef kanovinnie het volgende:
Ik stuur wel een mail dat ze mogen kiezen, of gratis versturen, of ik koop er wat extra's bij zodat ik goedkoper uit ben en hun duurder
Hoezo? Ik sta 1 op 1 met cranks en lekke banden dit seizoen.quote:Op zondag 3 juni 2012 21:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
een binnenbandje oid, dat heb je altijd wel nodig
zonder tandwielen zal het net passen maar of het prettig zit vraag ik me afquote:Op zondag 3 juni 2012 21:13 schreef kanovinnie het volgende:
Past een reservecrank+gereedschap in de shirtzakjes of moet ik denken aan camelbag met opbergruimte?
Van jou?quote:Op zondag 3 juni 2012 22:00 schreef beverstraat het volgende:
Zijn er hier mensen die intresse hebben voor het wielerteam?
Alleen als ik mee mag naar de tour. Vuelta is ook goed.quote:Op zondag 3 juni 2012 22:00 schreef beverstraat het volgende:
Ja. Waar kan ik tekenen?quote:Op zondag 3 juni 2012 22:00 schreef beverstraat het volgende:
Nee.quote:Op zondag 3 juni 2012 22:00 schreef beverstraat het volgende:
Marcodiej, knut, patroon, oksel.quote:Op zondag 3 juni 2012 22:03 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Dan maak ik een lijstje
-Kanovinnie
-Borbit
-?
-?
-?
-?
We zoeken ook mensen met ervaring..maar dan zonder kosten..quote:Op zondag 3 juni 2012 22:03 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Nee.
Maar het intrigeert me wel mateloos dat je een sponsor hebt die alleen mensen ZONDER ervaring wilt..
Zonder kosten?quote:Op zondag 3 juni 2012 22:04 schreef beverstraat het volgende:
[..]
We zoeken ook mensen met ervaring..maar dan zonder kosten..
Zonder kosten als in die personen krijgen er niks voor terug?quote:Op zondag 3 juni 2012 22:04 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Ik schat dat Andy en Fränk binnenkort ook vrij komen.quote:Op zondag 3 juni 2012 22:04 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Ok, stuur het contract maar via PM.quote:
quote:
neen,ze krijgen truitje+broek+schoenen+kousen..quote:Op zondag 3 juni 2012 22:05 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Zonder kosten als in die personen krijgen er niks voor terug?
Wat versta je dan onder "zonder kosten"quote:Op zondag 3 juni 2012 22:07 schreef beverstraat het volgende:
[..]
neen,ze krijgen truitje+broek+schoenen+kousen..
hij heeft nog een oud setje overquote:Op zondag 3 juni 2012 22:07 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Wat versta je dan onder "zonder kosten"
Ik heb van die kurk tape met plastic laagje erover. Kan je superstrakke wikkelen zonder dat scheurt, blijft ook echt wit. En is makkelijk schoon te maken. Weet het merk niet maar kost maar 9,95. Ik heb er van die gel pads van specialezed onder wat zorgt voor wat demping.quote:Op zondag 3 juni 2012 21:07 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja. Quickstep reed vorig jaar met die lintjes. Wit lintje met rode letters Prologo. Ik dacht, misschien weet jij nog een die ook mooi wit blijft.
Je gaat geen 500¤/maand verdienen..quote:Op zondag 3 juni 2012 22:07 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Wat versta je dan onder "zonder kosten"
En degene zonder ervaring wel?quote:Op zondag 3 juni 2012 22:09 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Je gaat geen 500¤/maand verdienen..
Ik wil liever per km uit worden betaald. Ik ben een echt koersbeest namelijk.quote:Op zondag 3 juni 2012 22:09 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Staat soms aan de binnenkant van de crankquote:Op zondag 3 juni 2012 20:37 schreef kanovinnie het volgende:
Hoe kom ik er achter wat mijn cranklengte is? Meten lijkt mij nogal onnauwkeurig.
Oja, al op de cranks gekeken, daar staat alleen de Q factor op.
Ik ga morgen nog ff speuren ja. Is het vervangen van een crank heel lastig?quote:Op zondag 3 juni 2012 22:14 schreef Gripper het volgende:
[..]
Staat soms aan de binnenkant van de crank
Voor jou wel, voor een FM niet.quote:Op zondag 3 juni 2012 22:14 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ga morgen nog ff speuren ja. Is het vervangen van een crank heel lastig?
Jammer weer kaas. Jammer.quote:
Nee, minimaal 4x zoveel uiteraard. Ik zal er eens over nadenken.quote:Op zondag 3 juni 2012 22:09 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Ben vooral een n00b als 't op ielmietige dingetjes gaat. Mijn werk is allemaal een stuk grover. Wegbrengen naar de FM vind ik nie erg hoor, vroeg het me gewoon af. En ik mis vooral het gereedschap ja.quote:Op zondag 3 juni 2012 22:18 schreef kaasplankje het volgende:
De waarheid is hard kano, je bent een n00b als 't om technische dingen gaat en dan moet je niet zelf gaan kutten maar het overlaten aan iemand die er verstand van heeft én de juiste tools bovendien.
Voor de trapasrevisie breng ik mijn fiets ook weleens weg hoor. Schaam je vooral niet.
Er zit 1 bout in een ovalen gat, die moet je losdraaien. Pies of keek!quote:Op zondag 3 juni 2012 22:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ga morgen nog ff speuren ja. Is het vervangen van een crank heel lastig?
Het vervangen zelf is niet zo moeilijk alleen heb je bij de nieuwe campagnolo power torque cranks apart gereedschap nodig wat het nodige kost..quote:
Krijg ik dan ook een tijdritfiets?quote:Op zondag 3 juni 2012 22:03 schreef kanovinnie het volgende:
Bever, je moet Tommeke trouwens nemen als tijdrijder!
quote:De medici, afkomstig van diverse ziekenhuizen en instituten, brachten veel literatuur bij elkaar en trokken hun conclusies over de specifieke gevolgen van extreme duursporten naast Marathons ook Iron Man wedstrijden en hele lange fietswedstrijden.
Aan wel meer mensen hier, zullen het eerder over cyclo's hebben dan brevetten.quote:Op maandag 4 juni 2012 09:43 schreef buzz1291 het volgende:
Hierbij moest ik even aan Ultra_Ivo denken.......
http://www.nu.nl/gezondhe(...)ursport-riskant.html
En voor wie niet het hele artikel wil lezen.....
[..]
Niet echt te vergelijken met een marathon of een iron man wedstrijd hé?quote:Op maandag 4 juni 2012 09:54 schreef MCH het volgende:
Wat kun je ver noemen? Voor Freddeh is 30 kilometer al ver, tsja...
Dat klopt, de overgang is wel klote...quote:
Joh, ik reed 1:44 de eerste keer Alp, het kan altijd slechterquote:Op maandag 4 juni 2012 11:10 schreef nodisch18 het volgende:
Op zaterdag heb ik de Col de Lautaret beklommen en nog een klein stukkie van de Galibier. Opnieuw blauwe luchten en zo rond de 30 graden. Heerlijk!
Imposant om daar tussen de gigantisch bergpieken en de laatste sneeuwrestanten te fietsen. (totaal 102 km) Na een urenlange beklimming lekker weer afgedaald. Hoe vet! Dankzij de niet al te steile wegen en de weinige haarspeldbochten was het heerlijk om af te dalen van de Lautaret.
Jep.quote:Op maandag 4 juni 2012 11:27 schreef Tommeke het volgende:
Hoe kom je bij de Croix de Fer? Langs dat stuwmeertje bij Oz en Vaujanay?
Tijd...? En tot hoever ben je gereden, tot in het dorpje net voor de tunnel of helemaal tot aan de tourfinish?quote:Op maandag 4 juni 2012 13:34 schreef raptorix het volgende:
Vanmorgen naar boven gefietst. Bleg zwaar, weet waar ik nu om moet denken
http://yfrog.com/ocny7vhj
Tunnel. Later nog wel doo. Vergeten me stopwatch te zetten maar denk iets van 1:40quote:Op maandag 4 juni 2012 13:48 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Tijd...? En tot hoever ben je gereden, tot in het dorpje net voor de tunnel of helemaal tot aan de tourfinish?
Een goede 10 uur in het zadel dus.. Dat gaat pittig wordenquote:Op maandag 4 juni 2012 14:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tunnel. Later nog wel doo. Vergeten me stopwatch te zetten maar denk iets van 1:40
Ik rij de korte dag hequote:Op maandag 4 juni 2012 14:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Een goede 10 uur in het zadel dus.. Dat gaat pittig worden
Ik rij woensdag. Donderdag gaat dus lukken.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:11 schreef nodisch18 het volgende:
Zorg je aanstaande donderdag voor een live verslag hier in het wieler-topique...?!
quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Conditioneel denk ik wel, kracht is denk ik niet zo een probleem, en pijn verdragen is al helemaal geen probleem. Ik rij de alternatieve dag, dus 4 keer omhoog is het max. 750 kilometer trainen was ik eerst voor ogen had heb ik zelf ook ingezien dat dat te gek was, dus ik heb het beperkt tot een kilometer of 400 in 1 week.
Je bent al een beetje aan het downplayen. Morgen 2?quote:Op maandag 4 juni 2012 14:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik rij de korte dag he
4 keer word lastig. Ook al omdat ik absoluut geen risico naar beneden neem. Ik denk dat ik al tevreden met 3 ben.
Nee 3 is realistischquote:Op maandag 4 juni 2012 14:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
[..]
Je bent al een beetje aan het downplayen. Morgen 2?
Met 1:40 vandaag, en het dan al zwaar vinden weet ik bijna zeker dat je het geen 3 x gaat redden op woensdag. Op het vlakke kun je je met een mindere conditie nog wel eens verstoppen maar bergop moet je het toch allemaal alleen doen.quote:
Nog even plaatjes. Toch altijd mooi wat een goeie schoonmaakbeurt, alles weer soepel lopend, nieuwe ketting + fris wit stuurlint kunnen doen voor het smoelwerk van een fiets.quote:Op zondag 3 juni 2012 22:14 schreef Gripper het volgende:
m'n eerste fiets, een Bulls ultegra gaat morgen met een collega mee. Hing al 2 jaar nutteloos in de schuur. Schoon en alle draaiende delen afgesteld, nieuwe ketting en bandjes en nieuw stuurlintje, zal nog even foto's maken om m'n wikkeltechniek te laten beoordelen.![]()
Je hebt met zo'n los tussenstukje bij de shifters gedaan zie ik. Zelf vind ik het mooier om het een keer extra in een 8 rond de shifter te draaien. Dan heb je niet zo'n los stukje nodig.quote:Op maandag 4 juni 2012 16:16 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nog even plaatjes. Toch altijd mooi wat een goeie schoonmaakbeurt, alles weer soepel lopend, nieuwe ketting + fris wit stuurlint kunnen doen voor het smoelwerk van een fiets.
Gewone trappers erop, want de collega die m overneemt moet nog pedaaltjes + schoenen kopen.
[ afbeelding ]
Links is wel ok gewikkeld, maar rechts zitten er bovenop het stuur nog een paar rimpels, dus die ga ik vanavond nog even loshalen. Het meegeleverde plakband (in dit geval van PRO) is zoals altijd waardeloos, dus ik heb standaard van de rolletjes isolatietape in de knutselkist liggen in diverse kleuren.
[ afbeelding ]
En waarom maken ze niet 1 meter lint uit 1 stuk, maar wordt het halverwege met een stiknaad gedaan? is het soms leer van een ongeboren kalfje ofzo, dat ze niet eens een stuk van 1 meter konden vinden?![]()
[ afbeelding ]
Klopt. Ik zag het filmpje gisteravond nadat ik klaar was met mn mummy truc. Kan het altijd nog even proberen vanavond, hoewel: als ik de 8-move doe, komt het bovenop precies andersom, en dan klopt het schuine afknippen niet meer. Mooiste zou zijn als je dat lelijke stiksel precies onder de rubberkappen kunt wegwerken.quote:Op maandag 4 juni 2012 16:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je hebt met zo'n los tussenstukje bij de shifters gedaan zie ik. Zelf vind ik het mooier om het een keer extra in een 8 rond de shifter te draaien. Dan heb je niet zo'n los stukje nodig.
Daarom, volgende keer weer een kans..ik zou nu niet meer gaan knoeienquote:Op maandag 4 juni 2012 16:33 schreef Gripper het volgende:
[..]
Klopt. Ik zag het filmpje gisteravond nadat ik klaar was met mn mummy truc. Kan het altijd nog even proberen vanavond, hoewel: als ik de 8-move doe, komt het bovenop precies andersom, en dan klopt het schuine afknippen niet meer. Mooiste zou zijn als je dat lelijke stiksel precies onder de rubberkappen kunt wegwerken.
Ach joh, wat maakt het ook uit voor een ouwe bulls van 200 ¤
Ik dacht dat je 6 zou doen?quote:Op maandag 4 juni 2012 14:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik rij de korte dag he
4 keer word lastig. Ook al omdat ik absoluut geen risico naar beneden neem. Ik denk dat ik al tevreden met 3 ben.
Precies, zo ben ik ook al een paar keer op mijn bek gegaan hierquote:Op maandag 4 juni 2012 16:07 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Met 1:40 vandaag, en het dan al zwaar vinden weet ik bijna zeker dat je het geen 3 x gaat redden op woensdag. Op het vlakke kun je je met een mindere conditie nog wel eens verstoppen maar bergop moet je het toch allemaal alleen doen.
Is allemaal niet zo erg hoor. Maar dat krijg je als je als onervaren wielertoerist hier even komt vertellen dat je het met gemak 4 x op één dag gaat redden.
quote:Op maandag 4 juni 2012 16:07 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Met 1:40 vandaag, en het dan al zwaar vinden weet ik bijna zeker dat je het geen 3 x gaat redden op woensdag. Op het vlakke kun je je met een mindere conditie nog wel eens verstoppen maar bergop moet je het toch allemaal alleen doen.
Is allemaal niet zo erg hoor. Maar dat krijg je als je als onervaren wielertoerist hier even komt vertellen dat je het met gemak 4 x op één dag gaat redden.
De berg op?quote:
Dan haalt Kano het nog nietquote:
Hey hoho, mij afzeiken is 1, maar niet aan mijn auto zitten.quote:Op maandag 4 juni 2012 17:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dan haalt Kano het nog niet
40minuten de alp op is prof werk. Pantani deed het in zijn dopingtijd (1997) ooit in 37minuten volgens mij.
Jezus, nu pas?!quote:Op maandag 4 juni 2012 18:08 schreef marcodej het volgende:
Hoera, extraparts meldt dat mn KMC-kettingen binnen zouden zijn.
Ter compensatie krijg ik een setje bladboutjes. ()
Wie kan ik er blij mee maken? Kano?
Voor campa?quote:Op maandag 4 juni 2012 18:08 schreef marcodej het volgende:
Hoera, extraparts meldt dat mn KMC-kettingen binnen zouden zijn.
Ter compensatie krijg ik een setje bladboutjes. ()
Wie kan ik er blij mee maken? Kano?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |