U hebt onvoldoende machtigingen om de activiteit met id 183752015 te weergeven.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:25 schreef kanovinnie het volgende:
http://connect.garmin.com/activity/183752015
Kunnen jullie deze zien?
Gewoon op strava zettenquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:31 schreef kanovinnie het volgende:
Vaag, heb de settings aangepast. Probeer nog eens? Als je 'm ververst, probeer eens ctrl+F5?
Voetganger mag links lopen en hoeft zeker niet de berm in. Niet willen remmen =quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:50 schreef CyclingGirl het volgende:
Links lopen is dan veiliger omdat je het verkeer van voren tenminste ziet aankomen, zij kunnen voor jou uitwijken en je kunt zelf tenminste nog de berm inspringen. Iedere voetganger die op een weg loopt zonder trottoir zou dus links moeten houden voor zn eigen veiligheid.
Nou juist gevaarlijk als er voor mij tegemoet komend verkeer komt. Ik ga harder op mijn fiets als jij te voet. En ik kan niet uitwijken ik ga ook niet remmen. Dat ga jij maar de berm in. Sorry ik vind je een aardige kerel het is niet persoonlijk maar alle verkeer inclusief voetgangers dus ook hardlopers moet zich rechts van de weg bevinden.
Had vandaag nog een trekker die weigerde een stukje door het gras te rijden met z'n wielen van een meter breedquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Voetganger mag links lopen en hoeft zeker niet de berm in. Niet willen remmen =aso
Het hoeft dus niet meer (was vroeger wel zo). Rest van het verkeer moet uiteraard wel gewoon rekening houden met die voetganger, ook al moet je daarvoor remmen (quote:Op woensdag 30 mei 2012 21:04 schreef cafca het volgende:
Volgens mij moet een voetganger in ieder geval buiten de bebouwde kom links lopen.
Als fietser moet je die dan gewoon de ruimte geven, of remmen.
En zo is ´t.quote:Op woensdag 30 mei 2012 21:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Rest van het verkeer moet uiteraard wel gewoon rekening houden met die voetganger, ook al moet je daarvoor remmen ()
Als ik soms hoor hoe een collega van me (die vaak kop een trekker rijd) soms omgaat met wielrenners...quote:Op woensdag 30 mei 2012 21:02 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Had vandaag nog een trekker die weigerde een stukje door het gras te rijden met z'n wielen van een meter breed. Ik stond al stil met de fiets en moest zelfs nog de berm in om niet geraakt te worden..
En terecht.quote:Op woensdag 30 mei 2012 21:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als ik soms hoor hoe een collega van me (die vaak kop een trekker rijd) soms omgaat met wielrenners...
Zitten ze achter hem+wagen aan, keihard remmen bij stoplichten. Ploink=punt (dus wielrenner tegen de kar aan).
In 1 keer gas geven zodat er een hoop roet uit de uitlaat komt.
Van dat soort grappen.
Als voetganger stug door blijven lopen is net zo dom, beetje nadenken ook, zie je ook regelmatig mensen die liever de wet volgen dan aan de veiligheid denkenquote:Op woensdag 30 mei 2012 21:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het hoeft dus niet meer (was vroeger wel zo). Rest van het verkeer moet uiteraard wel gewoon rekening houden met die voetganger, ook al moet je daarvoor remmen ()
Eenschquote:Op woensdag 30 mei 2012 21:20 schreef kaasplankje het volgende:
Koekebakkers moeten dood, fakengers ook.
mijl per uur?quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:25 schreef kanovinnie het volgende:
http://connect.garmin.com/activity/183752015
Kunnen jullie deze zien?
Moet je voor jezelf switchen, rechtsboven zit een knopje met metric.quote:
Nog nooit van gehoord. Hoe zielig kun je zijn, zeg.quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:37 schreef MarcoD het volgende:
Fakenger: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=fakenger
Wat een defintie.. Dus als je fixies gewoon leuk vind en messengerbag hebt (praktisch) ben je maar meteen een lulquote:Op woensdag 30 mei 2012 22:37 schreef MarcoD het volgende:
Fakenger: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=fakenger
Met een fixie ben je sowieso een lulquote:Op woensdag 30 mei 2012 22:55 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Wat een defintie.. Dus als je fixies gewoon leuk vind en messengerbag hebt (praktisch) ben je maar meteen een lul
Sociaal van jequote:Op woensdag 30 mei 2012 22:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Met een fixie ben je sowieso een lul
Mag wel wat afvallen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:13 schreef Oksel het volgende:
Haai.
Gdvr. De andere fiets die ik voor de dame in 't hoofd had is net voor m'n neus weggepikt. Ik zoek een leuke fiets voor d'r (1.67, maatje 50-52), in een dames kleurtje. Triple, liefst 105 groepje of anders Tiagra. Nieuw of 2e hands. Liefst < 600 EUR.
Iemand een leuke tip?
Mwoah, een collega waar ik regelmatig mee fiets heeft er drie staan. Allemaal zelf in elkaar gezet en zo'n verkeerde gozer is het nietquote:Op woensdag 30 mei 2012 22:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Met een fixie ben je sowieso een lul
Klopt is het ook. Alleen groep 1 zijn bijna allemaal ervaren of wedstrijd renners. Daar kan je dus goed doorrijden. Overdag is het een drama en niet aan te raden als je lekker wil doorfietsen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 21:48 schreef kaasplankje het volgende:
maarre Patroon: Ik dacht dat die elfstedenfietsrit voor ouwe lullenfietsers was maar dat valt dus blijkbaar wel mee?
Wat is er zo arm?quote:Op woensdag 30 mei 2012 21:54 schreef kanovinnie het volgende:
Arme patroon...
Wat is goede gemiddelde cadans voor vlakke ritten? Zo rond de 95-100 lees ik? Daar zit ik met mijn 84 verrr onder.
Iedereen loopt af te geven op je tocht.quote:
Ik ga er op letten! Thanks!quote:84 is veel te laag. Moet minstens naar de 90. Het is conditioneel veel moeilijker om met hoog cadans zelfde gemiddelde te rijden dan met laag cadans
met een beetje mazzel heb je die ruim onder de 600 euro , en dan heb je er toch best een aardig fietsje aan.quote:Op donderdag 31 mei 2012 07:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Moah, niet echt hé? En ook nog met Tiagra.
Trek heeft toch vaak best een lange bovenbuis? Dat kan voor vrouwen wel lastig zijn. Dat was wel een groot probleem iig bij de eerste fiets van m'n vriendin (Koga).quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ligt eraan waarom ze daar rijden. Midden op de weg fietsen kan noodzakelijk zijn om anderen in te halen, voor te sorteren, een aanrijding te vermijden - bijvoorbeeld ter hoogte van een zijrit waar iemand je geen voorrang verleent of om te voorkomen dat een auto je over de andere weghelft inhaalt in een blinde bocht. In 30km zones in dorpskernen is het soms ook veiliger om op de weg te fietsen. Fietspaden worden daar dikwijls gescheiden van de rijbaan door een rij parkeervakken. Voetgangers die van en naar de geparkeerde auto's bewegen letten vaak niet op het verkeer dat over het fietspad beweegt.
http://www.bike-discount.de/quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:23 schreef Reintji het volgende:
Deze lurker heeft eindelijk een fietsje kunnen bemachtigen. Koga Flyer uit 2010 met weinig km's.
Wat zijn goede sites om accessoires aan te schaffen?
Ik zeg het je, allemaal jaloeziequote:Op donderdag 31 mei 2012 06:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Iedereen loopt af te geven op je tocht.
[..]
Ik ga er op letten! Thanks!
Dus hoge cadans is minder efficiënt? Waarom zou je er dan naar streven?quote:Op donderdag 31 mei 2012 00:53 schreef Patroon het volgende:
84 is veel te laag. Moet minstens naar de 90. Het is conditioneel veel moeilijker om met hoog cadans zelfde gemiddelde te rijden dan met laag cadans
Omdat je het bij goede conditie langer vol kan houden dan een te laag cadans. En omdat je als het sneller gaat je het zwaardere verzet makkelijker rondkrijgt op een goed cadans. Minder blessure gevoelig.quote:Op donderdag 31 mei 2012 11:16 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Dus hoge cadans is minder efficiënt? Waarom zou je er dan naar streven?
Nee het is aso dat jij aan de verkeerde kant loopt en dat ik moet remmen omdat er tegemoet komend verkeer komt en jij voor mij een obstakel vormt.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Voetganger mag links lopen en hoeft zeker niet de berm in. Niet willen remmen =aso
En ik ben niet zo dat ik iedereen maar de greppel in rijd, maar dan kom je weer op die discussie van wielrenners vs fietsers, je hebt ook wandelaars vs hardlopers en sommigen lopen best hard die moeten dan juist niet links gaan lopen dan krijg je volgens mij juist situaties dat het flink mis kan gaan.quote:
Ik rijd een Trek en het valt wel mee, als ik de foto bekijk zie ik dat het ook een sloopingframe is een beetje zoiets waar ik op rijd. Die bovenbuis valt dan wel mee. Bij de oudere modellen van Trek is de bovenbuis inderdaad wat langer.quote:Op donderdag 31 mei 2012 08:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Trek heeft toch vaak best een lange bovenbuis? Dat kan voor vrouwen wel lastig zijn. Dat was wel een groot probleem iig bij de eerste fiets van m'n vriendin (Koga).
Sowieso zijn mensen die je op zondag niet mag bellen niet te vertrouwen. Net als fixie rijders.
quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:51 schreef eentwee het volgende:
Tegenwoordig hebben Treks een andere geometrie, zijn niet standaard lang en er zijn zelfs speciale damesfietsen geloof ik.
@troll:Klopt, de Lexa serie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb met een maatje 56 een 56 bovenbuis. Daarmee is ie korter dan Cannondale en Specialized. Mijn 2.5 is hetzelfde frame volgens mij.
Hoe moeilijk is het nou, lezen?quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:15 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Nee het is aso dat jij aan de verkeerde kant loopt en dat ik moet remmen omdat er tegemoet komend verkeer komt en jij voor mij een obstakel vormt.
Wat ze zegt:quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is het nou, lezen?
quote:Op donderdag 31 mei 2012 15:16 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Wat ze zegt:
links lopen en niet uitwijken = tegenliggens naar haar weghelft sturen die zich concentreren opde hardloper, niet op de fietser die met 35 aankomt
Hij eet je niet op hoorquote:Op donderdag 31 mei 2012 18:03 schreef raptorix het volgende:
Vanmiddag een koe op de weg. Ik rem af, komt ie op me af , dus ik snel keren, rent dat beest 200 meter, achter me aan. Toen kwamen er 2 jochies die hem weer achter het hek hebben geplaatst
Hoort en de rest past zich daarop aan?quote:Op donderdag 31 mei 2012 15:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Een voetganger hoort links te lopen en de rest van het verkeer past zich daar op aan. Zo moeilijk is dat niet. Als mevrouw niet gestoord wil worden in haar training gaat ze lekker op de baan fietsen![]()
Als ie je een tikje geeft lig je wel denk ik, als ze dat zouden doen?quote:Op donderdag 31 mei 2012 18:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hij eet je niet op hoor
Er rennen vaak zat pinken mee als k aan het kanoen ben. Machtig mooi vind ik dat! 10 van die rennende minikoeien die achter je aan rennen
Zijn ze te bang voor. Of je moet ze echt goed boos gemaakt hebben.quote:Op donderdag 31 mei 2012 18:31 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Als ie je een tikje geeft lig je wel denk ik, als ze dat zouden doen?
Ja, daarvoor ga ik dan wel weer aan de kantquote:Op donderdag 31 mei 2012 18:30 schreef MarcoD het volgende:
dat heb ik (gelukkig) nog nooit meegemaakt, hier in het duin lopen van die schotse hooglanders los en die hebben de voorkeur om over de wegen/paden te lopen/liggen. Ze kijken je weleens aan alsof ze op elk moment achter je gaan rennen. Maar rustig erlangs en ze doen eigenlijk nooit wat. Soms staan ze ook weleens in de bosjes na een bocht en dan schrik je je soms ook rot
![]()
Deze dus:
[ afbeelding ]
Het is niet eens relevant of het hoort. Iemand anders die zich niet aan de verkeersregels houdt is niet gelijk vogelvrij hoor. Je past je gewoon aan aan de situatie, dus aan obstakels aan jouw kant van de weg. Net als bij geparkeerde auto's. Of rijd je daar ook dwars doorheen als ze verkeerd geparkeerd zijnquote:Op donderdag 31 mei 2012 18:30 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Hoort en de rest past zich daarop aan?
Zo hoort dat niet he
Dan vervalt het argument van het hoort meteen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 18:45 schreef eentwee het volgende:
[..]
Het is niet eens relevant of het hoort. Iemand anders die zich niet aan de verkeersregels houdt is niet gelijk vogelvrij hoor. Je past je gewoon aan aan de situatie, dus aan obstakels aan jouw kant van de weg. Net als bij geparkeerde auto's. Of rijd je daar ook dwars doorheen als ze verkeerd geparkeerd zijn![]()
Beetje rare discussie eigenlijk
quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:13 schreef kaasplankje het volgende:
Wij waren een keer aan 't trainen in Zeeuws Vlaanderen met de ploeg, klassiekers verkennen. Toen reden we langs een farm en kregen we een newfoundlander zo groot als een kleine beer achter ons aan. Het beest sliep blijkbaar altijd buiten want er zat allemaal bagger in de vacht.
HET REGENT!quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:19 schreef SuperWeber het volgende:
Jezus christus, wat zijn jullie ook een stelletje zeikstengels met elkaar. Zeker weereens de verkeerde periode van de maand?
Het is bij het ontbreken van een voetpad toegestaan om aan de linkerzijde van de weg te lopen, accepteer dat en handel er wanneer nodig naar...
Hoe moeilijk kan het zijn...
Amen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:19 schreef SuperWeber het volgende:
Jezus christus, wat zijn jullie ook een stelletje zeikstengels met elkaar. Zeker weereens de verkeerde periode van de maand?
Het is bij het ontbreken van een voetpad toegestaan om aan de linkerzijde van de weg te lopen, accepteer dat en handel er wanneer nodig naar...
Hoe moeilijk kan het zijn...
Ja, meer dan jij blijkbaar, weet je wel wat een newfoundlander is?quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:15 schreef MCH het volgende:
![]()
Ik dacht dat fietsers wel wat natuur gewend waren...
Een hont met zwemvliezen tussen de tenenquote:Op donderdag 31 mei 2012 19:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, meer dan jij blijkbaar, weet je wel wat een newfoundlander is?
Geen tijd, ik ben aan het koken.quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:46 schreef fetss het volgende:
Leuk programma op ned1, zijn er nog meer mensen aan kijken?
Vrij laat voor een avondmaal!quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Geen tijd, ik ben aan het koken.
Ik heb eens twintig van die beesten achter me aan gehad toen ik aan het kievitseieren zoeken was. Dat is niet zo machtig mooiquote:Op donderdag 31 mei 2012 18:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hij eet je niet op hoor
Er rennen vaak zat pinken mee als k aan het kanoen ben. Machtig mooi vind ik dat! 10 van die rennende minikoeien die achter je aan rennen
gewone koeien? Blijven staan en zwaaien met je armen. Stoppen ze wel. En schreeuwen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:08 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb eens twintig van die beesten achter me aan gehad toen ik aan het kievitseieren zoeken was. Dat is niet zo machtig mooi
Heb nog nooit zo hard gerend
Nee maar je wilt er ook niet tegen aan rijden, ik dacht, ga er rustig voorbij, maar kennelijk vond dat beest me leukquote:Op donderdag 31 mei 2012 18:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hij eet je niet op hoor
In Amsterdam stikt het er van, bloed link, ik ga altijd op mijn VanMoof naar het werk, en zelfs dan is het al super uitkijken, gister ooggetuige van 2 fietsers die frontaal met hun hoofden tegen elkaar klapten, was vrij bizar omdat ze niet aan het bellen ofzo waren, gelukkig lijkt het mee te vallen, ene gast een hersenschudding en mogelijk gebroke neus, andere gast crocky en jaap onder ze oog, politie was trouwens super aardig.quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:22 schreef Tommeke het volgende:
Ik kwam trouwens net een echte fakenger tegen op een fixie. Inclusief Ortlieb rugtas.
Ik heb 'm maar van z'n fiets gebeukt. Stomme homo.
Hipstertuig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |