Brr, dat moet toch bizar zijn als je nog stukken van het lichaam van je overleden zoon ziet liggenquote:Woede na vondst lichaamsresten
ELIM - "Schandalig!” Goede vrienden van Jan Engels (39) en Jan Martin Kroesen (31), de twee mannen die zondag om het leven kwamen bij een ongeval met een autocrosswagen, kunnen niet bevatten dat de Drentse politie verzuimde alle lichaamsresten te bergen.
Daardoor kon het een dag na het ongeluk gebeuren dat vader Geert Kroesen 'weke delen’ van het lichaam van zijn overleden zoon in de berm vond. Het Drentse korps zegt de lugubere vondst te betreuren en de vader te hebben opgevangen. Maar zelfs dinsdag, meer dan anderhalve dag na het incident, zijn er nog brokstukken en bebloede vlekken te vinden, zo wijzen buurtbewoners aan.
Engels en Kroesen bezochten zondag de Drentse Autocross wedstrijd en raakten daar geïnspireerd om zelf te gaan racen. Die avond, enkele uren na de races, besloten ze in een blauwe crosswagen, die niet op de openbare weg mag, een rit te maken. Omdat er maar één stoel in het voertuig zat, nam Kroesen plaats op de vloer. Een plek zonder gordel.
Op de Ritmeesterweg verloor bestuurder Engels de macht over het stuur. Hij botste met hoge snelheid tegen een boom en enkele meters verderop eindigde de auto zonder kenteken, maar met wedstrijdnummer, in de sloot. De ravage was enorm en de twee mannen waren op slag dood.
Normaal gesproken ruimen de hulpverleners na een ongeval alles op, maar ditmaal ging dat om nog onduidelijke redenen fout. Toen vader Geert Kroesen een dag later een kijkje nam bij de onheilsplek, vond hij delen van het lichaam van zijn zoon. Hij belde de politie, die het alsnog liet opruimen.
Bloed
Zelfs dinsdag, anderhalve dag na het ongeval, liggen er nog onderdelen van de auto in de berm. "En daar waar al die vliegen zitten…”, wijst een bekende van de twee slachtoffers, die net bloemen heeft neergelegd, aan. "Daar ligt nog steeds bloed en mogelijk nog iets van het lichaam”, zegt hij boos. "Onbegrijpelijk dat de politie dit niet heeft opgeruimd. En vooral verschrikkelijk voor die vader. Hij heeft het al zo moeilijk.” Een goede kennis van vader Geert laat weten dat hij te geschokt is om zijn verhaal te doen. "De man had het al zo moeilijk, en nu dit nog. Niemand wil zijn kind overleven.”
De Drentse politie gaat diep door het stof. "Normaal gesproken maken we deze plekken extreem goed schoon. Ergens moet hier een fout gemaakt zijn, maar we weten niet hoe dat kan. Het is natuurlijk extra pijnlijk dat juist een van de nabestaanden deze ontdekking deed”, zegt Ramona Venema van het korps. Ze laat weten dat het lichaam van het overleden slachtoffer zwaar gehavend was en daarom niet toonbaar aan de familie.
Condoleance
Iedereen in Elim kent de twee slachtoffers, die allebei actief waren als etherpiraat en met de bijnamen Twilight en Disco Jan door het leven gingen. Op de Hyvespagina van een van de slachtoffers stromen de condoleanceberichten binnen. "Je zei gister nog het leven is een feest! Je heb genoten! Zo bizar dat je er nu niet meer bent… Familie en vrienden sterkte met dit verlies van Jan en Jan!”, schrijft een aangeslagen koppel.
Stond gisteren al op de frontpage of op het forum ergens.quote:Op woensdag 30 mei 2012 00:07 schreef trovey het volgende:
Volgens mij heb ik deze vandaag al gelezen op FOK!.
Dat is eigenlijk eerder de strekking van het nieuwsbericht; 2 onverantwoordelijke mongolen gaan met een (ongekeurde en onverzekerde) cross-auto op de openbare weg scheuren en rijden zich aan baklappen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 00:15 schreef TheThirdMark het volgende:
Lekker belangrijk. Die 2 zijn in een onverzekerde en afgekeurde rallybak de openbare weg op gegaan om zich daarna met 200kmpu om een boom te vouwen. Vrij logisch dat in het donker niet alles terug te vinden is.
En dan ook nog 1 sukkel die gewoon op de vloer gaat zittenDie verdiende het gewoon om te sterven en gruwelijk ook.
Snap ook niet waarom ze de politie iets kwalijk nemen. Het is nu niet dat ze beschikken over high end state of the art Bones of CSI spul waarbij ze door de reflectie in een speldenknop via een sataliet kunnen zien dat via het binnenspiegeltje de ingewanden met behulp van de centrifugaalkrachten wel 50mtr ver zijn gevlogen.
Precies. Het is heel vervelend dat de vader van het slachtoffer de resten heeft aangetroffen, maar het is niet heel vreemd dat er 's nachts iets over het hoofd gezien is als je nagaat wat de schaal van het ongeluk is. (Als er weke delen uit de auto geslingerd worden, kan je wel nagaan wat voor bloedbad het geweest is). Het lijkt me dan ook terecht dat de betrokken hulpverleners niet extra gestraft worden.quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:16 schreef Boris_Karloff het volgende:
Is dit niet verkapte woede naar hun overleden dierbaren om dit zeer domme ongeluk, die op deze manier geventileerd wordt naar de hulpverleners, onder het mom "over de doden niets dan goed"
Ik kan me voorstellen dat nabestaanden daar moeite mee hebben. Jouw kind leeft immers nog.quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:18 schreef Doodloper het volgende:
Ruim het dan gewoon zelf opals mijn kind op straat poept dan bel ik ook niet de politie om te vragen of ze het weg willen halen
Het stond er niet bij, maar wie weet hadden ze ook nog een flink potje bier op. Zo ja; dan nog lulliuger dat niemand het probeerde te voorkomen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:21 schreef Franknfurter het volgende:
heel treurig voor paps maar wat een mongolen zijn het dan ook. En helemaal niemand in hun omgeving die even zei: 'goh, laat die auto nou even staan of gebruik hem alleen op plekken waar het wel mag?'
Ik ben wel eens naar dat soort races geweest en daar wordt behoorlijk gedronken door het publiek, niet door de coureurs. Dus ik vraag me af of ze geracet hebben overdag. indien ze alleen in het publiek stonden is de kans groot op het gebruik van alcoholquote:Op donderdag 31 mei 2012 10:28 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat nabestaanden daar moeite mee hebben. Jouw kind leeft immers nog.
[..]
Het stond er niet bij, maar wie weet hadden ze ook nog een flink potje bier op. Zo ja; dan nog lulliuger dat niemand het probeerde te voorkomen.
Alles van het lichaamquote:Op donderdag 31 mei 2012 10:26 schreef Zjummie het volgende:
Wat een kutreacties hierboven.
Natuurlijk is het stupide actie geweest van die jongens, dat ontkent ook niemand, maar als de politie en/of hulpdiensten bij dit soort ongelukken normaal alles opruimt en nu duidelijk steken laat vallen, hebben ze wel een reden om hun "beklag" te doen toch ?
ik ga geen aannames maken, voor nu zijn het dus gewoon twee volwassen, nuchtere mannen die met hun bizarre hersenkronkel het heel normaal achtten om anderen mensen in gevaar te brengen. Of ze nou dronken waren of niet, de omgeving heeft hier ook een flinke steek laten vallen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:28 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat nabestaanden daar moeite mee hebben. Jouw kind leeft immers nog.
[..]
Het stond er niet bij, maar wie weet hadden ze ook nog een flink potje bier op. Zo ja; dan nog lulliuger dat niemand het probeerde te voorkomen.
en dan moord en brand schreeuwen als het lichaam in stukken wordt verscheurd en het niet goed opgeruimd wordt...quote:Op maandag 4 juni 2012 00:37 schreef SOG het volgende:
Wat een malloten zeg... Die gast die op de grond gaat zitten in de auto omg
Dat er iemand eventueel had kunnen lopen boeit mij, in dit specifieke geval, eigenlijk niets.quote:Op maandag 4 juni 2012 00:39 schreef SOG het volgende:
[..]
en dan moord en brand schreeuwen als het lichaam in stukken wordt verscheurd en het niet goed opgeruimd wordt...
Stelletje mafkezen.. Idd voor hetzelfde geld loopt er iemand of fietst er iemand of whatever..
Omdat - normaal gesproken - de hulpdiensten er wél gewoon voor zorgen dat het stoffelijk overschot wordt opgeborgen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 00:15 schreef TheThirdMark het volgende:
Lekker belangrijk. Die 2 zijn in een onverzekerde en afgekeurde rallybak de openbare weg op gegaan om zich daarna met 200kmpu om een boom te vouwen. Vrij logisch dat in het donker niet alles terug te vinden is.
En dan ook nog 1 sukkel die gewoon op de vloer gaat zittenDie verdiende het gewoon om te sterven en gruwelijk ook.
Snap ook niet waarom ze de politie iets kwalijk nemen. Het is nu niet dat ze beschikken over high end state of the art Bones of CSI spul waarbij ze door de reflectie in een speldenknop via een sataliet kunnen zien dat via het binnenspiegeltje de ingewanden met behulp van de centrifugaalkrachten wel 50mtr ver zijn gevlogen.
Normaal gesproken is het niet zo'n slachting als dit.quote:Op maandag 4 juni 2012 08:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat - normaal gesproken - de hulpdiensten er wél gewoon voor zorgen dat het stoffelijk overschot wordt opgeborgen.
Nou, ik vind dat de vader heus wel reden tot klagen heeft. Het is natuurlijk niet niets om je zoon te verliezen en vervolgens nog resten te vinden.quote:Op maandag 4 juni 2012 09:13 schreef NotYou het volgende:
Zouden ze dat er nou bij zeggen, op de eerste dag van de politie opleiding?![]()
Wat een Tokkies zeg. Eerst roekeloos (zichzelf en) andere weggebruikers in groot gevaar brengen, zich godzijdank tegen een boom in plaats van tegen een tegenligger te pletter rijden en dan familie/intimi die ook nog eens het lef hebben te klagen over de mensen die het voor een karig rotloontje wel weer komen opruimen?![]()
Dat die vader (mocht hij ook op deze wijze hebben geklaagd) zich diep gaat schamen voor het stuk stront van een zoon dat hij voort heeft gebracht. Als het nog tieners geweest waren had ik het ze al erg zwaar aangerekend, het is ook bepaald geen hogere wiskunde, maar dat het hier dertigers betrof..![]()
Ik stel voor dat we deze heldhaftige boom een welverdiend lintje geven.
quote:verschrikkelijk hoe jullie hier op reageren ik ken jan en jan martin alle twee en kan dit gewoon niet aanzien weten jullie wel dat er fam achterblijft zoals een vrouw met een klein kindje en andere nabestaanden en vrienden
dit was ook geen goed idee van ze maar iedereen doet wel is een x gek toch!!!! oordeel niet zo snel mensen ons hele dorp is stil door dit verschrikkelijke ongeval en het zal maar iemand van je eigen zijn die dit overkomt
ik wens alle nabestaanden fam en vrienden heel veel sterkte toe! rust zacht jan en jan martin
ladybianca | 29-05-12 | 23:05 | niet ok!
Ja en moet je dáár woedend over worden? Mensen die de stukken op mogen rapen en iets in de nacht over het hoofd zien.. moet je die mensen met de vinger na wijzen?quote:Op maandag 4 juni 2012 10:03 schreef Zjummie het volgende:
En wederom een hoop kutreacties hier. Alsof het wat uitmaakt hoe een leven wordt beeindigd, de hulpverleners hebben steken laten vallen, ze geven het zelf toe.
Dat maakt zeker uit ja.quote:Op maandag 4 juni 2012 10:03 schreef Zjummie het volgende:
En wederom een hoop kutreacties hier. Alsof het wat uitmaakt hoe een leven wordt beeindigd, de hulpverleners hebben steken laten vallen, ze geven het zelf toe.
Ik lees nergens dat familie "woedend" is geworden op de hulpverleners.quote:Op maandag 4 juni 2012 10:17 schreef EkM11 het volgende:
[..]
Ja en moet je dáár woedend over worden? Mensen die de stukken op mogen rapen en iets in de nacht over het hoofd zien.. moet je die mensen met de vinger na wijzen?
Ik weet niet hoe het officieel geregeld is in dit land, maar normaal gesproken worden in dit land alle lichaamsresten opgeruimd na een ongeval. In jou visie gaan we gradaties toekennen aan ongevallen en op basis daarvan al dan niet geheel de resten opruimen? Hoe zie je dat voor je?quote:Dat maakt zeker uit ja.
Zie kop van het bericht een TT..quote:Op maandag 4 juni 2012 10:50 schreef Zjummie het volgende:
[..]
Ik lees nergens dat familie "woedend" is geworden op de hulpverleners.
wat hebben ze gevonden en hoe groot?quote:Op maandag 4 juni 2012 10:50 schreef Zjummie het volgende:
[..]
Ik lees nergens dat familie "woedend" is geworden op de hulpverleners.
Wat ik triest vind aan de reacties hier is dat de familie direct als tokkies wordt bestempeld, terwijl ik de indruk krijg uit het verhaal dat de familie op een normale manier heeft gecommuniceerd naar de politie, en dat ze blijkbaar onder het mom van "eigen schuld van jullie kutzoon" geconfronteerd mogen worden met bloed en lichaamsresten van hun kroost.
[..]
Ik weet niet hoe het officieel geregeld is in dit land, maar normaal gesproken worden in dit land alle lichaamsresten opgeruimd na een ongeval. In jou visie gaan we gradaties toekennen aan ongevallen en op basis daarvan al dan niet geheel de resten opruimen? Hoe zie je dat voor je?
Rendabel? Lolwut?quote:Op maandag 4 juni 2012 10:54 schreef eidabei het volgende:
[..]
wat hebben ze gevonden en hoe groot?
ik denk als je 99,9% van de resten wil opruimen na een dergelijk ongeval dat je zoveel personeel, tijd en materieel moet inzetten...
niet echt rendabel.
als je alles uit zou drukken in geld, de kosten materieel, manschappen, dan zou het echt exponentieel stijgen om die laatste procenten mens te vinden.quote:
Gelezen en nu? In die vier woorden wordt volgens mij geen familie genoemd..quote:
Waarom komt die titel vandaan dan? Verzonnen?quote:Op maandag 4 juni 2012 11:44 schreef Woffel het volgende:
Het is wel duidelijk wie hier vanaf z'n zolderkamer reageert.. Pfff..
[..]
Gelezen en nu? In die vier woorden wordt volgens mij geen familie genoemd..
De Telegraafquote:Op maandag 4 juni 2012 12:03 schreef EkM11 het volgende:
[..]
Waarom komt die titel vandaan dan? Verzonnen?
Ze hadden een bezem kunnen pakken en het zelf even bij elkaar kunnen vegen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:26 schreef Zjummie het volgende:
Wat een kutreacties hierboven.
Natuurlijk is het stupide actie geweest van die jongens, dat ontkent ook niemand, maar als de politie en/of hulpdiensten bij dit soort ongelukken normaal alles opruimt en nu duidelijk steken laat vallen, hebben ze wel een reden om hun "beklag" te doen toch ?
Het effect lijkt me kleiner dan bij een zelfdoding voor de trein en daar weten ze het ook netjes af te handelen.. Daarnaast biedt de politie haar excuses aan dus zij denken er blijkbaar anders over dan jij..quote:Op maandag 4 juni 2012 12:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ze hadden een bezem kunnen pakken en het zelf even bij elkaar kunnen vegen.
Bij dergelijke ongevallen is de vertraging dermate groot, dat dingen nogal eens willen verplaatsen. zie het alsof je een tros druiven in je handen hebt, en daar een flinke klap mee in de lucht maakt. Dan willen er wel eens wat druiven afschieten en door de lucht vliegen. Wapper drie keer met die tros, en vraag dan iemand anders in het donker even alle druiven bij elkaar te rapen.
Dan wil je wel eens iets missen ja.
De titel klopt toch ook? Gaat mbt het bericht alleen over de vrienden van de slachtoffers..quote:Op maandag 4 juni 2012 12:03 schreef EkM11 het volgende:
[..]
Waarom komt die titel vandaan dan? Verzonnen?
Ja ei, ik heb het ook nergens over familie gehad, daar heb jij het steeds over...quote:Op maandag 4 juni 2012 12:20 schreef Woffel het volgende:
De titel klopt toch ook? Gaat mbt het bericht alleen over de vrienden van de slachtoffers..
Bij zelfdodingen wordt ook maar een gewichtspercentage verzameld. Het is ook niet te doen om alles terug te vinden. Bij een trein nog wat makkelijker omdat daar het afgelegde traject wat duidelijker is, maar als iemand over een paar honderd meter asfalt is uitgesmeerd, ja dan wil je wel eens iets missen.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:20 schreef Woffel het volgende:
[..]
Het effect lijkt me kleiner dan bij een zelfdoding voor de trein en daar weten ze het ook netjes af te handelen.. Daarnaast biedt de politie haar excuses aan dus zij denken er blijkbaar anders over dan jij..
[..]
De titel klopt toch ook? Gaat mbt het bericht alleen over de vrienden van de slachtoffers..
Gast... probeer je nou openlijk te falen?quote:Op maandag 4 juni 2012 12:21 schreef EkM11 het volgende:
[..]
Ja ei, ik heb het ook nergens over familie gehad, daar heb jij het steeds over...
Het effect was hier velen malen groter dan bij een zelfdoding door trein. Centrifugaalkrachten enzo.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:20 schreef Woffel het volgende:
[..]
Het effect lijkt me kleiner dan bij een zelfdoding voor de trein en daar weten ze het ook netjes af te handelen.. Daarnaast biedt de politie haar excuses aan dus zij denken er blijkbaar anders over dan jij..
[..]
zeg je dat ook als je een stukkie gaat lopen met je dochter van 8 en dan ingewanden aantreft op het bosweggetje?quote:Op maandag 4 juni 2012 11:41 schreef eidabei het volgende:
[..]
als je alles uit zou drukken in geld, de kosten materieel, manschappen, dan zou het echt exponentieel stijgen om die laatste procenten mens te vinden.
heel spijtig maar hoeveel extra moet het kosten om die paar procent op te ruimen?
daar hebben we ook de natuur voor.
Er dreven stukken darm in het water. Het is niet zo dat ze ogen en vingers aantroffen op een bospaadje.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 12:37 schreef simmu het volgende:
[..]
zeg je dat ook als je een stukkie gaat lopen met je dochter van 8 en dan ingewanden aantreft op het bosweggetje?
tsja, die 2 gasten waren natuurlijk idd te lomp en stom voor woorden en die 'vrienden' stellen zich nogal sensatielustig op. desondanks is het toch wel vrij normaal om zulke dingen op te ruimen.
je kan ook dooie opengereten dieren tegenkomen op de wegquote:Op dinsdag 5 juni 2012 12:37 schreef simmu het volgende:
[..]
zeg je dat ook als je een stukkie gaat lopen met je dochter van 8 en dan ingewanden aantreft op het bosweggetje?
Ze zijn een klein stukje vergetenquote:tsja, die 2 gasten waren natuurlijk idd te lomp en stom voor woorden en die 'vrienden' stellen zich nogal sensatielustig op. desondanks is het toch wel vrij normaal om zulke dingen op te ruimen.
Waaruit blijkt dat?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:56 schreef SOG het volgende:
nu blijkt dus dat het om een geslachtsdeel ging
Nergens uit. Het ging om een arm. M'n vader heeft degene die de arm heeft gevonden nog gesproken.quote:
In de krant stond dat het over ingewanden ging.quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:46 schreef Høken het volgende:
[..]
Nergens uit. Het ging om een arm. M'n vader heeft degene die de arm heeft gevonden nog gesproken.
Nouja, ze hebben in ieder geval ook een deel van een arm gevonden in de sloot waarbij ze zijn verongelukt. Wellicht lagen er ook nog ingewanden ja, maar ze vonden in eerste instantie een deel van een arm.quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:56 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
In de krant stond dat het over ingewanden ging.
Zijn het dan allemaal indianenverhalen? Ik kan me van ingewanden nog wel voorstellen dat je ze over het hoofd ziet, maar een arm mis je toch als die ontbreekt?
Deel van de arm? Of de hele arm? Een hele arm lijkt me moeilijk te missen. Ik kan me amper voorstellen dat ze dat "vergeten".quote:Op donderdag 7 juni 2012 11:02 schreef Høken het volgende:
[..]
Nouja, ze hebben in ieder geval ook een deel van een arm gevonden in de sloot waarbij ze zijn verongelukt. Wellicht lagen er ook nog ingewanden ja, maar ze vonden in eerste instantie een deel van een arm.
Een deel van de arm.quote:Op donderdag 7 juni 2012 11:03 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Deel van de arm? Of de hele arm? Een hele arm lijkt me moeilijk te missen. Ik kan me amper voorstellen dat ze dat "vergeten".
Nee, m'n pa spreekt vloeiend dialect, die kerel heeft het duidelijk verteld, en m'n pa heeft het duidelijk aan mij verteld.quote:Op donderdag 7 juni 2012 11:08 schreef Weltschmerz het volgende:
Is het niet gewoon een spraakverwarring? "De arm", d'arm". Ik had vroeger ook altijd misverstanden met Hollandschevelders.
Is dat een vinger, een stuk bot, huid, vlees?quote:
En volgens de verklaring van de politie gaat het om weke delen en zeker niet om (delen van) ledematen.quote:Op donderdag 7 juni 2012 11:09 schreef Høken het volgende:
[..]
Nee, m'n pa spreekt vloeiend dialect, die kerel heeft het duidelijk verteld, en m'n pa heeft het duidelijk aan mij verteld.
Tja, misschien moet ik de vinder dan maar even vragen.quote:Op donderdag 7 juni 2012 11:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En volgens de verklaring van de politie gaat het om weke delen en zeker niet om (delen van) ledematen.
Ik kom zelf uit een dorp en dit soort verhalen gaat meestal een eigen leven leiden. Er is misschien een stukje vingertop gevonden en na 20 keer verteld is dat dus een hele arm gewordenquote:Op donderdag 7 juni 2012 11:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En volgens de verklaring van de politie gaat het om weke delen en zeker niet om (delen van) ledematen.
Of dus de verwarring arm / darm. Die is ook zo gemaakt.quote:Op donderdag 7 juni 2012 11:22 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik kom zelf uit een dorp en dit soort verhalen gaat meestal een eigen leven leiden. Er is misschien een stukje vingertop gevonden en na 20 keer verteld is dat dus een hele arm geworden
gebeurdquote:Op donderdag 7 juni 2012 12:20 schreef Ryker het volgende:
Het gebeurd wel vaker alleen heeft dit ongeval al de telegraaf zijn aandacht getrokken..
En die melken nu ieder detail uit... Lekker voor de nabestaanden...'t zal je familie, maat of zoon maar zijn..
Op plaatsen waar regelmatig mensen voor de trein springen heb je ook kans...onderdelen tegen te komen.. daar lees je nooit iets over..en wat er langer ligt wordt gewoon opgevreten door de knaagdieren en vogels...
quote:De Drentse politie gaat diep door het stof. "Normaal gesproken maken we deze plekken extreem goed schoon. Ergens moet hier een fout gemaakt zijn, maar we weten niet hoe dat kan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |