abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112191931

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics.

OP topicreeks
pi_112192218
The Last Song, met Miley Cyrus in de hoofdrol! :D
pi_112192332
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:11 schreef AppelCake het volgende:
haha, hoofdrol klinkt als hoof-troll of hoof-drol :D
pi_112192938
quote:
Ok, vertel wat meer...
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_112193138
The dictator.
Op vrijdag 4 november 2011 21:59 schreef bosi_wa het volgende:
Hammetje is op dreef met zn topics
  dinsdag 29 mei 2012 @ 22:27:11 #6
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_112193311
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:24 schreef HammetjeBurger het volgende:
The dictator.
De welbekende versie van Charlie Chaplin :?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_112193727
Ghostrider 2
Afgekraakt op imdb en meestal ben ik het vrij goed eens met het imdb cijfer maar deze keer absoluut niet. Ik vond hem beter dan deel 1 en stukken vermakelijker.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 22:35:16 #8
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_112193868
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:27 schreef Falco het volgende:

[..]

Die heet The Great Dictator
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_112194304
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:27 schreef Falco het volgende:

[..]

Nee de welbekende versie van Sasha Baron Cohen.
Op vrijdag 4 november 2011 21:59 schreef bosi_wa het volgende:
Hammetje is op dreef met zn topics
pi_112194511
quote:
The dictator.
quote:
Het is de bedoeling dat je er ook een beetje een review bij geeft. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:31 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Cameron Diaz is inderdaad al een tijdje "over tijd"
Mwah, ik vind haar gewoon té gespierd op het moment.
pi_112196323
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:33 schreef RichardDawkins het volgende:
Ghostrider 2
Afgekraakt op imdb en meestal ben ik het vrij goed eens met het imdb cijfer maar deze keer absoluut niet. Ik vond hem beter dan deel 1 en stukken vermakelijker.
dus wat voor cijfer zou je hem geven en tis een aanrader dus?
pi_112199468
In darkness

Polen / Duitsland / Frankrijk / Canada
Drama / Oorlog

145 minuten

geregisseerd door Agnieszka Holland
met Robert Wieckiewicz, Benno Fürmann en Agnieszka Grochowska

Het is 1943 wanneer de Poolse stad Lvov bezet is door de nazi's. Armoede heerst. Op een dag ontmoet de zelfzuchtige dief en inbreker Leopold Socha (Robert Wieckiewicz) een groep Joodse vluchtelingen en verbergt ze voor geld in het labyrint van de riolen van de stad. In eerste instantie is hij alleen geïnteresseerd in de lucratieve business, maar later vreet het meer en meer aan Socha's geweten. De Poolse kruimeldief komt tot inkeer en riskeert uiteindelijk zijn eigen leven voor de vluchtelingen.

Na t lezen van aardig wat postieve reviews deze film gaan kijken en ben helaas een tikkie teleurgesteld... de film houd je wel kijkende en heb de film ook zeker af gekeken maar bleef toch zitten met een beetje teleurgesteld gevoel. Het verhaal is interessant maar er hadgewoon meer ingezeten.
Ik miste vooral een dreigings gevoel van oorlog, nu was het meer Oh ze gaan onderduiken, mogen niet ontdekt worden en wat doet die man om ze verborgen te houden...
er waren wel een paar enge scenes die lieten zien wat er gebeurde in de oorlog maar net te weinig om echt een spannings/dreigins geovel te creeren....
dus moet ik uiteindelijk deze film een 6- geven, ik heb me niet verveeld bij het kijken maar erhad gewoon meer ingezeten
pi_112199585
quote:
The dictator.
Heb ik ook gezien van de week en hij viel me nogal mee :)
pi_112201995
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 23:19 schreef casper019 het volgende:

[..]

dus wat voor cijfer zou je hem geven en tis een aanrader dus?
Hmm. 7,5 toch wel.
pi_112203147
Black Dynamite
http://www.imdb.com/title/tt1190536/

Van deze film heb ik al een paar keer een leuke recentie langs zien komen en ik moet zeggen, deze Blackploitation is een heerlijke cult film! Jaren 70 settings, overdreven gevechtscenes, expres toegevoegde fouten (microfoon in beeld), crooks die fouten maken (auto vergeten op de rem te zetten bijvoorbeeld).

Leuk om weg te kijken en je af en toe te bescheuren.

Mijn cijfer: 7,5!
  woensdag 30 mei 2012 @ 08:50:51 #16
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_112203597
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 08:09 schreef JayHovah het volgende:
Black Dynamite
[ afbeelding ]
Van deze film heb ik al een paar keer een leuke recentie langs zien komen en ik moet zeggen, deze Blackploitation is een heerlijke cult film! Jaren 70 settings, overdreven gevechtscenes, expres toegevoegde fouten (microfoon in beeld), crooks die fouten maken (auto vergeten op de rem te zetten bijvoorbeeld).

Niet te vergeten de geweldige muziek in die film!
  woensdag 30 mei 2012 @ 08:53:45 #17
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_112203641
Good Will Hunting

Hoewel de film redelijk bekend is en nogal eens wordt aangehaald omdat Matt Damon en Ben Affleck zelf het script hebben geschreven, heb ik de film nog nooit gezien. Gisteren kwam daar verandering in.

In eerste instantie vond ik de premisse wat ongeloofwaardig. Will Hunting (Matt Damon) die zo'n beetje alles onthoudt wat hij leest en verrekte goed kan nadenken leeft verder een 'simpel' bestaan door als schoonmaker te werken en 's avonds in de kroeg met wat vrienden te hangen. Als hij een weer eens een potje is gaan vechten komt hij in de nor terecht, maar daar wordt hij uitgehaald, mits hij wiskundige problemen kan oplossen en wekelijks therapie volgt.

Wat mij betreft komt dan het beste onderdeel van de film in beeld. De therapeut die Will uiteindelijk krijgt is Sean Maguire (geweldig gespeeld door Robin Williams), de gesprekken die volgen zijn wat mij betreft enorm sterk, de quotewaardige zinnen blijven maar komen. In deze gesprekken wordt het karakter van Will ook mooi uitgediept, en steeds geloofwaardiger. Ik vond hem vooral goed omdat ik me wel enigszins kan herkennen in Will. Niet in zijn briljantie, maar wel in zijn angst om te mislukken en angst om te falen.

Een erg sterke film, die terecht meerdere oscars heeft gewonnen.

IMDb: 8.1
Ik: 9.0

[ Bericht 1% gewijzigd door Jovatov op 30-05-2012 09:00:40 ]
pi_112205399
laatst deze gezien:

THE RAID REDEMPTION

Film gaat over een arrestatieteam dat vast komt te zitten in een appartementencomplex dat vol zit met extreem geweldadige drugsdealers en moordenaars, waar al jaren geen politieagent meer binnen geweest. Een no-go gebouw. Wil niet teveel verklappen, je moet het gewoon zelf zien.
Hoewel het verhaaltje flinterdun en op veel punten zeer cliche is (rookie cop, corrupte cop, verloren broer, behulpzame zonderling), maakt de actie heel veel goed. En die actie is overdadig en expliciet. Ik krijg steeds meer waardering voor Aziatische actiefilms. Hoofdrolspelers komen niet met hun haar in een keurige scheiding actiescene's uitlopen, maar worden in elkaar geslagen, bloeden, moeten afzien en sterven. Dit alles wordt vrij expliciet in beeld gebracht.

heerlijke film als je gewoon je verstand op nul wil zetten en wil genieten van veel zinloos geweld.
Kan hem elke actiefilm liefhebber ten zeerste aanraden

IMBD 8,3/10
ik 9/10
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_112209232
quote:
Black Dynamite
[ afbeelding ]

die auto vergeten op de rem te zetten hebben we een paar keer teruggespoeld met een slappe lach tot gevolg. heerlijke onnozele komedie _O_
pi_112211428

The Asphalt Jungle (1950)

Sterling Hayden als het personage Dix en Sam Jaffe als Doc Riedenschneider zijn wat mij betreft de hoogtepunten van deze film. Sterke acteerprestaties en interessante personages. Maar volledig tegen m'n verwachting in was de kleinere rol van Marilyn Monroe juist een dieptepunt. Haar eerste verschijning was zo slecht nog niet, maar ze ruïneerde de (als ik het me goed herinner) tweede scene waar ze in speelde. Zo slecht geacteerd, zonde! :o

Op momenten is de film erg voorspelbaar, maar dat is waarschijnlijk meer te wijten aan andere jaren '50 films zoals The Killing en Du Rififi Chez Les Hommes die ik eerder heb gezien.

Het tempo van de film ligt soms ook wat laag omdat er naar mijn idee te veel uitgelegd werd. Een aantal ontwikkelingen hadden weinig/geen uitleg nodig, maar toch werd die gegeven. Ook jammer.

Het plot is op zich best aardig, de personages zijn goed vormgegeven (vooral Dix en Riedenschneider dus) en er zitten een aantal mooie scenes in. Maar het had zeker beter gekund.

7/10
pi_112211444
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 12:04 schreef planethugo het volgende:

[..]

die auto vergeten op de rem te zetten hebben we een paar keer teruggespoeld met een slappe lach tot gevolg. heerlijke onnozele komedie _O_
Wat dacht je van die twee auto's van de klif af rijden, eerst een rode 911, daarna een donkerblauwe sedan. Voor beide precies dezelfde beelden gebruikt haha! En bij de eerste bargevecht met Bullhorn, dat zijn slachtoffer na het eerste "klapje" vervangen wordt door een stuntman _O-

Volgens mij zie je elke keer weer nieuwe goofs :)
pi_112213083
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 13:05 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Wat dacht je van die twee auto's van de klif af rijden, eerst een rode 911, daarna een donkerblauwe sedan. Voor beide precies dezelfde beelden gebruikt haha! En bij de eerste bargevecht met Bullhorn, dat zijn slachtoffer na het eerste "klapje" vervangen wordt door een stuntman _O-

Volgens mij zie je elke keer weer nieuwe goofs :)
ik moet 'm denk ik nog een keer gaan kijken :)
Wet Hot American Summer (met o.a. Paul Rudd en Christopher Meloni) is trouwens een spoof op kampfilms uit de jaren 80 met ook zulke dingen die je alleen opvallen als je naar figuranten en achtergronden kijkt
  woensdag 30 mei 2012 @ 17:13:51 #23
286575 Roces18
Chef de party
pi_112224342
Project X

3 high school seniors throw a birthday party to make a name for themselves. As the night progresses, things spiral out of control as word of the party spreads.

Ik zal er kort maar krachtig over zijn, muziek is top, dames zijn top, verhaal niet. Kijken voor de meest epische high-school party maar verwacht er niet van dat het een "goede film" is. 6,5~7 maar zeker een must see door een combinatie van bovenstaande

[ Bericht 1% gewijzigd door Roces18 op 30-05-2012 17:20:26 ]
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_112224787
The Hamiltons

Vage film over een familie die mensen vermoordt om er...wat precies mee te doen?

quote:
Four young adult siblings try to fend for themselves after the mysterious death of their parents. But they harbor some dark secrets which include abducting and killing strangers, and feeding them to a mysterious 'thing' living in their cellar.
edit
Nu ik het verhaal in de wikipedia heb gelezen snap ik het beter. Maar erg duidelijk wordt het niet laten zien.
Children of the night. What music they make.
pi_112248694
quote:
Black Dynamite
[ afbeelding ]

Thanks voor de tip! ^O^ Leuke film inderdaad, lekkere muziek, over the top en een heleboel details om op te letten.
Ik geef 'm ook een 7.5.
pi_112248889
quote:
2s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:54 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Thanks voor de tip! ^O^ Leuke film inderdaad, lekkere muziek, over the top en een heleboel details om op te letten.
Ik geef 'm ook een 7.5.
Het is echt een film diewaar je van houdt of die je uit zet. Een vriend van mij kon hem helemaal niet waarderen. Dat is best wel een rare situatie als ik er zelf naast zit en hem voor de 3e keer kijk ofzo en voor de zoveelste keer weer in een deuk lig. Zo heerlijk over de top!
pi_112248979
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 01:02 schreef Tobi-wan het volgende:

[..]

Het is echt een film diewaar je van houdt of die je uit zet. Een vriend van mij kon hem helemaal niet waarderen. Dat is best wel een rare situatie als ik er zelf naast zit en hem voor de 3e keer kijk ofzo en voor de zoveelste keer weer in een deuk lig. Zo heerlijk over de top!
Klopt, het is een film die je leuk vindt, of helemaal niet. Heb in een deuk gelegen, samen met vrienden met dezelfde slechte smaak! ;)

Nu eerst eens Iron Sky kijken, ook al n.a.v. een tip van Fok. 'Es zien of die leuk is.
  donderdag 31 mei 2012 @ 08:19:45 #28
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_112252034
War of the Arrows

dit soort film vallen bij mij altijd wel in de smaak, ( net zoals hero, three kingdoms, red cliff en vele andere)
deze vond ik toch wat minder als boverstaande,
maar toch een mooie en goede film.
acteerwerk was dik in orde
film locaties zijn in dit soort film altijd wel erg mooi
en de actie was erg mooi verfilmd,
verhaal was wat aan de dunne kant

enige wat ik miste was wat meer informatie over die andere boogschutter, de slechterik

maar voor de rest een top film.
mee bekant vangde gin haas.
pi_112263388
The Raid: Redemption

Oke. Beste actiefilm van de laatste jaren. De actiescenes zijn zo vet gedaan en ze duren soms ook zo lang dat je denkt van wanneer gaat die persoon nou dood. Wil 'm iedere actiefilm liefhebber ten zeerste aanraden. 8.
pi_112263901
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:15 schreef ChickenMan het volgende:
The Raid: Redemption

Oke. Beste actiefilm van de laatste jaren. De actiescenes zijn zo vet gedaan en ze duren soms ook zo lang dat je denkt van wanneer gaat die persoon nou dood. Wil 'm iedere actiefilm liefhebber ten zeerste aanraden. 8.
great minds think alike ;) Ik had hem ook al aangeraden :)
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_112264364

Heerlijke actiefilm, realistisch qua tactieken en wapen/voertuigen gebruik en bloed zag er ook goed uit.
Het is wel een actie Amerikaanse hollywood film maar het valt me mee over wat voor beeld ze willen afgeven over het leger... gelukkig niet gedaan dat het superhelden zijn.
Niet echt geweldige acteurs maar daar heb je geen last van omdat de hele film bijna uit actie scenes bestaat.
Heerlijk knallen en alle moderne snufjes van het Amerikaanse leger showen.

Dat ik zon goede film heb gemist :P
Het begint al bij de 3 goede acteurs dat het bijna niet meer mis kan gaan.
Het begint als een standaard boksfilm maar op het einde krijgt het toch een draai dat deze film wel weer uniek maakt.
Leuk opgebouwd over hoe ze steeds beter wordt als bokser.
Je komt goed in het verhaal van de verschillende personages zoals de geschiedenis.
Ik heb al best wat boksfilms gezien maar deze mocht ik zeker niet missen, het was ook weer wat anders dan anders.

Ik had er al veel over gelezen/gezien zoals bij de DWDD.
Dit is een erg leuke comedy film over een ernstig onderwerp.
Ik moest meteen aan 50/50 denken dat ook een comedy was met een ernstig onderwerp, namelijk kanker.
De film begint meteen goed met een prachtige auto scene.
Zitten tal van lach momenten in de film dat niet elke comedy heeft.
Ook is het een originele en vernieuwende film.
Leuk opgebouwd en de humor blijft continu aanwezig en zwakt gelukkig niet af.
Wel zitten er een aantal serieuze moment in maar dit geeft de film alleen maar diepte.
Ik snap waarom het in Frankrijk zon populaire film was, hopelijk maakt Nederland ook een keer zon topper.

Een aparte film waar je soms niet weet of bepaalde gebeurtenissen nou een droom is of dat het echt gebeurt is.
Het is echt een drama film maar wel een goede, niet eerder een zelfde film gezien.
Zeker een aanrader wanneer je een aparte drama film wilt zien met een beetje de kenmerken van een rampenfilm.
Het einde is wel verrassend maar het maakt de film niet duidelijker :P
  Moderator donderdag 31 mei 2012 @ 14:39:45 #32
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_112264422
quote:
99s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:38 schreef DeRakker. het volgende:

Ik had er al veel over gelezen/gezien zoals bij de DWDD.
Dit is een erg leuke comedy film over een ernstig onderwerp.
Ik moest meteen aan 50/50 denken dat ook een comedy was met een ernstig onderwerp, namelijk kanker.
De film begint meteen goed met een prachtige auto scene.
Zitten tal van lach momenten in de film dat niet elke comedy heeft.
Ook is het een originele en vernieuwende film.
Leuk opgebouwd en de humor blijft continu aanwezig en zwakt gelukkig niet af.
Wel zitten er een aantal serieuze moment in maar dit geeft de film alleen maar diepte.
Ik snap waarom het in Frankrijk zon populaire film was, hopelijk maakt Nederland ook een keer zon topper.

Het kan aan mij liggen maar er zat toch echt geen kanker in de film :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_112264510
quote:
2s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:39 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het kan aan mij liggen maar er zat toch echt geen kanker in de film :D
Nee maar wel beide 2 ernstige onderwerpen waar toch een comedy van is gemaakt.
Bij de verzorging van een gehandicapt persoon denk je toch eerder aan een drama film, net als 50/50.
  Moderator donderdag 31 mei 2012 @ 14:43:27 #34
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_112264545
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:42 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Nee maar wel beide 2 ernstige onderwerpen waar toch een comedy van is gemaakt.
Bij de verzorging van een gehandicapt persoon denk je toch eerder aan een drama film, net als 50/50.
Oh 50/50 is een film... mijn fout.
pi_112264564
Wat betreft Intouchables was ik van te voren erg bang dat ie overhyped was, maar hij wist mij ook positief daar beneden te grijpen, over zo'n onderwerp evengoed een feel-good film maken, respect!
pi_112264621
quote:
2s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:43 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Oh 50/50 is een film... mijn fout.
Ja als je intouchables leuk vindt zou ik 50/50 ook zeker kijken.
Totaal andere uitwerking maar ze lijken wel op elkaar.
Beide ook waar gebeurd verhaal.
pi_112269713
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:45 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Ja als je intouchables leuk vindt zou ik 50/50 ook zeker kijken.
Totaal andere uitwerking maar ze lijken wel op elkaar.
Beide ook waar gebeurd verhaal.
intouchables kon ik echt hardop lachen, met 50/50 niet. beide film met serieuze inslag dat wel.

En Take Shelter vond ik maar een ~6'je waard
pi_112271168
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 16:36 schreef viseenoptie het volgende:

[..]

intouchables kon ik echt hardop lachen, met 50/50 niet. beide film met serieuze inslag dat wel.

En Take Shelter vond ik maar een ~6'je waard
True, 50/50 was minder hardop lachen.
Als ik moet kiezen zou ik ook eerder voor intouchables gaan... maar goed betekent niet dat 50/50 niks aan is, integendeel.
  donderdag 31 mei 2012 @ 17:31:38 #39
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_112272142
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:35 schreef dabadbass het volgende:

[..]

Die heet The Great Dictator
Oeps :@ :')
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_112272525
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:27 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

great minds think alike ;) Ik had hem ook al aangeraden :)
Oja zie het nu. Nice.
pi_112273497

I don't know how she does it

Ik was verbaasd toen ik die 4.4 op IMDB zag. Nee, het is geen klassieker, maar ik werd 1,5 uur lang vermaakt. SJP vond ik voor het eerst niet irritant, maar leuk, er zaten best leuke momenten in - geen hilarische, maar toch - en de acteurs deden het oke.

Ideaal hersenloos vermaak, niet de moeite waard om nog eens te zien, maar ik heb ook niet het gevoel dat ik mijn tijd heb verspild ;).

Van de week ook Our idiot brother. Deze viel dan weer tegen. De acteurs vind ik allemaal leuk, maar de grappen waren flauw, de karakters veel te cliche, en zo idiot vond ik die brother dus niet. Die zussen van hem waren vooral irritant. Deze film had óf meer over de top moeten zijn, als een soort foute Will Ferrell-komedie, of meer warmte of spannender verhaal moeten hebben. Nu is het een vrij zouteloos geheel geworden. Jammer!
  donderdag 31 mei 2012 @ 23:21:57 #42
182073 invine
blablabla etc.
pi_112290368
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:15 schreef Boris_Karloff het volgende:
laatst deze gezien:

THE RAID REDEMPTION

[ afbeelding ]

Film gaat over een arrestatieteam dat vast komt te zitten in een appartementencomplex dat vol zit met extreem geweldadige drugsdealers en moordenaars, waar al jaren geen politieagent meer binnen geweest. Een no-go gebouw. Wil niet teveel verklappen, je moet het gewoon zelf zien.
Hoewel het verhaaltje flinterdun en op veel punten zeer cliche is (rookie cop, corrupte cop, verloren broer, behulpzame zonderling), maakt de actie heel veel goed. En die actie is overdadig en expliciet. Ik krijg steeds meer waardering voor Aziatische actiefilms. Hoofdrolspelers komen niet met hun haar in een keurige scheiding actiescene's uitlopen, maar worden in elkaar geslagen, bloeden, moeten afzien en sterven. Dit alles wordt vrij expliciet in beeld gebracht.

heerlijke film als je gewoon je verstand op nul wil zetten en wil genieten van veel zinloos geweld.
Kan hem elke actiefilm liefhebber ten zeerste aanraden

IMBD 8,3/10
ik 9/10
Gisteren ook gekeken :) Zeer vermakelijke film met een paar ziek vette scenes.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_112291279

Sherlock Holmes: A Game of Shadows (2011)

De slow motion effecten in vechtscenes en de vooruitziende blikken van Sherlock in deze film zijn ronduit lachwekkend. Het plot is... tja, volgens mij heb ik deze film al 5 keer gezien, maar dan in een andere tijdsperiode en met iemand anders in de hoofdrol. Wie heeft dit geschreven vakkundig gekopieerd? Er is een heel magazijn aan clichés leeg getrokken, een groot deel van de film was zeer voorspelbaar.

Er zaten een paar aardige ideetjes tussen, maar die worden volledig ondergesneeuwd door een slechte uitwerking. Of een te 'hippe' (omdat ik geen beter woord kon bedenken) uitwerking: al die flitsende fragmentjes zoals het laden van een geweer, wat vonken links en rechts, wat splinters van een boom die in slow motion door het scherm vliegen... het maakt allemaal geen indruk.

De 'humor' die ze erin hebben geprobeerd te verwerken was vooral niet grappig.

De decors en kostuums zijn mooi :) en zorgen wel voor de nodige sfeer, maar dat is dan ook het enige positieve punt van deze film wat mij betreft.

Sherlock Holmes is een leuk personage die vrijwel iedereen kent, maar deze film kan je gewoon overslaan.

3/10... en dat is nog best hoog!
pi_112291634
quote:
9s.gif Op donderdag 31 mei 2012 23:39 schreef Desunoto het volgende:
[ afbeelding ]

Sherlock Holmes: A Game of Shadows (2011)

De slow motion effecten in vechtscenes en de vooruitziende blikken van Sherlock in deze film zijn ronduit lachwekkend. Het plot is... tja, volgens mij heb ik deze film al 5 keer gezien, maar dan in een andere tijdsperiode en met iemand anders in de hoofdrol. Wie heeft dit geschreven vakkundig gekopieerd? Er is een heel magazijn aan clichés leeg getrokken, een groot deel van de film was zeer voorspelbaar.

Er zaten een paar aardige ideetjes tussen, maar die worden volledig ondergesneeuwd door een slechte uitwerking. Of een te 'hippe' (omdat ik geen beter woord kon bedenken) uitwerking: al die flitsende fragmentjes zoals het laden van een geweer, wat vonken links en rechts, wat splinters van een boom die in slow motion door het scherm vliegen... het maakt allemaal geen indruk.

De 'humor' die ze erin hebben geprobeerd te verwerken was vooral niet grappig.

De decors en kostuums zijn mooi :) en zorgen wel voor de nodige sfeer, maar dat is dan ook het enige positieve punt van deze film wat mij betreft.

Sherlock Holmes is een leuk personage die vrijwel iedereen kent, maar deze film kan je gewoon overslaan.

3/10... en dat is nog best hoog!
Op heel veel punten heb je gelijk, toch vind ik je te kritisch. Een 3 geef ik aan films die ik onmogelijk kan afkijken, zo slecht.

Goed, de verassing is er van af, en het verhaaltje stelt niet al te veel voor, toch ben ik entertaint. Ik vind film een 6.2 voor de moeite wat ze er in hebben gestoken. Uitwerking is wat minder.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  donderdag 31 mei 2012 @ 23:53:21 #45
182073 invine
blablabla etc.
pi_112291914
Wat FireFox1 zegt ben ik het wel mee eens :) Hij is heel flauw en cliche maar het is verre van een slechte film. Ik vond deel 1 beter maar dit is zeker geen slechte film. Ik zou hem een 7 geven en deel 1 een 8 :)
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  donderdag 31 mei 2012 @ 23:57:40 #46
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_112292076
The Dictator

Eigenlijk is het allemaal te flauw, the grof, te simpel en ook erg kort. Maar verdorie, als je een paar borreltjes op hebt is het allemaal erg vermakelijk. Er zitten verspreid door de film genoeg momenten die een bedwelmde ziel plezieren.

Kortom, geen klagen gehad. Of ik hem ooit weer zal kijken is een tweede. Denk het niet
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_112292106
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 23:53 schreef invine het volgende:
Wat FireFox1 zegt ben ik het wel mee eens :) Hij is heel flauw en cliche maar het is verre van een slechte film. Ik vond deel 1 beter maar dit is zeker geen slechte film. Ik zou hem een 7 geven en deel 1 een 8 :)
Ik vond deel 1 verfrissend, en iets wat ik zelden heb gezien: Een stoffige detective cool maken. Guy Ritchie heeft 2 betere films dan Sherlock Holmes gemaakt, en dat zijn Lock, Stock en Snatch.
pi_112292423
Een film waarvan in mijn ogen werkelijk elk element slecht was, behalve de decors/kostuums, kan ik moeilijk een hoger cijfer geven. Een paar puntjes voor de aankleding en daar houdt het op. De personages waren oninteressant, het plot was bagger, de humor inderdaad heel flauw... ik heb er niets in ontdekt dat ik in een goede film wil zien.

Als ik hem alleen had gekeken, was de film waarschijnlijk tot halverwege gekomen of zoiets. En had ik nooit m'n ongenoegen kunnen uiten in dit topic. :@ Het is dat ik hem samen met iemand keek...
pi_112292918

Prometheus volgt een team archeologen die op Aarde aanwijzingen vinden voor de oorsprong van de mens. Die tekens wijzen naar de duistere uithoeken van het universum, waar ze een angstaanjagende strijd aan moeten gaan om de mensheid te redden.

Net terug van de bios, misschien nog in een staat van adrenaline maar mijn god, wat was dit een gruwelijke film zeg. Ik ging er zelf met hoge verwachtingen naartoe, ook omdat ik hier al een x aantal maanden naar heb uit zitten te kijken maar desondanks was deze film gewoon hét. Alles klopte.

9/10

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 00:24:34 #50
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_112293108
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 23:58 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ik vond deel 1 verfrissend, en iets wat ik zelden heb gezien: Een stoffige detective cool maken. Guy Ritchie heeft 2 betere films dan Sherlock Holmes gemaakt, en dat zijn Lock, Stock en Snatch.
Helemaal mee eens. Na deel 1 had ik ook echt hoge verwachtingen voor het tweede deel. Destemeer viel deze tegen
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_112293518
Ook Prometheus gezien, in 3D wel want ze draaien niks anders meer hier blijkbaar, en ik ben er nog steeds geen fan van. Kost meer, rode ogen en pijn in mn knar, MAAR wel gave film. Alleen dat einde vond ik dan een beetje voorspelbaar en als je dat dan per se wilt, doe het dan na de eindcredits. Niet dat ik dat vanaf het begin verwachtte, maar op een gegeven moment weet je dat het er aan zit te komen. Hoop toch wel op een directors cut, want er waren wel dingen uitgeknipt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Xan21 op 01-06-2012 00:54:16 ]
  vrijdag 1 juni 2012 @ 01:07:05 #52
162594 dikkekaas
crazy legoracer
pi_112294303

Vanavond naar Moonrise Kingdom geweest, de nieuwste film van Wes Anderson (The Royal Tenenbaums, The Life Aquatic, The Darjeeling Limited).

Een erg leuke film, de absurdistische stijl van Anderson is direct herkenbaar en deze waardeer ik enorm. Uiteraard ontbreekt Bill Murray niet in deze film. Daarnaast zijn andere grote namen als Tilda Swinton, Edward Norton en Bruce Willis te zien in deze film. Ook was ik enorm te spreken over het acteerwerk van de twee zeer jonge debuterende hoofdrolspelers, Kara Hayward en Jared Gilman. Het verhaal, een romance tussen deze twee, is niet heel erg bijzonder, maar de uitvoering ervan is piekfijn. Zowel qua acteerwerk als cinematografie. Een echte aanrader!
pi_112334149
Prometheus [2012]

De langverwachte prequel op de Alien films.

Wat een slechte film is dit. Het verhaal rammelt aan alle kanten en de belachelijke scene's vliegen je om de oren. Geen probleem zou je denken, wanneer de actie scene's en de personages de moeite waard zijn. De personages hebben echter 0 diepgang, je leert niemand écht goed kennen. Een logisch gevolg zijn sterf scene's die, op de gruwelijkheden na, weinig indruk maken. De bezieling mist.

Wat ik daarnaast heb gemist in het geheel was de teamwork. De bemanning opereerde te veel op eigen houtje en naar eigen motieven. Er is niet genoeg interactie, niemand bekommert zich om elkaar. Dit doet de slachtoffers nog sneller vergeten. De voornaamste spanning, of eigenlijk meer de momenten waarvan je weet dat je iets vies te zien krijgt, zijn enkele scene's waarbij een deel van de groep wordt afgeslacht, zonder dat ze al te veel weerstand kunnen bieden. Die scene's duren niet lang, en daarmee ook de spanning niet.

Hetgeen wat wel ruimschoots in orde is, zijn de spectaculaire beelden. Maar had ik deze film thuis op mijn computerscherm gekeken, dan had ik 'm waarschijnlijk uit gezet. Dan kijk ik liever de Alien films 1 & 2 nog een keer (fantastisch), of zelfs 3 & 4. En dat zonder hoge verwachtingen.

Hoop je op een film die Alien 1 & 2 kan evenaren of zelfs overtreffen? Dan kom je er bedrogen uit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_112334755
Ik sluit me aan bij alles dat hier boven me wordt gezegd. Wat een matige film -O-
Fear of a name only increases fear of the thing itself
  zaterdag 2 juni 2012 @ 01:36:11 #55
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_112334924

Prometheus (Real-D-3D)

Verhaal: een expeditie ontwaakt boven een planeet met een zon en een maan zoals de aarde dat heeft. Al gauw raakt een deel v/d bemanning besmet met onbekende organismen. En er blijkt opzet in het spel binnen de meegevoerde bemanning zelf.

Oordeel: Het was een beetje warrig en er liepen zaken door elkaar heen. Maar waarschijnljk moet ik het voor mijzelf nog in perspectief zetten. Dan klopt en vloeit het mischien wat beter met/naar de Alien Quadrilogy toe.
Een ding is zeker ik had meer verwacht van het verhaal. Ik vond het een beetje half-bakken geschreven eigenlijk. En natuurlijk had ik meer aliens-actie verwacht. Die ga je missen.
De effecten waren wel goed. Er zit een robot in met cynische vaardigheden. En de Real-3D beviel mij ook wat beter tov IMAX-3D (bij IMAX zie ik namelijk precies in het midden dubbel). Alleen was het scherm wat kleiner. De ondertiteling bleef ruk however (ook dubbel) en nutteloos.

Mijn cijfer: 7.0
iMDB: 8.5

[ Bericht 9% gewijzigd door Schenkstroop op 02-06-2012 02:03:37 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zaterdag 2 juni 2012 @ 01:45:29 #56
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_112335110
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 00:18 schreef d1ce het volgende:
[ afbeelding ]

Prometheus volgt een team archeologen die op Aarde aanwijzingen vinden voor de oorsprong van de mens. Die tekens wijzen naar de duistere uithoeken van het universum, waar ze een angstaanjagende strijd aan moeten gaan om de mensheid te redden.

Net terug van de bios, misschien nog in een staat van adrenaline maar mijn god, wat was dit een gruwelijke film zeg. Ik ging er zelf met hoge verwachtingen naartoe, ook omdat ik hier al een x aantal maanden naar heb uit zitten te kijken maar desondanks was deze film gewoon hét. Alles klopte.

9/10

SPOILER
Amsterdam Arena mischien en zat ik in de zaal met andere fok!kers? :D
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_112335278
Ja Fassbinder was wel erg goed als de android, deed me zelfs wel denken aan Blade Runner (en zijn Lawrence of Arabia imitatie was ook tof).

Ik zat niet in de ArenA trouwens.
Fear of a name only increases fear of the thing itself
pi_112335295
iron sky (2012)

best wel b geacteerd, maar eigenlijk voor de rest bijzonder vermakelijk. het verhaal verraste je een paar keer, zit een beetje tussen comedy en serieus in, alles ziet er fantastisch uit (niet steam, maar dieselpunk noemen ze dit geloof ik) vol met scherpe politieke verwijzingen, en ja, hoe kan het ook fout gaan;

nazis verstoppen zich al 80 jaar op de maan en willen de aarde veroveren. LOL!
  zaterdag 2 juni 2012 @ 12:00:44 #59
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_112340388
The Outlaw Josey Wales
Beng, meteen word je deze western ingeslingerd met een gruwelijke moordpartij waarbij alleen de held van het verhaal, Clint Eastwood (natuurlijk), het overleeft. Vervolgens kent ie geen genade en is uit op wraak en probeert de bountyhunters en andere vijanden af te schudden. Actie was prima in orde en het verhaal liep ook lekker. Ik vond het wel een stoere western, een van de betere ook van Eastwood. Cijfer: 8

Secret Window
Eenvoudig thrillertje dat helaas nooit echt verrassend wil worden. Daarvoor zit alles te opzichtig in elkaar. Neemt niet weg dat ik me wel vermaakt heb. John Turturro had een leuke freaky rol te vertolken en dat deed ie best goed :Y. Cijfer: 6,5

A Matter of Life and Death
Aan de hoogdravende kant op het eind, maar al met al een okeeje film van Powell en Pressburger. Er wordt geprobeerd de Amerikaans-Engelse betrekkingen te verbeteren en er worden nog een hoop moralistische wijsheden dr tegen aan geknald. Dat komt een beetje overdreven over nu. De film moet het wat mij betreft vooral hebben van prachtig ontworpen sets en stoere wisselingen tussen zwart-wit en kleur. Cijfer: 7,5
pi_112343299
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 12:00 schreef Falco het volgende:
The Outlaw Josey Wales
* knip *
Cijfer: 8
Thanks, die ga ik eens bekijken ^O^
pi_112344369
Snow white and the huntsman. Goede c.g.i. fantastisch acteerwerk van Charlize Theron die van mij best weer met een oscar naar huis mag. Kristen Stewart deed me iets te vaak aan Twilight denken, toch jammer. Niet echt sprake van chemie tussen haar en 'huntsman' Chris Hemsworth.
Wel een film die meer dan vermakelijk is, maar het net niet helemaal waar maakt.
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
pi_112344413
Bel ami; traag, mager verhaal. acteurs laten, los van elkaar, prima acteerwerk zien. Maar ik 'voel' het niet.
pi_112347123
Party R

Of Party P? Nee Project Party... hmm nee, iets met een Party, zwembad en tieten, weet het einde ook niet meer trouwens :')

8.
pi_112347322
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 16:00 schreef JDx het volgende:
Party R

Of Party P? Nee Project Party... hmm nee, iets met een Party, zwembad en tieten, weet het einde ook niet meer trouwens :')

8.
Project x?
pi_112347338
quote:
Party R

8.
In wat voor staat heb je die film gezien? :D _O-

En nog een 8 geven ook _O- _O- _O-
  zaterdag 2 juni 2012 @ 20:29:25 #66
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_112356921
The Silence of the Lambs (1991)

A young FBI cadet must confide in an incarcerated and manipulative killer to receive his help on catching another serial killer who skins his victims.

Thriller/118 min

Regie: Jonathan Demme
Cast: Jodie Foster, Anthony Hopkins and Lawrence A. Bonney

Misschien wel de bekendste film in zijn genre. Silence of the Lambs gaat over een FBI agente in opleiding die een zaak krijgt toegewezen en daarbij de hulp inschakelt van een psychopatische en compulsieve kannibalistische (wat een mondvol :')) moordenaar genaamd dr. Hannibal Lecter.

Ik had deze film nooit eerder gezien, wel een of twee opvolgers ervan. Het is natuurlijk een van de meestbesproken films aller tijden en ik had er misschien teveel van verwacht. Hij blies me niet omver, maar waarschijnlijk deed hij dat wel bij de rest van wereld in '91 toen hij voor het eerst uitkwam.
Het verhaal zit goed in mekaar en het acteerwerk is prima. Het enige wat me tegenzat was de nachtkijker.

Waardering:
IMDb: 8.7
Moi: 8

Zodiac (2007)

A San Francisco cartoonist becomes an amateur detective obsessed with tracking down the Zodiac killer.

Misdaad/157 min

Regie: David Fincher (een aantal zeer goede titels op zijn naam)
Cast: Jake Gyllenhaal, Robert Downey Jr. and Mark Ruffalo

Een film waar je even zoet mee bent, maar zodra je eraan bent begonnen wil je hem ook af kijken.
De film is blijkbaar gebaseerd op politiedossiers over een moordenaar die zichzelf 'Zodiac' noemt.
De moorden dateren uit eind jaren '60 en de jaren '70. De film volgt de journalist Robert Graysmith (Gyllenhaal) en rechercheur David Toschi (Ruffalo) die er alles aan doen om Zodiac op te sporen.

Waardering:
IMDb: 7.7
Moi: 8.5
  zaterdag 2 juni 2012 @ 21:11:58 #67
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_112359350
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 00:36 schreef Xan21 het volgende:
Ook Prometheus gezien, in 3D wel want ze draaien niks anders meer hier blijkbaar, en ik ben er nog steeds geen fan van. Kost meer, rode ogen en pijn in mn knar, MAAR wel gave film. Alleen dat einde vond ik dan een beetje voorspelbaar en als je dat dan per se wilt, doe het dan na de eindcredits. Niet dat ik dat vanaf het begin verwachtte, maar op een gegeven moment weet je dat het er aan zit te komen. Hoop toch wel op een directors cut, want er waren wel dingen uitgeknipt.
Dit had ik met de film Eastern Promises.
Echt een hele goede film, maar halverwege weet je al waar het verhaal naar toe gaat en dat vond ik een beetje jammer. Desalniettemin een aanrader!
pi_112360667
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 14:19 schreef QEX het volgende:
Snow white and the huntsman. Goede c.g.i. fantastisch acteerwerk van Charlize Theron die van mij best weer met een oscar naar huis mag. Kristen Stewart deed me iets te vaak aan Twilight denken, toch jammer. Niet echt sprake van chemie tussen haar en 'huntsman' Chris Hemsworth.
Wel een film die meer dan vermakelijk is, maar het net niet helemaal waar maakt.
Waar heb je hem gezien als ik vragen mag?
  Moderator zaterdag 2 juni 2012 @ 22:07:50 #69
18653 crew  D.
pi_112362840
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 23:21 schreef invine het volgende:

[..]

Gisteren ook gekeken :) Zeer vermakelijke film met een paar ziek vette scenes.
Met of zonder subs?
  zaterdag 2 juni 2012 @ 23:40:52 #70
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_112367175
Vandaag gekeken:

La Grande Illusion
Jean Renoir`s meesterwerk is één van de beste anti-oorlogsfilms die ik ooit heb gezien. Binnen het gevangenenkamp wordt iedereen ongeact zijn achtergrond geaccepteerd en onstaat er zelfs iets van een vriendschap tussen de gevangen genomen Franse officieren en de Duitse commandant (een prachtrol van Erich von Stroheim). Wat als ze elkaar onder andere omstandigheden hadden leren kennen?
Een prachtig humanistisch werk waarin de altijd goede Jean Gabin de show steelt.

De Criterion dvd is spine #1 en stamt uit 1999, de begintijd van de dvd. En dat is wel te zien. Er zitten een groot aantal beschadigde scenes in, het beeld flickered en is vaak donker. Het is, zeker voor zo`n oude dvd, absoluut kijkbaar maar wat hoop ik dat Criterion het nog eens opnieuw onder handen neemt en een blu-ray er van gaat uitbrengen...

IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 9,0/10

On The Waterfront
Marlon Brando in topvorm in Elia Kazan`s rauwe verhaal over de wantoestanden en corruptie binnen de New Yorkse havenarbeiders vakbonden. Brando`s personage Terry Malloy raakt steeds dieper in de problemen bij vakbondsbaas/crimineel Johnny Friendly. Langzaam maar zeker dringt het tot `m door hoe ver hij is gezonken en probeert hij de boel recht te zetten.
Je voelt en proeft echt de smerigheid en armoede van het havengebied, dat komt de sfeer duidelijk ten goede. Net als het sterke acteerwerk van de gehele cast. En alhoewel het einde misschien niet echt als een verrassing komt blijft het wel tot het einde boeien.
Een dijk van een film.
Dit wordt genieten wanneer de Criterion blu-ray tzt zal uitkomen, want een groot aantal scenes zijn op de regio 1 dvd nu wel erg donker...

IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 8,8/10
pi_112368564
Arn: The Knight Templar

Denemarken / Finland / Duitsland / Noorwegen / Zweden / Verenigd Koninkrijk
Drama / Avontuur

139 minuten

geregisseerd door Peter Flinth
met Joakim Nätterqvist, Sofia Helin en Stellan Skarsgård

Arn (Joakim Nätterqvist) is de zoon van een hooggeplaatste Zweedse edelman, die zijn jeugd onder de hoede van de kerk heeft doorgebracht. Als Arn zich ondanks de afkeuring van zijn omgeving inlaat met een verboden liefde, wordt hij naar het heilige land gestuurd. Daar zal Arn als tempelier boete moeten doen voor zijn zonden.

Opzich goeie en mooie film, maar toch had er meer ingezeten.
Ik heb me er wel ontzettend mee vermaakt, en ondanks de lengte geen seconde mee verveelt. Mooie beelden en muziek en opzich goed verhaal.. wel merk je dat het een beetje een opbouw is naar een soort ''vervolg'' film (die is er ook)..
Wat ik een beetjein de gehele film miste was dat er misschien wat meer avontuur in had gemogen... nu is het een redelijk rustige film die opbouwd naar (iets groots?)...
daarom geef ik de film 7-, leuk om te zien en ga het vervolg ook kijken maar niet de topper die het had kunnen wezen
pi_112368708
We mogen 2 maanden gratis Film1 kijken dus gisteravond direct maar Fast Five (2011) meegenomen.

quote:
Het vijfde deel uit de serie speelt zich af vóór de gebeurtenissen in Tokyo Drift, en is de derde film waarin Vin Diesel een hoofdrol speelt. Brian O’Connor (Paul Walker) werkte samen met Mia Toretto (Jordana Brewster) om haar broer, Dominic Toretto (Vin Diesel), uit de gevangenis te bevrijden. Achterna gezeten door de autoriteiten, komen ze terecht in Rio de Janeiro. Daar moeten ze nog één laatste opdracht doen om hun vrijheid te herwinnen. Ze verzamelen een team van racers om een corrupte zakenman tegemoet te zien. Hij is echter niet de enige die hen achterna zit, ook agent Luke Hobbs (Dwayne Johnson) zit het drietal achterna, met een boel spektakel als gevolg.
Ik geloof dat ik van deze serie alleen 2 Fast 2 Furious (2003) heb gezien maar ik wist dus wel wat ik kon verwachten.
Een verhaal van niks (zó'n uitgemolken concept maar goed, mits goed uitgevoerd prima), acteerprestaties zijn niet om over naar huis te schrijven, maar... de actie- en racescenes zijn prima.
Lekker sfeertje hangt er ook in de film, leuk om na al die jaren (ik dus) oude karakters weer te zien.

Ik moet toegeven dat de meeste van die actie- en racescenes ongelofelijk onmogelijk zijn waaronder de ontsnapping met de kluis. Maar het zag er wel vet uit.

(Ik vraag me af hoeveel camera's en zijn vernietigd tijdens het filmen :o )
  zondag 3 juni 2012 @ 13:17:18 #73
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_112378333
Men in Black 3

Ik vond hem echt supergaaf!
Toffe humor(die gezichten van Smith telkens :P ), gave actie en een goed verhaal!
Het einde O+ Erg tof bedacht!

Ik vind hem echt wel een 9 waard :@
The Outside Agency
pi_112379288
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 21:31 schreef Xan21 het volgende:

[..]

Waar heb je hem gezien als ik vragen mag?
Voorpremiere in Delft
pi_112379789

Aziaten en vechtfilms, ze blijven geniaal.
Een prachtige film met veel gevechten en vooral drama van de oorlog.
Het speelt in de tijd van taiping rebel af waar 70 miljoen mensen stierven door geweld en honger.
Wat ongeveer hetzelfde is als de 2e wereldoorlog terwijl dit alleen in China afspeelde zonder moderne wapens zoals bommen en gaskamers.
Het is niet een waargebeurd verhaal maar wel in een waargebeurde tijd.
De film heeft aantal mooie gevecht scenes maar het laat meer de donkere kanten van de oorlog zien.
Goede acteurs en een paar mooie onverwachte dingen aan het einde.

Een erg leuk film dat zowel actie, drama en humor in zich heeft.
Het begin zitten er grappige stukken in en later vult zich dit met drama en actie.
De film is een beetje zoals cloverfield gefilmd door een handcamera maar niet zo schokkerig en wild.
Het was een originele film dat leuk is uitgewerkt.
Op het einde zit er een prachtige actie scene in.
  zondag 3 juni 2012 @ 15:45:32 #76
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_112384502
Doodslag

Deze Nederlandse film vertelt het verhaal van een ambulancebroeder (Theo Maassen) die, op weg naar een gecompliceerde bevalling een groepje scooterjeugd tegenkomt. Eén is er gevallen dus er wordt naar de wond gekeken. Het blijkt mee te vallen dus de ambulance kan zijn weg vervolgens naar de levensbedreigende bevalling. Maar, hier is de scooterbende het niet mee eens en men houdt de ambulance op. Max, die wel vaker ondankbaar wordt bejegend stapt uit om de situatie te sussen. Maar als een jongen hem vraagt om 'gewoon normaal te doen' haalt hij flink uit. Hij kan zijn weg vervolgen en redt de moeder en kind, maar de jongen die hij sloeg komt ongelukkig terecht en sterft.

Dit ethische vraagstuk staat aan de basis van de film. Het vervolg van de film stelt constant de vraagt wat nu normaal is, en hoe je je dient te gedragen. De film stelt goede vragen, maar antwoorden blijven uit. De hoofdpersoon doet veel dingen zonder dat echt duidelijk is waarom, sowieso is hij maar weinig spraakzaam. Naar het einde toe worden de acties van de hoofdpersoon steeds ongeloofwaardiger, zeker als uitleg ontbreekt. Het slot van de film is daar het toppunt van.

De film vermaakt wel, maar veel meer dan een opeenstapeling van ethische casus wordt het niet. Daarvoor blijven de karakters, zelfs dat van de hoofdpersoon, te vlak. Er wordt nog wel wat gespeeld met muziek (bij tijden erg warrig) en beelden, zo is het tweede hoofdstuk zwart/wit, maar ik vond het maar bar weinig toevoegen aan het geheel.

IMDb: 6.9
Ik: 6.5
  zondag 3 juni 2012 @ 16:02:11 #77
286575 Roces18
Chef de party
pi_112385225
piranha 3dd

hoopvolle verwachtingen maar hopeloos teleurgesteld. een slap aftreksel van deel 1 alleen speelt het zich nu af in een stom zwembad. In het begin hebben we wat semi-softe porno en daarna hebben we een typische amerikaanse b-film wanneer de piranha's toeslaan. Het einde is helemaal onbenullig. Eigenlijk zijn de bloopers nog het beste. Een onvoldoende dus. maar de dubbel d's waren dik in orde :9

[ Bericht 0% gewijzigd door Roces18 op 03-06-2012 18:22:57 ]
pi_112388414
zojuist Project X gekeken, man man, wat een film _O_ _O_
de hele film is één grote party die redelijk uit de hand loopt :+

zeg maar super bad in het kwadraat met tetten erin
  zondag 3 juni 2012 @ 17:53:09 #79
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_112389520
quote:
Party R

8.
Je weet de titel niet eens meer en ook het einde niet. beste recensie ooit. Op basis hiervan heb ik hem stante pede in de downloadrij gezet.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_112391902
quote:
14s.gif Op zondag 3 juni 2012 17:53 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Je weet de titel niet eens meer en ook het einde niet. beste recensie ooit. Op basis hiervan heb ik hem stante pede in de downloadrij gezet.
quote:
14s.gif Op zondag 3 juni 2012 17:24 schreef andreas612 het volgende:
zojuist Project X gekeken, man man, wat een film _O_ _O_
de hele film is één grote party die redelijk uit de hand loopt :+

zeg maar super bad in het kwadraat met tetten erin
deze waarschijnlijk ;)
  zondag 3 juni 2012 @ 18:55:06 #81
286575 Roces18
Chef de party
pi_112391951
quote:
7s.gif Op zondag 3 juni 2012 18:53 schreef andreas612 het volgende:

[..]

[..]

deze waarschijnlijk ;)
SPOILER
en stante pede is op staande voet, geen filmtitel ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door Roces18 op 03-06-2012 19:17:23 ]
pi_112391989
:+
pi_112399191
Prometheus

Een team van ontdekkingsreizigers gaat op een reis door het universum waarbij ze een ontdekking doen die leidt naar de oorsprong van het ontstaan van de mensheid. Hierdoor belanden ze in de gevaarlijkste uithoeken van het universum. Daar zullen ze een angstaanjagend gevecht moeten doorstaan om de toekomst van de mensheid te redden.

Keek echt uit naar deze film. De eerste helft van de film vond ik goed in elkaar zitten, de personage kregen voldoende aandacht en er zaten toch wat leuke scene's in. Ging met een goed gevoel de pauze in en kon niet wachten voor het 2de stuk.

Het 2de stuk vond ik slecht in elkaar zitten. Leek of alles te gehaast werd neergezet en er scenes missen.

Mijn cijfer: mager 6je
IMDB: 8,3
pi_112399847
In Time

Welkom in een wereld waar tijd het ultieme betaalmiddel is geworden. Het verouderingsproces stopt op de leeftijd van 25 jaar, maar er zit een addertje onder het gras: je bent genetisch gemanipuleerd om nog één jaar te leven, tenzij je je nakende dood kan afkopen. De rijken “verdienen” tientallen jaren per keer (en blijven 25 jaar), waardoor ze nagenoeg onsterfelijk worden, terwijl de rest genoeg uren bij elkaar smeekt, leent of steelt om de dag door te komen. Wanneer een jonge man (Timberlake) in het bezit komt van een fortuin aan tijd, wordt hij valselijk beschuldigd van moord. Hij wordt gedwongen op de vlucht te slaan met een mooie gijzelaar (Seyfried). De liefde van het duo, dat van minuut tot minuut leeft, wordt een sterk wapen in hun oorlog tegen het systeem.

Vond dit toch een aardige film, die helemaal in deze tijd past.

Mijn cijfer: 6,5
IMDB: 6,5
pi_112400231
Headhunters/Hodejegerne (2011)
http://www.imdb.com/title/tt1614989/

quote:
Headhunter Roger Brown is 1.68 meter en heeft duidelijk last van een Napoleoncomplex. Samen met zijn aantrekkelijke vrouw Diana, die ruim een kop groter is, leeft hij in weelde. Om dit allemaal te kunnen bekostigen, is Roger in zijn vrije tijd kunstrover. Als headhunter kan Roger kandidaten vragen naar hun levensstijl en eventuele kostbare schilderijen. Zo weet hij precies waar en wanneer hij zijn bijverdiensten kan ophalen. Maar dan wordt hij door Diana voorgesteld aan Clas Greve. Clas lijkt niet alleen de perfecte kandidaat voor een van zijn opdrachtgevers, maar is ook in het bezit van een kostbaar Rubensschilderij, dat Roger in één klap miljoenen zal opleveren. Met die klapper in het vooruitzicht doopt Roger Clas om tot zijn volgende project. Jammer alleen voor Roger dat niets is wat het lijkt..
(stukje overgenomen van FIlmtotaal). Erg toffe film moet ik zeggen. Spannend en onvoorspelbaar verhaal, bizarre gebeurtenissen, droge dialogen en het bloed vloeit rijkelijk. Zal vast wel weer een Amerikaanse remake van komen (als die niet allang in de planning zit..). Aanrader in ieder geval. Game of Thrones kijkers zullen Jamie Lannister herkennen in de cast overigens :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_112402232
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 00:18 schreef d1ce het volgende:
[ afbeelding ]

9/10

SPOILER
Dit was inderdaad een zwaar stoere en vette film! Zeker kijken in de bios. Was echt magnifiek! En over het einde...
SPOILER
  zondag 3 juni 2012 @ 22:38:39 #87
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_112404186
Net ook Project X gezien.

Een film over 3 jongens, een beetje de losers van de high school.
De 1 is jarig, en dat weekend gaan zijn ouders ook nog eens weg.

Oftewel, ze willen een feest houden zodat ze wat populairder worden, het feest is er en groeit steeds meet, loopt steeds meer uit de hand.

Erg leuke film, als je van wilde feesten houd en dames met ontblootte tieten. :)

Ik geef het een 7,5.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_112404258
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 22:38 schreef ZodiaX het volgende:

Oftewel, ze willen een feest houden zodat ze wat populairder worden, het feest is er en groeit steeds meet, loopt steeds meer uit de hand.

Erg leuke film, als je van wilde feesten houd en dames met ontblootte tieten. :)

Ik geef het een 7,5.
Wie niet? :D
  zondag 3 juni 2012 @ 23:13:20 #89
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_112406167
Carnage (2011)
Film van Polanski over twee echtparen die bij elkaar komen om te praten over het feit dat het kind van het ene stel de tanden van het kind van het andere stel uit zn mond heeft geslagen met een stok.
De hele film speelt zich af in een appartement en draait om de discussies tussen de 2 echtparen, die erg vermakelijk zijn en totaal uit de hand lopen.
Christophe Waltz is weer erg leuk en eigenlijk zijn alle 4 de personages wel goed gecast, hoewel Jodie Foster een beetje overacteert. maar dat past wel bij haar personage.
Het einde is helaas een beetje slap.
Een 7-
  zondag 3 juni 2012 @ 23:53:07 #90
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_112408444
La Règle Du Jeu (The Rules Of The Game)
Als geheel is La Grande Illusion misschien beter maar filmtechnisch gezien voert La Règle Du Jeu de absolute boventoon. De stijl van Renoir, met een veel bewegende camera en lange shots waarin overal in elk shot iets gebeurd (dus ook op de achtergrond), komt hier tot een climax. De hele film is op dat gebied genieten. Ook het verhaal, een keiharde kritiek op de upper class van het vooroorlogse Frankrijk (die volgens Renoir "rotten to its core" was), is goed en bevat heerlijke dialogen.

De eigenlijke versie die Renoir uitbracht duur iets meer dan 90 minuten maar werd na een financiele en critische flop door Renoir opnieuw gemonteerd en terug gebracht tot 81 minuten. In 1959 werd het, met goedkeuring van Renoir, opnieuw gemonteerd met nieuw gevonden materiaal en werd het een versie van 106 minuten. Dat is de versie die we nu kennen en die een klassieker werd.
Op de Criterion blu-ray staat een extra waarin de verschillen worden getoond tussen de originele 81 minuten en de 106 minuten, een erg interessant stuk. Het lijkt me geweldig om ook die versie eens te kunnen zien, maar dat zal wel hopen tegen beter weten zijn...

IMDB Cijfer: 8,1/10
Min Cijfer: 9,0/10
pi_112408574
Hesher (2010)
Rare film, maar wel vermakelijk. Goed geacteerd. Een soort van ver-Amerikaanste versie van Visitor Q. 8/10
pi_112408927
quote:

Ik geef het een 7,5.
Klinkt goed ga hem nu even kijken.
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 4 juni 2012 @ 03:09:45 #93
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_112412542

50/50 net voor de tweede keer bekeken.

Bijzonder (waargebeurd) verhaal over een doodnormale jongen van 27 jaar oud welke geconfronteerd wordt met kanker. Je ziet hoe alles verloopt en hoe zijn omgeving verandert, hoe mensen reageren op hem en zijn ziekte.

Aanrader!

IMDB: 7,9
Ik geef hem een 8,5

SPOILER
Tics van je petten.
pi_112418318
Project X

Hem vergelijken met Super bad is een belediging naar Super bad, deze film was niet grappig.
Ik had niks met de karakters, werd ook weinig gedaan met character building.
Ik had het idee dat ik naar een 90 minuten durende Girls Gone Wild aflevering aan het kijken was met slechte soundtracks. Wat zullen de moeders van deze meiden trots zijn op hun kindje!

Steek die ander half uur beter in een andere film of skip er doorheen, want de eerste 60/70minuten zijn veel van het zelfde.

3.5/10

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2012 12:01:02 ]
  maandag 4 juni 2012 @ 12:14:17 #95
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_112419044

The Mist.

quote:
adat het kleine plaatsje Bridgton getroffen wordt door een hevige storm, verschijnt een mysterieuze mist. David Drayton (Thomas Jane) en diens zoontje worden, net zoals vele andere dorpelingen verrast door de mist terwijl ze inkopen doen. Al snel blijkt de mist een dekmantel, waarin de meest vreemde en gevaarlijke wezens zich verstopt hebben. Drayton vreest voor zijn leven en voor dat van zijn kind en probeert met alle macht te overleven.
vond het een goede film.
in het begin toen ze in de winkel zaten,
vondt het TE gespeeld was niet echt realistisch,
maar na een half uurtje begon het allemaal wat geloofwaardiger te worden ( hoe de rollen gespeeld worden dan he)
en de spanning steeg gelukkig ook naar mate de film vorderde

het verhaal vindt ik wel mooi, en ook goed uitgewerkt.

3.5* van 5*
mee bekant vangde gin haas.
pi_112419888
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 11:59 schreef Geo4kant het volgende:
Project X

Hem vergelijken met Super bad is een belediging naar Super bad, deze film was niet grappig.
Ik had het idee dat ik naar een 90 minuten durende Girls Gone Wild aflevering aan het kijken was met slechte soundtracks. Wat zullen de moeders van deze meiden trots zijn op hun kindje!

Steek die ander half uur beter in een andere film of skip er doorheen, want de eerste 60/70minuten zijn veel van het zelfde.

3.5/10
Meh, is maar net de mindset die je bij die film hebt natuurlijk. Ik keek hem met 4 maten na de nodige pilsjes. Dan issie best aardig en die jochies deden ook duidelijk goed hun best om het geloofwaardig over te laten komen. Hij beviel me wel.

Naast Project X ook nog deze gezien:

Get The Gringo

Film gaat over een crimineel (Gibson) die gepakt wordt door een stel Mexicaanse cops en daar in een grote gevangenis wordt gezet. Totaal anders dan de Amerikaanse gevangenissen waar hij wel mee bekend is moet hij daar zien te overleven.

Eindelijk weer eens een film waar Gibson doet waar hij bekend mee is geworden. Een loeiharde anti-held. De film is bruut op de goede momenten en schuwt niet om zijn punt te maken. Verhaal zat best in elkaar, hier en daar beetje cliché maar over het algemeen genomen goed. Aardige plaatjes en goed acteerwerk over het algemeen. Had in mijn ogen een beetje een payback vibe, maar dan in Mexico. Netjes.

Imdb: 7.4
Ik: 7.8

Iron Sky

Ja, euhm. Nazi's from space. Dit dus.

Nou, ergens hilarisch en ergens ook extreem fout. De satire met betrekking tot de Amerikaanse (wereld) politiek was geslaagd. De acteurs hadden een cursusje 'overacting like a huge ham' gevolgd, het verhaal sloeg nergens op en Wagner draait zich om in zijn graf. Wel in orde waren de special effects; die maakte eigenlijk het laatste deel van de film nog best aardig. Al met al krijgt deze film van mij een dikke 'meh' .

Ik: meh
Imdb: 6.7
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_112420464
'k vond iron sky juist geniaal
  maandag 4 juni 2012 @ 15:59:05 #98
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_112428316
Doodslag

Theo Maassen is een ambulancebroeder die iemand doodslaat als zijn ambulance gebarricadeerd wordt en zijn leven wordt er daarna niet vrolijker op. Doodslag begon aardig maar daarna was er weinig meer aan. Vage shots, rare muziek en een ongeloofwaardig verhaal. De scene's met die cabaretier sloegen helemaal nergens op en de karakterontwikkeling van Maassen was ook maar zo-zo. Dan was TBS toch een stuk beter

5.0

Ghost Rider 2

Deel 1 was niet bepaald een meesterwerk maar ging nog wel, het vervolg is een recht toe recht aan actiefilmpje dat wel past in de reeks flops die Cage tegenwoordig maakt. De Ghost Rider zelf ziet er wel cool uit maar de rest was niets bijzonders. Kortom, een b-film met aardige special effects

5.0
  maandag 4 juni 2012 @ 16:30:35 #99
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_112429771
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 15:59 schreef planethugo het volgende:

Ghost Rider 2
[ afbeelding ]
Deel 1 was niet bepaald een meesterwerk maar ging nog wel, het vervolg is een recht toe recht aan actiefilmpje dat wel past in de reeks flops die Cage tegenwoordig maakt. De Ghost Rider zelf ziet er wel cool uit maar de rest was niets bijzonders. Kortom, een b-film met aardige special effects

5.0
Wou zeggen, die fiets ziet er toch wel dik uit!
  Moderator maandag 4 juni 2012 @ 16:31:45 #100
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_112429831
eat sleep pray (of die drie woorden in een andere volgorde)

meisje ligt in scheiding gaat zichzelf ontdekken in rome, india en bali. Komt man van haar dromen tegen.... :r urgh wat een boutfilm.
  maandag 4 juni 2012 @ 16:41:39 #101
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_112430305
quote:

Ik geef het een 7,5.
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 22:39 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Wie niet? :D
en we hebben een winnaar :)
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 11:59 schreef Geo4kant het volgende:
Project X

3.5/10
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')