abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 mei 2012 @ 23:07:34 #251
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_111906901
The Conversation
Filmtechnisch gezien is dit misschien wel de beste van Coppola die ik tot nu toe hebt gezien. Paranoia ten top in dit prachtig gefilmde werk dat een heerlijk traag tempo heeft, iets dat heel goed past bij het scenario past. Gene Hackman is geweldig als de surveillance expert die langzaam maar zeker doordraait. Daarbij speelt het geluid een hele belangrijke rol (logisch want het gaat om het afluisteren van mensen) en die is dan ook geweldig gemixed.
Op alle vlakken een hoogstandje.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 9,5/10
pi_111910335
Get the gringo

Verenigde Staten
Actie / Drama

95 minuten

geregisseerd door Adrian Grunberg
met Mel Gibson, Patrick Bauchau en Aaron Cohen

De film vertelt het verhaal van de beroepscrimineel Driver, die wordt opgepakt door de Mexicaanse autoriteiten. Hij wordt in een gevangenis gestopt vol zware criminelen, waar hij leert overleven met de hulp van een 9-jarig jongetje.

lekkere relaxte, beter dan de gemiddelde wegkijk actie film. goeie actie en goed acteerwerk, zat ook een lekkere sfeer in de film. heb me er erg mee vermaakt!
7.5
  woensdag 23 mei 2012 @ 03:41:12 #253
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_111912929
The King's Speech

Briljante film met een bijzonder verhaal. Stotterende Britse prins heeft kans op troonopvolging van zijn vader, maar kampt behoorlijk met zijn spraakgebrek. Ontmoet vervolgens een logopedist, waar hij goed bevriend mee wordt, maar op z'n tijd (natuurlijk) ook wel eens ruzie mee heeft.

Aangrijpend (en voor mij herkenbaar verhaal, op het koninklijke na dan ;) ), bijzonder, indrukwekkende realistische film.

IMDB: 8,2
Van mij een dikke 9.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oohja. En ook nog een waargebeurd verhaal.
Tics van je petten.
  woensdag 23 mei 2012 @ 05:47:09 #254
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_111913002
quote:
2s.gif Op maandag 21 mei 2012 11:10 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]

Dark Shadows

Een vermakelijke vampier film over een vampier die na een tijd opgesloten in een kist te hebben gezeten in amerika van de eind jaren 60 terecht komt. het hollywood einde had van mij wat minder gemogen maar verder vermakelijke film :)
ik vond het met afstand de minste van Tim Burton. En btw het was 1972 waar hij wakker werd.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  woensdag 23 mei 2012 @ 07:35:04 #255
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_111913338
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 23:59 schreef NvM het volgende:
Doodslag (2011)

[ afbeelding ]

Indrukwekkende Nederlandse film waar de scheidslijn tussen realiteit en film op een interessante wijze wordt neergezet. Het handige gebruik van het huidige medialandschap draagt bij aan het 'realisme' in deze film. Cinematografisch zit de film goed in elkaar met frisse camerastandpunten en een bepaalde traagheid die aansluit bij het verhaal. De film is ingedeeld in vier hoofdstukken, waar (met uitzondering van het tweede hoofdstuk) weinig is gedaan om de stijl aan te passen aan de inhoud. Vooral de morele kwestie waartoe in de film wordt opgeroepen geeft het een diepere laag.

Een 7.5.
De film kwam op mij nogal drammerig en vergezocht over.

De dilemma situatie waar de hele film op steunt was met gemak op te lossen geweest, en alles wat er daarna gebeurt heeft dat Nederlandse in vreemde bochten sturende om het verhaal maar een enigszins realistische draai te geven.
Theo Maassen levert overigens prima werk.

Een 6,5 van mijn kant.
pi_111982985
Mary & Max

FANTASTISCHE FILM!
Heb deze film gekeken nadat ik hem een keer was tegengekomen in deze topicreeks. Dit zijn van die films waar je nooit iets van hoort, maar die je gewoon niet mag missen.
De stemmen, het verhaal, de karakters, de sfeer.... allemaal dik in orde.

Heb er erg van genoten. zeker een must see!

IMDB: 8
IK: 9,5
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  donderdag 24 mei 2012 @ 20:38:16 #257
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_111984809
Family Plot (1976, VS, Alfred Hitchcock)
Hitchcock laatste film over een oplichtende helderziende en haar vriend, die zonder het zelf te weten op het spoor komen van een stel ontvoerders, is niet de klapper waarmee "the master of suspense" het toneel mee verdient te verlaten. Maar het was dan ook nooit bedoeld als z'n afscheid.
Qua spanning laat de film veel steken vallen. Het absoluut dieptepunt van de film was zonder twijfel een lachwekkende autoscène. Daarentegen staat dat de film wel af en toe aardige zwart komische momenten heeft. Daardoor is het nog steeds een aardig tussendoortje
Hitchcock heeft het op zijn oude dag duidelijk niet op met het intellect van vrouwen. Vooral Blanche is nogal een labiel naïef dom wicht. De mannen waren stukken beter. Bruce Dern als slungelige George en William Devane als lekker slinkse schurk.
cijfer: 6.8
  donderdag 24 mei 2012 @ 23:58:03 #258
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_112001686
John Carter

De film gebaseerd op het boek A princess of Mars (1912) uit de Barsoom boeken reeks bedacht door schrijver Edgar Rice Burroughs. Deze film is veel in het nieuws geweest en is veel over geschreven. Gelukkig heb ik hier praktisch niets van meekregen dus ging ik nagenoeg blind de film in. Voor een Sci-Fi liefhebber als ik zelf moet ik zeggen dat ik deze film erg geslaagd vond. De film draait om een Burgeroorlog militair welke door toeval op de planeet Mars raakt en daar een mooi avontuur beleefd.

Het verhaal gaat niet heel erg diep, maar eerlijk gezegd is dat denk ik ook niet nodig. Het is en blijft een Disney film, dus moet het wel een groot publiek aanspreken. De graphics waren fantastisch en ook liep de hele film lekker snel (132 min). Ikzelf was aangenaam verrast!

imdb: 6.9
Ik: 8.0
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_112003008
Lord of the Flies (1963)

Ik geloof graag dat het boek erg goed is, er zit potentie in het verhaal en wordt volgens mij wel tot de moderne klassiekers gerekend. Helaas kon ik niets van dat alles in deze film ontdekken; de kinderen speelden stuk voor stuk zo tenenkrommend slecht dat ik dacht dat ik naar de eindmusical van mijn neefje zat te kijken. Geen enkele scene kwam goed uit de verf, alles was houterig en ging van de hak op de tak, en de spanning ontbrak daardoor compleet. Ik heb een zucht geslaakt toen hin afgelopen was.

3/10
Fear of a name only increases fear of the thing itself
pi_112003488
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 00:27 schreef LordVoldemort het volgende:
Lord of the Flies (1963)

Ik geloof graag dat het boek erg goed is, er zit potentie in het verhaal en wordt volgens mij wel tot de moderne klassiekers gerekend. Helaas kon ik niets van dat alles in deze film ontdekken; de kinderen speelden stuk voor stuk zo tenenkrommend slecht dat ik dacht dat ik naar de eindmusical van mijn neefje zat te kijken. Geen enkele scene kwam goed uit de verf, alles was houterig en ging van de hak op de tak, en de spanning ontbrak daardoor compleet. Ik heb een zucht geslaakt toen hin afgelopen was.

3/10
Er is ook een latere verfilming van. Volgens mij is die beter te pruimen.

Boek is sowieso _O_
pi_112011964
090303_18642_disasterdvd.jpg

Alhoewel Will al 25 jaar oud is, viert hij nu pas zijn Sweet Sixteen. Terwijl iedereen zich vermaakt met elkaar, drank en muziek blijkt dat de wereld aan het vergaan is. Een klein groepje twintigers besluit met elkaar het natuurgeweld te ontvluchten en belandt in allerlei absurde situaties. Terwijl de aarde scheurt, er astroïden neerkomen, orkanen langsrazen, ze gebeten worden door de Chipmunks met hondsdolheid en het land overstroomt vechten ze tegen de elementen om zichzelf en hun geliefden in veiligheid te brengen.

Gisteren gezien. Voor het merendeel flauwe grappen en slechts een enkele geslaagd. Tijdverspilling. Scary Movie was nog beter. Ik had beter het songfestival kunnen kijken.

3/10
  vrijdag 25 mei 2012 @ 11:55:59 #262
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_112012057
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:59 schreef Wootism het volgende:
Mary & Max

[ afbeelding ]

FANTASTISCHE FILM!
Heb deze film gekeken nadat ik hem een keer was tegengekomen in deze topicreeks. Dit zijn van die films waar je nooit iets van hoort, maar die je gewoon niet mag missen.

Is misschien mijn post geweest van onlangs :P
Ik was ook erg te spreken over de film, weer eens wat anders he.
pi_112015185
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 23:38 schreef Mr_DG het volgende:
* knip *

Black Dynamite

Deze film is een homage aan de zogeheten blaxploitation films. Een man neemt het heft in eigen handen om na de dood van zijn broertje de buurt eens drastisch schoon te vegen. Een hilarische film die zichzelf niet al te serieus neemt, kijkt lekker weg.

Mijn cijfer: 7.5
IMDB: 7.3
Het ene cliché na het andere, voorspelbare continuïteits'fouten', foute muziek..
.. maar ik heb van begin tot eind in een deuk gelegen! Wat een leuke film, wat een zelfspot!
Geef 'm een ruime 8
pi_112018255
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:59 schreef Wootism het volgende:
Mary & Max

[ afbeelding ]

FANTASTISCHE FILM!

:Y helemaal mee eens! kijken!!!
pi_112018280
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 23:58 schreef davako het volgende:
John Carter

[ afbeelding ]
De film gebaseerd op het boek A princess of Mars (1912) uit de Barsoom boeken reeks bedacht door schrijver Edgar Rice Burroughs. Deze film is veel in het nieuws geweest en is veel over geschreven. Gelukkig heb ik hier praktisch niets van meekregen dus ging ik nagenoeg blind de film in. Voor een Sci-Fi liefhebber als ik zelf moet ik zeggen dat ik deze film erg geslaagd vond. De film draait om een Burgeroorlog militair welke door toeval op de planeet Mars raakt en daar een mooi avontuur beleefd.

Het verhaal gaat niet heel erg diep, maar eerlijk gezegd is dat denk ik ook niet nodig. Het is en blijft een Disney film, dus moet het wel een groot publiek aanspreken. De graphics waren fantastisch en ook liep de hele film lekker snel (132 min). Ikzelf was aangenaam verrast!

imdb: 6.9
Ik vond hem zeer nietszeggend en voorspelbaar. Met een 5 mats ik hem nog
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 14:51:17 #266
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_112018548
John Carter

Nep en cliche. Dat is kort samengevat de strekking van John Carter. Extreem veel cgi zorgt ervoor dat het lijkt op een rip off van The Phantom Menace. Het verhaal interesseerde me ook totaal niet met dat gelul over jeddaks en barsoom en de actie is ook niet dermate spectaculair dat je geboeid blijft kijken. Niet verrassend dat dit een van de grootste financiële flops ooit geworden is.

4.5
pi_112019728
John Carter

Al 3x aan gezet en na een minuut of 20 gaan slapen, kan me er niet to zetten die film af te kijken, misschien zondagmiddag als ik me verveel ofzo, maar denk dat het hier bij blijft.

Eens met bovenstaande cijfer! :)
  vrijdag 25 mei 2012 @ 16:51:31 #268
286575 Roces18
Chef de party
pi_112022785
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 14:51 schreef planethugo het volgende:
John Carter
[ afbeelding ]
Nep en cliche. Dat is kort samengevat de strekking van John Carter. Extreem veel cgi zorgt ervoor dat het lijkt op een rip off van The Phantom Menace. Het verhaal interesseerde me ook totaal niet met dat gelul over jeddaks en barsoom en de actie is ook niet dermate spectaculair dat je geboeid blijft kijken. Niet verrassend dat dit een van de grootste financiële flops ooit geworden is.

4.5
En daarboven op komt nog eens de typische hollywood romance te voorschijn :')
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_112023076
Ik vond John Carter zo'n typische film die je nooit "goed" of wat dan ook zou noemen maar die stiekem toch lekker weg kijkt. CGI is verder dik in orde en het tempo zit er goed in als hij eenmaal op Mars zit vond ik. Stiekem best vermakelijk, maar gezien het budget natuurlijk een dikke flop :')
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_112036666
On the road

Kristen Stewarts tieten. 'Nuff said.
Graag op anoniem
pi_112037005
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 22:45 schreef Mainport het volgende:
On the road

Kristen Stewarts tieten. 'Nuff said.
Daar heb ik niks over gezegd :N.
pi_112037738
Keith

Verenigde Staten

Drama / Romantiek

93 minuten

geregisseerd door Todd Kessler
met Jesse McCartney, Elisabeth Harnois en Jennifer Grey

Natalie is 17 jaar oud en heeft een perfect leventje: het gaat goed op school en ze heeft leuke ouders. Dit verandert drastisch wanneer ze Keith ontmoet. Keith leidt een allesbehalve goed leventje en heeft in zijn ogen niks te verliezen.

Vond de film helaas een beetje tegenvallen, ik had zin in een beetje romantise komedie en na het lezen van best veel positieve dingen ben ik deze film gaan kijken.. maar ik kon me niet echt inleven in het verhaal.. er zaten wel een paar leuke twists in waardoor ik bleef kijken maar toch na het kijken vandeze film blijf ik zitten met een beetje teleurgesteld gevoel...
beetje tegenvallende drama film, een 5-
  zaterdag 26 mei 2012 @ 02:18:43 #273
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_112043167

Gone (2012, Amanda Seyfried)

Verhaal:
Jill wordt in pijama half onder de modder angetroffen in een groot park. Vanaf dan beweert zij dat er meerdere lijken zijn van meiden waar niemand ooit wat over vindt. Zij wordt bestempeld als gek. Maar dan keert haar belager "plotseling weer terug".

Oordeel:
Leuke thriller. Ik bekijk zulke thrillers nog 5x liever dan die afgezaagde poging van 'The Avengers'. Of 100x liever dan "Transformers The Movie" of nog 500x liever dan "MIB 3". Is gewoon beter.

iMDB: 5.6
Mijn cijfer: 7.8
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zaterdag 26 mei 2012 @ 07:40:23 #274
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_112044282
Men in Black 3

plot: de wereld wordt weer eens bedreigd en de Mannen in het Zwart moeten weer orde op zaken stellen. Nieuwe invalshoek is het tijdreizen dat hiervoor nodig is, waardoor we een jongere versie van agent K zien, gespeeld door Josh Brolin.

Oordeel: meer van hetzelfde, het nieuwe is er natuurlijk allang vanaf en Brolin brengt geen enorm
leuke nieuwe invalshoek. Zelfs jammer dat hierdoor Tommy Lee Jones weinig in beeld is. Al met al degelijke onderhoudende popcornactie, maar verder niet fantastisch.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_112044577

Het meer van Springfield is ongelofelijk vervuild en er moet iets worden gedaan. Iedere bewoner stopt vervolgens met afval in het meer te gooien en het probleem lijkt te zijn opgelost. Maar als Homer Simpson dan de uitwerpselen van zijn net aangeschafte varken in het meer dumpt, gaat alles helemaal mis. Homer en zijn familie weten te ontsnappen en vluchten naar Alaska. Maar daar horen ze dat de regering Springfield geheel van de kaart wil vegen en weten dat ze hun woonplaats moeten zien te redden.

Verrassend leuk. Had vroeger wel kleding en een agenda van The Simpsons maar daarna lange tijd niet meer gevolgd. Goede humor ook.

7.5/10
  zaterdag 26 mei 2012 @ 16:38:40 #276
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_112053808
Cría cuervos (Raise Ravens) (1976, Sp, Carlos Saura)
Na de dood van haar vader herinnert een jong meisje, Ana, zich haar moeder, terwijl ze de zomervakantie spendeert samen met haar twee zusjes, haar nieuw inwonende tante en invalide oma in hun afgesloten grote huis midden in Madrid. Ana had duidelijk een diepe band met haar moeder en geen goede verhouding met pappa. Regisseur Saura speelt heel goed met de tijd en werkelijkheid. Meerder keren duiken de dode moeder en enkele keer de vader compleet soepel op in scène als echte levende herinneringen. De film heeft hierdoor een mysterieus sfeertje. Door de film heen zien we af en toe Geraldine Chaplin als volwassen Ana, die de kijker rechtaan toespreekt over haar jeugdherinneringen. Dit krijgt extra betekenis doordat Geraldine Chaplin ook de dode moeder speelt. Hiermee is dit een extra bekrachtiging van de band en gelijkenis tussen moeder en dochter en symbool voor de constante herhaling van moeder en kind.
Daarnaast is de film ook een duidelijke allegorie voor het Spanje tijdens de laatste dagen van het Franco-regime; een afwezige vader die militair is, een huis afgesloten van de rest van de wereld, de onzekerheid over de toekomst, het verwerken van het verleden.
Net als in The Spirit of the Beehive is Ana Torrent weer fenomenaal als jong meisje. De hele film lijkt sowieso erg op die Spaanse klassieker. Voor liefhebbers daarvan is het dan ook zeker een must-see.
Het heerlijke nummer “Porque te vas” maakt de film helemaal af en compleet.
cijfer: 8.2
pi_112053891
goeie tip, Lonewolf, gracias. Lastig aan te komen lijkt me. Legaal bedoel ik, de enige manier nu voor mij.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 27 mei 2012 @ 09:47:22 #278
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_112081255
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 16:41 schreef El_Matador het volgende:
goeie tip, Lonewolf, gracias. Lastig aan te komen lijkt me. Legaal bedoel ik, de enige manier nu voor mij.
Valt reuze mee, 7,99 bij bol.com : http://www.bol.com/nl/p/cria-cuervos/1002004005962594/

Goede film inderdaad.
  zondag 27 mei 2012 @ 10:24:59 #279
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_112081706
The Other Guys
Mên. films die naar alle kanten tegelijkertijd om zich heen slaan. Wat een vermoeiende bende krijg je dan. The Other Guys wil van alles zijn: grappig, actie in een zogenaamd slim plotje en tot slot ook nog maatschappijkritisch over de bail-out-shizzle. Het slaat bij mij niet aan en ik vond het een bijzonder vervelende film. De humor is uit het vaatje niet-grappig absurdisme getapt en de enige echte vette actie was helemaal in het begin met Samuel L Jackson te vinden. Cijfer: 4

Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events
Redelijke kinderfilm, waar Jim Carrey weer mag opdraven om zijn truukje te doen, dit keer in de vorm als de slechterik van het stuk. Hij doet er alles aan om in het bezit te komen van een erfenis van drie jonge kinderen. Ondertussen proberen die drie er alles aan te doen om Jim Carrey dwars te bomen in zijn evil plannetjes. Het verhaal (wat wel wat weg had van een sprookje) liep lekker en het zag er allemaal best mooi uit. Alleen de humor vond ik totaal niet uit de verf komen. Dat was te braaf of te flauw. Cijfer: 6,5

Underworld: Evolution
Wat een saaie bedoening is dit. Alles is met een blauw-grijs filter gefilmd! Hoe boring wil je het hebben? Neem daarbij ook nog een onduidelijk baggerverhaaltje (vampieren en weerwolven bevechten elkaar) en je houdt alleen nog een handjevol bloederige actiescenes over. Cijfer: 5

Cowboys & Aliens
Oef, wat een tegenvaller. SF en Western mixen zou best leuk kunnen zijn, maar maak er dan een lollerfilm van, maar dan weer niet zoiets als Wild Wild West. Tsja, best lastig dus allemaal en het zal mij benieuwen of iemand er in slaagt deze genres wel tot iets tofs te kunnen combineren. Het verhaal was gewoonweg te standaard en bovendien leek de cast het allemaal best te vinden en op de automatische piloot het truukje doen. Actiescenes en de aliens zelf (toch één van de attracties van zo'n film als dit) gingen nog wel, maar dat redt de boel niet. Cijfer: 5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_112081825
quote:
2s.gif Op zondag 27 mei 2012 10:24 schreef Falco het volgende:
Cowboys & Aliens
Oef, wat een tegenvaller. SF en Western mixen zou best leuk kunnen zijn, maar maak er dan een lollerfilm van, maar dan weer niet zoiets als Wild Wild West. Tsja, best lastig dus allemaal en het zal mij benieuwen of iemand er in slaagt deze genres wel tot iets tofs te kunnen combineren. Het verhaal was gewoonweg te standaard en bovendien leek de cast het allemaal best te vinden en op de automatische piloot het truukje doen. Actiescenes en de aliens zelf (toch één van de attracties van zo'n film als dit) gingen nog wel, maar dat redt de boel niet. Cijfer: 5
de enige echt werkende combinatie van western en sci-fi die ik ooit gezien heb is Firefly/Serenity.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_112082430
quote:
3s.gif Op zondag 27 mei 2012 10:32 schreef DragonFodder het volgende:

[..]

de enige echt werkende combinatie van western en sci-fi die ik ooit gezien heb is Firefly/Serenity.
Westworld was ook wel een goede film vond ik
pi_112107439
Iron Sky.

De nazi's zijn aan het eind van de tweede wereld oorlog naar de maan gegaan, de andere kant van de maan, oftewel, the dark side of the moon.
Daar zijn ze bezig met het voorbereiden van een invasie op de planeet aarde in het jaar 2018.
De film heeft een aantal grappige momenten, vooral als jij als kijker er achterkomt wie de president van Amerika is in 2018.
Deze film kan je alleen niet gaan vergelijken met de 'normale' hedendaagse films, ook het acteerwerk is niet het beste, maar dat hoort er gewoon bij, is mijn mening.

Tegen de mensen die van 'aparte' (B) films houden, Kijken!

Cijfer 6,9

Ik heb genoten van de absurditeit.

[ Bericht 4% gewijzigd door schommelstoel op 29-05-2012 19:47:03 ]
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_112107673
quote:
3s.gif Op zondag 27 mei 2012 10:32 schreef DragonFodder het volgende:

[..]

Ik ben net halverwege Firefly, maar dit vind ik eigenlijk ook niet zo heel boeiend. Vooral omdat het Western-sfeertje er zo geforceerd in lijkt gestopt. Toch lijkt het me dat deze genre-combi best potentie heeft. Misschien dat Tarantino of de Coen brothers het eens kunnen proberen, die kunnen overal wel mee uit de voeten 8-).
Fear of a name only increases fear of the thing itself
  maandag 28 mei 2012 @ 10:18:49 #284
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_112117140
Hachi: A Dog's Tale (naar aanleiding van eerdere posts in dit topic :) )

Een simpel verhaal, maar niet minder sterk. Het verhaal vertelt van Hachi, een Japanse hond die een band opbouwt met 'de professor' (Richard Gere). Elke dag loopt de hond mee met de professor naar het station, loopt zelf terug en als hij de trein in de verte aan hoort komen sprint hij naar het station toe om op tijd te zijn om zijn baasje op te wachten als die het station weer uitkomt.

Ik zal verder niet teveel vertellen, het verhaal is sterker als je het gewoon ziet. Er wordt niet veel in de film gesproken, de beelden doen het werk. De speelduur van negentig minuten is precies lang genoeg. Het is een hartverwarmed en treurig verhaal tegelijkertijd, en de laatste tien minuten namen mijn tranen de vrije loop. Een heerlijke film over loyaliteit en gebaseerd op een waargebeurd verhaal.

Imbd: 8.1

Machine Gun Preacher

Sam Childers (Gerard Butler) komt uit de gevangenis en gaat direct door met wat hij daarvoor deed. Hij drinkt, snuift, steelt en vloekt erop los. Maar zijn vrouw, die in een stripclub werkte, heeft inmiddels Jezus gevonden en als het weer eens mis is gaat ook hij mee naar de kerk. Hij bekeert zich in binnen niet al te lange tijd heeft hij een eigen constructiebedrijf en een visie voor Afrika.

Daar in Afrika sticht hij een weeshuis en verdedigd met hand en tand. Zijn kennis van wapens komen hier goed uit. Inmiddels sticht hij in Amerika een eigen kerk voor 'zondaars zoals hem', daar spreekt hijzelf ook een radicale boodschap. 'God vraagt aan ons dat we zweten, vechten, bloeden, voor Hem.' Het weeshuisdorp in Afrika wordt steeds groter, en hij komt tot de conclusie dat hij onmogelijk iedereen kan redden in Afrika...

Het verhaal voelt ongeloofwaardig en vooral enorm gehaast aan. De transformatie van de drinkende, snuivende en stelende Sam naar de 'Machine Gun Preacher' gaat erg snel. Maar het verhaal is wel waargebeurd, wat het mijns inziens wel tot een erg sterke film maakt.

De film stelt goede vragen over hoe ontwikkelingshulp succesvol kan zijn. Een enorm actuele film is het ook, als het gaat over Kony die in Afrika nog steeds ontvoert en plundert. Enige minpuntje is het tempo van de film, dat toch echt te snel is. Het had de film goed gedaan als de film wat meer tijd gaf aan de uitdieping van wat andere karakters, voornamelijk zij die achterblijven in Amerika.

Imdb: 6.8
pi_112117600

In Men in Black III gaan Agenten J (Will Smith) en K (Tommy Lee Jones) terug... in de tijd. In zijn vijftien jaar bij de Men in Black heeft J heel wat onverklaarbare dingen gezien, maar niets of niemand slaat hem met zoveel verstomming als zijn norse, terughoudende partner. Wanneer het leven van K en het lot van de planeet op het spel staan, zal Agent J terug in de tijd moeten reizen om de dingen recht te zetten. J ontdekt dat het universum geheimen herbergt waarover K hem nooit verteld heeft - geheimen die zich zullen openbaren als hij samen met de jonge Agent K (Josh Brolin) zijn partner, het agentschap, en de toekomst van de mensheid probeert te redden.

De vorige 2 delen had ik heel lang geleden gezien en de verhaallijn kon ik me niet meer herinneren. Dat zal met dit deel ook wel het geval zijn over een paar jaar. Eigenlijk kijk je deze films niet om die reden maar puur om de special effects en daarmee zit het wel goed. Leuk einde ook deze keer.

7.5/10

[ Bericht 3% gewijzigd door Yellowcard op 28-05-2012 11:04:28 (afbeelding nieuwe poging) ]
pi_112118356
Gone

When her sister disappears, Jill is convinced the serial killer who kidnapped her two years ago has returned, and she sets out to once again face her abductor.

Laag cijfer op IMDB en nooit van gehoord, zou ik dus nooit hebben gekeken als ie niet hier voorbij kwam. En moet zeggen, vond hem best leuk, je blijft de hele film geboeid hoe het nou af gaat lopen en hoe het precies zit.

Solide 7.
pi_112120194
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 23:12 schreef casper019 het volgende:
Keith

[ afbeelding ]

Verenigde Staten

Drama / Romantiek

93 minuten

geregisseerd door Todd Kessler
met Jesse McCartney, Elisabeth Harnois en Jennifer Grey

Natalie is 17 jaar oud en heeft een perfect leventje: het gaat goed op school en ze heeft leuke ouders. Dit verandert drastisch wanneer ze Keith ontmoet. Keith leidt een allesbehalve goed leventje en heeft in zijn ogen niks te verliezen.

Vond de film helaas een beetje tegenvallen, ik had zin in een beetje romantise komedie en na het lezen van best veel positieve dingen ben ik deze film gaan kijken.. maar ik kon me niet echt inleven in het verhaal.. er zaten wel een paar leuke twists in waardoor ik bleef kijken maar toch na het kijken vandeze film blijf ik zitten met een beetje teleurgesteld gevoel...
beetje tegenvallende drama film, een 5-
Heb deze vanochtend gekeken n.a.v. jouw post.
Vond het wel een aardige film. Was wel steeds benieuwd wat er nou aan de hand was met Keith.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_112120225
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 10:18 schreef Jovatov het volgende:
Hachi: A Dog's Tale (naar aanleiding van eerdere posts in dit topic :) )

[ afbeelding ]

Een simpel verhaal, maar niet minder sterk. Het verhaal vertelt van Hachi, een Japanse hond die een band opbouwt met 'de professor' (Richard Gere). Elke dag loopt de hond mee met de professor naar het station, loopt zelf terug en als hij de trein in de verte aan hoort komen sprint hij naar het station toe om op tijd te zijn om zijn baasje op te wachten als die het station weer uitkomt.

Ik zal verder niet teveel vertellen, het verhaal is sterker als je het gewoon ziet. Er wordt niet veel in de film gesproken, de beelden doen het werk. De speelduur van negentig minuten is precies lang genoeg. Het is een hartverwarmed en treurig verhaal tegelijkertijd, en de laatste tien minuten namen mijn tranen de vrije loop. Een heerlijke film over loyaliteit en gebaseerd op een waargebeurd verhaal.

Imbd: 8.1

ik zie deze foto en krijg gelijk weer tranen in mijn ogen :'(
Heb ik ook als ik mensen over deze film vertel... het raakt me nog steeds :D
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_112120912
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 12:13 schreef MissJ het volgende:

[..]

Heb deze vanochtend gekeken n.a.v. jouw post.
Vond het wel een aardige film. Was wel steeds benieuwd wat er nou aan de hand was met Keith.

SPOILER
SPOILER
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
pi_112142864
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 11:14 schreef JDx het volgende:
Gone

When her sister disappears, Jill is convinced the serial killer who kidnapped her two years ago has returned, and she sets out to once again face her abductor.

Laag cijfer op IMDB en nooit van gehoord, zou ik dus nooit hebben gekeken als ie niet hier voorbij kwam. En moet zeggen, vond hem best leuk, je blijft de hele film geboeid hoe het nou af gaat lopen en hoe het precies zit.

Solide 7.
Ik ben met bovenstaande review helemaal eens, net gekeken en wel een leuke film moet ik zeggen. Spanning zit er goed in en je blijf geboeid tot het eind. Dat het op IMDB niet goed scoort kan ik wel begrijpen, want op één of andere manier is deze film niet Amerikaans. Misschien te realistisch of te confronterend voor die Yanks... Solide 7? I Agree JDx!
  maandag 28 mei 2012 @ 22:14:44 #291
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_112145158
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 12:15 schreef MissJ het volgende:

[..]

ik zie deze foto en krijg gelijk weer tranen in mijn ogen :'(
Heb ik ook als ik mensen over deze film vertel... het raakt me nog steeds :D
Haha, dat herken ik wel, eergisteren vertelde ik het aan een vriend en terwijl ik het vertelde kreeg hij er zelfs kippenvel van. Het is echt een mooie film :)

Black Out

Jos Vreeswijk (Raymond Thiry) wordt wakker met een pistool in zijn hand en een dood lijk naast hem in bed. Hij heeft geen flauw idee hoe het er komt en iedereen die hij tegenkomt (en dat is nogal een bont gezelschap) vraagt naar de twintig kilo coke die hij schijnbaar zou hebben. Dat bonte gezelschap raakt lekker met elkaar in de clinch en zoals dat gaat in het misdaadkomediegenre vallen er nogal wat doden en wordt er wat slap geouwehoerd.

De film duurt niet lang, en niet alles is even geslaagd, maar het is al met al wel een erg vermakelijke film geworden. De flinke knipoog naar 'There Will Be Blood' was goed te waarderen en de acteurs hebben het zichtbaar naar hun zin.

IMDb: 6.7
Ik: 7.5

Synecdoche, New York

De eerdere films geschreven door Charlie Kaufman kon ik allen zeer waarderen. Daarom werd het eens tijd om de film die de beste man naast geschreven ook geregisseerd heeft te bekijken. De iets lagere imdb-score (7.2) deed me vermoeden dat hij iets minder geslaagd zou zijn, maar daar ben ik het niet mee eens.

De film lijkt in essentie wel ietwat op Adaptation. Alleen in deze is het niet een scriptschrijver maar een theatermaker die zijn eigen leven het toneel opbrengt. Verschil met Adaptation is de grootte. Adaptation speelt zich binnen een redelijk korte tijdspanne af, terwijl Synecdoche het gehele leven van Caden Cotard uitbeeld, en vooral zijn worsteling met de onvermijdelijke dood. Geweldig gespeeld door Philip Seymour Hoffman, waar ik nu nog meer fan van ben.

De stijl is zoals je die van Charlie Kaufman kan verwachten, alleen dan zonder een enkele rem erop. Tijd springt op merkwaardige wijze vooruit, en het is vaak onduidelijk wat echt is en wat fantasie. Dit maakt wat mij betreft dat de film geen enkel moment verveeld. Ik heb er dan ook goed van genoten. De volgende speech van een dominee tijdens een begrafenis wil ik jullie niet onthouden, puur omdat ik hem geweldig vind:

SPOILER
IMDb: 7.2
Ik: 8.5

[ Bericht 5% gewijzigd door Jovatov op 28-05-2012 22:48:15 ]
  dinsdag 29 mei 2012 @ 00:43:35 #292
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_112153394
On the Road (2012, VS, Walter Salles)
Als een groot fan van het boek, was het beste aan de film dat het me deed herinneren aan hoe goed het boek is. Dat boek is een cultklassieker. Het is van enorme invloed geweest op de Amerikaanse cultuur en ook een blauwdruk voor alle roadmovies.
De na decennia uiteindelijke verfilming van dit meesterwerk levert een aardige film op. Het is niet meer dan de zoveelste roadmovies geworden. Vermakelijk, maar niet heel bijzonder. En met 137 minuten is de film aan de lange kant.
De cast is wisselend. Sam Riley weet nooit echt te overtuigen als Jack KerouacSal Paradise. Kristen Stewart doet het aardig, zolang ze haar mond houdt. Er zijn wat aardige bijrollen van grote namen als Viggo Morentsen, Amy Adams, Kirsten Dunst en Steve Buscemi. Maar de beste twee van de film waren Garrett Hedlund als de charismatische Dean Moriarty en Tom Sturrigde als Alan Ginsberg Carlo Marx.
Zoals je kan verwachten bij een film over rondreizen door de VS zit het vol met mooie beelden van het prachtige Amerikaanse landschap.
cijfer: 7
pi_112161995
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 02:18 schreef Schenkstroop het volgende:
[ afbeelding ]
Gone (2012, Amanda Seyfried)

Verhaal:
Jill wordt in pijama half onder de modder angetroffen in een groot park. Vanaf dan beweert zij dat er meerdere lijken zijn van meiden waar niemand ooit wat over vindt. Zij wordt bestempeld als gek. Maar dan keert haar belager "plotseling weer terug".

Oordeel:
Leuke thriller. Ik bekijk zulke thrillers nog 5x liever dan die afgezaagde poging van 'The Avengers'. Of 100x liever dan "Transformers The Movie" of nog 500x liever dan "MIB 3". Is gewoon beter.

iMDB: 5.6
Mijn cijfer: 7.8

quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 11:14 schreef JDx het volgende:
Gone

Solide 7.
Thanks :). Was inderdaad nog wel een aardige thriller. Een goede 6.5.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 12:57:55 #294
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_112163700
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 23:09 schreef schommelstoel het volgende:
Iron Sky.
[ afbeelding ]

De nazi's zijn aan het eind van de tweede wereld oorlog naar de maan gegaan, de andere kant van de maan, oftewel, the dark site of the moon.
Daar zijn ze bezig met het voorbereiden van een invasie op de planeet aarde in het jaar 2018.
De film heeft een aantal grappige momenten, vooral als jij als kijker er achterkomt wie de president van Amerika is in 2018.
Deze film kan je alleen niet gaan vergelijken met de 'normale' hedendaagse films, ook het acteerwerk is niet het beste, maar dat hoort er gewoon bij, is mijn mening.

Tegen de mensen die van 'aparte' (B) films houden, Kijken!

Cijfer 6,9

Ik heb genoten van de absurditeit.
zie ik daar een zeppelin op de cover? lijkt me een gaafe flauwe film :D maar even kijken of ik hem kan vinden :D
  dinsdag 29 mei 2012 @ 13:14:03 #295
182073 invine
blablabla etc.
pi_112164407
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 12:57 schreef Under_Score het volgende:

[..]

zie ik daar een zeppelin op de cover? lijkt me een gaafe flauwe film :D maar even kijken of ik hem kan vinden :D
Flauw is ie zeker, zit zelfs een stukje parodie van der untergang in ;)
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 13:28:14 #296
277865 Sejt
Ondertitel
pi_112164964
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 13:14 schreef invine het volgende:

[..]

Flauw is ie zeker, zit zelfs een stukje parodie van der untergang in ;)
Ik heb gisteren ook Iron Sky gezien. Vond het een lekkere film - niet te lang, niet te kort.
Soms wel erg flauw, maar er zitten ook geniale dingen in... vooral de parodiën, waar ik er zeker een paar nog van gemist heb.
I love my mispoken words.
pi_112182105
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 13:28 schreef Sejt het volgende:

[..]

Ik heb gisteren ook Iron Sky gezien. Vond het een lekkere film - niet te lang, niet te kort.
Soms wel erg flauw, maar er zitten ook geniale dingen in... vooral de parodiën, waar ik er zeker een paar nog van gemist heb.
Flauw, zeker, maar toch heb ik mij ook wel vermaakt.
Ook mooi hoe ze N-korea op de hak namen tegen het einde :P
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  dinsdag 29 mei 2012 @ 20:59:37 #298
182073 invine
blablabla etc.
pi_112187317
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 13:28 schreef Sejt het volgende:

[..]

Geniaal vind ik wat overdreven, maar zeker paar goede stukjes. Ik denk als ze het serieus hadden gedaan en bijv. alleen een gevecht op de maan dat het heel veel toffer was geweest. Het idee en die basis op de maan zijn erg mooi vormgegeven.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_112187722
What to Expect When You're Expecting [2012]

Tja, echt een chickflick natuurlijk. Kijkt met wat vriendinnen nog wel aardig weg, maar ik heb me doodgeërgerd aan hoe makkelijk de schrijvers een grote issue uit de film met één scene zogenaamd 'oplossen'. Nul geloofwaardigheid. De enige reden om deze film te bekijken is als je geen betere chickflick voor handen hebt en je Cameron Diaz graag met haar abs in een sexy pakje wil zien dansen. :)
pi_112189523
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:04 schreef -Strawberry- het volgende:
What to Expect When You're Expecting [2012]

[ afbeelding ]

Tja, echt een chickflick natuurlijk. Kijkt met wat vriendinnen nog wel aardig weg, maar ik heb me doodgeërgerd aan hoe makkelijk de schrijvers een grote issue uit de film met één scene zogenaamd 'oplossen'. Nul geloofwaardigheid. De enige reden om deze film te bekijken is als je geen betere chickflick voor handen hebt en je Cameron Diaz graag met haar abs in een sexy pakje wil zien dansen. :)
Cameron Diaz is inderdaad al een tijdje "over tijd"
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')