Over een half uurtje de eerste aflevering met als gasten onder andere Arjen Robben en Johan Derksenquote:2012 wordt een spectaculair sportjaar! Zo kunnen we dit jaar genieten van de Olympische Spelen, het Europees Kampioenschap voetbal en de Tour de France. En reken maar dat TV, radio, krant en internet er weer bovenop zullen zitten. Er wordt veel gezegd en geschreven over deze evenementen, de atleten en hun gewoontes. Soms worden er stellige beweringen gedaan of clichés uit de kast getrokken. Maar kloppen die beweringen altijd?
Frank Evenblij en Erik Dijkstra (onder andere bekend als De Jakhalzen uit De Wereld Draait Door) runnen het Bureau Sport. Samen met hun team van onderzoekers duiken ze in de wereld van de sportclichés. Frank en Erik gaan tot op de bodem en zullen er niet voor terugdeinzen om hoogstpersoonlijk aan allerlei sportieve experimenten te worden blootgesteld. Alles voor de waarheid, nietwaar?
Bureau Sport is niet alleen een dagelijks TV-programma, te zien van 29 mei tot en met 7 juni, maar het Bureau runt ook een goedgevulde website, waarop niet alleen alle cases uit het TV-programma zijn terug te vinden, maar waar ook aanvullende cases te zien zijn. En natuurlijk zijn de heren en hun team te vinden op Twitter en Facebook, waar ze met grote regelmaat interessante sportfeitjes delen met andere sportliefhebbers.
hij is lijp man.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:30 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
die erik dijkstra vind ik best een irritante kerel
Bij Tour du Jour vond ik hem wel leuk met zijn reportages vanuit Frankrijkquote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:30 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
die erik dijkstra vind ik best een irritante kerel
Daarom mag ie ook niet meer aanschuivenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:34 schreef hafcfan het volgende:
Ik vind het ook erg jammer, die man is ook lekker kritische en zegt waar het op staat. Niet zo' jaknikker als vele anderen.
Mwah, hij kan ook wel heel irritant zijn met zijn Twente de hele tijd maar gaf tenminste wel wat tegengas aan tafel. Bij VI Oranje komt ie wel weer langs.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:33 schreef vanBoeschoten het volgende:
Ik vind hem ook cool, ik ben een van de weinige die het jammer vind dat hij niet meer bij VI zit
Shasse Patattequote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:36 schreef Karina het volgende:
Mooie termen hebben ze toch in het wielrennen: soigneur.
Ja bij DWDD was dit.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:40 schreef Karina het volgende:
Dit stukje heb ik al gezien, bij DWDD zeker. Raas wil niet.
stagairesquote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:42 schreef Njosnavelin het volgende:
Wie doen die mensen aan die bureaus? Of zijn dat gewoon figuranten?
Die zitten nu hier te posten!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:42 schreef Njosnavelin het volgende:
Ja dat valt mij ook mee.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:49 schreef tompsv18 het volgende:
Gelukkig niet alleen voetbal, ook andere sporten die aandacht krijgen
Gewoon alles door elkaar ... Wel weer zo leukquote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:49 schreef tompsv18 het volgende:
Gelukkig niet alleen voetbal, ook andere sporten die aandacht krijgen
Studenten van de hogeschool journalistiek uit Tilburg, die hebben de informatie uitgezocht die in het programma aan bod komt.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:42 schreef Njosnavelin het volgende:
de man die niet zou vallen en vervolgens voornamelijk op het gras lagquote:
Las ik net ook ja, maar PSV vond hem niet goed genoegquote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:21 schreef rubbereend het volgende:
Lol ik lees net dat Gabrich ook PSV op stage is geweest
Qua ergernis viel het tegenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:06 schreef Cynix ® het volgende:
Nou ja, ik blijf misschien wel kijken. In ieder geval een nieuwe dimensie aan ergernissen op de vroege avond.
Idd, met het filmpje van Redmond als hoogtepunt.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:29 schreef golfer het volgende:
Ik vond het een leuk programma en er zaten mooie filmpjes tussen.
Onvermijdelijke vragen over het drogeren van wielrenners ontlopen?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:42 schreef TLC het volgende:
Bijzonder leuk programma ja, maar waarom is Raas zo boos ? wat hebben we verkeerd gedaan ?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ze maken een sportprogramma, dan ga je ook sporters (of mensen die met sport te maken hebben) interviewen. Denk eigenlijk dat ze de namen die je noemt ook wel aan willen pakken, maar dan moeten ze daar wel een programma voor hebbenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:06 schreef Cynix ® het volgende:
Stoer kritisch zijn is hun handelsmerk geworden, het maakt niet meer uit tegen wie en waar over. Rutger heeft de nieuwe norm gezet en daar spiegelt iedereen zich nu aan.
Derksen en Robben afzeiken voegt niets toe. Pak dan Maurice de Hond of Nina Brink of Pieter Storms of Jan Mulder een keer keihard aan, dát is stoer.
En dagelijks, terwijl HS maar 1x per week was.quote:Op woensdag 30 mei 2012 00:28 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind dit een heel leuk programma... wel een beetje afgekeken van Holland Sport natuurlijk maar wel goed gemaakt!
.quote:Het VARA-programma Bureau Sport van ‘Jakhalzen’ Erik Dijkstra en Frank Evenblij is dinsdagavond met magere cijfers van start gegaan op het tijdstip van De Wereld Draait Door. De eerste aflevering trok 337.000 kijkers naar Nederland 3. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek
Valt mij ook tegen, je zou denken dat mensen die normaal naar DWDD kijken dit opzetten, zelfde tijd, zelfde zender. Misschien trekt het nog aan.quote:Op woensdag 30 mei 2012 09:52 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
.
Toch jammer, had wel verwacht dat ze meer kijkers zouden hebben.
Joh....quote:Op woensdag 30 mei 2012 15:09 schreef waaromniet1988 het volgende:
Leuk programma, alleen dat laatste stukje van Bolt was zo fake.
Ze deden niet eens moeite om het er realistisch uit te laten zien
quote:Op woensdag 30 mei 2012 15:09 schreef waaromniet1988 het volgende:
Leuk programma, alleen dat laatste stukje van Bolt was zo fake.
Ze deden niet eens moeite om het er realistisch uit te laten zien
Gelukkig begrepen zij wel dat het juist de bedoeling was om het zo er uit te laten zien.quote:Op woensdag 30 mei 2012 15:35 schreef waaromniet1988 het volgende:
Ik kreeg gewoon plaatsvervangende schaamte van de makers
Nee hoor, oefenwedstrijd kijk ik wel maar de voorbeschouwing boeit me nietquote:Op woensdag 30 mei 2012 19:38 schreef tompsv18 het volgende:
Rustig hier, iedereen zal wel de voorbeschouwing van NL kijken
idd op het parcours van schoorl/bergen dacht ik toch?quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:46 schreef tong80 het volgende:
De Kneet overleed op de dag dat er een bekende Nederlander werd vermoord
Theo van Gogh toch?quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:46 schreef tong80 het volgende:
Was individueel de grote favoriet. Was na 3 sprongen de koploper. Zijn vierde mislukte.quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:46 schreef thettes het volgende:
Was harada ook niet zo'n soort gerard van velde verhaal?? altijd net er naast?
ik weet nog waar ik was toen knetemann overleed, namelijk zo'n 500 meter van de plaats waar van gogh werd vermoord.quote:
Het lijkt me wel zo eerlijk als hij straks oo ktegen bolt gaat lopenquote:Op woensdag 30 mei 2012 19:50 schreef Ambrosius het volgende:
Evenblij heeft vroeger elke sport gedaan?
Nieuwe dopingquote:Op woensdag 30 mei 2012 19:55 schreef thettes het volgende:
Ik weet nog steeds niet wat hij met nieuwe wielrennen bedoelt..
In het begin was het al irritant, maar omdat hij nu zelf ook niet meer weet wat hij ermee bedoelt, is het helemaal vreselijkquote:Op woensdag 30 mei 2012 19:55 schreef thettes het volgende:
Ik weet nog steeds niet wat hij met nieuwe wielrennen bedoelt..
quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:00 schreef tong80 het volgende:
Ik stond naast Maarten Ducrot een paar jaar geleden mijn amateurcub speelde de laatste wedstrijd van de nacompetitie. Voor promotie. We scoorden in de laatste minuut van de verlenging. Ik sprong over het hek sprong onze doelman om de nek. Ging hijgend teug naar mijn plaats. Stond helemaal te shaken.
Maarten Ducrot tegen me : 'Het is maar voetbal hoor.'
Heb je je anekdotes in een tekstbestandje ergens op je bureaublad tong?quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:00 schreef tong80 het volgende:
Ik stond naast Maarten Ducrot een paar jaar geleden mijn amateurcub speelde de laatste wedstrijd van de nacompetitie. Voor promotie. We scoorden in de laatste minuut van de verlenging. Ik sprong over het hek sprong onze doelman om de nek. Ging hijgend teug naar mijn plaats. Stond helemaal te shaken.
Maarten Ducrot tegen me : 'Het is maar voetbal hoor.'
Hij blijft leukquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:01 schreef thettes het volgende:
[..]
Heb je je anekdotes in een tekstbestandje ergens op je bureaublad tong?deze heb ik al meerdere keren gelezen
Twee zelfsquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:07 schreef Adelante het volgende:
Slimme sporters: hebben ze ook voetballers ondervraagd
Ik denk heel weinigquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:07 schreef Adelante het volgende:
Stefan de Vrij.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:07 schreef Adelante het volgende:
Marco heeft VWO. Daniel de Ridder en Huizing GYMquote:
Kenianen scoren wel hoog als marathonlopers, maar er spelen ook veel negers in het top voetbal. Hoewel die laatste categorie niet altijd even snugger overkomt: Douglas, Balotelli....quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:11 schreef thettes het volgende:
Ik vraag me vooral of of er verschil zit tussen teamsporten met veel tactiek/technische sporten als tennis en 'simpele' sporten als hardlopen.
Schakers zullen wel erg slim zijnquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:11 schreef thettes het volgende:
Ik vraag me vooral of of er verschil zit tussen teamsporten met veel tactiek/technische sporten als tennis en 'simpele' sporten als hardlopen.
Wel redelijk autistisch...quote:
quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:10 schreef Piles het volgende:
Denk je "Eindelijk EK, even geen Messi-gefap", krijg je dit
Het levende bewijs dat twee niet meer weten dan één.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:07 schreef tong80 het volgende:
De van der Kerkhofjes waren net niet zwakbegaafd. Serieus
theo maassen toch?quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:18 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Het levende bewijs dat twee niet meer weten dan één.
Check, later gejat door vd Gijp.quote:
quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:19 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Uitermate geslaagd programma dit trouwens![]()
twitter:toinevp twitterde op woensdag 30-05-2012 om 00:59:42Dank voor alle leuke reacties mbt de column over #DerekRedmond. Gewoon opgenomen bij #Zeeburgia.. #BureauSport http://t.co/kKbhAam2 reageer retweet
Ja hè?quote:
Frank Lampard heeft een IQ van 150.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:07 schreef tong80 het volgende:
Boudewijn Zenden spreekt 6 talen vloeiend.
Hoogste IQ bij de nationale IQ test had Mark Huizinga. 149 dacht ik.
De van der Kerkhofjes waren net niet zwakbegaafd. Serieus
Turbo Diesel , Thomas Dekker !quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:56 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik kom er even niet op wie je met TD bedoelt
Bedankt, op tvgids zag ik nog niets staanquote:Op donderdag 31 mei 2012 09:57 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Turbo Diesel , Thomas Dekker !
Ja Theo van Gogh.quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:46 schreef tong80 het volgende:
Bedoelde hij niet, sneller dan hij reed toen hij nog geen geel had? Anders is het inderdaad logisch, anders had hij geen geel.quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:32 schreef Van_Poppel het volgende:
Natuurlijk rijdt iemand die in het geel rijdt sneller dan gemiddeld...
Dat bedoelde hij denk ik ook, maar als je nu geel hebt, dan ben je beter in vorm dan toen je niet in het geel reed. Dus is het logisch dat je sneller je tijdrit afwerkt. Ze hadden ook naar de nummer 2 moeten kijken. Ook die is in vorm. Als die ook sneller rijdt dan z'n eerdere tijdritten, dan heeft het iig niets met de gele trui an sich te maken.quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:33 schreef Karina het volgende:
[..]
Bedoelde hij niet, sneller dan hij reed toen hij nog geen geel had? Anders is het inderdaad logisch, anders had hij geen geel.
Ik begrijp wat je bedoelt inderdaad. Heel logisch. Het leek nu of ze wilden zeggen dat de gele trui je bij wijze van spreken vleugels geeft.quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:36 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat bedoelde hij denk ik ook, maar als je nu geel hebt, dan ben je beter in vorm dan toen je niet in het geel reed. Dus is het logisch dat je sneller je tijdrit afwerkt. Ze hadden ook naar de nummer 2 moeten kijken. Ook die is in vorm. Als die ook sneller rijdt dan z'n eerdere tijdritten, dan heeft het iig niets met de gele trui an sich te maken.
En anders z'n familiequote:Op donderdag 31 mei 2012 19:47 schreef OProg het volgende:
Zou Evenblij nu weer vroeger aan zwemmen hebben gedaan?
Zit in de familie waarschijnlijkquote:Op donderdag 31 mei 2012 19:47 schreef OProg het volgende:
Zou Evenblij nu weer vroeger aan zwemmen hebben gedaan?
Springen ipv duikenquote:Op donderdag 31 mei 2012 19:50 schreef waaromniet1988 het volgende:
Dijkstra gaat zometeen op een belachelijke manier duiken
Dacht precies hetzelfde.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |