Pleinzicht-meetquote:
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:17 schreef Samzz het volgende:
Ik vind dat we gewoon moeten stoppen met dat hele songfestival.
quote:
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:23 schreef SietseBakker het volgende:
[..]
We maken dit programma (drie shows, 7,5 uur live televisie) voor een doelgroep van 650 miljoen mensen. De deelnemende omroepen betalen samen 5,2 miljoen CHF (4 miljoen euro). Dat is overigens zonder reis/verblijfkosten, dus wat mij betreft mag je alle bedragen die nu volgen verdubbelen. De rest wordt door gastomroep, sponsoren, kaartverkoop en bijdragen van gaststad/land betaalt. Dat komt dus neer op 0,006 euro per potentiële kijker. Dat is dus 0,0008 euro per ESF-uur per potentiële kijker. Uitgaande van zo'n 100 miljoen daadwerkelijke kijkers kost 't elke kijker minder dan 4 eurocent. Minder, want in veel landen wordt de publieke omroep deels gefinancierd door reclame-inkomsten.
Een 'songfestival-uur' kost een omroep in Europa gemiddeld 12.400 euro. Een gemiddeld uur televisie bij de Nederlandse publieke omroep kost ruim 30.000 euro. Zie http://omroepdatabank.kro(...)stenrtvinvergel.aspx. Door het schaalvoordeel is het ESF dus een bijzonder voordelige productie. Het kost weinig en je krijgt er hoge kwaliteit live entertainment voor terug.
Jammer dat je niet meer kan wel hoorquote:
Het is nog steeds een aanfluiting.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:23 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Het kost niet meer dan dat een normale Nederlandse productie op TV kost, dus dat valt best mee. Per land dan.
Niet mee eensquote:
Precies. De tijd van Johnny Logan en ABBA is voorbij.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:38 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Sowieso. Als ik kijk naar wat voor "talent" er uit voorkomt, dan valt er weinig te missen.
Ja, dat mis ik ook wel. Veel te veel liedjes in het Engelsquote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:38 schreef robdriessen het volgende:
Wat mij voornamelijk stoort aan het ESF is dat het oorspronkelijke idee totaal verloren is gegaan. Een artiest uit eigen land die een (vaak zelfgeschreven) nummer in de eigen taal ten gehore brengt.
Het nummer van Duitsland dit jaar was door Jamie Cullum geschreven!!![]()
Je loon staat alleen de Lidl toe?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:40 schreef Jofunu-kun het volgende:
Boh.. Waarom doe ik nou nooit boodschappen bij de C1000...
Ja, en heel veel mensen vinden van nietquote:
Ben ik wel met je eens, het zou van mij wel wat meer back to basic mogen gaan. Eigenlijk iets wat Nederland al jaren doetquote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:38 schreef robdriessen het volgende:
Wat mij voornamelijk stoort aan het ESF is dat het oorspronkelijke idee totaal verloren is gegaan. Een artiest uit eigen land die een (vaak zelfgeschreven) nummer in de eigen taal ten gehore brengt.
Het nummer van Duitsland dit jaar was door Jamie Cullum geschreven!!![]()
Ja en in die tijd zeiden ze vast ook dat de tijd van France Gall en Corry Brocken voorbij was. Neemt niet weg dat er tussen alle rotnummers (dat zijn er ook wel een hoop) soms echt leuke inzendingen zitten die wat mij betreft leuker zijn dan de oude klassiekers.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:39 schreef Samzz het volgende:
[..]
Precies. De tijd van Johnny Logan en ABBA is voorbij.
Ik ben er nog geen tegen gekomen. En ik heb echt heel lang (eigenlijk is dit het eerste jaar dat ik niet kijk) alles gevolgd.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:43 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja en in die tijd zeiden ze vast ook dat de tijd van France Gall en Corry Brocken voorbij was. Neemt niet weg dat er tussen alle rotnummers (dat zijn er ook wel een hoop) soms echt leuke inzendingen zitten die wat mij betreft leuker zijn dan de oude klassiekers.
Charmedquote:
Laten we wel wezen, vraag de gemiddelde persoon of hij/zij bekende ESF liedjes kan opnoemen en je mag blij zijn als er drie titels uitkomen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:43 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja en in die tijd zeiden ze vast ook dat de tijd van France Gall en Corry Brocken voorbij was. Neemt niet weg dat er tussen alle rotnummers (dat zijn er ook wel een hoop) soms echt leuke inzendingen zitten die wat mij betreft leuker zijn dan de oude klassiekers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
Ik vind dit echt op het niveau van Waterloo zitten bijvoorbeeld:quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:45 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik ben er nog geen tegen gekomen. En ik heb echt heel lang (eigenlijk is dit het eerste jaar dat ik niet kijk) alles gevolgd.
En daarom heeft zweden gewonnen. En Duitsland in 2011.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:46 schreef Samzz het volgende:
Het songfestival is echt zo'n Oost-Europees feestje geworden, lijkt het.
Nou, voornamelijk die vriendjespolitiek bij het stemmen. De Scandinavische landen zullen elkaar ALTIJD punten geven. Griekenland en Turkije zullen elkaar NOOIT punten geven. Etc. Etc. De voorbeelden zijn legio.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:46 schreef Samzz het volgende:
Het songfestival is echt zo'n Oost-Europees feestje geworden, lijkt het.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |