abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112273660
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 18:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:

Je spreekt jezelf tegen. Mijn discussie met jou is vanaf nu ook gewoon gedaan. Jij verdient mijn aandacht en energie niet. Fijn leven verder.
Succes met je marsmannetjes en iedereen afkraken die niet meteen in mond-op-mond-reclame gelooft :D
Conscience do cost.
pi_112273669
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 18:09 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Wie zegt dat vliegende schotels perse ruimteschepen zijn? Er zijn genoeg getuigenverklaringen van werkelijk enorme gevaartes in de lucht die beschreven worden als moederschepen. De vliegende schotels zijn misschien gewoon meegereisd met die moederschip, net zoals een vliegdekschip vliegtuigen met zich meedraagt.

En waarom is de vorm niet logisch? In een documentaire van volgens mij Nat Geo hebben ze de schotelvorm getest in en windtunnel en in onze atmosfeer is het juist een zeer effectieve vorm.
Als dergelijke vorm effectief is, waarom maken wij dan geen vliegtoestellen met een ronde vorm?

quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 18:09 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Als je klikt op de links, kun je wat meer info vinden. Met name de eerste foto is het meest interessant omdat daar onderzoek naar is verricht.

For an in-depth, scientific analysis of this photograph, see "Photo Analyses of an Aerial Disc Over Costa Rica", by Richard Haines and Jacques Vallee, available online at:
http://www.scientificexpl(...)ines_aerial/toc.html

Werkt niet.
pi_112273854
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 17:08 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Schotelvormige objecten, wel even de documenten doorlezen he? En de post die jij quote was een reactie op de belachelijke stellingname dat dansende olifantjes in mensenharen net zo'n normale theorie zijn als aliens die ons bezoeken :')
Tja, met schotelvormige objecten kan ik nog steeds niet zoveel. Het is maar wat je erin wilt zien.

quote:
En verder ben ik jouw houding ook een beetje zat Xa1pt. Waarom blijf jij niet lekker in je geloofstopics om daar jouw waarheid te verkondigen. Echt te belachelijk voor woorden dat jij je in UFO topics begeeft en je soms op een nogal neerbuigende manier moet uitlaten.
Ik heb me volgens mij behoorlijk redelijk opgesteld so far, maar goed.

quote:
Of moet ik even in jouw geloofstopics langskomen om lekker neerbuigend te gaan doen naar jouw geloof, een geloof dat gebaseerd is op aanname na aanname na aanname :W
Ik was zelf nog niet op de hoogte van het feit dat ik gelovig ben of iets aanhang, maar kennelijk weet je daar meer over dan ik. Vertel, wat geloof ik precies...
pi_112274119
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 18:11 schreef Supertolll het volgende:

[..]

Als dergelijke vorm effectief is, waarom maken wij dan geen vliegtoestellen met een ronde vorm?
Hebben de Amerikanen geprobeerd.

quote:
For an in-depth, scientific analysis of this photograph, see "Photo Analyses of an Aerial Disc Over Costa Rica", by Richard Haines and Jacques Vallee, available online at:
http://www.scientificexpl(...)ines_aerial/toc.html

Werkt niet.
http://www.scientificexploration.org/journal/jse_03_2_haines.pdf

http://www.scientificexploration.org/journal/jse_04_1_haines.pdf
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_112274144
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 18:16 schreef Xa1pt het volgende:

Ik was zelf nog niet op de hoogte van het feit dat ik gelovig ben of iets aanhang, maar kennelijk weet je daar meer over dan ik. Vertel, wat geloof ik precies...
Oh wacht dat is iemand anders. Nu doe ik een aanname :@

Jij bent volgens mij de meer gematigde stem in geloofsdiscussies. Mijn excuus.
pi_112274629
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:31 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]

Wie zegt er dat ruimteschepen ALTIJD stealth hebben?
Supertroll zegt dat.
En jij zegt ongeveer hetzelfde met dit "Stealth? Fuck that! Laat iedereen onze ruimteschepen maar zien..."

De rest ga ik niet eens op in, want jullie weten niet eens wat jullie zelf zeggen :D
pi_112274755
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 18:11 schreef Supertolll het volgende:

[..]

Omdat dat niet werkt met onze methode van voortstuwing.

Echt, alsof je met kleuters een discussie hebt. Alles moet maar vanuit het hier en nu beredeneerd worden. Een beetje nadenken ho maar.
pi_112274891
quote:
Alhoewel ik mijn twijfels heb over de Journal of Scientific Exploration. Vond ik het toch wel interessant om beide artikels te lezen.
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 18:42 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Echt, alsof je met kleuters een discussie hebt. Alles moet maar vanuit het hier en nu beredeneerd worden. Een beetje nadenken ho maar.
:') :W
pi_112274939
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 18:42 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Inderdaad.

Zoals dat gedoe eerder in het topic over stealth-technologie... Wie zegt dat het de aliens ook maar iets interesseert dat ze door onze radar worden waargenomen?

Als wij op safari gaan dan rijden we langzaam met onze jeeps richting de dieren die we willen zien, in plaats van dat we als gekken erop af scheuren. Maar we doen ook niet alle mogelijke moeite om ongezien te blijven. Eventuele aliens houden er misschien een zelfde manier van denken op na.

Misschien is de pantsering van hun schotels wel zo sterk, dat we ze toch geen pijn kunnen doen. Waarom dan moeite doen om iets te ondernemen tegen een primitieve radar technologie die zijzelf misschien al duizenden jaren niet meer gebruiken.
pi_112275089
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 18:47 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Inderdaad.

Zoals dat gedoe eerder in het topic over stealth-technologie... Wie zegt dat het de aliens ook maar iets interesseert dat ze door onze radar worden waargenomen?

Als wij op safari gaan dan rijden we langzaam met onze jeeps richting de dieren die we willen zien, in plaats van dat we als gekken erop af scheuren. Maar we doen ook niet alle mogelijke moeite om ongezien te blijven. Eventuele aliens houden er misschien een zelfde manier van denken op na.

Misschien is de pantsering van hun schotels wel zo sterk, dat we ze toch geen pijn kunnen doen. Waarom dan moeite doen om iets te ondernemen tegen een primitieve radar technologie die zijzelf misschien al duizenden jaren niet meer gebruiken.
Je doet aannames in een alien topic, dat mag niet, je mag pas dingen zeggen over aliens als je ze zeker weet.
pi_112275268
Ik vind dit een uitermate vermakelijk topic.
Het is ook wel erg triest dat men tastbaar bewijs moet hebben anders bestaan ze niet en kan elke theorie naar de prullenbak verwezen worden.
pi_112275316
Overigens als FTL wel mogelijk zou zijn, dan is stealth zo goed als nutteloos. Enkel onder FTL zou het nog enige nut hebben en zelfs dat is nog maar de vraag.

Een UFO kan namelijk bij gevaar direct wegvliegen op FTL waardoor radar (gebonden aan lichtsnelheid) het voertuig nooit kan inhalen en kan terugkaatsen.

Disclaimer:
Ja dit zijn aannames gebaseerd op de mogelijkheid van FTL, nee ik weet niet de precieze specifieke details hoe dit mogelijk zou kunnen zijn.
pi_112275406
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 18:51 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Je doet aannames in een alien topic, dat mag niet, je mag pas dingen zeggen over aliens als je ze zeker weet.
Zelf aannames maken en dan klagen als anderen dat doen :').

quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 18:56 schreef PKRChamp het volgende:
Het is ook wel erg triest dat men tastbaar bewijs moet hebben anders bestaan ze niet en kan elke theorie naar de prullenbak verwezen worden.
Een theorie dient onderbouwt te worden met bewijs.
Niemand beweert dat afwezigheid van bewijs leidt tot afwezigheid van aliens.

quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 18:57 schreef Refragmental het volgende:
Overigens als FTL wel mogelijk zou zijn, dan is stealth zo goed als nutteloos. Enkel onder FTL zou het nog enige nut hebben en zelfs dat is nog maar de vraag.

Een UFO kan namelijk bij gevaar direct wegvliegen op FTL waardoor radar (gebonden aan lichtsnelheid) het voertuig nooit kan inhalen en kan terugkaatsen.

Disclaimer:
Ja dit zijn aannames gebaseerd op de mogelijkheid van FTL, nee ik weet niet de precieze specifieke details hoe dit mogelijk zou kunnen zijn.
Kun je net zo goed teleportatie als mogelijkheid opperen. Of tijdreizen. Of tijd stilzetten. Enz.
pi_112275514
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 18:11 schreef ems. het volgende:

[..]

Succes met je marsmannetjes en iedereen afkraken die niet meteen in mond-op-mond-reclame gelooft :D
En hier komt je masker weer af en laat je zien hoe zo'n schijnheilig persoon je bent. Je eerst genuanceerd proberen voor te doen, maar aan het einde van de dag ben je gewoon een zelfingenomen persoon die graag iemand belachelijk maakt.
pi_112275543
quote:
De Battle of Los Angeles in 1942 is ook zo'n mooie gebeurtenis met honderden getuigen en ook beeldmateriaal.
Waarbij een UFO voor een lange tijd boven de stad hing en werd beschoten door zo'n 1.400 artillerie kogels zonder schade op te lopen om vervolgens zomaar te verdwijnen.

Officiele verklaring: Het was een soort van weerballon.
Juist _O-

http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Los_Angeles
pi_112275548
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 18:59 schreef Supertolll het volgende:

Is het dan nog wel een theorie als je het met tastbaar bewijs kan onderbouwen?
pi_112275591
Maar in België was er toch een tijd geleden een hoge mate van Ufo-activiteit? Dit werd toch ook door het leger erkend? Men mag dus aannemen dat er iets is gebeurd daar ? En in Engeland was toch ook zo een "sighting" bij een legerbasis die niet te weerleggen valt?
pi_112275596
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 19:03 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Is het dan nog wel een theorie als je het met tastbaar bewijs kan onderbouwen?
Ja, waaronder
- Zwaartekracht
- Evolutie
- Thermodynamica
- Heliocentrisme
- Enz

quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 19:04 schreef attila_de_hun het volgende:
Maar in België was er toch een tijd geleden een hoge mate van Ufo-activiteit? Dit werd toch ook door het leger erkend? Men mag dus aannemen dat er iets is gebeurd daar ? En in Engeland was toch ook zo een "sighting" bij een legerbasis die niet te weerleggen valt?
Belgische ufogolf bleek een hoax te zijn.
pi_112275674
quote:

[..]

Dat. Al het hele topic lang. Haten op aannames over een onderwerp wat alleen maar op aannames gebaseerd is. "Je mag alleen maar aannames doen als ze insinueren dat UFO's bestaan" is meer het devies.

quote:
En dat ook. Maar nee. Je bent "een simpele ziel" als je niet wat mensen in een vliegtuig gelooft. Of een straaljagerpiloot die wat in de lucht zag. Of een puntje op de radar.

Ik zeg het ook nogmaals; ik geloof best dat er buitenaards leven is en eerlijk gezegd lijkt het me prachtig als het zo is. Maar dat betekent niet ik dan maar alles ga geloven puur omdat het mij interessant of aannemelijk lijkt.

quote:
Kun je net zo goed teleportatie als mogelijkheid opperen. Of tijdreizen. Of tijd stilzetten. Enz.
Precies.
Conscience do cost.
pi_112275770
quote:
Ja voor sommige is de wereld gewoon zwart-wit en is alles wat daartussen in ligt gewoon eng.

Ik vergelijk de wetenschap vaak met een ontdekkingsreis door de jungle. Het is zo dat de veiligste manier om de jungle te navigeren, met kennis is. Er moeten kennis worden opgedaan van de omgeving en kennis is macht en daardoor veiligheid in een moeilijk te navigeren omgeving. Sommige mensen blijven gewoon braaf achter de wetenschappers aanlopen en zullen voor geen moment eraan denken om zelf eens even een klein stukje op ontdekkingsreis te gaan.

Sommige mensen doen alsof het verboden is om even van de gebaande paden af te wijken en vragen te stellen als "wat als...". Nee we moeten de hoge priesters van de wetenschap volgen en zelf speculeren en nadenken is not done. Ook al speculeer je en geef je duidelijk aan dat je niet 100% wetenschappelijk bezig bent, dan nog vinden sommigen het nodig om je af te branden. Blijkbaar mogen we niet voor onszelf nadenken van sommigen en ons begeven in grijze gebieden waar de wetenschap nog niet al te veel over te zeggen heeft.
pi_112275801
quote:

[..]

Tja, dat jij het verschil niet ziet tussen:

1) Aliens kunnen 1 miljard jaar bestaan
en
2) Ruimteschepen hebben altijd stealth

eerste aanname is nog een beetje te onderbouwen.
die 2e aanname, iets waar jij mee aankwam, is totaal niet te onderbouwen en enkel bedoel om de discussie te verstoren.

Is rot voor je dat je dat verschil niet ziet.

quote:
[..]

Kijk, dit bedoel ik.
Ik zeg zelfs expliciet erbij "als", en zelfs een disclaimer.

Serieus :')
pi_112275840
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 19:04 schreef Supertolll het volgende:

Belgische ufogolf bleek een hoax te zijn.
De foto die het icoon was van de UFO golf, was een hoax. De UFO golf zelf was geen hoax.
pi_112275918
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 19:04 schreef attila_de_hun het volgende:
De Rendlesham Forest sighting is inderdaad heel moeilijk te weerleggen. Maar skeptici blijven toch graag vasthouden aan theorieën van een een vuurtoren en twinkelende lichtjes, terwijl ze daar zelf ook geen bewijs voor hebben.

"Er was een vuurtoren in de buurt en sterren kunnen twinkelen.... de sighting is verklaard!"
pi_112275965
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 19:08 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Tja, dat jij het verschil niet ziet tussen:

1) Aliens kunnen 1 miljard jaar bestaan
en
2) Ruimteschepen hebben altijd stealth

eerste aanname is nog een beetje te onderbouwen.
die 2e aanname, iets waar jij mee aankwam, is totaal niet te onderbouwen en enkel bedoel om de discussie te verstoren.

Is rot voor je dat je dat verschil niet ziet.
Het is niet te onderbouwen. Er is geen concreet bewijs voor aliens. En neen, het universum is groot en bestaat heel lang is geen goede onderbouwing.

quote:
[..]

Kijk, dit bedoel ik.
Ik zeg zelfs expliciet erbij "als", en zelfs een disclaimer.

Serieus :')
Het zijn dus droomscenario's :)

quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 19:09 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

De foto die het icoon was van de UFO golf, was een hoax. De UFO golf zelf was geen hoax.
Er is geen concreet bewijs die wijst op aliens uit voortgekomen.
pi_112275969
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 19:11 schreef Probably_on_pcp het volgende:

"Er was een vuurtoren in de buurt en sterren kunnen twinkelen.... de sighting is verklaard!"
"Er zijn lichtjes in de lucht die we niet kunnen verklaren. Dat moeten wel marsmannetjes zijn!"
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')