abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112150264

Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier ;). Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bijv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen :)
[SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn.
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O*

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2012 Challenge
  maandag 28 mei 2012 @ 23:34:11 #2
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_112150346
beter duur dan niet te koop...
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 28 mei 2012 @ 23:35:31 #3
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_112150452
quote:
12s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:26 schreef DJMO het volgende:
nog een vraag... ik denk er over om voor kracht/core dumbells aan te schaffen. Maar welke kan dan het beste doen? 1, 1,5 of 2 kg ?
Koop dan dumbells waar je zelf schijven aan kan toevoegen.

http://www.helisports.nl/dumbbells.html
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_112150655
quote:
12s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:26 schreef DJMO het volgende:
nog een vraag... ik denk er over om voor kracht/core dumbells aan te schaffen. Maar welke kan dan het beste doen? 1, 1,5 of 2 kg ?
Om nog even serieus te reageren: Overweeg eens een kettlebell! Mega goede core/kracht/conditie training in een.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 mei 2012 @ 23:38:56 #5
147316 crew  DJMO
#trut
pi_112150708
ik heb nu deze voor m'n enkels. die kan ik ook in het begin wel gebruiken voor m'n polsen, maar ik zal op den duur naar iets zwaarders moeten, ik vraag me alleen of ik continu moet blijven verhogen qua gewicht, of dat een bepaald gewicht volstaan om op niveau te blijven als jullie snappen wat ik bedoel ?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_112150712
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:27 schreef Dr.Sexy het volgende:
SPOILER
Heb ik al eens gehad, behalve dat het slechte kwaliteit was en ik niet goed uit die flesjes kon drinken, klotste het nogal en schoof die hele belt telkens omhoog.
Ben nu naar gel belts aan het kijken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 mei 2012 @ 23:40:02 #7
147316 crew  DJMO
#trut
pi_112150787
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:38 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Om nog even serieus te reageren: Overweeg eens een kettlebell! Mega goede core/kracht/conditie training in een.
is dat zo'n evenwichtsbal? zo'n ding heb ik nl al (gewoon de kindervariant, maar voldoet prima met mijn gammele gewicht :') )
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

maandag 28 mei 2012 @ 23:40:20 #8
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_112150806
quote:
12s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:38 schreef DJMO het volgende:
ik heb nu deze voor m'n enkels. die kan ik ook in het begin wel gebruiken voor m'n polsen, maar ik zal op den duur naar iets zwaarders moeten, ik vraag me alleen of ik continu moet blijven verhogen qua gewicht, of dat een bepaald gewicht volstaan om op niveau te blijven als jullie snappen wat ik bedoel ?
Zou die dingen laten voor wat het zijn. Ga je serieus verdiepen in krachttraining, of pak bodyrock.tv erbij en ga volgen wat zij doen. Je gaat dood, I shit you not.

quote:
12s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:40 schreef DJMO het volgende:

[..]

is dat zo'n evenwichtsbal? zo'n ding heb ik nl al (gewoon de kindervariant, maar voldoet prima met mijn gammele gewicht :') )
Google kettlebelt of check de helisport link, zie je snel genoeg wat het is.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_112150819
quote:
12s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:38 schreef DJMO het volgende:
ik vraag me alleen of ik continu moet blijven verhogen qua gewicht, of dat een bepaald gewicht volstaan om op niveau te blijven als jullie snappen wat ik bedoel ?
Je hoeft niet steeds maar meer, sneller en hoger.
Je lijkt de volwassen versie van Datisstom wel. :D
  maandag 28 mei 2012 @ 23:41:04 #10
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_112150848
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:40 schreef wyccie het volgende:

[..]

Je hoeft niet steeds maar meer, sneller en hoger.
Je lijkt de volwassen versie van Datisstom wel. :D
aaauuuwwwwww
maar er zit een kern van waarheid in je post Wyccie... we zijn hardlopers geen bodybuilders en een marathontraining is voornamelijk kilometers maken tot dat je er bij neer val..

Maar af en toe lijkt dat wel een beetje moeilijk door te dringen bij DJMO
  maandag 28 mei 2012 @ 23:41:37 #11
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_112150878
_O- _O- _O- _O- _O-
pi_112150916
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:40 schreef slacker_nl het volgende:
Je gaat dood, I shit you not.
Mooie uitdaging.
pi_112151006
Nou ja, niet vervelend bedoeld. Maar ze heeft ook weer dat te veel in één keer willen en alsmaar meer en sneller. Dat herken ik erin.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 mei 2012 @ 23:44:03 #14
147316 crew  DJMO
#trut
pi_112151021
lol. Ja ik jaag mezelf over de top heen .. i know :') maar daar zit een reden achter. en daarnaast zal ik toch voor een marathon in april volgend jaar toch echt sneller en harder moeten gaan. Daarnaast wil ik gewoon serieus aan m'n doel werken. Ik kom niet voor niets, eigenwijs stuk vreten dat ik ben, braaf om advies vragen hier. Ik heb genoeg geleerd van m'n vorige blessure ;)

maandag 28 mei 2012 @ 23:46:51 #15
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_112151183
quote:
12s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:44 schreef DJMO het volgende:
lol. Ja ik jaag mezelf over de top heen .. i know :') maar daar zit een reden achter. en daarnaast zal ik toch voor een marathon in april volgend jaar toch echt sneller en harder moeten gaan. Daarnaast wil ik gewoon serieus aan m'n doel werken. Ik kom niet voor niets, eigenwijs stuk vreten dat ik ben, braaf om advies vragen hier. Ik heb genoeg geleerd van m'n vorige blessure ;)
snelheid is niet het hoofddoel...afstand in de benen krijgen is veel belangrijker en dan komt de snelheid vanzelf zonder dat je jezelf over de kop werk want daar schiet je niets mee op
pi_112151198
quote:
12s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:44 schreef DJMO het volgende:
en daarnaast zal ik toch voor een marathon in april volgend jaar toch echt sneller en harder moeten gaan.
Dat moet niet. Het blijft moeilijk, hè. :P

Trouwens wel goed dat je nu aan het begin van je training je hoogmoedblessure hebt gehad, als dat over een half jaar gebeurt, is het niet meer zo om te lachen.

Ik ga ook aan de krachttraining. Voor Mudmasters, niet voor het lopen.
  maandag 28 mei 2012 @ 23:48:21 #17
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_112151275
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:47 schreef wyccie het volgende:

[..]

Trouwens wel goed dat je nu aan het begin van je training je hoogmoedblessure hebt gehad, als dat over een half jaar gebeurt, is het niet meer zo om te lachen.

Dat is ook mijn grootste angst... tussen nu en de marathon zelf geblesseerd raken
pi_112151276
Boh die dames van bodyrock :$ so sexy

En een kettlebell is in feite een kanonskogel met een handvat. Je lichaam moet met elke kettlebell oefening harder werken om stabiel te blijven, e voila.
  maandag 28 mei 2012 @ 23:48:34 #19
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_112151292
Gewoon rustig aan doen, als je core oefeningen wilt doen:

Pushups, planks, side planks, slow bicycles, en nog wat ander spul, maar ik zou eigenlijk een sportschool willen adviseren en dan daar met free weights aan de gang gaan.
  maandag 28 mei 2012 @ 23:53:07 #20
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_112151509
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:47 schreef wyccie het volgende:
Ik ga ook aan de krachttraining. Voor Mudmasters, niet voor het lopen.
Ik ga morgen me voor 3 wedstrijden inschrijven:
Almere City Run, 14km, 17 jun
BtB, 10EM, 9 sept
Mudmasters, 12km, 6 okt

En een Garmin?!
pi_112151521
Ik kiep altijd om met die (semi)side planks. :D

quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:48 schreef Dr.Sexy het volgende:
Boh die dames van bodyrock :$ so sexy
Oh bah, die spieren en dan van die kanonskogels erboven. ;)
Wat een site. Jammer dat het allemaal weer zo ge-erotiseerd moet worden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 mei 2012 @ 23:53:52 #22
147316 crew  DJMO
#trut
pi_112151542
http://www.blueblizz.com/(...)tle-bal/a17218/0002/
2,5 kilo lijkt me zwaar genoeg voor me ?

pi_112151585
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:53 schreef wyccie het volgende:
Ik kiep altijd om met die (semi)side planks. :D

[..]

Oh bah, die spieren en dan van die kanonskogels erboven. ;)
Wat een site. Jammer dat het allemaal weer zo ge-erotiseerd moet worden.
Ja dat is dan wel weer jammer idd. Die thumbnails altijd :')

En die yoga chick is ook zo heerlijk!
pi_112151623
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:53 schreef slacker_nl het volgende:
Ik ga morgen me voor 3 wedstrijden inschrijven:
Almere City Run, 14km, 17 jun
BtB, 10EM, 9 sept
Mudmasters, 12km, 6 okt

En een Garmin?!
Goed zo. Ik vermijd runs in juni. Dan ga ik van mijn stokkie.

Heb jij je ingeschreven met een team voor Mudmasters?
quote:
12s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:53 schreef DJMO het volgende:
http://www.blueblizz.com/(...)tle-bal/a17218/0002/
2,5 kilo lijkt me zwaar genoeg voor me ?
Als ik jou was zou ik gewoon met 1-1,5 beginnen.
Je bent toch gewoon beginner én niet zo zwaar. Op het sportcentrum pakken wij ook altijd 1,5, en dat zijn meiden (sorry, Vik) die vaker workouts doen.
  maandag 28 mei 2012 @ 23:59:22 #25
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_112151773
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:55 schreef wyccie het volgende:
Goed zo. Ik vermijd runs in juni. Dan ga ik van mijn stokkie.
Ik loop hoe dan ook, past gewoon in m'n schema (en had er al rekening mee gehouden dat ik 'm ging lopen).

quote:
Heb jij je ingeschreven met een team voor Mudmasters?
Nope, maar er gaan iets van 3-5 bekenden van me ook meedoen, als het goed is. Weet niet of ze ook de 12km gaan doen of voor de 6km gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')