Ik heb het inderdaad ook prima naar mn zin gehad. Ik vind de sfeer op Pinkpop ook heel leuk, ook op de camping 's avonds. Leuker dan op Lowlands.quote:Op woensdag 30 mei 2012 15:44 schreef VisStick het volgende:
Als ik het zo lees, dan heeft iedereen die naar Pinkpop is geweest een hele leuke tijd gehad, net als ik, en mensen die niet zijn geweest kraken het af, typisch.
Jan Smeets loopt een beetje te zeuren ja, maar die man hoort gewoon bij Pinkpop, net als die stomme roze hoedjes
Smeets had zelf ook liever andere bands geboekt, maar dat lukt nu eenmaal niet altijd, vooral omdat Pinkpop 1 van de eerste festivals van het seizoen is. Volgend jaar is Pinkpop pas half juni, dus wellicht dat er dan weer een sterke line-up is en dan is alle kritiek weer een jaartje vergeten.
denk dat dat nogal afhankelijk is van welke campings bij welk festival tussen de sfeer op camping 1 op LL of A op PP merkte ik geen verschil.quote:Op woensdag 30 mei 2012 15:46 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ik heb het inderdaad ook prima naar mn zin gehad. Ik vind de sfeer op Pinkpop ook heel leuk, ook op de camping 's avonds. Leuker dan op Lowlands.
Bands geven daar vaak geen toestemming voor...quote:Op woensdag 30 mei 2012 17:12 schreef Fuszy het volgende:
De volledige concerten zijn niet opgenomen?
Ik kan alleen maar versies met een aantal nummers vinden en dat vind ik zo jammer. Volgens mij kon ik van vorig jaar Lowlands en de jaren daarvoor volledige concertregistraties vinden. Iemand een idee?
Dat klopt, maar vorig jaar waren de hele registraties van Coldplay, Foo Fighters en KoL volgens mij ook te vinden op internet.(een paar dagen dan) Qua lowlands heb ik de hele sets van Elbow, Flogging Molly en Frank Turner ook gezien. Lijkt me stug dat alle optredens nu niet meer volledig opgenomen mogen worden.quote:Op woensdag 30 mei 2012 18:49 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Bands geven daar vaak geen toestemming voor...
Zie/lees je post nu pas: dat over van The Prodigy in het licht spelen dat was dus bij Bruce weer t geval dit jaar. Heeft volgens mij zeker de laatste 20 minuten (zo niet langer) in `t licht moeten spelen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:05 schreef Keyos het volgende:
[..]
Pinkpop is organisatorisch ook echt een compleet rampenfestival, ze leggen het op alle punten af op de concurrentie in omringende landen, waardoor ze de laatste jaren dus ook minder tickets verkopen dan de betreffende festivals (Werchter, Rock am Ring etc). Je kan het anno 2012 niet meer maken om pas je campings in de ochtend open te gooien.
Op vrijwel elk festival kan je tegenwoordig al minimaal een dag van tevoren de camping op, de reden zal wel aan de vergunning liggen of financieel (mensen een dag eerder de camping op laten zal niet lucratief zijn, en we weten hoe Smeets op de centjes let, heb je betaald is hij klaar met je).
Ook kan het niet meer dat je hoofdact al om half 9 moet beginnen, en dat je bij 11en alweer naar je camping kan omdat je 1 minuut na de act al van het terrein afgebonjourd wordt door de security (als absolute Pinkpop dieptepunt voor mij: The Prodigy die de helft van de set in het licht moet spelen, dat kan gewoon niet). Ze moeten een voorbeeld nemen aan Rock in Rio, daar begint Metallica pas om 01:00 met spelen, dit is dan een heel extreem geval, maar in mijn ogen hoort een hoofdact pas rond 10 uur of later te beginnen.
Het maakt eigenlijk niets uit of Pinkpop dit überhaupt wel mag realiseren door gemeente of niet, het feit is gewoon dat alle festivals in de omgeving moderniseren, en Pinkpop vasthoud aan een formule die écht niet meer kan, het is daarom ook niet meer dan terecht dat de verkoopcijfers de laatste jaren tegenvallen terwijl andere festivals maanden van tevoren uitverkocht zijn. Ik hoor ook alweer dat mensen om 07:00 wakker zijn gemaakt vandaag zodat ze zo snel mogelijk van het tuig af zijn, tuurlijk moet je mensen wekken zodat ze op tijd weg zijn, maar 07:00 is wel heel extreem.
Dit zijn gewoon allemaal voorbeelden waar Pinkpop op kan verbeteren , alleen gaan ze dit nooit doen door die ouwe chagrijn Smeets (lijkt mij een hele nare vent).
Kijk, dit snap ik wel. Als je de line-up niet goed vindt ga je niet (zeker niet als je ver weg woont). Dat is een logische redenering. Maar ik krijg er gewoon keihard de sch**t van dat mensen IMHO Pinkpop gewoon afkraken omdat het Pinkpop/Jan Smeets is.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:59 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Ben het eens met de line up die dit jaar niet sterk was van Pinkpop en de belachelijke uitverkoop praktijken van Lowlands.
Elk jaar ben ik benieuwd wat de line up is van Pinkpop. Ik ben zelf meerdere malen naar Pinkpop geweest. Maar dit jaar, in tegenstelling tot vorig jaar, kon het programma mij gewoon niet boeien. Ik heb het thuis op de tv ook even bekeken, en op den duur zelfs uitgezet!Vroeger zou ik, samen met Dolf Jansen
, de hele uitzending afgekeken hebben. Het programma kon mij dit jaar gewoon niet boeien. Of te onbekende namen, of oudgedienden die al in de afgelopen jaren langs zijn geweest. Elk jaar kijk ik wat de line up is. Voor de prijs moeten er minstens 2 goede acts (waarvan 1 de headliner) zijn, wil ik helemaal naar Zuid-Limburg afreizen. Ik kan me voorstellen dat als je in de buurt woont, je gewoon gaat, maar hee.. voor mij is het niet naast de deur. Dit jaar konden de headliners mij niet boeien, en er stonden inderdaad veel door 3FM gepromote bands die zo 13-in-1-dozijn zijn dat ze me ook niet kunnen boeien.
QFT!quote:Over 3FM en Lowlands gesproken: de enige reden waarom ik die belachelijke kaartverkoop van Lowlands kan verklaren is dat er elk jaar een hype wordt gecreëerd, mede door 3FM, dat dit 'het hipste feestje van het jaar is'. Als je er niet bij bent, ben je niet 'hip', 'alternatief', etc. Ik denk echter dat Lowlands de laatste jaren dóór deze hype juist mainstream wordt. Ik zal in elk geval NOOIT een drie dagen kaartje van 180 euro o.i.d. kopen, terwijl ik nog geen eens weet wie er komt.
quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:39 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Fucking hell. Jan Smeets is echt aan het dementerenSchopt nu als een klein kind tegen de enkels van festivals die WEL lekker lopen
Met zo'n instelling van hem hoef ik helemaal niet meer naar Pinkpop
Ik snap die mensen nooit, gebeurt er eens een keer wat in je normaal gesproken altijd zo saaie dorp en ga je klagen. Ik zou het geweldig vinden als er een festival in mijn achtertuin gehouden zou worden dat dagelijks tot 3 uur 's nachts door zou gaan!quote:Op donderdag 31 mei 2012 00:33 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Zie/lees je post nu pas: dat over van The Prodigy in het licht spelen dat was dus bij Bruce weer t geval dit jaar. Heeft volgens mij zeker de laatste 20 minuten (zo niet langer) in `t licht moeten spelen.
Verder kun je natuurlijk alles wel op Smeets afschuiven (waar ook een hoop in ligt, natuurlijk) maar niet alles. Dat het om 23uur moet stoppen ligt idd. aan de gemeente EN aan een hoop van de omwonenden die (serieus, dit was vorig jaar hier in de regionale pers groot nieuws) een klacht tegen Pinkpop hadden ingediend wegens geluidsoverlast. Dus dan kun je als festival wel willen vernieuwen qua openingstijden (als ie dat wilt natuurlijk) maar als je van de gemeente de vergunning niet krijgt ben je natuurlijk snel uitgepoept...
Tenzij je moet werken natuurlijk. Of niet van die muziek houdt.quote:Op donderdag 31 mei 2012 11:14 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik snap die mensen nooit, gebeurt er eens een keer wat in je normaal gesproken altijd zo saaie dorp en ga je klagen. Ik zou het geweldig vinden als er een festival in mijn achtertuin gehouden zou worden dat dagelijks tot 3 uur 's nachts door zou gaan!
"zever, gezever!!"quote:Op donderdag 31 mei 2012 00:45 schreef Timo20 het volgende:
check vooral de reacties van de Belgen op de Facebook pagina van Stu Bru:
https://www.facebook.com/studiobrussel/posts/183999315062440![]()
![]()
![]()
Daar zou ik dan gewoon rekening mee houden wat betreft werk, anders oordopjes en ramen dicht. En ach, als ik ook niet van die muziek zou houden, prima, die drie dagen overleef ik wel. Als andere mensen er plezier aan beleven, fine by me.quote:Op donderdag 31 mei 2012 11:19 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Tenzij je moet werken natuurlijk. Of niet van die muziek houdt.
Snap de omwonenden ook wel dat ze weinig zin hebben om tot 3 uur een festival in hun achtertuin te hebben. Maar tot een uurt je of 12/half 1 minimaal zou toch moeten kunnen. Met misschien een uitzondering voor de maandag ivm de dinsdag werk-dag
Jij hebt vast geen kinderen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 11:57 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Daar zou ik dan gewoon rekening mee houden wat betreft werk, anders oordopjes en ramen dicht. En ach, als ik ook niet van die muziek zou houden, prima, die drie dagen overleef ik wel. Als andere mensen er plezier aan beleven, fine by me.
Tis wel meer dan drie dagen he, op dat terrein zijn ook andere concerten.quote:Op donderdag 31 mei 2012 11:57 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Daar zou ik dan gewoon rekening mee houden wat betreft werk, anders oordopjes en ramen dicht. En ach, als ik ook niet van die muziek zou houden, prima, die drie dagen overleef ik wel. Als andere mensen er plezier aan beleven, fine by me.
Natuurlijk makkelijk praten omdat jij een festival liefhebber bent (gok ik zo, heb niet alles gelezenquote:Op donderdag 31 mei 2012 11:57 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |