quote:Op maandag 28 mei 2012 20:01 schreef Paxcon het volgende:
Ik dacht als klein kind altijd dat de wasmachine hele dunne stukjes van je kleding afsneed, zodat een vlek er als het ware ook afgesneden zou worden
Inderdaad.quote:Op maandag 28 mei 2012 19:59 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Dat van die blouse en overhemd nooit geweten
Ik wel. Op het werk hebben we damesuniforms en herenuniforms. Oftewel bloezen en overhemden. En ik heb iedere keer weer vier pogingen nodig om een herenmodel te vindenquote:
Het staat er ook wat vreemd. Het is namelijk de damessluiting en de herensluiting. Net als met de haarscheiding.quote:Op maandag 28 mei 2012 19:59 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Dat van die blouse en overhemd nooit geweten![]()
Dat is hetzelfde. De bloes is de damesvariant van een hemd, het overhemd is de herenvariantquote:Op maandag 28 mei 2012 22:44 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Het staat er ook wat vreemd. Het is namelijk de damessluiting en de herensluiting. Net als met de haarscheiding.
Nee, is niet waarquote:Op maandag 28 mei 2012 23:05 schreef Teslynd het volgende:
Er zijn ook herenbloesjes en damesoverhemden.
En een wandcontactdoos noemen we een stopcontact. Maar dat maakt niet dat het ook de beste term isquote:Op dinsdag 29 mei 2012 01:43 schreef Teslynd het volgende:
Een vrouwenoverhemd heet al jaaaaaren shirt. En mannenbloesjes zijn die geruite met korte mouwen.
Dankjewel!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 02:26 schreef padlarf het volgende:
Mannen dragen een overhemd, vrouwen een blouse.
Valt wel mee. Puur op basis van platentektoniek kun je het bij Azië rekenen, maar het wordt al tijden bij Europa geschaard en is lid van de EUquote:
Ik bedoel dus puur geografisch gezien.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 04:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Valt wel mee. Puur op basis van platentektoniek kun je het bij Azië rekenen, maar het wordt al tijden bij Europa geschaard en is lid van de EU
Dit zelfde had ik met Ijsland. Dacht vroeger zo, omdat het bij ons nooit zo koud is, moet Ijsland wel heeeeel ver weg liggen, maar toen ik bij topografie op basisschool van nationaal naar internationale leerstof ging, lag Ijsland plotseling heel dichtbij juist.quote:
Komt dootdat NY met een koude zeestroom vanaf de polen te heeft terwijl wij gematigde winters hebben door de stroming vanaf de evenaar.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 08:08 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dit zelfde had ik met Ijsland. Dacht vroeger zo, omdat het bij ons nooit zo koud is, moet Ijsland wel heeeeel ver weg liggen, maar toen ik bij topografie op basisschool van nationaal naar internationale leerstof ging, lag Ijsland plotseling heel dichtbij juist.
Nog een topografisch dingetje: Ik dacht altijd dat New York op een hogere breedtegraad lag (dichter bij Noordpool) dan Nederland, vanwege die zelfde kou en soms de beelden hoe erg het kan sneeuwen in de Big Apple. Sinds kort weet ik pas dat New York zuidelijker ligt en dat als je vanuit Amsterdam over zelfde breedtegraad naar het westen vliegt, je al in Newfoundland/Quebec (Canada) uitkomt![]()
New York ligt weer een beetje op zelfde lijn als Porto (Portugal) en Madrid. Daar was ik eigenlijk best verbaasd over toen ik het ondekte
Heb je het Blackberry logo al eens goed bekeken?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:34 schreef Gwywen het volgende:
Dat een blackberry in het Engels een braam is, en een zwarte bes blackcurrant heet.
Ik zou niet weten waaromquote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:56 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Heb je het Blackberry logo al eens goed bekeken?
Deze film nooit gezien?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:52 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik dacht vroeger altijd dat de kilometerstand van je auto weer terug liep als je achteruit reed
Zit ook in Mathilda (iig het boekquote:Op dinsdag 29 mei 2012 16:36 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Deze film nooit gezien?
http://www.imdb.com/title/tt0091042/
Het is dan ook welterusten.quote:
welallegodverdomme niet te vergetenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:52 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Het is dan ook welterusten.
Wel is het bijwoord van goed.
Dus weltevreden, welgedaan, welgemanierd, Welkoop, weledelgestreng.
Ja oke, maar wij spraken het ook uit als 'weltrusten'.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:52 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Het is dan ook welterusten.
Wel is het bijwoord van goed.
Dus weltevreden, welgedaan, welgemanierd, Welkoop, weledelgestreng.
Dice toch?quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:44 schreef Lithia het volgende:
Dat 'dobbelsteen' in het Engels 'die' heet.
dat zal dan meervoud zijnquote:
Fixedquote:Op woensdag 30 mei 2012 12:58 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
dat zal dan is meervoud zijn
Nee, die, dice en cube staat allemaal voor "dobbelsteen" ontdek ik net. En ik gok dat het meervoud van dice "dices" is...quote:
Of misschien juist wat meerquote:Op woensdag 30 mei 2012 13:04 schreef Lovechild het volgende:
Maar misschien moet ik me niet met Engels bezighouden.
Nope. Die is enkelvoud, dice is meervoud. Duurde bij mij ook even.quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:02 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Nee, die, dice en cube staat allemaal voor "dobbelsteen" ontdek ik net. En ik gok dat het meervoud van dice "dices" is...
Staat zelfs in de OPquote:Op woensdag 30 mei 2012 13:42 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Dat die kraai uit Alfred. J. Kwak eigenlijk een (slechte) parodie was op Hitler.
Wat cool.quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:59 schreef Morton_Koopa het volgende:
Alle plekken in Pokémon zijn geïnspireerd op plekken uit Japan.
[ afbeelding ]
De naam 'Kanto' is ook een naam van een regio in Japan.quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:59 schreef Morton_Koopa het volgende:
Alle plekken in Pokémon zijn geïnspireerd op plekken uit Japan.
[ afbeelding ]
Maar dat wist ik alquote:Op woensdag 30 mei 2012 14:02 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
De naam 'Kanto' is ook een naam van een regio in Japan.
Ja, en in Gold & Silver naar bloemen en planten.quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:04 schreef Morton_Koopa het volgende:
[..]
Maar dat wist ik al
Wist je ook dat alle steden in de eerste pokemon game vernoemd zijn naar kleuren? Viridian, Celadon, Pewter.
En je begint in...jawel, Pallet Town
Kan ook ja, lol. Ik heb het tegenwoordig niet meer zo nodig. Maar ik ben de 8 op mijn diploma niet meer waardig. Werd nu pijnlijk duidelijk.quote:
Twee spiegels in een hoek van 90 graden werkt ook.quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:54 schreef dakpan90 het volgende:
Dat je gezicht zoals je dat in de spiegel ziet niet hetzelfde is als wat mensen zien als ze jou aankijken (qua links en rechts) en dat je jezelf alleen kunt zien zoals anderen jou zien middels een foto. Meer een besef dan daadwerkelijk nooit begrepen, maar toch.
Dat dacht ik tot nu nog steeds.. Aangezien ze het altijd over West en Oost Duitsland hadden, en die mochten niet over de muur..quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:54 schreef wonderer het volgende:
Ik realiseer me net dat ik heel lang gedacht heb dat de muur die oost- en west-Duitsland scheidde door het hele land liep en niet alleen door Berlijn.
Liep die niet door heel t land?quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:54 schreef wonderer het volgende:
Ik realiseer me net dat ik heel lang gedacht heb dat de muur die oost- en west-Duitsland scheidde door het hele land liep en niet alleen door Berlijn.
De grens wel, de fysieke muur (van beton enzo) niet.quote:
Paar jaar terug wilde de VS haar posthuum de amerikaanse nationaliteit gevenquote:Op woensdag 30 mei 2012 17:02 schreef Doodloper het volgende:
Dat Anne Frank helemaal geen Nederlander wasen officieel ook geen Duitser meer; alle Joden die niet in Duitsland woonden werd hun staatsburgerschap afgenomen, dus ze was staatsloos.
![]()
Einstein was dat ook een tijdje toen hij zijn Duitse staatsburgerschap opgaf, maar hij werd 5 jaar later officieel Zwitser.
Ja, en West-Berlijn was een enclave in Oost-Duitsland. Ik heb heel lang gedacht dat de grens tussen Oost- en West-Duitsland door Berlijn liep.quote:
Onzin, notebooks zijn over het algemeen kleiner dan laptopsquote:Op woensdag 30 mei 2012 19:04 schreef J.Appleseed het volgende:
Dat er een verschil is tussen laptop en notebook.
Een laptop is effectief een apparaat was klein genoeg is om op je schoot te gebruiken, terwijl een notebook een grotere 'laptop' is van bijvoorbeeld 15" of 17".
Ik denk dat jij het over netbooks hebt?quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:07 schreef padlarf het volgende:
[..]
Onzin, notebooks zijn over het algemeen kleiner dan laptops
Die ken ik idd, heb helemaal niks met voetbal en las tijd terig alweer toevallig de sport pagina's van de krant.quote:Op maandag 28 mei 2012 21:47 schreef Nepthys het volgende:
Twee steeds terugkerende dingen om aan de OP toe te voegen:
-Dat Vennegoor of Hesselink naar één voetballer verwijst en niet het resultaat is van verwarring bij de verslaggever.
-Dat verstandskiezen (wijsheidstanden, wisdom teeth) zo heten omdat worden geassocieerd met het komen van iemands verstand (pas later), niet omdat ze ver achter in de mond staan.
Jij hebt het misquote:Op woensdag 30 mei 2012 19:08 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik denk dat jij het over netbooks hebt?
Eventjes ter informatie, je tweede link is al erg gedateerd (Pentium III) dus of die nog zo actueel is...quote:
Ik denk nu dat er uiteindelijk geen echte definitie bestaat, aangezien er zoveel verschillende verhalen zijn...quote:
Zal ik dan maar toegeven dat ik het ook mis had?quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:17 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik denk nu dat er uiteindelijk geen echte definitie bestaat, aangezien er zoveel verschillende verhalen zijn...
Fabrikanten rommelen dus ook maar wat aan met hun ultrabooks, netbooks, notebooks en wat niet allemaal.
Een ultrabook is wel gedefinieerd: http://en.wikipedia.org/wiki/Ultrabooksquote:Op woensdag 30 mei 2012 19:17 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik denk nu dat er uiteindelijk geen echte definitie bestaat, aangezien er zoveel verschillende verhalen zijn...
Fabrikanten rommelen dus ook maar wat aan met hun ultrabooks, netbooks, notebooks en wat niet allemaal.
The fuck, dit heb ik nooit geweten haha!quote:Op woensdag 30 mei 2012 17:16 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Ja, en West-Berlijn was een enclave in Oost-Duitsland. Ik heb heel lang gedacht dat de grens tussen Oost- en West-Duitsland door Berlijn liep.
[ afbeelding ]
Jij bent vast na 1989 geboren.quote:Op woensdag 30 mei 2012 21:35 schreef vanBoeschoten het volgende:
[..]
The fuck, dit heb ik nooit geweten haha!
Maar wat heeft die muur door Berlijn dan voor nut of was de rest van West-Berlijn dan op een andere manier afgeschermd?
Daar kwam ik toen ook achter, dat West-Duitsland uit 3 delen bestond, evenals West-Berlijn. En niet dat het direct na de oorlog West-Duitsland werd. En de Muur stond om heel West-Berlijn heen, op Oost-Duits grondgebied.quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:00 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Jij bent vast na 1989 geboren.
Wat je niet ziet op dat plaatje, is dat Berlijn, net als heel Duitsland, in vier zones was onderverdeeld. Drie westelijke zones werden gecontroleerd door Amerikanen, Britten en Fransen (West-Duitsland en West-Berlijn). De vierde zone (Oost-Duitsland en Oost-Berlijn) door de Sovjet-Unie. De muur moest voorkomen dat Oost-Duitsers naar het vrije westen vluchtten.
Had ik ook pas ja. Stomme dingen, die kwartjesquote:Op woensdag 30 mei 2012 23:14 schreef CasselerRIP het volgende:
Ik kwam er pas heeeel laat achter waarom die hond uit die films "K9" heette .
quote:Op zaterdag 21 april 2012 12:39 schreef Turbomuis het volgende:
Gisteren op National Geographic
"We had the people, helicopters and K9's there."
K9's. Canines. *kwartje*
Maar er was wel een scheiding, toch.. Want anders fiets je toch gewoon om die muur heen naar familie in West-Berlijn?quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:11 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Daar kwam ik toen ook achter, dat West-Duitsland uit 3 delen bestond, evenals West-Berlijn. En niet dat het direct na de oorlog West-Duitsland werd. En de Muur stond om heel West-Berlijn heen, op Oost-Duits grondgebied.
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 31 mei 2012 01:16 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Maar er was wel een scheiding, toch.. Want anders fiets je toch gewoon om die muur heen naar familie in West-Berlijn?![]()
Oh jaquote:Op donderdag 31 mei 2012 01:48 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
De muur stond juist om heel West-Berlijn heen zodat je er niet langs kon.
Nooit over nagedacht maar lijkt me logisch ja.quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:16 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Oh jaIk dacht even alleen dóór Berlijn. Stom, ik heb dit soort dingen ook allemaal wel geweten, maar t blijft niet hangen ofzo
Idd dat had ik ookquote:Op donderdag 31 mei 2012 15:51 schreef fh101 het volgende:
Ik dacht altijd dat appartmenten voor arme mensen waren...Tot ik een jaar of 12 was.
Ik woon in een klein dorp en in de 'stad' (wat later ook gewoon een dorp bleek te zijn, wist ik ook niet) waren ook geen appartementen, die had je alleen in de echt grote stad (Rotterdam) en daar woonden dan arme mensen in want die hadden geen geld voor een tuin. Wist ik veel dat er ook dure appartementen bestaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |