uiteindelijk heeft dat dus goed uitgepakt. He is net als in de grote depressie gewoon ff doorbijten, daarna komen betere tijden. Wellicht heeft het juist positief gewerkt!quote:Op maandag 28 mei 2012 15:10 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat truukje is in de Grote Depressie ook al eens geprobeerd. Heeft de ellende verlengd en het maakte de verhoudingen tussen landen nog zuurder dan ze al waren. Waar dat op is uitgelopen hoef ik hopelijk niet te vertellen?
wat is geld, van geld kun je niet eten.. Kortom geld is niet belangrijk! wat moet je met 100.0000 als je geen eten hebt. Het maakt dus in essentie niets uit of je nu 100.000 hebt of niets.quote:Op maandag 28 mei 2012 15:33 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dus als ik 100.000 euro heb uitgeleend en je gaat alle schulden kwijtschelden is de lener ineens een ton rijker en ik een ton armer en daarmee gewoon een transfer van welvaart van uitleners naar leners. Weet je wat, ik ga er gewoon helemaal niet serieus meer op in.
Dat is dus de situatie in de EU op het moment met deze EUSSR toestandquote:Op maandag 28 mei 2012 15:33 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dus als ik 100.000 euro heb uitgeleend en je gaat alle schulden kwijtschelden is de lener ineens een ton rijker en ik een ton armer en daarmee gewoon een transfer van welvaart van uitleners naar leners. Even iedereen die maar flinke schulden maakt belonen en de rest failliet laten gaan. Weet je wat, ik ga er gewoon helemaal niet serieus meer op in. Wat een quatsch.
I lol'd. Het heeft goed uitgepakt omdat ze met z'n allen lekker tanks gingen produceren, heel Europa en Azië kapot schoten, en vervolgens konden ze weer mooi "groeien". Ja, da's makkelijk, groeien als alles kapot is en stil ligt. Eén keer in je neus pulken is een GDP groei van 10%.quote:Op maandag 28 mei 2012 15:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
uiteindelijk heeft dat dus goed uitgepakt. He is net als in de grote depressie gewoon ff doorbijten, daarna komen betere tijden. Wellicht heeft het juist positief gewerkt!
He rustig ff, mijn aanstaande inkomenquote:Op maandag 28 mei 2012 15:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
we hebben toch AOW, who needs pensioenfondsen!
quote:ma 28 mei 2012, 14:34
Rajoy: geen steunpakket voor Spaanse banken
MADRID (AFN) - De Spaanse premier Mariano Rajoy bestudeert nog op welke manier noodlijdende Spaanse banken met publiek geld moeten worden geholpen.
Volgens Rajoy zal er geen internationaal steunpakket nodig zijn voor de Spaanse bankensector. Dat zei hij maandag.
Vrijdag werd bekend dat de Spaanse bank Bankia om een nieuwe kapitaalinjectie van 19 miljard euro heeft gevraagd om te voorkomen dat de bank omvalt.
De injectie komt bovenop een bedrag van 4,5 miljard euro dat eerder deze maand werd verstrekt en maakt de redding van Bankia de duurste uit de Spaanse geschiedenis.
Rajoy benadrukte echter dat geen hulpprogramma voor de Spaanse bankensector wordt opgezet.
De Spaanse regering zou overwegen de redding van Bankia zo in te richten, dat ook de Europese Centrale Bank (ECB) er een grote rol bij speelt.![]()
![]()
![]()
Dit zou ze willen doen door de bank, in ruil voor aandelen, van staatsobligaties te voorzien. Die kunnen dienen als onderpand voor leningen van de ECB.
Nee, daarop is het geen antwoord. Maar het kan wel voor een boost in de productie zorgen en dus de werkgelegenheid. En die werkgelegenheid is de basis voor belastinginkomsten. Een land als Spanje raakt nooit van zijn schulden af als ook nog eens meer dan twintig procent van de beroepsbevolking werkloos is.quote:Op maandag 28 mei 2012 13:44 schreef bedachtzaam het volgende:
We zitten in een monetaire unie met een behoorlijke onbalans tussen noord en zuid.
Kan devaluatie dan helpen, gaat dat de concurentievermogen tussen landen binnen de muntunie verbeteren?
De euro is geen nationale munt, het zou wel kunnen zorgen voor een sterkere positie van de eurozone als geheel.
Maar dan nog is het geen antwoord op de ongelijkheid tussen zuiderlijke en noordelijke landen in de eurozone.
+1quote:Op maandag 28 mei 2012 16:43 schreef Q. het volgende:
Laat die troep nou gewoon eens een keer omflikkeren.
Wacht, je geeft kritiek als ik het heb over devaluatie, maar je geeft een +1 als iemand zegt dat 'de hele boel moet omflikkeren'? Ik volg je niet meer helemaal.quote:
Ja dit soort overdrijvingen zijn natuurlijk altijd grappig. "Eurofielen" die voor Europa zijn omdat ze weten waar een verdeeld Europa in het verleden toe geleid heeft gaan vergelijken met nazi's. Ga je mond spoelen.quote:Op maandag 28 mei 2012 17:18 schreef michaelmoore het volgende:
Eurofielen lopen met hun hoofd in de wolken zonder oog te hebben voor elke realiteit, het vierde rijk is hun ideaal
ja dat is het, als de euro valt krijgen we nazirijk 2 met gaskamers dit datquote:Op maandag 28 mei 2012 17:22 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Ja dit soort overdrijvingen zijn natuurlijk altijd grappig. "Eurofielen" die voor Europa zijn omdat ze weten waar een verdeeld Europa in het verleden toe geleid heeft gaan vergelijken met nazi's. Ga je mond spoelen.
Nee, hij noemt Eurofielen nazi's. Niet de zaken omdraaien, jongen.quote:Op maandag 28 mei 2012 17:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ja dat is het, als de euro valt krijgen we nazirijk 2 met gaskamers dit datgoed argument.
Er komt heus geen oorlog door de "VSEU". In deze tijd beseffen we heus wel dat de belangen van Duitsland, Frankrijk, Engeland, etc. in wezen gelijk lopen. We zitten in Europa allemaal in hetzelfde postkoloniale schuitje, met een verouderende bevolking, een probleem met de toekomstige energievoorziening, en een heleboel Arabische buren waarvan op dit moment niet duidelijk is of ze voor ons zijn of tegen ons.quote:Op maandag 28 mei 2012 17:29 schreef michaelmoore het volgende:
Ja want de EEG was niet goed genoeg, nee er moest een VSEU komen
en nu gooit men het op dat het moest vanwege de oorlog, idioten, er is grotere kans dat er inderdaad oorlog komt door die idiote VSEU met een onmogelijke Euro
Politici zijn blinde zelfingenomen idealisten zonder opleiding, kennis of enig historisch besef
D66 bijvoorbeeld
principe van de economie is hetzelfde en werkt ook het zelfde en de valutamarkt is hetzelfde.quote:Op maandag 28 mei 2012 18:16 schreef Kaas- het volgende:
Oorlog binnen de EU.Alsof Nederlanders en Spanjaarden op elkaar zouden gaan schieten. Hallo, het is 2012, anyone?
Je verwijt politici een gebrek aan historisch besef michaelmoore, maar volgens mij word jij gewoon gehinderd door iets te veel historisch besef en bekijk je de huidige maatschappij op je oude dag alsof die niet veranderd t.o.v. 50 jaar geleden.
Juist die globalisering maakt dat de werking van valutamarkten en valutakoersen nog veel sneller en sterker wordtquote:Op maandag 28 mei 2012 18:24 schreef Kaas- het volgende:
De economie van nu lijkt niet eens op die van toen (globalisering). Een ander land binnenvallen levert je geen ene donder op behalve dat je jezelf als Europees land compleet zou isoleren van de rest van de wereld, een bord sancties naar je gesmeten krijgt en als paria al je welvaart compleet kwijt zo raken. Zo'n rare man als Wilders zou je niet eens zo ver krijgen.
Enige land waar ze nu niet zo sympathiek naar de rest van Europa zullen kijken is Griekenland, maar dat realiseert zich ook wel dat het niet zomaar even oorlogje kan spelen.
Nou dat piefpoafpoef is allemaal onzin dat eurofielen gebruiken om angst aan te jagen, net als dat het licht uit gaat,quote:Op maandag 28 mei 2012 18:45 schreef Kaas- het volgende:
Ik bedoelde er iets heel anders mee te zeggen, namelijk dat door die globale verwevenheid van handelsstromen men voor haar welvaart veel te veel van een goede omgang met haar buren afhankelijk is om dat allemaal te verpesten met een beetje piefpafpoef.
Ten eerste zegt hij geen woord over burgeroorlog. Ten tweede blijf je zonder enig inhoudelijk argument volharden in de idiote, practisch racistische aanname dat iemand ergens geen verstand van kan hebben alleen omdat ooit zijn wieg in Libanon stond (destijds overigens een verlicht en zeer mondain land). Dat Jamil Baz sindsdien afgestudeerd is aan de 4 beste universiteiten van Europa en de VS, dat hij o.a. Zwitsers staatsburger is en o.a. in Londen woont, dat hij lesgeeft op Harvard, dat hij gewerkt heeft voor de financiële wereldtop incl. Pimco en Goldman Sachs, dat hij thans hoofdstrategist is bij 's werelds grootse hedgefund waar hij met 20 miljard mag spelen en dat men hem in de financiële wereld 'The Brain' noemt, dat zijn voor jou blijkbaar geen redenen om aan te nemen dat dit wel eens een intelligente, goed geinformeerde man kon zijn die de Europese schuldencrisis vanuit een breed perspectief kan analyseren.quote:Op maandag 28 mei 2012 00:56 schreef Krantenman het volgende:
Kom nu, wees eerlijk, die Libanees is waarschijnlijk zelf opgegroeid in oorlogsgebied en is nu zwaar overdreven statements over Europa aan het maken. Alsof er hier een burgeroorlog op uitbreken staat. Dat is echt niet het geval, meneer de Libanees zou eens even rationeel de werkelijkheid moeten bekijken.
Er zijn helemaal geen wederzijdse schulden die je tegen elkaar kunt afstrepen.quote:De oplossing is heel simpel: ofwel streep je de Europese schulden tegen elkaar af (dat wil zeggen minder pensioen en minder sociale welvaartsstaat voor ons in Noord-Europa),
Dollar en Euro spelen al 4 jaar haasje-over. Depreciatie biedt geen enkele structurele oplossing, het lokt alleen verdere geldcreatie uit met als gevolg wereldwijde prijsinflatie doordat beleggers in grondstoffen vluchten - totdat niet alleen Azië en Afrika door hongersnood getroffen worden maar ook de VS en de PIGS. Ik zou een politiek die op geldontwaarding mikt dus niet aanraden, al is dat precies hoe men de crisis al 4 jaar te lijf gaat en waarom ik 4 jaar geleden een deel van mijn vermogen in goud heb omgezet.quote:ofwel devalueer je de euro tegenover de dollar.
Het opdrijven van de olie- en staalprijzen zou niet alleen de productiekosten verhogen (daarmee de daling in arbeidskosten compenserend), het zou tegelijk ook het autogebruik en dus de autoverkopen ontmoedigen. Maar wat erger is, is dat die politiek zoals ik al schreef tot prijsinflatie leidt die na een tijdje ook weer hogere loonkosten veroorzaakt. Je schiet er uiteindelijk dus niets mee op. Wen er maar aan, dat deze crisis géén "heel simpele oplossingen" kent.quote:[..] maar het zou een massale boost betekenen voor de automobielsector in Europa en nog een heleboel andere economieën.
Met wat moeten we trouwens oorlog voeren? Er zij hier nog 1,5 tank, 4 fietsen en 3 wintermutsen beschikbaar van wat ooit het Nederlands leger was. In Spanje zal het niet veel beter zijn.quote:Op maandag 28 mei 2012 18:16 schreef Kaas- het volgende:
Oorlog binnen de EU.Alsof Nederlanders en Spanjaarden op elkaar zouden gaan schieten. Hallo, het is 2012, anyone?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |