De stewards konden helemaal niet ingrijpen.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Uiteraard weet ik dat en dat de coureurs optimaal willen profiteren van de kansen die hen geboden worden, maar Vettel deed dat imo te veel en het is dan ook jammer dat de stewards of Red Bull niet ingrepen.
Als je daarmee een crash vermijdt ja......quote:Het zal voor de uiteindelijke uitslag van de race niets uitgemaakt hebben, maar als je dit soort gevallen niet beter bestudeert lijkt het wel een vrijbrief te zijn om na de start vaker een stukje af te snijden.
En je kunt niet uitleggen waarom. Ok. Duidelijk.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Uiteraard weet ik dat en dat de coureurs optimaal willen profiteren van de kansen die hen geboden worden, maar Vettel deed dat imo te veel
Nee.quote:Het zal voor de uiteindelijke uitslag van de race niets uitgemaakt hebben, maar als je dit soort gevallen niet beter bestudeert lijkt het wel een vrijbrief te zijn om na de start vaker een stukje af te snijden.
Dat heb ik eerder al gedaanquote:Op zondag 27 mei 2012 17:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En je kunt niet uitleggen waarom. Ok. Duidelijk.
toch wel, want je kunt nu zeggen ik moest uitwijken voor een andere coureur en zomaar een stukje afsteken en er zelf van profiteren. Misschien dat het meevalt, maar daarvoor moet wel een grens aangegeven worden, eentje die imo steeds meer richting de verkeerde kant opschuift.quote:Nee.
Dat was het dus inderdaadquote:Op zondag 27 mei 2012 16:45 schreef LWD-Godius het volgende:
Vergne was inderdaad al heel vroeg in de race op supersofts overgegaan, zijn banden waren sowieso al op, was het gokje waard.
Nee. Je zegt alleen dat Vettel op de rem had moeten gaan. Waarom kun je niet uitleggen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
iets verder teruglezen. Vettel ging ongeveer tegelijk met Räikkönen de bocht in, maar kwam er door het afsteken naast Massa weer uit.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee. Je zegt alleen dat Vettel op de rem had moeten gaan. Waarom kun je niet uitleggen.
Nee. Door het uitwijken. Let op het verschil.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
iets verder teruglezen. Vettel ging ongeveer tegelijk met Räikkönen de bocht in, maar kwam er door het afsteken naast Massa weer uit.
het is hoe je het noemen wilt, maar je impliceert hiermee wel dat Vettel voordeel heeft gehad van zijn actie en imo was het te veel voordeelquote:Op zondag 27 mei 2012 17:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee. Door het uitwijken. Let op het verschil.
12 uur lokale tijd, moet 18 uur hier zijnquote:Op zondag 27 mei 2012 17:40 schreef vosss het volgende:
Hey koekebakkers, weet iemand van mijn fokvriendjes hoelaat de start van indy is
Ik denk ook 18 uur, tis toch altijd 1 uur voorbeschouwen?quote:Op zondag 27 mei 2012 17:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
12 uur lokale tijd, moet 18 uur hier zijn
Dat klopt. Hij had het voordeel dat hij niet tegen Grosjean aanreedt.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is hoe je het noemen wilt, maar je impliceert hiermee wel dat Vettel voordeel heeft gehad van zijn actie
En je kunt nog steeds niet uitleggen waarom.quote:en imo was het te veel voordeel
Je zegt alleen dat het te veel voordeel is. Maar wat is te veel? Wie bepaalt dat? Jij?quote:
nee, de stewards.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je zegt alleen dat het te veel voordeel is. Maar wat is te veel? Wie bepaalt dat? Jij?
Maar waarom is dat te veel? Waar ligt de grens?quote:Op zondag 27 mei 2012 18:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, de stewards.
Als kijker vind ik dat Vettel te veel terrein tov de concurrentie heeft gewonnen door zijn actie.
tussen 0 en 1 plek voordeel.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar waarom is dat te veel? Waar ligt de grens?
Volgens mij niet hoor. Ik heb de regels er niet bij, maar volgens mij geldt het geen voordeel mogen hebben alleen als je uit eigen beweging de baan verlaat.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, de stewards.
Als kijker vind ik dat Vettel te veel terrein tov de concurrentie heeft gewonnen door zijn actie. Een ander kan iets anders vinden en het oordeel is aan de stewards.
En dat bepaal jij? En waarom ligt daar de grens?quote:
dat is dus het lastige. Die valt niet zomaar te trekken.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar waarom is dat te veel? Waar ligt de grens?
Wmb als je een of meer posities wint.quote:Op zondag 27 mei 2012 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is dus het lastige. Die valt niet zomaar te trekken.
Of je doet niet zo moeilijk en geeft toe dat Vettel hier niets verkeerd deed en dus ook geen straf verdient.quote:Op zondag 27 mei 2012 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is dus het lastige. Die valt niet zomaar te trekken.
Q. (Vincent Marre Sports Zeitung) Mark, at what stage did you think you had the race won?quote:Jenson Button felt Heikki Kovalainen 'got the balance wrong' as the Caterham driver held off Button's McLaren for most of the Monaco Grand Prix.
Kovalainen got up to 13th amid the startline crash, while Button had to go wide to avoid Kamui Kobayashi's flying Sauber and found himself behind the Caterham.
Although Button ran eight laps longer before his pitstop, he still rejoined behind Kovalainen again.
As their battle became more fraught late on - and was joined by Daniel Ricciardo's Toro Rosso and Sergio Perez's Sauber - Button spun at the second part of the Swimming Pool, caught Kovalainen again, then retired after sustaining a puncture in another passing attempt.
"Heikki was so slow, but he's very good at placing his car, and if you place your car in the right place, you can't overtake," said Button.
"I think he was looking in his mirrors more than looking forward, but that's his choice and it makes my life very difficult."
Button also said Kovalainen repeatedly cut the chicane while holding him off.
"It is [frustrating] when he doesn't get a penalty for it and it just slows us all down," said the Briton.
"When I did get down the outside of him at the chicane he just kept moving across and it was like 'OK, I'm up against the wall now and we're touching wheels...'
"There has to be a balance when you're fighting for 12th place and I don't think he had it right, but there you go, that's racing."
Despite his frustration at Kovalainen, Button openly admitted that his main issue had been qualifying only 13th.
"It all comes from a bad qualifying and then being unlucky at the start," he said. "But if you're in the middle of the pack you're more prone to incidents."
Button said that as his race had been so bad, having to retire was no loss.
"At least I didn't have to do the last eight laps and feel pain for even longer, that's one way of looking at it," he said.
Illegale auto, diskwalifceren die Red Bull's.quote:Op zondag 27 mei 2012 19:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Of je doet niet zo moeilijk en geeft toe dat Vettel hier niets verkeerd deed en dus ook geen straf verdient.
Ik doe niet moeilijk, ik stel het alleen ter discussie omdat hij imo wel straf had verdiend, maar de stewards hebben tijdens de race anders beslist.quote:Op zondag 27 mei 2012 19:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Of je doet niet zo moeilijk en geeft toe dat Vettel hier niets verkeerd deed en dus ook geen straf verdient.
- Je kunt niet uitleggen waarom hij een straf verdient, alleen dat hij 'te veel' gewonnen heeft. Hoeveel 'te veel' is en waar de grens ligt kun je niet onderbouwen.quote:Op zondag 27 mei 2012 20:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik doe niet moeilijk, ik stel het alleen ter discussie omdat hij imo wel straf had verdiend, maar de stewards hebben tijdens de race anders beslist.
quote:Mercedes pledes to sort Michael Schumacher's problems after Monaco retirement
Mercedes team boss Ross Brawn has pledged to resolve the issues that have plagued Michael Schumacher's 2012 Formula 1 season after the seven-time champion had another troubled race in Monte Carlo.
Schumacher was fastest in Monaco qualifying on Saturday but started only sixth due a penalty for taking Bruno Senna out of the Spanish Grand Prix.
His race was marred by a first-corner clash with Romain Grosjean's Lotus, and he was only running seventh when a fuel pick-up problem forced him to retire.
Schumacher's latest issue follows a gearbox failure in Australia, a loose wheel in China and a DRS problem in Bahrain qualifying.
Combined with incidents in Malaysia and Spain, those dramas have meant Schumacher has only scored two points so far this season, while his team-mate Nico Rosberg is fifth in the championship on 59 points, having won in China and finished a close second in Monaco.
Brawn admitted that Schumacher deserved better.
"It was very disappointing because he put in a great performance this weekend and he was still on course to score useful points," said Brawn.
"We need to make sure we eliminate the problems for him, starting in Canada."
Mercedes motorsport chief Norbert Haug said Monaco had at least proved that Schumacher was quick enough to win again when his luck turns.
"It was a pity for Michael: he clearly demonstrated this weekend that he has the speed to win races but his time will come again, like yesterday when he posted the pole position time," said Haug.
Schumacher agreed that the Monaco weekend was a confidence boost despite its disappointing end.
"What can I say? It was simply a pity to end the race in this way," he said.
"In any case, the fuel pressure problem had nothing to do with the incident at the start. But it made it doubly disappointing because I had secretly been hoping for a podium finish today.
"I will take the boost from the high points of this weekend with me to Canada. The track should suit us and I'm hoping to have a normal, clean race."
Die grens valt niet zomaar te trekken. Feit in deze race was dat Vettel na de start ruim achter Massa reed bij het ingaan van de eerste bocht en na het uitwijken voor Grosjean opeens naast de Braziliaan uitkwam. Vettel zat bij het ingaan van de eerste bocht naast Räikkönen, maar na het uitwijken er ruim voor. Imo dus voordeel. Dát is waarom het gaat. Hierin zullen we van mening blijven verschillen.quote:Op zondag 27 mei 2012 20:43 schreef Fir3fly het volgende:
- Je kunt niet uitleggen waarom hij een straf verdient, alleen dat hij 'te veel' gewonnen heeft. Hoeveel 'te veel' is en waar de grens ligt kun je niet onderbouwen.
Dat klopt, maar daarmee kan nog wel gezegd worden dat de beslissing ook anders uit had kunnen vallen.quote:- De stewards hebben er naar gekeken en besloten dat geen straf nodig was.
Precies. Jij wil dat Vettel gestraft wordt voor mazzel. En dat is natuurlijk belachelijk.quote:Op zondag 27 mei 2012 22:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die grens valt niet zomaar te trekken. Feit in deze race was dat Vettel na de start ruim achter Massa reed bij het ingaan van de eerste bocht en na het uitwijken voor Grosjean opeens naast de Braziliaan uitkwam. Vettel zat bij het ingaan van de eerste bocht naast Räikkönen, maar na het uitwijken er ruim voor. Imo dus voordeel. Dát is waarom het gaat. Hierin zullen we van mening blijven verschillen.
Vettel moest uitwijken om een aanrijding te voorkomen, dat staat wel vast. Hij heeft mazzel dat de bocht daar enkele jaren geleden verruimd is om de pitsuitgang veiliger te maken.
Ach, de Aarde had ook plat kunnen zijn.quote:Dat klopt, maar daarmee kan nog wel gezegd worden dat de beslissing ook anders uit had kunnen vallen.
Altijd maar afgeven op reclameblokken etc...maar als het aan de publieke omroep ligt zie je geen enkele auto/motorrace.quote:Op zondag 27 mei 2012 22:37 schreef Meike26 het volgende:
Idd Senna zonder subs ! Blijkbaar nog niet genoeg reclameblokken op tv, ze kunnen niet eens de vertalers opnieuw betalen
http://img651.imageshack.us/img651/1338/spacevx.png (copy/paste deze link)quote:
Ik ben vooral benieuwd naar de ruimte 1 seconde voor de touchequote:Op zondag 27 mei 2012 22:47 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
[ http://img651.imageshack.us/img651/1338/spacevx.png (copy/paste deze link) ]
Grosjean kon écht nergens heen
nee, niet voor mazzel, maar voor oneigenlijk voordeel.quote:Op zondag 27 mei 2012 22:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Precies. Jij wil dat Vettel gestraft wordt voor mazzel. En dat is natuurlijk belachelijk.
Wat zou voor jou een eerlijke sanctie zijn dan? Kimi en Vettel naast elkaar op het rechte stuk zetten met Vettel aan de binnenkant en dan zien wie die plek pakt en weer verder racen?quote:Op zondag 27 mei 2012 23:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, niet voor mazzel, maar voor oneigenlijk voordeel.
Laten we er een punt achter zetten, want eens worden zullen we het niet.
Wat heeft Vettel dan in hemelsnaam verkeerd gedaan?quote:Op zondag 27 mei 2012 23:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, niet voor mazzel, maar voor oneigenlijk voordeel.
Na de tik van Alonso laat Grosjean hem anders behoorlijk makkelijk naar links rollen, terwijl dat he-le-maal niet nodig was. Ook bij eerdere starts dit jaar heeft hij laten zien dat hij te gretig, te egoïstisch beredeneerd waar hij zit : "Ik heb een snelle start, dus dan zou ik wel even wat ruimte houden voor St.Devot... *te laat* Oh crap, daar zit Schumacher al."quote:Op zondag 27 mei 2012 23:13 schreef kepler het volgende:
Gevonden:
Hij krijgt een tik van Alonso (?) en wordt daardoor opzij gezet. Hij had gewoon pech dat Schumacher er net naast zat. Beetje overdreven om nu alleen Grosjean hiervan de schuld te geven
Op 0:14 kan je het ook goed zien
hij had zich mogelijk tot achter Kimi terug moeten laten vallen, maar op het moment dat de hele situatie werd bekeken was dit al niet meer mogelijk.quote:Op zondag 27 mei 2012 23:50 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Wat zou voor jou een eerlijke sanctie zijn dan? Kimi en Vettel naast elkaar op het rechte stuk zetten met Vettel aan de binnenkant en dan zien wie die plek pakt en weer verder racen?
je leest het gewoon niet goed ...quote:Op zondag 27 mei 2012 23:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat heeft Vettel dan in hemelsnaam verkeerd gedaan?
Ik kan wel blijven vragen, maar je geeft gewoon geen antwoord.
En dan zijn we weer terug bij hoeveel 'te veel' dan is. Je blijft rondgaan in een vicieuze cirkel.quote:Op maandag 28 mei 2012 00:28 schreef Peterselieman het volgende:
je leest het gewoon niet goed ...
Vettel deed als racer niets verkeerd, want iedereen wil elke situatie optimaal benutten. De stewards hebben niet ingegrepen, terwijl dat imo wel zo had moeten zijn, omdat Vettel te veel voordeel uit de situatie haalde
In de Formule 1 kan een paar tienden van een seconde al een positie schelen, dus een tijd is er gewoon niet aan te hangen ...quote:Op maandag 28 mei 2012 00:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dan zijn we weer terug bij hoeveel 'te veel' dan is. Je blijft rondgaan in een vicieuze cirkel.
En dus is jouw argument nergens op gebaseerd. Immers, 'te veel' is niet te kwantificeren. Dat zeg je nu zelf.quote:Op maandag 28 mei 2012 01:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In de Formule 1 kan een paar tienden van een seconde al een positie schelen, dus een tijd is er gewoon niet aan te hangen ...
En daar heeft ie mazzel mee. Net zoals Raikkonen pech heeft dat Grosjean's spin hem een plaats heeft gekost.quote:De positie van de coureurs op de baan heb ik al uitgelegd en de uitwijkactie van Vettel heeft hem mogelijk een plaats opgeleverd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |