Te gek voor woorden G.quote:In Lisse is een docent Maatschappijleer per direct op non-actief gesteld omdat hij zich via Twitter kritisch heeft uitgelaten over de islam. Anand Soekhoe, werkzaam op het katholieke Fioretticollege in de Zuid-Hollandse plaats, werd geschorst nadat hij op het social medium had gezegd dat de islam geen geloof is, maar een 'barbaarse achterlijkheid'.
De neutraliteit van de docent kon in eerste instantie wellicht al in twijfel worden getrokken, want Soekhoe is naast zijn leraarschap ook duoraadslid van Leefbaar Leiden. Aangezien zijn aanstelling op de school van tijdelijke aard was, is er nu alle reden om hem geen contractverlenging te geven. Of hij zijn ideeën in de klas ook aan de kinderen heeft meegegeven is niet bekend.
maar maatschappijleer docenten moeten perse links zijn anders word je uit de orde gekicktquote:Op vrijdag 25 mei 2012 16:54 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Docenten mogen zich gewoon uiten buiten school, bullshit dus
Serieus?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 16:59 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
maar maatschappijleer docenten moeten perse links zijn anders word je uit de orde gekickt
owja en geitenwollen sokken dragen
zelfs met dit weer
Ze zijn allemaal bang voor haatbaardenquote:Op vrijdag 25 mei 2012 16:59 schreef Innisdemon het volgende:
ALs hij positief was geweest over islam en bv de sharia, tegenover de leerlingen, werd het wel geaccepteerd?
ja hequote:
Leuk leukquote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:04 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja he
ik ben ook voor een uitzondering op de sokken regel boven de 23 graden
Eventueel als hij zich evenredig positief had uitgelaten over de Islam dat hij ook een schorsing had gekregen? Ik denk niet dat wanneer hij had getweet dat Islam niet zijn ding was dat hij ook schorsing had gekregen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 16:59 schreef Innisdemon het volgende:
ALs hij positief was geweest over islam en bv de sharia, tegenover de leerlingen, werd het wel geaccepteerd?
Waar haal je vandaan dat hij gelovige is?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 16:57 schreef Arcadia het volgende:
Een gelovige die zich zo uitlaat over een ander geloof weet niks van zijn geloof.
Just saying.
In elk geval niet over moslims.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:04 schreef johnny203040 het volgende:
Je mag gewoon bepaalde dingen niet zeggen.
Hij had dezelfde shit over zich heen gekregen als hij het over het Christelijke of Joods geloof had getweet. Hoogstwaarschijnlijk.quote:
Juist over moslims mag je alles zeggen, als dit over het jodendom ging had ie 2 jaar gevangenisstraf gekregen.quote:
Jood wel christen nietquote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:08 schreef jogy het volgende:
[..]
Hij had dezelfde shit over zich heen gekregen als hij het over het Christelijke of Joods geloof had gezelfd. Hoogstwaarschijnlijk.
Denk je dat?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:08 schreef jogy het volgende:
[..]
Hij had dezelfde shit over zich heen gekregen als hij het over het Christelijke of Joods geloof had getweet. Hoogstwaarschijnlijk.
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:10 schreef Insomnia_ het volgende:
Toen ik z'n naam las en de TT dacht ik dat ie de sharia ging promoten.
Nee dan is het niet beschaafd.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:11 schreef Murdera het volgende:
[..]![]()
Maar negers mogen toch ook nigger tegen een andere neger zeggen, zou hij dan niet dit soort opmerkingen op zijn twitter mogen maken?
Ik mag ook gewoon nigger zeggen, hoor. Staat nergens in de wet dat mensen op basis van hun huidskleur bepaalde woorden wel of niet mogen zeggen. Sterker nog. De grondwet verbied zulke wetten. En gelukkig maar.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:11 schreef Murdera het volgende:
[..]![]()
Maar negers mogen toch ook nigger tegen een andere neger zeggen, zou hij dan niet dit soort opmerkingen op zijn twitter mogen maken?
Dat sowieso.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:17 schreef SpecialK het volgende:
Hoe dan ook is het hun goed recht om iemands proefperiode af te breken als ze het gevoel hebben dat de persoon in kwestie niet bij het bedrijf past.
Maar denk je dat een scheidsrechter stiekem niet voor een club is? Zij durven het niet te zeggen! Ik heb moeite met hypocrieten!quote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:04 schreef Frank_Drebin het volgende:
Omdat er weer volledig onbegrip is zal ik het even uiteenzetten.
Een docent heeft een zekere autoriteit; leerlingen nemen van de docent sneller dingen voor waar aan omdat de man wel gelijk zal hebben want hij heeft gestudeerd. Als jij dit soort uitspraken gaat doen als docent indoctrineer je bepaalde leerlingen, of je beïnvloedt ze althans. Een docent hoort neutraal te zijn; geen andere geloven of gebruiken veroordelen want leerlingen horen een neutrale basis te krijgen op school.
Daarbij mag deze man ook ontslagen worden voor stompzinnigheid. De islam is alles behalve een barbaarse achterlijkheid; het is een waardevol geloof en dankzij de islam kunnen wij nog steeds genieten van teksten van Livy, Homerus etc. Maar dat was van vroeger. Tegenwoordig is de islam gewoon een geloof net zoals het christendom. Natuurlijk kun je geloof een barbaarse achterlijkheid vinden, anno 2012 is dat niet zo'n gek vreemde gedachte, maar als docent hoor je dit soort dingen niet te zeggen, dat is gewoon niet verstandig. De man heeft dus absoluut geen kennis van geschiedenis en logisch nadenken gaat hem ook niet echt bijzonder goed af. Terecht ontslag, dit soort mensen willen we niet voor de klas zien. Een docent is als een scheidsrechter; streng, rechtvaardig maar ten alle tijden neutraal.
Zal deze man maar eens quoten aangezien mensen over deze post heen lijken te lezen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:04 schreef Frank_Drebin het volgende:
Een docent heeft een zekere autoriteit; leerlingen nemen van de docent sneller dingen voor waar aan omdat de man wel gelijk zal hebben want hij heeft gestudeerd. Als jij dit soort uitspraken gaat doen als docent indoctrineer je bepaalde leerlingen, of je beïnvloedt ze althans. Een docent hoort neutraal te zijn; geen andere geloven of gebruiken veroordelen want leerlingen horen een neutrale basis te krijgen op school.
Daarbij mag deze man ook ontslagen worden voor stompzinnigheid. De islam is alles behalve een barbaarse achterlijkheid; het is een waardevol geloof en dankzij de islam kunnen wij nog steeds genieten van teksten van Livy, Homerus etc. Maar dat was van vroeger. Tegenwoordig is de islam gewoon een geloof net zoals het christendom. Natuurlijk kun je geloof een barbaarse achterlijkheid vinden, anno 2012 is dat niet zo'n gek vreemde gedachte, maar als docent hoor je dit soort dingen niet te zeggen, dat is gewoon niet verstandig. De man heeft dus absoluut geen kennis van geschiedenis en logisch nadenken gaat hem ook niet echt bijzonder goed af. Terecht ontslag, dit soort mensen willen we niet voor de klas zien. Een docent is als een scheidsrechter; streng, rechtvaardig maar ten alle tijden neutraal.
quote:
quote:
quote:
tl'drquote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:28 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Zal deze man maar eens quoten aangezien mensen over deze post heen lijken te lezen.
Ik vind het nogal een baude stelling. Dat de kennis van het oude grieks in de westerse wereld verloren is gegaan en behouden is in de islamitische wereld is waar, maar om nu te stellen dat we dankzij de islam nog kunnen genieten van de werken van de oude griekse wijsheren gaat wel ver. Dit is ten eerste te danken aan de oude grieken zelf. De oude grieken leefden in een wereld / maatschappij die niet echt lijkt op de islamitische. Totaal andere gebruiken en filosofieën.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:04 schreef Frank_Drebin het volgende:
......
Daarbij mag deze man ook ontslagen worden voor stompzinnigheid. De islam is alles behalve een barbaarse achterlijkheid; het is een waardevol geloof en dankzij de islam kunnen wij nog steeds genieten van teksten van Livy, Homerus etc. Maar dat was van vroeger.
Één geloof over één kam scheren, daar is niets mis mee. Vele gelovigen over één kam scheren is idd. niet netjes.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:32 schreef Argo het volgende:
Op zich eerwraak etc.Het zijn wel barbaarse praktijken maar het is niet netjes het hele geloof over een kam te scheren uiteraard. Maar er zitten wel barbaarse praktijken in.
Overigens mag je je mening uiteraard uitten. Zodra deze niet oproept tot haat of discriminatie. Maar waarom zou je vrijheid van meningsuiting willen. Als je vrijheid van gedachte hebt.![]()
Nee hoor één geloof over één kam scheren kan verkeerd zijn. Want de gelovige volgen een geloof. Als je zegt bv ''Eerwraak is barbaars'' Dan zeg je dat iets in dat geloof barbaars is. Terwijl als je zegt ''gelovige die aan eerwraak doen zijn barbaars'' dan zeg je min of meer mwoah de doctrine zelf is niets mis mee, maar de mensen die het doen wel.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:35 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Één geloof over één kam scheren, daar is niets mis mee. Vele gelovigen over één kam scheren is idd. niet netjes.
omdat je als docent een eikel bent als je je leerlingen indoctrineert volgens je eigen waan ideeënquote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:44 schreef HSG het volgende:
Waarom iemand schorsen als diegene de waarheid spreekt.
Is geen indoctrinatie, maar iets wat hij denkt en mag zeggen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
omdat je als docent een eikel bent als je je leerlingen indoctrineert volgens je eigen waan ideeën
helemaal mee eensquote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:43 schreef Yreal het volgende:
Terecht , en eens met frank.
Als docent moet je jouw vakgebied objectief aan je leerlingen overbrengen en niet zulke onzinnige pvv onzin spuwen. Als een Aarderijkskunde leraar had getweet dat de aarde rond was of een geschiedenis docent dat de aarde 6000 jaar oud is mogen ze hem van mij ook op straat gooien. Dit is niks anders dan keiharde onkunde van de docent in kwestie. Zo´n iemand kan geen lesgeven.
Ik denk niet dat ik je meer moet prijzen dan je nu al wordt gedaan,quote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:04 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik neig er meer naar om te zeggen:"Hij is een goed mens, ondanks zijn geloof." ipv. "Hij is een goed mens dankzij zijn geloof." als "hij" een religie aanhangt waarin barbaarse wetten en gebruiken in voorkomen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:39 schreef Argo het volgende:
[..]
En er staan ook wel goeie dingen in een geloof, dus je mag dat niet over een kam scheren...
Dat zijn feiten wat jij opnoemt, dit is een mening.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:43 schreef Yreal het volgende:
Als docent moet je jouw vakgebied objectief aan je leerlingen overbrengen en niet zulke onzinnige pvv onzin spuwen. Als een Aarderijkskunde leraar had getweet dat de aarde rond was of een geschiedenis docent dat de aarde 6000 jaar oud is mogen ze hem van mij ook op straat gooien. Dit is niks anders dan keiharde onkunde van de docent in kwestie. Zo´n iemand kan geen lesgeven.
Dat de aarde rond is en niet plat of wat dan ook is JUIST een objectief feit in oa. de aardrijkskunde. Ik verwacht dat elke aardrijkskunde leraar dit onderwijst.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:43 schreef Yreal het volgende:
Dus? Het 2de geloof ter wereld geen geloof noemen toont nou niet aan dat hij een kundig docent isquote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:58 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat zijn feiten wat jij opnoemt, dit is een mening.
Precies, objectieve feiten. De islam een barbaarse bende noemen is niet echt objectief.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 18:18 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Dat de aarde rond is en niet plat of wat dan ook is JUIST een objectief feit in oa. de aardrijkskunde. Ik verwacht dat elke aardrijkskunde leraar dit onderwijst.
het ontkennen dat de islam een religie is doet hem de das om. Elk geloof staat bol van de onzinnigheden. Mens-offers, oorlogen, onderdrukking, allemaal in de naam van het geloof. En dan is dit ineens geen geloof omdat er "barbaarse" regels in staan?quote:Dat de aarde 6000 jaar oud is wordt dagelijks op vele scholen in nederland onderwezen.
Voor het barbaars noemen van een religie waarin barbaarse wetten en gebruiken voorkomen kost je baan als onderwijzer.
Snap je het nou niet? Je bent gewoon een waardeloze maatschappijleer docent als je niet eens andermans geloof kan respecterenquote:Ik ben het er mee eens dat de tweet van de leraar niet echt heel gepast is, maar ik ben er van overtuigd dat zijn tweet niet tot ontslag had geleid als die een ongepaste niet religieuze boodschap had gehad.
Religie moet blijkbaar met zulke onzin beschermd worden om het in stand te houden.
Waarom denk jij dat "vrijheid van meningsuiting" hier toepasbaar is? Het is een zaak over de relatie van een burger en een bedrijf?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:32 schreef Argo het volgende:
Op zich eerwraak etc.Het zijn wel barbaarse praktijken maar het is niet netjes het hele geloof over een kam te scheren uiteraard. Maar er zitten wel barbaarse praktijken in.
Overigens mag je je mening uiteraard uitten. Zodra deze niet oproept tot haat of discriminatie. Maar waarom zou je vrijheid van meningsuiting willen. Als je vrijheid van gedachte hebt.![]()
Waar wordt deze onzin onderwezen?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 18:18 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Dat de aarde rond is en niet plat of wat dan ook is JUIST een objectief feit in oa. de aardrijkskunde. Ik verwacht dat elke aardrijkskunde leraar dit onderwijst.
Dat de aarde 6000 jaar oud is wordt dagelijks op vele scholen in nederland onderwezen.
Voor het barbaars noemen van een religie waarin barbaarse wetten en gebruiken voorkomen kost je baan als onderwijzer.
Ik ben het er mee eens dat de tweet van de leraar niet echt heel gepast is, maar ik ben er van overtuigd dat zijn tweet niet tot ontslag had geleid als die een ongepaste niet religieuze boodschap had gehad.
Religie moet blijkbaar met zulke onzin beschermd worden om het in stand te houden.
Een politieke voorkeur is iets anders dan een racistische...quote:Op vrijdag 25 mei 2012 16:59 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
maar maatschappijleer docenten moeten perse links zijn anders word je uit de orde gekickt
owja en geitenwollen sokken dragen
zelfs met dit weer
Lesgeven kan hij vast wel. De vraag is meer of hij eerlijk kan zijn in zijn beoordelingen, op moment dat hij er een facistisch denkbeeld op na houdt..quote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:43 schreef Yreal het volgende:
Wat?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 18:18 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Dat de aarde 6000 jaar oud is wordt dagelijks op vele scholen in nederland onderwezen.
Ik ben het er mee eens dat de tweet van de leraar niet echt heel gepast is, maar ik ben er van overtuigd dat zijn tweet niet tot ontslag had geleid als die een ongepaste niet religieuze boodschap had gehad.
Ik val dan wel weer op blanke mannenquote:Op vrijdag 25 mei 2012 18:52 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Ik vind dat deze man dit soort dingen gewoon moet kunnen zeggen. Ik vind blanke mannen bijvoorbeeld erg onaantrekkelijk en lelijk, en dat zeg dan ook gewoon. Ohja, en ik vind Christenen over het algemeen zeer schijnheilige vervelende mensen. Dat zeg ik dan ook gewoon.![]()
Watquote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:04 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ja, op vele chritelijke en islamitische scholen wordt dat onderwezen. Het is wel verplicht om algemeen geaccepteerde theorieën te noemen als alternatieve zienswijzen en dat is wat er in de praktijk vaak gebeurd. Het scheppingsverhaal wordt als feit onderwezen en de meer "ontwikkelde" theorieën enkel eens benoemd.quote:
Wie ben jij om te bepalen of hij gelijk heeft of niet?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 19:00 schreef damirovic het volgende:
docenten horen een neutrale positie te behouden ondanks het feit dat hij gelijk heeft
Wie ben jij dan?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 19:01 schreef Evie het volgende:
[..]
Wie ben jij om te bepalen of hij gelijk heeft of niet?
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 19:00 schreef damirovic het volgende:
docenten horen een neutrale positie te behouden ondanks het feit dat hij gelijk heeft
Jij bepaalt net dat hij gelijk heeftquote:Op vrijdag 25 mei 2012 19:04 schreef damirovic het volgende:
[..]
Wie ben jij dan?Ik bepaal niks domklomp
Dat is mening geven, maarja whatever brohanquote:Op vrijdag 25 mei 2012 19:06 schreef Evie het volgende:
[..]
Jij bepaalt net dat hij gelijk heeft
Misschien eerst even bedenken hoe je dingen formuleren wil
Een mening formuleert met als volgt:quote:Op vrijdag 25 mei 2012 19:07 schreef damirovic het volgende:
[..]
Dat is mening geven, maarja whatever brohan
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 19:00 schreef damirovic het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |