Allesbehalve.quote:
Ja DS4 ik was echt serieus van plan met een onbekende via het internet duizenden euros te betalen wegens een weddenschapquote:Op zaterdag 26 mei 2012 11:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je met mij een weddenschap aangaat voor veel geld (nota bene op jouw verzoek in de duizenden euro's) en vervolgens als je verliest je ineens niet meer weet wat de afspraken waren en nimmer van plan was te betalen komt deze klacht bijzonder gekunsteld over van jouw kant!
Mooi voor je, ik zou er geld voor over hebben om te werken ipv de uitkering en de daarbij behorende sociale exclusie. Maar begrijp ook dat dit niet altijd haalbaar is als je die ruimte niet hebt om 100 euro minder te krijgen. En tevens betwijfel ik of ik dat ook zo zou zijn als ik in de categorie productiewerk zou zittenquote:Op zaterdag 26 mei 2012 11:29 schreef blup het volgende:
Ik heb een tijdje in de ziektewet gezeten, en ik weet uit eigen ervaring dat het niet loont om te werken naar je kunnen. Heeft mij een hoop gezeik en geld gekost.
Het loont in dit land om lekker je handje op te houden.
Gelukkig ben ik weer fulltime aan de slag.
Dit hoor ik vaker maar je gelooft het gewoon bijna niet.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 11:36 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb vrienden die helaas recent de bijstand in moesten. Hij heeft altijd een baan gehad, maar is een tijd geleden ontslagen en helaas nog niets nieuws gevonden. Ze zijn er netto 200 euro per maand op vooruit gegaan![]()
Hé, ik ben de nar hier. Maar ik geloof je heus wel, hoorrr.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 11:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is altijd zo mooi dat sommigen hier vooral goed zijn in het claimen dat de ander zit te liegen, maar het lukt nimmer iemand om mij te ontmaskeren, wat toch verdomd simpel moet zijn als de ander zo overduidelijk zit te liegen.
Er is eigenlijk niets ten aanzien van mij wat hier niet in twijfel is getrokken, maar gek genoeg lukt het fokkers die niet zeiken, maar gewoon eens zin hebben om een ritje mee te maken op de Ring prima om mij daar te vinden en een rondje mee te draaien en als ze dan iets verliezen in mijn auto komen ze (gek genoeg) gewoon bij mijn woning, conform de plaatjes hier. Als de discussie juridisch wordt zijn alleen de niet-juristen overtuigt dat ik geen verstand terzake heb en als het over MOE-landers gaat kom je zeer af en toe iemand hier tegen die ook weet wat er speelt en verdomd dat het niet waar is... die is het dan weer met mij eens.
Maar hé, de leken weten zeker dat ik lieg.
En dan te bedenken dat het WS was die kwam met de hardwerkende Pool, niet ik!
Duurzaam links? Is dat het nieuwe adagium van D66?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 11:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Allesbehalve.
Duurzaam links. En niet alleen stemmer. Ik zet gewoon mijn schouders onder verbeteringen.
Hij verdiende minder dan 9 euro bruto per uur, had geen fulltime baan (iets minder dan 36 uur), heeft nu allerlei extra's/kortingen op gemeentelijke heffingen en dergelijke en geen reiskosten meer.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 12:22 schreef danos het volgende:
Dit hoor ik vaker maar je gelooft het gewoon bijna niet.
dat is wel de essentie eigenlijk, onder voorwaarde dat het wel aleen die treft die door eigen schuld aan de uitkering zittenquote:Op vrijdag 25 mei 2012 14:41 schreef fratsman het volgende:
Voor 2 tientjes meer dan je uitkering in een kas gaan werken. Geen wonder dat het gros niet op komt dagen.Maak dat verschil tussen uitkering en minimumloon maar eens een stuk groter. Moet je eens kijken hoe snel ze aan het werk gaan.
Leuk dat je er zo over denkt, maar als je door het gepruts van het UWV, en die gaan prutsen als ze te maken krijgen met een combinatie van ziektewet (of Wia/WAO/Wajong) en inkomen, zeker als dat een varialbel inkomen is (uitzendbureau, of oproepcontract), en je kunt daardoor je kind niet meer te eten geven, je huur niet betalen terwijl je nooit achterstand gehad hebt, en ze doen er maanden over (3 tot 6 maanden is geen uitzondering) om je uit te betalen waar je al die tijd wel recht op had, dan leer je dat heel snel af.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 12:15 schreef danos het volgende:
[..]
Mooi voor je, ik zou er geld voor over hebben om te werken ipv de uitkering en de daarbij behorende sociale exclusie. Maar begrijp ook dat dit niet altijd haalbaar is als je die ruimte niet hebt om 100 euro minder te krijgen. En tevens betwijfel ik of ik dat ook zo zou zijn als ik in de categorie productiewerk zou zitten.
Aan wat voor werkzaamheden moet ik dan denken? Spelletjes doen met de kinderen? Want ze kunnen hem toch moeilijk écht werk laten doen tegen bijstandstarief. Dan hoor je mensen gewoon een baan aan te bieden.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 12:43 schreef IrCute het volgende:
In Denemarken werkt het kennelijk wel, iedereen die in de bijstand zit moet een of ander sociaal werk doen. Zo ken ik een Deense jongen die heeft gestudeerd en geen baan kon vinden, dus hij belandde in de bijstand, maar hij moest wel 30+ uur in een kinderdagverblijf werken. Als je eenmaal niks doet, dan is het ook heel aantrekkelijk om niks te blijven doen als je toch gewoon geld krijgt.
Een man een man een woord een woord. Dat geldt kennelijk niet voor jou en dat verklaart dan ook prima waarom je een loser bent.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 12:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ja DS4 ik was echt serieus van plan met een onbekende via het internet duizenden euros te betalen wegens een weddenschap
Als je dat serieus dacht is je autisme nog groter dan ik dacht.
Geen idee. Dat zul je daar na moeten vragen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 12:27 schreef Ludd het volgende:
Duurzaam links? Is dat het nieuwe adagium van D66?
Moet je eens opletten hoe gemotiveerd ze zijn en hoe hard ze werken als ze niets te vreten hebben. Die polen komen hier toch ook aan de slag met 0,0 ervaring in de tomatenkas.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 19:17 schreef pinine het volgende:
De werkgever heeft de snelheid van de bij hem werkende polen als norm ingesteld en veel van die bijstandtrekkers kunnen daar niet aan voldoen omdat ze bijv. altijd heel ander werk gedaan hebben en ook nog 'ns daardoor niet gemotiveerd zijn wat ook geldt voor hoogopgeleide afgestudeerden die verder geen baan kunnen vinden en als je al heel lang zonder werk zit is het moeilijk om aan een snel tempo dag in dag uit te wennen, ze moeten die mensen daarin trainen met werkprojecten.
Niet. Je best doen op een kutbaantje met geen enkel groeipotentieelquote:Op zaterdag 26 mei 2012 19:35 schreef Wokkel het volgende:
Moet je eens opletten hoe gemotiveerd ze zijn en hoe hard ze werken als ze niets te vreten hebben.
Als je jarenlang in de bijstand vertoeft heb je 0,0 potentieel. Natuurlijk heb je mensen die dat niet zien, die moeten dan maar voelen. Waarom moet de staat mensen onderhouden die aantoonbaar niet mee willen helpen met de maatschappij?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 19:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Niet. Je best doen op een kutbaantje met geen enkel groeipotentieel. Je doet net zoveel zodat je niet ontslagen wordt. Of je kruisje hebt gehaald voor je uitkering.
Niet mee willen helpen aan de maatschappij is een subjectief begrip. Er zijn zat mensen in hoge posities die imo niet alleen niet mee helpen maar enorme hoeveelheden geld onttrekken aan de maatschappij en samenleving. Het geld wat naar uitkeringen gaat is in vergelijking peanuts.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 19:54 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Als je jarenlang in de bijstand vertoeft heb je 0,0 potentieel. Natuurlijk heb je mensen die dat niet zien, die moeten dan maar voelen. Waarom moet de staat mensen onderhouden die aantoonbaar niet mee willen helpen met de maatschappij?
169 miljard op jaarbasis gaat naar uitkeringen, denk je werkelijk dat die onttrekkingen waar jij het over hebt over dat bedrag heen gaan?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:36 schreef NorthernStar het volgendYe:
Niet mee willen helpen aan de maatschappij is een subjectief begrip. Er zijn zat mensen in hoge posities die imo niet alleen niet mee helpen maar enorme hoeveelheden geld onttrekken aan de maatschappij en samenleving. Het geld wat naar uitkeringen gaat is in vergelijking peanuts.
iddquote:Op vrijdag 25 mei 2012 13:54 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Nieuwsuur reportage vanaf 22:44.....
Lijkt me duidelijk waar dit land aan ten onder gaat.
+1quote:Op zaterdag 26 mei 2012 09:13 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ga toch weg met dat mythologische figuur "de Pool die net zo hard werkt als vier Nederlanders", ze zijn niet oranje en er staat al zeker geen 'ASEA' of 'KUKA' op. Het zijn m.a.w. precies dezelfde FTE's als de Nederlander, alleen makkelijker uit te buiten en in zeecontainers en gammele campingbarakken te huisvesten en dus goedkoper.
Waarom wordt van de laagste productielagen trouwens opperste efficiency gevergd, terwijl er vaak gruwelijk veel geld verloren wordt door wanbeleid op managementniveau en middenkader? Kunnen we die mensen niet ook door die hoog efficiente Poolse arbeidsautomaten vervangen?
Aan werkgevers die die mensen niet aannemen omdat ze denken 'die Polen werken veel harder voor minder geld, en zeuren minder'.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 13:54 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Nieuwsuur reportage vanaf 22:44
Bron
1000 bijstandstrekkers worden gevraagd om alsjeblieft in de kassen te komen werken.
618 komen hun nest uit om een dagje te kijken hoe het er aan toe gaat.
400 zijn er geschikt.
150 gingen aan het werk.
43 hielden het een maand vol.
11 komen de proeftijd door.
19 van de duizend zijn gekort op hun uitkering omdat ze niet op gesprek verschenen
Lijkt me duidelijk waar dit land aan ten onder gaat.
Meer vrijheid zoals een Pool te werk word gesteld(straks Roemeen: de nieuwe loonslaaf)? Dat is nieuw voor mij.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 11:09 schreef danos het volgende:
Ik zou graag zien dat mensen in de bijstand gewoon een huis krijgen toegewezen en een voedselpakket per week. Dan is de basis geregeld zonder dt er munten naartoe gaan. Verder nog wat zakgeld voor kleding en andere dingen, uiteraard het minimal. Dan is het verschil met werken een stuk groter omdat je dan meer vrijheid hebt, en ik denk wel dat mensen daardoor gemotiveerd kunnen worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |