abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112047157
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 11:30 schreef Athlon64x het volgende:

Kijk eens aan een Pvv stemmer :')
Allesbehalve.

Duurzaam links. En niet alleen stemmer. Ik zet gewoon mijn schouders onder verbeteringen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_112047507
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 11:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je met mij een weddenschap aangaat voor veel geld (nota bene op jouw verzoek in de duizenden euro's) en vervolgens als je verliest je ineens niet meer weet wat de afspraken waren en nimmer van plan was te betalen komt deze klacht bijzonder gekunsteld over van jouw kant!
Ja DS4 ik was echt serieus van plan met een onbekende via het internet duizenden euros te betalen wegens een weddenschap _O-

Als je dat serieus dacht is je autisme nog groter dan ik dacht.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_112047707
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 11:29 schreef blup het volgende:
Ik heb een tijdje in de ziektewet gezeten, en ik weet uit eigen ervaring dat het niet loont om te werken naar je kunnen. Heeft mij een hoop gezeik en geld gekost.
Het loont in dit land om lekker je handje op te houden.

Gelukkig ben ik weer fulltime aan de slag.
Mooi voor je, ik zou er geld voor over hebben om te werken ipv de uitkering en de daarbij behorende sociale exclusie. Maar begrijp ook dat dit niet altijd haalbaar is als je die ruimte niet hebt om 100 euro minder te krijgen. En tevens betwijfel ik of ik dat ook zo zou zijn als ik in de categorie productiewerk zou zitten :).
Even a broken clock is right twice a day.
pi_112047833
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 11:36 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb vrienden die helaas recent de bijstand in moesten. Hij heeft altijd een baan gehad, maar is een tijd geleden ontslagen en helaas nog niets nieuws gevonden. Ze zijn er netto 200 euro per maand op vooruit gegaan :')
Dit hoor ik vaker maar je gelooft het gewoon bijna niet.
Even a broken clock is right twice a day.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 12:24:34 #130
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_112047870
quote:
13s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 11:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is altijd zo mooi dat sommigen hier vooral goed zijn in het claimen dat de ander zit te liegen, maar het lukt nimmer iemand om mij te ontmaskeren, wat toch verdomd simpel moet zijn als de ander zo overduidelijk zit te liegen.

Er is eigenlijk niets ten aanzien van mij wat hier niet in twijfel is getrokken, maar gek genoeg lukt het fokkers die niet zeiken, maar gewoon eens zin hebben om een ritje mee te maken op de Ring prima om mij daar te vinden en een rondje mee te draaien en als ze dan iets verliezen in mijn auto komen ze (gek genoeg) gewoon bij mijn woning, conform de plaatjes hier. Als de discussie juridisch wordt zijn alleen de niet-juristen overtuigt dat ik geen verstand terzake heb en als het over MOE-landers gaat kom je zeer af en toe iemand hier tegen die ook weet wat er speelt en verdomd dat het niet waar is... die is het dan weer met mij eens.

Maar hé, de leken weten zeker dat ik lieg.

En dan te bedenken dat het WS was die kwam met de hardwerkende Pool, niet ik!
Hé, ik ben de nar hier. Maar ik geloof je heus wel, hoorrr.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_112047921
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 11:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Allesbehalve.

Duurzaam links. En niet alleen stemmer. Ik zet gewoon mijn schouders onder verbeteringen.
Duurzaam links? Is dat het nieuwe adagium van D66? :')
pi_112048027
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 12:22 schreef danos het volgende:

Dit hoor ik vaker maar je gelooft het gewoon bijna niet.
Hij verdiende minder dan 9 euro bruto per uur, had geen fulltime baan (iets minder dan 36 uur), heeft nu allerlei extra's/kortingen op gemeentelijke heffingen en dergelijke en geen reiskosten meer.

Te idioot voor woorden als je beter af bent in de bijstand dan in een baan. En ik gun hem absoluut geld, maar nog veel meer een leuke en goed betaalde baan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 26 mei 2012 @ 12:43:58 #133
187510 IrCute
Americunt
pi_112048276
In Denemarken werkt het kennelijk wel, iedereen die in de bijstand zit moet een of ander sociaal werk doen. Zo ken ik een Deense jongen die heeft gestudeerd en geen baan kon vinden, dus hij belandde in de bijstand, maar hij moest wel 30+ uur in een kinderdagverblijf werken. Als je eenmaal niks doet, dan is het ook heel aantrekkelijk om niks te blijven doen als je toch gewoon geld krijgt.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 13:27:15 #134
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112049232
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 14:41 schreef fratsman het volgende:
Voor 2 tientjes meer dan je uitkering in een kas gaan werken. Geen wonder dat het gros niet op komt dagen. :') Maak dat verschil tussen uitkering en minimumloon maar eens een stuk groter. Moet je eens kijken hoe snel ze aan het werk gaan.
dat is wel de essentie eigenlijk, onder voorwaarde dat het wel aleen die treft die door eigen schuld aan de uitkering zitten
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 26 mei 2012 @ 13:29:59 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112049301
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 12:15 schreef danos het volgende:

[..]

Mooi voor je, ik zou er geld voor over hebben om te werken ipv de uitkering en de daarbij behorende sociale exclusie. Maar begrijp ook dat dit niet altijd haalbaar is als je die ruimte niet hebt om 100 euro minder te krijgen. En tevens betwijfel ik of ik dat ook zo zou zijn als ik in de categorie productiewerk zou zitten :).
Leuk dat je er zo over denkt, maar als je door het gepruts van het UWV, en die gaan prutsen als ze te maken krijgen met een combinatie van ziektewet (of Wia/WAO/Wajong) en inkomen, zeker als dat een varialbel inkomen is (uitzendbureau, of oproepcontract), en je kunt daardoor je kind niet meer te eten geven, je huur niet betalen terwijl je nooit achterstand gehad hebt, en ze doen er maanden over (3 tot 6 maanden is geen uitzondering) om je uit te betalen waar je al die tijd wel recht op had, dan leer je dat heel snel af.

Dan kun je wel stoer roepen "liever ¤ 100,= per maand minder dan...." maar als het betekent dat je maar ¤ 500,= in de maand hebt (alleen je inkomen uit arbeid) terwijl de aanvullende honderden euro's maanden op zich laten wachten, en je bent geen zolderkamernerdje die nog bij z'n ouders woont, maar gewoon een volwassene die een gezin met kinderen moet laten rondkomen van zijn/haar inkomen, dan ben je het na 3 pogingen waarbij het telkens weer misging, en je iedere keer zwaar financieel in de problemen kwam door het UWV, echt wel zat, als het alternatief is dat je gewoon volledig in de ziektewet blijft zitten.

Als ze zich eerst eens richten op mensen met een uitkering (ongeacht welke) die wel heel graag aan het werk willen en kunnen, en zorgen dat die zonder allerlei ellende door een prutsend UWV(of sociale dienst) werkelijk een financieel voordeel hebben bij het feit dat ze werken, en niet in de problemen komen omdat het UWV het niet kan handelen, dan lijkt me dat een veel betere eerste stap.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_112049989
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 12:43 schreef IrCute het volgende:
In Denemarken werkt het kennelijk wel, iedereen die in de bijstand zit moet een of ander sociaal werk doen. Zo ken ik een Deense jongen die heeft gestudeerd en geen baan kon vinden, dus hij belandde in de bijstand, maar hij moest wel 30+ uur in een kinderdagverblijf werken. Als je eenmaal niks doet, dan is het ook heel aantrekkelijk om niks te blijven doen als je toch gewoon geld krijgt.
Aan wat voor werkzaamheden moet ik dan denken? Spelletjes doen met de kinderen? Want ze kunnen hem toch moeilijk écht werk laten doen tegen bijstandstarief. Dan hoor je mensen gewoon een baan aan te bieden.

Niets mis mee als je als overheid vindt dat mensen moeten werken voor hun geld, maar los het dan bij voorkeur op door zelf actief werk aan te bieden aan mensen die in de bijstand zitten. Lijkt me een effectieve manier om erachter te komen wie er gewoon echt niet WILLEN werken. Natuurlijk moet je dan de mensen die overblijven, omdat je ze als overheid bij nader inzien ook zelf niet in dienst wil hebben verder gewoon met rust laten.
pi_112052865
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 12:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Ja DS4 ik was echt serieus van plan met een onbekende via het internet duizenden euros te betalen wegens een weddenschap _O-

Als je dat serieus dacht is je autisme nog groter dan ik dacht.
Een man een man een woord een woord. Dat geldt kennelijk niet voor jou en dat verklaart dan ook prima waarom je een loser bent.
pi_112052880
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 12:27 schreef Ludd het volgende:

Duurzaam links? Is dat het nieuwe adagium van D66? :')
Geen idee. Dat zul je daar na moeten vragen.
pi_112058381
De werkgever heeft de snelheid van de bij hem werkende polen als norm ingesteld en veel van die bijstandtrekkers kunnen daar niet aan voldoen omdat ze bijv. altijd heel ander werk gedaan hebben en ook nog 'ns daardoor niet gemotiveerd zijn wat ook geldt voor hoogopgeleide afgestudeerden die verder geen baan kunnen vinden en als je al heel lang zonder werk zit is het moeilijk om aan een snel tempo dag in dag uit te wennen, ze moeten die mensen daarin trainen met werkprojecten.
pi_112058934
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 19:17 schreef pinine het volgende:
De werkgever heeft de snelheid van de bij hem werkende polen als norm ingesteld en veel van die bijstandtrekkers kunnen daar niet aan voldoen omdat ze bijv. altijd heel ander werk gedaan hebben en ook nog 'ns daardoor niet gemotiveerd zijn wat ook geldt voor hoogopgeleide afgestudeerden die verder geen baan kunnen vinden en als je al heel lang zonder werk zit is het moeilijk om aan een snel tempo dag in dag uit te wennen, ze moeten die mensen daarin trainen met werkprojecten.
Moet je eens opletten hoe gemotiveerd ze zijn en hoe hard ze werken als ze niets te vreten hebben. Die polen komen hier toch ook aan de slag met 0,0 ervaring in de tomatenkas.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 19:49:51 #141
8369 speknek
Another day another slay
pi_112059406
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 19:35 schreef Wokkel het volgende:
Moet je eens opletten hoe gemotiveerd ze zijn en hoe hard ze werken als ze niets te vreten hebben.
Niet. Je best doen op een kutbaantje met geen enkel groeipotentieel :'). Je doet net zoveel zodat je niet ontslagen wordt. Of je kruisje hebt gehaald voor je uitkering.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_112059589
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 19:49 schreef speknek het volgende:

[..]

Niet. Je best doen op een kutbaantje met geen enkel groeipotentieel :'). Je doet net zoveel zodat je niet ontslagen wordt. Of je kruisje hebt gehaald voor je uitkering.
Als je jarenlang in de bijstand vertoeft heb je 0,0 potentieel. Natuurlijk heb je mensen die dat niet zien, die moeten dan maar voelen. Waarom moet de staat mensen onderhouden die aantoonbaar niet mee willen helpen met de maatschappij?
  † In Memoriam † zaterdag 26 mei 2012 @ 20:36:11 #143
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_112061250
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 19:54 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Als je jarenlang in de bijstand vertoeft heb je 0,0 potentieel. Natuurlijk heb je mensen die dat niet zien, die moeten dan maar voelen. Waarom moet de staat mensen onderhouden die aantoonbaar niet mee willen helpen met de maatschappij?
Niet mee willen helpen aan de maatschappij is een subjectief begrip. Er zijn zat mensen in hoge posities die imo niet alleen niet mee helpen maar enorme hoeveelheden geld onttrekken aan de maatschappij en samenleving. Het geld wat naar uitkeringen gaat is in vergelijking peanuts.

Maar goed, uitkeringen. Je kunt natuurlijk iedereen die geen nut meer heeft op straat schoppen. Heb je daarna wel 500% meer politie en verdriedubbeling van de gevangenissen nodig. Want je dacht toch niet dat al die mensen stilletjes in een hoekje langzaam sterven? Al die extra politie en bewaking is natuurlijk wel goed voor het werkeloosheidsprobleem hoewel je qua geld met deze "oplossing" ietsje meer kwijt bent. Plus dat in plaats van in de bijstand de mensen dan in de cel zitten. En je de samenleving succesvol in een criminele geweldadige jungle hebt getransformeerd. ^O^
pi_112070209
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 20:36 schreef NorthernStar het volgendYe:

Niet mee willen helpen aan de maatschappij is een subjectief begrip. Er zijn zat mensen in hoge posities die imo niet alleen niet mee helpen maar enorme hoeveelheden geld onttrekken aan de maatschappij en samenleving. Het geld wat naar uitkeringen gaat is in vergelijking peanuts.

169 miljard op jaarbasis gaat naar uitkeringen, denk je werkelijk dat die onttrekkingen waar jij het over hebt over dat bedrag heen gaan?

Dat nog afgezien van het punt dat er eisen gesteld mogen worden aan mensen die een uitkering krijgen, ongeacht de vraag wat anderen wellicht fout doen. Wat dat betreft zou men het Deense systeem wat mij betreft morgen in mogen voeren. Voorkomt ook een hoop zwart werken in een uitkeringssituatie, het kan die mensen een doel geven (waardoor ze zelf ook beter af zijn) en de maatschappij heeft er ook wat aan.
pi_112076471
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 13:54 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Nieuwsuur reportage vanaf 22:44.....

Lijkt me duidelijk waar dit land aan ten onder gaat.
idd

Welke onbenul kiest er nu voor om met laaggedipomeerd arbeidsintensief werk te concurreren met China en India m.b.v. onze effectief in te zetten mensen die nu een bijstandsuitkering hebben.

:')
  zondag 27 mei 2012 @ 01:36:52 #146
321876 Cherna
Fuck the System
pi_112077679
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 09:13 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ga toch weg met dat mythologische figuur "de Pool die net zo hard werkt als vier Nederlanders", ze zijn niet oranje en er staat al zeker geen 'ASEA' of 'KUKA' op. Het zijn m.a.w. precies dezelfde FTE's als de Nederlander, alleen makkelijker uit te buiten en in zeecontainers en gammele campingbarakken te huisvesten en dus goedkoper.

Waarom wordt van de laagste productielagen trouwens opperste efficiency gevergd, terwijl er vaak gruwelijk veel geld verloren wordt door wanbeleid op managementniveau en middenkader? Kunnen we die mensen niet ook door die hoog efficiente Poolse arbeidsautomaten vervangen?
+1
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_112077950
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 13:54 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Nieuwsuur reportage vanaf 22:44
Bron

1000 bijstandstrekkers worden gevraagd om alsjeblieft in de kassen te komen werken.
618 komen hun nest uit om een dagje te kijken hoe het er aan toe gaat.
400 zijn er geschikt.
150 gingen aan het werk.
43 hielden het een maand vol.
11 komen de proeftijd door.
19 van de duizend zijn gekort op hun uitkering omdat ze niet op gesprek verschenen

Lijkt me duidelijk waar dit land aan ten onder gaat.
Aan werkgevers die die mensen niet aannemen omdat ze denken 'die Polen werken veel harder voor minder geld, en zeuren minder'.
T zal echt niet alleen aan de bijstandsgerechtigden liggen, veel tuinders zitten er ook niet op te wachten. Die hebben liever polen die keihard werken voor onder het minimumloon.

En die bijstandsgerechtigden zitten er vaak ook niet op te wachten om werk te doen wat lichamelijk heel zwaar is (veel bukken etc.), saai, vermoeiend en onder hun niveau. En dat voor nauwelijks meer dan de bijstand. Sterker nog: ik weet niet eens of ze meer krijgen dan in de bijstand, of dat ze gewoon 'tewerkgesteld' worden omdat ze anders hun bijstand verliezen. In dat laatste geval is het gewoon puur dwangarbeid. Als ze er niet eens meer door verdienen dan in hun uitkering en ze gedwongen moeten werken om die uitkering te houden.
Dat zou niemand hier willen waarschijnlijk. Althans, niet zulk soort (zwaar) werk. Dan zou je op zn minst zelf willen kiezen en meedenken wat je een poosje zou kunnen doen. Zodat iedereen een beetje op een plek terecht komt die enigzins past.

En dan kunnen jullie roepen 'Bijstandsgerechtigden zijn allemaal luie flikkers die gewoon moeten werken wat ze werken kunnen' maar jezelf zie je waarschijnlijk ook niet langer dan een maand in de kassen staan zwaar werk onder je niveau te doen voor lager dan het minimumloon. Waarom is een bijstandsgerechtigde dan meteen een minder mens die dat wel zou moeten? Want ja, ook jij kan in de bijstand komen als je je baan verliest en geen recht op WW hebt opgebouwd of maar heel kort recht hebt op WW en in die tijd geen ander werk vind (en dat laatste word tegenwoordig steeds aannemelijker).
pi_112078197
Wilden de werkgevers niet of wat was de reden dat er zoveel geschikten afgewezen zijn?
  zondag 27 mei 2012 @ 01:55:02 #149
321876 Cherna
Fuck the System
pi_112078311
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 11:09 schreef danos het volgende:
Ik zou graag zien dat mensen in de bijstand gewoon een huis krijgen toegewezen en een voedselpakket per week. Dan is de basis geregeld zonder dt er munten naartoe gaan. Verder nog wat zakgeld voor kleding en andere dingen, uiteraard het minimal. Dan is het verschil met werken een stuk groter omdat je dan meer vrijheid hebt, en ik denk wel dat mensen daardoor gemotiveerd kunnen worden.
Meer vrijheid zoals een Pool te werk word gesteld(straks Roemeen: de nieuwe loonslaaf)? Dat is nieuw voor mij.
Men klaagt dat vakmanschap verloren gaat. Dan heb je hier de oorzaak van. En vakman durft te spreken en neemt zelf beslissingen. Een eigenschap waardoor voorheen NLers bij de top behoorden. Nu word dit door het bedrijfsleven vernietigd. Je mag niets meer zeggen maar alleen braaf volgen en het liefst onder het minimum loon zoals de Pool dit ook doet.
Ik zit zelf niet in de bijstand maar snap dat iemand in de bijstand daar niet om staat te springen. Als grof vuil behandeld te worden en ook nog door intimidatie onder druk gezet worden dan kun je inderdaad beter thuis blijven.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_112078409
Heb niet alles gelezen, maar ff een serieuze vraag:

ergens in het begin zeiden mensen 'de meesten in de bijstand zijn gewoon werkelijk niet geschikt om te werken'. Waarom schijnen mensen in landen waar er geen mogelijkheid tot bijstand is zich dan grotendeels wel te kunnen onderhouden? Tuurlijk, in veel landen zie je meer daklozen op straat, maar de straten zijn er niet mee geplaveid.

Ik vraag me dan af, waarom zijn ze niet geschikt? Zijn ze werkelijk niet geschikt, of zijn ze niet geschikt omdat het werk wat beschikbaar is om de een of andere reden 'beneden het niveau' voor een Nederlander is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')