Een interessant vraagstuk, maar er is eigenlijk weinig concreets over bekend. Naar schatting loopt de bijstandsfraude misschien op tot een paar 100 miljoen. Belastingfraude zal in de vele miljarden lopen als je alles bij elkaar optelt. Heb tijdens mijn studie hier eens een paar rapporten over gelezen. Wat vooral opvalt is hoe enorm laag de pakkans is voor grootschalige belastingfraude. Als je het maar een beetje goed wegstopt, kom je overal mee weg.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 21:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar concrete bronnen eigenlijk. Hoeveel wordt er jaarlijks met uitkeringen gefraudeerd door natuurlijke personen en hoeveel wordt de Belastingdienst onthouden door rechtspersonen die sjoemelen met cijfers?
blijft hilariteit met jouw uitspraken. Ik stel voor loop een dagje mee. En wat minder onzin lopen uitroepen op Fokquote:Op vrijdag 25 mei 2012 14:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
De Pool krijgt niet minder betaald dan de Nederlander. Ik neem aan dat hij wel meer werk verzet... gemiddeld dan.
Ja, precies mijn punt, waarom alleen efficient geproduceerde tomaten en paprika's, maar geen effecient zorgstelsel? Als je dezelfde efficiency daar zou invoeren + de lage lonen, dan houd je 10tallen miljarden over. (en dat kan naar Griekenland, Spanje, Italie enz., enz)quote:Op zaterdag 26 mei 2012 09:13 schreef DDDDDaaf het volgende:
Waarom wordt van de laagste productielagen trouwens opperste efficiency gevergd, terwijl er vaak gruwelijk veel geld verloren wordt door wanbeleid op managementniveau en middenkader? Kunnen we die mensen niet ook door die hoog efficiente Poolse arbeidsautomaten vervangen?
Ik ben meermaals op bedrijfsbezoek geweest bij agrarische bedrijven. Het spijt me voor je, maar in mijn politieke functie heb ik heel nadrukkelijk mij bezig gehouden met MOE-landers. Ik weet dus heel goed waar ik over praat.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 09:10 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
blijft hilariteit met jouw uitspraken. Ik stel voor loop een dagje mee. En wat minder onzin lopen uitroepen op Fok
Niet dat alle Polen zuipen
Geciteerd voor waarheid.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 09:13 schreef DDDDDaaf het volgende:
Waarom wordt van de laagste productielagen trouwens opperste efficiency gevergd, terwijl er vaak gruwelijk veel geld verloren wordt door wanbeleid op managementniveau en middenkader? Kunnen we die mensen niet ook door die hoog efficiente Poolse arbeidsautomaten vervangen?
Ik had niet anders verwacht.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 10:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben meermaals op bedrijfsbezoek geweest bij agrarische bedrijven. Het spijt me voor je, maar in mijn politieke functie heb ik heel nadrukkelijk mij bezig gehouden met MOE-landers. Ik weet dus heel goed waar ik over praat.
Dus, als je werkloos wordt moet je je eigen huis verlaten (verhuiskosten anyone?) en vanuit die situatie moet je solliciteren zodat zodra je een baan hebt je opnieuw moet verhuizen. Wat een idioot plan! Om maar te zwijgen over een voedselpakketquote:Op zaterdag 26 mei 2012 11:09 schreef danos het volgende:
Ik zou graag zien dat mensen in de bijstand gewoon een huis krijgen toegewezen en een voedselpakket per week. Dan is de basis geregeld zonder dt er munten naartoe gaan. Verder nog wat zakgeld voor kleding en andere dingen, uiteraard het minimal. Dan is het verschil met werken een stuk groter omdat je dan meer vrijheid hebt, en ik denk wel dat mensen daardoor gemotiveerd kunnen worden.
Mensen die aantoonbaar niet willen werken en hiervoor geen enkele moeite doen, mogen het wat mij betreft doen met enkel een voedselpakket en een eenvoudige slaapplek met de benodigde basisvoorzieningen. Genoeg om te overleven, de rest moet je verdienen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 11:09 schreef danos het volgende:
Ik zou graag zien dat mensen in de bijstand gewoon een huis krijgen toegewezen en een voedselpakket per week. Dan is de basis geregeld zonder dt er munten naartoe gaan. Verder nog wat zakgeld voor kleding en andere dingen, uiteraard het minimal. Dan is het verschil met werken een stuk groter omdat je dan meer vrijheid hebt, en ik denk wel dat mensen daardoor gemotiveerd kunnen worden.
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 14:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, wie gaat er nu journalistiek studeren?
Kijk eens aan een Pvv stemmerquote:Op zaterdag 26 mei 2012 10:52 schreef DS4 het volgende:
Het oud-linkse kliekje is weer gearriveerd met de bulk aan leugens en onzin. Dat belooft weer wat!
Ja er wordt altijd om cijfers geroepen zodra ik stel dat de bijstand vol zit met klaplopers en profiteurs...nu heeft men die cijfers, kom maar weer op met het goedpraten. Al die mensen zijn natuurlijk arbeidsongeschiktquote:Op vrijdag 25 mei 2012 14:14 schreef Freddeh het volgende:
Interessant, die 19%. Want er zijn op dit moment 489.000 werklozen.
Dat houdt in dat dik 92.000 mensen dus gewoon niet op gesprekken willen verschijnen en dus ook serieus niet aan de arbeid willen.
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 15:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Moussie kan je zo honderd tranentrekkende scenarios vertellen waarom het echt onmogelijk was.
Als je met mij een weddenschap aangaat voor veel geld (nota bene op jouw verzoek in de duizenden euro's) en vervolgens als je verliest je ineens niet meer weet wat de afspraken waren en nimmer van plan was te betalen komt deze klacht bijzonder gekunsteld over van jouw kant!quote:
Het vervelende is natuurlijk die vele rotte appels die ertussen zitten. Ik denk dat het beide kanten op moet werken. Bijstand onaantrekkelijker en werken aantrekkelijker, zodat het gat ertussen een stuk wordt opgerekt.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 11:36 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb vrienden die helaas recent de bijstand in moesten. Hij heeft altijd een baan gehad, maar is een tijd geleden ontslagen en helaas nog niets nieuws gevonden. Ze zijn er netto 200 euro per maand op vooruit gegaan![]()
Werken aantrekkelijker maken lijkt mij een goed streven. Maar dan moet je of de bijstand onaantrekkelijker maken (qua geld? veel mensen hebben nu al moeite rond te komen op bijstandsniveau) of werken aantrekkelijker (lonen omhoog? dat kunnen veel werkgevers niet goed betalen).
En vergeet niet dat er echt héél veel werklozen met een uitkering dolgraag aan de slag willen. Ik vind oprecht dat daar de meeste energie in moet worden gestoken en niet in het 'helpen' van mensen die niet eens willen.
Dan moeten we de mensen in de bijstand misschien niet over één kam scheren en kijken of we kunnen zien wie er wel graag wil werken (alle hulp welkom voor het vinden van een baan!) en wie echt niet willen werken (korten op de uitkering en verder geen energie in steken misschien).quote:Op zaterdag 26 mei 2012 11:41 schreef Devz het volgende:
Het vervelende is natuurlijk die vele rotte appels die ertussen zitten. Ik denk dat het beide kanten op moet werken. Bijstand onaantrekkelijker en werken aantrekkelijker, zodat het gat ertussen een stuk wordt opgerekt.
Dat mensen moeite hebben om rond te komen in de bijstand ligt puur aan hun uitgavenpatroon. Waarschijnlijk zouden die mensen met een paar honderd euro meer nog net zo krap zitten.
Ik heb overigens een hele tijd onder bijstandsniveau geleefd en dat ging op zich prima. Je kan niet veel extra's, maar je kan er wel goed van leven.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 11:41 schreef Devz het volgende:
Dat mensen moeite hebben om rond te komen in de bijstand ligt puur aan hun uitgavenpatroon. Waarschijnlijk zouden die mensen met een paar honderd euro meer nog net zo krap zitten.
Het is altijd zo mooi dat sommigen hier vooral goed zijn in het claimen dat de ander zit te liegen, maar het lukt nimmer iemand om mij te ontmaskeren, wat toch verdomd simpel moet zijn als de ander zo overduidelijk zit te liegen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |