Lekker makkelijk: ''Nee wij hadden er niks mee te maken en keuren het niet goed! Zij deden het!!''quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:49 schreef m.k het volgende:
http://leden.lsvminerva.n(...)MID/519/Default.aspx
Als je het nu nog een keer leest dan ga ik ondertussen even slapenquote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:50 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Lekker makkelijk: ''Nee wij hadden er niks mee te maken en keuren het niet goed! Zij deden het!!''
Media? Wat een kneuzen zeg... (dat corps he)quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:12 schreef hoogvlieger het volgende:
[Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers
Kan me toch zo kostelijk vermaken met dit soort berichten. Weet je ook weer even hoe iedereen schijnbaar over je denkt, en hoe de sensatiemedia in NL werkt.
Ik doe het niet graag maar zo komt het ook op mij over hoorquote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:51 schreef m.k het volgende:
[..]
Als je het nu nog een keer leest dan ga ik ondertussen even slapen
Ze kunnen zich er wel fijn van distantiëren maar ze dragen ondertussen nog steeds mede de verantwoordelijkheid voor dit soort debiele onzin. Trustenquote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:51 schreef m.k het volgende:
[..]
Als je het nu nog een keer leest dan ga ik ondertussen even slapen
quote:
Niets is wat het lijkt?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:31 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]![]()
Jullie hebben echt geen flauw idee wat er hier gaande was. Doe dus maar rustig aan met jullie conclusies trekken. ......
Klopt, in Groningen had er eentje zich tijdens de ontgroening doodgedronken met jenever. In Utrecht werd er bij twee verenigingen totaal niet op het 'welzijn' van de feuten gelet.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:33 schreef Druid het volgende:
Ja zulke dingen moet je uiteraard intern houden, oh wee als de buitenwereld er eens achter komt
Toen ik studeerde was er ook zo'n rel in Utrecht (en Groningen ook geloof ik), en werd (zeer terecht) zelfs tijdelijk de subsidie van de universiteit stilgelegd.
Zoals ik gister al zij, die actie van die chicks met die camera is natuurlijk belachelijk. Verder stelt zo'n ontgroening zoals je op de beelden zag echt niks voor. Het had alleen niet buiten de muren van de sociëteit mogen gebeuren.quote:
Maar hoe kan u, als menslievend, respecterend militair, uzelf bij een vereniging als deze aansluiten, waarbij u plots moet luisteren naar "bevelen" van burgers waarbij de hiërarchie is bepaald door het aantal jaarringen wat iemand om zijn buik heeft, waarbij het enige doel is om mensen zwaar te vernederen om zo een gemeenschappelijk band te kweken. Vergis me niet, ik ben niet anti-corpora, maar ik zou niet kunnen wat jij dus nu doet. Dus dat is een serieuze vraagquote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:51 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Zoals ik gister al zij, die actie van die chicks met die camera is natuurlijk belachelijk. Verder stelt zo'n ontgroening zoals je op de beelden zag echt niks voor. Het had alleen niet buiten de muren van de sociëteit mogen gebeuren.
"de feuten"quote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:50 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Klopt, in Groningen had er eentje zich tijdens de ontgroening doodgedronken met jenever. In Utrecht werd er bij twee verenigingen totaal niet op het 'welzijn' van de feuten gelet.
Achteraf kan je er alleen maar om lachen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:12 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
"de feuten". Kom op zeg, aan zoiets wil je toch gewoon niet meedoen?
Als een boer met kiespijn?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:13 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Achteraf kan je er alleen maar om lachen.
Sinds wanneer is die laagvlieger militair?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:02 schreef TMartina het volgende:
[..]
Maar hoe kan u, als menslievend, respecterend militair, uzelf bij een vereniging als deze aansluiten
Als ik in mn vlekkenpak loop ben ik net zo militair als jij. Deal with it.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:14 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Sinds wanneer is die laagvlieger militair?
wat een hater oh oh oh.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:14 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Natresquote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:14 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ach de een vindt het leuk om jasje dasje een paar biertjes te pakken, de ander vind het leuk zich in een zuipkeet kapot te zuipen, en andere houden weer van carnaval. Ieder zijn ding he.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:17 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Een stel kakkers met een Gooise "r" die elkaar naampjes geven en drinkwedstrijden gaan doen. Niks voor mij.
Leuk: ja. Nodig: neu, kies je zelf voor. Maar het maakt het er niet minder gezellig op.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:20 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Natres![]()
Maar kom op HV ga je nu echt menen dat je dit "leuk" vind en ook nodig?
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:15 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Als ik in mn vlekkenpak loop ben ik net zo militair als jij. Deal with it.
Slaap lekker.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:21 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik zag laatst een meute in A'dam samenkomen, ik kan met een gerust hart slapen wetende dat die gevechtstijgerts over mij waken.
Klinkt een gemiddelde werkweek van mij, mits de "r" vervangen wordt door de "hurr".quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:17 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Een stel kakkers met een Gooise "r" die elkaar naampjes geven en drinkwedstrijden gaan doen. Niks voor mij.
Ieder zijn ding, maar al de drie dingen die jij noemt zijn wat mij betreft kansloos. Doe maar lekker normaal en drink gewoon een pilsje met je vrienden.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:20 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Ach de een vindt het leuk om jasje dasje een paar biertjes te pakken, de ander vind het leuk zich in een zuipkeet kapot te zuipen, en andere houden weer van carnaval. Ieder zijn ding he.
Vriend van me studeert in Delft. Heeft na zijn ontgroening een maand! JA EEN MAAND ziek op bed gelegen en volgas kotsen, zware temperatuurs verhoging en weet ik veel wat. Oja en hij was nummer 7 of 8 van de groep die zo een maand hebben gelegen... Leuk man.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:21 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Leuk: ja. Nodig: neu, kies je zelf voor. Maar het maakt het er niet minder gezellig op.
Wat brengt jouw tot de conclusie dat die mensen dat niet doen? Alleen omdat de context erom heen je schijnbaar niet aanstaat?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:22 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Doe maar lekker normaal en drink gewoon een pilsje met je vrienden.
Zoals ik het hoor zie je die dagen je leiding zoals "wij" ons kader zagen. Die sla je niet...quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:26 schreef ErwinRommel het volgende:
dat heb je zelf allemaal in de hand. Té veel zuipen doe je jezelf aan, en als die ontgroening je niet bevalt geef je die gozah gewoon een knal op z'n kneiter.
Correct. Te veel zuipen doe je zelf. En als de ontgroening je niet bevalt dan ga je gewoon weer naar huis.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:26 schreef ErwinRommel het volgende:
dat heb je zelf allemaal in de hand. Té veel zuipen doe je jezelf aan, en als die ontgroening je niet bevalt geef je die gozah gewoon een knal op z'n kneiter.
Mocht alles nog goedkomen, wat ik voor u hoop, dan bent u samen met mij lid van het cadettencorps volgend jaar.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:22 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ieder zijn ding, maar al de drie dingen die jij noemt zijn wat mij betreft kansloos. Doe maar lekker normaal en drink gewoon een pilsje met je vrienden.
D'r is een verschil tussen functioneel lijden (groepsbinding) en breken om het breken, ik heb het idee dat het laatste (te) vaak gebeurd bij die verenigingen. Minerva ken ik niet, maar hier in Utrecht is het regelmatig mis.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:28 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Zoals ik het hoor zie je die dagen je leiding zoals "wij" ons kader zagen. Die sla je niet...
Dat maak ik zelf wel uit. Als mijn leidinggevende me een maffe opdracht geeft die buiten de perken gaat, dan zeg ik er wat van en desnoods weiger ikquote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:28 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Zoals ik het hoor zie je die dagen je leiding zoals "wij" ons kader zagen. Die sla je niet...
Ben daar helaas geen lid meer hequote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:29 schreef TMartina het volgende:
[..]
Mocht alles nog goedkomen, wat ik voor u hoop, dan bent u samen met mij lid van het cadettencorps volgend jaar.
Dat moet ik nog zienquote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:29 schreef TMartina het volgende:
[..]
Mocht alles nog goedkomen, wat ik voor u hoop, dan bent u samen met mij lid van het cadettencorps volgend jaar.
Dat studentikoze gedoe staat mij gewoon niet aan. Net als het zuipen in een zuipkeet of het verkleed rondlopen en jezelf vol laten lopen met drank. Ik snap niet wat mensen daar leuk aan vindenquote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:26 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Wat brengt jouw tot de conclusie dat die mensen dat niet doen? Alleen omdat de context erom heen je schijnbaar niet aanstaat?
Leven en laten leven toch?? Wat is daar nu zo moeilijk aan?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:34 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Dat studentikoze gedoe staat mij gewoon niet aan. Net als het zuipen in een zuipkeet of het verkleed rondlopen en jezelf vol laten lopen met drank. Ik snap niet wat mensen daar leuk aan vinden
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:33 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Kijk eens wat er onder mijn naam staat.
Tuurlijk, zolang mensen elkaar er maar niet mee lastig vallen. En dat gaat nog wel eens mis.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:35 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Leven en laten leven toch?? Wat is daar nu zo moeilijk aan?
Dat blijf je helaas houden ja.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:36 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Tuurlijk, zolang mensen elkaar er maar niet mee lastig vallen. En dat gaat nog wel eens mis.
Maar dan moet hij niet de media de schuld gaan geven van dat filmpje en dat er door dat filmpje raar naar ontgroeningen word gekeken.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat blijf je helaas houden ja.
Maar als HV dit leuk vind moet hij dat vooral doen. Is niet mijn keuze, maar gelukkig kunnen we in dit land nog onze eigen plannen trekken (vooralsnog).
Ik geef de media ook niet de schuld. Die filmer stond in zijn goed recht om dat te filmen. Natuurlijk is zo'n ontgroening raar voor mensen die er zelf niets mee te maken hebben. Maar daardoor hoef je toch niet gelijk te oordelen dat dus het hele studentenleven gewoon kut is?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:44 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Maar dan moet hij niet de media de schuld gaan geven van dat filmpje en dat er door dat filmpje raar naar ontgroeningen word gekeken.
Ach mede-blauwe, dat heb je in elke tak van sport.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:44 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Maar dan moet hij niet de media de schuld gaan geven van dat filmpje en dat er door dat filmpje raar naar ontgroeningen word gekeken.
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:46 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Ik geef de media ook niet de schuld. Die filmer stond in zijn goed recht om dat te filmen. Natuurlijk is zo'n ontgroening raar voor mensen die er zelf niets mee te maken hebben. Maar daardoor hoef je toch niet gelijk te oordelen dat dus het hele studentenleven gewoon kut is?
En ik zeg niet dat het studenten leven kut is. Ik vind alleen die ontgroeningen een beetje raar.quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:12 schreef hoogvlieger het volgende:
[Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers
Kan me toch zo kostelijk vermaken met dit soort berichten. Weet je ook weer even hoe iedereen schijnbaar over je denkt, en hoe de sensatiemedia in NL werkt.
Ik ook.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:48 schreef Thaboel het volgende:
[..]
[..]
Ik vind alleen die ontgroeningen een beetje raar.
In welk opzicht?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:09 schreef Druid het volgende:
Allejezus wat gaat dat lenteakkoord zeer doen.
Zeg, mijn Swift ruilen tegen jouw BMW? Hoef je ineens een stuk minder belasting te betalenquote:
Loonheffingskorting wel in orde?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:20 schreef Druid het volgende:
[..]
Fors ja, in mijn geval kloppen die koopkrachtberekeningen voor geen jota
Als je de verhoging van de arbeidskorting bedoelt, er staat nergens hoe groot die exact is, dus die kan ik derhalve niet meenemen in mijn eigen plaatje. Feit is wel dat het > 5% eraf gaat zijn voor mij. Tenzij ik nu besluit op mn aars te gaan zitten en de rest van het jaar niets meer te doen, maar zo zit ik niet in elkaar.quote:
Komt trouwens over als een reservespeler van het G-elftal van Ajax die zegt dat hij een echte voetballer van Ajax is.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:15 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Als ik in mn vlekkenpak loop ben ik net zo militair als jij. Deal with it.
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 13:02 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Komt trouwens over als een reservespeler van het G-elftal van Ajax die zegt dat hij een echte voetballer van Ajax is.
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 13:02 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Komt trouwens over als een reservespeler van het G-elftal van Ajax die zegt dat hij een echte voetballer van Ajax is.
Ajax heeft toch alleen maar G-elftallenquote:Op vrijdag 25 mei 2012 13:02 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ajaxquote:Op vrijdag 25 mei 2012 13:57 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ajax heeft toch alleen maar G-elftallen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mickey Mouse Competitie iddquote:Op vrijdag 25 mei 2012 13:59 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Sowieso, Nederlands clubvoetbal
Das een goeie, ook maar eens halen dadelijkquote:
Altijd, vrijdag = visdagquote:Op vrijdag 25 mei 2012 14:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Das een goeie, ook maar eens halen dadelijk
Win eten wat we willen, dag maakt niet uitquote:
Uiteraard alleen fris gedronken toch?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 14:29 schreef jankaas020 het volgende:
Zo, de TDborrel en 4 verblijven tocht weer overleeft..
Dat is correct.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:02 schreef TMartina het volgende:
[..]
Heb trouwens vernomen dat hij bij de mannen meer lichamelijk zwaar is, en bij vrouwen meer psychisch/vernederend. Ik weet niet of dat waar is alleen.
Die koopkracht berekeningen kloppen voor niemand.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:20 schreef Druid het volgende:
[..]
Fors ja, in mijn geval kloppen die koopkrachtberekeningen voor geen jota
Geen enkele berekening klopt!!quote:Op vrijdag 25 mei 2012 16:41 schreef Esses het volgende:
[..]
Die koopkracht berekeningen kloppen voor niemand.
Jij gaat met droge ogen beweren dat de berekeningen van het Rijk kloppen???quote:
Er zijn berekeningen die kloppen. Maar ik had het over mijn eigen berekening... Die klopt ook tot op de bekende gegevens.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 16:58 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Jij gaat met droge ogen beweren dat de berekeningen van het Rijk kloppen???
Je eigen berekeningen kunnen wel kloppen, maar of de BD daar ook zo over denkt.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:01 schreef Esses het volgende:
[..]
Er zijn berekeningen die kloppen. Maar ik had het over mijn eigen berekening... Die klopt ook tot op de bekende gegevens.
Tot op heden wel.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Je eigen berekeningen kunnen wel kloppen, maar of de BD daar ook zo over denkt.
Nog afgezien van of het vernederend (die meiden kiezen daar zelf immers voorquote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:55 schreef Sloggi het volgende:
Ontgroeningen en studentenverenigingen zijn natuurlijk behoorlijk gay, maar dat er zoveel ophef is ontstaan om dat filmpje snap ik niet. Nou nou, wat vernederend.
Mja studentenontgroeningen doen het altijd goed in de media. Als die meisjes niet zo irritant hun handen voor de camera hadden gehouden en gingen vragen om een perskaart (quote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:58 schreef Sloggi het volgende:
Eens, maar waarom die ophef? Zoals je zegt kiezen die troela's er zelf voor. Lekker boeiend.
Ja maar dit onttrok zich er ook een beetje vanquote:Op vrijdag 25 mei 2012 18:04 schreef Sloggi het volgende:
Die ene met dat zwarte shirt was wel lekker.
Lekker je "lid" in stoppen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 18:04 schreef Sloggi het volgende:
Die ene met dat zwarte shirt was wel lekker.
Uhh, nee.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 15:16 schreef paintmeester het volgende:
[..]
Uiteraard alleen fris gedronken toch?
Jup, ook last van... Al rond 1uur vanmiddag.quote:
Laat die grijze dakduiven aub binnen ipv op de weg, veiliger voor ons. En dat petjesvolk idem.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 19:43 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Jup, ook last van... Al rond 1uur vanmiddag.
Thxs... Had een pet op in de auto...quote:Op vrijdag 25 mei 2012 19:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Laat die grijze dakduiven aub binnen ipv op de weg, veiliger voor ons. En dat petjesvolk idem.
Lelijke kopquote:Op vrijdag 25 mei 2012 19:54 schreef Esses het volgende:
http://www.geenstijl.nl/a(...)sjehelegrotegun.html
Ik mag straks 3,4% van mijn NETTO loon inleveren om op het werk te komen. Tjah. Leg het verder maar uit.quote:Daarnaast laat het standaardkoopkrachtbeeld de effecten van niet-standaard maatregelen niet zien, zoals het effect van het aanpassen van de onbelaste reiskostenvergoeding en de voorgenomen bezuiniging op de kinderopvangtoeslag.
quote:
quote:
quote:
Hoe de fuck kunnen ze dit in godsnaam verzinnen?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 20:28 schreef Esses het volgende:
Rode diesel gaat eruit, landbouwproducten worden dus duurder (17cnt per liter)
Maar de btw op kunst etc wel weer verlagen naar 6%... Ik weet niet welke occupy hippies dit akkoord verzonnen hebben...quote:Op vrijdag 25 mei 2012 20:57 schreef Rave_NL het volgende:
Hoe de fuck kunnen ze dit in godsnaam verzinnen?
Hey, zelfs op de Titanic bleef het orkest spelen..quote:Op vrijdag 25 mei 2012 21:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar de btw op kunst etc wel weer verlagen naar 6%... Ik weet niet welke occupy hippies dit akkoord verzonnen hebben...
Die hoefden zich dan ook niet meer druk te maken om subsidie...quote:Op vrijdag 25 mei 2012 21:03 schreef Rave_NL het volgende:
Hey, zelfs op de Titanic bleef het orkest spelen..
Laat ze maar eens beginnen met kunst, OSW, groene meuk, Europa etc. ipv direct met hun grijpgrage handjes in de portomonnee van werkend Nederland te graaien.quote:
Lieve schat, die mening deel ik. Maar als het mij moet raken, heb ik liever deze optie.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 21:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Laat ze maar eens beginnen met kunst, OSW, groene meuk, Europa etc. ipv direct met hun grijpgrage handjes in de portomonnee van werkend Nederland te graaien.
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:03 schreef Esses het volgende:
[..]
Werkgever heeft niets te willen. Medische behandeling is een BV grond, jammer dan. Werknemer moet niet janken. Gewoon die kant op gaan, anders niet janken dat de spullen slecht zijn maar z'n poten kapot lopen of zelf wat aanschaffen.
Ik snap het nooit, als de baas het faciliteerd, waarom dan nog je eigen oplossingen gaan zoeken.
Ik heb nog schoenen welke een kilo per stuk zijn. En ik heb magnums. Beiden geen klachten.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:06 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wat heb jij voor schoenen gekregen (uit nieuwsgierigheid)? Ik heb mijn Lowa's (dezelfde als ze bij het Korps gebruiken) nu bijna anderhalf jaar en ik heb nog nooit last van mijn poten gehad. Zelfs nog nooit een blaar gehad.
Om def te ontzien hoef je de HRA echt niet aan te pakken, HRA wegbezuinigen is symboolpolitiek, de huurmarkt kost het rijk aanzienlijk meer.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 21:45 schreef Esses het volgende:
Oja, AJ, met mijn plan kan je in een keer de hele DEF bezuiniging kappen.
Bruine, zwarte, groene, bruine (desert)... van alles. En sporadisch een keer een blaar gelopen en ook nooit last van mijn poten.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:06 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wat heb jij voor schoenen gekregen (uit nieuwsgierigheid)? Ik heb mijn Lowa's (dezelfde als ze bij het Korps gebruiken) nu bijna anderhalf jaar en ik heb nog nooit last van mijn poten gehad. Zelfs nog nooit een blaar gehad.
Die Lowa's wegen ook bijna een kilo. Over Magnums heb ik vaker goede dingen gelezen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:06 schreef Esses het volgende:
[..]
Ik heb nog schoenen welke een kilo per stuk zijn. En ik heb magnums. Beiden geen klachten.
Daar mag je blij mee zijn, niet iedereen heeft dat geluk. Ik loop gelukkig ook eigenlijk nooit blaren.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bruine, zwarte, groene, bruine (desert)... van alles. En sporadisch een keer een blaar gelopen en ook nooit last van mijn poten.
De HRA is simpelweg gesubsidieerd sparen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Om def te ontzien hoef je de HRA echt niet aan te pakken, HRA wegbezuinigen is symboolpolitiek, de huurmarkt kost het rijk aanzienlijk meer.
Ze kunnen daar zelfs je schoenen compleet op maat laten aanpassen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:11 schreef Thaboel het volgende:
Last van de pootjes? Idd naar doorn. Steunzooltjes aanlaten meten en gaaaannnn
Borrels genoeg voor de officieren en dat netwerken, tsja. Dat begint natuurlijk op de KMA met dat pa/ zeun verhaal. Kan later best handig zijn.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 21:24 schreef Esses het volgende:
AchJa, hoeveel verplichte borreltjes heeft een officier en hoe erg is dat netwerken?
ja dat ken ik ja. Maar zelf geen ervaring mee.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:22 schreef Esses het volgende:
[..]
Ze kunnen daar zelfs je schoenen compleet op maat laten aanpassen.
Is later handig.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Borrels genoeg voor de officieren en dat netwerken, tsja. Dat begint natuurlijk op de KMA met dat pa/ zeun verhaal. Kan later best handig zijn.
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 21:03 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Hey, zelfs op de Titanic bleef het orkest spelen..
Hehequote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:35 schreef Thaboel het volgende:
Dus als je geld wilt verdienen moet je beeldend kunstenaar worden?
En check het rendement!quote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:41 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Echt ongelooflijk. Kunst prioriteit geven in deze tijden.
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:53 schreef m.k het volgende:
Vandaag weer 13-15 km afgelegd op mijn island pro's. Nergens last van gehad
Ook die BTW-verlaging nu weer... alsof al die organisaties die daar voordeel bij hebben hun prijzen nu opeens weer zullen gaan verlagenquote:
Prima afstandjequote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:53 schreef m.k het volgende:
Vandaag weer 13-15 km afgelegd op mijn island pro's. Nergens last van gehad
Ik loop meestal 7 km hardquote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:55 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Prima afstandje
Ik heb er na 10 km vaak wel genoeg van
Ik gister 15quote:
Hehe, lijkt me best zwaar om 15 km hard te lopenquote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:56 schreef m.k het volgende:
[..]
Ik gister 15![]()
Hak blessure dinges heb ik helemaal geen last meer van. Hoeft niet te zeggen dat het weg is natuurlijk. Maar het geeft wel hoop
Voor mij een rustig tempo ja. Is idd wel ff door stompen, moet je gewoon een keer gedaan hebben.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:58 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Hehe, lijkt me best zwaar om 15 km hard te lopen. Op een rustig tempo'tje waarschijnlijk, of niet?
Als ik geen last meer van m'n knie heb ga ik ook eens een keer 10 doen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 00:01 schreef m.k het volgende:
[..]
Voor mij een rustig tempo ja. Is idd wel ff door stompen, moet je gewoon een keer gedaan hebben.
U wilt het leger in?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 00:06 schreef samthegreat5 het volgende:
Ben benieuwd wanneer ze me vertellen wanneer ik mag kleden en de AMO mag doen enzo.
QFTquote:Op zaterdag 26 mei 2012 00:22 schreef betyar het volgende:
[..]
ik dacht zo van.... Een goede keus.Totdat ik reserve las
Downer... Ik verwachte een lekker wijf.quote:
U mad?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 00:35 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Downer... Ik verwachte een lekker wijf.
Niet boos, teleurgesteld.quote:
Afgekeurde knakendingen met 0,0 steun.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:11 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Over Magnums heb ik vaker goede dingen gelezen.
En nu ook iets negatiefs. Zelf op gelopen?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 03:56 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Afgekeurde knakendingen met 0,0 steun.
Ja, op de kazerne echt super net sneakers.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 09:58 schreef Sloggi het volgende:
[..]
En nu ook iets negatiefs. Zelf op gelopen?
Ik heb er hier twee paar staan voor je. 2e paar zo goed als nieuw.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 09:58 schreef Sloggi het volgende:
[..]
En nu ook iets negatiefs. Zelf op gelopen?
Bij magnums klagen over stuen en dan op de kazerne jungleboots aantrekken?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 12:32 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik heb er hier twee paar staan voor je. 2e paar zo goed als nieuw.
Enige pluspunt van die dingen is dat ze licht zijn, maar dat is ook meteen hun zwakke punt, want dat gaat ten koste van de steun, die gewoon ontoereikend is voor de combi zware belasting en oneffen ondergrond.
En om toch nog iets constructiefs toe te voegen, ik loop zelf op de combinatie M90's voor in het veld en jungleboots op de kazerne.
In Frans Guiana lijkt me dat geen overbodige luxequote:Op zaterdag 26 mei 2012 13:04 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Bij magnums klagen over stuen en dan op de kazerne jungleboots aantrekken?
Alweer ja, voorrad aanvullen, inkopen doen voor een Engelse pub, en ons eigen assortiment uitbreidenquote:
Ja aangezien ik op de kazerne geen steun nodig heb voor mijn dagelijkse bezigheden. Als ik vervolgens een hiba/touwbaan/survivalbaan pak lijkt het me een vanzelfsprekendheid dat ik mijn stevige kisten aan doe.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 13:04 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Bij magnums klagen over stuen en dan op de kazerne jungleboots aantrekken?
Al naar de fysio geweest, of alleen rust genomen?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 15:19 schreef samthegreat5 het volgende:
5.5 km gerend, dit keer al aan 1 stuk door. Gaat de goede kant met je op linkerknie!.
Ja, al naar de fysio geweest. Die zei dat het leek op ''Hoffitis'' en heeft m'n knie een beetje afgetapet en gezegd van: het wekt de pijn in 't begin van 't lopen misschien een beetje op maar daarna hoort het uit te doven. Als het over 2 weken nog niet over was moest ik terugkomen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 16:53 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Al naar de fysio geweest, of alleen rust genomen?
Gewoon static-line gedaan dus?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 18:13 schreef Druid het volgende:
Nope niet meer aan toegekomen, zaak werd stilgelegd ivm teveel wind
Uitgebreide harnasttest, daarna mocht ik weer springen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 19:09 schreef hoogvlieger het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de opleiding? Moest je weer gewoon ff de drills laten zien of moest je weer alles opnieuw doen?
Zie ik nou op hun site dat je ook kan static linen van 6000ft? Dat zou wel chill zijn. Kost wel iets meer per sprong maart toch.quote:
As far as I know niet hoor. 6000 is vallen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 19:13 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Zie ik nou op hun site dat je ook kan static linen van 6000ft? Dat zou wel chill zijn. Kost wel iets meer per sprong maart toch.
Typisch het nederlandse bureaugeneraal legertje....ja je krijgt dit maar je mag het niet aan want het ziet niet uit buiten de poort.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 13:16 schreef Remco026 het volgende:
Wij hebben voor Curacao straks ook jungleboots gekregen, maar wel meteen met de kanttekening dat zogauw we de kazerne af gaan, die dingen uit moeten en weer gewoon de zwarte aan.
Die Magnums heb ik ook nog een paar van staan. Ik gebruik ze als we weer een lesje hindernisbaan hebben.
Defensie moet gewoon zelf zorgen voor het juiste spul, niet dat de manschappen zelf ook nog eens spul moeten aanschaffen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 19:53 schreef thesystem het volgende:
[..]
Typisch het nederlandse bureaugeneraal legertje....ja je krijgt dit maar je mag het niet aan want het ziet niet uit buiten de poort.
Kijk naar de amerikanen, kopen zelf hun kisten en zelfs de rest van hun gear! Men klaagt hier teveel voer hoe iets uit ziet ipv hoe het functioneerd.
Wait wuth?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 13:16 schreef Remco026 het volgende:
Wij hebben voor Curacao straks ook jungleboots gekregen, maar wel meteen met de kanttekening dat zogauw we de kazerne af gaan, die dingen uit moeten en weer gewoon de zwarte aan.
Of geef een lijst waaraan het spul moet voldoen, geef de manschappen geld en laat het ze zelf kopen. De een vind ik opsvest fijn, de ander een chestrig...quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Defensie moet gewoon zelf zorgen voor het juiste spul, niet dat de manschappen zelf ook nog eens spul moeten aanschaffen.
Klopt, maar tja, eenheid van tenue hè?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:35 schreef thesystem het volgende:
[..]
Of geef een lijst waaraan het spul moet voldoen, geef de manschappen geld en laat het ze zelf kopen. De een vind ik opsvest fijn, de ander een chestrig...
Uiteindelijk is het een persoonlijke voorkeur...
Ja dat wel. Maar is een leuk feest en de dames natuurlijkquote:
En dat bedoel ik met het bureaugeneraal leger...quote:Op zaterdag 26 mei 2012 21:28 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klopt, maar tja, eenheid van tenue hè?
ben het met je eens hoorquote:Op zaterdag 26 mei 2012 21:35 schreef thesystem het volgende:
[..]
En dat bedoel ik met het bureaugeneraal leger...
Wat is belangrijker..hoe je operatie loopt of hoe je er uit ziet?
Eenheid van tenue mn kont in t veld![]()
zolang je in DPM loopt en wat je voor de rest hebt aan uitrusting,,,
Helaas....verschillende materialen. De een is van nomex de ander niet. Tevens de dikte van het stof en de vorm van de zakken (dus de zutzooi wat je erin kunt stoppen...)quote:
um. iets duidelijker svp. ECHTE verschillen behalve huilhuil ik mis een zakjequote:Op zaterdag 26 mei 2012 22:15 schreef thesystem het volgende:
[..]
Helaas....verschillende materialen. De een is van nomex de ander niet. Tevens de dikte van het stof en de vorm van de zakken (dus de zutzooi wat je erin kunt stoppen...)
Gratis bier?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 22:36 schreef Erasmo het volgende:
Avond.
Neem er allemaal maar eentje van mij, met dank aan de C1000
Vlamwerend materiaal? Dat vind ik toch best belangrijk?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 22:48 schreef Esses het volgende:
[..]
um. iets duidelijker svp. ECHTE verschillen behalve huilhuil ik mis een zakje
en er bestaat echt een niet brandwerend vliegeroveral?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 22:56 schreef thesystem het volgende:
[..]
Vlamwerend materiaal? Dat vind ik toch best belangrijk?
Daar is het ding immers voor....
Misschien een beetje onduidelijk, maar met de kazerne afgaan, bedoel ik het veld in gaanquote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:18 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Wait wuth?
Dus die dingen enkel en alleen voor op de kazerne zelf?
Brandwerend niet....wel vlamwerend...quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:19 schreef Esses het volgende:
[..]
en er bestaat echt een niet brandwerend vliegeroveral?
Je zit op een eiland aan het water met een bootgroep op dezelfde basis... Waar denk je dat jungleboots uitermate geschikt voor zijn..quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:25 schreef Remco026 het volgende:
[..]
Misschien een beetje onduidelijk, maar met de kazerne afgaan, bedoel ik het veld in gaan
Ik weet het, prima geschikt voor het amfibisch gedeelte, want het schijnt dat ze lekker snel drogen, echter het is niet toegestaanquote:Op zondag 27 mei 2012 10:38 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Je zit op een eiland aan het water met een bootgroep op dezelfde basis... Waar denk je dat jungleboots uitermate geschikt voor zijn..
Even ter verduidelijking, jungleboots op de kazerne of de zwarte kisten op de kazerne?quote:Op zondag 27 mei 2012 12:05 schreef Remco026 het volgende:
[..]
Ik weet het, prima geschikt voor het amfibisch gedeelte, want het schijnt dat ze lekker snel drogen, echter het is niet toegestaan
heerlijk toch?!quote:
Jungleboots op de kazernequote:Op zondag 27 mei 2012 13:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Even ter verduidelijking, jungleboots op de kazerne of de zwarte kisten op de kazerne?
Competentiegericht lerenquote:Op zondag 27 mei 2012 14:40 schreef samthegreat5 het volgende:
Nutteloze portfolio-opdrachten maken voor de uni
''Sterkte-zwakteananalyse van studievoortgangcompetenties''..
Competentie gericht functies krijgenquote:
Een spiegel heb ik al.quote:Op zondag 27 mei 2012 15:37 schreef Esses het volgende:
Het schijnt zelfreflectie mogelijk te maken. Althans dat zegt de baas.
Ik keur het dragen van jungleboots op de kazerne niet af. Ik keur iets anders afquote:
Zijn post goed lezen:quote:
Jungleboots moeten uit als ze de kazerne afgaan???quote:Op zaterdag 26 mei 2012 13:16 schreef Remco026 het volgende:
Die Magnums heb ik ook nog een paar van staan. Ik gebruik ze als we weer een lesje hindernisbaan hebben.
Jij moet dan mijn posts goed lezen, ik geef later al niet voor niets aan "ik keur het dragen van jungleboots op de kazerne niet af. Ik keur iets anders afquote:Op zondag 27 mei 2012 18:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zijn post goed lezen:
[..]
Jungleboots moeten uit als ze de kazerne afgaan???
Kutboek.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:07 schreef samthegreat5 het volgende:
Boeken besteld.
http://www.amazon.com/The(...)9-1815/dp/078672028X
Zal de nuance anders leggen... Jungleboots alleen op de kazerne...quote:Op zondag 27 mei 2012 19:06 schreef thesystem het volgende:
[..]
Maar wel fijne schoenen! Zeker als het die zwarte Altama's betreft!
Hahaha dat maakt me niks uit waar die dingen gedragen worden..ik draag ze als ik wilquote:Op zondag 27 mei 2012 19:21 schreef Esses het volgende:
[..]
Zal de nuance anders leggen... Jungleboots alleen op de kazerne...
Niet al te tof, nee.quote:Op zondag 27 mei 2012 13:42 schreef system_overload het volgende:
hoi,al mijn spullen zijn weg en jullie waren nergens
Dat mens heeft gaandeweg het verhaal wel een keer of vier aangepast, lekker betrouwbaar allemaal.quote:Op zondag 27 mei 2012 21:35 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Niet al te tof, nee.
Maar stiekem wel grappig.
Hmmmm, Typisch NL weer....waar liepen de amerikanen dan op in Vietnam.....? Yeah...Jungle bootsquote:Op zondag 27 mei 2012 21:38 schreef Remco026 het volgende:
Gezien de kleine discussie over wat ik nu bedoelde met die jungleboots zal ik hem nog maar een keer verduidelijken.
We hebben jungleboots verstrekt gekregen en we mogen ze dragen, nu ook al ivm inlopen.
Maar als we op oefening gaan, moeten de zwarte kisten weer aan. Dit ivm de steun aan je enkels die je dus totaal niet hebt bij die jungleboots.
Een bijzondere beslissing...quote:Op zondag 27 mei 2012 21:38 schreef Remco026 het volgende:
Gezien de kleine discussie over wat ik nu bedoelde met die jungleboots zal ik hem nog maar een keer verduidelijken.
We hebben jungleboots verstrekt gekregen en we mogen ze dragen, nu ook al ivm inlopen.
Maar als we op oefening gaan, moeten de zwarte kisten weer aan. Dit ivm de steun aan je enkels die je dus totaal niet hebt bij die jungleboots.
Ze was niet de makkelijkste als ik het zo lees, maar iemand achterlaten is wel echt heel kwalijk.quote:Op zondag 27 mei 2012 21:34 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Niet zo integer van de R&P jongens en meiden
Heb het even vluchtig bekeken, maar dat somt het wel zo'n beetje op ja. Samen uit samen thuis, al moet je ze naar huis trappen.quote:Op zondag 27 mei 2012 22:14 schreef EllaN het volgende:
[..]
Ze was niet de makkelijkste als ik het zo lees, maar iemand achterlaten is wel echt heel kwalijk.
Weet niet of die regel van de KL of van de Marns afkomt, twee weken terug hadden we een voorlichting van de cdt van rotatie 8 die in april zijn teruggekomen en die hadden precies dezelfde regel.quote:Op zondag 27 mei 2012 22:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een bijzondere beslissing...![]()
Als ik mijn logica erop los zou laten zou het net andersom geweest zijn, maar dit zal wel door een officier uitgedokterd zijn en doorgaans staat dat haaks op mijn oplossing.
Nu is het wachten tot de helft van de club gerepat wordt met trenchfoot...![]()
Ik vind het raar, je krijgt die schoenen ivm de omstandigheden maar je mag ze alleen op de kazerne dragen, daarbuiten moet je de "normale" schoenen aan... Doe dan gewoon standaard de zwarte kisten.quote:Op zondag 27 mei 2012 22:19 schreef Remco026 het volgende:
[..]
Weet niet of die regel van de KL of van de Marns afkomt, twee weken terug hadden we een voorlichting van de cdt van rotatie 8 die in april zijn teruggekomen en die hadden precies dezelfde regel.
Onder het mom van ik ben niet nieuwsgierig, maar wil wel alles weten, (en nu ik achter me laptop zit) toch ff loeren.quote:
Whahaha, maak je klaar voor het lezen van 5!!! topics.quote:Op zondag 27 mei 2012 23:14 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Onder het mom van ik ben niet nieuwsgierig, maar wil wel alles weten, (en nu ik achter me laptop zit) toch ff loeren.
die moet ik maar ff lezen, volgens mij is het deel waar de rel begint verwijdert..quote:Op zondag 27 mei 2012 23:16 schreef Esses het volgende:
[..]
Whahaha, maak je klaar voor het lezen van 5!!! topics.
Overigens, in FB aldaar staan een aantal goeie samenvattingen van mijn hand
Overigens, ik heb een note maar geen zin om te betalenWelke mod (aangezien ik hier het meest post) zou mij willen aanspreken op het slechte gedrag waar ik die aan verdient heb...
Je zal wel een mod geflitst hebben.quote:Op zondag 27 mei 2012 23:16 schreef Esses het volgende:
Overigens, ik heb een note maar geen zin om te betalenWelke mod (aangezien ik hier het meest post) zou mij willen aanspreken op het slechte gedrag waar ik die aan verdient heb...
Nee, had hem al VOORDAT ik daar ging posten.quote:Op zondag 27 mei 2012 23:21 schreef EllaN het volgende:
Volgens mij hadden ze het over notes voor ramptoeristen, wellicht ben jij er 1 van?
Omdat dat je kut popo bent. DUH!quote:Op zondag 27 mei 2012 23:23 schreef Esses het volgende:
[..]
Nee, had hem al VOORDAT ik daar ging posten.
Dus?quote:Op zondag 27 mei 2012 23:26 schreef Esses het volgende:
Ik ben geen kut popo. Ik ben kut popo met een militaire status!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |