Alderweireld is twee jaar jonger dan Vertonghen he, komt wel goed met hem.quote:Op donderdag 24 mei 2012 14:17 schreef Littlerabbit het volgende:
Maar jij hebt dan ook wel teveel vertrouwen in de jeugdspelersIk zie in Alderweireld nou niet echt de speler die de verdedigende linie op sleeptouw neemt als meest ervaren speler.
Ik denk niet dat Vertonghen een verlenging wilde, er was al sprake van dat hij vorig seizoen weg zou gaan, voor een verlenging zijn 2 partijen nodig.quote:Op donderdag 24 mei 2012 14:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
5 miljoen voor Narsingh is niet veel, als Ajax dat laat lopen is het imo zeer dom. Als er 7,7 miljoen voor Tadic (duidelijk minder potentieel dan Narsingh) wordt betaald en 9-12 miljoen voor John (Narsingh wordt door van Marwijk als de betere beoordeeld, hoewel John nog wel wat jonger is), dan is 5 miljoen een meer dan prima bedrag.
Verder is dat hele probleem met Vertonghen natuurlijk veroorzaakt door slecht bestuur; ze hadden in een véél eerder stadium zijn contract moeten openbreken en verlengen, dan had je nu een fantastische situatie gehad voor Ajax. Het lijkt dat ze dit ondertussen wel wat beter begrijpen, gezien de ontwikkelingen met o.a. Boilesen en Alderweireld.
Vertonghen wil gewoon weg, die is niet te houden. Vorig seizoen zou hij er al eigenlijk niet meer zijn maar is gebleven omdat De Boer hem overtuigd heeft dat hij zijn spel nog kon verbeteren. Je kan zulke spelers gewoonweg niet houden, je moet ze ook willen verkopen als ze veel waard zijn met nog wat contract erop, als je hem nu houdt dan verdien je straks niets op hem.quote:Op donderdag 24 mei 2012 14:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
5 miljoen voor Narsingh is niet veel, als Ajax dat laat lopen is het imo zeer dom. Als er 7,7 miljoen voor Tadic (duidelijk minder potentieel dan Narsingh) wordt betaald en 9-12 miljoen voor John (Narsingh wordt door van Marwijk als de betere beoordeeld, hoewel John nog wel wat jonger is), dan is 5 miljoen een meer dan prima bedrag.
Verder is dat hele probleem met Vertonghen natuurlijk veroorzaakt door slecht bestuur; ze hadden in een véél eerder stadium zijn contract moeten openbreken en verlengen, dan had je nu een fantastische situatie gehad voor Ajax. Het lijkt dat ze dit ondertussen wel wat beter begrijpen, gezien de ontwikkelingen met o.a. Boilesen en Alderweireld.
quote:Op donderdag 24 mei 2012 14:49 schreef The_Groove het volgende:
Was bezig om de OP op te leuken met wat gifjes - kwam ik deze tegen![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 24 mei 2012 14:51 schreef Littlerabbit het volgende:
De Jong en Eriksen doen wel alles samen he. Wat zal Tyron een hekel aan De Jong hebben
[..]
Zelf zei Vertonghen dit:quote:Op donderdag 24 mei 2012 14:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Vertonghen een verlenging wilde, er was al sprake van dat hij vorig seizoen weg zou gaan, voor een verlenging zijn 2 partijen nodig.
5 miljoen in deze tijd blijft veel geld om een nog 1 jarig contract af te kopen, leuke speler maar als hij niet komt ook geen enorm drama.
Goede vervanging van Vertonghen is veel belangrijker
Je weet niet echt de precieze inhoud van de gesprekken, maar in ieder geval resulteerde het niet in het gevoel bij Vertonghen dat Ajax hem coute que coute wilde behouden.quote:Vrijdag hekelde Vertonghen nog de houding van Ajax. "Er is wel gesproken over contractverlenging, maar dat stelde niet echt veel voor", zei hij toen tegen AT5. "Misschien vindt Ajax het wel prima als ik vertrek, dat weet ik niet. Maar ik denk dat ik in de komende tijd wel een mooie transfer kan maken."
Het is duidelijk dat hij nu niet meer te behouden is, ik vind dat het contract in een eerder stadium had moeten worden verlengd (dan wel een vergaande poging tot). Verder ben ik op dit moment ook voor een verkoop. Het is niet zo dat Ajax met Vertonghen sowieso volgend jaar kampioen wordt, of zonder Vertonghen sowieso niet. Dus het argument dat die 9-12 miljoen wel terugverdiend worden door het behalen van de CL gaat niet op. Hoe zit dat in de Economie? Verwachte waarde x kans? Als Vertonghen de kans met 10% verhoogt, en een CL levert 15 miljoen op, dan is het behoudt van Vertonghen dus zo'n 1,5 miljoen waard getallen uit de lucht gegrepen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 14:39 schreef Burrito het volgende:
[..]
Vertonghen wil gewoon weg, die is niet te houden. Vorig seizoen zou hij er al eigenlijk niet meer zijn maar is gebleven omdat De Boer hem overtuigd heeft dat hij zijn spel nog kon verbeteren. Je kan zulke spelers gewoonweg niet houden, je moet ze ook willen verkopen als ze veel waard zijn met nog wat contract erop, als je hem nu houdt dan verdien je straks niets op hem.
Vorig jaar april mei zegt ze. Geloof er dan weinig vanquote:
Vrij ranzig ja...quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:01 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Vorig jaar april mei zegt ze. Geloof er dan weinig vanof moet na 15 mei geweest zijn. Zijn wel smerig zijn... Je gaat toch geen trio met je broer doen.
quote:Op donderdag 24 mei 2012 14:55 schreef The_Groove het volgende:
Droom scenario is Jantje gewoon een topsalaris van 1.5m per jaar geven met flinke bonussen en 4 jaar erbij. 1 seizoen schitteren met Ajax in Europa en dan voor 25 miljoen verkopen
12 miljoen Euro is een mooi bodtwitter:guardian_sport twitterde op donderdag 24-05-2012 om 18:14:35#Tottenham close to landing £9.6m Jan Vertonghen from Ajax http://t.co/TDlV5B1X via @guardian #thfc reageer retweet
Ik vrees met wat voor opvolger ze voor hem aankomenquote:Op donderdag 24 mei 2012 18:20 schreef Tarado het volgende:
[..]12 miljoen Euro is een mooi bodtwitter:guardian_sport twitterde op donderdag 24-05-2012 om 18:14:35#Tottenham close to landing £9.6m Jan Vertonghen from Ajax http://t.co/TDlV5B1X via @guardian #thfc reageer retweet
Ik neem aan dat Toby gewoon de nieuwe leider van de verdediging wordt en dat ernaast een jonge talentvolle verdediger komt te staan die zich dan weer kan optrekken aan Toby. Onze filosofie!quote:Op donderdag 24 mei 2012 18:32 schreef vincerusso het volgende:
[..]
Ik vrees met wat voor opvolger ze voor hem aankomen
Tsja, onvervangbaar. Kan alleen maar tegenvallen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 18:32 schreef vincerusso het volgende:
[..]
Van Rhijn, Boilesen, Denswil evt. Blind genoeg keus op die positie iig.quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:11 schreef davihaa het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Toby gewoon de nieuwe leider van de verdediging wordt en dat ernaast een jonge talentvolle verdediger komt te staan die zich dan weer kan optrekken aan Toby. Onze filosofie!
Ach, Ajax had toch ook geen vervanger voor Suarez?quote:Op donderdag 24 mei 2012 18:32 schreef vincerusso het volgende:
[..]
Geüpload door 3FMVid op 5 jun 2011quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:01 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Vorig jaar april mei zegt ze. Geloof er dan weinig vanof moet na 15 mei geweest zijn. Zijn wel smerig zijn... Je gaat toch geen trio met je broer doen.
Ik verwacht veel speeltijd voor Blind centraal.quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:21 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Van Rhijn, Boilesen, Denswil evt. Blind genoeg keus op die positie iig.
Ook wel is anders geweest.
Ach ja, als je spelers als Nuytinck of Moisander wilt halen dan kun je net zo goed Blind, Denswil of Boilesen daar laten spelen. Vertonghen is pas 2 seizoenen daar zo tering goed, daarvoor speelde die ook al 3 seizoenen he. Gewoon jeugdspelers de kans geven.quote:Op donderdag 24 mei 2012 14:17 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ja maar binnenlandse transfers als het nog om een Engelsman draait ook valt niet te vergelijken.
[..]
Maar jij hebt dan ook wel teveel vertrouwen in de jeugdspelersIk zie in Alderweireld nou niet echt de speler die de verdedigende linie op sleeptouw neemt als meest ervaren speler.
op Boilesen reken ik niet meer . en Blind... ai...quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:21 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Van Rhijn, Boilesen, Denswil evt. Blind genoeg keus op die positie iig.
Ook wel is anders geweest.
Was jij niet ook de persoon die Boerrigter nooit meer in het Ajax shirt zag terugkeren?quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:00 schreef vincerusso het volgende:
[..]
op Boilesen reken ik niet meer . en Blind... ai...
als je wat weet over rugklachten was die kans best aanwezig. en nu heeft die weer last.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:08 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Was jij niet ook de persoon die Boerrigter nooit meer in het Ajax shirt zag terugkeren?
Zijn je al Ajax spelers opgevallen met een slechte mentaliteit? Ik weet dat je daar ook heel alert op bent.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:16 schreef vincerusso het volgende:
[..]
als je wat weet over rugklachten was die kans best aanwezig. en nu heeft die weer last.
en dat Boilesen op z,on jonge leeftijd al de nodige blessures heeft is zorgwekkend
Wielebiel en Blind die niet voor hun sport leven?quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:19 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Zijn je al Ajax spelers opgevallen met een slechte mentaliteit? Ik weet dat je daar ook heel alert op bent.
Waarom leeft Blind niet voor de sport?quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:22 schreef vincerusso het volgende:
[..]
Wielebiel en Blind die niet voor hun sport leven?
overgewichtquote:Op donderdag 24 mei 2012 20:27 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Waarom leeft Blind niet voor de sport?
Jij weet meer?quote:
quote:Zeven Ajax-spelers hadden eerder dit seizoen overgewicht
Tijdens dit seizoen hadden zeven spelers van Ajax overgewicht. Ajax-trainer Frank de Boer heeft dat in gesprek met Voetbal International laten weten. Onder meer clubtopscorer Miralem Sulejmani was te zwaar.
"Lorenzo Ebecilio, Miralem Sulejmani, Theo Janssen, Jeroen Verhoeven, Dmitri Bulykin en Thulani Serero. Kolbeinn Sigthorsson heeft ook nog even een te hoog vetpercentage gehad", zo vertelde De Boer tegen het weekblad. Het liep echter goed af voor de spelers.
"Ik heb tegen de spelers met een te hoog vetpercentage gezegd: bij de volgende meting zie ik een dalende lijn, anders kom je aan de beurt. Dan hadden ze zich alsnog kunnen melden voor extra trainingen. Gelukkig is dat niet nodig geweest", zo vervolgde De Boer.
Volgens De Boer hadden in het verleden meer Ajax-spelers last van overgewicht. "Al jaren zeggen de artsen van Ajax dat spelers die van buitenaf komen, aanvankelijk een hoger vetpercentage hebben dan we gewend zijn. Dat heeft dus al langer de aandacht", aldus De Boer. "Al reageert ieder lichaam anders op voedsel. De ene speler moet zijn hele carrière vechten om op gewicht te blijven, de ander kan vreten wat hij wil zonder dat je het ooit zult zien."
Behalve wat jordi zegt hierboven...quote:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=165945quote:'Ajax is vooralsnog de enige club die een bod op hem heeft gedaan'
Donderdag, 24 mei 2012 om 21:25
SC Heerenveen wil Luciano Narsingh in de zomer maar al te graag verkopen. De aanvaller, die kans maakt op EK-deelname met Nederland, heeft een contract tot medio 2013 en ziet een nieuwe verbintenis niet zitten. "Luciano is net als Bas Dost niet te houden", geeft voorzitter Robert Veenstra aan in gesprek met NUsport. "Sterker nog, we wíllen hem niet eens houden."
"Daarin zijn we heel transparant geweest; hij had de keuze tussen verlengen of verkocht worden", geeft de hoogste sportbestuurder van de Friezen aan. "Nu hij niet wil verlengen, gaan we hem verkopen. Ajax is vooralsnog de enige club die een bod op hem heeft gedaan, maar dat voldeed niet aan onze eisen."
Veenstra aast ook op een lucratieve verkoop van Oussama Assaidi, die heeft laten weten niet te willen blijven als Dost en Narsingh vertrekken. "Wij zijn bereid om Oussama voor de juiste prijs te verkopen", zegt Veenstra. "We hebben al wat opvolgers voor Luciano en hem op het oog. Als alle spelers komen die wij willen, kan onze nieuwe voorhoede in potentie wedijveren met die van vorig seizoen."
WAT DANquote:Op donderdag 24 mei 2012 14:51 schreef Littlerabbit het volgende:
De Jong en Eriksen doen wel alles samen he. Wat zal Tyron een hekel aan De Jong hebben
[..]
Vind je? Ik kan een wedstrijd herinneren waar hij expres alle ruimte kreeg en al zijn 100000 "voorzetten" de tweede ring in kreeg. Hij heeft inderdaad wel een goede lange pass en een behoorlijk schot.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:48 schreef Catch22- het volgende:
alderweireld is aanvallend ook vaardig. in de winterstop heeft iedereen wel door dat hij een leider is.
Ach, dat flikt Heerenveen iedere keer (Sulejmani, Dost)quote:Op vrijdag 25 mei 2012 05:20 schreef Shreyas het volgende:
Sowieso is het een beetje triest dat Heerenveen zo veel vraagt voor Narsingh die nog maar 1 jaar een contract heeft. Ze weten dat Ajax al 2 keer op rij CL speelt en dus flink wat geld heeft dus gaan ze maar belachelijk bedragen eisen. Daar moeten we natuurlijk niet in trappen.
quote:Aissati kan drie jaar bijtekenen
Ismail Aissati (23) kan zijn aflopende contract bij Ajax verlengen. De Amsterdamse club deed de middenvelder een aanbieding voor drie jaar. Aissati moet – net als Miralem Sulejmani – wel inleveren ten opzichte van zijn huidige salaris en heeft het voorstel in beraad.
De poging van Ajax om de kleine Utrechter langer te binden, is een groot compliment, omdat hij aan het begin van het seizoen nog was veroordeeld tot Jong Ajax. Maar Aissati knokte zich terug en had een groot aandeel in de 31e Amsterdamse landstitel.
Nouja, hij is wel redelijk snel, sterk en heeft een goed schot. Die voorzetten kan hij nog aan werken.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 02:21 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Vind je? Ik kan een wedstrijd herinneren waar hij expres alle ruimte kreeg en al zijn 100000 "voorzetten" de tweede ring in kreeg. Hij heeft inderdaad wel een goede lange pass en een behoorlijk schot.
Is gewoon een aderlating Vertonghen weg, Alderweireld kan nog wel groeien en verdedigingsleider worden, ik zie op de plek van Vertonghen liever een talent dan een type als Moisander.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 09:33 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Nouja, hij is wel redelijk snel, sterk en heeft een goed schot. Die voorzetten kan hij nog aan werken.
Jantje is alleen een stuk technischer dan Toby.
12 miljoen laten lopen zodat we ietsje meer kans hebben om CL voetbal te halen wat ons zo'n 13-15 miljoen oplevert. Goed bezig man.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:16 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Als Jan zelf nog een jaar wilt blijven, gewoon lekker laten doen, dat geldverlies compenseer je dik met CL voetbal
precies,quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:54 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
12 miljoen laten lopen zodat we ietsje meer kans hebben om CL voetbal te halen wat ons zo'n 13-15 miljoen oplevert. Goed bezig man.
Deze gozer is zo achterlijk somsquote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:16 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Als Jan zelf nog een jaar wilt blijven, gewoon lekker laten doen, dat geldverlies compenseer je dik met CL voetbal
Ha buurman. Net verlengd op 428quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:53 schreef Okian het volgende:
En we hebben weer verlengd, volgend seizoen gewoon nog aanwezig op vak 429
Eerste ring begint met een 1quote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:33 schreef Helpmefok het volgende:
Waarom hebben ze die vakken niet gewoon genummerd van 1 tot 100 ofzo (aanvankelijk van hoeveel vakken er zijn) in plaats van dit rare systeem
Kunnen we er nog 2 ringen tussen proppen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:33 schreef Helpmefok het volgende:
Waarom hebben ze die vakken niet gewoon genummerd van 1 tot 100 ofzo (aanvankelijk van hoeveel vakken er zijn) in plaats van dit rare systeem
En waarom springen ze ineens van 100'tallen naar 400'tallen?
Vragen, vragen...
aldus voetbalzonequote:De onderhandelingen tussen Ajax en Tottenham Hotspurs aangaande de transfer van Jan Vertonghen, zitten in de afrondende fase. Volgens de Britse staatsomroep BBC heeft een woordvoerder van de Amsterdamse club heeft laten weten dat hij ‘snel’ een akkoord verwacht. “Jan verdient een transfer naar een grote competitie en hij wil graag naar the Spurs.”
quote:Vertonghen: "Ook Arsenal wil me hebben"
Niet alleen Tottenham Hotspur, maar ook Arsenal blijft geïnteresseerd in Jan Vertonghen. De Belgische verdediger hoopt op de Spurs, maar de onderhandelingen verlopen zeer moeizaam.
"Ik heb meerdere malen gezegd dat Tottenham mijn eerste keus is, maar de onderhandelingen vlotten niet", zegt hij aan het Engelse The Daily Star. "Ajax wil zo veel als mogelijk voor me ontvangen, terwijl Tottenham juist geen cent te veel wil betalen. Ik hoop dat het nog rond komt."
"Maar ook Arsenal wil me hebben", vervolgt de Belg, die zich met de Rode Duivels voorbereidt op de oefeninterland tegen Montenegro. "Arsenal is een optie als de deal met Spurs niet doorgaat. Ajax vraagt vijftien miljoen voor me, dat is veel geld voor iemand met een contract voor nog een jaar."
Iets wat Vertonghen donderdag al zei in Belgische media herhaalt hij vrijdag in het vraaggesprek met de Engelse krant. "Engeland is mijn gedroomde competitie. Als het nodig is, dien ik mijn contract bij Ajax uit en vertrek ik met een vrije transfer."
http://www.voetbalprimeur(...)l_wil_me_hebben.html
Het is in deze tijden ook wel erg onrealistisch van Ajax om 15 miljoen voor een speler met nog maar een eenjarig contract te vragen.quote:
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 19:46 schreef Reemi het volgende:
Ik had Arsenal eigenlijk een mooiere club gevonden voor Jan.
Arsenal, wat een kutclub is dat zeg.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 19:46 schreef Reemi het volgende:
Ik had Arsenal eigenlijk een mooiere club gevonden voor Jan.
Vragen mag altijd, of je het krijgt is wat anders, ik vind 12 miljoen al een mooi bedrag, dat staat al dus wie weet komt er nog wat bijquote:Op vrijdag 25 mei 2012 18:15 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Het is in deze tijden ook wel erg onrealistisch van Ajax om 15 miljoen voor een speler met nog maar een eenjarig contract te vragen.
Denk je niet dat clubs gewoon een vraagprijs hebben voor een speler en dat het niet uitmaakt of een club CL speelt of niet bij het betalen van die som? Ajax vraagt 15 miljoen voor een nog 1 jaar durend contract, zowel aan Tottenham als aan Arsenal. Heerenveen zal heus niet aan PSV en Fulham een minder bedrag vragen dan aan Ajax.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 05:20 schreef Shreyas het volgende:
Sowieso is het een beetje triest dat Heerenveen zo veel vraagt voor Narsingh die nog maar 1 jaar een contract heeft. Ze weten dat Ajax al 2 keer op rij CL speelt en dus flink wat geld heeft dus gaan ze maar belachelijk bedragen eisen. Daar moeten we natuurlijk niet in trappen.
Tom de mul, Daniel de ridder, ..quote:Op zaterdag 26 mei 2012 11:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ajax heeft wel het voordeel dat veel spelers die het bij Ajax goed doen ook gewoon top worden bij hun nieuwe club. Van der Vaart, Sneijder, Suarez, Huntelaar, Vermaelen, Nigel de Jong, maar ook in mindere mate spelers als Emanuelson en Heitinga: allemaal bewijzen ze zich ook in de grote Europese competities. Een topspeler van Ajax kopen is zo ongeveer een garantie op een succesvolle aankoop. Daarom vind ik dat Ajax ook best de hoofdprijs mag vragen.
Die waren niet top bij Ajax.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 13:48 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Tom de mul, Daniel de ridder, ..
Waar staat dat?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 14:02 schreef wieisboos het volgende:
Anita én Siem afgevallenAnita had ik niet verwacht..
quote:
twitter:eredivisielive twitterde op zaterdag 26-05-2012 om 14:00:30Anita, S de Jong Lens en Maher zijn afgevallen bij #Oranje. De definitieve selectie voor het #EK2012 bestaat uit 20 veldspelers en 3 keepers reageer retweet
Teletekst, willems en bouma erbijquote:
Achja nl wint toch niet dus geen huldiging in Amsterdam, en mochten ze 2e worden dan een huldiging in rotterdam, die doen dat vakerquote:
Er is geen plek voor Anita op het middenveld en Bert heeft besloten hem niet als LB te gaan gebruiken. Logische keuze dus.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 14:09 schreef DaveDave09 het volgende:
Echt waar.. willems en bouma over anita.. pfft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |