Oh ok, interessant. Ik studeer ook biologie, alleen nog niet echt georiënteerd op een richting (behalve medisch). Was cognitieve neurowetenschappen je master ofzo?quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:39 schreef xienix84 het volgende:
[..]
Biologie. Vanuit daar naar de cognitieve neurowetenschappen, en vervolgens een PhD met een groot deel neuroimaging-methoden icm sensorische processen. Het heeft even geduurd, maar inmiddels mijn plekje wel gevonden.
Ja, precies. Tijdens biologie wel neurowetenschappen gedaan (en allerlei andere dingen) maar voornamelijk moleculair.quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:41 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Oh ok, interessant. Ik studeer ook biologie, alleen nog niet echt georiënteerd op een richting (behalve medisch). Was cognitieve neurowetenschappen je master ofzo?
Oral session 1 staat er ondertussen trots bijquote:Op donderdag 28 juni 2012 16:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]conferenties zijn een groot gat op mijn CV... ben wel veel naar meetings geweest van een groot netwerk maar dat is toch anders.
Als in, de CNS master van het Donders?quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:39 schreef xienix84 het volgende:
[..]
Biologie. Vanuit daar naar de cognitieve neurowetenschappen, en vervolgens een PhD met een groot deel neuroimaging-methoden icm sensorische processen. Het heeft even geduurd, maar inmiddels mijn plekje wel gevonden.
Ik vind het al doodeng om voor een groep mensen die ik ken te praten, en heb op conferenties (die weinigen die ik bezocht heb) altijd het idee dat er veel te veel slimme mensen rondlopen. En dat ik daar met mijn broddelwerkjes niet aan hoef te komen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:51 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Oral session 1 staat er ondertussen trots bijTenminste, zodra ik de CV een update geef. Het is toch wel handig hoor. Heb je de kans je gezicht eens te laten zien, en wat te netwerken. Ik hoorde bijv van mijn supervisor dat de moderator van de sessie waar ik in zat heel tevreden/blij was met m'n praatje. Toch leuk om te horen
Het werkt buiten Nederland sowieso wat anders he. Hier is het een baan. In andere landen moet je vaak collegegeld betalen, en krijg je als je geluk hebt een beurs.quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:44 schreef motorbloempje het volgende:
Vraagje over het zoeken van funding (in de sociale hoek):
Het ligt voor de hand dat we (mijn man en ik) in het VK willen blijven. Omdat ik niet alleen hier ben is een beetje goed plannen en nadenken over de toekomst cruciaal voor ons beider levensgeluk. Hij is al helemaal met mij meegekomen voor dit volle jaar en wil ook dolgraag blijven, maar aangezien hij ook wat te zeggen heeft over de locatie én werk moet kunnen vinden (werkt nu nog tijdelijk voor zijn Nederlandse baas op afstand (IT)) zijn er restricties als het gaat om mogelijkheden. Ik zal dus als het éven kan op zoek gaan naar specifieke universiteiten met grotere onderzoeksgroepen in mijn veld waar wellicht een plekje is voor mijn ideeën. Maar dan? Ik heb bijvoorbeeld Durham gezien als erg goede optie: groot team, brede onderwerpen met zeker ruimte voor mijn (idee voor een) insteek, maar als ze geen directe positie (met funding) open hebben staan: hoe pak je dat dan aan?
Een PhDplek zonder funding (die ook basislevensonderhoud dekt) is geen optie dus het is dát of na mijn MSc (voorlopig) een baan zoeken, maar ik wil er toch wel voor gaan zoals het er nu naar uit ziet (we praten na de MSc wel verder). Zoek je dan eerst eventuele interesse voor een project bij een instelling of ga je eerst op zoek naar bronnen voor sponsoring zodat je daarmee bij de instelling aan kunt tonen dat je ideeën financieel ondersteund gaan/kunnen worden?
Kloptquote:Op donderdag 28 juni 2012 16:55 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Het werkt buiten Nederland sowieso wat anders he. Hier is het een baan. In andere landen moet je vaak collegegeld betalen, en krijg je als je geluk hebt een beurs.
Je kan ook altijd nog een bank berovenquote:Op donderdag 28 juni 2012 16:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Kloptdaarom begin ik ook zo vroeg mogelijk met het inwinnen van informatie en het bekijken van de opties. Daarom is ook zonder funding een PhD doen uitgesloten voor mij (tenzij er ergens een verre oudtante dood gaat die mij een som geld nalaat!
)
Nee in Utrecht, waar ik ook biologie heb gestudeerd.quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:52 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Als in, de CNS master van het Donders?
Ohja, daar heb je ook een CNSquote:Op donderdag 28 juni 2012 16:57 schreef xienix84 het volgende:
[..]
Nee in Utrecht, waar ik ook biologie heb gestudeerd.
quote:Op donderdag 28 juni 2012 20:51 schreef Quoi het volgende:
Wat is het hier weer gezellig druk![]()
Vandaag alle goedkeuringen van de leescommissie binnenMorgen een eerste poging doen om bij de pedel een datum te gaan prikken. Wow, wat wordt het echt! Eigenlijk is die titel al in the pocket, alleen nog even een beetje ouwehoeren op de dag zelf daar zal ik op veel momenten anders over gaan denken, maar laat mij maar
Veel tijd om erop te proosten heb ik niet, zit hier tegen een deadline aan te tikken.....
Ik verlang ook naar dat momentquote:Op donderdag 28 juni 2012 20:51 schreef Quoi het volgende:
Wat is het hier weer gezellig druk![]()
Vandaag alle goedkeuringen van de leescommissie binnenMorgen een eerste poging doen om bij de pedel een datum te gaan prikken. Wow, wat wordt het echt! Eigenlijk is die titel al in the pocket, alleen nog even een beetje ouwehoeren op de dag zelf daar zal ik op veel momenten anders over gaan denken, maar laat mij maar
Veel tijd om erop te proosten heb ik niet, zit hier tegen een deadline aan te tikken.....
Dat komt! Stug volhoudenquote:
Vooral veel bčta's geloof ik. Geloof dat ik een van de weinige sociale wetenschappers ben...quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:29 schreef motorbloempje het volgende:
Hangen hier overigens vooral bčta's rond of ook sociaal wetenschappers en ander alfa/gamma tuig?
Ik vind mezelf ook een sociale wetenschapper... Maar ik werk aan kanker.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 03:50 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Vooral veel bčta's geloof ik. Geloof dat ik een van de weinige sociale wetenschappers ben...
Goed, maar wat studeer je dan aan kanker? (wat een rare zin...) voor mij ligt de grens van de sociale wetenschap zo ongeveer rond psychologie..quote:Op vrijdag 29 juni 2012 04:09 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ik vind mezelf ook een sociale wetenschapper... Maar ik werk aan kanker.
jeuh FSL for the winning!quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:23 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Specifiek, met resting state fMRI. Ik werk veel met FSL, en probeer te achterhalen wat de karakteristieken zijn van het resting state fMRI signaal. Ik help wel vaak mensen met de analyse van hun (cognitive) neuro data
Officieel ben ik ook een sociaal wetenschapper, een psycholoog, maar eigenlijk alle methoden en technieken die ik gebruik en de klinische doelgroep maakt dat het behoorlijk als beta of gamma uitgelegd kan worden.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 03:50 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Vooral veel bčta's geloof ik. Geloof dat ik een van de weinige sociale wetenschappers ben...
Ik vind het geweldigquote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:16 schreef Grumpey het volgende:
[..]
jeuh FSL for the winning!Alhoewel, er zijn dagen dat ik de grafische interface van Brainvoyager beter kan handelen
Ik doe voornamelijk patroon herkenning, het vergelijken van tumoren met normale cellen om aan de hand van de verschillen te achterhalen waarom een cel een kankercel wordt. Ik doelde dan ook niet op mijn achtergrond maar meer op mijn persoonlijkheid.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 04:29 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Goed, maar wat studeer je dan aan kanker? (wat een rare zin...) voor mij ligt de grens van de sociale wetenschap zo ongeveer rond psychologie..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |