Dan heb je je buikspieren wat meer belast dan normaal, zie het maar als een soort spierpijnquote:Op donderdag 24 mei 2012 08:43 schreef DJMO het volgende:
vraagje..
ik merk na gisteren dat als ik bijvoorbeeld hoest dat m'n buikspieren gevoelig zijn. kent iemand dat?
Hartstikke bedankt. Dan ga ik dit voortaan ook doen. Misschien helpt het, misschien niet. Maar het kan nooit kwaad. Nogmaals bedankt.quote:Op donderdag 24 mei 2012 08:10 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
meldt zich....gewoon je handen op je hoofd en je bovenlichaam naar links buigen, een seconde of 10 deze positie vasthouden en dan de andere kant...dit een keer of 3 herhalen
http://www.hiphardlopen.nl/index.php/jurkjes.htmlquote:Op donderdag 24 mei 2012 08:49 schreef Drassss het volgende:
[..]
Jurkje.. vast wel
15 kilometer inderdaad.
ja zoiets, het doet niet echt pijn ofzo, voel het ook alleen als ik m'n buik aanspan.quote:
Valt wel mee denk ik, maar je zal genoeg bekijks hebben dan denk ikquote:Op donderdag 24 mei 2012 08:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
http://www.hiphardlopen.nl/index.php/jurkjes.htmlBest leuk
Maar ziet er vast raar uit, een hardloopster in een jurkje
buik- en rugspieren trainen zou voor mij denk ik ook geen verkeerd idee zijn. Heb toch al last van een etterende rug (al komt er uit röntgenfotos niks naar voren ...)quote:Op donderdag 24 mei 2012 08:49 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Dan heb je je buikspieren wat meer belast dan normaal, zie het maar als een soort spierpijn![]()
Ik ben trouwens naast de looptraining ook bezig om mn buikspieren, rugspieren (+ alle andere spieren in mn torso te trainen).
zou niet weten waarom?, ik vind het wel cutequote:Op donderdag 24 mei 2012 08:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wel meteen 80 euro aftikkenquote:Op donderdag 24 mei 2012 08:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik zou niet alleen buik en rug doen. ik zou heel je "CORE" pakken. ook voor hardlopers belangrijkquote:Op donderdag 24 mei 2012 08:55 schreef DJMO het volgende:
[..]
buik- en rugspieren trainen zou voor mij denk ik ook geen verkeerd idee zijn. Heb toch al last van een etterende rug (al komt er uit röntgenfotos niks naar voren ...)
vanmiddag eens wat oefeningen uitzoeken en ze dan eens consequent gaan uitvoeren op de dagen dat ik niet loop. wat raad je me aan?quote:Op donderdag 24 mei 2012 08:57 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
ik zou niet alleen buik en rug doen. ik zou heel je "CORE" pakken. ook voor hardlopers belangrijk
Daar zit ik echt op te wachten iddquote:Op donderdag 24 mei 2012 08:54 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Valt wel mee denk ik, maar je zal genoeg bekijks hebben dan denk ik
in ieder geval: squats, (stiff legged)deadlifts, bench press. ik heb het schema wat ik gebruik nu niet in de buurtquote:Op donderdag 24 mei 2012 08:59 schreef DJMO het volgende:
[..]
vanmiddag eens wat oefeningen uitzoeken en ze dan eens consequent gaan uitvoeren op de dagen dat ik niet loop. wat raad je me aan?
Nou, ik ben ook nog maar net klaar met de 0-5km-lessen van Evy. heb daarna een weekje 5km-rondjes gelopen en als je dan met het 10km-schema begint zijn in elk geval de eerste twee weken niet zo intensief. De eerste keer dat ik mogelijk meer dan 5 kilometer loop in dit schema is in les 9 vn de 18. Daarna gaat het wel wat rapper, maar in principe begint het dus rustig. Ik bedoelde niet dat het een prima schema is voor de absolute beginner, omdat je toch die 5km al moet kunnen hardlopen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 07:53 schreef streamnl het volgende:
@mosselmosselsucces
Hoe bevalt de lessen van haar? Ik las ergens dat jij het een rustige opbouw vond. Dus jij vind het niet nodig om je benen te laten wennen. Over 1,5 week eens kijken hoe ik dat ervaar.
graag!quote:Op donderdag 24 mei 2012 09:01 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
in ieder geval: squats, (stiff legged)deadlifts, bench press. ik heb het schema wat ik gebruik nu niet in de buurtdus kan je van de overige oefeningen niet de benamingen geven. (mocht je het wel willen kan ik dat vanavond doen natuurlijk
)
Ik doe gewoon 'huis, tuin & keuken' oefeningen. Ik trek me aan mn armen op aan de schommel, die in de tuin staat en voor het slapen gaan druk ik me 25x op en doe ik 30x simpele buikspier oefeningenquote:Op donderdag 24 mei 2012 08:59 schreef DJMO het volgende:
[..]
vanmiddag eens wat oefeningen uitzoeken en ze dan eens consequent gaan uitvoeren op de dagen dat ik niet loop. wat raad je me aan?
dan zal ik die 30x simpele buikspier oefeningen vervangen door 3 x 1 minuut planken veel effectieverquote:Op donderdag 24 mei 2012 09:04 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ik doe gewoon 'huis, tuin & keuken' oefeningen. Ik trek me aan mn armen op aan de schommel, die in de tuin staat en voor het slapen gaan druk ik me 25x op en doe ik 30x simpele buikspier oefeningen
Ik vind eerlijk gezegd een rugtas vol water raarder eruit zien.quote:Op donderdag 24 mei 2012 08:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
datquote:Op donderdag 24 mei 2012 09:07 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik vind eerlijk gezegd een rugtas vol water raarder eruit zien.
Je gaat toch geen squats en deadlifts aanraden aan iemand die dat waarschijnlijk nog nooit heeft gedaan? Met squats en deadlifts moet je ongelofelijk uit kijken, die kunnen desastreus zijn voor je rug als je het niet goed uitvoert en de gemiddelde sportinstructeur weet er de ballen van.quote:
Ziet er heftig uit, zal het eens proberen, nooit gedacht dat ik planking zou gaan doenquote:Op donderdag 24 mei 2012 09:07 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
dan zal ik die 30x simpele buikspier oefeningen vervangen door 3 x 1 minuut planken veel effectiever
[ afbeelding ]
Die website!quote:Op donderdag 24 mei 2012 08:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Een camelback bedoel je?quote:Op donderdag 24 mei 2012 09:07 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Haha, doel je nu op mijn camelbakplan? Google maar eens op camelbak ultravest, zo ziet het eruit. Niet als 'een tas vol water' dus. En als ik lange afstanden loop en water nodig heb boeit het me écht niet hoe dat eruit ziet. Gaat om de functionaliteitquote:Op donderdag 24 mei 2012 09:07 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Maar, maar, als je dan langsloopt, dan moet ik echt omkijken en dan loop ik met m'n neus tegen een lantaarnpaal!quote:Op donderdag 24 mei 2012 08:14 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb zo'n ademend, gaas shirt van Adidas:
[ afbeelding ]
overweeg alleen nog zoiets (alleen dan een ander kleurtje):
[ afbeelding ]
Voor als 't echt warm wordt
dus ze moet de squats en deadlifts ( 2 van de belangrijkste core oefeningen wat mij betreft) maar nooit doen? neem aan dat ze verstandig genoeg is om het niet meteen met 80 kilo op d'r schouders te gaan nemen. daarnaast vind ik squats en deadlifts nou niet echt rocket science, de instructeurs op mijn sportschool zie ik het altijd vrij netjes uit leggen. daarnaast zijn er zat instructie video's te vinden.quote:Op donderdag 24 mei 2012 09:10 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Je gaat toch geen squats en deadlifts aanraden aan iemand die dat waarschijnlijk nog nooit heeft gedaan? Met squats en deadlifts moet je ongelofelijk uit kijken, die kunnen desastreus zijn voor je rug als je het niet goed uitvoert en de gemiddelde sportinstructeur weet er de ballen van.
Afgelopen weekend is mn broer de Ben Nevis opgerend met camelback. Hij zweert er dus echt bijquote:Op donderdag 24 mei 2012 09:13 schreef mosselmossel het volgende:
hehe, ja, daar doelde ik op ja. Ik had de foto's wel gezien. Het trekt mij totaal niet eigenlijk. Maar hee, doe gewoon wat je zelf fijn vind lopen, zo sta ik er zelf ook in
Ik doe inderdaad deadlifts en squats totaal niet. Ik verlies hierdoor core oefeningen maar door de voldoende brede isolatieoefeningen te pakken bereik ik hetzelfde. Zal waarschijnlijk langzamer gaan maar ze moet alleen der onderkant zeg maar trainen voor het hardlopen. Haar doel is helemaal niet om breed te worden.quote:Op donderdag 24 mei 2012 09:14 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
dus ze moet de squats en deadlifts ( 2 van de belangrijkste core oefeningen wat mij betreft) maar nooit doen? neem aan dat ze verstandig genoeg is om het niet meteen met 80 kilo op d'r schouders te gaan nemen. daarnaast vind ik squats en deadlifts nou niet echt rocket science, de instructeurs op mijn sportschool zie ik het altijd vrij netjes uit leggen. daarnaast zijn er zat instructie video's te vinden.
quote:Op donderdag 24 mei 2012 09:15 schreef GotC het volgende:
[..]
Afgelopen weekend is mn broer de Ben Nevis opgerend met camelback. Hij zweert er dus echt bijEn hij heeft de variant met 2 liter. Vind het er juist mega stoer uit zien
hoezo doe jij ze niet dan?, je hoeft van deadlifts en squats niet breed te worden als je op laag gewicht veel herhalingen doet is er niks aan de hand. het gaat er meer om dat je als hardloper baat hebt bij een goede stevige core. daarnaast helpen de core oefeningen ook om meer vet te verbrandenquote:Op donderdag 24 mei 2012 09:16 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Ik doe inderdaad deadlifts en squats totaal niet. Ik verlies hierdoor core oefeningen maar door de voldoende brede isolatieoefeningen te pakken bereik ik hetzelfde. Zal waarschijnlijk langzamer gaan maar ze moet alleen der onderkant zeg maar trainen voor het hardlopen. Haar doel is helemaal niet om breed te worden.
en dat hoeft nou net niet bij mijquote:Op donderdag 24 mei 2012 09:23 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
hoezo doe jij ze niet dan?, je hoeft van deadlifts en squats niet breed te worden als je op laag gewicht veel herhalingen doet is er niks aan de hand. het gaat er meer om dat je als hardloper baat hebt bij een goede stevige core. daarnaast helpen de core oefeningen ook om meer vet te verbranden
nou ja het is een bijkomend voordeel als je aan krachttraining doetquote:Op donderdag 24 mei 2012 09:31 schreef DJMO het volgende:
[..]
en dat hoeft nou net niet bij mijik ben al eens op dieet gezet omdat ik véél te licht was (<50 kg) .. ben nu eindelijk een beetje op gewicht aan 't komen 52 kg laatste keer)
je pakt je buik, kont, quads, hamstrings, kuiten. zover ik weet niet je scheenbeen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 09:33 schreef Viking84 het volgende:
Zijn squats eigenlijk ook goed voor je scheenbeen? Als ik terugblik heb ik na duurlopen geregeld last gehad van mijn rechterscheenbeen, nooit links. Voelde het vooral als ik hurkte en soms ook als ik een trap afging. Ging steeds na een dag ofzo weer over, dus heb er geen acht op geslagen, maar het is natuurlijk niet normaal. Ga daar bij het herstel ook op letten.
Hij heeft volgens mij de Hydrobakquote:Op donderdag 24 mei 2012 09:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]. Heeft hij die speciaal voor trail running? Ultra vest of Octane?
hiermee schijn je ook je scheenbeen te trainen:quote:Op donderdag 24 mei 2012 09:37 schreef Viking84 het volgende:
Maar die zou ik wel voelen als ik squats zou doen. Dan moet ik maar eens zoeken naar specifieke oefeningen voor mijn scheenbeen (als die er zijn iig ....).
Haha, schattig die focus op die bekertjesquote:Op donderdag 24 mei 2012 09:41 schreef gcjoel het volgende:
Vanmorgen weer gelopen, maar ik vond het al veel te warm! pff ging voor mijn gevoel echt langzaam! Wel voor het eerst in korte broek![]()
http://www.endomondo.com/workouts/vE4RnCSaUC4
Helaas heeft gps een stuk afgesneden dus kloppen de bekertjes vast ook niet!
Zo voelt het wel in ieder geval, dan heb ik dinsdag in de hitte toch 10 km gelopenquote:Op donderdag 24 mei 2012 09:52 schreef E.T. het volgende:
Ook net weer terug.. Vooral de schaduw opgezocht, maar vond het echt (zeker in de zon-stukken) echt veel te heet. Baggertijd en wandelstukje erin dus.
Al geloof ik best dat op dagen als deze elke km wel voor 1,5 telt
Ik ga zaterdag een interval training doen, om te zien wat ik kan op de km en op de cooperquote:Op donderdag 24 mei 2012 09:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Haha, schattig die focus op die bekertjes.
Ik heb al een hele tijd geen bekertjes meer gezien. Ik moet harder lopen.
Leukquote:Op donderdag 24 mei 2012 10:01 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ik ga zaterdag een interval training doen, om te zien wat ik kan op de km en op de cooper
Wat zijn de boundaries van de categorieën dan?quote:Op donderdag 24 mei 2012 10:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Leuk.
Ik wil het niet weten. Ik zit boven in de categorie 'redelijk' bij de Coopertest. Dat kan niet hè
.
http://www.runinfo.nl/coopertest.htmquote:Op donderdag 24 mei 2012 10:04 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Wat zijn de boundaries van de categorieën dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |