abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205102815
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Precies: het zijn selectiemechanismen. Nog een reden om je er niks van aan te trekken en lekker een korte broek aan te doen. ^O^
Maar dan ook niet klagen als je dientengevolge buiten de boot valt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2022 16:57:54 ]
pi_205102838
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 13:59 schreef Rogue2.0 het volgende:

[..]
Of omdat een korte broek een vrijetijdskleding is en niet per se ordinair.
Wellicht ken je een te enge betekenis toe aan het woord 'ordinair'.
pi_205102861
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:56 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Maar dan ook niet klagen als je dientengevolge buiten de boot valt.
Als je graag een korte broek draagt en daardoor op welke manier dan ook benadeeld wordt door een bepaalde groep, dan kun je inderdaad maar beter blij zijn dat je jezelf tegen die bekrompen geesten hebt beschermd. Het is immers volstrekt arbitrair dat vrouwen wel en mannen geen blote benen mogen tonen. En nee, het helpt niet als je als man dan maar je benen gaat scheren. ;(
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205103059
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Als je graag een korte broek draagt en daardoor op welke manier dan ook benadeeld wordt door een bepaalde groep, dan kun je inderdaad maar beter blij zijn dat je jezelf tegen die bekrompen geesten hebt beschermd. Het is immers volstrekt arbitrair dat vrouwen wel en mannen geen blote benen mogen tonen. En nee, het helpt niet als je als man dan maar je benen gaat scheren. ;(
Tja, mannen 'mogen' daarentegen in meer situaties hun ontblote bovenlichaam tonen. Er is nou eenmaal verschil in etiquette tussen de seksen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2022 17:23:36 ]
pi_205103063
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:23 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Tja, mannen 'mogen' daarentegen in meer situaties hun ontblote borstkas tonen. Er is nou eenmaal verschil in etiquette tussen de seksen.
Rustte daar maar een taboe op.
pi_205103076
Mijn buurman ziet er zo uit:

Maar hé, hij draagt geen korte broek!
pi_205103136
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 21:11 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Het punt is niet dat men zoiets oplegt aan anderen maar meer dat je door je fatsoenlijk te kleden aan anderen kunt laten merken dat je weet hoe het heurt.

Fatsoenlijke mensen zullen jou en je korte broek/mouwtjes nooit publiekelijk afzeiken maar iedereen in die kringen weet natuurlijk wel gelijk dat je buiten bepaalde kringen valt als je zoiets draagt
Maar wanneer men in Spanje op vakantie is kan korte broek en korte mouwen opeens wel. Leg me eens uit waarom het alleen in Nederland onfatsoenlijk is?
pi_205103439
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:30 schreef Rogue2.0 het volgende:

[..]
Maar wanneer men in Spanje op vakantie is kan korte broek en korte mouwen opeens wel. Leg me eens uit waarom het alleen in Nederland onfatsoenlijk is?
Ik chargeer natuurlijk enigszins, maar aan de reacties in dit topic gezien wordt het iets te serieus genomen. Tegelijkertijd ben ik benieuwd of iedereen die hier woedend zijn omdat men iets van je vindt vanwege je kleding dus altijd maar draagt wat hij of zij wil. Gaan die mensen ook in hun korte broek, sneakertjes en ongekamde haartjes naar kantoor? En waar werken mensen die dat doen dan? Ik sta als jurist gewoon totaal voor lul natuurlijk als ik in m’n lekkerst zittende outfit verschijn bij collega’s/cliënten.

Maar over wie heb je het als je het over ‘men’ hebt?

De vraag is of een korte broek kan. Natuurlijk kan het. Er is geen wetsartikel waaruit een verbod blijkt of wat dan ook. Maar de vraag is altijd wat de juiste kleding is voor de juiste setting. In je buitenhuis of aan het strand rondlopen in je korte broek is natuurlijk prima, maar ik zou bijv niet naar het theater gaan in m’n korte broek.
  maandag 20 juni 2022 @ 18:04:50 #234
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_205103520
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 21:21 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Draag jij op een eerste date dezelfde kledij als bij een bezoekje aan de supermarkt op zaterdagmiddag?
Ja, hoe ga jij naar de supermarkt dan?

pi_205103595
quote:
5s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:04 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Ja, hoe ga jij naar de supermarkt dan?

[ afbeelding ]
Flauw voorbeeld. Het was een reactie op iemand die zegt dat het sneu is als het je iets kan schelen dat anderen wat vinden van de kleding die je draagt. Natuurlijk hoef je op je eerste date niet in driedelig te verschijnen of dure kleding of wat dan ook te dragen.

Maar je maakt mij niet wijs dat je bij een eerste date toch net even wat meer aandacht besteedt aan wat je draagt vergeleken met een bezoek aan de supermarkt.

Of wil jij beweren dat je bij een eerste date niet net even die broek aantrekt die je het beste staat, je favoriete bovenkleding niet even hebt gewassen/gestreken voordat je de deur uit gaat. Of nog eens even extra aandacht hebt besteed aan je gezichtsbeharing of wat dan ook.

M’n vriendin vind ik buitengewoon sexy in haar ‘thuis’kleding, maar ik zou het toch wat ongeïnteresseerd over vinden komen als ze hetzelfde zou hebben gedragen op onze eerste echte date.
  Tettenkoning maandag 20 juni 2022 @ 18:12:59 #236
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_205103603
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:25 schreef Claudia_x het volgende:

[ afbeelding ]

Gewoon nee :{w
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
  maandag 20 juni 2022 @ 18:27:32 #237
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_205103731
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:12 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Flauw voorbeeld. Het was een reactie op iemand die zegt dat het sneu is als het je iets kan schelen dat anderen wat vinden van de kleding die je draagt. Natuurlijk hoef je op je eerste date niet in driedelig te verschijnen of dure kleding of wat dan ook te dragen.

Maar je maakt mij niet wijs dat je bij een eerste date toch net even wat meer aandacht besteedt aan wat je draagt vergeleken met een bezoek aan de supermarkt.

Of wil jij beweren dat je bij een eerste date niet net even die broek aantrekt die je het beste staat, je favoriete bovenkleding niet even hebt gewassen/gestreken voordat je de deur uit gaat. Of nog eens even extra aandacht hebt besteed aan je gezichtsbeharing of wat dan ook.

M’n vriendin vind ik buitengewoon sexy in haar ‘thuis’kleding, maar ik zou het toch wat ongeïnteresseerd over vinden komen als ze hetzelfde zou hebben gedragen op onze eerste echte date.
Ik had er nog mijn best voor gedaan. :P

Natuurlijk begrijp ik je punt. Mensen die claimen niks om anderen te geven qua wat ze dragen liegen of zijn antisociaal.

Echter zit er nog een andere kant aan het verhaal. Mensen die 'weten hoe het hoort' zien zichzelf vaak als een inner circle, maar eigenlijk zijn er verschillende kringen met verschillende regels.

Het niet dragen van een korte broek als het warm is komt bij anderen juist weer raar over. Een pak dragen op een begrafenis wordt bij anderen weer als overdressed opgevat. Formele kleding is in bepaalde sferen ouderwets.

In zo'n geval zal iemand die bepaalde stijl voor zichzelf belangrijk vindt ook een keuze moeten gaan maken: doe je mee met de rest, of hou je toch aan wat jij wil? Uiteindelijk heeft niemand compleet schijt aan wat een ander vindt, maar iedereen moet er toch een beetje schijt aan hebben.
pi_205103735
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:25 schreef Claudia_x het volgende:

[ afbeelding ]

Dit is alsof je zegt: hé, ik zie een harig dier, dat moet een kat zijn!

Katten zijn harige dieren, maar niet elk harig dier is een kat.
Mannen met een korte broek zien er zelden stijlvol uit. Dat wil niet zeggen dat elke man zonder korte broek er wel stijlvol uit ziet.
pi_205103808
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:27 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Ik had er nog mijn best voor gedaan. :P

Natuurlijk begrijp ik je punt. Mensen die claimen niks om anderen te geven qua wat ze dragen liegen of zijn antisociaal.

Echter zit er nog een andere kant aan het verhaal. Mensen die 'weten hoe het hoort' zien zichzelf vaak als een inner circle, maar eigenlijk zijn er verschillende kringen met verschillende regels.

Het niet dragen van een korte broek als het warm is komt bij anderen juist weer raar over. Een pak dragen op een begrafenis wordt bij anderen weer als overdressed opgevat. Formele kleding is in bepaalde sferen ouderwets.

In zo'n geval zal iemand die bepaalde stijl voor zichzelf belangrijk vindt ook een keuze moeten gaan maken: doe je mee met de rest, of hou je toch aan wat jij wil? Uiteindelijk heeft niemand compleet schijt aan wat een ander vindt, maar iedereen moet er toch een beetje schijt aan hebben.
Waarschijnlijk zijn we het wel grotendeels eens. Idd volledig met je eens dat je je wel iets móet aantrekken van wat anderen denken/vinden, want anders word je al snel een heel vervelend persoon.

Dit is echter een vrij specifieke vraag die gaat over smaak. Kan iets of kan iets niet. Tja, volgens de etiquette natuurlijk niet. Maar een ander onderdeel van de etiquette is natuurlijk ook dat je hooguit iets denkt van wat een ander doet, maar je je mening ook gewoon voor je houdt. Dus een ander wijzen op zn korte broek maakt jezelf juist een tokkie.

Dus: draag wat je wil. Maar houd rekening met waar je je begeeft zou ik zeggen. Zoals eigenlijk met alles: probeer vooral in te schatten waar je je een beetje begeeft zodat je rekening houdt met een ander.

Dat betekent natuurlijk niet dat je je altijd maar moet conformeren aan wat de massa doet oid. Integendeel. Ik hou juist enorm van paradijsvogels die juist overal tegenin gaan
pi_205108864
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:56 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ik chargeer natuurlijk enigszins, maar aan de reacties in dit topic gezien wordt het iets te serieus genomen. Tegelijkertijd ben ik benieuwd of iedereen die hier woedend zijn omdat men iets van je vindt vanwege je kleding dus altijd maar draagt wat hij of zij wil. Gaan die mensen ook in hun korte broek, sneakertjes en ongekamde haartjes naar kantoor? En waar werken mensen die dat doen dan? Ik sta als jurist gewoon totaal voor lul natuurlijk als ik in m’n lekkerst zittende outfit verschijn bij collega’s/cliënten.

Ik stond afgelopen vrijdag nog voor de klas in korte broek. })
  Tettenkoning dinsdag 21 juni 2022 @ 11:06:15 #241
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_205108959
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 10:54 schreef DjVero het volgende:
Ik stond afgelopen vrijdag nog voor de klas in korte broek. })
Pas maar op. Straks krijg je nog een #metoo'tje aan je korte broek :P
  Moderator dinsdag 21 juni 2022 @ 11:40:19 #242
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205109260
Niks mis mee

Tips dat het soms wat frisjes is anders droeg ik überhaupt geen lange broeken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205109295
Ik heb nu een korte broek aan. As we speak. Ben er best wel gespannen over. Straks naar de Albert heijn, benieuwd of ik een bekende tegenkom.
-nee-
  Tettenkoning dinsdag 21 juni 2022 @ 11:55:38 #244
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_205109400
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 11:40 schreef sp3c het volgende:
Niks mis mee

Tips dat het soms wat frisjes is anders droeg ik überhaupt geen lange broeken

Viel Spaß! :Y)
  Tettenkoning dinsdag 21 juni 2022 @ 11:56:45 #245
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_205109409
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 11:44 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb nu een korte broek aan. As we speak. Ben er best wel gespannen over. Straks naar de Albert heijn, benieuwd of ik een bekende tegenkom.
pi_205109423
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 11:56 schreef Nine. het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Jij moet echt een HDD hebben liggen met 10 miljoen miljard superstrak georganiseerde gifjes.
-nee-
  Tettenkoning dinsdag 21 juni 2022 @ 12:00:41 #247
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_205109449
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 11:57 schreef Marsenal het volgende:
Jij moet echt een HDD hebben liggen met 10 miljoen miljard superstrak georganiseerde gifjes.
Nee joh, gewoon alles in de 'cloud' :+
  Moderator dinsdag 21 juni 2022 @ 12:19:58 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205109625
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 11:55 schreef Nine. het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Viel Spaß! :Y)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205109634
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 12:00 schreef Nine. het volgende:

[..]
Nee joh, gewoon alles in de 'cloud' :+
Vlot gevonden weer in elk geval maar die met tieten genieten wel altijd mijn voorkeur, ik zal eerdaags een topic openen die zo'n post toestaat
-nee-
pi_205110150
Heb al zeker 25 jaar geen korte broek meer gedragen. Moet dat niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')