Oh wel degelijk, of denk je dat de Arabieren die zich vandaag de dag Palestijnse Arabieren noemen, allemaal een historische band hebben met Israel die verder teruggaat dan een eeuw?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 17:25 schreef Peunage het volgende:
[..]
HOEveel? Ik heb je net al verteld dat het maar 10% was van het totaal. En de Arabieren kwamen niet net ergens vandaan.
Beter dan jouw ongefundeerde en daarmee onzinnige mening zullen we maar zeggen, beetje loze plaatjes posten, zegt weinig.quote:
JA! Wie won de kruistochten ook alweer? Precies, de Moslims/Arabieren. En sinds die tijd wonen die mensen daar. Of ben jij 1 van die mensen die gelooft dat het meest heilige stukje grond in de geschiedenis van de mensheid, waar meerdere kruistochten om gevochten zijn, na de kruistochten gewoon leeg achtergelaten zijn ?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 17:28 schreef DeParo het volgende:
[..]
Oh wel degelijk, of denk je dat de Arabieren die zich vandaag de dag Palestijnse Arabieren noemen, allemaal een historische band hebben met Israel die verder teruggaat dan een eeuw?
Alsof alle Arabieren hetzelfde zijn, nogmaals de huidige Palestijnen zijn een verregaand nomadisch volk, zoek maar op wat dat betekent zeg.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 17:35 schreef Peunage het volgende:
[..]
JA! Wie won de kruistochten ook alweer? Precies, de Moslims/Arabieren. En sinds die tijd wonen die mensen daar. Of ben jij 1 van die mensen die gelooft dat het meest heilige stukje grond in de geschiedenis van de mensheid, waar meerdere kruistochten om gevochten zijn, na de kruistochten gewoon leeg achtergelaten zijn ?![]()
En ja, als een arabische dictatuur relaties heeft met Israel gaan ze dat natuurlijk op wikipedia zetten. Als je het nieuws volgt, AL het nieuws in het midden oosten, dan leer je de machtsblokken herkennen.
Saudie-Arabie, Qatar, VS, Israel
Syrie, Irak, Iran, Libanon, Palestina
Bullshit.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 17:39 schreef DeParo het volgende:
[..]
Alsof alle Arabieren hetzelfde zijn, nogmaals de huidige Palestijnen zijn een verregaand nomadisch volk, zoek maar op wat dat betekent zeg.
Als ze nomadisch zijn betekent dat dus dat ze waarschijnlijk niet eeuwen hebben gewoond daar!quote:Op zaterdag 23 juni 2012 17:43 schreef Peunage het volgende:
[..]
Bullshit.
Maar jij hebt geen antwoord gegeven op mijn eerdere vraag, dus laten we ervan uit gaan dat ze nomadisch waren, SO WHAT? Europese Joden die overvliegen, -varen, -zwemmen, -lopen hebben meer recht op dat land dan mensen die er al eeuwen leven, nomadisch of niet? Waar halen zij het recht vandaan om dat land in te pikken? Omdat het geen 'officieel' land was? Dat is zo'n bullshit, niet te geloven.
Nogmaals, ze waren niet nomadisch, maar ik ging er even vanuit omdat jij mijn vraag niet beantwoord. Je ontwijkt hem weer.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 18:02 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als ze nomadisch zijn betekent dat dus dat ze waarschijnlijk niet eeuwen hebben gewoond daar!
Waarom zie jij het als inpikken?
Rustig aan knul.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 17:43 schreef Peunage het volgende:
[..]
Bullshit.
Maar jij hebt geen antwoord gegeven op mijn eerdere vraag, dus laten we ervan uit gaan dat ze nomadisch waren, SO WHAT? Europese Joden die overvliegen, -varen, -zwemmen, -lopen hebben meer recht op dat land dan mensen die er al eeuwen leven, nomadisch of niet? Waar halen zij het recht vandaan om dat land in te pikken? Omdat het geen 'officieel' land was? Dat is zo'n bullshit, niet te geloven.
Jij was erbij toen de Palestijnse Arabieren zich vestigden in dat gebied?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 18:05 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nogmaals, ze waren niet nomadisch, maar ik ging er even vanuit omdat jij mijn vraag niet beantwoord. Je ontwijkt hem weer.
Ja natuurlijk, de enige manier om over geschiedenis te praten/studeren is als je er zelf bij bent. Iedereen heeft gezien hoe Willen van Oranje vermoord werd, de republiek werd gevormd, de vlaamse inval in Holland, de 80 jarige oorlog en de geboorte van Hitler.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 18:25 schreef DeParo het volgende:
[..]
Jij was erbij toen de Palestijnse Arabieren zich vestigden in dat gebied?
Of weet jij het gewoon niet?
Dat zeg ik niet, jij zegt dat de Palestijnen geen nomadisch volk zijn, dat ze daar al eeuwen wonen. Maak dat eerst hard voordat je daarover verder gaat lullen.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 18:36 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, de enige manier om over geschiedenis te praten/studeren is als je er zelf bij bent. Iedereen heeft gezien hoe Willen van Oranje vermoord werd, de republiek werd gevormd, de vlaamse inval in Holland, de 80 jarige oorlog en de geboorte van Hitler.![]()
Ik heb geen zin meer in een discussie met mensen die de geschiedenis niet kennen en heel selectief reageren.![]()
Dat je discussie wilt voeren over Israel NU, prima, maar je kunt niet ontkennen hoe Israel ontstaan is en de tijd daarvoor, want dat is allemaal al GEBEURD.
En dat drie jaar voor de terugtrekking, dus deze gebeurtenis staat niet in verhouding met wat je schrijft, jij zei dat het IDF gepowned werd nadat Hezbollah acties had opgevoerd.quote:Op zondag 24 juni 2012 17:46 schreef Peunage het volgende:
[..]
"On September 5, 1997, the unit suffered a major blow during a raid in Lebanon. A number of Shayetet 13 commandos landed on Lebanon's coast, south of Sidon between the towns of Loubieh and Ansariya. Speculataion about their mission was that they were trying to assassinate a senior Shia Muslim cleric of the Hezbollah movement. They landed in the dark early hours of that Friday and started moving inland. The army said the force had been "on its way to its mission" when it was struck by a powerful explosive device and came under fire from Hezbollah.[9] The clash took place outside a 15-km deep security zone which Israel occupied in south Lebanon. The force's commander, Joseph Korakin, was killed in the first burst of fire. Israel immediately dispatched a rescue team in a giant CH-53 helicopter. A rescue force of helicopters and naval ships arrived, joining in a battle that lasted until dawn as the rescuers evacuated the dead. Mortar shells exploded nearby and shrapnel hit the CH-53, but it was able to take-off. In total 12 Israeli soldiers of Shayetet 13 were killed including their commander and an unknown number of injured.The unfound remains of the Israeli soldiers were returned to Israel on June 25, 1998 in a prisoner exchange deal. After 14 years the hezbollah organization revealed that they knew the position of the commandos in advance thanks to the interception of video footage broadcast by Israeli spy UAVs that were hovering over the area in the days before the mission"
Nee die bedoel ik.quote:Ik ging ervan uit dat jij Ayman Alzawahiri bedoelt? Of is er een andere waar ik niks van afweet?
Dat lijkt me ook niet, ik ben echter van mening dat dat niet de schuld is van Israel, maar van hun eigen corrupte leiding en de heersende ideologie in andere Arabische en Islamitische landen.quote:Dat lijkt jou niet prettig, mij ook niet. Maar de situatie is daar niet heel erg prettig verlopen voor de Arabieren, mee eens?
Wij leven in een wereld waar er nog altijd veel landen corrupt en gewelddadig zijn in plaats van beschaafd. Binnen de Verenigde Naties zitten ook veel van die landen.quote:Dan herhaal je dat lekker. De VN staat voor 'Verenigde Naties'. Leden mogen voor zichzelf praten, maar niet als VN. Negeer je de bronnen die ik heb gegeven? Prima. Maar dan is deze discussie niks meer waard.
Jij beweert dat Israelische soldaten nooit gehoord hebben van Hezbollah, en je vroeg om bewijs Hezbollah het IDF gepwnd heeft. Heb ik geleverd. Vragen?quote:Op zondag 24 juni 2012 18:11 schreef DeParo het volgende:
En dat drie jaar voor de terugtrekking, dus deze gebeurtenis staat niet in verhouding met wat je schrijft, jij zei dat het IDF gepowned werd nadat Hezbollah acties had opgevoerd.
Ja, wat was er met hem? Je vroeg of ik wel wist wie dat was...quote:
Nee? Het heeft niks te maken met het inpikken van land en massa-immigratie uit Europa? Maakt niet uit hoe jij het ziet (inpikken of niet inpikken).quote:Op zondag 24 juni 2012 18:11 schreef DeParo het volgende:
Dat lijkt me ook niet, ik ben echter van mening dat dat niet de schuld is van Israel, maar van hun eigen corrupte leiding en de heersende ideologie in andere Arabische en Islamitische landen.
Je praat veel maar je zegt niets. Ik heb je al meerdere keren die links gegeven, waaronder rapporten van Human Rights Watch en van een Officier van het Israelische leger. En ik heb het al eerder uitgelegd en doe het nu weer; als de VN kritiek uit op een land, dan doen ze dat gezamenlijk, niet 1 land. Iran kan niet in naam van het VN kritiek uiten op Israel omdat ze verboden wapens gebruiken.quote:Op zondag 24 juni 2012 18:11 schreef DeParo het volgende:
Wij leven in een wereld waar er nog altijd veel landen corrupt en gewelddadig zijn in plaats van beschaafd. Binnen de Verenigde Naties zitten ook veel van die landen.
De landen die kritiek hebben op Israel kan je scharen binnen de Islamitische landen voornamelijk, met hun eigen mensenrechtenproblemen, en andere landen die zich tegen de Amerikaanse dominantie over de wereld willen keren. Dus als jij de kritiek van Iran op Israel aanneemt dan doe je dat maar. Dat zegt wel voldoende over jou als je die leugens serieus neemt.
Jij stelde dat Hezbollah rond de Israelische terugtrekking het IDF had gepowned, jouw voorbeeld sloeg nergens op, dan had je net zo goed een willekeurige aanslag van Hezbollah in 2006 er bij kunnen halen of als ze weer eens een raket afschieten. Lijkt me toch dat er wel meer voorbeelden zijn dat het IDF Hezbollah heeft gepowned en duidelijk.quote:Op zondag 24 juni 2012 19:58 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jij beweert dat Israelische soldaten nooit gehoord hebben van Hezbollah, en je vroeg om bewijs Hezbollah het IDF gepwnd heeft. Heb ik geleverd. Vragen?
Ik was er destijds in 2000 niet bij in Libanon, dus ik kan je ook moeilijk bewijzen leveren hoe en wat maar je kunt het zelf ook wel vinden. Het maakt trouwens niet uit of ik je bewijzen laat zien, want jij zegt toch weer dat het van Arabische landen komt
Een Egyptenaar, eerst bij het Moslimbroederschap, toen Al Qaida en Israel niet echt gunstig gezind.quote:Ja, wat was er met hem? Je vroeg of ik wel wist wie dat was...
Weer eens een heleboel incorrect aannames, desalniettemin, voordat we vastlopen in de discussie zet eens uiteen hoe jij meent dat dit conflict het beste kan worden opgelost volgens jou?quote:Nee? Het heeft niks te maken met het inpikken van land en massa-immigratie uit Europa? Maakt niet uit hoe jij het ziet (inpikken of niet inpikken).
Nogmaals, de VN is bijna nooit objectief geweest met betrekking tot dit conflict, neem het Goldstone rapport waarbij opeens Israel vol de wind van voren zou krijgen na de Gaza-oorlog in 2008. Die rechter, Goldstone, heeft zelf het volgende verklaard omdat het veel te ver ging: "indicate that civilians were not intentionally targeted as a matter of policy" while "the crimes allegedly committed by Hamas were intentional goes without saying." Dus dat er af en toe wel eens iets gebeurd, ok, maar er vindt door Israel geen schending van de mensenrechten plaats.quote:Je praat veel maar je zegt niets. Ik heb je al meerdere keren die links gegeven, waaronder rapporten van Human Rights Watch en van een Officier van het Israelische leger. En ik heb het al eerder uitgelegd en doe het nu weer; als de VN kritiek uit op een land, dan doen ze dat gezamenlijk, niet 1 land. Iran kan niet in naam van het VN kritiek uiten op Israel omdat ze verboden wapens gebruiken.
http://www.haaretz.com/ne(...)-in-lebanon-1.197099
http://news.bbc.co.uk/2/hi/5299938.stm
http://www.hrw.org/en/reports/2008/02/16/flooding-south-lebanon-0
En jij beweerde dat IDF soldaten rond 2000 niet van Hezbollah gehoord hebben. Dat terwijl ze in '97 in een gevecht 12 commando's van Shayatet 13 hebben gedood. Bullshit dus.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:16 schreef DeParo het volgende:
Jij stelde dat Hezbollah rond de Israelische terugtrekking het IDF had gepowned, jouw voorbeeld sloeg nergens op, dan had je net zo goed een willekeurige aanslag van Hezbollah in 2006 er bij kunnen halen of als ze weer eens een raket afschieten. Lijkt me toch dat er wel meer voorbeelden zijn dat het IDF Hezbollah heeft gepowned en duidelijk.
Nogmaals, hij heeft helemaal niks met Israel te maken. Heel Al Qaida heeft niks met Israel te maken. Ze hebben constant commentaar op Hezbollah.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:16 schreef DeParo het volgende:
Een Egyptenaar, eerst bij het Moslimbroederschap, toen Al Qaida en Israel niet echt gunstig gezind.
Jij denkt dat ik een oplossing heb voor een conflict dat al meer dan 60 jaar duurt? Heb ik nietquote:Op zondag 24 juni 2012 20:16 schreef DeParo het volgende:
Weer eens een heleboel incorrect aannames, desalniettemin, voordat we vastlopen in de discussie zet eens uiteen hoe jij meent dat dit conflict het beste kan worden opgelost volgens jou?
Bullshit. Bewijs dat maar. En zelfs als het zo is, waarom reageer je niet op HRW en de Israelis zelf.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:16 schreef DeParo het volgende:
Nogmaals, de VN is bijna nooit objectief geweest met betrekking tot dit conflict, neem het Goldstone rapport waarbij opeens Israel vol de wind van voren zou krijgen na de Gaza-oorlog in 2008. Die rechter, Goldstone, heeft zelf het volgende verklaard omdat het veel te ver ging: "indicate that civilians were not intentionally targeted as a matter of policy" while "the crimes allegedly committed by Hamas were intentional goes without saying." Dus dat er af en toe wel eens iets gebeurd, ok, maar er vindt door Israel geen schending van de mensenrechten plaats.
Omdat er een gevecht is geweest, of meer, hebben ze er meteen van gehoord, tuurlijk joh, logisch maar niet heus. Voor 2006 is Israel bijna altijd op elk vlak de overwinnaar geweest. In 2006 hebben ze Hezbollah uiteindelijk wel verslagen, maar toen wist de militante beweging wel lastig te zijn en daar hebben ze hun huidige imago aan overgehouden, dat is wel duidelijk niet wat daarvoor is gebeurd toentertijd.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:43 schreef Peunage het volgende:
[..]
En jij beweerde dat IDF soldaten rond 2000 niet van Hezbollah gehoord hebben. Dat terwijl ze in '97 in een gevecht 12 commando's van Shayatet 13 hebben gedood. Bullshit dus.
Maar om dit hoofdstuk maar af te sluiten, 1 van de sterkste legers van de wereld, met het modernste wapentuig op de wereld, tegenover een verzetsbeweging. Als het om absolute nummers gaat wint Israel hands down. Maar daar gaat het in de oorlogsvoering niet om, anders was Duitsland de absolute winnaar van de WOII omdat ze simpelweg het hoogste K/D hadden. Het gaat erom dat je je objectives haalt.
http://www.metronieuws.nl(...)WsmYYDqvfCVo2VJ2Xtg/quote:Nogmaals, hij heeft helemaal niks met Israel te maken. Heel Al Qaida heeft niks met Israel te maken. Ze hebben constant commentaar op Hezbollah.
Haha, en weet je dat ze toentertijd in die Europese landen hebben gezegd, laat die Joden maar teruggaan naar waar ze vandaan komen, waar ze echt vandaan komen, en dat is wat Israel nu is.quote:Jij denkt dat ik een oplossing heb voor een conflict dat al meer dan 60 jaar duurt? Heb ik niet
Ik vind dat iedereen terug moet naar waar die vandaan komt. Poolse joden naar Polen, Russische Joden naar Rusland, Nederlandse Joden naar Nederland, Afrikaanse Joden naar Afrika etc. Dan kunnen de Palestijnse vluchtelingen terug naar hun land.
Maar is dat een eerlijke oplossing? Natuurlijk niet, de nieuwe generatie Joden kunnen er weinig aan doen dat ze daar geboren zijn.
Sharon heeft anders duidelijk laten zien van wel, maar dan moet er we een garantie zijn voor vrede en veiligheid, duidelijk dat Hamas en Fatah die momenteel niet kunnen geven.quote:In mijn ogen is de enige oplossing de twee-staten oplossing. Terug naar de grenzen van '67. Dat betekent wel dat Israel veel land terug moet geven. En stoppen met illegale nederzettingen bouwen. Gaan ze niet doen.
Dat heeft Goldstein gesteld in de Washington Post.quote:Bullshit. Bewijs dat maar. En zelfs als het zo is, waarom reageer je niet op HRW en de Israelis zelf.
Handige van een laptop dan kan je en reageren en voetbal kijken en ook nog aan een scriptie werken.quote:Op zondag 24 juni 2012 21:02 schreef Peunage het volgende:
Ik ga nu voetbal kijken maar ik reageer later vandaag of morgen hierop.
Als ik dit zo lees, zijn we het aardig eens. Maar het blijft heel gevoelig liggen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:21 schreef waht het volgende:
[..]
Wederzijdse integratie als het mogelijk is. Palestijnen die naar Israël mogen verhuizen bijvoorbeeld.
Palestijnen uit hun huizen dwingen is verwerpelijk, ik snap niet hoe die kolonisten daarmee akkoord zijn.
[..]
Tja, wat kan ik zeggen. Als ik de officier was zou ik ze op hun flikker geven in ieder geval.
[..]
Dat is mogelijk ja, en tevens niet echt doordacht. De Palestijnen gaan nergens heen, die gaan niet naar Jordanië. Niet in groten getale althans.
[..]
Ik weet het ook niet zeker ook. Ben amper bekend de wetten van Israël. Enkel dat sommige zaken een expliciet joods karakter hebben.
[..]
Eens. Ordehandhaving moet net zoveel de Palestijnen baten, helemaal in bezette gebieden.
[..]
Daar is deze discussie geen uitzondering op, spijtig genoeg.
In vrijwel elke discussie ziet men liever het eigen perspectief.
Vet van mij.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 00:22 schreef DeParo het volgende:
Bij wet is iedereen in Israel gelijk, Israel leeft ook zo goed als mogelijk internationale verdragen en afspraken na die daarop toezien, zo ook de moslims. Dit betekent niet dat de problematiek van de afgelopen jaren niet is doorgedrongen binnen de Israelische samenleving. De situatie van de moslims/Arabieren/ aldaar is niet ideaal, maar een groot deel van hen walgt van de Joodse staat, en Israel ziet hen als een veiligheidsprobleem. Dat heeft inderdaad tot bepaalde maatregelen geleid die variëren van regering tot regering. Zo wilde Liebermann Nakba Dag bij wet verbieden, dit werd echter voorkomen door het Israelisch hooggerechtshof op basis van recht op vrije meningsuiting, echter wist hij het wel voor elkaar te krijgen dat de staat nog langer bij wet dit soort activiteiten van fonds zou voorzien. Aan de andere kant, als reactie op extreministische Joden enkele decennia terug, is ook de wet aangenomen dat een politieke partij niet racistisch mag zijn. Arabieren binnen Israel genieten vele vrijheden en rechten die ze elders niet gehad zouden hebben. Desalniettemin merken ook zij binnen de grenzen de problematiek en spanningen rondom het conflict in de regio.
Twee vragen dan:quote:Op zaterdag 23 juni 2012 17:10 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat ziet er heel indrukwekkend uit al dat groen, jammer dat een groot deel van wat je hier aanstipt van wat groen is woestijn betreft waar bijna niemand woonde dit plaatje zegt niets.
Dat is ook wel grappig: iedereen lijkt te denken dat Israel een westers land is, een beschaafde westerse (Arische??) voorpost in een zee van (semitische) barbaren.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 17:11 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wat maakt het nou uit of het woestijn of zee is? Voor mijn part is het allemaal prachtig groen vruchtbaar land en steken de Arabieren het allemaal in de fik, is hun land, wat hebben Europese Joden daarmee te maken?
Wat is er fout aan dan?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 17:22 schreef waht het volgende:
[..]
Ah, het is weer tijd voor nietszeggende afbeeldingen.
Hulde!
Al eeuwen ergens hebben rondgetrokken? Telt dat ook? Dus al eeuwen extensief gebruik gemaakt van de gebieden.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 18:02 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als ze nomadisch zijn betekent dat dus dat ze waarschijnlijk niet eeuwen hebben gewoond daar!
Waarom zie jij het als inpikken?
Ten eerste dat die meneer daar moeite mee heeft gehad is toch niet zo opmerkelijk omdat het Jodendom meer is dan alleen een religie, hoe kan je nou worden geregistreerd als niet-gelovig, je bent per definitie Joods. Het betekent niet dat je in Israël ook daadwerkelijk die religie moet aanhangen, ik denk dat het vooral een probleem is van definities, en zoals gezegd was de grondlegger van het het zionisme atheïstisch dus zo problematisch zal het wel niet zijn.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 01:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij.
Ik geloof daar helemaal niks van. Al was het alleen maar omdat er verschillende soorten nationaliteit bestaan. En pas onlangs is het een jood gelukt om geregistreerd te worden als niet-gelovig. Daarvoor moest hij wel tot aan het Hooggerechtshof doorprocederen.
Verder zijn er beperkingen in de huwelijkswetgeving.
En in de praktijk worden Arabieren gewoon gediscrimineerd. Maar goed, daar kan de wet misschien niet altijd wat aan doen.
Bewijzen in de zin van wetsartikelen heb ik niet. Maar jij ook niet en wie beweert, dient waar te maken. Dus ga je gang.
1) Willen ze dat dan?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 01:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Twee vragen dan:
1) Waarom wil Israel dan een land bezetten dat duidelijk niet een land van melk en honing is? Waar het dus niks aan heeft en dat anderen wel als het hunne beschouwen.
2) Het argument dat nomaden geen land bezitten en dat het door hen gebruikte land dus gewoon afgepakt mag worden, is vals. Nomaden bezitten geen land, zij gebruiken land. Voor nomaden is bezit een volkomen ander begrip dan voor boeren. Maar nomaden zijn ook burgers en hebben evenveel recht op bescherming van hun belang.
Dus de vraag is: waarom zou een toevallig aankomende immigrant de rechten van een residerende nomade mogen aantasten?
Misschien kunnen ze nog aanspraak gaan maken op Syrië nu dat land in een burgeroorlog verzeilt is geraakt als je dat met die gebieden bedoelt! Dat lijkt me duidelijk!quote:Op dinsdag 26 juni 2012 01:30 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Al eeuwen ergens hebben rondgetrokken? Telt dat ook? Dus al eeuwen extensief gebruik gemaakt van de gebieden.
Het gekozen kader. Dat is geheel subjectief, immers.quote:
Ja goed, het heeft geen zin om hier langer over door te gaan aangezien jij het op een hele andere manier bekijkt.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:58 schreef DeParo het volgende:
Omdat er een gevecht is geweest, of meer, hebben ze er meteen van gehoord, tuurlijk joh, logisch maar niet heus. Voor 2006 is Israel bijna altijd op elk vlak de overwinnaar geweest. In 2006 hebben ze Hezbollah uiteindelijk wel verslagen, maar toen wist de militante beweging wel lastig te zijn en daar hebben ze hun huidige imago aan overgehouden, dat is wel duidelijk niet wat daarvoor is gebeurd toentertijd.
Israel heeft in die oorlog bijna alle wapenarsenalen van Hezbollah weten opgeruimd en dat was het doel van de oorlog. Op dat vlak is de oorlog dus simpelweg gewonnen, Hezbollah heeft niet gewonnen, het hoogstens Israel lastig gemaakt af en toe maar dat is in veel islamitische landen al genoeg om een heldhaftige status te vergaren. Mocht het uitdraaien op een oorlog tussen alle landen daar en Israel ook dan zal Israel mogelijk wel winnen.
Zo'n beetje iedereen in het MO heeft kritiek gehad op het verdrag, wat is je punt?quote:Op zondag 24 juni 2012 20:58 schreef DeParo het volgende:
http://www.metronieuws.nl(...)WsmYYDqvfCVo2VJ2Xtg/
Dat lijkt me duidelijk.
Praat dus geen flauwekul.
Al Qaida is echter meer verder richting het Oosten opgericht desalniettemin als ze de kans krijgen dan richten ze zich ook op Israel. Dat lijkt me wel duidelijk en dat is makkelijk te achterhalen.
En waarom moet een ander volk daarvoor betalen.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:58 schreef DeParo het volgende:
Haha, en weet je dat ze toentertijd in die Europese landen hebben gezegd, laat die Joden maar teruggaan naar waar ze vandaan komen, waar ze echt vandaan komen, en dat is wat Israel nu is.
En de Palestijnen gaan echt niet stil zitten toekijken hoe Israel steeds meer land inpikt, want dat hebben ze wel zitten doen sinds 1967. En er komen nu nog steeds nieuwe kolonies bij.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:58 schreef DeParo het volgende:
Sharon heeft anders duidelijk laten zien van wel, maar dan moet er we een garantie zijn voor vrede en veiligheid, duidelijk dat Hamas en Fatah die momenteel niet kunnen geven.
Ik heb al je links doorgelezen maar nergens wordt gezegd dat Israel GEEN verboden wapens/munitie gebruikt, of geen mensenrechten schendquote:Op zondag 24 juni 2012 20:58 schreef DeParo het volgende:
Dat heeft Goldstein gesteld in de Washington Post.
http://www.washingtonpost(...)/AFg111JC_story.html
Verder wat betreft Human Rights Watch kijk wat de oprichter daarvan heeft gezegd.
In October 2009, Robert L. Bernstein, the founder of HRW, criticized the organization's policy in the Middle East in a New York Times op-ed. Bernstein questioned the fact that "with increasing frequency, [HRW] casts aside its important distinction between open and closed societies... The region is populated by authoritarian regimes with appalling human rights records. Yet in recent years Human Rights Watch has written far more condemnations of Israel for violations of international law than of any other country in the region."
http://en.wikipedia.org/w(...)_of_anti-Israel_bias
I came back convinced more than ever that Human Rights Watchs attacks on Israel as the country tried to defend itself were badly distorting the issues
http://www.unwatch.org/si(...)b=1317489&ct=8884881
http://www.haaretz.com/pr(...)ort-on-gaza-1.355454quote:Goldstone's op-ed seems to imply that the committee of experts, as opposed to his commission, was afforded the cooperation of the Israeli authorities. It turns out this is untrue. The American judge was not treated any differently by Israel and she even complains of this in the report. She notes that because of this she had to rely solely on public government reports, which relied on human rights organizations.
She also stresses that the committee did not succeed in ascertaining whether Israel has indeed investigated all 36 of the incidents discussed in the Goldstone report. This, she says, exemplifies the vagueness of the information put at her disposal. And as if this were not enough, the report also points to flaws in a series of investigations concerning civilian deaths, among them women and children.
In the best case, those who are rejoicing over Goldstone's op-ed have not bothered to read the UN reports. In the worst case, they have read the reports and have chosen to keep them out of the public eye. Both UN reports state that despite 36 Israel Defense Forces investigations of the grave incidents mentioned in the Goldstone report, only one indictment has been filed. Moreover, both reports reach the conclusion that "given the seriousness of the allegations, the military investigations thus far appear to have produced very little."
Thus, for example, the UN team of experts expresses special concern with regard to an incident of using Palestinian children for purposes of checking suspicious objects. Overall, states the committee with regret, the investigations have gone on very slowly and without transparency for two years, which "could seriously impair their effectiveness and, therefore, the prospects of ultimately achieving accountability and justice." No mention of this in Goldstone's op-ed.
The committee of experts also notes it has no information indicating Israel has undertaken any investigations in the wake of the Goldstone conclusions concerning serious incidents in the West Bank (which is also discussed in the initial report ). Therefore, Israel has not fulfilled its obligation under the UN Convention Against Torture to investigate those complaints.
[..]quote:Op woensdag 27 juni 2012 00:24 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja goed, het heeft geen zin om hier langer over door te gaan aangezien jij het op een hele andere manier bekijkt.
Ik wil alleen even afsluiten met het volgende
- Je wint een oorlog niet door meer vijanden te doden van de andere kant, maar door je doelen te halen, en dat heeft Hezbollah gedaan (gevangenen vrij gekregen).
- Je kan onmogelijk een eerlijke vergelijking maken tussen Hezbollah(guerilla, verzetsbeweging) en een professioneel leger zoals het Israelische leger, 1 van de betere in de wereld. Hezbollah heeft veel Israelische soldaten gedood en gekidnapt, Merkava Tanks vernietigd, Israelische UAV gehackt en zo 12 elitesoldaten van Shayatet 13 gedood. Ze zijn veel lastiger geweest voor Israel dan welk ander arabisch LAND dan ook.
- Opgezet in 1982 om Israel uit Libanon te schoppen.
- Ze werden in 1983 al verantwoordelijk gehouden voor een aanval waar bijna 300 Amerikaanse en Franse mariniers bij zijn gedood.
Dus ze waren wel degelijk goed bekend.
[..]
Zo'n beetje iedereen in het MO heeft kritiek gehad op het verdrag, wat is je punt?Dit bewijst helemaal niks. Het is zoals ik al zei, Al Qaida heeft helemaal niks met Israel te maken. Ze zijn alleen bezig met onschuldigen en Sji'ieten af te slachten.
Komt er zo ook iemand vertellen dat de nederzettingen niet precies vierkant en roze zijn?quote:de roze blokjes van de nederzettingen maak die maar 8 keer kleiner dan klopt de verhouding wat
Je doet gewoon lekker mee aan de propagandamachine.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:27 schreef Peunage het volgende:
[..]
Komt er zo ook iemand vertellen dat de nederzettingen niet precies vierkant en roze zijn?
Voor mijn part is elk blokje 3 huizen, verandert niks aan de zaak, blijven illegale nederzettingen.
Inderdaad, want door dat plaatje van Peunage lijkt het gekoloniseerde gebied kleiner dan het daadwerkelijk is.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:28 schreef waht het volgende:
[..]
Je doet gewoon lekker mee aan de propagandamachine.
Hey Monidique!quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:31 schreef Monidique het volgende:
[..]
Inderdaad, want door dat plaatje van Peunage lijkt het gekoloniseerde gebied kleiner dan het daadwerkelijk is.
Wat denk je dat het Israelische doel was? Veroveren van Libanon? Het doel was het uitschakelen van de militante doelen in Zuid-Libanon en het vernietigen van de raket- en andere wapenarsenalen! Dat is dus ook gelukt, Hezbollah heeft daarbij fel tegenstand geleverd en het Israel lastig gemaakt zover dat kan, op die manier hebben ze ook bepaalde winsten behaald, voornamelijk op het gebied van imago, dat betekent nogmaals niet dat ze de oorlog gewonnen hebben want dat hebben ze niet!quote:Op woensdag 27 juni 2012 00:24 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja goed, het heeft geen zin om hier langer over door te gaan aangezien jij het op een hele andere manier bekijkt.
Ik wil alleen even afsluiten met het volgende
- Je wint een oorlog niet door meer vijanden te doden van de andere kant, maar door je doelen te halen, en dat heeft Hezbollah gedaan (gevangenen vrij gekregen).
- Je kan onmogelijk een eerlijke vergelijking maken tussen Hezbollah(guerilla, verzetsbeweging) en een professioneel leger zoals het Israelische leger, 1 van de betere in de wereld. Hezbollah heeft veel Israelische soldaten gedood en gekidnapt, Merkava Tanks vernietigd, Israelische UAV gehackt en zo 12 elitesoldaten van Shayatet 13 gedood. Ze zijn veel lastiger geweest voor Israel dan welk ander arabisch LAND dan ook.
- Opgezet in 1982 om Israel uit Libanon te schoppen.
- Ze werden in 1983 al verantwoordelijk gehouden voor een aanval waar bijna 300 Amerikaanse en Franse mariniers bij zijn gedood.
Dus ze waren wel degelijk goed bekend.
[..]
Google het maar, dan zie je dat Al Qaida ook betrokken probeert te zijn bij de strijd tegen Israel, google is your friend. Probeer het maar uit, of het nou dat verdrag is, of anders.quote:Zo'n beetje iedereen in het MO heeft kritiek gehad op het verdrag, wat is je punt?Dit bewijst helemaal niks. Het is zoals ik al zei, Al Qaida heeft helemaal niks met Israel te maken. Ze zijn alleen bezig met onschuldigen en Sji'ieten af te slachten.
De Joden zijn verjaagd vele eeuwen geleden, dat klopt, er is wel lang een Joodse bevolking aanwezig geweest maar wel een stuk kleiner. De Joden woonden er 70 jaar geleden ook vriend, de immigratie begon niet na de Tweede Wereldoorlog, de immigratiegolf was al veel langer bezig. De Palestijnen hebben niet meer recht op dat gebied. Daarnaast kunnen ze gewoon een staat hebben, die kans hebben ze in het verleden verpest, nu voldoen aan de voorwaarden kan veel oplossen.quote:En waarom moet een ander volk daarvoor betalen.
De 'Joden' claimen dat ze duizenden jaren geleden weggegaan/weggestuurd zijn. De Palestijnen 70 jaar geleden.
Heb jij nooit van de PLO gehoord? Heb jij nooit gehoord van Yasser Arafat? Heb jij nooit gehoord van de Zwarte September? Heb jij nooit gehoord van Ali Hassan Salameh? Stuk voor stuk Palestijnse terroristen en terreurbewegingen die hebben gestreden tegen Israel en voor land. Weet jij überhaupt waarom Israel ooit het nederzettingenbeleid heeft ingevoerd? Je roept maar gewoon wat, je hebt geen idee waar dit conflict voor staat, de ontwikkelingen. Je komt een kaartje waar elk vierkantje veel groter is dan een nederzetting überhaupt vaak is.quote:En de Palestijnen gaan echt niet stil zitten toekijken hoe Israel steeds meer land inpikt, want dat hebben ze wel zitten doen sinds 1967. En er komen nu nog steeds nieuwe kolonies bij.
Denk je dat als de Palestijnen morgen ophouden, Israel alle kolonies verlaten en het land teruggeeft aan de Palestijnen?
Want ondertussen hebben ze een groot gedeelte in de Westbank verbouwd;
[ afbeelding ]
Er wordt niet verteld dat Israel verboden wapens/munitie/ heeft gebruikt, er zijn geen verdragen die stellen dat Israel die wapens niet zou mogen gebruiken, dat die landen het afkeuren is niet hetzelfde als dat het illegaal is of welke mensenrechten dan ook zou schenden. Dat België en het Verenigd Koninkrijk daar wel lid van zijn zegt vrij weinig.quote:Ik heb al je links doorgelezen maar nergens wordt gezegd dat Israel GEEN verboden wapens/munitie gebruikt, of geen mensenrechten schend![]()
Ja die dude van HRW zegt dat de andere landen om Israel heen erger zijn. Dat bekent niet dat Israel niet fout is.
Beter lezen, hij stelt dat zowel Israel als Hamas fouten hebben gemaakt door het raken van burgerdoelen, hij vindt de verwijten aan Israel overdreven en overtrokken omdat het bij Israel geen politiek is om burgerdoelen te raken terwijl dit voor Hamas wel geldt. Dat is dus wis en waarachtig een enorm verschil met conclusies die bepaalde mensen trekken.quote:Trouwens, Goldstone zegt helemaal niet dat Israel onschuldig is. Hij zegt dat de Israelis niet genoeg onderzoek hiernaar hebben gedaan en dat ze niet hebben meegewerkt;
http://www.haaretz.com/pr(...)ort-on-gaza-1.355454
Dat boeit wel degelijk voor deze discussie, en ik heb al lang gesteld wat ik duidelijk wilde maken, Israel schendt geen mensenrechten. Dat lijkt me duidelijk.quote:Dus ik ga het je gewoon makkelijker maken. Heeft Israel verboden wapens/munitie gebruikt en mensenrechten geschonden? Gewoon met ja of nee antwoorden, geen boekdelen over wat Arabische landen hebben gedaan, want dat boeit geen flikker voor deze discussie.
Illegale nederzettingen worden door Israel ontruimd, de legale, die blijven voorlopig dus daar staan.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:27 schreef Peunage het volgende:
[..]
Komt er zo ook iemand vertellen dat de nederzettingen niet precies vierkant en roze zijn?
Voor mijn part is elk blokje 3 huizen, verandert niks aan de zaak, blijven illegale nederzettingen.
Flauwekul.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:31 schreef Monidique het volgende:
[..]
Inderdaad, want door dat plaatje van Peunage lijkt het gekoloniseerde gebied kleiner dan het daadwerkelijk is.
Hoezo?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:36 schreef waht het volgende:
[..]
Het gekozen kader. Dat is geheel subjectief, immers.
Dus wel. Je ondergraaft je eigen geloofwaardigheid.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 02:27 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ten eerste dat die meneer daar moeite mee heeft gehad is toch niet zo opmerkelijk omdat het Jodendom meer is dan alleen een religie, hoe kan je nou worden geregistreerd als niet-gelovig, je bent per definitie Joods. Het betekent niet dat je in Israël ook daadwerkelijk die religie moet aanhangen, ik denk dat het vooral een probleem is van definities, en zoals gezegd was de grondlegger van het het zionisme atheïstisch dus zo problematisch zal het wel niet zijn.
quote:Ten tweede, uiteraard heb ik daar wel bewijs van, je moet wel begrijpen dat Israel geen grond heeft maar zogenaamde basis wetten waarmee je je kan uitleven.
http://www.mfa.gov.il/MFA(...)ity%20and%20Liberty-
Hier kan je wat internationale verdragen zoeken waar Israel lid van is.
http://www.mfa.gov.il/mfa/treaties/multilateralagreements/
[..]
1) Willen ze dat dan?
2) Die nomaden kregen een eigen staat, die nomaden mochten gewoon vreedzaam in Israël verblijven, en die nomaden zouden volgens Israëlisch recht (zie hierboven) evenveel rechten hebben en niet worden beperkt, dus het is incorrect wat je hierboven stelt, duidelijk.
[..]
Misschien kunnen ze nog aanspraak gaan maken op Syrië nu dat land in een burgeroorlog verzeilt is geraakt als je dat met die gebieden bedoelt! Dat lijkt me duidelijk!
Zelfs de nederzettingen die volgens de wetten van Israel illegaal zijn, worden lang niet allemaal ontruimd. En vernielingen vanuit deze illegale nederzettingen van Palestijnse eigendommen worden gedoogd of niet vervolgd.quote:Op woensdag 27 juni 2012 20:12 schreef DeParo het volgende:
[..]
Illegale nederzettingen worden door Israel ontruimd, de legale, die blijven voorlopig dus daar staan.
Ja natuurlijk interesseert Hezbollah Israel, ze hacken hun apparatuur, doden (elite)soldaten, kidnappen soldaten etc. Hun doel is het vernietigen van Hezbollah, wat ze never en nooit gaat lukken omdat Hezbollah veel steun van de bevolking en politiek krijgt.quote:Op woensdag 27 juni 2012 20:11 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wat denk je dat het Israelische doel was? Veroveren van Libanon? Het doel was het uitschakelen van de militante doelen in Zuid-Libanon en het vernietigen van de raket- en andere wapenarsenalen! Dat is dus ook gelukt, Hezbollah heeft daarbij fel tegenstand geleverd en het Israel lastig gemaakt zover dat kan, op die manier hebben ze ook bepaalde winsten behaald, voornamelijk op het gebied van imago, dat betekent nogmaals niet dat ze de oorlog gewonnen hebben want dat hebben ze niet!
Israel heeft oorlog gevoerd met Egypte, Syrie, Jordanie en tig andere groeperingen. Talloze burgers en soldaten zijn omgekomen bij aanslagen en aanvallen van Palestijnse terreurorganisaties. Denk je nou echt dat Hezbollah ook maar iemand in Israel een klap interesseert. Als ze anti-Israel willen zijn, moeten ze zelf weten, maar wel in Libanon.
Ik kan je zo nog een lijst geven van aanvallen en aanslagen waar Hezbollah mogelijk bij betrokken is. Echter hebben ze Israel nooit echt bang gemaakt, slechts vanaf ongeveer 2006 (iets daarvoor eigenlijk meer), is er meer aandacht voor Hezbollah vanwege hun raketarsenaal en hun groeiende macht terwijl Libanon zelf steeds meer instabiel wordt.
Ik herhaal, Al Qaida heeft niks met Israel te maken. Al Qaida heeft bijvoorbeeld ook niks met Duitsland of Nederland te maken. Sure, ze hebben vast wel commentaar op Duitsland/Nederland, hebben ze overal op, maar ze hebben verder niks met Duitsland/Nederland te maken.quote:Op woensdag 27 juni 2012 20:11 schreef DeParo het volgende:
Google het maar, dan zie je dat Al Qaida ook betrokken probeert te zijn bij de strijd tegen Israel, google is your friend. Probeer het maar uit, of het nou dat verdrag is, of anders.
Klopt, er is een Joodse bevolking aanwezig geweest in Jezuralem en omgeving, al vanaf ver voor de Kruistochten. Ze hebben er erg lang in vrede geleefd met de Arabieren, zowel Christenen als Moslims. Dat ontkent ook niemand.quote:Op woensdag 27 juni 2012 20:11 schreef DeParo het volgende:
De Joden zijn verjaagd vele eeuwen geleden, dat klopt, er is wel lang een Joodse bevolking aanwezig geweest maar wel een stuk kleiner. De Joden woonden er 70 jaar geleden ook vriend, de immigratie begon niet na de Tweede Wereldoorlog, de immigratiegolf was al veel langer bezig. De Palestijnen hebben niet meer recht op dat gebied. Daarnaast kunnen ze gewoon een staat hebben, die kans hebben ze in het verleden verpest, nu voldoen aan de voorwaarden kan veel oplossen.
Heb ik allemaal van gehoord. Zijn die allemaal uit de lucht komen vallen? Heeft Israel ze niet zelf gecreerd? Mensen worden niet geboren als 'terrorist'. Ze geboren in een situatie waarin ze zich MOETEN verzetten, want niet verzetten betekent dat je land wordt afgepakt.quote:Op woensdag 27 juni 2012 20:11 schreef DeParo het volgende:
Heb jij nooit van de PLO gehoord? Heb jij nooit gehoord van Yasser Arafat? Heb jij nooit gehoord van de Zwarte September? Heb jij nooit gehoord van Ali Hassan Salameh? Stuk voor stuk Palestijnse terroristen en terreurbewegingen die hebben gestreden tegen Israel en voor land. Weet jij überhaupt waarom Israel ooit het nederzettingenbeleid heeft ingevoerd? Je roept maar gewoon wat, je hebt geen idee waar dit conflict voor staat, de ontwikkelingen. Je komt een kaartje waar elk vierkantje veel groter is dan een nederzetting überhaupt vaak is.
Israel is 1 van de weinige landen die het verdrag over clustermunitie niet heeft getekend, dus het gebruik ervan is voor Israel niet illegaal. Maar ze zijn wel illegaal bezig om deze in civiele gebieden te gebruiken, waar mensen wonen. En hetzelfde geld voor Fosfoorbommen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 20:11 schreef DeParo het volgende:
Er wordt niet verteld dat Israel verboden wapens/munitie/ heeft gebruikt, er zijn geen verdragen die stellen dat Israel die wapens niet zou mogen gebruiken, dat die landen het afkeuren is niet hetzelfde als dat het illegaal is of welke mensenrechten dan ook zou schenden. Dat België en het Verenigd Koninkrijk daar wel lid van zijn zegt vrij weinig.
quote:Op woensdag 27 juni 2012 20:11 schreef DeParo het volgende:
Beter lezen, hij stelt dat zowel Israel als Hamas fouten hebben gemaakt door het raken van burgerdoelen
quote:
Nee ik bedoel het gekozen tijdskader. 1946 is geen heilig beginpunt, noch zijn die momentopnamen objectief.quote:Op donderdag 28 juni 2012 01:23 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hoezo?
Wat is er subjectief aan "in bezit van"?
Het plan van de VN is van 1947, het eerste plaatje laat zien hoe het in 1946 was. Wat snap je er niet aan?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:25 schreef waht het volgende:
[..]
Nee ik bedoel het gekozen tijdskader. 1946 is geen heilig beginpunt, noch zijn die momentopnamen objectief.
Het is simpele beeldvorming.
Jij snapt niet wat beeldvorming is.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:31 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het plan van de VN is van 1947, het eerste plaatje laat zien hoe het in 1946 was. Wat snap je er niet aan?
[ afbeelding ]
Ok, gelukkig maar.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:37 schreef waht het volgende:
[..]
Jij snapt niet wat beeldvorming is.
Kees22 wel, gelukkig.
Zoals gesteld zijn die kaartjes niet representatief, je kan niet stellen dat een gebied waar nauwelijks iemand woont dan maar Palestijns is, daarnaast is op het derde plaatje bijvoorbeeld niet weergegeven dat de Westelijke Jordaanoever bezet werd door Jordanie. Over dat laatste land gesproken, Jordanie, dat land maakte ook deel uit van het verdelingsplan en werd onder meer gezien als Arabisch land waardoor 90% van het gebied in Arabische handen kwam en 10% in handen van de Joden in Israel.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:31 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het plan van de VN is van 1947, het eerste plaatje laat zien hoe het in 1946 was. Wat snap je er niet aan?
[ afbeelding ]
Je vergeet even het kaartje te plaatsen wat van Jordanie was en wat van engeland was enzo?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:31 schreef Peunage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Palestijnen werden meegesleept in de emoties van het Arabische nationalisme wat in die tijd heersend was in de regio (buiten Israël). Het Arabische nationalisme is inmiddels afgezwakt en inmiddels is het voor de regio een religieuze discussie geworden waarbij de islamitische Palestijnen zogenaamd onrecht zou worden aangedaan. De Christelijke Palestijnen, die ook niet zo heel pro-Israëlisch zijn voor een groot deel, dreigen daarmee buiten de boot te vallen. De discussie wordt inderdaad op een heel verkeerde manier beschouwd, te vaak, althans.quote:Op zondag 1 juli 2012 01:56 schreef computerprobleem het volgende:
De Arabieren waren in de jaren 30 & 40 al bondgenootjes met Hitler en waren al helemaal enthousiast om de Nazi's te helpen bij het uitroeien van het Joodse volk. Vind je het gek dat de Joden, de rechtmatige eigenaars van het land, zich op zo'n manier verdedigen tegen dat volk? Niet alleen de Palestijnen, maar al hun buren en zelfs landen (o.a. Iran) duizenden kilometers van Israël vandaan willen de Joden uitgeroeid hebben.
De 'Palestijnen' (verzonnen volk, het zijn gewoon Arabieren, net zoals de Syriërs, Libiërs etc. dat zijn) hebben geen recht op dat land en moeten niet zo schijnheilig lopen te doen.
Ik ben het met je eens dat dat gebied gewoon Joods is. Maar dat betekent niet dat er ontwikkelingen zijn die ten grondslag liggen waarom die Arabische en Islamitische zo negatief staan tegenover Israel. Turkije en Iran bijvoorbeeld passen niet eens binnen dat Arabische kader. Dat Islamitische kader is iets van vandaag de dag meer.quote:Op zondag 1 juli 2012 02:49 schreef computerprobleem het volgende:
Het land is gewoon van het Joodse volk. Klaar.
Moeten de Arabieren nou ALTIJD de levens van anderen ruïneren en alles eigen maken? Tientallen miljoen vierkante kilometers land is al van hen en nu azen ze op een miezerige 20,000 vierkante kilometer, dat altijd al van de Joden is geweest. Laat ze maar ergens anders uithuilen, want hun complot om ook Israël in te nemen en te bezetten is gefaald en zal nooit een succes worden.
Israël is te machtig en de Arabische leiders zijn zwak en bang, of geven gewoon niets om hun eigen bevolking, maar om zichzelf. Dat is waarom al die landen nog zo onderontwikkeld zijn. En kom nu niet met argumenten als: ''Maar de Verenigde Arabische Emiraten en Qatar etc. zijn rijk en ontwikkeld.''
Alsof dat door hun eigen doorzettingsvermogen en denken komt. Als die landen geen olie hadden, waren ze net zo onderontwikkeld als bijvoorbeeld Oman. En dat zijn gewoon de keiharde feiten.
Ze zijn gewoon jaloers omdat de Joden zo succesvol zijn en niet eens al die middelen ''cadeau'' hebben gekregen. Kijk maar eens naar de succesvolste mensen op aarde. Bijna allemaal Joods, terwijl de Joodse bevolking slechts 12 a 14 miljoen is. Hoeveel Arabieren leven er op planeet aarde? 250 a 350 miljoen? En noem eens de echt succesvolle en bekende Arabieren? Allemaal olie sheiks of koningen die niets zouden hebben als er geen olie was.
natuurlijk is het land (de staat Israël) (inmiddels) van de Joden en ik gun hen hun eigen staat ook. Je moet je wel beseffen dat het honderden jaren niet van hen is geweest en dat de Palestijnen daar hun leven hebben opgebouwd en plots komen de Joden terug en moeten al die Palestijnen maar oprotten en worden ze met geweld weggejaagd uit hun eigen dorpen.quote:Op zondag 1 juli 2012 02:49 schreef computerprobleem het volgende:
Het land is gewoon van het Joodse volk. Klaar.
Moeten de Arabieren nou ALTIJD de levens van anderen ruïneren en alles eigen maken? Tientallen miljoen vierkante kilometers land is al van hen en nu azen ze op een miezerige 20,000 vierkante kilometer, dat altijd al van de Joden is geweest. Laat ze maar ergens anders uithuilen, want hun complot om ook Israël in te nemen en te bezetten is gefaald en zal nooit een succes worden.
Israël is te machtig en de Arabische leiders zijn zwak en bang, of geven gewoon niets om hun eigen bevolking, maar om zichzelf. Dat is waarom al die landen nog zo onderontwikkeld zijn. En kom nu niet met argumenten als: ''Maar de Verenigde Arabische Emiraten en Qatar etc. zijn rijk en ontwikkeld.''
Alsof dat door hun eigen doorzettingsvermogen en denken komt. Als die landen geen olie hadden, waren ze net zo onderontwikkeld als bijvoorbeeld Oman. En dat zijn gewoon de keiharde feiten.
Ze zijn gewoon jaloers omdat de Joden zo succesvol zijn en niet eens al die middelen ''cadeau'' hebben gekregen. Kijk maar eens naar de succesvolste mensen op aarde. Bijna allemaal Joods, terwijl de Joodse bevolking slechts 12 a 14 miljoen is. Hoeveel Arabieren leven er op planeet aarde? 250 a 350 miljoen? En noem eens de echt succesvolle en bekende Arabieren? Allemaal olie sheiks of koningen die niets zouden hebben als er geen olie was.
Waarom probeer je dat dan toch?quote:Op zondag 1 juli 2012 03:32 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
natuurlijk is het land (de staat Israël) (inmiddels) van de Joden en ik gun hen hun eigen staat ook. Je moet je wel beseffen dat het honderden jaren niet van hen is geweest en dat de Palestijnen daar hun leven hebben opgebouwd en plots komen de Joden terug en moeten al die Palestijnen maar oprotten en worden ze met geweld weggejaagd uit hun eigen dorpen.
Natuurlijk is er genoeg Arabisch land, maar is dat een argument? Als Duitsland ons land binnen komt vallen omdat ze vinden dat het van hen is, zou jij je erbij neerleggen dat je dan maar even naar België moet verhuizen? Dat is immers Nederlands genoeg om er te wonen toch?
En natuurlijk is dat voorbeeld erg gesimplificeerd, maar met een conflict zo ingewikkeld als het Israëlisch-Palestijnse is het onmogelijk om het naar - een voor ons - inlevingsbeeld om te zetten.
Dat is wel een erg raar voorbeeld. Nederland is altijd van de 'Nederlanders' geweest. Israël is van de Joden, niet van de Arabieren. Palestijnen zijn een verzonnen volk, het waren eerst ook gewoon Arabieren, maar toen moest er opeens een volk gecreëerd worden om een excuus te hebben de Joden wéér te verjagen.quote:Op zondag 1 juli 2012 03:32 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
natuurlijk is het land (de staat Israël) (inmiddels) van de Joden en ik gun hen hun eigen staat ook. Je moet je wel beseffen dat het honderden jaren niet van hen is geweest en dat de Palestijnen daar hun leven hebben opgebouwd en plots komen de Joden terug en moeten al die Palestijnen maar oprotten en worden ze met geweld weggejaagd uit hun eigen dorpen.
Natuurlijk is er genoeg Arabisch land, maar is dat een argument? Als Duitsland ons land binnen komt vallen omdat ze vinden dat het van hen is, zou jij je erbij neerleggen dat je dan maar even naar België moet verhuizen? Dat is immers Nederlands genoeg om er te wonen toch?
En natuurlijk is dat voorbeeld erg gesimplificeerd, maar met een conflict zo ingewikkeld als het Israëlisch-Palestijnse is het onmogelijk om het naar - een voor ons - inlevingsbeeld om te zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |