Nee hoor, ik kan op mijn Macbook Pro gewoon bestanden naar mijn HTC One X slepen zonder tussenkomst van bepaalde software. En is nog beter dan een iPhone ook.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:01 schreef Borizzz het volgende:
Maar eigenlijk leidt dit er dus toe dat je als Mac gebruiker bijna ' gedwongen' wordt tot de aanschaf van een iPhone als smartphone.
Er zijn vrijwel geen compatibiliteitsproblemen meer. En als die er zijn dan gaat het over specifieke programma's zoals Autocat e.d.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:08 schreef Borizzz het volgende:
ws de Galaxy s3.
Ik ben nog een "newbie" als het gaat om mac & vind het enkel verstandig om even goed te oriënteren. Je hoort vaak over compatibiliteitsproblemen tussen windows en mac. Dus voor mij in het nog niet vanzelfsprekend dat áls je bestanden kunt zien en slepen, ze dan ook geopend en bewerkt kunnen worden in iMovie en iPhoto.
Nieuw soort kruising? Een autocat?quote:Op zondag 20 mei 2012 22:30 schreef Wootism het volgende:
[..]
Er zijn vrijwel geen compatibiliteitsproblemen meer. En als die er zijn dan gaat het over specifieke programma's zoals Autocat e.d.
Waarom heb je eigenlijk voor de S3 gekozen trouwens?
Wat heeft een Galaxy S3 met Windows te maken dan?quote:Op zondag 20 mei 2012 21:08 schreef Borizzz het volgende:
ws de Galaxy s3.
Ik ben nog een "newbie" als het gaat om mac & vind het enkel verstandig om even goed te oriënteren. Je hoort vaak over compatibiliteitsproblemen tussen windows en mac. Dus voor mij in het nog niet vanzelfsprekend dat áls je bestanden kunt zien en slepen, ze dan ook geopend en bewerkt kunnen worden in iMovie en iPhoto.
Klopt inderdaad. Die abbo prijzen gaan vandaag de dag helemaal nergens over.quote:Op zondag 20 mei 2012 23:28 schreef Borizzz het volgende:
Galaxy S3 is goedkoper dan een iPhone. iPhone is een fijn apparaat, maar de bijbehorende abbo's zijn mij gewoon te duur. Ik besteed dat bedrag dan liever aan een iMac die er rond de kerst gaat komen, naast mijn macbook pro.
Ik heb nog de optie overwogen om een iPhone los te kopen in combinatie met simonly. Maar ook los zijn ze gewoon prijzig.
Toast?quote:Op maandag 21 mei 2012 12:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik kom er even niet meer uit na heel wat dode links en oude software. Wat kan ik het best gebruiken om een film (mkv) op dvd te zetten (incl. srt subs) ? Als het even kan freeware en met gui. Ben best bereid een bedrag te betalen onder een tientje, dat dan weer wel maar als het niet hoeft dan liever niet
![]()
die nexus is een stuk langzamer dacht ik.quote:Op maandag 21 mei 2012 08:33 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik begrijp trouwens niet waarom je een Galaxy S3 zou kopen als je ook een HTC One X of Galaxy Nexus kunt krijgen, maar dat zal wel aan mij liggen.
De 2 is (veel) sneller en je hebt een camera. Volgens mij was dat wel zo'n beetje het belangrijkste..quote:Op maandag 21 mei 2012 14:42 schreef EdvandeBerg het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat de grote verschillen zijn tussen de eerste en tweede ipad?
Zo'n eerste model is gebruikt niet zo heel duur meer, dus best interessant. Maar wat kan ik er allemaal niet mee wat met een 2 wel kan?
Geen idee. Ik doe alles nog met m'n iPad 1. Dus: mailen/twitteren/facebooken/surfen. En incidenteel een boekje of tijdschrift lezen. En foto's bekijken. Alhoewel ik pas wel een app tegen kwam (een spel, geloof ik) die echt als keiharde eis minimaal een iPad 2 vroeg. Dat zul je wel steeds vaker tegenkomen.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:42 schreef EdvandeBerg het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat de grote verschillen zijn tussen de eerste en tweede ipad?
Zo'n eerste model is gebruikt niet zo heel duur meer, dus best interessant. Maar wat kan ik er allemaal niet mee wat met een 2 wel kan?
Camera, snellere processor en geheugen, meer geheugen.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:42 schreef EdvandeBerg het volgende:
Maar draait wel stock ICS, en heeft daarmee een betere gebruikservaring. Software boven hardware en gebruikservaring boven specs zou bezoekers van deze reeks toch aan moeten spreken.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:29 schreef FUFR het volgende:
[..]
die nexus is een stuk langzamer dacht ik.
je praat nerdisch tegen mequote:Op maandag 21 mei 2012 15:40 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Maar draait wel stock ICS, en heeft daarmee een betere gebruikservaring. Software boven hardware en gebruikservaring boven specs zou bezoekers van deze reeks toch aan moeten spreken.
Dankje dankje!quote:
iPhone is op dit moment gewoon te duur. Galaxy S3 is betaalbaar, heeft goede specs, goede camera & filmpjes zijn de importeren in de mac.quote:Op maandag 21 mei 2012 08:33 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik begrijp trouwens niet waarom je een Galaxy S3 zou kopen als je ook een HTC One X of Galaxy Nexus kunt krijgen, maar dat zal wel aan mij liggen.
Maar androidquote:Op maandag 21 mei 2012 20:47 schreef Borizzz het volgende:
[..]
iPhone is op dit moment gewoon te duur. Galaxy S3 is betaalbaar, heeft goede specs, goede camera & filmpjes zijn de importeren in de mac.
Ach niks mis met Android. Haalt het wat mij betreft niet bij iOS, maar is daardoor niet meteen slecht.quote:
Ik vind het vleesch noch visch... zoals gezegd zou ik dan een Nokia Lumia nemen ofzo.quote:Op maandag 21 mei 2012 20:50 schreef Wootism het volgende:
[..]
Ach niks mis met Android. Haalt het wat mij betreft niet bij iOS, maar is daardoor niet meteen slecht.
Same here.quote:Op maandag 21 mei 2012 20:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zou nog eerder phone 7.5 kopen dan android... mits ik niet voor het superieure iOS ging natuurlijk.
stel eens een ander kanaal in.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Weet niet of goede topic, maar heb hier constant problemen tussen iMac en Airport..![]()
Om de paar minuten klapt de verbinding eruit. Moet dan met muis naar wifi tekentje bovenin, klikken, zoeken naar netwerken, vind het netwerk weer, aanklikken en dan herhaalt zich dit ritueel, met ongeveer 1 tot 5 minuten internetverbinding tussendoor![]()
Ik dacht dat dit wel aan het grote aantal netwerken zou liggen (woon in een flat), maar op de windows laptop van m'n werk heb ik gewoon een perfecte verbinding. Zelfde verhaal voor de iPhones. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
werkt dat?quote:Op maandag 21 mei 2012 21:30 schreef Borizzz het volgende:
Hmm.. & als ik abbo met Galaxy S3 neem, deze vervolgens verkoop, 100 euro bij doe en vervolgens een losse iPhone 4S koop.
Heb ik tóch een iPhone 4S met 300 min, maar dit keer in combinatie met een normaal maandbedrag.
ja ik heb mijn 4S sinds nov 2011quote:Op maandag 21 mei 2012 21:36 schreef Borizzz het volgende:
iPhones zijn toch gewoon simlockvrij? Dat zou dus moeten werken.
Maar waar heb jij dat abbo afgesloten dan? de iPhone 4S wordt bij Tmobile alleen maar in combinatie met iSmart afgesloten & 300 minuten kost 60 euro per maand.... en dat is gewoon v e e l t e d u u r.
oftewel de Iphone is gewoon duurder in verkoopquote:Op maandag 21 mei 2012 21:40 schreef Borizzz het volgende:
de S3 gaat mij over 2 jaar gezien 30 euro per maand kosten; de iPhone 60. Dan is het niet heel moeilijk. En de iPhone moet je ook meer bijleggen voor het toestel zelf.
Enige optie die ik zie - indien ik toch die iPhone 4S wil - de S3 abbo afsluiten; verkopen & van dat geld de iPhone 4S los aanschaffen.
Ja dat is dus ideaal, waar heb je dat?quote:Op maandag 21 mei 2012 21:36 schreef Swetsenegger het volgende:
ik heb gewon een sim only met 75 bel minuten, 25 smsjes en 1GB data voor 14 euro.
Laat je niet gek maken joh, niets mis met Android. Ieder z'n voorkeur, de één houdt van Apple, de ander van Android. Je hoeft je keuze voor een Androidtelefoon echt niet te lopen verdedigen hoor.quote:Op maandag 21 mei 2012 20:50 schreef Borizzz het volgende:
Ja, android is niet alles. Maar het extra geld dat ik kwijt ben aan een abbo bij een iPhone steek ik persoonlijk in een iMac o.i.d. Persoonlijk vind ik dat je daar meer aan hebt.
Ik heb ook maar een Lumia genomen. Na een abonnementverlenging zat ik te twijfelen tussen iPhone en Lumia 800. Prijsverschil was er wel, maar het viel mee. Lumia kostte bij een verlenging 37 euro p/m of 32 p/m met 80e bijbetaling (2 jaar).quote:Op maandag 21 mei 2012 20:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik vind het vleesch noch visch... zoals gezegd zou ik dan een Nokia Lumia nemen ofzo.
WP 7.5 is nog vele malen brakker dan Android. Als je nu een Lumia koopt is het alsof je een iPhone 3GS met iOS 3.0 hebt o.i.d.quote:Op maandag 21 mei 2012 20:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zou nog eerder phone 7.5 kopen dan android... mits ik niet voor het superieure iOS ging natuurlijk.
oh ja?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:05 schreef TC03 het volgende:
[..]
WP 7.5 is nog vele malen brakker dan Android. Als je nu een Lumia koopt is het alsof je een iPhone 3GS met iOS 3.0 hebt o.i.d.
Ja, vind ik wel. Heel veel functionaliteit in WP7 ontbreekt gewoon.quote:
Interessant artikel.quote:Op maandag 21 mei 2012 22:32 schreef Aether het volgende:
The future is forever: the state of IPv6 in the Apple world.
Ik heb het een maand vol gehouden daarna snel weer terug naar een 4s. Gelukkig was de Lumia in Belgie toen nog niet leverbaar dus was ik er zo van af voor de prijs die ik er voor betaald had.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:08 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, vind ik wel. Heel veel functionaliteit in WP7 ontbreekt gewoon.
Ik zal denk ik nooit overstappen naar een ander OS. Er is namelijk geen enkel ander OS dat zo goed is met:
- De muziekspeler
- De mail-app
- Gecentraliseerde instellingen en duidelijke menustructuur
- Airplay-ondersteuning (geen enkel alternatief dat zo makkelijk werkt)
- Notificaties
- Integratie van Exchange en/of iCloud (contacten, mail, agenda)
Serieus, op al deze vlakken is iOS heer en meester.Zelfs Microsoft Exchange wordt beter ondersteund door Apple dan door Microsoft met WP7, zelfs Gmail integreert beter met je iPhone dan met Android.
Ik moet zeggen dat Android sinds 4.0 ook een goede indruk maakt. De interface lijkt consistenter en het voelt behoorlijk soepel aan allemaal. Desalniettemin prefereer ik nog altijd iOS.
Telfort. En Tele 2 biedt nu ook nog steeds relatief goedkope sim only abonnementen.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:57 schreef Wootism het volgende:
[..]
Ja dat is dus ideaal, waar heb je dat?
Lekker is dat. Ze brengen een kreupel software pakket uit en om het te fixen moet je het NOG een keer kopen. Coda 2 vis ik dus wel gewoon uit de torrent bak. 1 keer $99,- betalen is meer dan voldoende.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:57 schreef boem-dikkie het volgende:
Coda 2 komt donderdag!! En in de eerste 24 uur kost hij in plaats van $75 maar $49.
Hoop verbeteringen die Coda 1 mist zoals Git, Codefolden en een veel betere filelist.
http://panic.com/coda/
Wanneer heb je hem betaald? Als je hem na 10 april hebt gekocht krijg je Coda 2 gratis.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 09:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Telfort. En Tele 2 biedt nu ook nog steeds relatief goedkope sim only abonnementen.
[..]
Lekker is dat. Ze brengen een kreupel software pakket uit en om het te fixen moet je het NOG een keer kopen. Coda 2 vis ik dus wel gewoon uit de torrent bak. 1 keer $99,- betalen is meer dan voldoende.
Haha ja preciesquote:
Snap ik weer eens een grap niet of?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:44 schreef boem-dikkie het volgende:
Lekker je hele scherm onder de vlekken.
Kan best maar daar geef ik nog meer de voorkeur aan dan android wat gewoon een slappe slechte rip off is.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:05 schreef TC03 het volgende:
[..]
WP 7.5 is nog vele malen brakker dan Android. Als je nu een Lumia koopt is het alsof je een iPhone 3GS met iOS 3.0 hebt o.i.d.
Heb er speciaal voor jou een filmpje bijgezet.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:44 schreef boem-dikkie het volgende:
Lekker je hele scherm onder de vlekken.
Cool concept maar ik krijg al pijn in mijn armen als ik er naar kijk.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:31 schreef Wootism het volgende:
Het net trouwens dit ding ge-preordered
Leek me toch wel erg vet en is in eerste instantie ontwikkeld voor OSX.
[ afbeelding ]
http://www.leapmotion.com/
Dat kan je instellen in iTunes.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 15:19 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik heb het idee als ik een nummer download die dus in mijn downloads map staat, en ik open hem in iTunes (ril ril) iTunes hem dan in een speciale map zet in mijn documenten en het nummer dus 2x op mijn macbook staat. Klopt dat?
Standaard wel ja. Moet je even uitzetten bij de Preferences -> Advanced -> Copy Files to iTunes Media folder when adding to Libraryquote:Op dinsdag 22 mei 2012 15:19 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik heb het idee als ik een nummer download die dus in mijn downloads map staat, en ik open hem in iTunes (ril ril) iTunes hem dan in een speciale map zet in mijn documenten en het nummer dus 2x op mijn macbook staat. Klopt dat?
Maar dat zou ik niet doen, want als je dan je Downloads map opruimt of bestanden gaat hernoemen gaat je hele iTunes bibliotheek in de war. Ik zou iTunes gewoon lekker z'n eigen bestanden laten beheren, boeiend dat het er dan dubbel op komt, je maakt eens in de zoveel tijd je Downloads map toch leeg lijkt me.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 15:57 schreef Wootism het volgende:
[..]
Standaard wel ja. Moet je even uitzetten bij de Preferences -> Advanced -> Copy Files to iTunes Media folder when adding to Library
Dat laatste moet je dus uitvinken.
Inderdaad. Een keer op een regulier beeldscherm gewerkt met een touchscreen. Na een half uur is de lol er vanaf en doe je het nooit weer.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:07 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Cool concept maar ik krijg al pijn in mijn armen als ik er naar kijk.
Klopt inderdaad, het is juist makkelijk dat iTunes dit doet. Ik heb de muziek die ik heb ook nog standaard in een extra Muziek mapje staan die ik af en toe eens backup.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:00 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Maar dat zou ik niet doen, want als je dan je Downloads map opruimt of bestanden gaat hernoemen gaat je hele iTunes bibliotheek in de war. Ik zou iTunes gewoon lekker z'n eigen bestanden laten beheren, boeiend dat het er dan dubbel op komt, je maakt eens in de zoveel tijd je Downloads map toch leeg lijkt me.
Geen idee of dat je persé een creditcard nodig hebt, maar anders zou je altijd een 3V-creditcard kunnen aanvragen op https://www.3vcard.nl/.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:59 schreef henrivo het volgende:
Ben nog niet zo lang lid van de Apple communityMaar weet iemand hoe ik iTunes Match kan activeren ZONDER creditcard? Heb vanmiddag even zo'n gift card gehaald omdat ik daarmee tegoed op mijn account kon zetten, en van dat tegoed iTunes Match zou inschakelen.
Valt dus behoorlijk tegen...
En aangezien ik geen creditcard heb, of iemand ken die zo'n ding heeft, zegt Apple nu tegen mij: Stik maar?
iDeal kost geld en is ruk. CC is internationaal betaalmiddelquote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:17 schreef boem-dikkie het volgende:
Apple faalt sowieso nog hard met hun betaalbeleid.
Geen Paypal, iDeal, of wat dan ook. Als je geen creditcard hebt moet je geld overmaken (!!!! ) om een bestelling te doen op hun site.
Wat is er mis met iDeal?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:20 schreef Estolan het volgende:
[..]
iDeal kost geld en is ruk. CC is internationaal betaalmiddel
Apple komt uit VS waar iedereen minstens 3 CC hebben!
Creditcard kost veel meer geld dan Ideal. Ideal was onder de 60 eurocent per transactie en creditcard 3,25% over de totale omzet toen ik nog een andere webwinkel had.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:20 schreef Estolan het volgende:
[..]
Alle betaalmogelijkheden kosten geld. Daarentegen is het wel een stukje service die waarschijnlijk een hoop klanten blij maakt.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:20 schreef Estolan het volgende:
[..]
Je moet een oudere versie van Airport Utility hebben onder Lion:quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:04 schreef Adames het volgende:
Hoe installeer ik een airport express uit 2004 met een nieuwe iMac met OS X Lion? Volgens de handleiding zou ik de airport express moeten aansluiten op het router van de fabrikant (alleen bedraad), draadloos verbinding moeten maken met de airport en daarna door middel van de Airport Configuratie de instellingen veranderen.
Echter kan ik geen verbinding maken met het oranje knipperende airport. Niet via draadloze netwerken en ook niet via de utility. iOS op iPad 3 heeft hetzelfde, nadat ik er een airport utility heb opgezet.
Volgens Apple kost het minder tijd dan een kop koffie drinken, maar ik had dan wel een erg grote kop.
Ja. Kut. Lekker Word gebruiken.quote:Op woensdag 23 mei 2012 19:52 schreef Borizzz het volgende:
Ik heb Word op mijn Mac staan, maar overweeg om Pages ernaast te zetten. Iemand ervaringen met dit programma?
Tekstverwerkers zijn allemaal kut, maar voor simpele opmaak voor papier is Pages in elk geval een stuk geschikter dan dat domme Word.quote:Op woensdag 23 mei 2012 19:52 schreef Borizzz het volgende:
Ik heb Word op mijn Mac staan, maar overweeg om Pages ernaast te zetten. Iemand ervaringen met dit programma?
Omdat samsung de zelfde hype creeerd als apple, maar dan vooral als tegenhanger van applequote:Op maandag 21 mei 2012 08:33 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Jaquote:Op zaterdag 26 mei 2012 21:29 schreef Guppyfriend het volgende:
![]()
Ik heb een witte MacBook, en de batterij is denk ik dood... Hij gaat alleen aan als ie aan de lader is, en dan staat er "Niet bezig met opladen". De staat van de batterij, als je erop klikt, is "Vervang nu"...
Is dit einde verhaal voor de batterij?
Kak...quote:
Je kan nog even proberen een SMC reset te doen. Dat is de chip die o.a. het stroom gedeelte regelt. Maar verwacht geen wonderen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 21:37 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Kak...
Nou ja, dank je wel voor je antwoord...
Gewoon altijd Pages gebruiken!quote:Op woensdag 23 mei 2012 19:52 schreef Borizzz het volgende:
+1quote:Op zondag 27 mei 2012 11:05 schreef Wootism het volgende:
[..]
Gewoon altijd Pages gebruiken!
Pages is veeeeeel relaxter, stabieler en sneller dan Word! Daarnaast kan je ook gewoon opslaan als een Word-document.
Het nadeel van Words is dat het traag als stront wordt als je boven de 30 pagina's uitkomt met een paar afbeeldingen erin. Heeft Pages geen last van
Gebruik het sinds een jaar vrij intensief voor mijn opleiding, maar moet zeggen dat ik het veel eerder had moeten doen!
Waarom zou je met meerdere mensen in hetzelfde document werken?quote:Op zondag 27 mei 2012 11:10 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik heb echt het tegenovergestelde met Pages. Als je samenwerkt met gebruikers die wel Office gebruiken is de compatibility en de opmaak van het document echt bagger.
Wut? Omdat dat de pijnlijkste fase voorkomt namelijk samenvoegen van verschillende stukjes in 1 doc op het eind. Gelukkig heeft Google Docs deze taak wel overgenomen, want met Word was samenwerken sowieso wel een hel (nummeringen die veranderen als je wat inplakt, fonts die verdwijnen, etc.)quote:Op zondag 27 mei 2012 12:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom zou je met meerdere mensen in hetzelfde document werken?
Ik vind het compleet logisch dat er in een team één persoon is die de taak heeft het document te beheren. Met z'n allen in hetzelfde document knoeien leidt altijd tot problemen. Met een eindredacteur voorkom je dat.quote:Op zondag 27 mei 2012 12:56 schreef eleusis het volgende:
[..]
Wut? Omdat dat de pijnlijkste fase voorkomt namelijk samenvoegen van verschillende stukjes in 1 doc op het eind. Gelukkig heeft Google Docs deze taak wel overgenomen, want met Word was samenwerken sowieso wel een hel (nummeringen die veranderen als je wat inplakt, fonts die verdwijnen, etc.)
Nou ja, baat t niet dan schaadt t niet. Kan het allicht proberenquote:Op zondag 27 mei 2012 00:21 schreef Junkie het volgende:
[..]
Je kan nog even proberen een SMC reset te doen. Dat is de chip die o.a. het stroom gedeelte regelt. Maar verwacht geen wonderen.
Niet als je duidelijke afspraken maakt. Dat met meerdere mensen in 1 document werken is echt nog nooit fout gegaan, in tegenstelling tot het samenvoegen van documenten die in Pages en in Word zijn gemaakt.quote:Op zondag 27 mei 2012 13:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het compleet logisch dat er in een team één persoon is die de taak heeft het document te beheren. Met z'n allen in hetzelfde document knoeien leidt altijd tot problemen. Met een eindredacteur voorkom je dat.
Ik heb een Mini i5/4gb gekocht en er zelf een SSD265 en 16gbRAM er in gezet. Fluitje van een cent en scheelt een berg geld. Apple maakt mooi spul maar de prijzen voor extra RAM en SSD's zijn een totale rip-off.quote:Op maandag 28 mei 2012 04:01 schreef Dimens het volgende:
Ik heb even jullie mening nodig. Zou er potentie zijn voor een Mac Mini met de snelheid van een Mac Pro maar dan voor maar ¤1199,-?
Ik zit eraan te denken om een Mac Mini met 2.7 GHz i7 processor te kopen, er 8GB RAM in te zetten, en er een SSD in te doen van 120GB voor die snelle boost.
Bij Apple moet je dan een SSD van 240GB kopen die qua snelheid niet hetzelfde is als deze van 120GB en dan kost het je ¤1699,-
Zouden mensen dit denk je kopen?
Ik heb dus een advertentie op Marktplaats gezet maar helaas nog geen reactie gehad. Ik had eigenlijk wel al iets verwacht dus helaas, tegen mijn verwachtingen in.quote:Op maandag 28 mei 2012 09:23 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ik heb een Mini i5/4gb gekocht en er zelf een SSD265 en 16gbRAM er in gezet. Fluitje van een cent en scheelt een berg geld. Apple maakt mooi spul maar de prijzen voor extra RAM en SSD's zijn een totale rip-off.
nicequote:Op maandag 21 mei 2012 21:57 schreef boem-dikkie het volgende:
Coda 2 komt donderdag!! En in de eerste 24 uur kost hij in plaats van $75 maar $49.
Hoop verbeteringen die Coda 1 mist zoals Git, Codefolden en een veel betere filelist.
http://panic.com/coda/
Google documentsquote:Op zondag 27 mei 2012 11:10 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik heb echt het tegenovergestelde met Pages. Als je samenwerkt met gebruikers die wel Office gebruiken is de compatibility en de opmaak van het document echt bagger.
Beetje passief, vind je zelf ook niet? Sowieso heb je voor dat geld een nieuwe met upgrades.quote:Op maandag 28 mei 2012 12:47 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik heb dus een advertentie op Marktplaats gezet maar helaas nog geen reactie gehad. Ik had eigenlijk wel al iets verwacht dus helaas, tegen mijn verwachtingen in.
Nieuw met dit kosten ze ¤1599,-. Althans dan heb je de 240GB SSD.quote:Op maandag 28 mei 2012 13:55 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Beetje passief, vind je zelf ook niet? Sowieso heb je voor dat geld een nieuwe met upgrades.
Ja, uit de applestore maar je kunt toch zelf die SSD erin schuiven??quote:Op maandag 28 mei 2012 14:00 schreef Dimens het volgende:
[..]
Nieuw met dit kosten ze ¤1599,-. Althans dan heb je de 240GB SSD.
Mensen die bereid zijn 1200 euro uit te geven voor een Mac Mini op marktplaats.nl zijn ook wel in staat om zelf een SSD te kopen en in te (laten) bouwen.quote:Op maandag 28 mei 2012 12:47 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik heb dus een advertentie op Marktplaats gezet maar helaas nog geen reactie gehad. Ik had eigenlijk wel al iets verwacht dus helaas, tegen mijn verwachtingen in.
Sommige mensen zijn niet zo handig en laten dat liever doen. Althans, dat is wat ik denk. En dat voor nog eens minder geld dan dat de Mac Mini bij Apple kost.quote:Op maandag 28 mei 2012 14:05 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ja, uit de applestore maar je kunt toch zelf die SSD erin schuiven??
Misschien moet ik erbij zetten dat ik het ook wel wil doen tegen betaling. Het was sowieso al random idea waar ik even enthousiast van werd.quote:Op maandag 28 mei 2012 14:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mensen die bereid zijn 1200 euro uit te geven voor een Mac Mini op marktplaats.nl zijn ook wel in staat om zelf een SSD te kopen en in te (laten) bouwen.
Ik kijk nog even aan hoe dit loopt en anders zet ik zo'n advertentie neer. Eens zien of er potentie voor is.quote:Op maandag 28 mei 2012 14:27 schreef Tijn het volgende:
Ik denk dat het een succesvoller business model is om tegen betaling Macs van een SSD te voorzien, dan kant-en-klare Macs icm een SSD te verkopen.
Scheelt ook een hoop gezeik met garanties enzo trouwens.
Repareren doen ze niet. Bij een geconstateerde klacht en binnen garantie wordt hij omgeruild voor een refurbished exemplaar.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:01 schreef boem-dikkie het volgende:
Via T-Mobile mijn iPhone 4 opgestuurd naar Apple. Meteen ook aangegeven dat de homeknop soms brak werkt. Repareren ze dat ook maar meteen zodat ik niet over een half jaar weer aanklop.
Zullen zien hoelang het gaat duren. Nu mijn oude 3Gs in gebruik, werkt prima.
O. Nou, als alles goed werkt bij dat ding vind ik het prima.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:03 schreef Viezze het volgende:
[..]
Repareren doen ze niet. Bij een geconstateerde klacht en binnen garantie wordt hij omgeruild voor een refurbished exemplaar.
Ik heb destijds vier keer een nieuwe 3G gekregen door haarscheurtjes. De laatste net voor aflopen garantie, waardoor ik hem als nieuw kon doorverkopen, hartstikke chill.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:04 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
O. Nou, als alles goed werkt bij dat ding vind ik het prima.
Refurbished is niet 'een nieuwe' toch?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:06 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik heb destijds vier keer een nieuwe 3G gekregen door haarscheurtjes. De laatste net voor aflopen garantie, waardoor ik hem als nieuw kon doorverkopen, hartstikke chill.
Ik gebruik m'n 3GS nu 2,5 jaar en ik heb eigenlijk nog weinig reden om te upgraden. Natuurlijk zijn nieuwere telefoons beter, maar deze voldoet voor mij voorlopig echt nog prima.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:01 schreef boem-dikkie het volgende:
Nu mijn oude 3Gs in gebruik, werkt prima.
Ik heb hem 2 jaar gebruikt en daarna verlengd en er een iPhone 4 bijgenomen. Ik wil altijd wel nieuwe dingen als die mogelijkheid zich voordoet. 3Gs doet het nog prima hoor.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik gebruik m'n 3GS nu 2,5 jaar en ik heb eigenlijk nog weinig reden om te upgraden. Natuurlijk zijn nieuwere telefoons beter, maar deze voldoet voor mij voorlopig echt nog prima.
Misschien dat ik voor de opvolger van de 4S ga. Of juist een 4S koop wanneer een nieuwe uit is, met korting.
Klopt, maar er is wel heel veel vervangen bij zo'n exemplaar (zoals de accu) dus inderdaag zganquote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:08 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Refurbished is niet 'een nieuwe' toch?
Wel jammer dat het enkel via Target Disk Mode werkt. En niet als een netwerk.quote:
Als de '5' een hebbertje is voor mij, komt mijn 4s van nog geen jaar oud vrijquote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik gebruik m'n 3GS nu 2,5 jaar en ik heb eigenlijk nog weinig reden om te upgraden. Natuurlijk zijn nieuwere telefoons beter, maar deze voldoet voor mij voorlopig echt nog prima.
Misschien dat ik voor de opvolger van de 4S ga. Of juist een 4S koop wanneer een nieuwe uit is, met korting.
Ja, kaalheid doet de aantrekkelijkheid van een man een boel goed.quote:
Voor 299 heb ik een nieuwe iPad 2 16GB.quote:Op woensdag 30 mei 2012 17:36 schreef mitchelll0181 het volgende:
Iemand intresse, Ipad 1 16 gb wifi only.
In nieuwstaat!
225 ofzo
Die "geen BTW"-aanbiedingen gelden meestal niet op Apple-producten.quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:26 schreef Borizzz het volgende:
Met betrekking tot die MM aanbiedingen... in januari is er vast wel weer een -19% (dan een -21%) actie én een nieuwe iMac waarschijnlijk.
+1quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:01 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Die "geen BTW"-aanbiedingen gelden meestal niet op Apple-producten.
Daar zit ook een CD bijquote:Op donderdag 31 mei 2012 13:03 schreef DannyDeko het volgende:
Aangezien ik strontziek wordt van mijn 8 maanden oude mbp die BIZAR traag is wil ik alles eraf gooien en met een clean instlal beginnen.
Nou weet ik alleen niet hoe dat werkt op een macIk bedoel, met windows pc/laptop krijg je een cd erbij waarmee je lekker kan formatteren en de os op nieuw kan installeren.
Maar hoe werkt dat op een mac?
http://www.apple.com/macosx/recovery/quote:Op donderdag 31 mei 2012 13:03 schreef DannyDeko het volgende:
Aangezien ik strontziek wordt van mijn 8 maanden oude mbp die BIZAR traag is wil ik alles eraf gooien en met een clean instlal beginnen.
Nou weet ik alleen niet hoe dat werkt op een macIk bedoel, met windows pc/laptop krijg je een cd erbij waarmee je lekker kan formatteren en de os op nieuw kan installeren.
Heb ik niet gehad hoor.quote:Op donderdag 31 mei 2012 13:07 schreef Viezze het volgende:
[..]
Daar zit ook een CD bij
CD er in, en tijdens het opstarten C inhouden
Voor herinstallatie van Lion heb je geen cd meer nodig. Maakt bij eerste installatie een aparte partitie aan met wat installatiebestanden en downloadt daarna bij herinstallatie de rest.quote:Op donderdag 31 mei 2012 13:07 schreef Viezze het volgende:
[..]
Daar zit ook een CD bij
CD er in, en tijdens het opstarten C inhouden
Opnieuw opstarten en R ingedrukt houden voordat je het appeltje op de grijze achtergrond ziet.quote:Op donderdag 31 mei 2012 13:03 schreef DannyDeko het volgende:
quote:Op donderdag 31 mei 2012 17:38 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik krijg een mail van T-Mobile dat mijn aan/uit knop kapot is door waterschade, en dat dit niet onder de garantie valt. Ik mag 236 euro dokken voor reparatie of hem ongerepareerd terug laten sturen.!!
Alsof die knop kapot is van vochtschade, ik ben extreem zuinig op mijn iPhone. Wat een naaiers.
Dan had je voordat je hem opstuurde even die verklikkers moeten checken bij je headphone-uitgang. Als zo'n dingetje roze uitslaat worden ze al helemaal panisch bij T-Mobile. Maar daar heb je nu niks meer aan natuurlijkquote:
dat weten de medewerkers anders nooitquote:Op donderdag 31 mei 2012 10:01 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Die "geen BTW"-aanbiedingen gelden meestal niet op Apple-producten.
Dat ding is bijna 3 jaar oud. Geen wonder dat dit gebeurd aangezien een accu niet levenslang meegaat.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 14:17 schreef DancePlaza het volgende:
is dit een teken van een luie of een defect batterij ?
[ afbeelding ]
Al zou je wel genoeg VRAM hebben zou het nog niet gaan werken.quote:Op zondag 3 juni 2012 15:28 schreef J.Appleseed het volgende:
Ook leuk. Ik dacht even lekker GTA: IV te installeren om op mijn MacBook te spelen, doet 'ie het nauwelijks doordat ik maar 60 MB VRAM zou hebben
Ik kan de grafische instellingen dus niet veranderen EN de wereld wordt niet geladen. (enkel water met lantaarnpalen e.d.)
Het betreft hier een 13" MacBook Pro van eind 2011 (2.4 Ghz i5, 8 GB RAM) met in OS X 512 MB VRAM. CanYouRunIt geeft aan dat ik 1,4 GB VRAM heb in Windows 7 Ultimate (x64, SP1).
Ik neem aan dat dit aan de Intel HD 3000 ligt, maar nieuwe drivers lossen niets op.
[ afbeelding ]
Weet iemand misschien een oplossing?
Waarom niet? Deze meneer gebruikt een 13" MacBook Pro type begin 2011, met de 2.3 i5 en 4 GB RAM. Die van mij is praktisch hetzelfde, enkel nieuwer en meer RAM. Dan zou 't toch juist beter moeten gaan?quote:Op zondag 3 juni 2012 15:51 schreef Dimens het volgende:
[..]
Al zou je wel genoeg VRAM hebben zou het nog niet gaan werken.
Dat is heel raar, want ik heb dezelfde MacBookPro met 4GB en kan prima een spel laden. Ik denk dat er ergens een setting verkeerd staat. GTA4 heb ik nog niet geprobeerd te spelen erop. Zo vaak speel ik er niet op. Dat doe ik op mn DesktopPC.quote:Op zondag 3 juni 2012 15:28 schreef J.Appleseed het volgende:
Ook leuk. Ik dacht even lekker GTA: IV te installeren om op mijn MacBook te spelen, doet 'ie het nauwelijks doordat ik maar 60 MB VRAM zou hebben
Ik kan de grafische instellingen dus niet veranderen EN de wereld wordt niet geladen. (enkel water met lantaarnpalen e.d.)
Het betreft hier een 13" MacBook Pro van eind 2011 (2.4 Ghz i5, 8 GB RAM) met in OS X 512 MB VRAM. CanYouRunIt geeft aan dat ik 1,4 GB VRAM heb in Windows 7 Ultimate (x64, SP1).
Ik neem aan dat dit aan de Intel HD 3000 ligt, maar nieuwe drivers lossen niets op.
[ afbeelding ]
Weet iemand misschien een oplossing?
Damn, dat speelt toch voor geen meter op die manier.... lijkt wel in slowmotion allemaal.quote:Op zondag 3 juni 2012 15:55 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Waarom niet? Deze meneer gebruikt een 13" MacBook Pro type begin 2011, met de 2.3 i5 en 4 GB RAM. Die van mij is praktisch hetzelfde, enkel nieuwer en meer RAM. Dan zou 't toch juist beter moeten gaan?![]()
Tja... ik heb ook een XBOX 360 maar 't leek me wel aardig om ook onderweg wat leuke games te kunnen spelen. Ik heb 't ondertussen wel goed draaiend, trouwens.quote:Op zondag 3 juni 2012 16:16 schreef Wootism het volgende:
[..]
Damn, dat speelt toch voor geen meter op die manier.... lijkt wel in slowmotion allemaal.
Dat is het voordeel van een SSD hè.quote:Op zondag 3 juni 2012 16:56 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Tja... ik heb ook een XBOX 360 maar 't leek me wel aardig om ook onderweg wat leuke games te kunnen spelen. Ik heb 't ondertussen wel goed draaiend, trouwens.
Toch vind ik 't een beetje wrang. Je zou denken dat een 2011 MacBook Pro op alle vlakken beter presteert dan voorgaande modellen, maar op YouTube zie ik een 11" MacBook Air (2010 model met dedicated GPU) enorm soepel GTA: IV draaien. Kan ook een hoax zijn, maar toch:
Een dedicated GPU en SSD maken nogal een verschil.quote:Op zondag 3 juni 2012 16:56 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Tja... ik heb ook een XBOX 360 maar 't leek me wel aardig om ook onderweg wat leuke games te kunnen spelen. Ik heb 't ondertussen wel goed draaiend, trouwens.
Toch vind ik 't een beetje wrang. Je zou denken dat een 2011 MacBook Pro op alle vlakken beter presteert dan voorgaande modellen, maar op YouTube zie ik een 11" MacBook Air (2010 model met dedicated GPU) enorm soepel GTA: IV draaien. Kan ook een hoax zijn, maar toch:
Eerlijk gezegd denk ik dat dit een hoax is. Volgens Rockstar zou het moeten werken maar niet erg soepel. Ik denk eerder dat het is opgenomen en als filmpje wordt afgespeeld of zo.quote:Op zondag 3 juni 2012 16:56 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dan heeft hij het wel subtiel gedaan aangezien je soms de knopjes van z'n controller hoortquote:Op zondag 3 juni 2012 17:23 schreef Dimens het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik dat dit een hoax is. Volgens Rockstar zou het moeten werken maar niet erg soepel. Ik denk eerder dat het is opgenomen en als filmpje wordt afgespeeld of zo.
GTA San Andreas runt nog maar net goed op mijn MacBook Air met nVidia 320M.
Het zou best kunnen hoor. Het lijkt mij alleen erg sterk.quote:Op zondag 3 juni 2012 18:14 schreef Wootism het volgende:
[..]
Dan heeft hij het wel subtiel gedaan aangezien je soms de knopjes van z'n controller hoort
Inderdaad. Hoe kan een MacBook Air van anderhalf jaar oud beter presteren dan de nieuwste MacBook Pro?quote:Op zondag 3 juni 2012 19:19 schreef Dimens het volgende:
[..]
Het zou best kunnen hoor. Het lijkt mij alleen erg sterk.
SSDquote:Op zondag 3 juni 2012 20:33 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Inderdaad. Hoe kan een MacBook Air van anderhalf jaar oud beter presteren dan de nieuwste MacBook Pro?
Als dat het geval is verkoop ik mijn MacBook vandaag nog, haha!
Yup, heb ik in ieder geval wel vaker gelezen.quote:Op zondag 3 juni 2012 20:52 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Heeft dat zo'n groot effect op gameprestaties?
Ach, ik kwam net een 120 GB SSD tegen voor iets meer dan 100 euro... geen geld dus. Ik heb gelezen dat een SSD je batterijverbruik ten goede komt, maar wat als ik mijn SuperDrive zou vervangen door de standaard 500 GB HDD?quote:Op zondag 3 juni 2012 20:54 schreef Wootism het volgende:
[..]
Yup, heb ik in ieder geval wel vaker gelezen.
In het geval van GTA geeft dat net die extra boost waardoor het vloeiender loopt.
En niet alleen bij games hoor. Ik ken iemand met dezelfde laptop als ik, alleen dan met een SSD. Bij grote foto's in Photoshop is dat ding van hem veeeeel sneller. Had te maken hebben met de scratch disks ofzoiets.
Die waren niet meer leverbaarquote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:27 schreef Guidetti het volgende:
Stel dat over 3 weken de nieuwe Macbook pro's uitkomen. Wat gaat er dan met de prijs van de huidige pro's gebeuren? Gaan die scherp dalen in prijs? Of hoe ging dat de afgelopen jaren?
Dit dus..quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:02 schreef Swetsenegger het volgende:
Als de macbook 13" WEER geen hogere schermresolutie heeft is het echt een aanfluiting.
En geen 802.11AC is ook wel opvallend, terwijl apple als eerste retail merk 802.11N geimplementeerd had.
Ik geloof dit fotootje niet zo.
Dit beter?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:14 schreef Aether het volgende:
Nieuwe MBP heeft waarschijnlijk zelfde resolutie en USB3.
http://www.macrumors.com/(...)d-only-minor-changes
[ afbeelding ]
Lijkt mij niet. Een SSD zou niet veel moeten bijleggen bij de prestaties van een spel.quote:
Ik baseerde het op een conversatie die ik ergens had gelezen. Had iemand een filmpje online gezet waarop hij GTA speelde op een Macbook Air. Super vloeiend, niks van te zeggen. Nu bleek het lang niet zo vloeiend te lukken op een Macbook Air met dezelfde configuratie alleen zonder SSD....quote:Op woensdag 6 juni 2012 11:43 schreef Dimens het volgende:
[..]
Lijkt mij niet. Een SSD zou niet veel moeten bijleggen bij de prestaties van een spel.
Sneller inladen van mappen of details die ingeladen moeten worden wel, maar voor de rest lijkt het mij dat het niet waar is.
Ik zal het eens proberen. Even GTA downloaden. Hij is er niet eens voor de Mac.
Het irritantste is dat ze altijd gelijk hun mening klaar hebben zonder uberhaupt het patent door te lezen. Ze lezen dat het patent "betrekking heeft op spraakherkenningssoftware", en dan gaan ze piepen dat hun Nokia uit 2005 ook al voice had en dat er dus prior art isquote:Op donderdag 7 juni 2012 13:43 schreef TwyLight het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)axy-s-iii-in-vs.html
De droid kudde is weer lekker bezig
Tweakers.quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:43 schreef TwyLight het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)axy-s-iii-in-vs.html
De droid kudde is weer lekker bezig
En geilen op opties omdat het opties zijn.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 06:52 schreef Q. het volgende:
[..]
Tweakers.. Die hebben sowieso een teringhekel aan alles wat gebruiksvriendelijk is.
.
Mijn Pro doet het prima op de bank.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:30 schreef BountyHunter340 het volgende:
Als je de laptop graag op de bank en in bed gebruikt is het dan veel verstandiger om een MacBook Air 13" te kopen in plaats van een MacBook Pro 13" ?
Aangezien de Pro meer "computer" biedt dan de Air twijfel ik... maar ik vind gemak op de bank minstens even belangrijk.
Het zat ook echt overal. Over het hele logic board heen gegaan met borsteltje en stof opgezogen. Daarnaast heb ik de onderklep ook nog zitten schrobben, daar zat het ook heel erg 'vast'.quote:
Heb jij met je SSD zo'n special ding gekocht zodat hij precies op de plek van je Super Drive past? En hoeveel was je in totaal kwijt voor zo'n setje? Zit er ook aan te denken maar ik vind het vrij prijzig.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 16:39 schreef Tijn het volgende:
Ja, ik heb ook hele vlokken stof uit m'n MBP gehaald toen ik de SSD inbouwde. Scheelde ook gelijk 10 graden in de temperatuur
Dat is hier de eerstvolgende upgrade. De optibay kan je van ebay halen voor 10-20.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 16:41 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Heb jij met je SSD zo'n special ding gekocht zodat hij precies op de plek van je Super Drive past? En hoeveel was je in totaal kwijt voor zo'n setje? Zit er ook aan te denken maar ik vind het vrij prijzig.
Een 13" MBP gaat prima op de bank en in bed, maar ben het niet eens dat de Pro meer computer is. De Air heeft een SSD wat je heel erg merkt in snelheid, en de schermresolutie is ook beter.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:30 schreef BountyHunter340 het volgende:
Als je de laptop graag op de bank en in bed gebruikt is het dan veel verstandiger om een MacBook Air 13" te kopen in plaats van een MacBook Pro 13" ?
Aangezien de Pro meer "computer" biedt dan de Air twijfel ik... maar ik vind gemak op de bank minstens even belangrijk.
Ik heb ook zo'n Optibay van eBay van een tientje. Werkt prima, maar de SSD zit niet heel goed vast aan de connector. Zo'n één keer in de paar maanden schiet hij los en moet ik de laptop openschroevenquote:Op zaterdag 9 juni 2012 16:43 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Dat is hier de eerstvolgende upgrade. De optibay kan je van ebay halen voor 10-20.
Op de originele plaats zit de harddisk zit beter bevestigd, en volgens mij zit daar ook de bewegingssensor. Zo'n SSD is een stuk minder gevoelig dus die kan je eigenlijk overal wel houtje-touwtje vastmaken.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 20:50 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Is het niet handiger om de SSD op de plaats van de gewone harde schijf te doen en evt. extra in de optibay?
En dit al na 20 maanden?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 16:28 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Volgens mij was mijn MBP een coke-smokkelaar![]()
[ afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Even een poetsbeurt gegeven en idle loopt ie weer mooi ±50 graden, onder volle load zo'n 85. Dat was ervoor 10-15 graden hoger. + een placebo effect dat alles sneller loopt nu
Oh? Cool!quote:Op zondag 10 juni 2012 09:35 schreef Ambrosius het volgende:
Volgende week een iTunes kaart van 25 euro bij Albert Heijn voor ¤21,25.
Voor OS X lijkt het me minder handig, je typt een stuk sneller op een echt toetenbord dan dat je praat.quote:Op maandag 11 juni 2012 09:44 schreef Scrummie het volgende:
Hm. Spannend voor vanavond!
Ik hoop: Siri voor OSX! Lijkt me heerlijk, afspraakjes inplannen als je in Mail.app zit, even op een Siri button drukken en bam, afspraak ingepland.
Dat zal het wel zijnquote:Op zondag 10 juni 2012 13:05 schreef Wootism het volgende:
[..]
En dit al na 20 maanden?![]()
Laatst die van mij opengemaakt, en die zag er toch een stuk beter uit na 3,5 jaar...
Misschien wat meer stofzuigen thuis
Siri. Ik hoop dat ze daar in ieder geval geen geld meer in stoppen. Ik ken niemand met een 4s die Siri daadwerkelijk gebruikt.quote:Op maandag 11 juni 2012 09:44 schreef Scrummie het volgende:
Ik hoop: Siri voor OSX! Lijkt me heerlijk, afspraakjes inplannen als je in Mail.app zit, even op een Siri button drukken en bam, afspraak ingepland.
Ja dat hoor ik wel vaker. Weet niet zo goed of het krampachtig een reden verzinnen is waarom we het niet gebruiken of dat het daadwerkelijk wat oplevert als Siri ook Nederlands spreekt.quote:Op maandag 11 juni 2012 10:09 schreef nelisb het volgende:
Zolang Nederlands niet wordt ondersteund gebruiken we het weinig.
Ze moeten er juist meer geld instoppen en APIs maken voor developrs zodat Siri weet hoe het met je apps om moet gaan.quote:Op maandag 11 juni 2012 10:07 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Siri. Ik hoop dat ze daar in ieder geval geen geld meer in stoppen. Ik ken niemand met een 4s die Siri daadwerkelijk gebruikt.
Het gaat niet om het spreken van de taal, het gaat om het begrijpen wat Nederlanders willen. Siri zou bij ns.nl moeten gaan kijken als ik vraag hoe laat de trein gaat en dan eventuele vertraging melden. Dat soort dingen kan Siri in de VS en daarom wordt het daar wel gebruikt en hier niet.quote:Op maandag 11 juni 2012 10:11 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ja dat hoor ik wel vaker. Weet niet zo goed of het krampachtig een reden verzinnen is waarom we het niet gebruiken of dat het daadwerkelijk wat oplevert als Siri ook Nederlands spreekt.
Bestandje aanklikken, appeltje + i, wijzig programma waarmee deze file geopend moet worden, druk daaronder op het knopje om het voor alle bestanden van dit type daarmee te openen.quote:Op maandag 11 juni 2012 10:12 schreef boem-dikkie het volgende:
Weten jullie trouwens of ik nog op een andere manier bepaalde bestanden met bepaalde software kan laten openen?
Ik heb al meerdere keren aangegeven dat PHP en HTML bestanden automatisch met Coda 2 moeten worden geopend maar hij blijft op Dreamweaver staan bij Automatisch openen. Heel irritant.
Alsjeblieft zeg.. Dat ze ophouden met die poppenkast. Zoveelste mislukte voicecontrol systeem.quote:Op maandag 11 juni 2012 09:44 schreef Scrummie het volgende:
Je wil de SSD alleen voor je programma's en OSX gebruiken, niet als enigste schijf. Bij veel wegschrijven gaat levensduur van je SSD flink achteruit.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 20:50 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Is het niet handiger om de SSD op de plaats van de gewone harde schijf te doen en evt. extra in de optibay?
Trouwens, kan ik W7 straks installeren op de 'tweede' harde schijf als ik die in de Optibay heb?
Valt echt wel mee.quote:Op maandag 11 juni 2012 10:21 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Je wil de SSD alleen voor je programma's en OSX gebruiken, niet als enigste schijf. Bij veel wegschrijven gaat levensduur van je SSD flink achteruit.
Nouja, ze hebben reserve ingebouwd. Maar het is nog steeds slimmer om er erbij te plaatsen.quote:
Hoezo mislukt dan? Ik heb het een tijdje op mijn 4 via jailbreak gebruikt en vond het geweldig. Als het in het Nederlands komt; nog 1000 keer beter. En ik zie wel voordelen voor gebruik in OSX; niet meer apps hoeven switchen om afspraken in te plannen, of reminders, of wat dan ook.quote:Op maandag 11 juni 2012 10:20 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg.. Dat ze ophouden met die poppenkast. Zoveelste mislukte voicecontrol systeem.
MacBook Airs én specbumped MacBook Pros met het huidige design én nieuwe MacBook Pros met HiDPI-schermen en een nieuw design? In allerlei overlappende beeldformaten? I call bullshit.quote:
Het speculeren blijft altijd leukquote:Op maandag 11 juni 2012 13:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
MacBook Airs én specbumped MacBook Pros met het huidige design én nieuwe MacBook Pros met HiDPI-schermen en een nieuw design? In allerlei overlappende beeldformaten? I call bullshit.
1280x800 is heel kut inderdaad.quote:Op maandag 11 juni 2012 13:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Als de 13" geen resolutie update krijgt, verkoopt ie gewoon niet meer. 1280*800 is echt niet meer van deze tijd. Dan ga ik wel over naar een air.
Idd raar als dat zo zou zijn.quote:Op maandag 11 juni 2012 13:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Als de 13" geen resolutie update krijgt, verkoopt ie gewoon niet meer. 1280*800 is echt niet meer van deze tijd. Dan ga ik wel over naar een air.
Ligt eraan of ze dat aan het begin of eind van de keynote doenquote:
Deze quote ik even voor straksquote:Op maandag 11 juni 2012 15:37 schreef Tijn het volgende:
Aan de andere kant: mijn 2009 MBP is nog wel prima eigenlijk, dus wat kan mij het schelen
Ik ben niet zo vatbaar voor updates als ik niks nodig heb hoorquote:
Je kan nu al op je vingers natellen dat dat oktober gaat worden.quote:Op maandag 11 juni 2012 15:40 schreef TwyLight het volgende:
Ik heb een nieuwe iPhone nodig, zo rond eind augustus. Hopelijk is de nieuwe dan beschikbaar
Wel wat geüpgradetquote:Op maandag 11 juni 2012 15:38 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Zozo. De nieuwe befaamde we'll be right back post-it
Officieel loopt m'n abonnement ook tot oktober, maar kan zo rond eind augustus verlengen. Maar misschien ga ik ook wel helemaal weg bij T-Mobile. Ben die provider wel een beetje zat eigenlijkquote:Op maandag 11 juni 2012 15:41 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je kan nu al op je vingers natellen dat dat oktober gaat worden.
Oktober wss ja. Apple zal een releasedate voor iOS 6 gaan geven vandaag en dat zal meteen aangeven wanneer (ongeveer) de nieuwe iPhone uitkomt.quote:Op maandag 11 juni 2012 15:41 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je kan nu al op je vingers natellen dat dat oktober gaat worden.
Dit is over het algemeen best betrouwbare informatie en de modelnummers zouden goed kunnen kloppen.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:45 schreef Muchachooo het volgende:
humor hebben ze in ieder geval wel.
http://9to5mac.com/2012/0(...)ina-specs-and-price/
Ah!quote:Op maandag 11 juni 2012 17:21 schreef Muchachooo het volgende:
De witte macbook is er al een jaar uit
Mijn late 2008 Macbook werkt nog perfect! Wat heb je er mee gedaan dat ie aan vervanging toe is?quote:Op maandag 11 juni 2012 17:19 schreef Qunix het volgende:
Ik ben benieuwd. Ik verwacht een nieuwe generatie MBP. Mijn Macbookje van late 2008 is aan vervanging toe. Ben ook benieuwd of ze wat aan het beeld doen. Perse retina hoeft niet. 8GB geheugen is wel tegenwoordig een must. Ook verwacht ik dat de witte MB's nu wel verdwijnen. Verder hoop ik op een update van de Mac Mini en toffe features te zien van Lion Mountain.
Scherper beeld.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:28 schreef TwyLight het volgende:
Toch begrijp ik niet goed wat Retina nou gaat betekenen voor een destop. Dat heeft toch helemaal geen zin? Als je dan een game wil spelen mag je wel een hele goede video kaart hebben wil je op zo'n resolutie spelen
Plus een retina geoptimaliseerde afbeelding voor de iPhone is in grootte nog vrij klein als je het over afbeeldingen hebt. Als je retina geoptimaliseerde afbeeldingen moet maken voor een resolutie als de MB krijg je echt fucking dikke load overal.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:35 schreef TwyLight het volgende:
Ja, omdat op de iPhone ook alle graphics/apps geoptimaliseerd zijn voor retina schermen. Dat zie ik niet zo gauw gebeuren bij games en websites
De icons voor Lion zijn allemaal al in 1024x1024quote:Op maandag 11 juni 2012 17:37 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Plus een retina geoptimaliseerde afbeelding voor de iPhone is in grootte nog vrij klein als je het over afbeeldingen hebt. Als je retina geoptimaliseerde afbeeldingen moet maken voor een resolutie als de MB krijg je echt fucking dikke load overal.
Echt?quote:Op maandag 11 juni 2012 17:39 schreef TwyLight het volgende:
[..]
De icons voor Lion zijn allemaal al in 1024x1024
"vroeger" waren icons nog gewoon max 48px groot
Het verlies aan schermruimte vind ik echt nog wel meevallen... en ik kom van een 20" iMac (1680x1050)quote:
Dat kan best, maar een schermresolutie van 1280x800 op een laptop van deze prijs is belachelijk.quote:Op maandag 11 juni 2012 18:13 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Vind ik persoonlijk echt wel meevallen... en ik kom van een 20" iMac (1680x1050)
Ik vond mijn oude resolutie heel kut werken. Daarom heb ik ook dat upgrade ding gedaan bij mijn MBP 15" dat ik max resolutie 1680x1050 kan. Werkt geniaal.quote:Op maandag 11 juni 2012 18:13 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Vind ik persoonlijk echt wel meevallen... en ik kom van een 20" iMac (1680x1050)
Meh, daar heb je wel gelijk in. Maar toch - liever een kwalitatief beter display (MBP) en lagere resolutie dan hoge resolutie maar minder goede kleurweergave (MBA), nietwaar?quote:Op maandag 11 juni 2012 18:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat kan best, maar een schermresolutie van 1280x800 op een laptop van deze prijs is belachelijk.
Dus je hebt een nieuwe display gekocht? Of hoe moet ik dat zien?quote:Op maandag 11 juni 2012 18:14 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik vond mijn oude resolutie heel kut werken. Daarom heb ik ook dat upgrade ding gedaan bij mijn MBP 15" dat ik max resolutie 1680x1050 kan. Werkt geniaal.
Nee. Kleurweergave zal me aan mijn anus oxideren. Ik doe niets met kleur. daarentegen zijn meer pixels erg welkom in ontwikkel IDE's.quote:Op maandag 11 juni 2012 18:15 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Meh, daar heb je wel gelijk in. Maar toch - liever een kwalitatief beter display (MBP) en lagere resolutie dan hoge resolutie maar minder goede kleurweergave (MBA), nietwaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |