Hier dezelfde ervaring gehad!quote:Op zondag 20 mei 2012 08:17 schreef Oksel het volgende:
Gisteren de 130 gefietst van de Tecklenburg Rundfahrt.. de 160 werd me te zwaar! Helemaal kapot gegaan op een stuk of 20 klimmen (heb er 5 gemist doordat ik de 160 niet deed). Geen pauze genomen, dat was 't probleem denk ik. Voor elke klim stond een bord met daarop het gemiddelde stijgingspercentage, het maximum percentage en de lengte van de klim. Waren een paar hele, hele vieze bij.
Verder m'n fiets weer superstrak gemaakt. Gepoetst, nieuwe onderdelen, etc.
Hiermee moet je er wel uitkomen denk ik...quote:Op zondag 20 mei 2012 14:01 schreef KaheemSaid het volgende:
Als ik achter in de lichtste rijdt dan tikt mijn derailleur tegen mijn spaken. Wat kan ik er aan doen om dit te voorkomen?
Het was erg druk ofniet? Ik ging zwemmen in de Ooij en onderweg wel 50 fietsers gezien.quote:Op zondag 20 mei 2012 14:41 schreef nodisch18 het volgende:
Klimmen is fantastisch! ik klim dan wel net zo snel een bult op als een corpulente 65+-er op een stadsfiets (zonder elektromotor). Maar toch klimmen is geweldig.
Vandaag 75 km (+/- 700 hm) rondom groesbeek gefietst, blijft mooi daar. Oja...., Zomer!![]()
![]()
quote:Op zondag 20 mei 2012 16:00 schreef the_critic het volgende:
Heb in Teckelenburg zelfs Joost Posthuma voorbij zien vliegen en een renner van Skil-Argos bij de pauzeplaatst gezien.. dus zelfs Pro's rijden dit rondje al training. Geeft wel aan dat het niet misselijk was..
Was inderdaad in mijn ogen zwaarder dan de AGR, damn zeg haha Geen moment even vlak. Ging of omhoog, of omlaag.. Soms even vals plat omhoog of omlaag, maar altijd op en neer. Wel erg leuk, die Bordjes. Geeft wel een beetje idee wat je te wachten stond. (hoewel inderdaad vaak voor mijn gevoel toch anders was dan op bordje stond. Maar je wist in ieder geval de lengte haha)
Nergens hoeven lopen, maar wel afgezien als een paard
Kun je wel stellen. Heb het niet eerder zo druk gezien. Volgens mij liepen er ook een stuk of 3 richten door het gebied.quote:Op zondag 20 mei 2012 14:51 schreef No-P het volgende:
[..]
Het was erg druk ofniet? Ik ging zwemmen in de Ooij en onderweg wel 50 fietsers gezien.
Leuk filmpje... even lekker training zegt ie. Tis nie eerlijk!quote:
Kon het plaatje nog kleiner?quote:Op zondag 20 mei 2012 16:58 schreef the_critic het volgende:
[ afbeelding ]
Okkie.. volgens mij ben jij dit blijhoofd toch?!
Dankje, hier moet het zeker mee lukkenquote:Op zondag 20 mei 2012 14:15 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Hiermee moet je er wel uitkomen denk ik...
http://www.parktool.com/b(...)justments-derailleur
Hehe leuk dat je er over begint. Mijn vriendin fietst ook regelmatig, in de zomer en hield altijd vast aan haar Giant racefiets opgebouwd naar recht stuur (dus soort hybride). Nu was ze gisteren middag op eigen initiatief alleen naar de FM geweest om informatie over nieuwe fietsenquote:Op zondag 20 mei 2012 20:43 schreef Narcotical het volgende:
M'n vriendin wil misschien ook een tweedehandsje kopen om ook te gaan fietsen. Heb een beetje op marktplaats zitten kijken en dit leek me wel een oke-fiets om mee te beginnen, iemand hier nog iets zinnigs te melden over deze fiets wat ik misschien over het hoofd heb gezien?
Wel een prima fiets voor een beginnerquote:Op zondag 20 mei 2012 20:43 schreef Narcotical het volgende:
M'n vriendin wil misschien ook een tweedehandsje kopen om ook te gaan fietsen. Heb een beetje op marktplaats zitten kijken en dit leek me wel een oke-fiets om mee te beginnen, iemand hier nog iets zinnigs te melden over deze fiets wat ik misschien over het hoofd heb gezien?
Mja, via het menu al de hartslagband uitgeschakeld en later weer ingeschakeld, maar mocht niet baten.quote:Op zondag 20 mei 2012 22:24 schreef No-P het volgende:
Laat je 705 eens opnieuw zoeken naar een hartslagband, weet niet hoe dat moet maar dat hielp eens bij mijn forerunner 305.
Tnx, donequote:Op zondag 20 mei 2012 23:09 schreef kanovinnie het volgende:
Cyclinggirl had hetzelfde laatst. Ik zou ff met haar pmen!
thx ik kan het zelf, het is zeker een oude body , maar nog nooit meegemaakt dat alle pallets blijven steken, aan het geluid kan je normaal wel horen of er een 1 vast zitquote:Op maandag 21 mei 2012 08:41 schreef the_critic het volgende:
bij oude wielen willen de palletjes in de body (waardoor je achteruit kunt trappen met je freewheel) nog wel eens blijven zitten door ouderdom en troep tussen de veertjes van die palletjes. je kunt zo een body vaak beter even door de fm uit elkaar laten halen, is best een lastig klusje...
De full monty?quote:Op zondag 20 mei 2012 23:54 schreef ursel het volgende:
Trouwens nog meer mensen die volgend weekend de Tilff-Bastogne-Tilff rijden?
Planning is 140. Maar training loopt ver achter. (Weer, ziekte en geen oppas).quote:Op maandag 21 mei 2012 10:07 schreef eentwee het volgende:
[..]
De full monty?Zit net geen goede afstand tussen voor mij, 140 te kort en 240 te lang. Zit aan de Bilzen classic te denken op zaterdag.
Kiel-Windeweer!!quote:Op maandag 21 mei 2012 10:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ziet er naar uit dat het weekeinde niet zo mooi wordt, voor mij niet zo'n ramp, want dan sta in bij M-gineering het hele weekend sleutelcursus te hebben, kan ik toch niet rijden![]()
Kiel-Windeveer...het klinkt al buitenlands. Toch in Groningen volgens de kaart.
Bracket lager goed vast ? cracks goed vast ?quote:Op maandag 21 mei 2012 10:46 schreef SuperWeber het volgende:
Ik heb dit weekend maar eens tijd besteed om het vervelende tikje uit mijn fiets te toveren. Het grootste probleem hierbij is dat het tikken slecht te reproduceren is wanneer je stilstaat.
De pedalen waren verdachte nr. 1. Ik had nog een paar nieuwe liggen en omdat er in 1 pedaal een beetje speling zat heb ik die maar vervangen, daarnaast ook gelijk de schoenplaatjes nagekeken. Dat hielp niet. Zadelpen er volledig uitgehaald en schoongemaakt. Hielp ook niet. De stuurpen een beetje aandraaien hielp ook niet. Verder heb ik ook nog wat kleine dingetjes nagelopen wat ook niet hielp. De wielen en de crank lijken niet verdacht omdat het geluid onregelmatig is. Ik heb er nog wel naar gekeken, maar ik kan er niks aan ontdekken.
Uiteindelijk denk ik dat de kabels die door het frame lopen het probleem veroorzaken. Ik heb al gepoogd om ze een beetje te smeren, maar met veel succes heb ik dat nog niet kunnen doen. Iemand nog tips hiervoor?
Doe ik het hele jaar al. Vakantie is voor haar om tot rust te komenquote:Op maandag 21 mei 2012 12:12 schreef kanovinnie het volgende:
Vakantie is toch om elke dag op je vriendin te rijden ipv je fiets?
de ardenne is meer uitdaging dan , allemaal heuveltjes geen echt klimwerkquote:Op maandag 21 mei 2012 12:06 schreef Patroon het volgende:
Deze zomer wil ik met mijn vriendin in de auto naar Frankrijk. Nu hoef ik niet persé in de alpen te zitten maar een leuk gebied om te fietsen met lekker lopende klimmetjes en glooiend terrein vind ik wel prettig. Weet iemand een mooi gebied in Frankrijk tot 900km vanaf Leeuwarden?
Bijvoorbeeld onder Strasbourg tegen de Duitse grens. Hoe is het daar?
Vogezen is toch wel meer uitdaging dan de Ardennen? Die cyclo die daar wordt gehouden is heel erg pittig in ieder geval (trois ballons geloof ik..)quote:Op maandag 21 mei 2012 12:22 schreef dop het volgende:
[..]
de ardenne is meer uitdaging dan , allemaal heuveltjes geen echt klimwerk
zwitserland zou kunnen en als het frankrijk moet zijn zou ik naar annecy gaan.
dat is wel boven de 900km , maar is zeker te rijden in 1 dag
van daar uit heb je veel mogelijkheden en zijn de alpen ook berijkbaar
Ja, het weer is ook belangrijk. Dan rij ik liever 300km verder richting de Alpen. Daar zit je ook in 1100km. Gaat mij meer om het drukken van de bezine kosten maar niet ten koste van alles.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Vogezen is toch wel meer uitdaging dan de Ardennen? Die cyclo die daar wordt gehouden is heel erg pittig in ieder geval (trois ballons geloof ik..)
Ook wel een mooi gebied en op sommige plekken kun je met je Duits ook terecht, voor mij is dat wel handigIs wel wisselvallig qua weer maar dat heb je natuurlijk overal wel binnen 900 km van Leeuwarden.
Bracket is press-fit en lijkt ok, bovendien voel je geen speling oid als je de cranks ronddraait. Daarnaast is het tikken onregelmatig, iets wat niet verwacht als één van deze twee het tikken zou veroorzaken...quote:Op maandag 21 mei 2012 11:49 schreef dop het volgende:
[..]
Bracket lager goed vast ? cracks goed vast ?
als je geen kracht zet geen tikken ? en als je aanzet soms wel ?
Nee, ik heb Noordwolde vorige week een email gestuurd met de afmelding maar daar heb ik geen reactie op gerkegen. Hoop niet dat de KNWU met een boete komt ofzo, ze mogen 20 euro in rekening brengen als je niet afmeld.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:46 schreef Tommeke het volgende:
@Patroon: Ik ben een paar keer naar Luxemburg geweest. Erg mooi fietsgebied!
Zag je trouwens op de startlijst staan in Noordwolde, nog gereden? Ik wel, niet bepaald een succes
Mooie cyclo is dat, 1x geredenquote:Op maandag 21 mei 2012 12:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Vind dit ook wel meer als heuveltjes![]()
[ afbeelding ]
Privé-les van Marten. Da's super.quote:Op maandag 21 mei 2012 10:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ziet er naar uit dat het weekeinde niet zo mooi wordt, voor mij niet zo'n ramp, want dan sta in bij M-gineering het hele weekend sleutelcursus te hebben, kan ik toch niet rijden![]()
Kiel-Windeveer...het klinkt al buitenlands. Toch in Groningen volgens de kaart.
Wel mooi, maar als je zeker wilt zijn van goed weer zou ik nog even verder tuffen. Met 1000km ben je over de bergruggen in Noord Italië, en dan ben je bijv. in Bormio, waar je o.a. de Stelvio, de Mortirolo en de Gavia op kan. Wil je naar Frankrijk dan zou ik lekker naar het Central Massif rijden of de Provence. Dan ben je verzekerd van lekker weer.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:06 schreef Patroon het volgende:
Deze zomer wil ik met mijn vriendin in de auto naar Frankrijk. Nu hoef ik niet persé in de alpen te zitten maar een leuk gebied om te fietsen met lekker lopende klimmetjes en glooiend terrein vind ik wel prettig. Weet iemand een mooi gebied in Frankrijk tot 900km vanaf Leeuwarden?
Bijvoorbeeld onder Strasbourg tegen de Duitse grens. Hoe is het daar?
En met een tentje in z'n boomgaard staan 's nachtsquote:
Ja, in de regen..quote:Op zondag 20 mei 2012 16:58 schreef the_critic het volgende:
[ afbeelding ]
Okkie.. volgens mij ben jij dit blijhoofd toch?!
edit: Errug klein zag ik.. dus,
www.bt-foto.nl, dan bij evenementen de hel aanklikken, en dn op de eerste pagina, 5e rij, 4e foto..
Provencequote:Op maandag 21 mei 2012 13:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wel mooi, maar als je zeker wilt zijn van goed weer zou ik nog even verder tuffen. Met 1000km ben je over de bergruggen in Noord Italië, en dan ben je bijv. in Bormio, waar je o.a. de Stelvio, de Mortirolo en de Gavia op kan. Wil je naar Frankrijk dan zou ik lekker naar het Central Massif rijden of de Provence. Dan ben je verzekerd van lekker weer.
Ik reed op dat punt bij jullie groep in het wiel.. sta alleen niet op de foto. Ben vast iets minder fotogeniek ofzoquote:
Iemand anders nog ideeën?quote:Op zondag 20 mei 2012 22:18 schreef ursel het volgende:
Iemand misschien bekend met dit probleem:
Heb een Garmin Edge 705, maar mijn hartslagmeter is ermee gekapt. (geen resultaten meer in de display en in het menu blijft het hartje knipperen).
Nieuwe batterij in de band gedaan, maar nog steeds niets.![]()
Iemand enig idee wat er aan de hand is? Heb ut apparaat pas een jaar en volgend weekend de Tilff-Bastogne-Tilff op de planning niet echt tijd om hem nog op te sturen.
En toch zo'n blij hoofd...quote:
Prijsje ook of alleen goed uitgereden?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:46 schreef CyclingGirl het volgende:
Zo goed gereden in Appelscha in de ronde van zuid oost friesland. Nu ga ik komend weekend naar Wijk en Aalburg voor UCI 1.2 en ik hoop dat het daar nog beter gaat.
Ik heb als PR op de Redoute een tijd van 9:40quote:Op dinsdag 22 mei 2012 13:21 schreef Gripper het volgende:
Ha, de uitslagen van de klimclassic van Hemelvaartsdag staan online.
Overall was ik 728e van de 5500 deelnemers. Tijd 7:12, met een gemiddelde van 22,9 (mn eigen gemiddelde was 27,5)
Klimtijd redoute 0:06:13 (514e van de 5500)
Klimtijd Transenster 0:07:21 (610e van de 5500)
De eindtijd maakt me niet zoveel uit, we hebben bij de bevoorradingen telkens even rondgehangen. maar die klimtijden zijn wel lekker
Bij een budget van maar 500 euro zou ik gaan voor een goede tweedehands. Nieuw koop je daar niets voor.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:37 schreef fetss het volgende:
Dit word nu het 3e jaar dat ik fiets.. (ben elk jaar meer gaan fietsen)
Nu wil ik een nieuwe fiets gaan kopen, budget rond de 500¤
Waar moet ik op letten? Vooral welke groep hij afgemonteerd is?
En is ridley een degelijk merk?
Dat was ook de bedoeling inderdaad (nieuwe)quote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Bij een budget van maar 500 euro zou ik gaan voor een goede tweedehands. Nieuw koop je daar niets voor.
Maar wat zijn je wensen? Hoeveel km rij je per jaar? Een fiets moet qua duurzaamheid ook bij je manier van gebruiken passen. Iemand die veel fietst moet niet een Tiagra groep hebben want dat slijt onder je kont vandaan. Ben je iemand die alleen van mei-september weekends bij droog weer fietst dan maakt het niet zoveel uit. etc. Neem dus ff door wat je wensen zijn, soms kan het financieel beter zijn om je budget iets omhoog te schroeven, dan hoef je minder snel weer.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:40 schreef fetss het volgende:
[..]
Dat was ook de bedoeling inderdaad (nieuwe)
Ik schat het tussen 2500 en 3000km per jaar, in de wintermaanden wil ik spinnen.. Af en toe door regen, maar niet vaak dus.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Maar wat zijn je wensen? Hoeveel km rij je per jaar? Een fiets moet qua duurzaamheid ook bij je manier van gebruiken passen. Iemand die veel fietst moet niet een Tiagra groep hebben want dat slijt onder je kont vandaan. Ben je iemand die alleen van mei-september weekends bij droog weer fietst dan maakt het niet zoveel uit. etc. Neem dus ff door wat je wensen zijn, soms kan het financieel beter zijn om je budget iets omhoog te schroeven, dan hoef je minder snel weer.
Mmm das niet zoveel. Dan maakt de groep ook niet zoveel uit.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:56 schreef fetss het volgende:
[..]
Ik schat het tussen 2500 en 3000km per jaar, in de wintermaanden wil ik spinnen.. Af en toe door regen, maar niet vaak dus.
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 15:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mmm das niet zoveel. Dan maakt de groep ook niet zoveel uit.
Bedankt!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 15:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Voor 500 heb je gewoon een mooie 2ehands fiets. Redelijk nieuw. Alu frame. 105 groepje, misschien met wat geluk Ultegra..
Nieuwe bandjes d'r op, een beurt van een goede fm en je hebt er nog jarenlang plezier van, zelfs met het dubbele aantal kms per jaar
Ridley is trouwens ook een aardig merk. Je hebt zeker die Ridley Triton (volgens mij) zien staan?quote:
Die ook ja, maar ook andere.. Zijn stijlvolle fietsen!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 15:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ridley is trouwens ook een aardig merk. Je hebt zeker die Ridley Triton (volgens mij) zien staan?
Nee, dat is werken. Fietsen is vakantie.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:12 schreef kanovinnie het volgende:
Vakantie is toch om elke dag op je vriendin te rijden ipv je fiets?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had op de redoute nog wel harder gekund denk ik, ik kende de klim niet dus reed het eerste stuk erg op reserve, voor het geval het erg zwaar zou worden verderop. En in die laatste paar honderd meter haal je niet meer zoveel tijd in.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 13:29 schreef Tommeke het volgende:
Ik had 5:47 op la Redoute en 8.19 op die andere. Had niet door dat er tijdmeting was en was lekker aan het chillen met m'n vriendin toen ik werd ingehaald door een ploeggenoot
Staal moet je hebben met bij voorkeur Reynolds, Columbus of Deda buizen. Met een Campiejolo groep. Goed te vinden voor dat geld op Merktploats.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:37 schreef fetss het volgende:
Dit word nu het 3e jaar dat ik fiets.. (ben elk jaar meer gaan fietsen)
Nu wil ik een nieuwe fiets gaan kopen, budget rond de 500¤
Waar moet ik op letten? Vooral welke groep hij afgemonteerd is?
En is ridley een degelijk merk?
Waarom staal? En geen aluminium?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Staal moet je hebben met bij voorkeur Reynolds, Columbus of Deda buizen. Met een Campiejolo groep. Goed te vinden voor dat geld op Merktploats.
Het gaat langer mee en het rijdt lekkerder. Zker tweedehands lijkt het me voor jou budget een goede.quote:
Dat absoluut.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Staal moet je hebben met bij voorkeur Reynolds, Columbus of Deda buizen. Met een Campiejolo groep. Goed te vinden voor dat geld op Merktploats.
Wanneer je het hele jaar door fietst (dus in weer en wind) en vele km's maakt raad ik toch echt aan om een duurzamere (duurdere) groep te nemen, dan wanneer je een mooi weer fietser bentquote:
Koop een mtbquote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:04 schreef kaasplankje het volgende:
Fietsen zijn gemaakt om tegen de stoep aan te raggen.
Dat is al heel wat anders dan de opmerking bij 2 to 3k maakt het geen hol uit welke groep.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wanneer je het hele jaar door fietst (dus in weer en wind) en vele km's maakt raad ik toch echt aan om een duurzamere (duurdere) groep te nemen, dan wanneer je een mooi weer fietser bent
Actuele windkracht.... bft 1quote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:58 schreef Oksel het volgende:
Vandaag eraf gereden op 't vlakke42 wind tegen. Vent die bij de amateurs fiets moest er ook af.
Maakt het ook niet, gewoon harder trappen!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat is al heel wat anders dan de opmerking bij 2 to 3k maakt het geen hol uit welke groep.
Hehe ik bedoelde meer, bij weinig kmters, wat 2-3k per jaar isquote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat is al heel wat anders dan de opmerking bij 2 to 3k maakt het geen hol uit welke groep.
Ik denk dat je met 2 tot 3k nog boven het gemiddelde van de gemiddeldequote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:19 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hehe ik bedoelde meer, bij weinig kmters, wat 2-3k per jaar ismaar dat zal je wel door hebben.
Oke, ik heb totaal geen kijk op wat iemand per jaar doet. Zelf zit ik nu op 3k dit jaar dus vond 3k over een heel seizoen nogal weinig klinkenquote:Op woensdag 23 mei 2012 09:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik denk dat je met 2 tot 3k nog boven het gemiddelde van de gemiddeldewielertoerist zit. Als ik kijk wat er bv gisteravond ineens rondrijdt.. Als je alleen op dit soort dagen gaat fietsen haal je net 500 km per jaar
![]()
In ieder geval is het genoeg om qua duurzaamheid wel een verschil te gaan merken tussen bv een 2300 groepje en 105. Zeker voor een fiets die al gebruikt is.
Oja? Fiets kopen morgenavond?quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:09 schreef Gesloten het volgende:
Vanaf morgenavond mag ik me ook bij jullie voegen! Hoop vrijdag of maandag mijn eerste ronde te kunnen maken
Of ga je je benen scheren en rondlopen in strakke gekleurde shirts.quote:
Ik ga alleen mijn benen scheren en met olie insmeren. Als ik dat onder de knie heb kijk ik wel naar een fietsquote:Op woensdag 23 mei 2012 12:13 schreef No-P het volgende:
[..]
Of ga je je benen scheren en rondlopen in strakke gekleurde shirts.
Welkom!
Gaat het niet om kwaliteit van je ritjes ipv kwantiteit voor de groepskeuze?quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik denk dat je met 2 tot 3k nog boven het gemiddelde van de gemiddeldewielertoerist zit. Als ik kijk wat er bv gisteravond ineens rondrijdt.. Als je alleen op dit soort dagen gaat fietsen haal je net 500 km per jaar
![]()
In ieder geval is het genoeg om qua duurzaamheid wel een verschil te gaan merken tussen bv een 2300 groepje en 105. Zeker voor een fiets die al gebruikt is.
Je bent zeker even vergeten dat elke deelnemer van dit topic al minstens 2 tour de frances heeft uitgereden en 3 top tien notering heeft behaald in voorjaarklassiekers?quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:48 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Gaat het niet om kwaliteit van je ritjes ipv kwantiteit voor de groepskeuze?
Simpel gezegd zal een triatleet minder kilometers maken op de fiets, omdat hij ook bezig is met hardlopen en zwemmen. Als je echter op hoog tempo een circuit aflegt, is het verdomd fijn dat alles goed schakelt. Dit in tegenstelling tot een recreant die met 30 in het uur tig duizenden kilometers maakt per jaar.
Met klimmen hetzelfde. Klim je als recreant veel, is het erg prettig wanneer de fiets schakelt wanneer je schakelt.
Verder vind ik 'wielertoerist' altijd zo'n negatieve lading hebben, maar waarschijnlijk vooral omdat ik besef dat ik zelf ook in die categorie val
Ik had het puur nog even over de duurzaamheid van de groep. 2 tot 3 k werd afgedaan als een minimale hoeveelheid, waar het niet uitmaakt wat voor groep je op je fiets hebt. Ik denk dat dit wel meevalt en dat je zeker wel een verschil merkt tussen bv 2300/sora en 105, op het gebied van duurzaamheid. Zeker als zo'n groep ook al een paar k heeft gelopen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:48 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Simpel gezegd zal een triatleet minder kilometers maken op de fiets, omdat hij ook bezig is met hardlopen en zwemmen. Als je echter op hoog tempo een circuit aflegt, is het verdomd fijn dat alles goed schakelt. Dit in tegenstelling tot een recreant die met 30 in het uur tig duizenden kilometers maakt per jaar.
Met klimmen hetzelfde. Klim je als recreant veel, is het erg prettig wanneer de fiets schakelt wanneer je schakelt.
Verder vind ik 'wielertoerist' altijd zo'n negatieve lading hebben, maar waarschijnlijk vooral omdat ik besef dat ik zelf ook in die categorie val
Beverstraatquote:Op woensdag 23 mei 2012 12:55 schreef MCH het volgende:
[..]
Je bent zeker even vergeten dat elke deelnemer van dit topic al minstens 2 tour de frances heeft uitgereden en 3 top tien notering heeft behaald in voorjaarklassiekers?
DE prof renner van het Fok! Forum.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:59 schreef kanovinnie het volgende:
BeverstraatDie ben ik denk ik alweer vergeten.
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Beverstraat![]()
![]()
![]()
Heb vandaag van de wielerploeg ,een nieuwe Kia Picanto gekregen
Wielersponsors zijn moeilijk te vinden
Mag ik van iemand een racefiets lenen?
Niemand vinden voor een nieuwe uitdaging :( Deze voor de wannabe's hier?
Welke racefiets heb jij?
Wat kost wielrenen toch veel geld
Ik zoek nog iemand die wat klusjes voor me wilt doen
is wielrennen gay?
Hey (tijdelijke) wielrenner gezocht
Wielretoeristen :(
Jammer dat hij zich hier nog niet gemeld heeft, maar wij zijn natuurlijk te recreatief voor een prof zoals hij
Ah, dus dat moet ik op mijn cv hebben om in de OP als 'klasbak' bestempeld te worden.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:55 schreef MCH het volgende:
[..]
Je bent zeker even vergeten dat elke deelnemer van dit topic al minstens 2 tour de frances heeft uitgereden en 3 top tien notering heeft behaald in voorjaarklassiekers?
Hij is er nog hoor! Maar vooral aan het klagen laatste tijd:quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:09 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Ah, dus dat moet ik op mijn cv hebben om in de OP als 'klasbak' bestempeld te worden.
@ Knutdeijsbeer,
'wielertoerist' vind ik negatief klinken inderdaad. Weet niet precies waarom. Waarschijnljik vooral omdat de meeste mensen de indruk wekken dat je minstens 10k km moet fietsen voordat je mag zeggen dat je als sport aan wielrennen doet, het liefst in de regen met tegenwind. Een soort 'minderwaardigheidstitel' bijna. De post van Patroon dat het tot 2 a 3k km niet zoveel uitmaakt wat van groep bevestigt dit gevoel ook. Vandaar mijn post dat kwaliteit van je ritjes belangrijker is dan kwantiteit.
In mijn ogen is de keuze voor groep meer hoeveel omkijk je ernaar wilt hebben. Wil je zorgeloos rijden, hoeveel km dan ook, kan je beter een betere een goede duurzame groep nemen dan een goedkope waar je om de zoveel tijd moet klussen. 2300 en Sora lijken mij dan sowieso al afvallen omdat de kans op problemen te groot is.
Maar misschien ligt het ook aan mij hoor. Echt heel erg druk maak ik mij er ook niet over overigens (wat nu wel zo lijkt). Wielrennen is een mooie sport ter afwisseling van voetbal, squash, fitness en hardlopen.
Beverstaart was inderdaad tof. Hij had al een ploegwagen geregeld en zag zichzelf al met de Schleckies de tour rijden
quote:Ik men men wielervriend gingen na 3u trainen iets eten in een restaurant.
We waren wel in wielerpak,toen we er toe kwamen vroeg de baas om vriendelijk naar buiten te gaan!
Toen hebben we dat geweigerd,en toen moesten we even in een soort van bergkotje gaan staan..later kwamen 4mannen ons overmeesteren en zo werden we buiten gezet! Een schande!
klacht lijkt duidelijk
En hoe reset je dat ding dan?quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:17 schreef ursel het volgende:
Net Garmin gebeld. Handleiding gekregen hoe de Garmin te resetten. En anders moet ik mijn hartslagband opsturen en krijg er kosteloos eentje retour.
2-3k per jaar fietsen, je moet er je best voor doen om er niet overheen te komenquote:Op woensdag 23 mei 2012 13:09 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Ah, dus dat moet ik op mijn cv hebben om in de OP als 'klasbak' bestempeld te worden.
@ Knutdeijsbeer,
'wielertoerist' vind ik negatief klinken inderdaad. Weet niet precies waarom. Waarschijnljik vooral omdat de meeste mensen de indruk wekken dat je minstens 10k km moet fietsen voordat je mag zeggen dat je als sport aan wielrennen doet, het liefst in de regen met tegenwind. Een soort 'minderwaardigheidstitel' bijna. De post van Patroon dat het tot 2 a 3k km niet zoveel uitmaakt wat van groep bevestigt dit gevoel ook. Vandaar mijn post dat kwaliteit van je ritjes belangrijker is dan kwantiteit.
In mijn ogen is de keuze voor groep meer hoeveel omkijk je ernaar wilt hebben. Wil je zorgeloos rijden, hoeveel km dan ook, kan je beter een betere een goede duurzame groep nemen dan een goedkope waar je om de zoveel tijd moet klussen. 2300 en Sora lijken mij dan sowieso al afvallen omdat de kans op problemen te groot is.
Maar misschien ligt het ook aan mij hoor. Echt heel erg druk maak ik mij er ook niet over overigens (wat nu wel zo lijkt). Wielrennen is een mooie sport ter afwisseling van voetbal, squash, fitness en hardlopen.
Beverstaart was inderdaad tof. Hij had al een ploegwagen geregeld en zag zichzelf al met de Schleckies de tour rijden
Ik vind het buitengewoon kwetsend, dat je mijn resultaten op WK's niet eens mee laat tellen....quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:55 schreef MCH het volgende:
[..]
Het lukt mij anders primaquote:Op woensdag 23 mei 2012 13:36 schreef Patroon het volgende:
[..]
2-3k per jaar fietsen, je moet er je best voor doen om er niet overheen te komen
http://gps4sport.com/blog/?p=81quote:
quote:To hard reset the unit turn the unit off, hold down the mode button and turn the unit on.
Zo.quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:36 schreef Patroon het volgende:
2-3k per maand fietsen, je moet er je best voor doen om er niet overheen te komen
quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:36 schreef Patroon het volgende:
[..]
2-3k per dag fietsen, je moet er je best voor doen om er niet overheen te komen
In b4 Ultra-Ivoquote:
30 is een relaxte kruissnelheid hoorquote:Op woensdag 23 mei 2012 12:48 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Zijn de sensoren voorzien van eigen batterijen, en zo ja, kunnen die leeg zijn?quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:09 schreef Eirick het volgende:
Ik heb even ruzie met mn Flightdeck.
Van de week m'n fiets maar weer uit het stof getrokken, en nu blijkt mn fietscomputer het niet te doen. Hij gaat wel gewoon aan, maar het lijkt alsof de sensor nergens op reageert. Hij geeft nergens waardes aan (zowel snelheid als trapfrequentie). Magneetje en sensor lijken in orde.
Iemand enig idee?
En 25 ook.quote:
Fuck it. Ze letten maar gewoon heel goed op in die paar tellen waarin ik met 40 km/u langsdender, met mn blinkende Ultegra SL groep.quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:27 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
En 25 ook.
Des te langzamer des te meer tijd is er om naar de groepen te kijken en des te belangrijker is het dat deze bling-bling zijn. Helemaal belangrijk als je parkeert bij een terras, dan zitten alle wielertoeristen elkaars fietsen en groepen te beloeren. Voor die momenten heb je als wielertoerist kwaliteit nodig.
Kandidaat voor My Big Fat Gypsy Racingbike?quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:30 schreef Gripper het volgende:
langsdender met mn blinkende Ultegra SL groep.
Ongesoigneerde orang-oetan, echte wielrenners rijden met een Campagnolo groep...quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:30 schreef Gripper het volgende:
[..]
Fuck it. Ze letten maar gewoon heel goed op in die paar tellen waarin ik met 40 km/u langsdender, met mn blinkende Ultegra SL groep.
Een Giant met Campa, dat zou pas echt ongesoigneerd zijnquote:Op woensdag 23 mei 2012 16:54 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ongesoigneerde orang-oetan, echte wielrenners rijden met een Campagnolo groep...
Laatst gehoord van medewerker in serieuze wielerzaak dat rijders met Campa van een uitstervende soort zijn.quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:54 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ongesoigneerde orang-oetan, echte wielrenners rijden met een Campagnolo groep...
Owja, hij rijdt met een Giant...quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Een Giant met Campa, dat zou pas echt ongesoigneerd zijn
Groene haas elite?quote:Op woensdag 23 mei 2012 17:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Giants met Campa, Williers met Ultegra, dit topic zakt dieper en dieper weg.
Oja, die klapmongool.quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
DE prof renner van het Fok! Forum.
Oksel en Patroon probeerden ook in z'n ploeg te komen, maar werden te licht bevonden.
[..]
Op het pont is ook een goede om te kieken.quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:27 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
En 25 ook.
Des te langzamer des te meer tijd is er om naar de groepen te kijken en des te belangrijker is het dat deze bling-bling zijn. Helemaal belangrijk als je parkeert bij een terras, dan zitten alle wielertoeristen elkaars fietsen en groepen te beloeren. Voor die momenten heb je als wielertoerist kwaliteit nodig.
25 is weer te langzaam, dan hebben ze tijd om naar mn oude fiets te kijken, kan ik beter wat doortrappen, dan is het een waas van gifgroen en chroomquote:Op woensdag 23 mei 2012 16:27 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
En 25 ook.
Als je erg zweet kun je best goed afkoelen, persoonlijk heb ik daar wel last van dus trek ik sneller iets met lange mouwen aanquote:Op woensdag 23 mei 2012 18:19 schreef MarcoD het volgende:
Nou met met temperaturen van 27+ in de volle zon lijkt het me niet dat je het koud kan hebben?
Da's toch met die helling van 45%?quote:Op woensdag 23 mei 2012 17:58 schreef joers1 het volgende:
Gaat er zondag nog iemand naar de testbaan van Ford, in het Belgische Lommel? Geweldig mooie wielerdag altijd daar...eens per jaar.
Vandaag mijn Stevens (met Ultegra afmontage;)) weggebracht: body was aan vervanging toe: zaakje liep vast en ratelde. Zaterdag issue klaar, kan i zaterdag dus mooi naar Lommel...omFord-baan weer te bestormen
Ik vond 25% afgelopen zaterdag meer dan zat.quote:Op woensdag 23 mei 2012 18:59 schreef cafca het volgende:
[..]
Da's toch met die helling van 45%?
Lijkt me best 's leuk
Ik heb me gelukkig goed ingesmeerd. Wanneer je dat niet doet verbrand je levend volgens mij..quote:Op woensdag 23 mei 2012 19:40 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind met mouwtjes fietsen eiks heel niet dom als de zon zo fel is. Ik verbrand zelden maar nu toch een beetje rood. Morgen trekt dat wel weer bij.
Heb me ook ingesmeerd alleen nu net bij terugkomst kleefden er tig vliegjes aan mijn benen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 19:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb me gelukkig goed ingesmeerd. Wanneer je dat niet doet verbrand je levend volgens mij..
Ik niet, ben echt extreem zonresistent (in die zin dat ik bruin wordquote:Op woensdag 23 mei 2012 19:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb me gelukkig goed ingesmeerd. Wanneer je dat niet doet verbrand je levend volgens mij..
Als ik zie wat voor mongolen er nu rondfietsenquote:Op woensdag 23 mei 2012 21:43 schreef cafca het volgende:
Net even rondje gefietst, flinke bui op mijn kop gehad. Heerlijk fietsen in de regen na zo'n warme dag
Wel even de slechte naam der wielrenners bevestigd door een automobilist verrot te schelden die mebijna van de fiets reed......
Dat hebben ze mij niet verteld?!!quote:Op woensdag 23 mei 2012 18:52 schreef cafca het volgende:
Als je je benen niet scheert, mag je toch sowieso niet met Campa rondrijden?
Goeiedag ploegleider!quote:
Ja precies, daar zou 't ook best door kunnen komen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:14 schreef No-P het volgende:
Op een mtb hobbel en bobbel je ook meer natuurlijk.
Ben ik hier ooit geweestquote:Op woensdag 23 mei 2012 22:19 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
welkom terug!!
praat ons bij over je wielerteam
Misschien eerst eens het zadel uitproberen op de mtb voor je een nieuwe haalt.quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Goeiedag ploegleider!
[..]
Ja precies, daar zou 't ook best door kunnen komen.
Okay. Normaal gesproken ben ik niet iemand die dit soort logische dingen over het hoofd ziet. Maar wat een briljant ideequote:Op woensdag 23 mei 2012 22:23 schreef No-P het volgende:
[..]
Misschien eerst eens het zadel uitproberen op de mtb voor je een nieuwe haalt.
Van het weekend trainingskamp
Als jij ons nou allemaal een contract aanbiedt, zijn we ineens allemaal profs!quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:22 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Ben ik hier ooit geweest, ben je eerder een pro of eerder een toerist?
geen idee, maar jouw wielren ervaringen zijn hier wel besproken. Ik ben maar een simpele recreant die er heel wat voor over heeft een contractje in jouw team te verdienenquote:Op woensdag 23 mei 2012 22:22 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Ben ik hier ooit geweest, ben je eerder een pro of eerder een toerist?
ok,als jullie een iemand vinden onder de 26jaar zonder wielerervarong voor 250euro....je kent het verhaalquote:Op woensdag 23 mei 2012 22:25 schreef [url=http://
forum.fok.nl/user/profile/114004]cafca[/url] het volgende:
[..]
Als jij ons nou allemaal een contract aanbiedt, zijn we ineens allemaal profs!
hoezo besproken?quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:29 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
geen idee, maar jouw wielren ervaringen zijn hier wel besproken. Ik ben maar een simpele recreant die er heel wat voor over heeft een contractje in jouw team te verdienen
Ik ben onder 26, rij nu 2 jaar.quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:31 schreef beverstraat het volgende:
[..]
ok,als jullie een iemand vinden onder de 26jaar zonder wielerervarong voor 250euro....je kent het verhaalDan mohen jullie er ookbij!
Waarom zonder ervaring? En wat is de bedoeling?quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:34 schreef beverstraat het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 23 mei 2012 22:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ben onder 26, rij nu 2 jaar.
Kom ik aanmerking?
[/quote
als je iemand aanbrengt zonder ervarig wel...
hier wordt alles mbt wielrennen besproken, dus wanneer een FOK!er komt met profclub ambitie valt dat op.quote:
enkel dan.wil de sponsor heel de ploeg sponsoren....quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom zonder ervaring? En wat is de bedoeling?
Slaapwel. Kusje.quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:37 schreef beverstraat het volgende:
Pm mij eens tegen morgen,ik ga.nu slapen!
slaapwel xd
Mag het een vrouw zijn?quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:36 schreef beverstraat het volgende:
[..]
enkel dan.wil de sponsor heel de ploeg sponsoren....
Ik ben 23 jaar en ga morgen mijn eerste racefiets kopen. Vrijdag fiets ik mijn eerste rondje. Waar kan ik tekenen?quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:34 schreef beverstraat het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 23 mei 2012 22:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ben onder 26, rij nu 2 jaar.
Kom ik aanmerking?
[/quote
als je iemand aanbrengt zonder ervarig wel...
Sowieso Stavelot in, dan de Stockeu meepakken, lekker steil in het begin en na het beeld van Eddy Merckx is ie nog lang niet afquote:Op woensdag 23 mei 2012 22:41 schreef Landgeld het volgende:
Hoi allen. zondag en maandag ga ik naar de Ardennen. Omgeving Malmedy / Stavelot.
Heeft iemand nog tips en/of mooie routes vanuit deze omgeving? OF zijn er standaard routes te volgen. Heb een beetje rondgekeken en dit lijkt het geval!
zoals ik een pagina terug al zei, ik zit op 30km, dus geen schandequote:Op woensdag 23 mei 2012 23:38 schreef Life2.0 het volgende:
Vandaag de 600km aangetikt, op de stalen 80-er. Carbon staat nog steeds in de schuur, out iezer is veul leuker
Nee 600 is niets voor jullie maar ik ben dan ook een zondagsrijder, mooiweerrijder en doortrappen kan ik al helemaal niet
Mijn fiets staat bij mijn ouders (vandaar ook dat ik niet zoveel km maak). Maar dat is in de omgeving Enkhuizen. Dus dan kun je heerlijk met de boot naar Stavoren en terug naar Enkhuizen. 100km, en je bent echt ergens naar op weg. Of als je goede benen hebt een rondje markermeer.quote:Op donderdag 24 mei 2012 00:02 schreef Life2.0 het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat ik op het eind van zomer heb staan, ben ook helemaal niet van honderen km per dag (waar moet je dan in godsnaam heen denk ik altijd) meestal rondje langs de dorpjes/meren in de buurt, ritjes van uurtje max
Ik hou er tijdens het fietsen totaal niet van om lang te stoppen en daarna weer verder te fietsen. Koel dan vaak gigantisch af en fiets daarna als een oude krant, vooral in april is het vaak nog redelijk fris. In de zomer is een terras stop natuurlijk nooit erg maar komt ook zelden voor. Moet wel getraind worden natuurlijkquote:Op donderdag 24 mei 2012 00:05 schreef thettes het volgende:
[..]
Mijn fiets staat bij mijn ouders (vandaar ook dat ik niet zoveel km maak). Maar dat is in de omgeving Enkhuizen. Dus dan kun je heerlijk met de boot naar Stavoren en terug naar Enkhuizen. 100km, en je bent echt ergens naar op weg. Of als je goede benen hebt een rondje markermeer.
Die boottocht ga ik dus ook zondag doen, om mijn kilometers wat op te vijzelen!
edit:
wat ik ook vaak doe is ergens naar iemand toe om daar wielrennen te kijken en dan na de finish terug. Heb je ook een doel. Denk aan de klassiekerzondagen in april bv.
liegen is slecht vorlor de gezondheid..quote:Op woensdag 23 mei 2012 23:21 schreef Gesloten het volgende:
[..]
Ik ben 23 jaar en ga morgen mijn eerste racefiets kopen. Vrijdag fiets ik mijn eerste rondje. Waar kan ik tekenen?
Beverstraat duh. Die heeft de afgelopen weken al 2500 gereden in de Giroquote:Op donderdag 24 mei 2012 08:34 schreef the_critic het volgende:
nou.. gezien alle bikkels hier, durf ik best te zeggen.. ik zit pas op de 2500k.. Gaan er nog genoeg hier overheen.
Denk dat Ivo echter wel de kilometervreter van dit forum is..
Als je mijn recente postgeschiedenis doorleest kom je er achter dat ik zeker niet lieg.quote:Op donderdag 24 mei 2012 08:05 schreef beverstraat het volgende:
[..]
liegen is slecht vorlor de gezondheid..
De Wanne, bij Grand haleux bij de kerk naar boven! Of van de anddere kant op...dat ding heeft veel mogelijkheden, zit in de LBL tourtocht elk jaar.quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:41 schreef Landgeld het volgende:
Hoi allen. zondag en maandag ga ik naar de Ardennen. Omgeving Malmedy / Stavelot.
Heeft iemand nog tips en/of mooie routes vanuit deze omgeving? OF zijn er standaard routes te volgen. Heb een beetje rondgekeken en dit lijkt het geval!
Ik denk ook Ivo. Ik zit nu op 3870 km. Tussen nu en eind februari.quote:Op donderdag 24 mei 2012 08:34 schreef the_critic het volgende:
nou.. gezien alle bikkels hier, durf ik best te zeggen.. ik zit pas op de 2500k.. Gaan er nog genoeg hier overheen.
Dat is meer dan de vriend met wie ik LM ga rijden. Voelt zich ook totaal niet bezwaard om een blok aan het been te zijn..quote:Op woensdag 23 mei 2012 21:37 schreef thettes het volgende:
[..]
Overigens heb ik al 30 kilometer in de benen dit seizoen en fiets ik begin juni Limburgs Mooiste 150km. Dus voor komende zondag toch maar een 100km met een vriend op het programma gezet.
Op de mtb hoor je minder last van je reet te hebben omdat je op dikke ballonnen rijdt met 1,5 bar en de hele tijd boven je zadel hangt. Zou dus gewoon iets anders monteren.quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:11 schreef kanovinnie het volgende:
Volgens de fabrikant kan 't op de MTB ja.
Het verschil? Geen idee. Vooral dat ik hier lekker op zit, en op die andere niet. Afmetingen van die ander weet ik zo niet.
Ik weet ook niet hoe duur dit zadel is. Maar ik denk zo: Als deze lekker zit en betaalbaar is, waarom dan een andere gaan proberen?
2500k oftewel 2500.000 km is best knapquote:Op donderdag 24 mei 2012 08:34 schreef the_critic het volgende:
Wijsneusquote:Op donderdag 24 mei 2012 11:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
2500k oftewel 2500.000 km is best knap
1050 hierquote:Op donderdag 24 mei 2012 08:34 schreef the_critic het volgende:
Decathlon Tilff-Bastogne-Tilff 2012 op zondag 27 meiquote:Op woensdag 23 mei 2012 22:41 schreef Landgeld het volgende:
Ik ga geen blok aan het been zijn, ik red me wel op basisconditiequote:Op donderdag 24 mei 2012 11:10 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dat is meer dan de vriend met wie ik LM ga rijden. Voelt zich ook totaal niet bezwaard om een blok aan het been te zijn..
[..]
quote:Op donderdag 24 mei 2012 12:15 schreef ursel het volgende:
[..]
Decathlon Tilff-Bastogne-Tilff 2012 op zondag 27 mei
Die reacties trouwens ook gelijk weer bij dit nieuws.
Wielrenner doodgereden in Holwierde
quote:nogeenoudebekende24-05-2012 @ 09:46 - 3 +
quote:
Op donderdag 24 mei 2012 @ 09:40 schreef RaymondK het volgende:
Schrijf je dit uit frustratie omdat je zelf te beroerd bent om je in te spannen en moe te worden?
Ja. .
Ik fiets zo'n 400 - 500km per week met een gemiddelde van 50 per uur. Wel thuis op de rollenbank. Laat mij een beetje kapot rijden of wat. .
k staat voor duizendquote:Op donderdag 24 mei 2012 11:58 schreef eentwee het volgende:
[..]
Wijsneus2500k = 2500 kilo...?... Kilometer lijkt me dan logischer dan kilokilometer
Ik schrik toch altijd van zulke berichten. 'Gelukkig' geen bekende van me, maar toch...quote:Op donderdag 24 mei 2012 12:15 schreef ursel het volgende:
[..]
Decathlon Tilff-Bastogne-Tilff 2012 op zondag 27 mei
Die reacties trouwens ook gelijk weer bij dit nieuws.
Wielrenner doodgereden in Holwierde
Dat zei ik in het kort jaquote:Op donderdag 24 mei 2012 13:30 schreef Narcotical het volgende:
k staat voor kilo, als in kg = kilogram, km = kilometer etc. kilo (k dus) betekent letterlijk zoiets als "maal een factor 1000"
Eng ja, zeker omdat ik zelf ook wel eens een kruising of gevaarlijke situatie "mis". Als je er een beetje doorheen zit op een training en niet meer helemaal scherp..quote:Op donderdag 24 mei 2012 13:38 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik schrik toch altijd van zulke berichten. 'Gelukkig' geen bekende van me, maar toch...
Ik las op 112groningen.nl dat het een 70-jarige man was. Wat is dat een kansloze site trouwens. Die lui gaan op elke melding af om wat fotootjes te schieten
Ik heb nu 150km minder. Maar over een week start ik de 1000 van Wachtebeke. Heb nu ff twee weken rustig aan achter de rug.quote:Op donderdag 24 mei 2012 10:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik denk ook Ivo. Ik zit nu op 3870 km. Tussen nu en eind februari.
De verongelukte van de Amadé Radmarathon welquote:Op donderdag 24 mei 2012 13:38 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik schrik toch altijd van zulke berichten. 'Gelukkig' geen bekende van me, maar toch...
Lol, heb ik dan nu de meeste km's van dit forum gereden? Kan me niet voorstellen, Gripper? Okkie? Kaas, Tommeke, Yankee etc?quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:49 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik heb nu 150km minder. Maar over een week start ik de 1000 van Wachtebeke. Heb nu ff twee weken rustig aan achter de rug.
Dat wordt lekker fappen vanavond Patroonquote:Op donderdag 24 mei 2012 15:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Lol, heb ik dan nu de meeste km's van dit forum gereden? Kan me niet voorstellen, Gripper? Okkie? Kaas, Tommeke, Yankee etc?
(tot nog een weekje..haha)
quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat wordt lekker fappen vanavond Patroon
Ik heb geen km-teller, dus weet het nietquote:Op donderdag 24 mei 2012 15:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Lol, heb ik dan nu de meeste km's van dit forum gereden? Kan me niet voorstellen, Gripper? Okkie? Kaas, Tommeke, Yankee etc?
Dat is minder mooi nieuws.quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:50 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De verongelukte van de Amadé Radmarathon wel. Heb ik nog eens de Ford Radmarathon in Keulen mee gereden.
Is dat niet een beetje weinig voor een dappere rijder van Tandje Hoger?quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:24 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb geen km-teller, dus weet het niet
Ik rij gemiddeld zo'n 150-200 per week incl koerieren schat ik.
Vanavond pas? Ik was al begonnen!quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat wordt lekker fappen vanavond Patroon
Ik ben niet dapperquote:Op donderdag 24 mei 2012 16:29 schreef MCH het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje weinig voor een dappere rijder van Tandje Hoger?
SH? Je vergeet Beverstraatquote:Op donderdag 24 mei 2012 18:51 schreef No-P het volgende:
Ik loop niet ver achter patroon. Moet hem nog updaten.
SH zal overigens 1 staan qua km.
Tuurlijk niet. Enige reden is graag bij de stoere jongens van het schoolplein horen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:57 schreef mytec het volgende:
De vraag die volgens mij al vaker is langs geweest maar ik zet het toch neer: Scheren jullie/sommigen hun benen? en dan niet omdat het mooier of lelijker is maar puur vanwege vallen etc. Niet dat ik vaak schuivers maak maar soms is het toch bijna raak.
Ik weet 't ook niet Patroon, ik rijd zo'n 400/500km per week en dat is vrijwel niet recreatief.quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
dat is nu juist de reden waarom ik het niet zou doen ;-)quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Enige reden is graag bij de stoere jongens van het schoolplein horen.
Lekker zo houden dan!quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:30 schreef mytec het volgende:
[..]
dat is nu juist de reden waarom ik het niet zou doen ;-)
Ik zit ergens tussen de 4600 en 4700 km op dit momentquote:Op donderdag 24 mei 2012 15:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik word hier ontkroont.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:48 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik zit ergens tussen de 4600 en 4700 km op dit moment
Wel de moeilijke kant dan...quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Amerongse berg![]()
Jammer dat ze voor dat goede doel de Alpe d huez hebben gekozen. Amerongen zes zou pas echt een uitdaging zijn
quote:
Da's soms best moeilijk, jaquote:Op donderdag 24 mei 2012 21:10 schreef Life2.0 het volgende:
Slalommen tussen de wandelaars op de fietspaden
Dat zeker. Gaat wel lastig worden om de afdaling te regelen. De "makkelijke" (tussen aanhalingstekens, uiteraard) afdaling staat bekend als zeer pittig en technisch. Om daar 10000 man overheen te sturen is een logistieke nachtmerrie.quote:
Amerongse berg en klimmen in 1 zinquote:Op donderdag 24 mei 2012 21:01 schreef No-P het volgende:
SH= superher0, post af en toe nog eens.
Geen straf hoor deze week om te forensen. Vanochtend ook weer lekker 47km getoerd.
Maandag toertocht in driebergen. Ik doe de 135km. Al weer bijna een jaar geleden dat ik de Amerongse berg etc heb beklommen.
Ik wil eerst weten welke wedstrijden in de planning staan. Voor de ronde van zwitserland kom ik m'n bed niet uit. De tour op zich wel, maar dan moeten we het nog wel ff over die 250E hebben.quote:
Stuur.pm.maar.ik ben.seurieus..jij duidelijk niet..quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik wil eerst weten welke wedstrijden in de planning staan. Voor de ronde van zwitserland kom ik m'n bed niet uit. De tour op zich wel, maar dan moeten we het nog wel ff over die 250E hebben.
Ik heb je paar maanden terug al een pm gestuurd, nooit een reactie gehad..volgens mij ben jij niet serieus! Ik rij volgend jaar graag een internationaal programma. Ronde van Zwitersland en Tour hoeft voor mij niet direct, dat komt vanzelf.quote:
jij hebt mij NOOIT een pm gestuurd..quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb je paar maanden terug al een pm gestuurd, nooit een reactie gehad..volgens mij ben jij niet serieus! Ik rij volgend jaar graag een internationaal programma. Ronde van Zwitersland en Tour hoeft voor mij niet direct, dat komt vanzelf.
Onee, was in het topic..maar kreeg geen reactie..Ik heb nu al contacten met Liquigas.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:08 schreef beverstraat het volgende:
[..]
jij hebt mij NOOIT een pm gestuurd..
quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Onee, was in het topic..maar kreeg geen reactie..Ik heb nu al contacten met Liquigas.
Ik ook.quote:
Kost 27,50¤ die tochtquote:Op donderdag 24 mei 2012 21:01 schreef No-P het volgende:
SH= superher0, post af en toe nog eens.
Geen straf hoor deze week om te forensen. Vanochtend ook weer lekker 47km getoerd.
Maandag toertocht in driebergen. Ik doe de 135km. Al weer bijna een jaar geleden dat ik de Amerongse berg etc heb beklommen.
Vind het ook onzin die dure prijzen en dat stomme goede doelen gezeik. Maat ach, een vriend wilde die fietsen en kreeg er een mooi shirt bij die ik toch nooit aan ga doen. Verder was ik zoals gezegd al een tijdje niet meer in het gebied geweest.quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:38 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik ook.
[..]
Kost 27,50¤ die tochtBeetje jammer.
Tsjah, ik heb op 't prof. wielergebied nog maar weinig ervaring. Dus ik zou evengoed graag mee willen doen omdat het een goede leerschool is.quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:05 schreef kaasplankje het volgende:
Ik wil liever niet bij beverstraat in de ploeg. Het een en ander komt een beetje amateuristisch op mij over.
pfff Liquigas...volgend jaar zijn jullie even goed als Evens,Gilbert,Cancelleare,Gesinkquote:Op donderdag 24 mei 2012 22:46 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/329856]dimi_stevens[/ur
l] het volgende:
En bever, wat is daarop uw antwoord?
Best goed dan toch?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 07:22 schreef beverstraat het volgende:
[..]
pfff Liquigas...volgend jaar zijn jullie even goed als Evens,Gilbert,Cancelleare,Gesink
Haha, wel leuke trainingsvormen zijn dat..(mits de ander ook kan sturen).quote:Op vrijdag 25 mei 2012 08:25 schreef SuperWeber het volgende:
Ik ben gisteren door de 10kgeknald, heb ik nu de grootste E-piemel?
Ik ben inmiddels ook van mijn tik af, na lang zoeken bleek de interne kabelgeleiding de boosdoener, zo blijkt maar weer dat ik veel beter een lelijke fiets had kunnen kopen...
Verder gisteren nog even lekker gefietst met de ijsvereniging. We moesten in koppels rondjes rijden en dan van het ene groepje naar het andere groepje aan de andere kant fietsen. Moet ik met zo'n gast niet weet hoe je met een beetje tempo zo'n bocht door komt, met als gevolg dat ik de helft van de tijd op die gast heb moeten wachten...
Wtf, meen je dat? Natuurlijk is zoiets er al, stom van me dat ik daar niet aan had gedacht..quote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ afbeelding ]
Inclusief motor in de zadeltas![]()
Ik werd in Winterberg voor het eerst ingehaald door een E-Bike wielrenfietsGing toch wat harder bergop
Tof, normaal zetten ze topkoffers alleen op motorenquote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ afbeelding ]
Inclusief motor in de zadeltas![]()
Ik werd in Winterberg voor het eerst ingehaald door een E-Bike wielrenfietsGing toch wat harder bergop
Zou hem strippen, zandstralen en door de spuiter laten poedercoaten. Geeft op zich het beste resultaat en is harder dan lak.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:22 schreef JohnDDD het volgende:
Ik rijd gemiddeld 3200 km per jaar voor werk, 3000 privé op stadsfiets en 4000 recreatief op de racer.
Mensen ik wil mijn fixie graag overspuiten, nog tips? Wat voor verf moet ik nemen?
Ja, maar ik heb niet zo'n goede conditie en met zo'n ebike fiets ik meer.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wtf, meen je dat? Natuurlijk is zoiets er al, stom van me dat ik daar niet aan had gedacht..![]()
Gaat toch nergens meer over? Tegenwoordig zie je zelfs al 40ers op zo'n ebike fietsen, en maar denken..ik val niet af, maar ik fiets toch zoveel?![]()
Cancellara heeft ook zo'n racert
Waarom zou je je fiets niet overspuiten? Zit er sinds kort met m'n OCR ook weer over te denken, en dan alsnog een Ultegra groep eronder hangenquote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:11 schreef SuperWeber het volgende:
Fietsen zijn niet om over te spuiten... Erop fietsen moet je en als je dat genoeg gedaan hebt, mag je een nieuwe kopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |