abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112124251
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 13:51 schreef billie1985 het volgende:

[..]

Hoe kun je in nederland geen koelkast, bed, inboedel hebben? Misschien is ons "sociale" stelsel toch niet zo sociaal als veel mensen denken....
Zoals ik al zei, fietsen zijn er genoeg voor zeer weinig. Dat heeft weinig met ons sociale stelsel te maken.
Oh, and that's a bad miss!
pi_112124321
En wat als je ook "weinig" niet kunt missen door een tekort van 175 euro per maand?
"Niemand weet, niemand weet, dat ik Tepelstreeltje heet."
pi_112124392
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 13:57 schreef billie1985 het volgende:
En wat als je ook "weinig" niet kunt missen door een tekort van 175 euro per maand?
http://kopen.marktplaats.(...)ig=&mv=&submit1=Zoek

Bedden, gratis! Sommige zelfs met matras helemaal compleet.
pi_112124973
Bed heb ik onlangs van de bovenbuurman gekregen, erg bedankt voor het mee zoeken maar daarnaast zit ik met het probleem hoe ga ik het hier krijgen?

Oh en ps, FHF topic is aangemaakt! :@
pi_112125179
Ik zag het, zeer goed dat je het topic hebt aangemaakt!

Ik weet dat niet alles haalbaar is, maar het is een stap in de richting. Op marktplaats kan je zoeken naar dingen die bij jou in de buurt zijn. Misschien vind je wel iets wat bij jou in de straat is bij wijze van en sommige mensen zijn ook niet te beroerd een stukje te rijden. Dit soort zaken zul je altijd vervoer voor moeten hebben hoe je ze ook verkrijgt, tenzij het dus idd je buurman is ;)

Wat blijft, je moet zelf actie ondernemen! Ga actief op zoek, bekijk de verschillende rubrieken op marktplaats, zoek op gratis, en in een straal van 5/10 km en kijk wat je vindt.

-edit-

En ik zou zeggen, zet een fiets hoog op je prioriteitenlijst, want dan is een stuk van 10/15 km ook nog prima te doen als iets op moet halen: Het kost je niks, en je bent er gelijk even uit.
pi_112125316
Ja dat is ook zo, ik gebruik ook zeer regelmatig de kijk-in-uw-wijk-functie op marktplaats, voor zowel in de buurt van waar ik nu woon als waar ik heb gewoond (als ik dan eens bij mn vader ben kan ik het meteen meenemen) :)
  maandag 28 mei 2012 @ 14:26:48 #257
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_112125554
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 13:26 schreef billie1985 het volgende:
Ik reageer vanavond wel op de reacties die ik heb gekregen hoor, bedankt daarvoor trouwens, maar wil nu gewoon even van me afpraten :@

Een paar weken geleden kwam ik bij de shoarmaboer een 2 oudcollega's van me tegen... 1tje kende ik al voordat ze een collega was omdat ze 1 van de beste vriendinnen van mn ex uit 2009 was...

We spraken elkaar, vroegen elkaar hoe t ging en zo. Leek me leuk om nummers uit te wisselen dus ik kreeg hun nummer.

Gistermiddag besloot ik 1 van die meiden te whatsappen, om te vragen of ze zin hadden om morgen (dus vandaag) te gaan zwemmen bij het strandje dat hier vlak achter is. Leek dr een goed idee, en we hadden afgesproken om vandaag 11 uur te gaan zwemmen. Vanmorgen rond half 10 ook nog even gewhatsapped om er zeker van te zijn dat ze wakker was. Dat was ze en ze zou "zo" naar de bus lopen.

Om een lang verhaal kort te maken, niemand komt opdagen... Ik bellen, niemand neemt op. Via twitter aan die andere meid gevraagd waar ze bleven, wist ze van niks? Via Facebook chat contact met die eerste meid gehad, blijkt dat ze me expres een verkeerd nummer gegeven heeft destijds "want wat moet ik met haar nummer?"

Crap... Voel me belazerd, ben gewoon in de maling genomen door een onbekende, heb bewust een verkeerd nummer gekregen en stond al klaar om weg te gaan, met mn zwemspullen... Kan alles dus weer opbergen -_-

Ik wou dat ik iemand had om mee op te trekken :@ Kan wel janken om zo "opgesloten" te zitten met dit mooie weer...
Begrijp ik hier nu uit dat je ook een smartphone hebt? Aangezien je gewoon kan whatsappen?

Verkoop die en koop een oude nokia, kan je mooi een koelkast kopen van die smartphone en een gedeelte van je schulden afbetalen.
pi_112125724
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 14:26 schreef Barbapapamama het volgende:

[..]

Begrijp ik hier nu uit dat je ook een smartphone hebt? Aangezien je gewoon kan whatsappen?

Verkoop die en koop een oude nokia, kan je mooi een koelkast kopen van die smartphone en een gedeelte van je schulden afbetalen.
Hmm, ik weet niet wat voor abonnement je hebt, maar als je kan whatsappen kan je ook internetten. Dat lijkt me wat overbodig. Haal een goedkoop sim-only abo.
pi_112127543
Stom van die meiden billy. Wees dan eerlijk en zeg dat je dat niet zo ziet zitten. Verder lees ik dat je een bed hebt gekregen. Super toch? En is het gelukt met je vloertje?
In life, every ending is a new beginning..
pi_112128484
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:22 schreef LaLouchi het volgende:
Stom van die meiden billy. Wees dan eerlijk en zeg dat je dat niet zo ziet zitten. Verder lees ik dat je een bed hebt gekregen. Super toch? En is het gelukt met je vloertje?
Ja heb ik dus ook al gezegd, ze moesten er nog om lachen ook :S Ik vind dat je dan best gefrustreerd bent als je daar om kunt lachen, maargoed.
De vloer is hier al binnen, ligt hier opgestapeld te... Acclimatiseren? Zeg ik dat goed zo? Hoe dan ook, aankomende zaterdag gaan we beginnen met het er in te tikken. Hoop dat het allemaal lukt in 1 dag, dan zou het na een half jaartje toch wel al een stukje meer op een echt huisje lijken :@

Verder ga ik het advies opvolgen van iemand anders uit het topic en er even tussenuit. Niet op de fiets, maar gewoon even met de benenwagen :) Denk dat ik daarna maar meteen even wat ga eten, dus ik zal vanavond pas weer terug zijn :)

Voor de anderen waar ik nog niet op heb gereageerd wil ik zeggen, dat doe ik vanavond even. Ik gebruikte dit moment even om aan te geven waarom ik zometeen niet meer reageer :)

Tot straks!
  maandag 28 mei 2012 @ 16:34:46 #261
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_112130072
TS, hoezo eigenlijk altijd die vette troep bestellen?
Je hebt toch een magnetron?

Koop een blikje mais voor ¤0,70 en 2 bakjes 150 gram magnetronrijst voor ¤1,50 en je hebt voor ¤2,20 een "normale" maaltijd. Er zijn toch ook veel kant-en-klaarmaaltijden die je alleen maar even in de magnetron moet stoppen maar waar wel allemaal belangrijke voedingsstoffen inzitten?

Neem dit: Bami met kipsaté samen met een blikje mais voor ¤4,70.

Zo'n ding als dit is ook echt super handig! http://www.marskramer.nl/ovens/tomado-mini-oven-tm2402.html
pi_112130661
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 16:34 schreef MrBaas het volgende:
TS, hoezo eigenlijk altijd die vette troep bestellen?
Je hebt toch een magnetron?

Koop een blikje mais voor ¤0,70 en 2 bakjes 150 gram magnetronrijst voor ¤1,50 en je hebt voor ¤2,20 een "normale" maaltijd. Er zijn toch ook veel kant-en-klaarmaaltijden die je alleen maar even in de magnetron moet stoppen maar waar wel allemaal belangrijke voedingsstoffen inzitten?

Neem dit: Bami met kipsaté samen met een blikje mais voor ¤4,70.

Zo'n ding als dit is ook echt super handig! http://www.marskramer.nl/ovens/tomado-mini-oven-tm2402.html
En dat is dan nog duur ook, als je van die van die satéstokjes haalt, die kosten een paar dubbeltjes, blikje mais (Euroshopper!) sla erbij en beetje pasta in de magnetron en je bent voor een euro klaar.
pi_112139165
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 22:00 schreef MaJo het volgende:
Hier dan de beloofde reactie :) Er is al heel veel gezegd maar ik wil nog een paar dingen toevoegen.

Het stoppen met roken: iedereen kan wel heel makkelijk zeggen dat je moet stoppen met roken maar dit is een van de moeilijkste dingen die er is en dat lukt pas als je er zelf aan toe bent en er echt helemaal achter staat. Mij is ooit door mijn huisarts afgeraden om te stoppen met roken toen ik ontzettend depressief was. Dat klinkt misschien raar maar soms is je leven zo uitzichtloos dat roken gewoon het hoogtepunt van je dag is. Voor mij was het zelfs de enige reden om mijn bed uit te komen. Iedereen kan dus wel makkelijk roepen dat je daarmee moet stoppen maar dit lukt echt alleen als je er zelf helemaal achter staat. Minderen is misschien wel een optie, dan hou je wat meer geld over :)

Wat het sociale deel betreft: je zegt dat je vrijwilligerswerk doet. Heb je daar niet collega's waar je een keer iets mee kunt drinken? Dan komen we natuurlijk wel weer bij de geldkwestie maar dat hoeft ook niet al te duur te zijn. Met dit weer kun je lekker in een park gaan zitten met een sixpackje bier uit de supermarkt :)

Dan het financiele deel: je zegt steeds dat je niet kunt werken omdat je volledig afgekeurd bent. In hoeverre denk je nooit meer te kunnen werken? Want je komt over als een welbespraakt iemand die alles goed op een rijtje heeft. Besef ook dat je door het niet werken in een vicieuze spiraal terecht komt. Ik heb ondanks mijn depressies altijd doorgewerkt, om twee redenen: een reden om uit bed te komen en onder de mensen te zijn. Door dit niet te doen hou je als het ware de situatie in stand. Is het niet een idee om bijvoorbeeld in het weekend in een computerwinkel te werken? Ik heb het idee dat je dat best wel aankan. Je verdient dan gelijk wat centjes en je hebt meteen meer sociale contacten waardoor je je ook weer gelukkiger voelt.

Dan nog wat de spullen in huis betreft: ben je wel eens naar een vlooienmarkt geweest van bijvoorbeeld de kerk? Daar kun je vaak de meest gekke dingen kopen voor een paar euro, zoals een kookplaatje, koelkast enz. Ik heb ooit voor 5 euro een hometrainer gekocht. Kost geen drol en daarmee kun je thuis ook nog even sporten.

Ik hoop dat je iets aan mijn reactie hebt. Ik vind het sowieso heel tof van je dat je gewoon je verhaal hier neer hebt gezet, dat is al de eerste stap :*
Hoi, dat wat je beschrijft over dat je sigaret zowat het hoogtepunt van de dag is, herken ik maar al te goed :@ Verder wil ik even ingaan op wat je zegt over mn vrijwilligerswerk. Dat klopt, je moet het zo zien, omdat ik nu ben afgekeurd om betaald werk te verrichten, wil de sociale dienst mij stapsgewijs laten integreren in de arbeidsmarkt. Babystapjes. Daarom doe ik nu inmiddels een tijdje 8 uur per week, 1 dag dus, op vrijdag. Dat is in de automatisering. Misschien heb je wel een beetje een bepaald beeld van ict-ers, en bij het grootste gedeelte van dat bedrijf klopt dat ook wel. Sociaal niet zo heel erg vaardige nerds. Er zitten er ook een paar bij die niet in die categorie horen, maar ook hen heb ik gevraagd om es wat mee te ondernemen, ware het niet zo dat ze al iets hadden staan. Aan de motivatie om te proberen ligt het dus niet.

Ik denk en hoop dat ik niet mn hele leven afgekeurd zal blijven. Dat wil ik ook helemaal niet. Je moet je eens voorstellen, stel je woont in een huis wat nog lang niet klaar is, en echt veel om te doen heb je niet. Ik wil best werken! Graag zelfs! Maar tegelijkertijd weet ik dat ik nu nog niet klaar ben om een volledige 40 urige werkweek te vullen. En ik weet dat ik nog een hele lange weg te gaan heb. Ik heb ook best momenten dat ik me wat beter voel hoor! Maar aan het einde van zo'n "bui" wordt je weer met jezelf geconfronteerd en kom je er achter dat je er alleen voor staat, dat je huis een bende is, dat je vader nooit meer de man zal worden die hij ooit was. Mensen zeggen hier en daar wel eens dat je dat moet accepteren, omdat je er niks aan kunt veranderen. Maar wat als je het niet KUNT accepteren? Dat het een bende blijft in je hoofd, wat je ook doet?
Maargoed, nu draai ik alweer een beetje door misschien. Ik heb afgelopen dagen al zo'n ruim 15 mensen gewhatsapped, gesproken op facebook chat en ook op msn. Maar de een heeft OF al iets te doen, OF negeert je gewoonweg omdat dat lekker makkelijk is. Kun je je een voorstelling maken dat je je dan best alleen en verlaten voelt? Dat zoiets pijn doet, en zelfs verdriet geeft?

En bedankt voor je respect, het heeft me ook wat moeite tijd en energie gekost om dit hier allemaal neer te zetten.

:*
pi_112139307
Sorry maar ik krijg steeds meer het idee dat je serieus de weg kwijt bent.
pi_112139986
quote:
3s.gif Op maandag 28 mei 2012 20:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
Sorry maar ik krijg steeds meer het idee dat je serieus de weg kwijt bent.
Misschien is dat ook wel zo. Niet geheel ondenkbaar als je alles een beetje meeleest denk ik zo?
  maandag 28 mei 2012 @ 20:50:11 #266
357636 wolkenkrabber
wolkenkrabber
pi_112140498
Ja maar weet je wat het is...
Je neemt alleen de adviezen aan die jouw uitkomen... Er word je gevraagd of je een smartphone hebt en dat negeer je... Is smartphone om mee te whatsappe is minimaal 70 euro.. Of je ebt een abbonement van minimaal 20 euro per maand... Ik heb geen abbonement... Vind ik zonde van mijn geld maar dat ben ik... En die 20 euro in de maand draagt bij aan die 175 euro tekort..

stoppen met roken ben ik het mee eens dat dat niet 123 gebeurt en een echte roker weet ook dat je er egt klaar mee moet zijn... Het is een verslaving en dat vergt veel wilskracht...

Daarnaast als je in de buurt vent van mensen op je vrijwilligerswerk probeer veel te lachen en zo en ook intresse te tonen... Je hoeft niet meteen te vragen om wat te doen want vriendshappen moet je opbouwen.. En niemand houd van wanhopige en ongeintreseerde mensen...

Maar even to the point waar besteed je je geld dan allemaal aan ???
Scratch
pi_112140862
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 20:50 schreef wolkenkrabber het volgende:
Je neemt alleen de adviezen aan die jouw uitkomen... Er word je gevraagd of je een smartphone hebt en dat negeer je... Is smartphone om mee te whatsappe is minimaal 70 euro.. Of je ebt een abbonement van minimaal 20 euro per maand... Ik heb geen abbonement... Vind ik zonde van mijn geld maar dat ben ik... En die 20 euro in de maand draagt bij aan die 175 euro tekort..

stoppen met roken ben ik het mee eens dat dat niet 123 gebeurt en een echte roker weet ook dat je er egt klaar mee moet zijn... Het is een verslaving en dat vergt veel wilskracht...

Daarnaast als je in de buurt vent van mensen op je vrijwilligerswerk probeer veel te lachen en zo en ook intresse te tonen... Je hoeft niet meteen te vragen om wat te doen want vriendshappen moet je opbouwen.. En niemand houd van wanhopige en ongeintreseerde mensen...

Nou dat is niet helemaal waar, zoals je misschien wel hebt gelezen heb ik van de week een heel bericht gestuurd, waarin ik ook heb aangehaald wat jij en Rechten Student zeiden en daar heeft hij wel op gereageerd. Ik denk dat het niet zozeer ligt aan WAT jij (jullie) zegt(gen) maar meer aan HOE jij (jullie) het zegt(gen).

Ik ben het inhoudelijk wel met je eens, de manier waarop je het brengt niet erg behulpzaam maar meer afwijzend overkomt.
'ik can not be held responsible for the things that come out of my mouth' (Jackie Burkhart)
pi_112140987
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 20:50 schreef wolkenkrabber het volgende:
Je neemt alleen de adviezen aan die jouw uitkomen... Er word je gevraagd of je een smartphone hebt en dat negeer je...
Dat zal niet bewust gegaan zijn, ik heb een smartphone inderdaad ja
quote:
Is smartphone om mee te whatsappe is minimaal 70 euro.. Of je ebt een abbonement van minimaal 20 euro per maand... Ik heb geen abbonement...
ik wel
quote:
Vind ik zonde van mijn geld maar dat ben ik... En die 20 euro in de maand draagt bij aan die 175 euro tekort..

true
quote:
Daarnaast als je in de buurt vent van mensen op je vrijwilligerswerk probeer veel te lachen en zo en ook intresse te tonen...
Nou, ik heb dit bewust niet meteen gezegd, omdat ik dan weer "ja maar" zou overkomen, maar nu laat je me geen andere keuze. Op mijn stage heb je 2 groepen mensen, 1 de nerds (niks mis mee, prima mensen) en de groep met gasten die op mij neerkijkt (omdat uitkering). Heb geprobeerd met beide groepen wat op te bouwen, maar de nerds zijn toch stuk meer in zichzelf gekeerd en die andere groep? tsja, die zullen nooit met mij door 1 deur kunnen. Heb ze niks misdaan, maar soms voelen mensen zich meer dan een ander blijkbaar.
quote:
Je hoeft niet meteen te vragen om wat te doen want vriendshappen moet je opbouwen.. En niemand houd van wanhopige en ongeintreseerde mensen...

heb hier ergens in huis een lijstje liggen zal ik straks even opzoeken als ik met alle pm's en dm's klaar ben
  maandag 28 mei 2012 @ 21:07:05 #269
357636 wolkenkrabber
wolkenkrabber
pi_112141372
Je kijkt zelf ook neer op de "nerds"
ik zou daar beginnen.. De wat introvertere mensen, zijn voor jouw makkelijker in omgang op dit moment. Ik begrijp dat je een smartphone hebt hoor daar niet van is hartstikke handig om sociale contacten mee te onderhouden en ik denk in deze tijd ook essentieel.. Maar het is maar net waar je prioriteiten liggen.. Maar goed ik ben nieuwsgierog naar je lijstje
Scratch
pi_112141424
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 10:21 schreef ChristianeF het volgende:
Ik ben 18 jaar.. en drie maanden heb ik alleen gewoond ook omdat ik het eigelijk niet meer kon uithouden met mijn mama die steeds opnieuw dronk. ik kon het niet meer opbrengen iedere dag zoveel energie in haar te steken.

dus drie maanden heb ik in een andere stad, in mijn appartementje gewoont.. tot mama weer eens in een diepe depressie belanden.. mijn moeder heeft een 'bipolaire stoornis' dit is een psychische 'aandoening'. ze heeft vooral last van 2persoonlijkheden, depressieve gevoelens, zelfmoordgedachten.. nu dit hield ze altijd onder controle met haar medicatie.. maar sinds ik het huis uit was gegaan heeft ze op een of andere manier gedacht foert, ik neem geen medicatie meer!
Ik zat dus in een tweestrijd.. kies ik voor mijzelf? niet dat ik zo gelukkig was op mijn appartementje, want ik kreeg niemand anders over de vloer dan mijn mama en af en toe mijn tante.. maar ik was wel fier op mijzelf dat ik dit had bereikt..
maar ik heb voor mijn mama gekozen, wat ik nog altijd de juiste keuze vind.. want je zorgt voor je ouders en zij zorgen voor jou (ookal mis ik dit gevoel van zorgen voor mij zo erg hard en heb ik daar zo hard nood aan)
ik ben terug thuis bij mama gaan wonen.. 6 maanden huurloon was ik kwijt want ik had mijn contract verbroken.. moest nog eens 200 euro aan de mama betalen.. dus financieel zat ik echt wel vast.. kon niet erg veel meer doen buiten werken en thuis zitten..

we zijn nu 4 maanden verder.. en ondertussen heeft mama 2 pogingen gedaan om te stoppen met drinken.. die iedere keer een week hebben geduurd, dan ben ik zo gelukkig! dan vraagt ze ook eens achter mij, zegt ze niet dat alles mijn schuld is..

maar ik wou helemaal niet zoveel over mijzelf praten, sorry! ik wou laten weten dat je zeker niet de enige bent met zo een rotgevoel, precies of, elke dag komt er wel iets bij.. keer op keer een nieuwe ervaring.. ik weet eigelijk vrij zeker dat dit gevoel van eenzaamheid, er alleen voor staan, steeds moeten vechten, duizend keer omvallen, je pijn doen en toch weer moeten rechtstaan.. ik geloof niet dat ik ooit echt rust ga hebben met mijzelf en mijn ervaringen in dit leven..
opzich heb ik dit allemaal heel goed kunnen relativeren, maar ergens is het ook zo vermoeiend.. doorbijten en proberen niet achteruit te kijken.. maar dat is mijn maar ook blijkbaar u probleem.. blijven achteruit kijken..maar dit zijn dingen die je zo hard hebben gekwetst , dat ze een deel van je hebben in beslag genomen.. ik ben nu verliefd op een ander en ben heel gelukkig op het moment.. maar ik weet dat het morgen helemaal anders kan zijn. heb zoals u toenmalige vriendin ook heel erg lang aan zelfverminking gedaan.. comadrinken, overdosisen. niet om fier op te zijn.. maar toen ik jonger was leek alles zo onduidelijk, zo chaotisch! nu heb ik er iets meer vrede mee.
waarom dat je vriendin opeens die keuze maakte van er een punt achter te zetten kan ik je niet zeggen.. ik heb ook vaak beslissingen genomen gewoon omdat ik het gevoel had dat het moest.. maar er ook niet echt een uitleg aan kon geven. maar misschien is het belangrijk dat dat meisje eerst van haarzelf gaat houden, vrede vind met haar verleden.. en dan pas aan iets nieuw kan beginnen..

ik wil ook nog even zeggen dat ik heel erg veel respect heb dat je hier een topic over hebt gemaakt, ik vond het heel goed leesvoer!

je moet altijd op jezelf vertrouwen, in jezelf geloven.. van jezelf houden! ik weet dat dit niet gemakkelijk is.. maar je kan jezelf nooit in de steek laten.. en er komen zowiezo nog mensen die je veel gaan kwetsen ( dit is bij iedereen wel) dus waardeer jezelf maar : ) want als het puntje bij paaltje komt dan heb je enkel jezelf..

ik heb ook een tijdje in een psychiatriche instelling gezeten voor het verwerken van mijn verleden met mama, stiefvader, anorexia, noem maar op ik ga niet in detail treden.. en toen zei mijn vader mij, dat ik mij niet als slachtoffer mocht laten behandelen.. maar dit is ook helemaal mijn bedoeling niet.. die uitspraak heeft mij echt heel erg gekwetst. hij vond het nodig om dit te zeggen, dit zou mij wel wakker schudden en terug op het goede pad brengen.. maar het enigste wat jij en ik vragen is.. een luisterend oor.. gewoon de veiligheid die je ouders u normaal gezien moeten geven mis ik zo enorm.. oke ik ben nu 'volwassen' maar dit heb ik altijd zo ervaren.. ik zou er veel voor geven terug kind te zijn.. maar dan anders behandeld te worden.. ik weet dat mijn ouders mij doodgraag zien. maar mijn vader is zo afstandelijk, vind dat ik mij nooit mag laten 'hangen' papa verwacht zoveel van mij, terwijl ik er hard aan twijfel of ik dat wel allemaal aankan.. ik ben toch nog zo klein papa zie je dan niet hoe kwetsbaar ik ben? en ja voor mijn mama heb ik me altijd meer moeder gevoelt dan zij haar gedroeg..

ik denk niet dat je op een rooskleurige toekomst moet hopen, dat doe ik ook niet.. maar relativeren is al heel erg veel waard.. weten dat je leeft om iets te leren.. uit elke situatie lessen te trekken, en er sterker uit te komen! want je groeit enorm als persoon als je het goede haalt uit de minder goede ervaringen! en hoe beter je luisterd naar je gevoel.. hoe makkelijker het zal worden.. leer er mee leven dat sommige mensen geboren zijn om een gezin, geld, roem te hebben (waar ook niks mis bij is! want iedereen zijn eige ervaringen)
maar er zijn mensen die geboren worden om te groeien, elke dag, elk uur te groeien als persoon.

oke genoeg gezaag he foei foei , maar bedankt voor u topic, ik hoop dat je iets hebt aan mijn reactie.. in ieder geval werkt het opluchtend.. je mag nooit je gevoelens opkroppen!

groetjes, en veel geluk.
Ik stuur jou straks even een prive bericht, veel dingen die je beschrijft zijn gewoon bijna eng om te lezen, omdat ik ze als hetzelfde ervaar
pi_112141687
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 21:07 schreef wolkenkrabber het volgende:
ik zou daar beginnen.. De wat introvertere mensen, zijn voor jouw makkelijker in omgang op dit moment. Ik begrijp dat je een smartphone hebt hoor daar niet van is hartstikke handig om sociale contacten mee te onderhouden en ik denk in deze tijd ook essentieel.. Maar het is maar net waar je prioriteiten liggen.. Maar goed ik ben nieuwsgierog naar je lijstje
Ik kijk op NIEMAND neer! Niemand. Maar probeer eens in je vrije tijd contact te houden met mensen die vrijwel nooit van hun zolderkamertje af komen? Die daar 16 uur per dag doorbrengen. Ik heb zelf die fase ook gehad hoor! En ik kwam vroeger ook nooit vaak uit mn kamer.

Maar even over wat je zegt over whatsapp, dat dat handig is om je contacten mee te onderhouden. Ik schreef net een stuk over dat ik zo'n beetje 15 man heb gesproken, dan wel via whatsapp, facebook chat of msn, en als je steeds hetzelfde krijgt te horen of genegeerd wordt, wordt t moeilijk om iets te onderhouden
  maandag 28 mei 2012 @ 21:21:33 #272
357636 wolkenkrabber
wolkenkrabber
pi_112142171
Je noemt het nerds dat is geen compliment... En hoevaak chill jij met mensen?? Het zijn dus eigenlijk mensen van jouw kaliber... Weinig sociale contacten ..
Scratch
  maandag 28 mei 2012 @ 21:30:23 #273
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_112142659
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 21:07 schreef wolkenkrabber het volgende:
Onzin dat een smartphone in deze tijd essentïeel is. :') Dit is precies waarom mensen in de problemen komen: omdat ze denken dat ze er niet meer bijhoren zonder allerlei dure speeltjes. Met een basic tweedehands computer van de kringloop + goedkoopste internetaansluiting kun je ook je sociale contacten online onderhouden. En zo zijn er nog wel meer dingen te vinden waar TS op kan besparen...
Hallon!
pi_112143062
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 21:21 schreef wolkenkrabber het volgende:
Je noemt het nerds dat is geen compliment... En hoevaak chill jij met mensen?? Het zijn dus eigenlijk mensen van jouw kaliber... Weinig sociale contacten ..
1 ik ben hier niet om daar over te discusseren :(
ja, ik noem een groep mensen nerds ja. Hoe noem jij ze dan?
Hoevaak ik chill met mensen? minder vaak dan ik zou willen, en daar zit het verschil tussen "hen" en mij. Zij hebben de behoefte niet, ik wel.

Nog meer om over te vallen? Jeez
pi_112143997
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 21:38 schreef billie1985 het volgende:

[..]

1 ik ben hier niet om daar over te discusseren :(
ja, ik noem een groep mensen nerds ja. Hoe noem jij ze dan?
Hoevaak ik chill met mensen? minder vaak dan ik zou willen, en daar zit het verschil tussen "hen" en mij. Zij hebben de behoefte niet, ik wel.

Nog meer om over te vallen? Jeez
maar ik denk dat 'nerds' of meer teruggetrokken mensen, of wat je hier onder verstaat.. zeker evenveel nood hebben aan sociaal contact dan jij.. maar mischien laten ze dit gewoon niet blijken?
  maandag 28 mei 2012 @ 22:01:59 #276
357636 wolkenkrabber
wolkenkrabber
pi_112144405
Ik probeer je niet de grond in te trappen laat dat even duidelijk zijn.. Ik probeer je wat duidelijk te maken.
Ik zeg alleen als jij die "nerds" niet goed genoeg vind moet je niet klagen dat die "coole" mensen jouw niet goed genoeg vinden.. Want daar waar jij et hebt over zolderkamertjes hebben hun et over werken voor je geld..
En wat ik al de hele tijd probeer duidelijk te maken is als je dingen wilt bereiken moet je er wat voor doen.. Als het in babystapjes moet doe je het in babystapjes..

Je gebruikt een chronisch tekort van 175 euro in de maand heel vaak als smoes.. Maar daarentegen heb je wel een abbo voor je telefoon en voor internet en eet je elke dag uit de snackbar..
Jouw oplossing 1 was studeren en geld lenen om je schulden af te betalen.. Oplossing 2 is maatschappelijk werkster..
Je vind het belachelijk dat je geen 1500 euro krijgt voor het inrichten van je huis??
Als je het egt zo graag wilt maar ik bedoel echt dan zou je zegen ah fuck it dat idee van dat blikje rijst en mais is ook wel slim en goedkoper en op de langere termijn zou je veel goedkoper kunnen leven... Voor die 20/30 in de maand had je eerst kunnen sparen voor een.koelkast waardoor je eten kan bewaren en dus ook weer goedkopere dingen kan maken ... Op de langere termijn had jij je die abbonement wel kunnen veroorloven..
Scratch
pi_112144590
Even kort, ik zal komende paar uur even niet reageren, waarom dat zo is leg ik straks uit als ik terug ben. Wil wel vast 1 ding verklappen: Goed nieuws! :)
  maandag 28 mei 2012 @ 22:06:30 #278
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_112144680
Ik ben benieuwd!
pi_112144717
benieuwd! :)
pi_112145233
je maakt ons wel nieuwsgierig :D
In life, every ending is a new beginning..
pi_112145296
Jemig, ik kijk voor het eerst in dit topic en ik voel me meteen depressief ;(
Verder vind ik het wel zielig voor TS :X
pi_112146142
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 22:01 schreef wolkenkrabber het volgende:
Ik probeer je niet de grond in te trappen laat dat even duidelijk zijn.. Ik probeer je wat duidelijk te maken.
Ik zeg alleen als jij die "nerds" niet goed genoeg vind moet je niet klagen dat die "coole" mensen jouw niet goed genoeg vinden.. Want daar waar jij et hebt over zolderkamertjes hebben hun et over werken voor je geld..
En wat ik al de hele tijd probeer duidelijk te maken is als je dingen wilt bereiken moet je er wat voor doen.. Als het in babystapjes moet doe je het in babystapjes..

Je gebruikt een chronisch tekort van 175 euro in de maand heel vaak als smoes.. Maar daarentegen heb je wel een abbo voor je telefoon en voor internet en eet je elke dag uit de snackbar..
Jouw oplossing 1 was studeren en geld lenen om je schulden af te betalen.. Oplossing 2 is maatschappelijk werkster..
Je vind het belachelijk dat je geen 1500 euro krijgt voor het inrichten van je huis??
Als je het egt zo graag wilt maar ik bedoel echt dan zou je zegen ah fuck it dat idee van dat blikje rijst en mais is ook wel slim en goedkoper en op de langere termijn zou je veel goedkoper kunnen leven... Voor die 20/30 in de maand had je eerst kunnen sparen voor een.koelkast waardoor je eten kan bewaren en dus ook weer goedkopere dingen kan maken ... Op de langere termijn had jij je die abbonement wel kunnen veroorloven..
Je vind het zelf vervelend als er niet op je posts wordt gereageerd, maar je reageert zelf ook niet als iemand op jou reageert. Maar dat terzijde, de manier waarop je jou advies brengt komt heel erg denigrerend over, alsof je hem veroordeeld. Je hebt op veel punten in mijn ogen wel gelijk maar door de manier waarop je het zegt breng je hem (bijna) in de positie dat hij zich moet verdedigen. Ik kan je aanraden je advies anders te formuleren, dan komt je boodschap beter over.
'ik can not be held responsible for the things that come out of my mouth' (Jackie Burkhart)
pi_112147728
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 20:40 schreef billie1985 het volgende:

[..]

Misschien is dat ook wel zo. Niet geheel ondenkbaar als je alles een beetje meeleest denk ik zo?
Ik zie een heleboel punten waar je serieus aan moet timmeren.
  maandag 28 mei 2012 @ 23:14:40 #284
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_112148958
Zijn wolkenkrabber en ik nou de enige die doorhebben dat dit verhaal rammelt aan alle kanten? Als iemand iets nuttigs roept wordt er niet op gereageerd omdat het hem niet past op die manier. Klinkt mij niet als iemand die echt hulp nodig heeft. Heb een tijd niet gereageerd omdat je dat vroeg. Vaak op het punt gestaan je weer advies te geven.. Maar waarom zou ik? De vorige keren reageerde je er ook maar half op.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_112148978
Okee mensen, ben ik weer! Of beter gezegd, nog steeds. Ik kreeg namelijk eerder vanavond van een user hier (zal zn naam nog even niet noemen, dat komt wel :) ) een priveberichtje. Een heel positief berichtje, want, hij bood me aan om te helpen. Financieel. Omdat ik het niet kon geloven, vroeg ik of hij het meende. Hij wil me namelijk een (nog niet te noemen) geldbedrag overmaken. Omdat ik zei dat het misschien beter uitkwam om het contant te overhandigen (ivm extra inkomsten -> sociale dienst) leek het me beter als we ergens zouden afspreken. We hadden dus al een punt afgesproken en ik zou iemand proberen te regelen om te rijden. Uiteindelijk iemand bereid gevonden die ik al dik een half jaar niet meer gezien heb, dus ik ging mn huis vast afsluiten omdat diegene direct hiernaartoe zou komen.

Half uur later ongeveer, toen ik nog steeds niemand zag (afstand is 10 min met de auto) besloot ik te bellen naar mn "vervoerder". Die zat nog steeds thuis. "Ja ik kan je niet helpen man" kreeg ik te horen. "WTF?" dacht ik, laat me dan ook niet in de waan dat je me helpt! Anyway, ik die user gebeld en verteld dat het wat later kon zijn maar dat ik mn best deed om er aan te komen. Dat was goed zei die. Heb iedereen uit mn telefoonlijst gebeld (inclusief verhuisde buren van mn vorige huis) en OF ze hadden een drankje op, OF ze waren zelf al weg, bla bla bla :(

Nu heb ik hem op whatsapp toegevoegd en spreken we morgen af, als hij klaar is met werken.
Klein beetje anticlimax, maar als alles rond is vertel ik meer details als de user het daar mee eens is. (vind wel dat die jongen de eer verdiend heeft, laten we het daar voorlopig maar op houden) :)
pi_112149237
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zijn wolkenkrabber en ik nou de enige die doorhebben dat dit verhaal rammelt aan alle kanten? Als iemand iets nuttigs roept wordt er niet op gereageerd omdat het hem niet past op die manier. Klinkt mij niet als iemand die echt hulp nodig heeft. Heb een tijd niet gereageerd omdat je dat vroeg. Vaak op het punt gestaan je weer advies te geven.. Maar waarom zou ik? De vorige keren reageerde je er ook maar half op.
Als je dat gevoel hebt, kun je daar 2 dingen mee doen. Kom kijken, mag je mn huis zien, mn afschriften, mn dagbesteding alles

of

Laat ik het maar bij dat eerste houden.
  maandag 28 mei 2012 @ 23:20:03 #287
357636 wolkenkrabber
wolkenkrabber
pi_112149302
Niet waar er werd gezegt dat ik het aardiger moet brengen en dat probeer ik ook.. Ik heb er alleen een beetje moeite mee omdat ik het niet anders weet te formuleren.. Ik snap dat het overkomt als een aanval.. Maar je kan het ook zo zien, daar waar anderen dachten ik geef het op deze kerel verandert toch ga ik door tot me punt doorkomt.. En ik geloof persoonlijk niet dat aaw wat erg voor je helpt..
Scratch
pi_112149345
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 22:01 schreef wolkenkrabber het volgende:

Een ander weet het altijd beter :*
pi_112149404
Ik zie nog meer punten waar je aan moet timmeren.
  maandag 28 mei 2012 @ 23:23:25 #290
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_112149529
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:19 schreef billie1985 het volgende:

[..]

Als je dat gevoel hebt, kun je daar 2 dingen mee doen. Kom kijken, mag je mn huis zien, mn afschriften, mn dagbesteding alles

of

Laat ik het maar bij dat eerste houden.
Ik wil graag geloven dat het waar is.. Ook al hoop ik voor jou van niet... Maar waarom reageer je dan zo enorm selectief?
pi_112149597
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik wil graag geloven dat het waar is.. Ook al hoop ik voor jou van niet... Maar waarom reageer je dan zo enorm selectief?
Heb je gezien op hoeveel posts we inmiddels al zitten?
  maandag 28 mei 2012 @ 23:25:11 #292
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_112149665
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:24 schreef billie1985 het volgende:

[..]

Heb je gezien op hoeveel posts we inmiddels al zitten?
Ja maar je reageert ook weleens maar op halve berichten. Waarom de andere helft dan niet?
pi_112149836
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja maar je reageert ook weleens maar op halve berichten. Waarom de andere helft dan niet?
check pm
pi_112149962
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:27 schreef billie1985 het volgende:

[..]

check pm
Ik zeg het alleen maar: zo help je de rest van de wantrouwers niet bepaald gemoedsrust te krijgen
pi_112150052
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:29 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik zeg het alleen maar: zo help je de rest van de wantrouwers niet bepaald gemoedsrust te krijgen
En waarom zou hij zich daar druk om moeten maken?
pi_112150170
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:30 schreef mangler_fcu het volgende:

[..]

Waarom hij dat zou moeten? Geen idee. Maar hij maakt zich er overduidelijk wél druk over, dus dan kan het helpen.
pi_112150274
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:30 schreef mangler_fcu het volgende:

[..]

Geen enkele reden, blijkbaar lopen de dingen goed.
pi_112150857
quote:
3s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:33 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Geen enkele reden, blijkbaar lopen de dingen goed.
Lees eerst is goed, voor je reageert.. }:|
  maandag 28 mei 2012 @ 23:46:57 #299
357636 wolkenkrabber
wolkenkrabber
pi_112151190
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:20 schreef billie1985 het volgende:

[..]

Een ander weet het altijd beter :*
serieus??
Scratch
pi_112151278
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:29 schreef Tchock het volgende:

[..]

Voor degenen die nieuwschierig zijn: Dit heb ik gestuurd:

Onderwerp: Laten we het eens via PM proberen
Bericht: Volgens mij ben je niet zo vervelend als je je doet voorkomen :*

Mag een admin/mod bevestigen maar kan dit wantrouwerige gedoe aub stoppen? begint behoorlijk vermoeiend te worden om mezelf steeds maar weer te moeten verdedigen, heb ik think pinkk ook al verteld :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')