abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112077998
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 12:23 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Zeker, maar wat het ook betekent, je zult het toch achter je moeten laten, hoe moeilijk dat ook is. Veel sterkte, TS, ik herken sommige dingen in je verhaal hier wel en heb mijn leven uiteindelijk ook drastisch verbeterd. ^O^
En hier sla je de spijker op zn kop. Maar bedankt anyway :) Voor iedereen overigens hoor! Al reageer ik niet op iedereen persoonlijk, jullie reacties zijn allemaal belangrijk voor me :)
"Niemand weet, niemand weet, dat ik Tepelstreeltje heet."
pi_112078070
Probeer onafhankelijk te worden van de zogenaamde hulpverlenende instanties is mijn advies
pi_112078251
quote:
3s.gif Op zondag 27 mei 2012 01:47 schreef Piet_Piraat het volgende:
Probeer onafhankelijk te worden van de zogenaamde hulpverlenende instanties is mijn advies
Graag. Maar first things first, niet?
pi_112078277
Waarmee ik bedoel te zeggen: eerst over een gezonde basis beschikken
pi_112078380
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 01:53 schreef billie1985 het volgende:
Waarmee ik bedoel te zeggen: eerst over een gezonde basis beschikken
Goed uitgangspunt.
Dat begint met een kloppende boekhouding.
pi_112078385
Nu begin ik me ineens af te vragen, zou zoiets nog mogelijk zijn? Zou het mogelijk zijn dat sommige dingen uit je jeugd je verdere leven ook NIET beinvloeden? Net als dat omgaan met teleurstellingen wat ik net schreef, dat zoiets in je karakter gekerft is?
  Moderator zondag 27 mei 2012 @ 02:10:29 #232
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_112078738
Even een tvp, ik zal morgen uitgebreid posten, maar ik wil wel even zeggen dat ik het heel goed van je vind dat je hier je verhaal doet :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_112078983
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 01:57 schreef billie1985 het volgende:
Nu begin ik me ineens af te vragen, zou zoiets nog mogelijk zijn? Zou het mogelijk zijn dat sommige dingen uit je jeugd je verdere leven ook NIET beinvloeden? Net als dat omgaan met teleurstellingen wat ik net schreef, dat zoiets in je karakter gekerft is?
Daar is geen ontkomen aan, wat je wel kunt doen is het een plek geven en er handig met omgaan.
pi_112079027
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 02:10 schreef MaJo het volgende:
Even een tvp, ik zal morgen uitgebreid posten, maar ik wil wel even zeggen dat ik het heel goed van je vind dat je hier je verhaal doet :)
Ben erg benieuwd, dankjewel :)
quote:
3s.gif Op zondag 27 mei 2012 02:19 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Daar is geen ontkomen aan, wat je wel kunt doen is het een plek geven en er handig met omgaan.
En die truuk beheers ik nog niet, maatschappelijk werk zal me helpen om die te leren?
pi_112079147
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 02:22 schreef billie1985 het volgende:

En die truuk beheers ik nog niet, maatschappelijk werk zal me helpen om die te leren?
Als je het niet probeert dan weet je het niet.
  zondag 27 mei 2012 @ 03:54:30 #236
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_112079991
De truc is om negatieve gedachtes om te buigen in positieve. "Vandaag is de eerste dag van mijn leven." "Door wat ik heb meegemaakt ben ik juist een doorzetter, ik zit niet bij de pakken neer." "Ik probeer mezelf te verbeteren en dat is al heel goed." Etc. Klinkt heel stom maar het werkt wel echt heel goed raar genoeg. Je gaat in ieder geval minder erdoor in de put zitten.
  zondag 27 mei 2012 @ 19:20:14 #237
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_112096887
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 03:54 schreef Mishu het volgende:
De truc is om negatieve gedachtes om te buigen in positieve. "Vandaag is de eerste dag van mijn leven." "Door wat ik heb meegemaakt ben ik juist een doorzetter, ik zit niet bij de pakken neer." "Ik probeer mezelf te verbeteren en dat is al heel goed." Etc. Klinkt heel stom maar het werkt wel echt heel goed raar genoeg. Je gaat in ieder geval minder erdoor in de put zitten.
En bij dit idee twee nuttige sites
http://omdenken.nl/theorie/wat-is-omdenken Handig voor iedereen om eens te lezen
en http://www.ja-maar.nl/
  Moderator zondag 27 mei 2012 @ 22:00:25 #238
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_112103742
Hier dan de beloofde reactie :) Er is al heel veel gezegd maar ik wil nog een paar dingen toevoegen.

Het stoppen met roken: iedereen kan wel heel makkelijk zeggen dat je moet stoppen met roken maar dit is een van de moeilijkste dingen die er is en dat lukt pas als je er zelf aan toe bent en er echt helemaal achter staat. Mij is ooit door mijn huisarts afgeraden om te stoppen met roken toen ik ontzettend depressief was. Dat klinkt misschien raar maar soms is je leven zo uitzichtloos dat roken gewoon het hoogtepunt van je dag is. Voor mij was het zelfs de enige reden om mijn bed uit te komen. Iedereen kan dus wel makkelijk roepen dat je daarmee moet stoppen maar dit lukt echt alleen als je er zelf helemaal achter staat. Minderen is misschien wel een optie, dan hou je wat meer geld over :)

Wat het sociale deel betreft: je zegt dat je vrijwilligerswerk doet. Heb je daar niet collega's waar je een keer iets mee kunt drinken? Dan komen we natuurlijk wel weer bij de geldkwestie maar dat hoeft ook niet al te duur te zijn. Met dit weer kun je lekker in een park gaan zitten met een sixpackje bier uit de supermarkt :)

Dan het financiele deel: je zegt steeds dat je niet kunt werken omdat je volledig afgekeurd bent. In hoeverre denk je nooit meer te kunnen werken? Want je komt over als een welbespraakt iemand die alles goed op een rijtje heeft. Besef ook dat je door het niet werken in een vicieuze spiraal terecht komt. Ik heb ondanks mijn depressies altijd doorgewerkt, om twee redenen: een reden om uit bed te komen en onder de mensen te zijn. Door dit niet te doen hou je als het ware de situatie in stand. Is het niet een idee om bijvoorbeeld in het weekend in een computerwinkel te werken? Ik heb het idee dat je dat best wel aankan. Je verdient dan gelijk wat centjes en je hebt meteen meer sociale contacten waardoor je je ook weer gelukkiger voelt.

Dan nog wat de spullen in huis betreft: ben je wel eens naar een vlooienmarkt geweest van bijvoorbeeld de kerk? Daar kun je vaak de meest gekke dingen kopen voor een paar euro, zoals een kookplaatje, koelkast enz. Ik heb ooit voor 5 euro een hometrainer gekocht. Kost geen drol en daarmee kun je thuis ook nog even sporten.

Ik hoop dat je iets aan mijn reactie hebt. Ik vind het sowieso heel tof van je dat je gewoon je verhaal hier neer hebt gezet, dat is al de eerste stap :*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_112117065
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 01:41 schreef billie1985 het volgende:
Ik weet niet in welke context je dit precies bedoelt. Ik wil hier overigens wel meteen even zeggen dat ik het schandalig vind van de Sociale Dienst Drechtsteden dat ze, zelfs nu ze van de situate af weten, ze ALSNOG voet bij stuk houden door mij geen verhuiskosten of andere bijzondere bijstand toe te kennen. Daar ís dat toch voor? Al was het maar iets van 1500 euro, desnoods een renteloze lening? Zodat ik alsnog me van mn basisbehoefte kan voorzien. Een koelkast (niet geheel ondenkbaar met deze dagen), een wasmachine, een vloer, een bed. Ze laten je gewoon stikken, zelfs als je voor de 6e keer belt of ze een voorschot van je geld (desnoods 50 euro ofzo) om wat brood, melk en avondeten van te kunnen kopen. DAT vind ik een schande!
Waarom heb je eigenlijk nog geen topic geopend in FHF? Ik weet zeker dat als je dat doet je al deze spullen zo bij elkaar hebt. En je hoeft niet een heel uitgebreide OP te schrijven. Hou het gewoon kort en duidelijk met een verwijzing naar dit topic. :)
pi_112117193
Ik ben 18 jaar.. en drie maanden heb ik alleen gewoond ook omdat ik het eigelijk niet meer kon uithouden met mijn mama die steeds opnieuw dronk. ik kon het niet meer opbrengen iedere dag zoveel energie in haar te steken.

dus drie maanden heb ik in een andere stad, in mijn appartementje gewoont.. tot mama weer eens in een diepe depressie belanden.. mijn moeder heeft een 'bipolaire stoornis' dit is een psychische 'aandoening'. ze heeft vooral last van 2persoonlijkheden, depressieve gevoelens, zelfmoordgedachten.. nu dit hield ze altijd onder controle met haar medicatie.. maar sinds ik het huis uit was gegaan heeft ze op een of andere manier gedacht foert, ik neem geen medicatie meer!
Ik zat dus in een tweestrijd.. kies ik voor mijzelf? niet dat ik zo gelukkig was op mijn appartementje, want ik kreeg niemand anders over de vloer dan mijn mama en af en toe mijn tante.. maar ik was wel fier op mijzelf dat ik dit had bereikt..
maar ik heb voor mijn mama gekozen, wat ik nog altijd de juiste keuze vind.. want je zorgt voor je ouders en zij zorgen voor jou (ookal mis ik dit gevoel van zorgen voor mij zo erg hard en heb ik daar zo hard nood aan)
ik ben terug thuis bij mama gaan wonen.. 6 maanden huurloon was ik kwijt want ik had mijn contract verbroken.. moest nog eens 200 euro aan de mama betalen.. dus financieel zat ik echt wel vast.. kon niet erg veel meer doen buiten werken en thuis zitten..

we zijn nu 4 maanden verder.. en ondertussen heeft mama 2 pogingen gedaan om te stoppen met drinken.. die iedere keer een week hebben geduurd, dan ben ik zo gelukkig! dan vraagt ze ook eens achter mij, zegt ze niet dat alles mijn schuld is..

maar ik wou helemaal niet zoveel over mijzelf praten, sorry! ik wou laten weten dat je zeker niet de enige bent met zo een rotgevoel, precies of, elke dag komt er wel iets bij.. keer op keer een nieuwe ervaring.. ik weet eigelijk vrij zeker dat dit gevoel van eenzaamheid, er alleen voor staan, steeds moeten vechten, duizend keer omvallen, je pijn doen en toch weer moeten rechtstaan.. ik geloof niet dat ik ooit echt rust ga hebben met mijzelf en mijn ervaringen in dit leven..
opzich heb ik dit allemaal heel goed kunnen relativeren, maar ergens is het ook zo vermoeiend.. doorbijten en proberen niet achteruit te kijken.. maar dat is mijn maar ook blijkbaar u probleem.. blijven achteruit kijken..maar dit zijn dingen die je zo hard hebben gekwetst , dat ze een deel van je hebben in beslag genomen.. ik ben nu verliefd op een ander en ben heel gelukkig op het moment.. maar ik weet dat het morgen helemaal anders kan zijn. heb zoals u toenmalige vriendin ook heel erg lang aan zelfverminking gedaan.. comadrinken, overdosisen. niet om fier op te zijn.. maar toen ik jonger was leek alles zo onduidelijk, zo chaotisch! nu heb ik er iets meer vrede mee.
waarom dat je vriendin opeens die keuze maakte van er een punt achter te zetten kan ik je niet zeggen.. ik heb ook vaak beslissingen genomen gewoon omdat ik het gevoel had dat het moest.. maar er ook niet echt een uitleg aan kon geven. maar misschien is het belangrijk dat dat meisje eerst van haarzelf gaat houden, vrede vind met haar verleden.. en dan pas aan iets nieuw kan beginnen..

ik wil ook nog even zeggen dat ik heel erg veel respect heb dat je hier een topic over hebt gemaakt, ik vond het heel goed leesvoer!

je moet altijd op jezelf vertrouwen, in jezelf geloven.. van jezelf houden! ik weet dat dit niet gemakkelijk is.. maar je kan jezelf nooit in de steek laten.. en er komen zowiezo nog mensen die je veel gaan kwetsen ( dit is bij iedereen wel) dus waardeer jezelf maar : ) want als het puntje bij paaltje komt dan heb je enkel jezelf..

ik heb ook een tijdje in een psychiatriche instelling gezeten voor het verwerken van mijn verleden met mama, stiefvader, anorexia, noem maar op ik ga niet in detail treden.. en toen zei mijn vader mij, dat ik mij niet als slachtoffer mocht laten behandelen.. maar dit is ook helemaal mijn bedoeling niet.. die uitspraak heeft mij echt heel erg gekwetst. hij vond het nodig om dit te zeggen, dit zou mij wel wakker schudden en terug op het goede pad brengen.. maar het enigste wat jij en ik vragen is.. een luisterend oor.. gewoon de veiligheid die je ouders u normaal gezien moeten geven mis ik zo enorm.. oke ik ben nu 'volwassen' maar dit heb ik altijd zo ervaren.. ik zou er veel voor geven terug kind te zijn.. maar dan anders behandeld te worden.. ik weet dat mijn ouders mij doodgraag zien. maar mijn vader is zo afstandelijk, vind dat ik mij nooit mag laten 'hangen' papa verwacht zoveel van mij, terwijl ik er hard aan twijfel of ik dat wel allemaal aankan.. ik ben toch nog zo klein papa zie je dan niet hoe kwetsbaar ik ben? en ja voor mijn mama heb ik me altijd meer moeder gevoelt dan zij haar gedroeg..

ik denk niet dat je op een rooskleurige toekomst moet hopen, dat doe ik ook niet.. maar relativeren is al heel erg veel waard.. weten dat je leeft om iets te leren.. uit elke situatie lessen te trekken, en er sterker uit te komen! want je groeit enorm als persoon als je het goede haalt uit de minder goede ervaringen! en hoe beter je luisterd naar je gevoel.. hoe makkelijker het zal worden.. leer er mee leven dat sommige mensen geboren zijn om een gezin, geld, roem te hebben (waar ook niks mis bij is! want iedereen zijn eige ervaringen)
maar er zijn mensen die geboren worden om te groeien, elke dag, elk uur te groeien als persoon.

oke genoeg gezaag he foei foei , maar bedankt voor u topic, ik hoop dat je iets hebt aan mijn reactie.. in ieder geval werkt het opluchtend.. je mag nooit je gevoelens opkroppen!

groetjes, en veel geluk.
pi_112123019
Ik reageer vanavond wel op de reacties die ik heb gekregen hoor, bedankt daarvoor trouwens, maar wil nu gewoon even van me afpraten :@

Een paar weken geleden kwam ik bij de shoarmaboer een 2 oudcollega's van me tegen... 1tje kende ik al voordat ze een collega was omdat ze 1 van de beste vriendinnen van mn ex uit 2009 was...

We spraken elkaar, vroegen elkaar hoe t ging en zo. Leek me leuk om nummers uit te wisselen dus ik kreeg hun nummer.

Gistermiddag besloot ik 1 van die meiden te whatsappen, om te vragen of ze zin hadden om morgen (dus vandaag) te gaan zwemmen bij het strandje dat hier vlak achter is. Leek dr een goed idee, en we hadden afgesproken om vandaag 11 uur te gaan zwemmen. Vanmorgen rond half 10 ook nog even gewhatsapped om er zeker van te zijn dat ze wakker was. Dat was ze en ze zou "zo" naar de bus lopen.

Om een lang verhaal kort te maken, niemand komt opdagen... Ik bellen, niemand neemt op. Via twitter aan die andere meid gevraagd waar ze bleven, wist ze van niks? Via Facebook chat contact met die eerste meid gehad, blijkt dat ze me expres een verkeerd nummer gegeven heeft destijds "want wat moet ik met haar nummer?"

Crap... Voel me belazerd, ben gewoon in de maling genomen door een onbekende, heb bewust een verkeerd nummer gekregen en stond al klaar om weg te gaan, met mn zwemspullen... Kan alles dus weer opbergen -_-

Ik wou dat ik iemand had om mee op te trekken :@ Kan wel janken om zo "opgesloten" te zitten met dit mooie weer...
pi_112123758
Klote, maar wat ik niet begrijp: Als ze een verkeerd nummer gegeven had, hoe kan het dan dat je toch afgesproken en zelfs bevestigd hebt via Whatsapp :?
Oh, and that's a bad miss!
pi_112123800
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 13:43 schreef Brentmeister het volgende:
Klote, maar wat ik niet begrijp: Als ze een verkeerd nummer gegeven had, hoe kan het dan dat je toch afgesproken en zelfs bevestigd hebt via Whatsapp :?
Dat was dus iemand anders... Iemand die ik helemaal geeneens ken

Iemand anders (onbekend) dacht "het spelletje mee te spelen" , dus vandaar
pi_112123870
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 13:44 schreef billie1985 het volgende:

[..]

Dat was dus iemand anders... Iemand die ik helemaal geeneens ken
Die zat je gewoon te neppen dus :? -edit- Ah, die dacht lollig te zijn dus.

Maar wat betreft "opgesloten" zitten: Ik zou zeggen ga er lekker op uit met de fiets en fiets eens een kant op waar je normaal niet (vaak) komt!
pi_112123895
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 13:46 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Die zat je gewoon te neppen dus :?

Maar wat betreft "opgesloten" zitten: Ik zou zeggen ga er lekker op uit met de fiets en fiets eens een kant op waar je normaal niet (vaak) komt!
Klopt, vandaar de opmerking dat ik me in de maling genomen voel... En wat betreft die fiets, die heb ik dus niet :@
pi_112124018
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 13:47 schreef billie1985 het volgende:

[..]

Klopt, vandaar de opmerking dat ik me in de maling genomen voel... En wat betreft die fiets, die heb ik dus niet :@
Hoe kan je in Nederland geen fiets hebben?! Eet 3 dagen ipv 6 euro patat voor 2 euro en je hebt genoeg om een fiets van marktplaats te halen.
pi_112124048
Open een topic in FHF en je hebt binnen een week een gratis fiets.
pi_112124061
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 13:51 schreef Tchock het volgende:
Of dit idd, fietsen zijn er genoeg voor weinig.
pi_112124069
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 13:50 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Hoe kan je in Nederland geen fiets hebben?! Eet 3 dagen ipv 6 euro patat voor 2 euro en je hebt genoeg om een fiets van marktplaats te halen.
Hoe kun je in nederland geen koelkast, bed, inboedel hebben? Misschien is ons "sociale" stelsel toch niet zo sociaal als veel mensen denken....
pi_112124140
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 13:51 schreef Tchock het volgende:
Even doen dan... Al weet ik bij god niet wat ik er in moet zetten :@ Gewoon een kort intro'tje met een link naar dit topic?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')