abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111862775
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 01:47 schreef LazyDave het volgende:

[..]

Welke onwaarheden worden er verteld dan? Naar mijn weten komt het allemaal zeer accuraat naar voren en is een groot gedeelte gewoon waar.
Er klopt weinig van die film, kijk hier maar eens.
Money as debt film vraag.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 08:11:34 #177
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_111864286
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:20 schreef Bombshell het volgende:

Smeerlap van een Hollande die wel even druk op Duitsland zal gaan uitoefenen.
Ja Hollande heeft de geldkraan opengezet in Frankrijk, en denkt we gaan toch allemaal samen binnenkort.
Zo dacht Griekenland er ook over

En wij maar afknijpen
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_111864396
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 08:11 schreef HD9 het volgende:

[..]

Ja Hollande heeft de geldkraan opengezet in Frankrijk, en denkt we gaan toch allemaal samen binnenkort.
Zo dacht Griekenland er ook over

En wij maar afknijpen
Hollande heeft de geldkraan opengezet in Frankrijk? Bron?
  dinsdag 22 mei 2012 @ 08:29:52 #179
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_111864530
Onze Arie is ook tegen
http://www.telegraaf.nl/b(...)gen_noodfonds__.html

quote:
di 22 mei 2012, 08:24 |lees voor
ChristenUnie tegen euro-noodfonds

AMSTERDAM - De ChristenUnie (CU) wil niet instemmen met het permanente noodfonds voor de euro, het ESM.

De partij wil volgens fractievoorzitter Arie Slob eerst weten wat er met de 40 miljard euro aan gemeenschapsgeld gebeurt. Dat meldt de NOS.

De CU wil ook duidelijk medezeggenschap daarover en Slob vindt dat demissionair minister Jan Kees de jager (Financiën) dan ook weer terug moet naar de onderhandelingstafel
pi_111865418
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 13:41 schreef HiZ het volgende:

[..]

Over kletsika gesproken. De Eurozone is gewoon solvent hoor. Er is een plaatselijk liquiditeitsprobleem, maar meer dan dat ook niet.
Ooh, gelukkig maar, ik ben helemaal gerustgesteld. Je hebt alles onder controle.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 09:35:19 #181
78918 SeLang
Black swans matter
pi_111865880
quote:
CU tegen permanent noodfonds

De ChristenUnie weigert in te stemmen met het permanente noodfonds voor de euro, het ESM. Fractievoorzitter Slob zegt dat de partij niet akkoord kan gaan met het overmaken van 40 miljard euro aan gemeenschapsgeld, zonder dat duidelijk is wat er met dat geld gebeurt en zonder zeggenschap daarover.

De ChristenUnie vindt dat demissionair minister De Jager van Financiën terug moet naar de onderhandelingstafel. Slob wil dat De Jager regelt dat landen die geld besteden aan het noodfonds ook zeggenschap krijgen over de wijze waarop het geld wordt besteed.

Volgens de ChristenUnie is dat nu niet het geval. Slob zegt dat zijn partij al maanden geleden via moties in de Tweede Kamer heeft aangegeven dat de afspraken over het noodfonds niet goed zijn. Die moties werden aangenomen, maar Slob vindt dat de regering het nog steeds niet goed heeft geregeld.

Kort geding
PVV-leider Wilders liet al eerder weten dat hij tegen de Nederlandse deelname aan het ESM is. Hij wil die via een kort geding tegenhouden. Volgens Wilders worden door de instemming met het permanente noodfonds veel bevoegdheden aan Brussel overgedragen. Hij vindt dat het demissionaire kabinet daar niet over kan beslissen en wil dat de rechter deze "onrechtmatige daad" tegenhoudt. Ook de SP is tegen.

Vandaag debatteert de Tweede Kamer over de Nederlandse deelname aan het permanente noodfonds voor eurolanden.

Steun PvdA
De steun van de PvdA is cruciaal om het noodfonds aan een Kamermeerderheid te helpen. Volgens financieel woordvoerder Plasterk steunt zijn partij het ESm, mits aan een aantal voorwaarden wordt voldaan. Plasterk wil garanties dat er volledig inzicht komt in de geldstromen van het fonds, dat accountants er toezicht op houden en dat het Nederlands parlement wordt betrokken bij de besluitvorming.

Volgens Plasterk kan het noodfonds niet langer uitgesteld worden, in het belang van onze eigen economie. "Het fonds moet voorkomen dat een crisis zoals nu in Griekenland, overslaat naar andere zwakke regio's van Europa en wellicht op een gegeven voor onze poort staat", zegt Plasterk. "Dat moet nu in gang gezet worden, gewoon op een democratische manier."

http://nos.nl/artikel/375468-cu-tegen-permanent-noodfonds.html
Ik vind dat er nog een argument bij komt waar je vreemd genoeg niemand over hoort: voortschrijdend inzicht. Ondanks al het geld dat er nu al is uitgegeven aan bailouts is de situatie alleen maar verslechterd. En elke keer is de "oplossing" om er nog meer geld tegenaan te smijten?

Er ontbreekt ook een overall visie over hoe de crisis moet worden opgelost waar iedereen het mee eens is en waar alle landen zich aan committen. De een wil "austerity", de ander wil een Europese superstaat, weer een ander wil de geldpers aanzetten, en weer een ander wil z'n kop in het zand steken en doen alsof er niets aan de hand is. Of een combinatie van die dingen.

Het is echt bizar om zulke bedragen te alloceren zonder dat duidelijk is wat het nut ervan is en sterker nog, vergelijkbare initiatieven zoals eerdere bailouts hebben gewoon gefaald. Sowieso is dat hele ESM ook alweer te klein als Spanje en Italië aan de beurt zijn, dat weet je nu al.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 22 mei 2012 @ 09:44:07 #182
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_111866071
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:35 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik vind dat er nog een argument bij komt waar je vreemd genoeg niemand over hoort: voortschrijdend inzicht. Ondanks al het geld dat er nu al is uitgegeven aan bailouts is de situatie alleen maar verslechterd. En elke keer is de "oplossing" om er nog meer geld tegenaan te smijten?

Er ontbreekt ook een overall visie over hoe de crisis moet worden opgelost waar iedereen het mee eens is en waar alle landen zich aan committen. De een wil "austerity", de ander wil een Europese superstaat, weer een ander wil de geldpers aanzetten, en weer een ander wil z'n kop in het zand steken en doen alsof er niets aan de hand is. Of een combinatie van die dingen.

Het is echt bizar om zulke bedragen te alloceren zonder dat duidelijk is wat het nut ervan is en sterker nog, vergelijkbare initiatieven zoals eerdere bailouts hebben gewoon gefaald. Sowieso is dat hele ESM ook alweer te klein als Spanje en Italië aan de beurt zijn, dat weet je nu al.
The bigger the bazooka more damage is underway.
pi_111868938
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:35 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat is wat mij als leek ontzettend dwars zit: iedereen roept verschillende dingen. De ene gerenomeerde econoom zegt: Griekenland moeten we blijven steunen. De andere zegt dat Griekenland er zo snel mogelijk uit moet.

De bedragen waar over gepraat wordt zijn compleet onrealistisch. Er worden miljaren tegenaan gesmeten terwijl die niet terug te betalen zijn. En wie heeft er nou baat bij zoveel schuld?
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:25:43 #184
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_111869191
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:19 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Dat is wat mij als leek ontzettend dwars zit: iedereen roept verschillende dingen. De ene gerenomeerde econoom zegt: Griekenland moeten we blijven steunen. De andere zegt dat Griekenland er zo snel mogelijk uit moet.

De bedragen waar over gepraat wordt zijn compleet onrealistisch. Er worden miljaren tegenaan gesmeten terwijl die niet terug te betalen zijn. En wie heeft er nou baat bij zoveel schuld?
Dat is het, niemand weet het meer en de puinhoop wordt met de week groter
pi_111869643
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:17 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Ooh, gelukkig maar, ik ben helemaal gerustgesteld. Je hebt alles onder controle.
Jij roept dat we failliet gaan. Maarvoor een faillissement is insolventie nodig. En zolang de eurozone een handelsoverschot heeft is insolventie per definitie onmogelijk.
pi_111869816
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:25 schreef HD9 het volgende:

[..]

Dat is het, niemand weet het meer en de puinhoop wordt met de week groter
Is dat wel zo? Ik begin ondertussen juist het gevoel te krijgen dat de voorspellingen van de te verwachten puinhopen steeds groter worden. Als ik mensen een schadebedrag van 1 biljoen euro hoor noemen tengevolge van een Griekse exit, dan vraag ik me serieus af hoe dat uberhaupt mogelijk is dat Griekenland - zelfs met alle schulden die het heeft - een gat kan veroorzaken dat 10 keer zo groot is als de hele economie voorstelt.

Er zit volgens mij ook wel een flinke portie hysterie door de feiten heen gemixt geloof ik.
pi_111870418
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:35 schreef HiZ het volgende:

[..]

Jij roept dat we failliet gaan. Maarvoor een faillissement is insolventie nodig. En zolang de eurozone een handelsoverschot heeft is insolventie per definitie onmogelijk.
Je kan prima winst maken en toch een solvabiliteit van min weet ik veel hebben. Genoeg bedrijven die op papier winst maken en klats boem failliet gaan omdat er geen stuiver in kas zit omdat iedereen te laat betaald en banken geen tijdelijke kredieten willen verstrekken. Feitelijk exact wat nu gebeurt.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:55:57 #188
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_111870582
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Je kan prima winst maken en toch een solvabiliteit van min weet ik veel hebben. Genoeg bedrijven die op papier winst maken en klats boem failliet gaan omdat er geen stuiver in kas zit omdat iedereen te laat betaald en banken geen tijdelijke kredieten willen verstrekken. Feitelijk exact wat nu gebeurt.
Qua leverage/vertrouwen gaan we idd broke.
pi_111870733
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

De eurozone is geen bedrijf, en het rekensommetje voor de eurozone in zijn totaliteit is dat we meer produceren dan consumeren. We houden dus geld over aan het einde van de rekening. Een deel van de angelsaksische kritiek op Duitsland houdt daar verband mee; zij vinden dat wat Duitsland wil haalbaar is voor een klein of middelgroot land, maar dat wanneer de eenheden te groot worden alleen maar richten op overschotten contraproductief werkt.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 12:35:34 #190
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_111871954
pi_111872921
quote:

[..]

voor faillissement is een tekort aan liquiditeit al een voldoende voorwaarde.
pi_111873272
quote:

[..]

In elk geval is dit hele gedoe een duur grapje. :D
  dinsdag 22 mei 2012 @ 13:17:58 #193
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_111873374
Maar wie mijn tien jaar pensioenbijsparen ontvreeemdt die pleegt toch diefstal, dan kunne ze ook wel alle woningoverwaardes aan de grieken overmaken
  dinsdag 22 mei 2012 @ 13:22:57 #194
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_111873606
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 13:17 schreef HD9 het volgende:
dan kunne ze ook wel alle woningoverwaardes aan de grieken overmaken
Doe ik! Da's -3.7% volgens het kadaster inmiddels. Krijg ik nog een paar duizend euro van een griek :P
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_111873641
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:59 schreef HiZ het volgende:

[..]

De eurozone is geen bedrijf, en het rekensommetje voor de eurozone in zijn totaliteit is dat we meer produceren dan consumeren. We houden dus geld over aan het einde van de rekening. Een deel van de angelsaksische kritiek op Duitsland houdt daar verband mee; zij vinden dat wat Duitsland wil haalbaar is voor een klein of middelgroot land, maar dat wanneer de eenheden te groot worden alleen maar richten op overschotten contraproductief werkt.
Volgens die redenatie is de VS dus allang failliet.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_111878227
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 13:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Volgens die redenatie is de VS dus allang failliet.
Wij staan er inderdaad beter voor dan de VS.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 15:26:48 #197
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_111878562
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 15:20 schreef HiZ het volgende:

[..]

Behalve dat de VS militair de baas is en wij niet. :X
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_111878863
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 15:26 schreef Perrin het volgende:

[..]

Behalve dat de VS militair de baas is en wij niet. :X
quote:
Amerikaans leger gebruikt veel Chinese namaakproducten

LONDEN - In het materieel van de Amerikaanse strijdkrachten zitten veel Chinese namaakproducten. .......
De vraag is dan of de nepchips ook niet in china met wat rotzooi geinfecteerd zijn en amerika met een druk op de knop door china vleugellam gemaakt kan worden. Net zoals VS/israel met dat industriele virus gedaan hebben in iran. :D
pi_111881122
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 15:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

[..]

De vraag is dan of de nepchips ook niet in china met wat rotzooi geinfecteerd zijn en amerika met een druk op de knop door china vleugellam gemaakt kan worden. Net zoals VS/israel met dat industriele virus gedaan hebben in iran. :D
Een leuke andere scenario.
Amerikanen vallen aan, Chinezen druk op een knop en gebeurt er niets.
Natuurlijk hebben Amerikanen het door!. en heeft alle apparaten aangepast en plaag verwijderd.
Zo zijn het veel goedkoper.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  dinsdag 22 mei 2012 @ 16:33:55 #200
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_111881502
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 15:20 schreef HiZ het volgende:

[..]

Maar de VS is een land en "wij" zijn er 17, met 17 talen en 17 regeringen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')