abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 juni 2012 @ 22:18:03 #201
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_112588096
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 05:45 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Dat is gewoon een groot raadsel en ik hoop dat het ook echt een raadsel is nu, niet gewoon een domme fout van de schrijvers die het wel best vonden.
Niemand spreekt of leest de talen behalve David, en dan neemt men spontaan aan dat het een militaire basis is?

Ik weet ook niet waar het vandaan kwam, maar het gerucht gaat dat de Alien in de gelijknamige film een wapen was door de Engineers zelf ontworpen om in een burgeroorlog tussen hen te dienen. Daar zou men in een deel twee nog een hoop mee kunnen doen, en dat we nu slechts een van hun opties hebben gezien.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_112606257
Snapt iemand de openings-scene?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik vond het een erg leuke film om naar te kijken, maar helaas valt het verhaal wat tegen.
pi_112606361
Als ik nu 2 dagen na de film gezien te hebben terugdenk aan de film, vind ik hem toch wel nog beter. Er blijft echt zo'n mystiek gevoel van hangen. Erg cool :) Zou hem nog wel een keertje willen zien :) Maar ik ga misschien ook maar weer eens een Alien marathon houden met de andere films :)

Erg benieuwd naar een eventueel deel 2.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 22:11 schreef Deckard het volgende:
Gisteren gezien, jammer van die laatste scene. Voor de rest zwaar oke.
Wat is er mis met de laatste scene? :?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:03:26 #204
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_112607072
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 11:47 schreef Norrage het volgende:
Als ik nu 2 dagen na de film gezien te hebben terugdenk aan de film, vind ik hem toch wel nog beter. Er blijft echt zo'n mystiek gevoel van hangen. Erg cool :) Zou hem nog wel een keertje willen zien :) Maar ik ga misschien ook maar weer eens een Alien marathon houden met de andere films :)

Erg benieuwd naar een eventueel deel 2.

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:07:46 #205
12888 Skull-splitter
pi_112607254
SoK, zie mijn voorgaande opmerking: er wordt al langer op gehint dat de space jockeys/engineers de alien als wapen hebben ontwikkeld wat zich tegen hen gekeerd heeft...
pi_112619852
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 11:45 schreef Byte_Me het volgende:
Snapt iemand de openings-scene?
SPOILER
ik vond het een erg leuke film om naar te kijken, maar helaas valt het verhaal wat tegen.
SPOILER
  zaterdag 9 juni 2012 @ 07:16:14 #207
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_112648829
Heb hem gisteren gezien en vond hem erg tof _O_

Iets minder spanning/horror dan ik had verwacht, maar het verhaal maakte dat mijns inziens meer dan goed.

SPOILER
  zaterdag 9 juni 2012 @ 10:21:12 #208
12888 Skull-splitter
pi_112650286
Ik denk dat ik nog een keer ga O+
pi_112651479
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 11:47 schreef Norrage het volgende:
SPOILER
Een leuke theorie wat ik gelezen had:
SPOILER
Maar wat ik het leuke vond was david. Hij deed mij inderdaad Peter O'Tool denken en verrek, even later zien we zijn gefascineerde blik naar 'Lawrence Of Arabia'. Nu is het zo dat een boel oud-regisseurs die film betitelen als een van de beste films ooit. (wat waarschijnlijk ook zo is, prachtige film verder). Maar om daar dan weer iets uit die film te quoten wat direct dan ook effectief werkt, toch knap.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 13:03:10 #210
12888 Skull-splitter
pi_112654220
SPOILER
pi_112654446
SPOILER
Wat goed aan deze prequel is, is dat het op zich zelf staat en ook nog iets interessants te vertellen heeft.
En gezien mijn username, is het ook heerlijk om Ridley Scott weer eens te zien in een sci-fi die visueel echt zo ontzettend mooi is. Zoveel detail. Prachtig.
Jammer genoeg komt het helaas nooit dichtbij een Alien of een Blade Runner, maar het laat zeker zien dat het van dezelfde maker is.
pi_112654470
-O-
dus
  zaterdag 9 juni 2012 @ 13:21:41 #213
12888 Skull-splitter
pi_112654865
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 13:10 schreef Deckard het volgende:
SPOILER
Wat goed aan deze prequel is, is dat het op zich zelf staat en ook nog iets interessants te vertellen heeft.
En gezien mijn username, is het ook heerlijk om Ridley Scott weer eens te zien in een sci-fi die visueel echt zo ontzettend mooi is. Zoveel detail. Prachtig.
Jammer genoeg komt het helaas nooit dichtbij een Alien of een Blade Runner, maar het laat zeker zien dat het van dezelfde maker is.
Mwah, vind het een beetje vergezocht, want dan hadden ze dat ook op zichzelf kunnen ontwikkelen.
pi_112655358
Vond het echt een prachtige film, zeer beklemmend - ik zat echt op het puntje van m'n stoel. En wát een soundtrack ook.

SPOILER
pi_112655681
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 13:34 schreef Rosario het volgende:
Vond het echt een prachtige film, zeer beklemmend - ik zat echt op het puntje van m'n stoel. En wát een soundtrack ook.

SPOILER
SPOILER
pi_112655683
Ik heb de film nog niet gezien en vraag daarom ook het volgende aan hen die het al gezien hebben.

Is de film als in speelfilm (spanning en effecten) minstens zo goed als onderstaande Aliens?

Alien (deel 1) vond ik ook goed en Aliens de beste.
Het derde deel vond ik waardeloos i.v.g. de vorige twee delen.
pi_112655801
Er zit wel spanning in, maar geen beklemmende helaas. Dat komt voornamelijk omdat men niet is opgesloten. Maar er komen zeker een aantal scenes in voor die net zo gruwelijk zijn als in Alien. Qua effecten wordt er niet altijd van CGI gebruikt en dat is zeker een schouderklopje waard. Het voelt dan ook vele malen fysieker aan. Natuurlijk zit er wel CGI in, maar dat wordt echt als hulpmiddel gebruikt.

Maar verwacht geen horror. Het zit eerder tegen blade runner aan. En het is de moeite waard om deze in 3D te zien hoor ik van anderen. Het was voor mij de tweede 3d film ooit, omdat het niet anders kon. Maar het laat duidelijk zien dat als je 3D goed gebruikt het echt werkt. De spiderman trailer in de bios was echt gruwelijk kut in 3d. En toen de film kwam was dat echt een warm bad wat betreft verschil.
pi_112655964
Het ziet er allemaal bijzonder goed uit! Geen enkel moment waarop ik dacht dat iets er nep uit zag.

Als je Aliens beter vindt dan Alien dan vind je deze film denk ik iets minder.. In deze zitten geen mariniers die erop los knallen. Geen Vasquez dus. :P
pi_112656366
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 13:48 schreef Deckard het volgende:
Er zit wel spanning in, maar geen beklemmende helaas. Dat komt voornamelijk omdat men niet is opgesloten. Maar er komen zeker een aantal scenes in voor die net zo gruwelijk zijn als in Alien. Qua effecten wordt er niet altijd van CGI gebruikt en dat is zeker een schouderklopje waard. Het voelt dan ook vele malen fysieker aan. Natuurlijk zit er wel CGI in, maar dat wordt echt als hulpmiddel gebruikt.

Maar verwacht geen horror. Het zit eerder tegen blade runner aan. En het is de moeite waard om deze in 3D te zien hoor ik van anderen. Het was voor mij de tweede 3d film ooit, omdat het niet anders kon. Maar het laat duidelijk zien dat als je 3D goed gebruikt het echt werkt. De spiderman trailer in de bios was echt gruwelijk kut in 3d. En toen de film kwam was dat echt een warm bad wat betreft verschil.
Het is inderdaad meer een soort Bladerunner. Fantastische beelden, beklemmende sfeer, permanent onzeker over wat er gaat gebeuren. Echt spannend was het niet, maar wel een schitterende mysterieuze sfeer. De opzet volstrekt anders dan de Alien films. Veel intelligenter. Alien films waren vooral actie, spanning en beetje horror.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_112658970
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:04 schreef Norrage het volgende:
Alien films waren vooral actie, spanning en beetje horror.
Dan moet je ze nog een keer kijken als je dat denkt.

Bij mij riep het verhaal van Prometheus vooral associaties op met AVP.
pi_112659281
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:17 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Dan moet je ze nog een keer kijken als je dat denkt.

Ik heb de eerste 2 echt al 10+ keer gezien en dat is wat er beklijft. Vooral het verhaal van Aliens was flinterdun. Ok, er zat natuurlijk een gedachte achter . Ik zal ze nog eens gaan kijken :) krijgen wel meer betekenis nu :)
  zaterdag 9 juni 2012 @ 15:29:20 #222
67640 SaintOfKillers
pi_112659369
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:17 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ja, in grote lijnen is dat gewoon hetzelfde plot.

SPOILER
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_112659473
Ik heb AVP dis nooit gezien, is die de moeite waard? Ik heb die film nooit serieus genomen...
pi_112659550
Die wil je niet zien. Verkrachting van twee film monsters.
Daarbij, het checklijstje wat SaintOfKillers klopt ook niet echt.
pi_112659644
Iets opvallends wat ik net bedacht;
SPOILER
pi_112659779
Ik vond het team van Prometheus vooral bestaan uit een stel amateurs en volstrekt ongeloofwaardig.

SPOILER
pi_112659901
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:40 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik vond het team van Prometheus vooral bestaan uit een stel amateurs en volstrekt ongeloofwaardig.

SPOILER
Ja dat is een beetje jammer inderdaad. Ook de reden waarom ik het geen meesterwerk vind. Als het allemaal wat logischer was dan was dit nu al de beste film van dit jaar.
pi_112660043
quote:

SPOILER
Zou het kunnen zijn dat er enorm in gesneden is? Sommige acties zijn wel zo ontzettend loodrecht op elkaar. Ik vermoed bijna van opzet.
pi_112660106
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:37 schreef Rosario het volgende:
Iets opvallends wat ik net bedacht;
SPOILER
Mwhoa, vind je? Het is alweer een tijdje geleden dat ik Alien heb gezien, maar het karakter van Ripley is toch compleet anders dan dat van Vickers. Ripley is een soort heldin die zoveel mogelijk mensen wil redden. Vickers lijkt meer een harde tante die vooral met haar eigen belang bezig is.

SPOILER
pi_112660153
Scott kennende zal er vast wel een director's cut van komen. De director's cut van Blade Runner en Kingdom of Heaven zijn ook bijna twee hele andere films dan de bioscoopversies. Het zal me niks verbazen als ze er flink in hebben zitten knippen om het binnen de twee uur-grens te houden.
pi_112660269
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:49 schreef Mint_Clansell het volgende:
Scott kennende zal er vast wel een director's cut van komen. De director's cut van Blade Runner en Kingdom of Heaven zijn ook bijna twee hele andere films dan de bioscoopversies. Het zal me niks verbazen als ze er flink in hebben zitten knippen om het binnen de twee uur-grens te houden.
Ja klopt. Die ga ik zeker halen op Blu-Ray dan.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 15:54:47 #232
67640 SaintOfKillers
pi_112660326
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:48 schreef Toad het volgende:

[..]

Mwhoa, vind je? Het is alweer een tijdje geleden dat ik Alien heb gezien, maar het karakter van Ripley is toch compleet anders dan dat van Vickers. Ripley is een soort heldin die zoveel mogelijk mensen wil redden. Vickers lijkt meer een harde tante die vooral met haar eigen belang bezig is.
Ripley wordt pas een echte heldin in Aliens. In Alien is Dallas eigenlijk heldhaftiger en blijft Ripley enigszins toevallig als laatste over.
pi_112660347
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:48 schreef Toad het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_112660371
Ik ga maar eens een alien marathon houden binnenkort :D
pi_112660392
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:54 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ripley wordt pas een echte heldin in Aliens. In Alien is Dallas eigenlijk heldhaftiger en blijft Ripley enigszins toevallig als laatste over.
Hoewel ze in Alien ook al een blik op haar overlevingsdrang en leidinggevende kwaliteiten liet werpen. In Aliens werd dit trucje herhaald door haar in een eenzelfde situatie te gooien.
pi_112660442
SPOILER
pi_112660464
Spoilers dude. Je verklapt zo'n beetje heel Aliens. ;)
pi_112660563
Oke maar die film is dertig jaar oud. Moeten mensen die hier komen die nog zien? :P
pi_112660815
Aliens had ook meer met de Vietnam oorlog te maken.
pi_112660838
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 16:09 schreef Deckard het volgende:
Aliens had ook meer met de Vietnam oorlog te maken.
Leg uit, of hap ik nu?
pi_112661016
Nee je hapt niet. Maar Cameron zelf is anti-militairistisch. Hij komt uit die generatie. Militairen waren zwaar bewapend met de modernste technieken en kunnen makkelijk iedereen aan. Zij worden gezet in een omgeving die niet de hunne is. De aliens maken gebruik van de omgeving / guerilla en maken de militairen af met vrijwel niets aan wapens.

Zelfverzekerd in die 'oorlog' in gaan en helemaal doordraaien op het laatst.
Game over man, game over!

[ Bericht 1% gewijzigd door Deckard op 09-06-2012 16:17:23 (scott met cameron verwarren :s) ]
pi_112661111
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 16:14 schreef Deckard het volgende:
Nee je hapt niet. Maar Scott zelf is anti-militairistisch. Hij komt uit die generatie. Militairen waren zwaar bewapend met de modernste technieken en kunnen makkelijk iedereen aan. Zij worden gezet in een omgeving die niet de hunne is. De aliens maken gebruik van de omgeving / guerilla en maken de militairen af met vrijwel niets aan wapens.

Game over man, game over!
Oke, maar Scott is niet misanthroop. Hij heeft toch wel enige sympathie voor de militairen, hij geeft ze een menselijk gezicht, en de Aliens zijn overduidelijk kwaadaardig - ze parasiteren door hun gastlichaam dood te laten gaan als zij uitkomen, en zijn overduidelijk angstaanjagend. Het is niet zoals Cameron in Avatar waarin vrijwel alle mensen slecht zijn.

Dit hoeft toch niet in spoilers trouwens? Ik kom niet zo vaak op dit deel van het forum. :P
pi_112661191
Vind jij de militairen in Aliens er dan goed uit komen? Alleen Bisschop wekt nog enige sympathie, maar dat is omdat hij geprogrammeerd is om niemand te kwetsen.
pi_112661403
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 16:17 schreef Rosario het volgende:

[..]

Oke, maar Scott is niet misanthroop. Hij heeft toch wel enige sympathie voor de militairen, hij geeft ze een menselijk gezicht, en de Aliens zijn overduidelijk kwaadaardig - ze parasiteren door hun gastlichaam dood te laten gaan als zij uitkomen, en zijn overduidelijk angstaanjagend. Het is niet zoals Cameron in Avatar waarin vrijwel alle mensen slecht zijn.

Dit hoeft toch niet in spoilers trouwens? Ik kom niet zo vaak op dit deel van het forum. :P
Plus dat het ontwerp van de aliens een ongemakkelijk ogende mix is van een vrouwelijke lichaamsbouw gecombineerd met een penishoofd waar een penetrerende dildo met tanden uit komt schuiven. En ook de facehugger doet denken aan een vaag, met wurgneigingen. o
pi_112661405
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 16:19 schreef Deckard het volgende:
Vind jij de militairen in Aliens er dan goed uit komen? Alleen Bisschop wekt nog enige sympathie, maar dat is omdat hij geprogrammeerd is om niemand te kwetsen.
Hmm, heb de film vorige week voor het eerst bekeken, en ik vond ze toch wel stoer. Ze hadden ook angsten (Bill Paxton), en vooral die gast die ook Kyle in Terminator speelt was ook sympathiek. Volgens mij wilden ze vooral overleven. Gorman offert zichzelf zelfs helemaal op voor Vasquez.

Maar goed, anti-militaristisch betekent natuurlijk niet dat Scott een hekel had aan Amerikaanse soldaten inderdaad. De woede is weer gericht tegen de hoge piefen die de expeditie (en IRL de oorlog) opgezet hadden. In het geval van Aliens ook de Weyland Co. toch?
pi_112661456
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 16:26 schreef Gray het volgende:

[..]

Plus dat het ontwerp van de aliens een ongemakkelijk ogende mix is van een vrouwelijke lichaamsbouw gecombineerd met een penishoofd waar een penetrerende dildo met tanden uit komt schuiven. En ook de facehugger doet denken aan een vaag, met wurgneigingen. o
SPOILER
  zondag 10 juni 2012 @ 00:00:51 #247
177948 Daskaar
cake or death?
pi_112680332
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 16:27 schreef Rosario het volgende:

[..]

SPOILER
nee, dat is de invloed van Giger, die het alien ontworpen heeft, misschien staat het symbool voor iets..? :)
  zondag 10 juni 2012 @ 00:06:47 #248
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_112680520
De art van Giger zit vol met dat soort ontwerpen, ik weet nog dat ik vroeger eens in een boekenwinkel was met m'n moeder en een boek van Giger zag liggen. Ik sloeg het blij open omdat ik hem kende van de Aliens reeks, plots overal vaginas...
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  zondag 10 juni 2012 @ 00:13:49 #249
12888 Skull-splitter
pi_112680762
quote:
10s.gif Op zondag 10 juni 2012 00:06 schreef Rabieluh het volgende:
De art van Giger zit vol met dat soort ontwerpen, ik weet nog dat ik vroeger eens in een boekenwinkel was met m'n moeder en een boek van Giger zag liggen. Ik sloeg het blij open omdat ik hem kende van de Aliens reeks, plots overal vaginas...
Vagina's, penetraties, verkrachting en andere seksuele uitspattingen zijn wel een belangrijk thema in zijn werken. Ergens wel verklaarbaar, zeker wat betreft de Alien, iets wat mooi is zoals seks kan ook een vernietigende werking hebben, zoals bij verkrachting of andere vormen van seksueel geweld.
pi_112681991
Ik wil niet te vlug of vernietigend oordelen maar het lijkt me dat-ie dan toch een soort van issue heeft. :P
pi_112682220
Ik vraag me af waarom sommigen deze film bestempelen als een 'intelligent vraagstuk over het existentialisme'. Sorry, maar intelligent? Heb ik iets gemist ofzo?? Ik vond het verhaal van Prometheus namelijk redelijk hapklare brokken voor de 'makkelijke' filmkijker. Hebben die mensen nooit 2001: A Space Odyssey, Stalker, Solyaris of THX 1138 gezien?
pi_112682477
Ik vond 'm ook niet bijster intelligent. Er zat wel wat stof tot nadenken in;
- "De mens kan iets gelijkwaardigs (androids) creëren, maar Shaw is onvruchtbaar"
- "Geloven in een Abrahamistische God, ondanks alle tegenslagen die het traditionele geloof zou moeten doen wankelen (misschien wel rechtstreeks uit Job)"
- "Waarom werd de mens gemaakt? Welk doel had dat? En waarom wilden de makers hun creatie vernietigen?"

Helaas wordt dit niet uitgewerkt. Maar zoals eerder gezegd, wellicht in de Director's Cut :)
  zondag 10 juni 2012 @ 01:11:34 #253
12888 Skull-splitter
pi_112682493
Stalker O+

Over vraagstukken gesproken.
pi_112682589
quote:
10s.gif Op zondag 10 juni 2012 01:10 schreef Rosario het volgende:
Ik vond 'm ook niet bijster intelligent. Er zat wel wat stof tot nadenken in;
- "De mens kan iets gelijkwaardigs (androids) creëren, maar Shaw is onvruchtbaar"
- "Geloven in een Abrahamistische God, ondanks alle tegenslagen die het traditionele geloof zou moeten doen wankelen (misschien wel rechtstreeks uit Job)"
- "Waarom werd de mens gemaakt? Welk doel had dat? En waarom wilden de makers hun creatie vernietigen?"

Helaas wordt dit niet uitgewerkt. Maar zoals eerder gezegd, wellicht in de Director's Cut :)
Mja, er zitten sowieso al wat scenes in de trailer die je niet terugziet in de film:

SPOILER
pi_112684531
Ik vind hem erg tegenvallen. Word ook een beetje moe van de 'je begrijpt de film gewoon niet' posts op IMDB. Leuk hoor, dat er schijnbaar zoveel religieuze en filosofische vraagstukken in verborgen zitten - maar maakt dat wat uit als de film vol zit met holle personages, domme acties en plot holes.

De eerste 40 minuten waren redelijk te pruimen, daarna ging het rap bergafwaarts.

SPOILER

[ Bericht 13% gewijzigd door Kontiki op 10-06-2012 07:14:19 ]
pi_112685028
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 01:11 schreef Skull-splitter het volgende:
Stalker O+

Over vraagstukken gesproken.
Heb ik me dus nog nooit toe aan kunnen zetten. Misschien toch maar es door de zure appel heenbijten. :{

quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 07:02 schreef Kontiki het volgende:
Ik vind hem erg tegenvallen. Word ook een beetje moe van de 'je begrijpt de film gewoon niet' posts op IMDB. Leuk hoor, dat er schijnbaar zoveel religieuze en filosofische vraagstukken in verborgen zitten - maar maakt dat wat uit als de film vol zit met holle personages, domme acties en plot holes.
Goed opgemerkt. :Y

quote:
De eerste 40 minuten waren redelijk te pruimen, daarna ging het rap bergafwaarts.

SPOILER
SPOILER
pi_112685364
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 16:26 schreef Rosario het volgende:

Maar goed, anti-militaristisch betekent natuurlijk niet dat Scott een hekel had aan Amerikaanse soldaten inderdaad. De woede is weer gericht tegen de hoge piefen die de expeditie (en IRL de oorlog) opgezet hadden. In het geval van Aliens ook de Weyland Co. toch?
Ja waar, dat zie je ook terug in Terminator 2 waar Cameron nogmaals de militairen aanpakt. Of in dit geval de hoge pieten van een geprivatiseerde militaire eenheid / skynet.
  maandag 11 juni 2012 @ 01:54:41 #258
12888 Skull-splitter
pi_112724144
Engineer poppen aangekondigd O+
  † In Memoriam † maandag 11 juni 2012 @ 02:09:35 #259
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_112724368
quote:

Pas gebrieft worden wanneer ze aankomen.. Wut? Het gros van de bemanning heeft dus geen idee wat ze komen doen? Als ze aankomen, geen plan of strikte protocollen maar gewoon "we gaan naar buiten, wie wil mee?" Dan "O er is zuurstof, helmpje kan wel af" enz. Nee zo stel ik me een van de eerste interstellaire reizen van de mensheid echt voor.

Leek wel een B-scifi uit de jaren 50. Flashy CGI maakt nog geen goede film en deze was bagger. Zonde want het was allemaal wel leuk bedacht.
  maandag 11 juni 2012 @ 07:01:11 #260
12888 Skull-splitter
pi_112725640
Mooi dat je dat zegt want het was ergens ook de bedoeling om zo over te komen.
pi_112725848
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 01:54 schreef Skull-splitter het volgende:
Engineer poppen aangekondigd O+
Zijn daar afbeeldingen van, want daar ben ik altijd wel nieuwsgierig naar. Niet dat ik de poppen spaar, maar kan wel genieten van het vakmanschap. O+
pi_112726278
Grappig, gisteravond Alien weer gekeken. De parallellen tussen Prometheus en Alien waren me nooit zo hard opgevallen :) Een android die in het belang van de wetenschap de crew "opoffert", het ruimteschip, de planeet en zo zijn er nog wat dingen die destijds voor mij minder waarde hadden :) En in Alien en ook in Aliens zelf zitten net zo veel rare momenten als in Prometheus hoor. Wat dat betreft vind ik het niveau van de film nagenoeg constant, en vind ik het wisselvallige niveau van Prometheus wel passen :P

Zou dit trouwens dezelfde planeet geweest moeten zijn als bij Prometheus? Of is dit ombekend niet relevant? :)
pi_112726618
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 08:34 schreef Norrage het volgende:
Grappig, gisteravond Alien weer gekeken. De parallellen tussen Prometheus en Alien waren me nooit zo hard opgevallen :) Een android die in het belang van de wetenschap de crew "opoffert", het ruimteschip, de planeet en zo zijn er nog wat dingen die destijds voor mij minder waarde hadden :) En in Alien en ook in Aliens zelf zitten net zo veel rare momenten als in Prometheus hoor. Wat dat betreft vind ik het niveau van de film nagenoeg constant, en vind ik het wisselvallige niveau van Prometheus wel passen :P

Zou dit trouwens dezelfde planeet geweest moeten zijn als bij Prometheus? Of is dit ombekend niet relevant? :)
Nee.
pi_112727497
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:56 schreef Norrage het volgende:
Ik ga maar eens een alien marathon houden binnenkort :D
Dit heb ik vorige week gedaan. Was ook onwijs lang geleden dat ik ze voor 't laatst zag, dus onlangs dat ik de grote lijnen nog wel kende zat ik er weer redelijk fris in wat erg leuk was. Deel 1 was super spannend en Aliens vond ik echt een MEESTERWERK. <3 Ik denk dat de kracht zit in Newt. Maak van Ripley een moederfiguur en laat haar zich als keiharde actieheldin over een meisje ontfermen. Die militairen vond ik een beetje cannon fodder.

Van 3 en Resurrection me nog kon herinneren dat ik ze wel leuk vond, waren ze nu echt waaaardeloos. Misschien omdat ik ze zo snel na de eerste twee gekeken heb.
"Hij lijkt 100% op de gemiddelde bear-pornoster" - Cairon
pi_112727640
quote:
3s.gif Op maandag 11 juni 2012 09:49 schreef Gellarboy het volgende:

[..]

Dit heb ik vorige week gedaan. Was ook onwijs lang geleden dat ik ze voor 't laatst zag, dus onlangs dat ik de grote lijnen nog wel kende zat ik er weer redelijk fris in wat erg leuk was. Deel 1 was super spannend en Aliens vond ik echt een MEESTERWERK. <3 Ik denk dat de kracht zit in Newt. Maak van Ripley een moederfiguur en laat haar zich als keiharde actieheldin over een meisje ontfermen. Die militairen vond ik een beetje cannon fodder.

Van 3 en Resurrection me nog kon herinneren dat ik ze wel leuk vond, waren ze nu echt waaaardeloos. Misschien omdat ik ze zo snel na de eerste twee gekeken heb.
Inderdaad. Was echt opvallend goede film toch, ondanks dat ie uit 1979 kwam :D Viel me trouwens op dat de Alien eigenlijk nauwelijks wat deed / helemaal niet zoveel aanwezig was in de film (net als in Prometheus trouwens, daar ging het ook meer om de omgeving en de sfeer). Dat maakt Aliens wel weer goed, trouwens :P
  maandag 11 juni 2012 @ 10:14:54 #266
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_112728116
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 09:54 schreef Norrage het volgende:

[..]

Inderdaad. Was echt opvallend goede film toch, ondanks dat ie uit 1979 kwam :D Viel me trouwens op dat de Alien eigenlijk nauwelijks wat deed / helemaal niet zoveel aanwezig was in de film (net als in Prometheus trouwens, daar ging het ook meer om de omgeving en de sfeer). Dat maakt Aliens wel weer goed, trouwens :P
Net als bij Jaws, daar zie je de haai ook pas laat in de film.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 11 juni 2012 @ 13:21:07 #268
12888 Skull-splitter
pi_112734318
Die komen er hier wel in denk ik...
pi_112741561
de suited engineer komt er wel staat mooi naast mijn 18" alien en 12 inch predator :)
  † In Memoriam † maandag 11 juni 2012 @ 18:27:43 #271
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_112747551
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 08:34 schreef Norrage het volgende:
En in Alien en ook in Aliens zelf zitten net zo veel rare momenten als in Prometheus hoor. Wat dat betreft vind ik het niveau van de film nagenoeg constant, en vind ik het wisselvallige niveau van Prometheus wel passen
Niet te vergelijken imo. Prometheus komt niet in de buurt van het niveau van Alien. Daar spelen ze de crew van een vrachtschip dat onverwachts wordt opgedragen het signaal te onderzoeken omdat zij toevallig in de buurt zijn.
Zelfs dan gedragen ze zich 3000% professioneler dan het team van Prometheus wat je mag aannemen specialisten en professionals zijn.

Het script van Prometheus is gewoon zwak, om niet te zeggen slecht. Daar ligt het aan. De voorstelling van de missie is kinderachtig en het geheel is rommelig. Dat laatste komt dan ook weer omdat ze veel (te veel) elementen in het verhaal willen proppen. Keep it simple stupid.

Ik vind het jammer dat men met zo'n goed verhaal en zo'n budget niet verder komt dan dit broddelwerk.
  maandag 11 juni 2012 @ 18:29:09 #272
12888 Skull-splitter
pi_112747616
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 16:13 schreef maniace het volgende:
de suited engineer komt er wel staat mooi naast mijn 18" alien en 12 inch predator :)
de 1/6th Predator niet in huis?

Hier gaat ie er wel inkomen, beiden waarschijnlijk zelfs.
pi_112750573
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2012 10:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Net als bij Jaws, daar zie je de haai ook pas laat in de film.
Daar was het uit noodzaak. Omdat die haai gewoon bij de eerste draaidag al kapot was.
  maandag 11 juni 2012 @ 19:24:21 #274
67640 SaintOfKillers
pi_112750666
Wat je niet ziet, is sowieso altijd enger dan wat je wel ziet. Al weet iedereen wel min of meer hoe een haai eruit ziet.
pi_112751657
Ik blijf het interessant vinden dat men altijd, als men een film niet goed vindt, oneindig veel zijn best doet om alle argumenten bij elkaar te krijgen om een film de grond in te werken _O- Is toch zonde van zo'n film? Ik heb er behoorlijk van genoten, en tsja, er zitten rare momenten in...maar overall was het gewoon een mooie, goede en interessante film.

En nee, dit is niet direct kritiek. Ik doe het zelf ook als ik een film of serie verschrikkelijk vind _O-
  † In Memoriam † maandag 11 juni 2012 @ 20:01:36 #276
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_112753049
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 19:39 schreef Norrage het volgende:
Ik blijf het interessant vinden dat men altijd, als men een film niet goed vindt, oneindig veel zijn best doet om alle argumenten bij elkaar te krijgen om een film de grond in te werken
Dom gelul. Scifi is mijn favoriete genre en vind het jammer dat een film met veel potentie zo waardeloos uit de bus komt. Het is gewoon een kinderfilm. Wat blijkbaar moet om het grote publiek te trekken.
pi_112753559
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 19:39 schreef Norrage het volgende:
Ik blijf het interessant vinden dat men altijd, als men een film niet goed vindt, oneindig veel zijn best doet om alle argumenten bij elkaar te krijgen om een film de grond in te werken _O- Is toch zonde van zo'n film? Ik heb er behoorlijk van genoten, en tsja, er zitten rare momenten in...maar overall was het gewoon een mooie, goede en interessante film.

En nee, dit is niet direct kritiek. Ik doe het zelf ook als ik een film of serie verschrikkelijk vind _O-
Jammer dat mensen altijd met zo'n non-argument moeten komen. Prometheus heeft gewoon een slap verhaal met gaten die groter zijn dan in een Zwitserse gatenkaas. Visueel is het een pareltje, maar script-technisch een zwakke, onlogische, ongeloofwaardige bende en dat mag Scott en kornuiten best worden aangerekend.

Zelfs de mariniers in Aliens waren professioneler dan team Prometheus.
pi_112753634
Het ergste is dat mensen hier hun meningen als feiten presenteren.
pi_112754077
Het is voor sommigen nogal moeilijk te begrijpen dat sommige filmkijkers meer van een film verwachten dan alleen entertainment.
  maandag 11 juni 2012 @ 20:34:25 #280
67640 SaintOfKillers
pi_112755237
Ik ben niet noodzakelijk een meerwaardezoeker en ben ook wel bereid om hier en daar wat door de vingers te zien bij een ambitieuze misser indien het hart op de goede plek zat.

Helaas heb ik al veel langer dan vandaag een afkeer heb van Lindelof (niet alleen omdat ik het een knoeier vind, maar nog meer omdat die heel kinderachtig omgaat met kritiek op zijn werk) en ga ik daar iets harder tegenin. Zal ongetwijfeld ook het geval zijn nadat hij Star Trek en World War Z heeft verknoeid :P. Al liep het bij die laatste al veel langer mis, nog voor er nieuwe schrijvers werden aangetrokken.
pi_112755585
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 20:01 schreef NorthernStar het volgende:
Het is gewoon een kinderfilm. Wat blijkbaar moet om het grote publiek te trekken.
Volgens mij is dat het juist niet. Dan had het wel wat anders aangepakt door wat stomme aliens ergens in te gooien.
  † In Memoriam † maandag 11 juni 2012 @ 22:19:39 #282
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_112763244
quote:
99s.gif Op maandag 11 juni 2012 20:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik ben niet noodzakelijk een meerwaardezoeker en ben ook wel bereid om hier en daar wat door de vingers te zien bij een ambitieuze misser indien het hart op de goede plek zat.

Helaas heb ik al veel langer dan vandaag een afkeer heb van Lindelof (niet alleen omdat ik het een knoeier vind, maar nog meer omdat die heel kinderachtig omgaat met kritiek op zijn werk) en ga ik daar iets harder tegenin. Zal ongetwijfeld ook het geval zijn nadat hij Star Trek en World War Z heeft verknoeid :P. Al liep het bij die laatste al veel langer mis, nog voor er nieuwe schrijvers werden aangetrokken.
Voor mij ook onbegrijpelijk waarom Scott iemand als Lindelof neemt. Die gast levert alleen maar drap. Goed je kan iemand een kans geven maar dan bij het lezen van het script moet een ervaren filmmaker toch gelijk zien dat het bagger is? Blijkbaar niet. Alleen maar geintresseerd in de visuele kant van het verhaal? Met het visuele spectakel kun je eerst verbloemen hoe een gedrocht het is maar deze gaat als zwarte bladzijde voor Scott de boeken in. Eigen schuld.

Het is nog erger dan Spielbergs verkrachting van War of the Worlds en dat wil wat zeggen.
pi_112767175
Wilde deze ook graag zien, maar zo te lezen is het dus een onsamenhangend, rammelend verhaal met bordkartonnen personages? De graphics interesseren me niet echt, dus dat kan deze film ook niet redden ben ik bang...
pi_112767426
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 20:18 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het is voor sommigen nogal moeilijk te begrijpen dat sommige filmkijkers meer van een film verwachten dan alleen entertainment.
Voor mij niet. Maar als je naar een blockbuster gaat van een grote studio met een budget van 130 miljoen dollar dan moet je niet gaan lopen zeiken dat het geen voer voor je pseudo-intellectuele hersenpan is, ongeacht of er sullige foutjes in het plot zitten.
  maandag 11 juni 2012 @ 23:19:44 #285
12888 Skull-splitter
pi_112767836
Meest ontwikkelde karakter was de fricking robot btw :D
pi_112767905
Het hoeft helemaal niet zo moeilijk te zijn, maar Scott en Lindelof maken zich er wel erg gemakkelijk vanaf.

Als Scott gewoon een sci-fi film had gemaakt zonder al die Alien verwijzingen was er niks aan de hand geweest. Maar als Alien fan mag je toch wel iets beters verwachten van de man die de Alien saga is begonnen.

quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 23:19 schreef Skull-splitter het volgende:
Meest ontwikkelde karakter was de fricking robot btw :D
Als Fassbender er niet in had gezeten dan was de film helemaal waardeloos.
pi_112768186
Wellicht. Maar laten we Alien en de rest van Scotts werk niet teveel lof geven. Geweldige films, visueel spektakel, prachtige decors, spanning en sensatie.. Maar erg intelligent? Met uitzondering van Blade Runner, niet dus.
pi_112768304
Oh, maar Alien is als één van de weinigen zeker wel een intelligente sci-fi horrorfilm. Maar dat zit 'm meer in de karakters dan in het verhaal.
  maandag 11 juni 2012 @ 23:32:17 #289
12888 Skull-splitter
pi_112768659
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 23:20 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het hoeft helemaal niet zo moeilijk te zijn, maar Scott en Lindelof maken zich er wel erg gemakkelijk vanaf.

Als Scott gewoon een sci-fi film had gemaakt zonder al die Alien verwijzingen was er niks aan de hand geweest. Maar als Alien fan mag je toch wel iets beters verwachten van de man die de Alien saga is begonnen.

[..]

Als Fassbender er niet in had gezeten dan was de film helemaal waardeloos.
"The trick is not minding that it hurts" is belangrijker voor het geheel denk ik dan in eerste opzicht lijkt.
  maandag 11 juni 2012 @ 23:32:37 #290
12888 Skull-splitter
pi_112768690
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 23:27 schreef Mint_Clansell het volgende:
Oh, maar Alien is als één van de weinigen zeker wel een intelligente sci-fi horrorfilm. Maar dat zit 'm meer in de karakters dan in het verhaal.
Wat maakt de film intelligent dan?
  maandag 11 juni 2012 @ 23:38:35 #291
67640 SaintOfKillers
pi_112769108
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 23:09 schreef MAHL het volgende:
Wilde deze ook graag zien, maar zo te lezen is het dus een onsamenhangend, rammelend verhaal met bordkartonnen personages? De graphics interesseren me niet echt, dus dat kan deze film ook niet redden ben ik bang...
Ik zou 'm toch een kans geven, de meningen zijn verdeeld, maar negatieve klanken zijn altijd wat luider. Misschien lichtjes tegenvallend voor een sci-fi door Ridley Scott, maar nogal altijd beter dan 90% van de rest wat in de bioscoop draait.
pi_112769146
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 23:32 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Wat maakt de film intelligent dan?
Zoals ik al zei: de personages en hoe zij omgaan met de agressieve, onbekende levensvorm. Ze handelen realistisch, in tegenstelling tot de bemanning van Prometheus, die zich als een stel amateurs gedragen.
  maandag 11 juni 2012 @ 23:46:12 #293
12888 Skull-splitter
pi_112769589
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 23:39 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: de personages en hoe zij omgaan met de agressieve, onbekende levensvorm. Ze handelen realistisch, in tegenstelling tot de bemanning van Prometheus, die zich als een stel amateurs gedragen.
Realisme maakt een film niet per definitie intelligent IMO. Daarom vind ik Stalker zo'n verademing: als film vreselijk saai maar met prachtige shots en elk frame is een uitvergroting tot poster waard bijna, maar de manier waarop het je aan het denken zet over je eigen wensen en behoeften, dat maakt hem intelligent.

Zelfde gold voor the Matrix, wat naast enorm veel nadruk op vorm ook vragen stelde over onze perceptie van werkelijkheid, de zinnigheid van leven en de cyclus ervan.

Alien is een redelijk rechttoe, rechtaan verhaal over truckers in space die een vervelende opdracht krijgen en daarmee weliswaar een uniek maar toch redelijk standaard monster aan boord nemen.

Wat hem eventueel intelligent maakt is de voorkennis die Ash wel degelijk heeft (zichtbaar in ELKE fricking reactie die hij laat zien) en de parallel die dat trok naar Scott's visie op de toekomst (grote megabedrijven die alles weten en dat verzwijgen voor het publiek).
pi_112769664
Ik heb de film gezien en hij is echt heel goed.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 00:00:47 #295
12888 Skull-splitter
pi_112770431
quote:
7s.gif Op maandag 11 juni 2012 23:47 schreef JohannesKozijn het volgende:
Ik heb de film gezien en hij is echt heel goed.
Er vallen wel degelijk flinke gaten in te schieten, maar het is niet heel slecht IMO.
pi_112770775
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 23:32 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

"The trick is not minding that it hurts" is belangrijker voor het geheel denk ik dan in eerste opzicht lijkt.
Het lijkt een schraal excuus te zijn, opzettelijk geplaatst. :')
  dinsdag 12 juni 2012 @ 00:21:37 #297
12888 Skull-splitter
pi_112771321
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 00:08 schreef Gray het volgende:

[..]

Het lijkt een schraal excuus te zijn, opzettelijk geplaatst. :')
het wordt pas een probleem als het niet opzettelijk is IMO, maar ik vond het veel van het gedrag van David verklaren.
pi_112772291
Nou, mijn post heeft wel weer bevestiging gekregen. Stelletje azijnpissers hier _O- Waarom moet toch elke kans gegrepen worden zo'n film in de grond te stampen? Meningen verschillen....Ik vond het een top-film. Ik kan er ook kritischer naar kijken, maar dat doe ik niet. Ik zeg ook niet het de beste film allertijden is, maar dat hoeft ook niet van mij.
  woensdag 13 juni 2012 @ 00:14:55 #299
11102 knep
Mountainfreak
pi_112819441
Vanavond gezien en heb genoten. Vond het eerste gedeelte t/m 'de ontdekking van het leven' het sterkste met die pracht openingsscene _O_.

Acteerwerk was niet altijd even sterk met als dieptepunt het liefje van Shaw.
Tweede gedeelte kwam nogal gehaast over met helaas wat cliché momenten.

Desondanks genoten en ik denk dat een director's cut hier een betere film van maakt :).
  † In Memoriam † woensdag 13 juni 2012 @ 03:03:18 #300
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_112822320
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 23:46 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Realisme maakt een film niet per definitie intelligent IMO.
Je moet het omdraaien; realisme is een voorwaarde om een volwassen film te maken. En dan hoeft het echt geen gortdroog uberrealisme maar gewoon een sluitend verhaal en niet zo stupide en onlogisch en dingen die zo grof de natuurwetten tarten dat het een belediging voor de kijker is. Eendimensionale karakters kan ik best overheen stappen bij een actiefilm die toch voornamelijk gericht is op de visuele effecten maar iemand die na een operatie een paar nietjes krijgt en daarna rent, springt en de meest halsbrekende toeren uithaalt... Hallo! Doorgesneden buikspieren iemand? :') En de film zit vol met dat soort "magie". Het afzetten tegenover wat er voor de rest zoal draait, mjah, het zijn tegenwoordig bijna alleen nog maar zulk soort kinderfilms.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')