abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 juni 2012 @ 22:18:03 #201
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_112588096
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 05:45 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Dat is gewoon een groot raadsel en ik hoop dat het ook echt een raadsel is nu, niet gewoon een domme fout van de schrijvers die het wel best vonden.
Niemand spreekt of leest de talen behalve David, en dan neemt men spontaan aan dat het een militaire basis is?

Ik weet ook niet waar het vandaan kwam, maar het gerucht gaat dat de Alien in de gelijknamige film een wapen was door de Engineers zelf ontworpen om in een burgeroorlog tussen hen te dienen. Daar zou men in een deel twee nog een hoop mee kunnen doen, en dat we nu slechts een van hun opties hebben gezien.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_112606257
Snapt iemand de openings-scene?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik vond het een erg leuke film om naar te kijken, maar helaas valt het verhaal wat tegen.
pi_112606361
Als ik nu 2 dagen na de film gezien te hebben terugdenk aan de film, vind ik hem toch wel nog beter. Er blijft echt zo'n mystiek gevoel van hangen. Erg cool :) Zou hem nog wel een keertje willen zien :) Maar ik ga misschien ook maar weer eens een Alien marathon houden met de andere films :)

Erg benieuwd naar een eventueel deel 2.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 22:11 schreef Deckard het volgende:
Gisteren gezien, jammer van die laatste scene. Voor de rest zwaar oke.
Wat is er mis met de laatste scene? :?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:03:26 #204
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_112607072
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 11:47 schreef Norrage het volgende:
Als ik nu 2 dagen na de film gezien te hebben terugdenk aan de film, vind ik hem toch wel nog beter. Er blijft echt zo'n mystiek gevoel van hangen. Erg cool :) Zou hem nog wel een keertje willen zien :) Maar ik ga misschien ook maar weer eens een Alien marathon houden met de andere films :)

Erg benieuwd naar een eventueel deel 2.

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:07:46 #205
12888 Skull-splitter
pi_112607254
SoK, zie mijn voorgaande opmerking: er wordt al langer op gehint dat de space jockeys/engineers de alien als wapen hebben ontwikkeld wat zich tegen hen gekeerd heeft...
pi_112619852
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 11:45 schreef Byte_Me het volgende:
Snapt iemand de openings-scene?
SPOILER
ik vond het een erg leuke film om naar te kijken, maar helaas valt het verhaal wat tegen.
SPOILER
  zaterdag 9 juni 2012 @ 07:16:14 #207
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_112648829
Heb hem gisteren gezien en vond hem erg tof _O_

Iets minder spanning/horror dan ik had verwacht, maar het verhaal maakte dat mijns inziens meer dan goed.

SPOILER
  zaterdag 9 juni 2012 @ 10:21:12 #208
12888 Skull-splitter
pi_112650286
Ik denk dat ik nog een keer ga O+
pi_112651479
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 11:47 schreef Norrage het volgende:
SPOILER
Een leuke theorie wat ik gelezen had:
SPOILER
Maar wat ik het leuke vond was david. Hij deed mij inderdaad Peter O'Tool denken en verrek, even later zien we zijn gefascineerde blik naar 'Lawrence Of Arabia'. Nu is het zo dat een boel oud-regisseurs die film betitelen als een van de beste films ooit. (wat waarschijnlijk ook zo is, prachtige film verder). Maar om daar dan weer iets uit die film te quoten wat direct dan ook effectief werkt, toch knap.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 13:03:10 #210
12888 Skull-splitter
pi_112654220
SPOILER
pi_112654446
SPOILER
Wat goed aan deze prequel is, is dat het op zich zelf staat en ook nog iets interessants te vertellen heeft.
En gezien mijn username, is het ook heerlijk om Ridley Scott weer eens te zien in een sci-fi die visueel echt zo ontzettend mooi is. Zoveel detail. Prachtig.
Jammer genoeg komt het helaas nooit dichtbij een Alien of een Blade Runner, maar het laat zeker zien dat het van dezelfde maker is.
pi_112654470
-O-
dus
  zaterdag 9 juni 2012 @ 13:21:41 #213
12888 Skull-splitter
pi_112654865
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 13:10 schreef Deckard het volgende:
SPOILER
Wat goed aan deze prequel is, is dat het op zich zelf staat en ook nog iets interessants te vertellen heeft.
En gezien mijn username, is het ook heerlijk om Ridley Scott weer eens te zien in een sci-fi die visueel echt zo ontzettend mooi is. Zoveel detail. Prachtig.
Jammer genoeg komt het helaas nooit dichtbij een Alien of een Blade Runner, maar het laat zeker zien dat het van dezelfde maker is.
Mwah, vind het een beetje vergezocht, want dan hadden ze dat ook op zichzelf kunnen ontwikkelen.
pi_112655358
Vond het echt een prachtige film, zeer beklemmend - ik zat echt op het puntje van m'n stoel. En wát een soundtrack ook.

SPOILER
pi_112655681
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 13:34 schreef Rosario het volgende:
Vond het echt een prachtige film, zeer beklemmend - ik zat echt op het puntje van m'n stoel. En wát een soundtrack ook.

SPOILER
SPOILER
pi_112655683
Ik heb de film nog niet gezien en vraag daarom ook het volgende aan hen die het al gezien hebben.

Is de film als in speelfilm (spanning en effecten) minstens zo goed als onderstaande Aliens?

Alien (deel 1) vond ik ook goed en Aliens de beste.
Het derde deel vond ik waardeloos i.v.g. de vorige twee delen.
pi_112655801
Er zit wel spanning in, maar geen beklemmende helaas. Dat komt voornamelijk omdat men niet is opgesloten. Maar er komen zeker een aantal scenes in voor die net zo gruwelijk zijn als in Alien. Qua effecten wordt er niet altijd van CGI gebruikt en dat is zeker een schouderklopje waard. Het voelt dan ook vele malen fysieker aan. Natuurlijk zit er wel CGI in, maar dat wordt echt als hulpmiddel gebruikt.

Maar verwacht geen horror. Het zit eerder tegen blade runner aan. En het is de moeite waard om deze in 3D te zien hoor ik van anderen. Het was voor mij de tweede 3d film ooit, omdat het niet anders kon. Maar het laat duidelijk zien dat als je 3D goed gebruikt het echt werkt. De spiderman trailer in de bios was echt gruwelijk kut in 3d. En toen de film kwam was dat echt een warm bad wat betreft verschil.
pi_112655964
Het ziet er allemaal bijzonder goed uit! Geen enkel moment waarop ik dacht dat iets er nep uit zag.

Als je Aliens beter vindt dan Alien dan vind je deze film denk ik iets minder.. In deze zitten geen mariniers die erop los knallen. Geen Vasquez dus. :P
pi_112656366
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 13:48 schreef Deckard het volgende:
Er zit wel spanning in, maar geen beklemmende helaas. Dat komt voornamelijk omdat men niet is opgesloten. Maar er komen zeker een aantal scenes in voor die net zo gruwelijk zijn als in Alien. Qua effecten wordt er niet altijd van CGI gebruikt en dat is zeker een schouderklopje waard. Het voelt dan ook vele malen fysieker aan. Natuurlijk zit er wel CGI in, maar dat wordt echt als hulpmiddel gebruikt.

Maar verwacht geen horror. Het zit eerder tegen blade runner aan. En het is de moeite waard om deze in 3D te zien hoor ik van anderen. Het was voor mij de tweede 3d film ooit, omdat het niet anders kon. Maar het laat duidelijk zien dat als je 3D goed gebruikt het echt werkt. De spiderman trailer in de bios was echt gruwelijk kut in 3d. En toen de film kwam was dat echt een warm bad wat betreft verschil.
Het is inderdaad meer een soort Bladerunner. Fantastische beelden, beklemmende sfeer, permanent onzeker over wat er gaat gebeuren. Echt spannend was het niet, maar wel een schitterende mysterieuze sfeer. De opzet volstrekt anders dan de Alien films. Veel intelligenter. Alien films waren vooral actie, spanning en beetje horror.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_112658970
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:04 schreef Norrage het volgende:
Alien films waren vooral actie, spanning en beetje horror.
Dan moet je ze nog een keer kijken als je dat denkt.

Bij mij riep het verhaal van Prometheus vooral associaties op met AVP.
pi_112659281
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:17 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Dan moet je ze nog een keer kijken als je dat denkt.

Ik heb de eerste 2 echt al 10+ keer gezien en dat is wat er beklijft. Vooral het verhaal van Aliens was flinterdun. Ok, er zat natuurlijk een gedachte achter . Ik zal ze nog eens gaan kijken :) krijgen wel meer betekenis nu :)
  zaterdag 9 juni 2012 @ 15:29:20 #222
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_112659369
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:17 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ja, in grote lijnen is dat gewoon hetzelfde plot.

SPOILER
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_112659473
Ik heb AVP dis nooit gezien, is die de moeite waard? Ik heb die film nooit serieus genomen...
pi_112659550
Die wil je niet zien. Verkrachting van twee film monsters.
Daarbij, het checklijstje wat SaintOfKillers klopt ook niet echt.
pi_112659644
Iets opvallends wat ik net bedacht;
SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')