quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:01 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
De beroepsreller is er ook weer...
Pocahontas in blauwquote:Op woensdag 6 juni 2012 07:38 schreef Dizer het volgende:
Avatar was een magie in zijn beelden, maar met een flutverhaal.
Welnee, 3D filmen is duurquote:Op woensdag 6 juni 2012 14:13 schreef Skull-splitter het volgende:
Dito hier, was net te subtiel in grootste gedeelte van de shots.
Eh? Wat heeft dat met het effect te maken?quote:
Ik zou juist willen dat het een losstaand ding wordt. Dus niet aan elkaar koppelen, maar meer een cross/over wordt.quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:32 schreef maniace het volgende:
Ik ben het redelijk met Skull-splitter eens het einde had van mij niet zo gehoeven en vraag me echt af hoe ze alles aan elkaar willen gaan breien in een deel 2/3.
quote:Did IQs just drop sharply while I was away?
Aan de ene kant geef ik je daar gelijk in maar Ridley heeft in verschillende interviews al aangegeven dat hij het eerst zo wilde doen uiteindelijk zegt hij toch dat dingen weer gaan aansluiten op Alien. We zullen zien maar hij heeft het verpest wat mij betreft met het einde van Prometheus en hierdoor zichzelf verplicht heeft een aansluiting te maken.quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:37 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ik zou juist willen dat het een losstaand ding wordt. Dus niet aan elkaar koppelen, maar meer een cross/over wordt.
Dat men grote delen niet in 3D filmtquote:Op woensdag 6 juni 2012 14:32 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Eh? Wat heeft dat met het effect te maken?
Maar wel in 3d weergeeft. Vague.quote:Op woensdag 6 juni 2012 15:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat men grote delen niet in 3D filmt
Volgens mij ging het onder het motto van: "To create, one must first destroy."quote:Op donderdag 7 juni 2012 00:36 schreef Norrage het volgende:
Goede film
Roept wel veel vragen op, en zoals iedereen hier ook zegt zijn sommige dingen niet heel logisch en is de crew wel een beetje dom. Maar dat hoort er natuurlijk een beetje bij. Wat ik niet helemaal snap, en dat is wss omdat ik mij Resurrection niet meer zo goed kan herinneren, wat nou de bedoeling is van de aarde, en van de engineers. Waarom moet de aarde ineens vernietigd worden? Dat soort dingen zijn vast heel logisch maar begreep ik niet helemaal uit de lijnen van deze film zelf...
Ja dat vond ik dus niet erg logischquote:Op donderdag 7 juni 2012 00:47 schreef Gray het volgende:
[..]
Volgens mij ging het onder het motto van: "To create, one must first destroy."
Dus of we even dood willen gaan om plaats te maken voor een nieuwe creatie. Ofzoiets.
Op zich kan ik daar nog wel inkomen, gezien hoe we grondstoffen opwerken enzo.quote:
Dat is gewoon een groot raadsel en ik hoop dat het ook echt een raadsel is nu, niet gewoon een domme fout van de schrijvers die het wel best vonden.quote:Op donderdag 7 juni 2012 01:26 schreef Gray het volgende:
[..]
Op zich kan ik daar nog wel inkomen, gezien hoe we grondstoffen opwerken enzo.
Maar waarom een kaart achterlaten naar een planeet die dient als fabriek voor biologische wapens?
Niemand spreekt of leest de talen behalve David, en dan neemt men spontaan aan dat het een militaire basis is?quote:Op donderdag 7 juni 2012 05:45 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Dat is gewoon een groot raadsel en ik hoop dat het ook echt een raadsel is nu, niet gewoon een domme fout van de schrijvers die het wel best vonden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik vond het een erg leuke film om naar te kijken, maar helaas valt het verhaal wat tegen.
Wat is er mis met de laatste scene?quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:11 schreef Deckard het volgende:
Gisteren gezien, jammer van die laatste scene. Voor de rest zwaar oke.
quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:47 schreef Norrage het volgende:
Als ik nu 2 dagen na de film gezien te hebben terugdenk aan de film, vind ik hem toch wel nog beter. Er blijft echt zo'n mystiek gevoel van hangen. Erg coolZou hem nog wel een keertje willen zien
Maar ik ga misschien ook maar weer eens een Alien marathon houden met de andere films
Erg benieuwd naar een eventueel deel 2.
[..]
Wat is er mis met de laatste scene?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:45 schreef Byte_Me het volgende:
Snapt iemand de openings-scene?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik vond het een erg leuke film om naar te kijken, maar helaas valt het verhaal wat tegen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een leuke theorie wat ik gelezen had:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar wat ik het leuke vond was david. Hij deed mij inderdaad Peter O'Tool denken en verrek, even later zien we zijn gefascineerde blik naar 'Lawrence Of Arabia'. Nu is het zo dat een boel oud-regisseurs die film betitelen als een van de beste films ooit. (wat waarschijnlijk ook zo is, prachtige film verder). Maar om daar dan weer iets uit die film te quoten wat direct dan ook effectief werkt, toch knap.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat goed aan deze prequel is, is dat het op zich zelf staat en ook nog iets interessants te vertellen heeft.
En gezien mijn username, is het ook heerlijk om Ridley Scott weer eens te zien in een sci-fi die visueel echt zo ontzettend mooi is. Zoveel detail. Prachtig.
Jammer genoeg komt het helaas nooit dichtbij een Alien of een Blade Runner, maar het laat zeker zien dat het van dezelfde maker is.
quote:Op zaterdag 9 juni 2012 13:10 schreef Deckard het volgende:
Mwah, vind het een beetje vergezocht, want dan hadden ze dat ook op zichzelf kunnen ontwikkelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat goed aan deze prequel is, is dat het op zich zelf staat en ook nog iets interessants te vertellen heeft.
En gezien mijn username, is het ook heerlijk om Ridley Scott weer eens te zien in een sci-fi die visueel echt zo ontzettend mooi is. Zoveel detail. Prachtig.
Jammer genoeg komt het helaas nooit dichtbij een Alien of een Blade Runner, maar het laat zeker zien dat het van dezelfde maker is.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 9 juni 2012 13:34 schreef Rosario het volgende:
Vond het echt een prachtige film, zeer beklemmend - ik zat echt op het puntje van m'n stoel. En wát een soundtrack ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is inderdaad meer een soort Bladerunner. Fantastische beelden, beklemmende sfeer, permanent onzeker over wat er gaat gebeuren. Echt spannend was het niet, maar wel een schitterende mysterieuze sfeer. De opzet volstrekt anders dan de Alien films. Veel intelligenter. Alien films waren vooral actie, spanning en beetje horror.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 13:48 schreef Deckard het volgende:
Er zit wel spanning in, maar geen beklemmende helaas. Dat komt voornamelijk omdat men niet is opgesloten. Maar er komen zeker een aantal scenes in voor die net zo gruwelijk zijn als in Alien. Qua effecten wordt er niet altijd van CGI gebruikt en dat is zeker een schouderklopje waard. Het voelt dan ook vele malen fysieker aan. Natuurlijk zit er wel CGI in, maar dat wordt echt als hulpmiddel gebruikt.
Maar verwacht geen horror. Het zit eerder tegen blade runner aan. En het is de moeite waard om deze in 3D te zien hoor ik van anderen. Het was voor mij de tweede 3d film ooit, omdat het niet anders kon. Maar het laat duidelijk zien dat als je 3D goed gebruikt het echt werkt. De spiderman trailer in de bios was echt gruwelijk kut in 3d. En toen de film kwam was dat echt een warm bad wat betreft verschil.
Dan moet je ze nog een keer kijken als je dat denkt.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:04 schreef Norrage het volgende:
Alien films waren vooral actie, spanning en beetje horror.
Ik heb de eerste 2 echt al 10+ keer gezien en dat is wat er beklijft. Vooral het verhaal van Aliens was flinterdun. Ok, er zat natuurlijk een gedachte achter . Ik zal ze nog eens gaan kijkenquote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:17 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Dan moet je ze nog een keer kijken als je dat denkt.
Bij mij riep het verhaal van Prometheus vooral associaties op met AVP.
Ja, in grote lijnen is dat gewoon hetzelfde plot.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:17 schreef Mint_Clansell het volgende:
Bij mij riep het verhaal van Prometheus vooral associaties op met AVP.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:40 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik vond het team van Prometheus vooral bestaan uit een stel amateurs en volstrekt ongeloofwaardig.Ja dat is een beetje jammer inderdaad. Ook de reden waarom ik het geen meesterwerk vind. Als het allemaal wat logischer was dan was dit nu al de beste film van dit jaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:40 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik vond het team van Prometheus vooral bestaan uit een stel amateurs en volstrekt ongeloofwaardig.Zou het kunnen zijn dat er enorm in gesneden is? Sommige acties zijn wel zo ontzettend loodrecht op elkaar. Ik vermoed bijna van opzet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:37 schreef Rosario het volgende:
Iets opvallends wat ik net bedacht;Mwhoa, vind je? Het is alweer een tijdje geleden dat ik Alien heb gezien, maar het karakter van Ripley is toch compleet anders dan dat van Vickers. Ripley is een soort heldin die zoveel mogelijk mensen wil redden. Vickers lijkt meer een harde tante die vooral met haar eigen belang bezig is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja klopt. Die ga ik zeker halen op Blu-Ray dan.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:49 schreef Mint_Clansell het volgende:
Scott kennende zal er vast wel een director's cut van komen. De director's cut van Blade Runner en Kingdom of Heaven zijn ook bijna twee hele andere films dan de bioscoopversies. Het zal me niks verbazen als ze er flink in hebben zitten knippen om het binnen de twee uur-grens te houden.
Ripley wordt pas een echte heldin in Aliens. In Alien is Dallas eigenlijk heldhaftiger en blijft Ripley enigszins toevallig als laatste over.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:48 schreef Toad het volgende:
[..]
Mwhoa, vind je? Het is alweer een tijdje geleden dat ik Alien heb gezien, maar het karakter van Ripley is toch compleet anders dan dat van Vickers. Ripley is een soort heldin die zoveel mogelijk mensen wil redden. Vickers lijkt meer een harde tante die vooral met haar eigen belang bezig is.
quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:48 schreef Toad het volgende:
[..]
Mwhoa, vind je? Het is alweer een tijdje geleden dat ik Alien heb gezien, maar het karakter van Ripley is toch compleet anders dan dat van Vickers. Ripley is een soort heldin die zoveel mogelijk mensen wil redden. Vickers lijkt meer een harde tante die vooral met haar eigen belang bezig is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoewel ze in Alien ook al een blik op haar overlevingsdrang en leidinggevende kwaliteiten liet werpen. In Aliens werd dit trucje herhaald door haar in een eenzelfde situatie te gooien.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ripley wordt pas een echte heldin in Aliens. In Alien is Dallas eigenlijk heldhaftiger en blijft Ripley enigszins toevallig als laatste over.
Leg uit, of hap ik nu?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 16:09 schreef Deckard het volgende:
Aliens had ook meer met de Vietnam oorlog te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |