abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112659779
Ik vond het team van Prometheus vooral bestaan uit een stel amateurs en volstrekt ongeloofwaardig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_112659901
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:40 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik vond het team van Prometheus vooral bestaan uit een stel amateurs en volstrekt ongeloofwaardig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat is een beetje jammer inderdaad. Ook de reden waarom ik het geen meesterwerk vind. Als het allemaal wat logischer was dan was dit nu al de beste film van dit jaar.
pi_112660043
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:40 schreef Mint_Clansell het volgende:

SPOILER
Zou het kunnen zijn dat er enorm in gesneden is? Sommige acties zijn wel zo ontzettend loodrecht op elkaar. Ik vermoed bijna van opzet.
pi_112660106
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:37 schreef Rosario het volgende:
Iets opvallends wat ik net bedacht;
SPOILER
Mwhoa, vind je? Het is alweer een tijdje geleden dat ik Alien heb gezien, maar het karakter van Ripley is toch compleet anders dan dat van Vickers. Ripley is een soort heldin die zoveel mogelijk mensen wil redden. Vickers lijkt meer een harde tante die vooral met haar eigen belang bezig is.

SPOILER
pi_112660153
Scott kennende zal er vast wel een director's cut van komen. De director's cut van Blade Runner en Kingdom of Heaven zijn ook bijna twee hele andere films dan de bioscoopversies. Het zal me niks verbazen als ze er flink in hebben zitten knippen om het binnen de twee uur-grens te houden.
pi_112660269
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:49 schreef Mint_Clansell het volgende:
Scott kennende zal er vast wel een director's cut van komen. De director's cut van Blade Runner en Kingdom of Heaven zijn ook bijna twee hele andere films dan de bioscoopversies. Het zal me niks verbazen als ze er flink in hebben zitten knippen om het binnen de twee uur-grens te houden.
Ja klopt. Die ga ik zeker halen op Blu-Ray dan.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 15:54:47 #232
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_112660326
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:48 schreef Toad het volgende:

[..]

Mwhoa, vind je? Het is alweer een tijdje geleden dat ik Alien heb gezien, maar het karakter van Ripley is toch compleet anders dan dat van Vickers. Ripley is een soort heldin die zoveel mogelijk mensen wil redden. Vickers lijkt meer een harde tante die vooral met haar eigen belang bezig is.
Ripley wordt pas een echte heldin in Aliens. In Alien is Dallas eigenlijk heldhaftiger en blijft Ripley enigszins toevallig als laatste over.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_112660347
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:48 schreef Toad het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_112660371
Ik ga maar eens een alien marathon houden binnenkort :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_112660392
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:54 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ripley wordt pas een echte heldin in Aliens. In Alien is Dallas eigenlijk heldhaftiger en blijft Ripley enigszins toevallig als laatste over.
Hoewel ze in Alien ook al een blik op haar overlevingsdrang en leidinggevende kwaliteiten liet werpen. In Aliens werd dit trucje herhaald door haar in een eenzelfde situatie te gooien.
pi_112660442
SPOILER
pi_112660464
Spoilers dude. Je verklapt zo'n beetje heel Aliens. ;)
pi_112660563
Oke maar die film is dertig jaar oud. Moeten mensen die hier komen die nog zien? :P
pi_112660815
Aliens had ook meer met de Vietnam oorlog te maken.
pi_112660838
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 16:09 schreef Deckard het volgende:
Aliens had ook meer met de Vietnam oorlog te maken.
Leg uit, of hap ik nu?
pi_112661016
Nee je hapt niet. Maar Cameron zelf is anti-militairistisch. Hij komt uit die generatie. Militairen waren zwaar bewapend met de modernste technieken en kunnen makkelijk iedereen aan. Zij worden gezet in een omgeving die niet de hunne is. De aliens maken gebruik van de omgeving / guerilla en maken de militairen af met vrijwel niets aan wapens.

Zelfverzekerd in die 'oorlog' in gaan en helemaal doordraaien op het laatst.
Game over man, game over!

[ Bericht 1% gewijzigd door Deckard op 09-06-2012 16:17:23 (scott met cameron verwarren :s) ]
pi_112661111
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 16:14 schreef Deckard het volgende:
Nee je hapt niet. Maar Scott zelf is anti-militairistisch. Hij komt uit die generatie. Militairen waren zwaar bewapend met de modernste technieken en kunnen makkelijk iedereen aan. Zij worden gezet in een omgeving die niet de hunne is. De aliens maken gebruik van de omgeving / guerilla en maken de militairen af met vrijwel niets aan wapens.

Game over man, game over!
Oke, maar Scott is niet misanthroop. Hij heeft toch wel enige sympathie voor de militairen, hij geeft ze een menselijk gezicht, en de Aliens zijn overduidelijk kwaadaardig - ze parasiteren door hun gastlichaam dood te laten gaan als zij uitkomen, en zijn overduidelijk angstaanjagend. Het is niet zoals Cameron in Avatar waarin vrijwel alle mensen slecht zijn.

Dit hoeft toch niet in spoilers trouwens? Ik kom niet zo vaak op dit deel van het forum. :P
pi_112661191
Vind jij de militairen in Aliens er dan goed uit komen? Alleen Bisschop wekt nog enige sympathie, maar dat is omdat hij geprogrammeerd is om niemand te kwetsen.
pi_112661403
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 16:17 schreef Rosario het volgende:

[..]

Oke, maar Scott is niet misanthroop. Hij heeft toch wel enige sympathie voor de militairen, hij geeft ze een menselijk gezicht, en de Aliens zijn overduidelijk kwaadaardig - ze parasiteren door hun gastlichaam dood te laten gaan als zij uitkomen, en zijn overduidelijk angstaanjagend. Het is niet zoals Cameron in Avatar waarin vrijwel alle mensen slecht zijn.

Dit hoeft toch niet in spoilers trouwens? Ik kom niet zo vaak op dit deel van het forum. :P
Plus dat het ontwerp van de aliens een ongemakkelijk ogende mix is van een vrouwelijke lichaamsbouw gecombineerd met een penishoofd waar een penetrerende dildo met tanden uit komt schuiven. En ook de facehugger doet denken aan een vaag, met wurgneigingen. o
pi_112661405
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 16:19 schreef Deckard het volgende:
Vind jij de militairen in Aliens er dan goed uit komen? Alleen Bisschop wekt nog enige sympathie, maar dat is omdat hij geprogrammeerd is om niemand te kwetsen.
Hmm, heb de film vorige week voor het eerst bekeken, en ik vond ze toch wel stoer. Ze hadden ook angsten (Bill Paxton), en vooral die gast die ook Kyle in Terminator speelt was ook sympathiek. Volgens mij wilden ze vooral overleven. Gorman offert zichzelf zelfs helemaal op voor Vasquez.

Maar goed, anti-militaristisch betekent natuurlijk niet dat Scott een hekel had aan Amerikaanse soldaten inderdaad. De woede is weer gericht tegen de hoge piefen die de expeditie (en IRL de oorlog) opgezet hadden. In het geval van Aliens ook de Weyland Co. toch?
pi_112661456
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 16:26 schreef Gray het volgende:

[..]

Plus dat het ontwerp van de aliens een ongemakkelijk ogende mix is van een vrouwelijke lichaamsbouw gecombineerd met een penishoofd waar een penetrerende dildo met tanden uit komt schuiven. En ook de facehugger doet denken aan een vaag, met wurgneigingen. o
SPOILER
  zondag 10 juni 2012 @ 00:00:51 #247
177948 Daskaar
cake or death?
pi_112680332
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 16:27 schreef Rosario het volgende:

[..]

SPOILER
nee, dat is de invloed van Giger, die het alien ontworpen heeft, misschien staat het symbool voor iets..? :)
  zondag 10 juni 2012 @ 00:06:47 #248
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_112680520
De art van Giger zit vol met dat soort ontwerpen, ik weet nog dat ik vroeger eens in een boekenwinkel was met m'n moeder en een boek van Giger zag liggen. Ik sloeg het blij open omdat ik hem kende van de Aliens reeks, plots overal vaginas...
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  zondag 10 juni 2012 @ 00:13:49 #249
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_112680762
quote:
10s.gif Op zondag 10 juni 2012 00:06 schreef Rabieluh het volgende:
De art van Giger zit vol met dat soort ontwerpen, ik weet nog dat ik vroeger eens in een boekenwinkel was met m'n moeder en een boek van Giger zag liggen. Ik sloeg het blij open omdat ik hem kende van de Aliens reeks, plots overal vaginas...
Vagina's, penetraties, verkrachting en andere seksuele uitspattingen zijn wel een belangrijk thema in zijn werken. Ergens wel verklaarbaar, zeker wat betreft de Alien, iets wat mooi is zoals seks kan ook een vernietigende werking hebben, zoals bij verkrachting of andere vormen van seksueel geweld.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_112681991
Ik wil niet te vlug of vernietigend oordelen maar het lijkt me dat-ie dan toch een soort van issue heeft. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')