'Oprechte liefe' is niet zondig, de man-man of vrouw-vrouw relatiegemeenschap is wel zondig.quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Bepaalde oprechte liefde is dus zondig volgens het christendom. We zijn weer terug bij af.
Jij gaat ervan uit dat Hitler in de hemel is?quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:03 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ja dus. Dat vind ik best kwalijk, dat als ik een genocide pleeg en ik me vervolgens tot Jezus wend, dat ik dan vergeven word na zulke wandaden. Ik ben wel voorstander van vergeving, maar ik vraag mij bij zulke kwalijke zaken af, als mensen het doelbewust doen en dan zich toct Jezus wenden, of je niet een systeem hanteert dat allerlei geweld rechtvaardigt.
En als twee homo's oprecht van elkaar houden dan is dat...?quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:07 schreef man1986 het volgende:
[..]
'Oprechte liefe' is niet zondig, de man-man of vrouw-vrouw relatiegemeenschap is wel zondig.
Dan komt iedereen dus niet in de hemel volgens jou? Omdat iedereen namelijk God's Woord overtreedt en je suggereert een causaal verband tussen die twee zinnen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:07 schreef man1986 het volgende:
Jij gaat ervan uit dat Hitler in de hemel is?
Hitler heeft zelfmoord gepleegd (zelfmoord=moord) en heeft dus God's Woord overtreden.
Dus de hel zit stampvol gelovigen?! Ik begin te begrijpen wat eeuwig lijden inhoudt...quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:09 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Dan komt iedereen dus niet in de hemel volgens jou? Omdat iedereen namelijk God's Woord overtreedt en je suggereert een causaal verband tussen die twee zinnen.
Om daar lekker veel bijvoeglijke naamwoorden aan toe te voegen maakt verder geen verschil uit hoor.quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus oprechte homoseksuele liefde keur je niet af?
Dan zijn we het al eens. Zo makkelijk kan het gaan.
Wie God's Woord opzij legt ter wille van menselijke 'oprechte liefdes' heeft een probleem met God's Woord. God is duidelijk geweest over homoseksualiteit en wie dat goed probeert te praten heeft de bijbel niet begrepen of probeert opzettelijk God's Woord te ontkennen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:06 schreef Molurus het volgende:
[..]
Toch lopen de opvattingen van die groep mensen nogal ver uiteen. Een deel ervan is uitgesproken tegen het homohuwelijk, een ander deel heeft daar geen enkel probleem mee.
Heb je nog mensen gestenigd de laatste tijd? Dat is ook Gods Woord.quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:11 schreef man1986 het volgende:
[..]
Om daar lekker veel bijvoeglijke naamwoorden aan toe te voegen maakt verder geen verschil uit hoor.
Homoseksualiteit is volgens de bijbel een zonde.
[..]
Wie God's Woord opzij legt ter wille van menselijke 'oprechte liefdes' heeft een probleem met God's Woord. God is duidelijk geweest over homoseksualiteit en wie dat goed probeert te praten heeft de bijbel niet begrepen of probeert opzettelijk God's Woord te ontkennen.
Christenen zijn gemiddeld erg selectief wat betreft welke delen van de bijbel ze serieus nemen, en hoe ze die interpreteren. Vandaar dat er zo veel stromingen bestaan.quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:11 schreef man1986 het volgende:
Wie God's Woord opzij legt ter wille van menselijke 'oprechte liefdes' heeft een probleem met God's Woord. God is duidelijk geweest over homoseksualiteit en wie dat goed probeert te praten heeft de bijbel niet begrepen of probeert opzettelijk God's Woord te ontkennen.
Scherp. Precies wat ik bedoel: selectief.quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:12 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Heb je nog mensen gestenigd de laatste tijd? Dat is ook Gods Woord.
Ik zie zelf één bijvoeglijk naamwoord. Zelf vind ik dat niet heel veel.quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:11 schreef man1986 het volgende:
[..]
Om daar lekker veel bijvoeglijke naamwoorden aan toe te voegen maakt verder geen verschil uit hoor.
Homoseksualiteit is volgens de bijbel een zonde.
Maar je zonden worden vergeven als je Jezus accepteert.quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:09 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Dan komt iedereen dus niet in de hemel volgens jou? Omdat iedereen namelijk God's Woord overtreedt en je suggereert een causaal verband tussen die twee zinnen.
De hel zit stampvol met gelovigen ja.quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus de hel zit stampvol gelovigen?! Ik begin te begrijpen wat eeuwig lijden inhoudt...
Een slimme keuze.quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:13 schreef Molurus het volgende:
Ik ga me daar in elk geval niet mee bemoeien.
quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:12 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Heb je nog mensen gestenigd de laatste tijd? Dat is ook Gods Woord.
Ik heb geen mensen gestenigd de laatste tijd, want:quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:14 schreef Molurus het volgende:
[..]
Scherp. Precies wat ik bedoel: selectief.
Ok, even genocide plegen dan.quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:20 schreef man1986 het volgende:
[..]
Maar je zonden worden vergeven als je Jezus accepteert.
Maar als je denkt dat Hitler om vergiffenis heeft gevraagd, nee dus.
Dus in de hemel zitten ook mensen die allemaal ellende hebben aangericht, de wereld kapotgemaakt, toen om vergiffenis gevraagd en geaccepteerd? Nou mooi dan.quote:De hel zit stampvol met gelovigen ja.
Want alleen door Jezus Christus als de perfecte Offer van zonden te accepteren kom je in God's Koninkrijk.
Wie 'christelijk' geboren wordt, maar later in zijn/haar leven Jezus niet geaccepteerd heeft als de Offer gaat gewoon naar de hel.
Hoeveel procent van de wereldbevolking (inclusief 'christenen') gaat naar de hemel?
Heel weinig:
Nauw is de poort naar het leven, en smal de weg ernaartoe, en slechts weinigen weten die te vinden. Matteüs 7:14
Jezus is de smalle weg:
Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij. Johannes 14:6
Ik dacht al dat je daarmee aankwam, je hebt dit echter uit zijn context getrokken. Zo zei een christen mij:quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:25 schreef man1986 het volgende:
[..]
Een slimme keuze.
[..]
[..]
Ik heb geen mensen gestenigd de laatste tijd, want:
Jezus: Wie van u zonder zonde is, laat die als eerste de steen werpen. Johannes 8:7
Het is veel waarschijnlijker dat Jezus dit deed om te voorkomen dat Hij aangeklaagd werd, of omdat hij zich gewoon niet aan de joodse leer wilde houden. JHWH roept hier toch duidelijk tot op. NERGENS in het Oude Testament staat: Gij zult stenigen onder voorwaarde.quote:Een vrouw op overspel betrapt
8
1 Jezus ging naar de Olijfberg, 2 en vroeg in de morgen was hij weer in de tempel. Het hele volk kwam naar hem toe, hij ging zitten en gaf hun onderricht. 3 Toen brachten de schriftgeleerden en de farizeeën een vrouw bij hem die op overspel betrapt was. Ze zetten haar in het midden en 4 zeiden tegen Jezus: ‘Meester, deze vrouw is op heterdaad betrapt toen ze overspel pleegde. 5 Mozes draagt ons in de wet op zulke vrouwen te stenigen. Wat vindt u daarvan?’ 6 Dit zeiden ze om hem op de proef te stellen, om te zien of ze hem konden aanklagen. Jezus bukte zich en schreef met zijn vinger op de grond. 7 Toen ze bleven aandringen, richtte hij zich op en zei: ‘Wie van jullie zonder zonde is, laat die als eerste een steen naar haar werpen.’ 8 Hij bukte zich weer en schreef op de grond. 9 Toen ze dat hoorden gingen ze weg, een voor een, de oudsten het eerst, en ze lieten hem alleen, met de vrouw die in het midden stond. 10 Jezus richtte zich op en vroeg haar: ‘Waar zijn ze? Heeft niemand u veroordeeld?’ 11 ‘Niemand, heer,’ zei ze. ‘Ik veroordeel u ook niet,’ zei Jezus. ‘Ga naar huis, en zondig vanaf nu niet meer.’
Wat jij 'mooi' en 'niet mooi' vindt staat los van de discussie.quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:25 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ok, even genocide plegen dan.
[..]
Dus in de hemel zitten ook mensen die allemaal ellende hebben aangericht, de wereld kapotgemaakt, toen om vergiffenis gevraagd en geaccepteerd? Nou mooi dan.
Ik leg bijbelse liefde uit, niet de liefde van de wereld. Je spreekt over christenen, en christenen baseren zich doorgaans op de bijbel. Het is niet meer dan redelijk van je om dan ook interesse te tonen in wat de bijbel onder 'liefde' verstaat. Anders zie ik de zin van je topic niet. Niet alles wat men 'liefde' noemt is het dat ook, indien je de bijbel als standaard hanteert. Sorry vriend.quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Jij lijkt mij niet de persoon om het over liefde te hebben, aangezien je zelf homoseksuele liefde bij voorbaat afkeurt. Best als je niets met liefde te maken wilt hebben, maar bemoei je er dan ook niet mee.
Daarom gooi ik geen stenen, moet jij ook niet doen Molurusquote:Op donderdag 17 mei 2012 22:31 schreef Molurus het volgende:
Bovendien is er altijd wel een gek bereid om de eerste steen te gooien. Het gooien van de 2e steen is geen enkel probleem.
Jezus was het Woord vlees geworden, dus Jezus kon God's Woord niet tegenspreken. Alles wat Jezus deed of zei was God's Woord.quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:30 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ik dacht al dat je daarmee aankwam, je hebt dit echter uit zijn context getrokken. Zo zei een christen mij:
[..]
Het is veel waarschijnlijker dat Jezus dit deed om te voorkomen dat Hij aangeklaagd werd, of omdat hij zich gewoon niet aan de joodse leer wilde houden. JHWH roept hier toch duidelijk tot op. NERGENS in het Oude Testament staat: Gij zult stenigen onder voorwaarde.
Dan overtreed je het Oude Testament.quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:37 schreef man1986 het volgende:
Daarom gooi ik geen stenen, moet jij ook niet doen Molurus
Hoe kan dat nou als hij zich tegen stenigen uitspreekt hier? er staat toch nergens in het Oude Testament: Gij zult stenigen onder voorwaarde.quote:Jezus was het Woord vlees geworden, dus Jezus kon God's Woord niet tegenspreken. Alles wat Jezus deed of zei was God's Woord.
Mijn punt is dat ook wat dat betreft het maar net is hoe je de bijbel interpreteert. Zou jij zeggen dat iemand die de 2e steen gooit in strijd met de bijbel handelt, of juist doet wat de bijbel voorschrijft?quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:37 schreef man1986 het volgende:
[..]
Daarom gooi ik geen stenen, moet jij ook niet doen Molurus
Maar de vraag is:quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:36 schreef Klauz het volgende:
Wat is er zo bijzonder aan vergeving vragen? In het dagelijks leven is juist het vergeven van een ander de grootste opgave. Als je daarmee een ticket naar een hiernamaals kunt verdienen, klinkt het nog wel logisch. Vergeving vragen is echter een stuk makkelijker.
Juist. En die twee zaken hebben dus niets met elkaar te maken.quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik leg bijbelse liefde uit, niet de liefde van de wereld.
Jezus is juist niet tegen stenigen, maar Hij zegt dat als je wilt stenigen je maar beter zondevrij bent.quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:39 schreef Molurus het volgende:
[..]
Mijn punt is dat ook wat dat betreft het maar net is hoe je de bijbel interpreteert. Zou jij zeggen dat iemand die de 2e steen gooit in strijd met de bijbel handelt, of juist doet wat de bijbel voorschrijft?
Jezus spreekt zich juist niet tegen stenigen, zie bovenstaande reactie van mij aan molurus.quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:39 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Dan overtreed je het Oude Testament.
[..]
Hoe kan dat nou als hij zich tegen stenigen uitspreekt hier? er staat toch nergens in het Oude Testament: Gij zult stenigen onder voorwaarde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |