Een plaatpizza. Niks mis met dat idee, hoor. Iedereen doet er de eerste keer veel te veel op. De tweede en de derde keer ook, als ik voor mezelf spreek. Met dit volume kun je waarschijnlijk 3 plaatpizza's beleggen. En dan zijn ze nog lekkerder ook. Maakt het ook een stukje goedkoper. Als je de kostprijs van een zelfgemaakte pizza gaat berekenen.... Met een euro kom je al een heel eind. Zo is de pizza van origine ook bedoeld. Armeluis-eten, maar toch heel lekker. Daarom moeten er ook geen dure ingrediënten op een pizza. Voor een eerste poging vind ik je experiment geslaagd. Heb je ook een foto van de gebakken pizza?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 17:29 schreef Soury het volgende:
Mijn eerste zelfgemaakte pizza. Moet later nog de oven in maar ik ben bang dat ik er teveel opgekwakt heb. Laag tomatensaus, champignons, pepertjes, salami en gerookte ham, olijven en een paar plakje knoflook, mozarella en blauwe schimmel kaas en vers geknipte kruiden(rozemarijn en tijm) en wat potjes kruid.
Als dat maar goed gaat![]()
[ afbeelding ]
Ik heb al de helft eraf gepakt. Ik maak wel een foto als ie klaar is, ooooh fuckquote:Op vrijdag 1 juni 2012 19:07 schreef Yvesss het volgende:
[..]
Een plaatpizza. Niks mis met dat idee, hoor. Iedereen doet er de eerste keer veel te veel op. De tweede en de derde keer ook, als ik voor mezelf spreek. Met dit volume kun je waarschijnlijk 3 plaatpizza's beleggen. En dan zijn ze nog lekkerder ook. Maakt het ook een stukje goedkoper. Als je de kostprijs van een zelfgemaakte pizza gaat berekenen.... Met een euro kom je al een heel eind. Zo is de pizza van origine ook bedoeld. Armeluis-eten, maar toch heel lekker. Daarom moeten er ook geen dure ingrediënten op een pizza. Voor een eerste poging vind ik je experiment geslaagd. Heb je ook een foto van de gebakken pizza?
Herkenbaar! Ik had op mijn eerste 2 a 3 plaatpizza's ook veel te veel ingrediënten. Daarna eens wat minder gedaan en dat maakt het inderdaad lekkerder!quote:Op vrijdag 1 juni 2012 19:07 schreef Yvesss het volgende:
[..]
Een plaatpizza. Niks mis met dat idee, hoor. Iedereen doet er de eerste keer veel te veel op. De tweede en de derde keer ook, als ik voor mezelf spreek. Met dit volume kun je waarschijnlijk 3 plaatpizza's beleggen. En dan zijn ze nog lekkerder ook. Maakt het ook een stukje goedkoper. Als je de kostprijs van een zelfgemaakte pizza gaat berekenen.... Met een euro kom je al een heel eind. Zo is de pizza van origine ook bedoeld. Armeluis-eten, maar toch heel lekker. Daarom moeten er ook geen dure ingrediënten op een pizza. Voor een eerste poging vind ik je experiment geslaagd. Heb je ook een foto van de gebakken pizza?
Parmezaan, belegen, gorgonzola. Net waar we zin in hebben.. Nagelkaas is ook verrassend lekker!quote:Op maandag 4 juni 2012 00:00 schreef Parallellogram het volgende:
Wat voor kaas gebruiken jullie eigenlijk op jullie pizza's? Ik vind alleen mozarella namelijk een beetje saai worden.
Oké dat wordt experimenteren danquote:Op maandag 4 juni 2012 07:40 schreef LieLie het volgende:
[..]
Parmezaan, belegen, gorgonzola. Net waar we zin in hebben.. Nagelkaas is ook verrassend lekker!
Als je zo snel deeg nodig hebt dan zit er niks anders op dan zo een kant en klare rol deeg....quote:Op dinsdag 5 juni 2012 17:46 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
Net last minute(zoals vaker...) bedacht dat ik straks pizza wil maken op de ferrari, maar natuurlijk nog geen ingrediënten in huis. Weet iemand het ideale last minute deegrecept met ingrediënten van de toko of supermarkt?
jawelquote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:13 schreef MaximusTG het volgende:
Inzakken? Dat lijkt me niet de bedoeling hoor.
Waar koop je geraspte mozzarella?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:13 schreef MaximusTG het volgende:
Inzakken? Dat lijkt me niet de bedoeling hoor. Maar goed, nu toch te laat. En een kant en klare rol lijkt me helemaal niet iets voor op een ferrari-achtige oven.
Vandaag weer pizza gebakken.
Die toppings blijven altijd over, en die roepen dan om gewoon nog meer pizza!
Dus, zelfde beleg, maar nu met gerookte ham (lekkerder!), en geraspte mozzarella ipv verse:
Pizza 1:
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
Pizza 2:
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
Je doet alsof dat de normaalste zaak van de wereld is, maar ik heb nog nooit ergens geraspte mozarella gezien.quote:
Ah oké nu snap ik het, die heb ik wel gezien, bedankt!quote:Op woensdag 6 juni 2012 10:11 schreef MaximusTG het volgende:
Volgens mij is ie er ook alleen van Arla. Maar misschien niet gezien omdat er niet mozzarella, maar 'pizza' op staat. Wat doet vermoeden dat het een of ander kaasmengsel is, maar het is echt 100% mozzarella. Gewone mozzarella komt voor mij toch altijd net iets teveel vocht uit zetten.
Bij de jumbo waar ik kom heb ik volgens mij keuze uit 3 merken dus voor mij is het idd vrij normaal.quote:Op woensdag 6 juni 2012 10:06 schreef Selestha het volgende:
[..]
Je doet alsof dat de normaalste zaak van de wereld is, maar ik heb nog nooit ergens geraspte mozarella gezien.
Graag gedaanquote:Op woensdag 6 juni 2012 10:12 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ah oké nu snap ik het, die heb ik wel gezien, bedankt!
De eerste ging er denk ik om half 8 in, en de vijfde richting 9. We waren maar met z'n tweeën, dus het is dan steeds beleggen, bakken, eten, beleggen bakken eten. Ik zit anders zo onrustig te eten als de volgende er al in zit.quote:Op woensdag 6 juni 2012 10:03 schreef MaximusTG het volgende:
Deze neem ik dan meestal: http://www.arla.nl/producten/kaas/finello/finello-pizza/
edit: @ Schotse_Hooglander, dan heb je zeker pas laat gegeten dan?
Wij eten altijd samen de pizza's. Met 2 allebei de helft, met 4 allemaal een kwart. En dan weer beleggen.quote:Op woensdag 6 juni 2012 10:32 schreef MaximusTG het volgende:
Dat is waar ja, wat ik vaak doe is als de eerste bijna klaar is, de tweede vast vormen, dan dat gevormde deeg op de schieter leggen. Dan de eerste eruit, op een snijplank. Tweede beleggen en erin. Dan is de eerste alweer iets afgekoeld (dan worden ze lekkerder! kaas wordt weer iets minder vloeibaar en je brand je mond niet meteen als je een hap neemt). Die is dan voor mn vriendin. Tweede is dan vrij snel klaar en dan kan ik eten. Vaak ruim ik dan snel ff het aanrecht op als de tweede er in zit.
edit: 5 pizza's !!!![]()
Nee, ben je mal! Ik ben de enige die aan de pizza komt voordat hij de oven in gaatquote:Op woensdag 6 juni 2012 11:11 schreef MaximusTG het volgende:
Ja, doen wij ook wel eens hoor, maar met zn 2en meestal niet. Vind het ook fijn om een hele pizza voor mezelf te hebben. Ik eet nogal snel
. Vaak heb ik de mijne dan al op voordat mn vriendin em op heeft, ook al begint die eerder. Maar ook samen beleggen ja? Want daar heb ik zo'n hekel aan
. Iedereen zo langzaam en veel te veel bergen zooi erop. Als ik zelf laat beleggen dan bak ik bodem altijd kort voor met alleen saus.
Zeker wetenquote:Op vrijdag 8 juni 2012 23:19 schreef MaximusTG het volgende:
Mooi steentje! Ga je vast geen spijt van krijgen!
Ja, maar bij die eerste (en dan met desem) mis ik even of je de desem net zo behandeld als gist?quote:Op donderdag 14 juni 2012 21:03 schreef MaximusTG het volgende:
Huh, dr staan ondertussen 3 recepten in mn PDF he? Twee voor de langzame pizza zeg maar, een met gist, de ander met desem (en een klein beetje gist, kan je weglaten eventueel). En achterin 1 sneller deeg.
De twee langzame recepten staan ieder met twee tabelletjes, voor 4 of 2 pizza's.
Tabellen voor desem staan op pagina 2.
Maar als je desem op pizzadeeg lijkt dan moet je de verhoudingen misschien wel aanpassen. Bestaat je desem uit evenveel water als bloem, of liggen die verhoudingen anders?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |