abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111792578
Die GTW's gaan volgens mij als het warm wordt wel flink wat meer herrie maken dan als het koud is.
  zondag 20 mei 2012 @ 18:54:09 #182
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_111793156
Perronspoor 6 is buiten gebruik in de Schipholtunnel. En als dan een IC 11 minuten nodig heeft om mensen in- en uit te laden wordt het vanzelf een chaos.
De IC uit Eindhoven en Amsterdam ri Den Haag reed met 3 bakjes ICM, en was de dader. Trein zat en stond overladen vol...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 mei 2012 @ 19:03:12 #183
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111793684
ach ja, dat is op zondag wat weinig. Dat gold ook voor de omgeleide IC Hoofddorp-Schiphol-Amsterdam-Zwolle en verder die vanochtend met drie propvolle bakjes ICMm vertrok. Was iets te krap gepland :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zondag 20 mei 2012 @ 19:04:46 #184
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_111793778
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 18:54 schreef greavy het volgende:
Perronspoor 6 is buiten gebruik in de Schipholtunnel.
Die was gisteren ook al buiten dienst, leverde volgens mij wel enige vertraging op ondanks normale treinlengtes
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 20 mei 2012 @ 19:14:20 #185
258802 Yreal
henk..!
pi_111794337
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 18:54 schreef greavy het volgende:
Perronspoor 6 is buiten gebruik in de Schipholtunnel. En als dan een IC 11 minuten nodig heeft om mensen in- en uit te laden wordt het vanzelf een chaos.
De IC uit Eindhoven en Amsterdam ri Den Haag reed met 3 bakjes ICM, en was de dader. Trein zat en stond overladen vol...
zat al even te kijken op de AV, maar ik zie een ic van eindhoven naar den haag over amsterdam, maar vanaf den haag geen vergelijkbare trein. Waar laten ze dat matrieel dan? Wel een creative serrie trouwens :P
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 mei 2012 @ 19:18:08 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111794537
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 19:14 schreef Yreal het volgende:

[..]

zat al even te kijken op de AV, maar ik zie een ic van eindhoven naar den haag over amsterdam, maar vanaf den haag geen vergelijkbare trein. Waar laten ze dat matrieel dan? Wel een creative serrie trouwens :P
de trein de andere kant op rijdt ook gewoon. En wat de trein Hoofddorp - NoordOost betreft herleven ook oude tijden, want tot de opening van de Zuidtak reed de IC uit de richting Amersfoort na Amsterdam Centraal door als stopper naar Hoofddorp.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 20 mei 2012 @ 19:27:38 #187
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_111795097
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 19:14 schreef Yreal het volgende:

[..]

zat al even te kijken op de AV, maar ik zie een ic van eindhoven naar den haag over amsterdam, maar vanaf den haag geen vergelijkbare trein. Waar laten ze dat matrieel dan? Wel een creative serrie trouwens :P
Vanaf Den Haag rijdt er gewoon een IC 2600 Den Haag-Amsterdam, die in Amsterdam overgaat op de IC 693500 Amsterdam-Eindhoven (ipv Schiphol-Eindhoven).
In omgekeerde richting is het IC 693500 Eindhoven-Amsterdam die overgaat op de IC 2600 Amsterdam-Den Haag. Misschien dat de AV soms nog Amsterdam oid toont, dan zit er iets bij NSR mis in de reisplanner qua doorkoppeling.

En idd, de NoordOost rijdt als IC van/naar Amsterdam en tussen CS en Schiphol-Hoofddorp als Stoptrein.
  zondag 20 mei 2012 @ 19:32:02 #188
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_111795387
Paar foto's van vandaag:
Hoorn:

SHM 26+rijtuigen


SHM 35 'Griezel' rangeert met rijtuigen


SHM26 + ketelwaterwagen

Amsterdam CS:

VolkerRail 203-4+Werktrein


VolkerRail 203-4+Werktrein
Hier is de trein net opgereden tot het seintje.
  zondag 20 mei 2012 @ 19:44:24 #189
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111796074
Zo. Ik heb alle bordjes van de Flåmsbana compleet *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 20 mei 2012 @ 19:56:41 #190
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_111796757
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Ik heb alle bordjes van de Flåmsbana compleet *O*
Netjes! Drie uur Bergensbana klinkt ook heftig. Vandaag groot stuk North York Moors Railway gedaan, erg leuk!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 mei 2012 @ 20:16:59 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111798104
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Ik heb alle bordjes van de Flåmsbana compleet *O*
nice. Nu neem je wel een heel erg grote voorsprong op de rest :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_111801622
@greavy

Die laatste foto ziet je dubbele rails tussen de rails liggen. Dient dit voor versteviging? Je ziet het bijv. ook op het nieuwe stuk spoor van Zwolle richting de nieuwe brug over de IJssel, maar wat is de echte reden hiervoor?
  zondag 20 mei 2012 @ 21:03:52 #193
256146 b2py
Beton!
pi_111801739
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 21:02 schreef Viezze het volgende:
@greavy

Die laatste foto ziet je dubbele rails tussen de rails liggen. Dient dit voor versteviging? Je ziet het bijv. ook op het nieuwe stuk spoor van Zwolle richting de nieuwe brug over de IJssel, maar wat is de echte reden hiervoor?
Oud spoor wat de aannemer nog moet verwijderen of nieuw spoor wat er alvast ligt. Een functie heeft het in ieder geval niet. ;)
pi_111801764
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 21:02 schreef Viezze het volgende:
@greavy

Die laatste foto ziet je dubbele rails tussen de rails liggen. Dient dit voor versteviging? Je ziet het bijv. ook op het nieuwe stuk spoor van Zwolle richting de nieuwe brug over de IJssel, maar wat is de echte reden hiervoor?
Dat is een extra veiligheid, dat als een trein ontspoort, dat die dan nog steeds niet zomaar van de brug valt, of tegen een pilaar van een gebouw rijdt dat over het spoor is gebouwd, etc.
pi_111801821
quote:
Mooie plaatjes weer ^O^
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Ik heb alle bordjes van de Flåmsbana compleet *O*
Feli! *G*
pi_111802338
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 21:03 schreef b2py het volgende:

[..]

Oud spoor wat de aannemer nog moet verwijderen of nieuw spoor wat er alvast ligt. Een functie heeft het in ieder geval niet. ;)
Maar het zit toch goed vast. Dat zal dan wel tegen diefstal zijn?
  zondag 20 mei 2012 @ 21:14:15 #198
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_111802524
:W

Ik rijd dagelijks met de (nieuwe) sprinter op traject Uitgeest - Amsterdam Centraal (via Zaandam).
Het ding rijdt al jaren, maar noem het nog steeds de 'nieuwe sprinter'. Maf eigenlijk. Gelukkig rijdt hij intussen het merendeel van de tijd wél.
(Un)masking for the greater good.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 mei 2012 @ 21:18:30 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111802812
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 21:02 schreef Viezze het volgende:
@greavy

Die laatste foto ziet je dubbele rails tussen de rails liggen. Dient dit voor versteviging? Je ziet het bijv. ook op het nieuwe stuk spoor van Zwolle richting de nieuwe brug over de IJssel, maar wat is de echte reden hiervoor?
op een spoorbrug en op een aantal andere plaatsen heeft het wel degelijk een functie, want mocht een trein ontsporen dan wordt er zo voor gezorgd dat deze niet een geheel eigen leven gaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 mei 2012 @ 21:19:16 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111802873
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2012 21:11 schreef Viezze het volgende:

[..]

Maar het zit toch goed vast. Dat zal dan wel tegen diefstal zijn?
dat oude spoor dat er ligt zit niet goed vast, maar is ook niet zomaar weg te halen. Het is simpelweg te zwaar :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_111802991
quote:
14s.gif Op zondag 20 mei 2012 21:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

op een spoorbrug en op een aantal andere plaatsen heeft het wel degelijk een functie, want mocht een trein ontsporen dan wordt er zo voor gezorgd dat deze niet een geheel eigen leven gaan.
Maar als een trein met, zeg eens 100 kmh, ontspoort, gaan twee stukjes rails dat dan echt tegenhouden? Ik zou verwachten dat de trein daar gewoon overheen knalt en nog steeds lekker doet wat hij wil.
pi_111803059
quote:
14s.gif Op zondag 20 mei 2012 21:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat oude spoor dat er ligt zit niet goed vast, maar is ook niet zomaar weg te halen. Het is simpelweg te zwaar :P
Op greavy's foto zitten die twee contrarails anders wel op elke biels vastgeschroefd.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 mei 2012 @ 21:24:39 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111803240
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 21:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Op greavy's foto zitten die twee contrarails anders wel op elke biels vastgeschroefd.
Op dat stuk wel, maar dat lijken me dan ook geen oude rails. dat is waar ik het over had namelijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_111803306
quote:
14s.gif Op zondag 20 mei 2012 21:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Op dat stuk wel, maar dat lijken me dan ook geen oude rails. dat is waar ik het over had namelijk
Het stuk bij Zwolle waar ik het over had zit het ook vast, vandaar dat ik het vroeg ;)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 mei 2012 @ 21:26:19 #205
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111803363
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2012 21:20 schreef Viezze het volgende:

[..]

Maar als een trein met, zeg eens 100 kmh, ontspoort, gaan twee stukjes rails dat dan echt tegenhouden? Ik zou verwachten dat de trein daar gewoon overheen knalt en nog steeds lekker doet wat hij wil.
toch wel. een ontsporing begint klein en kan hierdoor door een contrarail vaak al in de kiem worden gesmoord.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_111803593
quote:
14s.gif Op zondag 20 mei 2012 21:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

toch wel. een ontsporing begint klein en kan hierdoor door een contrarail vaak al in de kiem worden gesmoord.
Duidelijk, kan ik me extra veilig voelen daar :P
  zondag 20 mei 2012 @ 21:38:13 #207
256146 b2py
Beton!
pi_111804218
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 21:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Op greavy's foto zitten die twee contrarails anders wel op elke biels vastgeschroefd.
Na de foto nog een keer te hebben bekeken is dit geen normale spoorrails, maar ES-Lassen, ook wel lijmlassen genoemd. Waarom die dingen er dan vast op zitten? Ik heb geen flauw idee.. Wegwaaien doen ze iig niet..
  zondag 20 mei 2012 @ 21:53:28 #208
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_111805248
Is het niet gewoon een oldschool oplossing van twee spoorstaven met lasplaten?
  zondag 20 mei 2012 @ 21:56:07 #209
201952 lezut
et rezut
pi_111805430
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 21:38 schreef b2py het volgende:

[..]

Na de foto nog een keer te hebben bekeken is dit geen normale spoorrails, maar ES-Lassen, ook wel lijmlassen genoemd. Waarom die dingen er dan vast op zitten? Ik heb geen flauw idee.. Wegwaaien doen ze iig niet..
Ik zie geen las zitten?

In Zwolle op de brug liggen die spoorstaven in het midden er omdat aan de Zwolse kant van de brug een nogal grote compensatieinrichting ligt... dat ding moet de uitzetting van de complete brug zo ongeveer opvangen, dus die kan ongeveer een meter uitzetten en krimpen. Vanzelfsprekend wordt dat een zwak punt en dan wordt er extra versteviging aangebracht om de boel mooi bij elkaar te houden.
  zondag 20 mei 2012 @ 22:30:00 #210
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_111807989
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2012 21:11 schreef Viezze het volgende:

[..]

Maar het zit toch goed vast. Dat zal dan wel tegen diefstal zijn?
Het zit gewoon met bouten en alles vast aan de bielzen inderdaad. Ik durf zo 1-2-3 niet te zeggen waar het voor is. Zal wel een extra veiligheid zijn oid.
Of dat als er een stuk spoor ontbreekt, dat ze dat al ter plekke hebben _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')