Die was gisteren ook al buiten dienst, leverde volgens mij wel enige vertraging op ondanks normale treinlengtesquote:Op zondag 20 mei 2012 18:54 schreef greavy het volgende:
Perronspoor 6 is buiten gebruik in de Schipholtunnel.
zat al even te kijken op de AV, maar ik zie een ic van eindhoven naar den haag over amsterdam, maar vanaf den haag geen vergelijkbare trein. Waar laten ze dat matrieel dan? Wel een creative serrie trouwensquote:Op zondag 20 mei 2012 18:54 schreef greavy het volgende:
Perronspoor 6 is buiten gebruik in de Schipholtunnel. En als dan een IC 11 minuten nodig heeft om mensen in- en uit te laden wordt het vanzelf een chaos.
De IC uit Eindhoven en Amsterdam ri Den Haag reed met 3 bakjes ICM, en was de dader. Trein zat en stond overladen vol...
de trein de andere kant op rijdt ook gewoon. En wat de trein Hoofddorp - NoordOost betreft herleven ook oude tijden, want tot de opening van de Zuidtak reed de IC uit de richting Amersfoort na Amsterdam Centraal door als stopper naar Hoofddorp.quote:Op zondag 20 mei 2012 19:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
zat al even te kijken op de AV, maar ik zie een ic van eindhoven naar den haag over amsterdam, maar vanaf den haag geen vergelijkbare trein. Waar laten ze dat matrieel dan? Wel een creative serrie trouwens
Vanaf Den Haag rijdt er gewoon een IC 2600 Den Haag-Amsterdam, die in Amsterdam overgaat op de IC 693500 Amsterdam-Eindhoven (ipv Schiphol-Eindhoven).quote:Op zondag 20 mei 2012 19:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
zat al even te kijken op de AV, maar ik zie een ic van eindhoven naar den haag over amsterdam, maar vanaf den haag geen vergelijkbare trein. Waar laten ze dat matrieel dan? Wel een creative serrie trouwens
Netjes! Drie uur Bergensbana klinkt ook heftig. Vandaag groot stuk North York Moors Railway gedaan, erg leuk!quote:Op zondag 20 mei 2012 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Ik heb alle bordjes van de Flåmsbana compleet
nice. Nu neem je wel een heel erg grote voorsprong op de restquote:Op zondag 20 mei 2012 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Ik heb alle bordjes van de Flåmsbana compleet
Oud spoor wat de aannemer nog moet verwijderen of nieuw spoor wat er alvast ligt. Een functie heeft het in ieder geval niet.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:02 schreef Viezze het volgende:
@greavy
Die laatste foto ziet je dubbele rails tussen de rails liggen. Dient dit voor versteviging? Je ziet het bijv. ook op het nieuwe stuk spoor van Zwolle richting de nieuwe brug over de IJssel, maar wat is de echte reden hiervoor?
Dat is een extra veiligheid, dat als een trein ontspoort, dat die dan nog steeds niet zomaar van de brug valt, of tegen een pilaar van een gebouw rijdt dat over het spoor is gebouwd, etc.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:02 schreef Viezze het volgende:
@greavy
Die laatste foto ziet je dubbele rails tussen de rails liggen. Dient dit voor versteviging? Je ziet het bijv. ook op het nieuwe stuk spoor van Zwolle richting de nieuwe brug over de IJssel, maar wat is de echte reden hiervoor?
Mooie plaatjes weerquote:Op zondag 20 mei 2012 19:32 schreef greavy het volgende:
Paar foto's van vandaag:
Hoorn:
[ link | afbeelding ]
SHM 26+rijtuigen
[ link | afbeelding ]
SHM 35 'Griezel' rangeert met rijtuigen
[ link | afbeelding ]
SHM26 + ketelwaterwagen
Amsterdam CS:
[ link | afbeelding ]
VolkerRail 203-4+Werktrein
[ link | afbeelding ]
VolkerRail 203-4+Werktrein
Hier is de trein net opgereden tot het seintje.
Feli!quote:Op zondag 20 mei 2012 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Ik heb alle bordjes van de Flåmsbana compleet
Maar het zit toch goed vast. Dat zal dan wel tegen diefstal zijn?quote:Op zondag 20 mei 2012 21:03 schreef b2py het volgende:
[..]
Oud spoor wat de aannemer nog moet verwijderen of nieuw spoor wat er alvast ligt. Een functie heeft het in ieder geval niet.
op een spoorbrug en op een aantal andere plaatsen heeft het wel degelijk een functie, want mocht een trein ontsporen dan wordt er zo voor gezorgd dat deze niet een geheel eigen leven gaan.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:02 schreef Viezze het volgende:
@greavy
Die laatste foto ziet je dubbele rails tussen de rails liggen. Dient dit voor versteviging? Je ziet het bijv. ook op het nieuwe stuk spoor van Zwolle richting de nieuwe brug over de IJssel, maar wat is de echte reden hiervoor?
dat oude spoor dat er ligt zit niet goed vast, maar is ook niet zomaar weg te halen. Het is simpelweg te zwaarquote:Op zondag 20 mei 2012 21:11 schreef Viezze het volgende:
[..]
Maar het zit toch goed vast. Dat zal dan wel tegen diefstal zijn?
Maar als een trein met, zeg eens 100 kmh, ontspoort, gaan twee stukjes rails dat dan echt tegenhouden? Ik zou verwachten dat de trein daar gewoon overheen knalt en nog steeds lekker doet wat hij wil.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op een spoorbrug en op een aantal andere plaatsen heeft het wel degelijk een functie, want mocht een trein ontsporen dan wordt er zo voor gezorgd dat deze niet een geheel eigen leven gaan.
Op greavy's foto zitten die twee contrarails anders wel op elke biels vastgeschroefd.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat oude spoor dat er ligt zit niet goed vast, maar is ook niet zomaar weg te halen. Het is simpelweg te zwaar
Op dat stuk wel, maar dat lijken me dan ook geen oude rails. dat is waar ik het over had namelijkquote:Op zondag 20 mei 2012 21:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Op greavy's foto zitten die twee contrarails anders wel op elke biels vastgeschroefd.
Het stuk bij Zwolle waar ik het over had zit het ook vast, vandaar dat ik het vroegquote:Op zondag 20 mei 2012 21:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op dat stuk wel, maar dat lijken me dan ook geen oude rails. dat is waar ik het over had namelijk
toch wel. een ontsporing begint klein en kan hierdoor door een contrarail vaak al in de kiem worden gesmoord.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:20 schreef Viezze het volgende:
[..]
Maar als een trein met, zeg eens 100 kmh, ontspoort, gaan twee stukjes rails dat dan echt tegenhouden? Ik zou verwachten dat de trein daar gewoon overheen knalt en nog steeds lekker doet wat hij wil.
Duidelijk, kan ik me extra veilig voelen daarquote:Op zondag 20 mei 2012 21:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
toch wel. een ontsporing begint klein en kan hierdoor door een contrarail vaak al in de kiem worden gesmoord.
Na de foto nog een keer te hebben bekeken is dit geen normale spoorrails, maar ES-Lassen, ook wel lijmlassen genoemd. Waarom die dingen er dan vast op zitten? Ik heb geen flauw idee.. Wegwaaien doen ze iig niet..quote:Op zondag 20 mei 2012 21:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Op greavy's foto zitten die twee contrarails anders wel op elke biels vastgeschroefd.
Ik zie geen las zitten?quote:Op zondag 20 mei 2012 21:38 schreef b2py het volgende:
[..]
Na de foto nog een keer te hebben bekeken is dit geen normale spoorrails, maar ES-Lassen, ook wel lijmlassen genoemd. Waarom die dingen er dan vast op zitten? Ik heb geen flauw idee.. Wegwaaien doen ze iig niet..
Het zit gewoon met bouten en alles vast aan de bielzen inderdaad. Ik durf zo 1-2-3 niet te zeggen waar het voor is. Zal wel een extra veiligheid zijn oid.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:11 schreef Viezze het volgende:
[..]
Maar het zit toch goed vast. Dat zal dan wel tegen diefstal zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |