Ja. Want de HGK kolenboer naar de Westhaven rijdt (bij mijn weten) ook in opdracht van TXL.quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja dacht ik al, RRF rijdt het overigens ook alleen maar in opdracht van TXL. Zal wel gaan over de TXL kolentreinen tussen Amsterdam/Rotterdam en Oberhausen Osterfeld en door naar Duisburg Wanheim.
Oftewel RTB personeel op RRF loks met een TXL trein
Oh. Oja. Je hebt gelijk. Haal wat dingen door elkaar heen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:37 schreef Zug-Chef het volgende:
Volgens mij niet. TXL rijdt op Duisburg Wanheim terwijl HGK (en CT) naar Möllen (Voerde) gaan.
Staat in het boekje dat:quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:05 schreef GlenSpey het volgende:
Eentje voor de kenners:
Vriendinlief en ik willen morgen een rondje Nederland doen met de trein. Zij heeft haar studenten week-OV en ik heb een meereiskaartje van de spoordeelweken. In principe reizen we dus gratis en voor niets. Nu dachten we het nóg leuker te kunnen maken door ook de 2->1 kaartjes van de spoordeelweken te gebruiken. Oftewel waar je een geldig 2e klas vervoersbewijs hebt wordt dit voor nop een 1e klas kaartje. Maar gaat dit ook werken icm het studenten-ov en mijn meereiskaartje? Of wordt dit niet toegestaan?
even een aanvulling: de meereiskaart mag je zo te zien doordeweek na 9.00 uur gebruiken en in het weekend, terwijl de 2-1 overgangskaart alleen in het weekend geldig is. Een combi van beide kaarten is niet toegestaan.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
de verschillende kaartjes van de spoordeelweken mag je niet met elkaar combineren. bovendien waren ze toch alleen in het weekend geldig?
Waarschijnlijk omdat er geen hond woont, maar die hond (die er niet woont) toch af en toe wel ergens heen wil.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Hej!
Waarom bouwen ze hier een spoornet, en rijden er like vijf treinen per dag, alle richtingen samen?
In Veurne vertrok er toch elk uur een trein naar Brussel, en dat op een feestdag. Viel me eerlijk gezegd nog niet tegen, ik zag de bui al hangen dat we daar twee uur zouden moeten wachten of zoquote:
Ah. Geloof het graag dat het daar ook zo is.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Hier in Noorwegen is dat zo
Over België verbaas ik me niet zo snel meer
Ik weet niet of op spoor 3 gewisseld kan worden van spanning. Heb daar nog niet eerder treinen met Nederlandse spanning gezien.quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:49 schreef James1988 het volgende:
Waarom rijdt de Grenslandexpress eigenlijk met een dieseltrein? Het hele stuk wordt onder 1500 V afgelegd, had men niet beter een SGMm kunnen huren van NS?
Als ik de gedetailleerde tekeningen op www.sporenplan.nl goed interpreteer zijn sporen 1 t/m 5 voorzien van een omschakelbare bovenleiding. Dat zou dus geen probleem hoeven te zijn.quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:51 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik weet niet of op spoor 3 gewisseld kan worden van spanning. Heb daar nog niet eerder treinen met Nederlandse spanning gezien.
Goed punt. Dan is een DM'90 wel een stuk moderner (en dus voor reizigers aantrekkelijker) dan een Plan Vquote:En NSR zal geen SGMm verhuren, eerder een Plan V
quote:07:11 + Zwijndrecht 2 Rotterdam Centraal Sprinter (NS)
08:03 + Den Haag Centraal 1
08:08 + Den Haag Centraal 5 Gouda Intercity (NS)
09:05 + Amersfoort 1
09:14 + Amersfoort 2b Zwolle Sprinter (NS)
09:18 + Amersfoort Schothorst 3
Ja, had ook om 7:21 pas uit Dordrecht kunnen gaan. Morgen even in Emmerich kijkenquote:06:58 + Dordrecht 1b Rotterdam Centraal Intercity (NS)
07:38 + Den Haag Centraal 2
08:08 + Den Haag Centraal 5 Gouda Intercity (NS)
09:05 + Amersfoort 1
09:14 + Amersfoort 2b Zwolle Sprinter (NS)
09:18 + Amersfoort Schothorst 3
Wat gaan ze met de assen doen dan?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 14:18 schreef Bitlord het volgende:
Wat een leuke verassing; de 1251 op Utrecht Centraal net!
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |